۹۰ درصد فروش کپکام دیجیتالی است، اما این شرکت به تولید بازیهای فیزیکی ادامه میدهد
طی آخرین جلسه پرسش و پاسخ، با توجه به افزایش فروش نسخههای دیجیتالی بازیها، کپکام (Capcom) نظر خود را درباره تولید بازیهای فیزیکی به اشتراک گذاشت.
این شرکت اعلام کرد با توجه به این که تعداد زیادی از کاربران خواهان بازیهای فیزیکی هستند، در حال حاضر قصد ندارد که محصولات فیزیکی را کاملاً حذف کند. با وجود این که کپکام تمام عناوین بزرگ خود را به هر دو صورت فیزیکی و دیجیتالی عرضه کرده، برخی از عناوین کوچکتر مثل Kunitsu-Gami: Path of the Goddess را فقط به صورت دیجیتالی منتشر میکند.
در سال مالی ۲۰۲۳، این شرکت ژاپنی اعلام کرد که ۹۰.۱٪ از فروش آنها مربوط به عناوین دیجیتال بود و پیشبینی میشود که این میزان در سال مالی جاری به بیش از ۹۳٪ برسد. با این وجود، برخی از عناوین بزرگ در سالهای اخیر مانند Alan Wake 2 به صورت فقط دیجیتالی در روز عرضه منتشر شدهاند و نسخههای فیزیکی آنها بعداً عرضه شده. به عنوان مثال، استودیوی رمدی (Remedy) و اپیک گیمز با همکاری Limited Run نسخه فیزیکی بازی Alan Wake 2 را به همراه یک ادیشن کلکسیونی عرضه کردند.
فروش بازیها به صورت دیجیتالی، بخش عمدهای از فروش این صنعت را به خود اختصاص میدهند؛ با گذشت زمان، گیمرهای بیشتری به سمت خریداری عناوین دیجیتال متمایل میشوند. بریتانیا سال گذشته شاهد کاهش فروش بازیهای فیزیکی بود اما فروش بازیهای دیجیتال به رشد خود ادامه داد.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
نظرات
البته همون ده درصد به خودیه خود برای فروش گیم مهمن
ولی جدی دیجیتالی میخرن دیگه امکان فروش دوباره نیست
چرا، بازی رو روی اکانت خودت نخر، یه اکانت جدید بساز، بازی رو رووش بخر و بعدا اکانت رو بفروش
من تردفی میخوام برادر
البته اینم میشه ها
مگه بازی ظرفیتی میخری تروفی نمیگیری؟ اینم همونه
یعنی بعد فروشم تروفیا میمونه ؟
نابغه فروش اکانت توی هر نوع و هرگونه فروشگاه خارجی غدغنه و غیر قانونی و اگر فهمیدن اکانتی فروشی هست، بنش میکنن. این برای اکانت استیم، نیتندو، اسپاتیفای، نت فیلیکس، پی اس، اکس باکس، و هرچیزی که فکر کنید که در اکانت لایسنسی فروخته شده شامل میشه.
در صورتی که نمیدونید، خرید یک بازی دیجیتال معمی به صاحب اون بازی بودن نیست، بلکه فروختن اجازه تجربه اون بازی به طور مادام العمر برای کسیه که در زمان صادر اجازه صاحب اکانت بوده. فرقش با فیزیکی چیه؟ جدا از نفروختنش، اگر خدایی نکرده برید اون بالا فرزندتون نمیتونه بازی های شما رو قانونی به ارث ببره.
اصلا و ابدا فروش اکانت بازی غیر “قانونی” نیست، خوده ناشر یک بازی در بخش terms of service میتونه این شرط رو بزاره و شما هم قبل از خرید بپذیرید یا نع. حتی برای بازی هایی که خودشون این قانون رو گذاشتن و شما هم پذیرفته باشیش کووووچکترین مشکلی پیش نمیاد و باید بدشانس ترین گونه زنده در سطح کیهان باشید که برای همچین چیز مضحکی گیر کنید و اکانت بن بشه، اصلا نشدنیه، خرید و فروش اکانت ها مثل نقل و نبات در همه کشورها در جریانه چه بازی های پولی و چه رایگان که پیشرفت در بازی و اسکین و… اینجور چیزا دارن. صاحب اکانت کسیه که پسورد ایمیل اکانت دستش باشه. فکر کردی خوده مایکروسافت نمیدونه اکانت هاش خرید و فروش میشه و تازه ظرفیتی هم میکنن بین سه نفر؟ معلومه که میدونه.
راستی بازی فیزیکی هم شما صاحبش نیستید و فقط اجازه استفاده از اون بازی رو خریدید این نکته برای تمام بازی ها با هر روش خریدی صادقه.
در استیم هم درسته نمیشه بازی ها به ارث برسن، اما مثلا در ایکس باکس و مایکروسافت استور شخص از عموش هم میتونه بازی هارو به ارث ببره چه برسه به پدر و مادر
همینطورم باید باشه ، این یعنی احترام به حق انتخاب
اگه ۹۰ درصد دیجیتالیه، ۱۰ درصد هم فیزیکیه، چرا باید از ۱۰ درصد فروششون بگذرن؟
چه ربطی داره 😐😐
وقتی فیزیکی نباشه ، اون ۱۰ درصد هم میان دیجیتال میخرن دیگه
یا حداقل بیشترشون اینکارو میکنن
اینجوری نیس که بخاطر دیجیتال بودن کلا بیخیال اون بازی بشن
اتفاقا خیلی ها فقط فیزیکی میخرن، اصلا از دنیای گیم و اخبار گیم خبر ندارن، میرن فروشگاه ببینن جدید چی اومده که بخرن
اصلا حتی اگرم خبر داشته باشن، خرید فیزیکی یعنی شما واقعا صاحب اون کالا هستید، نه فقط اجازه بازی کردنش رو داشتن.(قصیه the crew رو بخویند)
در هیچ شرایطی شما صاحب بازی نیستید. در هر صورت چه فیزیکی بخرید و چه دیجیتالی شما فقط حق استفاده از اون نرم افزار رو خریدین.
You don’t “own” the game on the disc, just a license to use it along with a physical copy for convenience
ایشون بهترین توسعه دهنده هستن نه فرامسافتور
احتمال زیاد تعدد دیسک هاش رو کاهش میده و همچنین دیسک رو برای فرانچایز های مهمش در نظر بگیره که خب ایرادی نیست بلاخره هر کی یه دیدگاهی داره ولی خیلی برام جای تعجبه چرا اینقدر این ژاپنیا لجباز و مغرورن یعنی ببینه داره شکست میخوره بازم کار خودسو میکنه
نسخه فیزیکی حس مالکیت میده تا یوزر نیم پسورد خوب یجورایی حس داشتن رو ما با دیدن همیشه تجربه کردیم بخاطر راحت تر بودن خرید دیجیتال هم هست این دلیل نمیشه نود درصد نسخه فیزیکی رو دوست ندارن نه بخاطر مشغله مخصوصا از بعد کرونا یجوری چون نوع خریدها بیشتر از راه دور شد و فروشگاه های اینترنتی در هر بخشی مواد غذایی سرگرمی سلامت هرچی شد مجازی ولی بازم خیلی ها خرید رو و لذت خرید ترجیح میدن در مورد نسخه های فیزیکی هم همینطوره خیلی ها حتی تو سفارشات اینترنتی هم قید اون سرعت ارسال زودتر دیجیتال رو میزنن و فیزیکی رو ترجیح میدن یادمون نره بحث کلکسیونرها هم هست
کپکام تنها شرکت شرقی خوب
دیر یا زود اون ۱۰ درصد هم از بین میره
دوران گیمای فیزیکی به پایان رسیده
برای ایکس باکی پلیر ها آره ولی نینتندو و سونی نه
ایکس باکس هم نود درصد فروشش دیجیتالیه مثل اکثر باقی ناشرها، پلی استیشن هم واس همین نسخه دیجیتال داره چون اکثر مشتری هاش بازی هاشون رو دیجیتالی میخرن
🔶 (با وجود این که کپکام تمام عناوین بزرگ خود را به هر دو صورت فیزیکی و دیجیتالی عرضه کرده، برخی از عناوین کوچکتر مثل Kunitsu-Gami: Path of the Goddess را فقط به صورت دیجیتالی منتشر می کند)
🔸 این استراتژی درسته نه مثل که رمدی و اپیک که Alan Wake 2 که یک آیپی بزرگ و شناخته شدس رو برداشتن دیجیتالی عرضه کردن که بعدن ببخشید به شکر خوردن بیوفتن و نسخه های فیزیکی رو چند ماه بعد عرضه کنن
خوب چوبش رو هم خوردن اون اثر با کیفیت چقدر فروشش شد؟اخه یعنی اون نسخه فیزیکی هزینه بور فقط؟اون گرافیک اون فناوری پیشرفته اون همه هزینه داشت چوس تومان هزینه نسخه فیزیکی تبلیغات بیشتر زیادی بود؟باور کن یه درصد قابل توجهی از فروش کم الن ویک دو بخاطر همین نسخه دیجیتال و بعد لاین اپ درست و تبلیغات کم هست والا بازی از نظر کیفیت متا گرافیک بی نظیر بود درست حالا گیم پلی الن ویک کنترل یجورایی خاص هست ولی دیگه اینقدر نباید باعث افت فروش بشه البته میگم لاین اپ رمدی برای این بازی و زمان عرضه اونم تو ماه اکتبر پر ترافیک سال ۲۰۲۳ که واقعا شلوغ بود هم باعث فروش کمش شد ولی نسخه فیزیکی خیلی میتونست کمک باشه
🔶 تبلیغات بازی مشکلی نداشت و طوری بود که یادمه انقدر تریلر و خبر ازش میومد که میگفتیم بسه دیگه کل بازی رو نشون دادین
🔸نه مشکل اینجاس که اولا بازی های رمدی کلا سبک خاصی دارن یک چیزی مثل فیلم های نولان جفتشون تو موضوع زمان کار میکنن دوما گیم پلی ساده ای دارن رمدی اولویتش همیشه داستان بوده و رو گیم پلی اونطور که باید کار نمیکنه و تنوع یا چالش نمیده شما گیم پلی مکس پین رو به یاد بیار سیستمش چطوری بود کند کردن زمان شیرجه زدن شلیک کردن به دشمن، آلن ویک ۱ جاخالی دادن چراغ قوه گرفتن سمت دشمن شلیک کردن کوانتوم بریک و کنترل هم تقریبا مثل هم، فقط من هنوز آلن ویک ۲ رو بازی نکردم
🔸سوتفاهم نشه من خودم عاشق بازی های رمدی هستم و هیچ مشکلی باهاشون ندارم حرفم اینه که کسی که مثل من شناخت داشته باشه به رمدی و بازیاش میدونه که بخاطر داستان، شخصیت پردازی و اون فضاسازی و اتمسفر بازیاشه که میره سراغش وگرنه کسی که هیچ شناختی راجع بهش نداشته باشه با دیدن تریلر گیم پلیش پا پس میکشه علت فروش کم بازی های رمدی همینه الان کنترل که نامزد بهترین بازی سال هم بوده از سال ۲۰۱۹ تا الان فقط چهارمیلیون فروخته یعنی تو چهار پنج سال فقط چهار میلیون فروخته انگار سالی یک میلیون که این رقم برای یک بازی با کیفیت افتضاحه
🔸حالا با این تفاسیر که بازی های رمدی انقدر کم فروش میرن اومدن این وسط دوتا اشتباه خیلی بزرگ کردن که از لحاظ تجاری بازی رو نابود کردن که شما هم خودت نام بردی ۱- حذف نسخه فیزیکی ۲- برنامه ریزی اشتباه برای تعیین کردن زمان انتشار بازی تو اون ماه خیلی شلوغ و بازی های بزرگ الان بعید میدونم عرضه شدن نسخه های فیزیکیش دردی رو دوا کنه این میشه نوشدارو بعد از مرگ سهراب میشه مثل نون بیات شده مردم نونی که بیات شده رو نمیخرن نون داغ و تازه میخوان نون بیات شده فقط بدرد کلکسیونرها میخوره
وقتی ماکروسافت کم کم داره تولید دیسک و متوقف میکنه تو کپکام باش
وقتی بازار فیزیکی هنوز سود و درآمد جداگانه خودشو داره منطقیم نیست بخواد حالا حالاها متوقف شه
ی عده از یالقوز آباد بخاطر شرکتی که کلا عرضه فیزیکیش تو بازار به قدری فاجعس که حتی آمارش ثبتم نمیشه میان ی حرف مسخره که بحثش با هر آمار فروش ماهانه شرکتا بسته میشه رو میکنن پیرهن عثمان ازش بیرونم نمیکشن
سلام دوست عزیز م میری میای کم پیدایی: d
درود برادر🌹🙏
از قبلم گفتم که برگردم تکو توکی به کامنتا سر میزنم ولی همچنان هستم
الانا البته درگیر برنامه چیدن واسه سفرم
راستی اکانت جدیدت مبارک
عزیز، عزیزم
داداش اک قبلیت چی شد من ۱۰ خط جواب برات نوشته بودم بهتر که نخونیش😂😂
به چوخ رفت، چی نوشتی حالا!!
ای بابا عیبی نداره کامبک زدی
اونو ولش کن🥰😂😂😂😂
دوستان اکانت پرفکت کبیر به چوخ رفت ولی من همچنان زندم: d
سر چی بن شدی
یه یارویی اومد توهین گرد منم جوابشو دادم.
از بس که به یه ورت نبود بن شدی؟😂
بخاطر ترول نبوده.
پس به کی فحش دادی
یه یارویی بود تو پست لست اومد فحش داد منم جوابشو دادم.
با سلام و درود بر کپکام
این شرکت کاملا به رشد بلوغ فکری و شکوفایی رسیده و میدونه داره چیکار میکنه طوریکه شرکتی همچون کونامی میخواد راهشو ادامه بده
من هر از گاهی به سایت کپکام سر میزنم ظاهرا خبرایی از بازیهای قدیمی هست که دارن ریمیک میکنن ولی فعلآ سکوت اختیار کرده. به این میگن رفتار حرفه ای
یادم میاد دیسک بازی خریده بودم( یادم نیس دقیق چه گیمی) نرسیده خونه شکست دیگه از اون سال همه بازی هارو دیجیتال تهیه کردم
داش تو بدشانس بودی
چطور شکست؟؟؟
اومدم در اوردم با لذت بهش نگاه کنم ( تو مترو بودم) یه از خدا بی خبری اومد تنه زد افتاد در همون لحظه مضخرف مترو واستاد همه پاشون گذاشتن رو دیسک و دیسک رو به چوخ دادن
یعنی میگن خوشحال باشی خدا اون از تو دماغت در میاره دقیقا برام تداعی شد این قضیه
کپکام اگه بهترین استودیو بازی سازی نباشه جزو سه تای اول هست
من موندم دیگه کی سی دی رام داره روی پی سی یا کنسولش که هنوز باید بازی فیزیکی هم عرضه بشه!؟😅😅
CapGod
نینجا تئوری یاد بگیر…(شاید فروشش یکم بیشتر میشد)
آفرین کار درستی میکنه
عناوین فیزیکیه کپ کام خودش یه اثر هنریه داخل اتاق . هرکی از در بیاد میشناسه . این شرکت سهم بزرگی در خاطرات خوب ما از کودکی تا به امروز داشته و شخصا هر جور بتونم از این کمپانی به خاطر آثار ارزشمندشون حمایت میکنم . خصوصا آثار فوق العاده با کیفیتی که به حقشون نرسیدن … (DMC)