مدیرعامل Digital Extremes: ناشران بزرگ خیلی زود از بازیهای سرویس محور خارج میشوند
استیو سینکلر (Steve Sinclair)، مدیرعامل شرکت Digital Extremes، اعتقاد دارد که ناشران باید به پروژههای سرویس محور، حتی اگر در زمان عرضه با مشکل مواجه شوند، ایمان داشته باشند.
سینکلر طی مصاحبهای با رسانه VGC از روند شرکتهای بزرگ که به سرعت عناوین سرویس محور خود را پس از اشتباهات و مشکلات زمان عرضه کنار میگذارند، ابراز تاسف کرد.
وی در این باره میگوید:
آنها (ناشران بزرگ) اغلب فکر میکنند بازیهای سرویس محور در زمان عرضه موفقیت یا شکست خود را نشان میدهند. اما اینگونه نیست. آنها یک راه مالی برای ثبات و پایداری دارند و هرگز این کار را انجام نمیدهند. بازی منتشر میشود، به خوبی مورد استقبال قرار نمیگیرد و آن را کنار میگذارند.
این شرمآور است که سالهای زیادی از عمر خود را صرف تکرار ساختن فناوری یا خلق یک جامعه میکنید و به دلیل هزینههای عملیاتی بالا، وقتی میبینید که میزان فروش کافی نیست، وحشت کرده و بازی را کنار میگذارید.
ما این را در بازیهای سرویس محور بزرگی دیدهایم که پتانسیل بالایی داشتند و فکر میکنم ناشران خیلی زود از آنها دست کشیدند.
در طی سالهای اخیر سرورهای بازیهای سرویس محوری از جمله Knockout City، Crossfire X، Babylon’s Fall و Anthem در مدت کوتاهی خاموش شدند. از سوی دیگر، بازی سرویس محور Warframe که توسط Digital Extreme ساخته شده است، یکی از نمونههای موفق در این زمینه به شمار میرود که از زمان عرضه در سال ۲۰۱۳ تاکنون، همچنان به کار خود ادامه میدهد.
با گذشت بیش از یک دهه از انتشار Warframe، این بازی همچنان بهروزرسانیها و محتوای جدیدی دریافت میکند. بهروزرسانی بزرگ بعدی آن تحت عنوان Warframe 1999 در زمستان امسال عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
امروز تولدمه یه تیکی چیزی به ما نمیدید؟
خسیسن😂😂
بازی باکیفیتی هست
مشکل اینه که هیچ گیمی تو این سبک به تاپ هاش نمیرسه
پس باید همونا بمونن
“در طی سالهای اخیر سرورهای بازیهای سرویس محوری از جمله Knockout City، Crossfire X، Babylon’s Fall و Anthem در مدت کوتاهی خاموش شدند”
اتفاقا سرورهای Anthem همچنان به قوت خود باقیست و خود بازی هم در سرویس ها هنوز حضور داره و جدا هم به فروش میرسه !
اره گویا سرورهاش آنلاینه ولی پشتیبانی و آپدیتی دیگه دریافت نمیکنه بازی. تازه در ماه گذشته بطور میانگین روزی ۲۳۰۰ تا هم بازیکن داشته
سونی بدبخت تازه میخواد راه ناشر های دیگه بره و ۵ سال دیگه بفهمه که داره اشتباه میکنه
میدونی از هلدایورز چه سودی نصیبش شده ؟ من اصلا طرفدار لایو سرویس نیستم ولی سونی از نظر بیزینسی و در آمد زایی اشتباه نکرده
بازی سرویس محور باید فن بیس داشته باشه , اگر نداشته باشه قشنگ دد میشه , جذب فن بیس هم خیلی خیلی سخته ,
هر کسی هم فقط یک یا دو بازی سرویس محور میکنه بیشتر از این انجام نمیده ,
مایکروسافت الان کال اف دیوتی و بازی های بلیزارد داره و سی اف تیوز و ماینکرافت داره دیگه فکر نکنم روی بازی های سرویس محور حتی هیلو هم تمرکز کنه
امیدوارم بی خیال نسخه آنلاین استارفیلد شده باشه
البته باید کراش باش رو هم بزنه چون یه بازیی هست باب اینکه ۴ نفره با رفیقات بازی کنی
سونی هم داره باید تمرکز خودش رو فقط روی بانجی بزاره و بقیه بازی ها سرویس محور رو بزار کنار , البته کو اپی که گوست ریکون میزنه خیلی خوبه
یوبی سافت هم نسخه جدید رمبو سیکس و فور هانور باید بزنه و بقیه بازی ها کنار بزنه بهتره چون اکثرا دد شدن
ea هم اپیکس داغونه بتل پسش هم پولی کرده , باید نسخه جدید تایتان فایل بزنه و همینطور تمرکز بیشتری بتلفیلد کنه ولی بقیه استودیوهاش داستانی بزنه
خدا کنه …
نمیدونم چرا حس میکنم سونی کم کم داره میره سمته سرویس محور مخصوصا بعد موفقیت helldivers 2 واقعا بازیایی داستانی خیلی نسبت ب گذشته کمتر ساخته میشن. خیلی ناراحت کنندست