کارکنان Bethesda رای به تشکیل اتحادیه دادند
۲۴۱ بازیساز، هنرمند، مهندس و برنامهنویس در استودیوهای بتسدا (Bethesda)، سازنده سری Fallout و Elder Scrolls، به تشکیل اتحادیه رای مثبت دادند و با تاییدیه رسمی مایکروسافت، این اتحادیه تشکیل شد.
حساب رسمی اتحادیه کارکنان بتسدا در شبکه اجتماعی X با انتشار این پست از موجودیت خود خبر داد:
ما متشکل از اکثریت کارمندان استودیوهای بتسدا در دالاس، راکویل و آستین هستیم و خرسندیم که از تشکیل اتحادیه خبر دهیم. با کمک یکدیگر در استودیوهای ایالات متحده بتسدا، قصد داریم تا باعث پیشرفت شرایط تمام کارکنان استودیوهای بتسدا شویم و استانداردهای جدیدی برای صنعت تعریف کنیم.
به عنوان یک سازمان دموکراتیک، امیدواریم که بتوانیم محیط کاری امن، پایدار و منصفانهای فراهم کنیم.
در حال حاضر قصد داریم تا اولین توافق با مایکروسافت را به سرانجام برسانیم. امیدواریم که از ما حمایت کنید، چرا که ما میخواهیم دوران جدیدی از توسعه بازیها را شروع کنیم.
کارکنان استودیوهای بتسدا در مونترال نیز درخواست خود را برای تشکیل اتحادیه برای مقامات کانادایی ارسال کردهاند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
(استاندارد های جدیدی برای صنعت گیم) . اگه این پتانسیل رو هم بتسدا داشت با این سیاست های خنده دار مایکروسافت دیگه نداره و نخواهد داشت….
ممنون بابت تحلیلتون
در گذشته بتسدا از تأثیر گذار ترین استودیو های گیمینگ بوده. احیای آر پی جی های سه بعدی با الدر اسکرولز آرنا، نوآوری های زیاد در آر پی جی های غربی با دگرفال، ساختن پایه و اساس اصلی بازی های آر پی جی بتسدا و قرار دادن آر پی جی های غربی در مسیر جدید با Morrowind، تعریف استاندارد های یک آر پی جی مدرن با Oblivion و در نهایت سعی در ایجاد یک بازی با المان های آر پی جی که بیشتر اکشن ادونچر محسوب میشه با اسکایریم (درسته این کار باعث شد آر پی جی های غنی تقریبا نابود بشن اما المان های آر پی جی به سبک های دیگه منتقل شدن و بتسدا این سبک رو عامه پسند کرد)
تقریبا همه اعضای قدیمی بتسدا هم هنوز داخل بتسدا هستن. درسته مایکروسافت میتونه باعث بشه بتسدا بعضی اولویت هاش رو تغییر بده اما اگه باعث ضعف بتسدا بشه صد درصد جو منفی نسبت به مایکروسافت ایجاد میشه. مایکروسافت میخواد حداقل فعلا بتسدا مستقل عمل کنه
از لحاظ شرایط کاری مایکروسافت همیشه جز بهترین شرکتها بوده.
سالهای اخیر بتسدا تحت تاثیر شرایط مالی ضعیف شرایط خوبی برای کار کردن نبود الان کارکنانش با خیال راحت میتونن کار کنن و این تو روحیه و تولیدات نهاییشون اثر میذاره
بتسدا کلا افت کرده می تونی آخرین بازی های ساخته شده توسط بتسدا قبل تصاحب نگاه بندازی
Fallout 76
Wolfenstein Youngblood
Rage 2
The Eviil Within 2
هیچ کدوم از بازیای گفته شده مایکروسافت درش دخلی نداشته دوست عزیز همین fallout 76 دو سال قبل تصاحب مایکروسافت در حال ساخت بود.
خب منم همینو گفتم.
الان دقیقا فایده این کار چیه ؟
شاید بتسدا برگرده به دورانی که الدر اسکروز های شاهکار میساخت
اتحادیه؟
میگم جریانه این چیه؟
کسی میدونه؟
اتحادیه کلن بگاییه دیگ مثلن کم کار کنن نمیتونن بهشون بگن کم کار کردی اخراج نمیتونن بزور بکنن نمیتونن تو کرانچ بذارنشون کلن یه چیز چرت و پرت دست و پاگیره طوریه ک کارمندای گوگل یه بار فک کنم اتحادیه زدن گوگل اوگد همشونو اخراج کرد پول دوسال بعدشونم داد گف ک اگ نامه معرفی نانه خاستین بگین
اتحادیه به نفع کارگر (هر کسی که کار میکنه) و به ضرر کارفرماست.
معمولا در نظام های استبدادی اجازه ی تشکیل اتحادیه نمیدن یا اتحادیه هارو منفعل میکنن. درکل اتحادیه به نفع کارگرهست.
البته شاخص جمعیت هم خیلی مهمه. مثلا در کشورهای پر جمعیت مثل چین اتحادیه ها قدرتی ندارن چون به محض اعترض همه اخراج میشن و سریع جایگزین میشن ولی در کشورهای کم جمعیت اتحادیه ها قدرتمند هستن چون درصورت اخراج جایگزینی سخته.
این امر در مورد کارهای تخصصی هم صادقه اگر یک کاری نیاز به تخصص بالایی داشته باشه جایگزین کردن سخت میشه و اتحادیه زورش زیاد میشه
( یک مهره و حرکت جدید در بتسا ) ایجاد یک انجمن و اتحادیه طور که لول متفاوتی نسبت به قبل داره و همچنین همکاری با مایکروسافت و در کل ایجاد استاندارد و سطح جدیدی در زمینه گیمینگ و بازی سازی … ایشالله که خوب ظاهر شه و به خصوص اون موتور بازی سازی رو آپدیت کنن ! 🔥
دغدغه ها رو تا جای ممکن کاهش میدن اینجوری میتونن رو کارشون تمرکز کنن تا روی مشکلات جانبی اگه مشکلی هم باشه اتحادیه پیگیری میکنه خود طرف تک و تنها باهاش روبه رو نیست که شاید تنهایی از ترس اخراج شدن و تعدیل رتبه و چیزای دیگه کلا حرفشو نزنه و بی روحیه به کارش ادامه بده
امیدوارم برای الدر ۶ این اتحادیه خدایی یک موتور پیشرفته بیارن
اتحادیه موتور بسازه؟ 🤦♂️
نه خب تصمیم به ساخت بگیرن
اتحادیه کارگری یه چیز مدنیه.
چه ربطی به بازی سازی داره :/
شوخی بود کلا
TES6 بیا و جایزه ی بهترین بازی سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ رو کسب کن تا بلکه فن بوی های playstation متوجه شن بازیهای جهان باز و RPG چه سطحی دارن، مثال حرفم کاربر کژوال و آماتوری به اسم AQUARIUS هست، نوب هایی مثل این کاربر که تصور میکنن اثاره جهان باز خسته کننده و اوریتد هستن
نه چون جهان آزاده میگم، بخصوص اینکه بهترین RPG صنعت گیم هم هست..
تو حتی تو این سایت هم تجربت درحد من نیست چه برسه به گیمینگ..
اگه قرار باشه این اتحادیه باعث پیشترفت گیم های بتسدا بشه واقعاً قابل حمایت هست اما اگه قرار باشه این اتحادیه به هر بهونه شروع به اعتصاب کردند کنه روند ساخت گیم ها رو خراب کنه به شخص باهاش مخالفم
حق دارن نگران باشن وقتی یکدفعه دکمه استودیویی مثل تانگو زده میشه کلا تمام صنعت گیم الان اینطوری سونی ماکروسافت نداره اخراجها و تعطیلی ها هرروز بیشتر میشه هوش مصنوعی همه رو به خاک سیاه میشونه بیکار میکنه صبر کن بیبین
اون موقع به دلیل شرایط بد کاری نمیتونستن کیفیت بدن الان گردنشون کلفت میشه و اخراج نمیشن پس براشون فروش مهم نیست و حقوقشون رو میگیرن و باز هم کیفیت نمیدن
ببینیم و تعریف کنیم