لابی ۲۰۰ نفره Fortnite میتواند به لطف آنریل انجین ۶ محقق شود
آقای Tim Sweeney مدیرعامل اپیک گیمز (Epic Games)، در مصاحبه اخیر خود به امکان پیادهسازی لابیهای ۲۰۰ نفره در Fortnite به لطف موتور بازیسازی آنریل انجین ۶ اشاره کرده است.
در حال حاضر، ظرفیت لابی فورتنایت در حالت بتل رویال ۱۰۰ بازیکن است. به گفته Sweeney، این تعداد مشخص به دلیل محدودیتهای سرور بوده که در زمان انتشار بازی در سال ۲۰۱۷ وجود داشته است. اما از آن زمان تا کنون، تکنولوژی و موتور آنریل انجین پیشرفتهای زیادی داشتهاند.
Sweeney گفته است که در آن زمان نمیتوانستند ۲۰۰ بازیکن را روی یک سرور داشته باشند. همچنین کامپیوترهای مرکز داده (Data Center) بسیار کند بودند و این یکی از دلایل تقسیم نقشه فورتنایت به تعدادی جزیره مختلف بود.
او ادامه داد:
ما هنوز تکنولوژی مورد نیاز برای ایجاد یک دنیای بزرگ و بدون مرز که هر فرد خلاقی بتواند محتوای خود را در آن قرار دهد، نداریم. بنابراین بسیاری از مواردی که در حال حاضر میبینید، نسخه نهایی نیستند؛ بلکه راهحلهای موقتی هستند که برای گذراندن وضعیت فعلی، از آنها استفاده میکنیم تا به قابلیتهای نهایی که مدنظر داریم، برسیم.
مدیرعامل اپیک گیمز درباره تغییرات چشمگیری که استودیو انتظار دارد با ادامه توسعه و پیشرفت آنریل انجین ایجاد شود، صحبت کرد. او متذکر شد که مدل شبکه فعلی که بسیار محدود است، یکی از مسائلی میباشد که اپیک گیمز قصد دارد روی آن تمرکز کند.
وی اظهار داشت که اگر به آنچه که امروز در آنریل انجین ۵ وجود دارد نگاه کنیم، به صورت جالبی شبیه به مدل شبکهای است که او برای آنریل انجین ۱ در سال ۱۹۹۷ ساخت. این مدل در Unreal و Unreal Tournament استفاده شد و از آن زمان تا کنون بدون اینکه تغییرات اساسی در آن ایجاد شود، بهبودهای جزئی داشته.
به گفته Sweeney، مشکل اصلی مدل شبکه فعلی موتور بازیسازی آنها این است که به سرورهای اپیک گیمز اجازه نمیدهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این به این معنی است که حتی اگر ۱۰ میلیون بازیکن به صورت همزمان آنلاین باشند، آنها در نسخههای جداگانهای از یک دنیای مشترک قرار میگیرند و نمیتوانند یکدیگر را ببینند.
Sweeney بیان کرد که این موضوع چیزی است که اپیک گیمز میخواهد با آنریل انجین ۶ تغییر دهد. و این امر، امکان افزایش تعداد بازیکنان در هر لابی را فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل اپیک گیمز اضافه کرد:
یکی از کارهای بزرگی که ما برای آنریل انجین ۶ انجام میدهیم، بهبود مدل شبکه است. جایی که سرورها هم بازیکنان زیادی را پشتیبانی میکنند و هم قابلیت انتقال بدون وقفهی بازیکنان بین سرورها و امکان ارتباط همه سرورها در یک مرکز داده یا در مراکز داده متعدد، برای شبیهسازی میلیونها یا حتی میلیاردها بازیکن همزمان فراهم شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
۲۰۰ نفر زیاد نیست ؟ حس میکنم خیلی شلوغ میشه .
نه باو خیلی مزه میده😂
داداش وردنسک بازی کردی؟
اصلا تو ۲۰۰ نفره میشه حرکتی هم انجام داد؟
۲۰۰ که کالآودیوتی (وارزون) خیلی وقته بهش رسیده بوده تازه با همون موتور قدیمی خودشون تو ۲۰۲۰
اون ۱۵۰ نفره
یادمه چند ماه بعد از عرضه اولیه وارزون برای مدتی محدود ۲۰۰ نفره هم شد طی یک رویداد یا آپدیت
الان در حال حاضر نسخه Unreal Engine 5.4 در دسترس هستش و فکر میکنم ورژن ۶ این موتور بازی سازی قبل از ۲۰۳۰
( در بازه ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۹ ) منتشر بشه و به نظرم منطقی هم هست چون تا اون موقع از لحاظ تکنولوژی به سطح خیلی خوبی رسیدیم و تکنولوژی های ۲ نانومتری و
( احتمال زیاد ۱.۸ تا ۱ نانومتری ) هم به تولید انبوه رسیده و زمینه برای رفتن به نسل بعد فراهم شده ، به لطف حافظه های گرافیکی GDDR7X و GDDR8 و نسل ۶ رم ها این قضیه رو اثبات میکنه !
راست میگه ها 😂
بعد ما داریم اپکس رو شصت نفره بازی میکنیم 😢
۲۰۰ نفر خیلیه، هم سرور نمیکشه هم خیلی شلوغه
بهترین حالتش همون شصت نهایتا تا صده
عالی میشه
ولی بعید میدونم آپدیتش رو کنسول های نسل هشت عرضه شه
چون گفته بودن تا ۲۰۲۷ از کنسول های نسل هشتپشتیبانی میکنن(فورتنایت)
یعنی اپیک میزنه زیر قولش یا بعد ۲۰۲۷ عملیش میکنه؟
ایشالا یه روز بالا هزار نفر
اونوقت باید با ویکتوری رویال خداحافظی کنی
یک ساعت هم واسه پیدا کردن گیم😂
بتل بیت رو میشناسین اگه نه برید تو یوتیوب بزنید خیلی باحاله و ۲۵۰نفرس
انریل ۶ چه غولی بشه
خیلی دوس دارم بازی با آنریل اینجین ۶ بسازم.
اگه ۲۰۰ نفر بشن بازی حوصله سر بر میشه
قطعا اگه بشه مپ هم باید بزرگ بشه یعنی مدت زمان هر مچ بیشتر میشه پس نت بیشتری میبره حجمشم بیشتر میشه (البته که از وارزون کناره) سرور ها هم باید عوض بشن برا میزبانی از ۲۰۰ نفر و خود این یعنی پینگ بالاتر برا ما ایرانیا . ولی در کل باحال میشه