کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا

کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم

رضا الهی
۱۱:۴۷ ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
hideo kojima

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از تاثیر سن بر خلق بازی می‌گوید. او با وجود تحلیل قدرت بدنی، معتقد است تجربیاتش به خلق بازی‌های عمیق‌تر کمک می‌کند.

اگر از گیمرها بپرسید که چه بازی‌هایی را در لیست ۱۰ بازی برتر خود قرار می‌دهند، به احتمال زیاد بسیاری از آن‌ها عنوانی ساخته شده توسط هیدئو کوجیما را در آن لیست خواهند داشت.

خالق سری Metal Gear Solid، مرد بسیار پرکاری است. زمانی که او سرگرم معاشرت با چهره‌های مشهوری مانند تیموتی شالامی (Timothee Chalamet)، نیکلاس کیج (Nicolas Cage) یا هانتر شفر (Hunter Schafer) نیست، در شرکت خود مشغول ساخت بازی و احتمالاً Death Stranding بعدی است که به نظر می‌رسد اواخر سال آینده میلادی منتشر شود.

دنیایی بدون دیدگاه‌های خاص و گاه عجیب و غریب کوجیما، با تمام نقدهای نمادین خود درباره فیلم‌های کوتاه و انتشار سلیقه موسیقیایی عجیبش در شبکه‌های اجتماعی، قطعاً دنیای خسته‌کننده‌ای خواهد بود، اما خوشبختانه تا زمانی که این کارگردان و تهیه‌کننده بااستعداد بتواند آن شور و اشتیاق خلاقانه را حفظ کند، نباید نگران باشیم.

هیدئو کوجیما، اخیراً با هواداران درباره بالا رفتن سنش صمیمانه صحبت کرده است. طراح بازی ۶۰ ساله ژاپنی که در توکیو به دنیا آمده و کوچکترین فرزند خانواده است، گفت که اگرچه قدرت بدنی‌اش به شدت تحلیل می‌رود، اما با گذشت سال‌ها برای کسی که رویکرد هنری دارد، چیز مهم‌تری جایگزین آن می‌شود و آن همان درک و بصیرتی است که در طول زندگی به دست می‌آید. کوجیما گفت:

با این حال، دانش، تجربه و خردی که انباشته می‌کنیم بسیار گسترده‌تر می‌شود. توانایی ما برای حس کردن و پیش‌بینی آینده جامعه و پروژه‌ها نیز تیزتر می‌شود. کیفیت خلق‌کردن می‌تواند با برنامه‌ریزی، آزمایش، توسعه و تولید افزایش یابد.

همانطور که همه طرفداران او می‌دانند، کوجیما توانایی بی‌نظیری در خلق روایت‌هایی دارد که با ظرافت خود، فراتر از مرزهای داستان‌سرایی عادی می‌روند. کوجیما می‌گوید با توجه به فناوری‌های جدیدی که دائماً در صنعت بازی و فراتر از آن در حال تکامل هستند، توانایی انجام کارهای بیشتر در این مدیوم به طرز چشمگیری بر چیزهایی که تنها سه دهه پیش می‌شد درباره آن‌ها رویاپردازی کرد، سایه انداخته است.

و با تکامل مداوم فناوری در صنعت بازی، قادر خواهیم بود کارهایی را انجام دهیم که ۳۷ سال پیش نمی‌توانستیم انجام دهیم. با کمک گرفتن از فناوری، خلق‌کردن آسان‌تر و راحت‌تر شده است.
من تا زمانی که اشتیاقم را به خلق کردن از دست ندهم، معتقدم می‌توانم به کارم ادامه دهم.

هیدئو کوجیما

کوجیما همچنین در مورد سالگرد انتشار بازی Metal Gear در MSX2 و در ژاپن صحبت کرد و گفت که این بازی از زمان خود جلوتر بود. کوجیما که در آن زمان تنها ۲۷ سال داشت، با یادآوری بازی گفت که بی‌سیم قابل حمل که Solid Snake از آن استفاده می‌کند، لحظه‌ای محوری در بازی بود. کوجیما گفت:

بیشتر بازی‌های تیراندازی امروزی نیز از این ترفند بی‌سیم استفاده می‌کنند اما متاسفانه تنها بخش مخفی‌کاری بازی مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

تاثیر کوجیما در دنیای بازی انکار نشدنی است. بازی‌های نمادین و تاثیر خلاقیت‌های او به خوبی در صنعت بازی سازی دیده می‌شود. امیداوریم که داستان‌سرایی انقلابی و توانایی کوجیما در انطباق با فناوری‌های جدید، همچنان به شکل‌دهی آینده صنعت بازی کمک کند.

موز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)BarsamRealAQUARIUSnobody𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥امیر پورحسینیNostalgic PlayernimaKratos𝐒𝐚𝐦 𝐋𝐚𝐤𝐞v-alkalineBatman Arkham knightWalleR MaN🥩Meat Eaterbrother of death

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا
کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کوجیما: تا زمانی که به خلق کردن اشتیاق داشته باشم، ادامه می‌دهم - گیمفا