بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا

بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا

لیام همسورث یکی از بازیگران کمتر شناخته شده هالیوودی به شمار می‌رود که جایگزین هنری کویل شده تا ایفای نقش ویچر گرالت را به معرض نمایش بگذارد.

لیام همسورث در تاریخ ۱۳ ژانویه ۱۹۹۰ (۲۳ دی ۱۳۶۸) در ملبورن استرالیا چشم به جهان گشوده است. او صاحب ۲ برادر بزرگتر از خود به نام‌های کریس و لوک نیز می‌باشد که هر جفت آن‌ها از بازیگران مطرح هالیوودی به شمار رفته و در فیلم و سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته‌اند. نکته جالب ماجرا در این است که این ۳ برادر علی‌رغم این که در حرفه خود نوعی رقابت را تجربه می‌کنند اما این مسئله سبب شده تا ارتباط بیش از پیش دوستانه‌ای با یکدیگر داشته باشند و برای پیشرفت دیگری تلاش نمایند.

او دوران کودکی خود را در سواحل استرالیا کنار برادرانش به شنا و موج سواری می‌پرداخت و در سن ۱۹ سالگی بود که علاقه بازیگری درون وی شعله‌ور شد و برای دنبال نمودن آن زادگاه خود را به سمت کشور ایالات متحده آمریکا ترک نمود تا بتواند این حرفه را به صورت جدی دنبال نماید. در اوایل ورودش به این کشور او به نزد برادر بزرگش کریس رفت تا در خانه مدیر برنامه وی اقامت داشته باشد و بتواند با شرایط این مکان جدید خود را هماهنگ کرده و برای ورود به عرصه بازیگری آماده شود.

شانسی که لیام همسورث در زندگی برخوردار بود، به داشتن برادران باتجربه‌ای مربوط می‌شد که پیش از او وارد حرفه بازیگری شده و اصطلاحاً خاک خورده بودند. از همین شرایط نیز بهره گرفت تا به بهترین شیوه ممکن وارد این حرفه شده و در سال ۲۰۰۷ میلادی به صورت رسمی ایفای نقش در مقابل دوربین را برای مجموعه تلویزیونی‌های Home and Away و McLeod’s Daughters به صورت بازیگر مهمان بر عهده گرفت و سپس ۲ سال بعد وارد حوزه سینما شد و در فیلم‌هایی نظیر Knowing و Triangle به نقش آفرینی پرداخت.

بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا

در آن زمان سیلوستر استالونه درصدد گرد هم آوردن ستاره‌های اکشن مشهور سینما در فیلم The Expendables بود که ایفای نقشی کوتاه به لیام همسورث پیشنهاد شد. پیشنهادی که در نهایت منجر به خروج شخصیت وی از فیلم‌نامه نهایی شد و این مسئله او را حسابی ناراحت کرد. در چنین شرایطی استودیو مارول در همکاری با کمپانی دیزنی در نظر داشت تا دنیای سینمایی ابرقهرمانی خود را پایه‌گذاری نماید و کنت برانا به عنوان کارگردان فیلم Thor با لیام همسورث تماس گرفت تا ایفای نقش خدای رعد را به وی بسپارد.

او برای بر عهده گرفتن این نقش به انجام تست‌های بازیگری پرداخت و در رقابت با برادرش کریس فرصت حضور در دنیای سینمایی مارول را از دست داد. با این حال عدم برخورداری از شانس حضور در چنین فرنچایز بزرگی پایان دنیا برای او نبود و در ازایش توانست تا به عنوان یکی از بازیگران اصلی فرنچایز The Hunger Games در کنار جنیفر لارنس حضور پیدا نماید. فرنچایز اکشنی که در سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز به کار کرد و لیام همسورث با مجموع ۴ فیلم تا سال ۲۰۱۵ ایفای نقش در این مجموعه را در مقابل دوربین انجام داد. همچنین پس از عدم حضور در فیلم The Expendables برای ایفای نقش در دنباله‌اش برگزیده شد تا نقش کوتاهی را کنار بازیگران تراز اولی نظیر جیسون استاتهام و جت لی به تصویر بکشد.

در حالی که کریس همسورث عموماً در فیلم‌های اکشن و پرزد و خورد حضور پیدا می‌کرد اما لیام مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و اکثر آثار وی را حال و هوای درام تشکیل داده است. در زمانه‌ای که مشغول فیلم‌برداری برای فیلم‌های The Hunger Games و The Expendables 2 بود، ایفای نقش در اثری درام و عاشقانه به نام The Last Song را در کنار خواننده مشهور آمریکایی یعنی مایلی سایرس بر عهده گرفت تا زمینه آشنایی آن‌ها فراهم شود؛ آشنایی که به رابطه‌ای پرفراز و نشیب طی سال‌های بعد تبدیل گشت و حتی در موزیک ویدیو این خواننده به نام When I Look at You نیز در قامت یک مدل حضور پیدا کرد.

بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا

لیم همسورث که از سوی مجله Details به عنوان یکی از بازیگران پیشرو نسل جدید خطاب شده بود، در کنار نقش آفرینی در دنباله‌های فیلم The Hunger Games که یکی پس از دیگری گیشه سینما را به آتش کشیده بودند، پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی نظیر Paranoia، Love and Honor، Empire State، The Elephant Princess و The Muppets را در کنار بازیگران مشهوری همچون هریسون فورد، گری اولدمن و دوئین جانسون تا سال ۲۰۱۵ میلادی نقش آفرینی می‌کرد که از او بازیگری نه چندان شناخته شده ولی توانمند ساخته بود.

فیلم Independence Day یکی از بهترین آثار اکشن و علمی تخیلی دهه ۱۹۹۰ میلادی شناخته می‌شود که رولاند امریش تصمیم گرفت تا دنباله‌ای بر آن تحت عنوان Independence Day: Resurgence را کارگردانی نماید که از نسل جدیدی از بازیگران بهره می‌گرفت. دنباله‌ای بدون حضور بازیگر فیلم اصلی همچون ویل اسمیت که لیام هسورث ایفای نقش یکی از شخصیت‌های اصلی داستان را در نبرد بشریت بر علیه موجودات بیگانه بر عهده داشت. برخلاف تبلیغات پرسر و صدا اما این دنباله در سال ۲۰۱۶ میلادی اکران شد و نه تنها نمرات بسیار ضعیفی را نسبت به فیلم نخست دریافت نمود، بلکه حتی فروش فاجعه‌باری را نیز با مجموع ۳۸۹ میلیون در قبال ۱۶۵ میلیون دلار بودجه رقم زد که با توجه به میزان فروش ۸۱۷ میلیون دلاری فیلم نخست یک شکست مالی کامل لقب گرفته است.

لیام همسورث پس از این شکست بزرگ فرصت تبدیل شدن به بازیگر فیلم‌های بلاک باستر را خارج از فیلم‌های The Hunger Games از دست داد و در نتیجه به ایفای نقش در فیلم‌های درام و یا جمع و جوری پرداخت که از آن‌ها می‌توان به The Duel، Killerman، Arkansas و Poker Face اشاره کرد. در چنین شرایطی که برخلاف برادر بزرگش یعنی کریس همسورث نتوانست تا از قدرت بازیگری خود در جهت حضور در پروژه‌های بزرگ و پرسر و صدا استفاده نماید، به یکباره خبر کناره‌گیری هنری کویل از ایفای نقش گرالت در مجموعه تلویزیونی حماسی و فانتزی The Witcher در رسانه‌ها منتشر شد که بهت و حیرت مخاطبین این سریال را در پی داشت.

بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا

اینجا بود که شانس باری دیگر به سراغ لیام همسورث رفت تا جایگزین هنری کویل در سریال The Witcher شده و شکارچی نمادین هیولا را نقش آفرینی نماید. آن هم در شرایطی بسیار سخت و طاقت‌فرسا که جو منفی شدیدی بر علیه او ایجاد شده و انتظارات به حدی افزایش پیدا کرده که می‌تواند اتفاقی نظیر Independence Day: Resurgence در ابعادی بسیار بزرگتر تکرار شود. البته که او تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تجربه قابل قبولی در این بلاک باستر تلویزیونی ارائه دهد و نخستین تیزر منتشر شده از فصل چهارم نوید این اتفاق را داده که می‌تواند جایگزین بر حقی برای هنری کویل بوده باشد.

همانطور که پیشتر اشاره کرده بودیم، ایفای نقش لیام همسورث در فیلم The Last Song زمینه آشنایی او با مایلی سایرس را فراهم نمود تا رابطه‌ای عاشقانه میان آن‌ها در بگیرد. رابطه‌ای پرفراز و نشیب که در سال ۲۰۱۲ به ازدواج آن‌ها ختم شد. با این حال رابطه این زوج هنرمند دوام چندانی نداشت و ۱ سال بعد از هم جدا شده تا حواشی گوناگونی برایشان رقم بخورد؛ مخصوصاً با رفتارها و شیوه زندگی متفاوتی که مایلی سایرس از آن زمان به بعد پیش گرفت که بسیاری دلیل آن را بحران عاطفی‌ای می‌دانند که با لیام همسورث تجربه کرده است.

پس از مایلی سایرس، لیام همسورث وارد رابطه با مدل استرالیایی به نام گابریلا بروکس شده که عشق و علاقه میان آن‌ها بدون هیچ حاشیه و جنجالی تا به امروز دوام یافته است. همچنین باید اشاره کرد که این بازیگر ۳۴ ساله که در شرف ایفای نقش مهمترین پروژه کاری زندگی‌اش برای کمپانی نتفلیکس می‌باشد، در حوزه کارهای خیریه نیز حضور فعالی داشته و در بنیاد کودک کشور استرالیا کمک‌های چشمگیری را انجام داده است. او اعتقاد دارد که دنیا در حال حاضر به حد کافی برای کودکان ترسناک بوده و سعی دارد تا با انجام کارهای خیرخواهانه از این فرشتگان کوچک را در زمینه‌هایی نظیر درمان حمایت نماید. مسئله‌ای که از او هنرمندی مورد احترام و دوست داشتنی ساخته است.

منبع: گیمفا

DARKSIRENBADMANBehzaad

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا
بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • توی بازیگر خوبی بودنش شکی نیست
    ولی اصلا ویچر خوبیم نمیتونه باشه

    Kermit
    • 🔶 اتفاقا برعکس، لیام همسورث برعکس ظاهرش به هیچ وجه بازیگر خوبی نیست خیلی خشک و بی روح بازی میکنه اصلا موقع بازیش هم صورتش هیچ ری اکشنی نداره و حس رو به مخاطب انتقال نمیده هر فیلمی که ازش دیدم پشیمون شدم ۹۰ درصد فیلم هایی هم که بازی کرده چه از نظر منتقدین چه از نظر فروش شکست خوردن، کسایی مثل لیام همسورث، داکوتا جانسون، آنا دی آرماس و… یا بخاطر شهرت خانوادگیشون یا بخاطر ظاهرشونه که قبولشون کردن لیام مطمئنا اگر بخاطر پارتی بازیه برادراش نبود محال بود قبولش کنن مگر فقط بخاطر ظاهرش، زمانی هم که متاسفانه به جای هنری کویل انتخاب شد برای نقش گرالت همونجا فاتحه این سریال رو خوندم

      hamidgrioarshya12ویتو اسکارلتا
    • unknown گفت:

      اتفاقا به نظرم تونست نقششو خوب بازی کنه ولی برای طرفدارا هنری کویل به عنوان ویچر جا افتاده بود واسه ی همین نتونستن زیاد با لیام همسورث ارتباط برقرار کنن.از طرف دیگه هم سریال ویچر به قدری مشکلات ریشه ای داشت که حتی همون هنری کویل هم اگه می موند نمی تونست تغییر زیادی توی وضع سریال ایجاد کنه

      ویتو اسکارلتا
  • Behzaad گفت:

    هردوتا داداش کارشون درسته. به دور از حاشیه متمرکز بر روی کار و خیلی هم خوشتیپ

    arshya12
  • V گفت:

    سریال ویچر براش سنگینه ، اصلا توانمند نیست خیلی خشکه حتی در هانگرگیم هم رفته رفته ازش زده میشید پیتا با اینکه چهره ای مثل این نداشت ولی واقعا از نظر بازیگری بهتر از لیام همسرث بود

  • SS گفت:

    حالا تو فیلم روز استقلال ۲ ،مشکل از بازیگریش نبود و یا نقشی که داشت که مشکل از شکست خود فیلم بود که براش گرون تموم شد. اما اینجا تو ویچر، نتنها خود اقتباس داغونه ،نتنها هنری کویل که برا این نقش خلق شده بود و خود گرالت بود انگار، این اصلا نه به گرالت میخوره نه به ویچر اصلی و نه به این اقتباس داغون، لذا قراره با بازی در این سریال همچنان پله های سقوط رو در پیش بگیره و همچنان دسته سوم بمونه.
    برخلاف کریس که استایل و چهره ش عالیه مخصوصا در فیلم extraction.
    خلاصه داداش لیام، بدرد بازیگری نمیخوری ،اینقدر هم که بازی کردی صدقه سری داداشت بود.

بیوگرافی لیام همسورث | ویچر جدید نتفیلکس - گیمفا