گزارش: استودیوی Piranha Bytes، سازنده سری Gothic و Risen، تعطیل شده است
طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت CD Action، یکی از کارمندان Piranha Bytes به این منبع گفته است که استودیوی مذکور تا پایان ماه ژوئن تعطیل میشود.
این گزارش بیان میکند که تعطیلی استودیوی Piranha Bytes ناشی از تصمیم سرمایهگذاران و گروه امبریسر (Embracer Group) بوده است. با این حال ظاهراً توسعهدهندگان انتظار بودجه جدیدی را داشتند. کمبود بودجه امبریسر برای استودیوی مذکور با توجه به اخراجهای گسترده و تعطیلی برخی از استودیوهای این شرکت غافلگیرکننده نیست.
استودیوی Piranha Bytes در حال حاضر هیچگونه بیانیهای در مورد تعطیلی خود صادر نکرده است. آخرین بیانیه آن از طریق X در ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شد. در این بیانیه اشاره شده است که استودیو در شرایط سختی قرار دارد و با این وجود، توسعهدهندگان به بهبود وضعیت خوشبین بودند. این استودیو اعلام کرد که هر کاری که لازم باشد به منظور یافتن شریک تجاری برای پروژه خود انجام خواهد داد.
Piranha Bytes سابقه توسعه سری بازیهای Gothic، Risen و Elex را در کارنامه خود دارد. از سوی دیگر، شرکت THQ Nordic و استودیوی Alkimia Interactive روی ساخت ریمیک نسخه اول Gothic کار میکنند.
دو عضو با سابقه Piranha Bytes نیز اخیراً اعلام کردند که استودیوی جدیدی به نام را Pithead Studio تشکیل میدهند. به گفته جنیفر و بیورن پانکراتز، این استودیو در آینده به ساخت بازیهای مستقل خواهد پرداخت.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اقا یه دفعه بگید گروه تعطیل شد این مسخره بازیا چیه
امبریسر خودت و بقیه رو بدبخت کردی
اوضاع خیلی خیته🤔 شرکت های بزرگم الان زیر فشارن به دلایل مختلف چه برسه به این کوچیک تر ها. بهترین کار برای استودیو های مستقل در حال حاظر ساخت بازی های AA و کم ریسک هست اینجوری در صورت موفق نشدن بازی ورشکست نمیشن لااقل و میتونن تیمشون رو محدود کنن تا منابع مالی کمتری نیاز داشته باشن
خدا لعنتت کنه embracer. گیم های Elex و Gothic گیم های Janky ولی خیلی خوبی بودن (به قول معروف Euro-Jank)
یکی یکی دارن استودیوهای خلاق کوچک رو میبندن… فکر کن استودیوی سازنده Desprados 3 رو ببندی و Deus Ex بعدی رو کنسل کنی…
از طرفی اینطور که خبر میرسه انگار نسخه ی بعدی سری Expeditions رو هم کنسل کردن. گیم های cRPG تاریخی خیلی خوبی بودن…
عملا ضربه ای که Embracer به صنعت گیم اروپا زده جبران ناپذیره تو این اوصاف بزودی بخش عظیمی از استودیو های با سابقه اروپایی ( مخصوصا استودیو های آلمانی ) که زیر نظر این ملعون هستن فقط بخاطر حماقت های بی انتهای این شرکت تعطیل میشن و استودیو های ایندی جاشون رو میگیرن که هرچند از زیر این فلاکت خارج میشن اما نه بودجه نه منابع نه اعتبار سابق رو ندارن و مشکلات زیادی گریبان گیر ساخته شدن بازی های جدید این استودیو ها میشه
به امبریسر نگاه کنی میفهمی ea و اکتیویژن و تنسنت چه فرشته های هستن . حداقل اینا به فرنچایز خودشونو نابود میکنن ولی امبریسر تیشه به ریشه صنعت گیم میزنه با این تعطیل کردن هاش
فکر نکنم تا حالا بازی مثل گوتیک توسط استدیو دیگه ساخته شده باشه
یکی این مدیریت از این بچه بگیره داره کل استودیو خلاق رو به فنا میده . کلی از بازی ها بودن که داشتن عرضه میشدن و کلی هم بودن که میخواستن معرفی بشن و به لطف این بچه نابود شد و رفت .
خیلی وقت ها به ما ثابت شده که همه چی پول نیست ، در کنار پول باید مدیریت عالی هم داشته باشیم که چیزی رو صاحب میشیم بتونیم اون رو مدیریت کنیم اما Embracer group فقط پولش رو داره و اون عقل نیاز رو نداره برای همین این رو به عنوان یک بچه صدا میزنم چون واقعا برازنده اش هست .
Please stoppppppppp………