ریمیک Splinter Cell در مخفیکاری از Metal Gear Solid الهام گرفته است
Metal Gear Solid منبع الهام بخش مخفیکاری Splinter Cell بوده است و ریمیک این اثر نیز از همان عناصر استفاده خواهد کرد.
Splinter Cell یکی از محبوبترین فرنچایزهای یوبیسافت (Ubisoft) به شمار میرود. اولین بازی این سری که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، بر روی گیمپلی مخفیکاری تاکید داشت و تیم توسعهدهنده برای ریمیک نسخه اول روی مدرنسازی این المانها کار میکند. به گفته کارگردان ریمیک Splinter Cell، بسیاری از این المانها به طور مستقیم از Metal Gear Solid الهام گرفته شدهاند.
این اولین باری نیست که Metal Gear Solid به عنوان یک اثر انقلابی در مخفیکاری شناخته میشود. این فرنچایز از آیپیهای مختلفی الهام گرفته و آن را منحصر به فرد کرده است. فرانسوا کولون (Francois Coulon)، کارگردان ریمیک Splinter Cell، در مصاحبهای با وبسایت GamesRadar فاش کرد که Metal Gear Solid به تیم نشان داد که چگونه مکانیکهای مخفیکاری را ایجاد کنند. این بازی دارای قوانین ثابتی بود که در خلق این تجربه نقش بزرگی داشت.
این کارگردان توضیح داد هر المانی که در این تجربه وجود نداشته باشد، آن را کسلکننده یا مضحک میکند. با این حال، Metal Gear Solid همه چیز را به خوبی پیادهسازی کرد و آن را به یک اثر متعادل تبدیل نمود که به خوبی جواب داد.
Splinter Cell به طور مستقیم از المانهای چند دهه پیش وام گرفته است. از آنجایی که این فرنچایز قبلاً نیز از Metal Gear Solid الهام گرفته بود، طرفداران میتوانند انتظار داشته باشند که منابع الهام را در نسخه ریمیک مشاهده کنند. گفته میشود که یوبیسافت قصد دارد یک ریمیک وفادار به نسخه اصلی را ارائه دهد، با این حال تغییراتی را در داستان ایجاد خواهد کرد.
علاوه بر این، ریمیک مذکور از انعکاسهای ری تریسینگ برای گیمپلی مخفیکاری استفاده میکند. گزارشهای قبلی نیز حاکی از آن بود که پروسه توسعه این بازی در حال تکمیل شدن است. Ubisoft Toronto، توسعهدهنده ریمیک Splinter Cell، در حال حاضر به عنوان استودیوی پشتیبان روی بازی Prince of Persia: Sands of Time Remake کمک میکند که قرار است در سال ۲۰۲۶ منتشر شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
این درسته که سری MGS الهام بخش سری اسپلینتر سل بوده ولی فقط و فقط الهام بخش بوده. اسپلینتر سل کپی متال گیر سالید نیست. خود اسپلینتر سل هم یک بازی انقلابی بود و نوآوری های خیلی زیادی داشت. اگه قراره یوبیسافت همون گیمپلی تکامل یافته فانتوم پین رو کپی کنه و داخل ریمیک اسپلینتر سل اجرا بشه فقط با ریشه های سری اسپلینتر سل تضاد خواهد داشت. داخل اسپلینتر سل کارکتر سم فیشر محدود تر هستش نسبت به بیگ باس فانتوم پین. با اینکه فانتوم پین رو تموم نکردم اما حتی اوایل بازی بیگ باس انگار محدودیتی نداره. یعنی اسپلینتر سل اکشن خیلی کمتری نسبت به متال گیر سالید داره با اینکه هر دو مخفی کاری هستن اما خیلی با هم تفاوت دارن. از یوبیسافت هم انتظار میره برای فروش بیشتر بازی به جای یک مخفی کاری یک بازی اکشن بسازه نه یک بازی اکشن مخفی کاری مثل MGS بلکه کلا یک ریمیک از اسپلینتر سل کلاسیک بسازه که اکشن باشه.
فک کنم یه چیزی تو مایه های کانویکشن و بلک لیست درش میارن
منظورش از metal gear solid نسخه اورجینال ۱۹۹۸ هست نه فانتوم پین
همه متال گیر سالید ها اکشن مخفی کاری هستن.
گفتن برای نسخه ریمیک هم از متال گیر سالید و گیمپلی اون الهام گرفتن منظورشون گیمپلی نسخه اول نیست، گیمپلی فانتوم پین منظورشونه.
کجای متن دیدی نوشته فانتوم پین؟!
شوخیت گرفته اسپلینتر سل و اکشن، بر عکس باید اکشن کلا حذف بشه و فقط روی مخفی کاری تمرکز کنه، مگر نه اسپلینتر سل نمیشه دیگه میشه جیمز بانک مثل بلک لیست مسخره که بدترین نسخش بود
باید دید مثل اصلیش فقط الهام یا کپیش🫠
بلک لیست رو برم یدور دیگه تو کارش
🟢 فقط میشه گفت یوبیسافت استاد وعدههای دروغ به طرفداران خودتی…
بیچاره Ubisoft Toronto هرچی بار سنگینه دادن بهش
درسته بلک لیست باب دل منتقدا نبود
اما واقعا تجربه لذت بخشی بود برام
امیدوارم این ریمیک یه چیزی تو مایه های چائوز تئوری باشه (chaos theory)
کی آس تئوری
الان حدود دو ساله دارم میبینم که یه عقل کل نیست بیاد سوال کنه کدوم نسخه قراره ریمیک شه
فقط یه عده ناخود مغز میان کامنت نامربوط میزارن
درود بر شما
با لبخند
یعنی الان دو سال هست کامنت های محور این بازی مطالعه میکنی تا به جواب خودت برسی
دنیا روز به روز عجیب تر میشه🙂
سوال
چرا تا الان خودت این سوال مطرح نکردی
چرا یک سرچ ساده از حضرت گوگل نکردی
It was announced on 15th December 2021 that the first game in the series – Splinter Cell (2002) will get a remake. It will be built from the ground up using the Snowdrop engine. Game will not become open-world. With this remake, developers aim to build a solid base for the future of the series
واقعا که نخود مغزی
از کجا فهمیدین الهام گرفته کلکا؟😑