نینتندو: توسعهدهندگان باید بازیهایی بهینه و بدون نیاز به اصلاحات عرضه کنند
شرکت Nintendo معقتد است که اگر بازیکنان از یک عنوان ناامید شوند، دیگر انتشار بهروزرسانی و اصطلاحات بیمعنی جلوه میکند.
امروزه، بسیاری از بازیهای AAA، دارای نقصهایی هستند که بازیکنان را به ثبت نقدهای منفی، سوق میدهند. Cyberpunk 2077، نمونه آشکاری است که در عین حال، CDPR حاضر به تسلیم نشد و در نهایت همه چیز را تغییر داد.
حتی بستهالحاقی Shadow of the Erdtree که مورد تحسین قرار گرفت، از لحاظ عملکرد مشکل داشت که منجر شد تا موجی از انتقادات تند، در پلتفرم استیم روانه این اثر شوند. شرکت Nintendo نظر خودش را پیرامون این موضوع به اشتراک گذاشته است و ماساهیرو ساکورای (Masahiro Sakurai) از توسعهدهندگان خواسته است تا “محصول نهایی” را منتشر کنند.
ماساهیرو ساکورای، توسعهدهنده بازیهای محبوب Super Smash Bros، در یوتیوب به مشکلات توسعه عناوین AAA، از جمله بهینهسازی و باگها اشاره کرده است:
در صورت امکان، بازی در زمان انتشار باید شرایطی عالی داشته باشد، که با عناوین امروزی تقریبا غیرممکن است.
ساکورای با عرضه بهروزرسانی پس از عرضه مشکلی ندارد. در واقع، او معتقد است که انتشار اصلاحات و بستههای الحاقی، به نفع بازیها خواهد بود.
در عین حال، ساکورای احساس میکند که توسعهدهندگان باید بیشتر روی اصلاح محصول نهایی تمرکز کنند. در حالی که این روزها، بازیهای AAA آنقدر بزرگ هستند که نمیتوان آنها را به طور مداوم بازی کرد، اما در این میان چند نسخه استثنایی دیده میشوند.
ساکورای معتقد است که اگر بازیکن پس از شروع بازی از آن ناامید شود، دیگر انتشار بهروزرسانی و اصلاحات فایدهای نخواهد داشت.
ساکورای همچنین اشاره کرد که توسعه عناوین AAA بسیار سختتر شده و اغراقآمیز نیست اگر بگوییم، این دسته از عناوین، ده هزار برابر پیچیدهتر از گذشته هستند. بدتر از آن، روند توسعه بازی ممکن است دائما در حال تغییر باشد و توسعهدهندگان به ندرت برای تمرکز روی پروژه وقت پیدا کنند.
ساکورای با وجود این توصیهها، معتقد است که بهروزرسانیها موجب بهبود بازی میشوند. او همچین تاکید کرد که تست باگ بازیها بسیار دشوار است چرا که توسعهدهندگان، نمیتوانند به اندازه میلیونها بازیکن اثر خود را تجربه کنند.
با توجه به اینکه اخیراً، استودیوهای کمی بازیهای خود را بدون اشکال عرضه میکنند، او تعداد کمی از توسعهدهندگان را نام برد که برای عرضه آثاری بینقص تلاش میکنند؛ مثل استودیوی Shift Up و بازی Stellar Blade. پیش از این، استودیوی Shift Up برای عرضه بازی Stellar Blade در شرایطی فوقالعاده بهینه، مورد تحسین واقع شد.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
“ساکورای معتقد است که اگر بازیکن پس از شروع بازی از آن ناامید شود، دیگر انتشار بهروزرسانی و اصلاحات فایدهای نخواهد داشت.”
خیلی وقت ها شده که به این جمله فک کردم و واقعا درست میگه
سایبرپانک دقیقا این حرف رو نقض میکنه و مشخصه نینتندو چیزی حالیش نیست
همه کسایی که یک زمان تو استیم برای سایبرپانک نقد منفی ثبت کردن با گذر زمان و آپدیت و درست شدن بازی نقدشون رو مثبت کردن
نکته همینه خودت داری میگی با گذر زمان و آپدیت بازی درست شد و نقدا مثبت شد نه از روز اول ولی حرفی که ماساهیرو ساکورای میزنه اینه که این بازی از همون اول این چیزی که الان هست باید باشه
این همیشه درست نیست همونطور که Cyberpunk ثابتش کرد
سایبرپانک کلا یه بحث جدا داره ، اینکه بیای از اون برای همچین مثال جامعی به عنوان مثلل نقض استفاده کنی اشتباهه
چون اگه صادق باشیم ، همه سازنده ها حال و حوصله اون حجم از زحمت رو ندارن
کاش همه مثل نینتندو اینقدر باشعور بودن
خیلی باشعور بود دیدم چطور با سازنده شبیه ساز pc رفتار کرد
از حق طبیعیش دفاع کرد عقل کل ، هیچ سازنده ای خوشش نمیاد گیمی که میلیون ها دلار خرجش کرده رو مردم رایگان استفاده کنن و پولی بهشون نرسه تازه به نینتندو این شبیساز ها کلی ضرر زدن و نینتندو ۶ سال کاری به کار این شبیساز ها نداشت . کار نینتندو دفاع کردن از حقش بود هیچ مشکلی نداشت . هر شرکت دیگه ای هم بود اینکار رو میکرد
این کاملا قابل درکه و خیلی این بحث قدیمی شده . و خیلی عجیبه اینو چطور به باشعور بودن و نبودن نینتندو ربط دادی 🙄
خودش رو pc عرضه نمیکنه خیلی ها هستن با همین شبیه ساز ها فرنچایز هایی مثل Fire emblem رو تجربه کردن اون یک میلیون دلار واقعا جای حقی نداشت
انحصاری کنسول خودشه
دوست داره انحصاری کنسولش بمونه و حق مالکیت داره و از نظر قانونی کاملا کارش درسته و هیچ جای شکایتی وجود نداره. 🙄
nintendo حاظره مورتال کامبت ۱ با اون کیفیت افتضاح ۳۰ فریمی رو کنسولش پورت بکنه بعد حاظر نیست خودش پورت pc بازی هاش عرضه کنه . تو همین الان awakening رو فقط میتونی رو شبیه ساز pc پلی بدی تا nintendo یه ۱۰ سال دیگه بیاد ریمیکش کنه اونم تاره شاید. مثل این میمونه تو اکانت استیم داری بعد نتونی همون بازی های اکانتنت رو استیم دک پلی بدی و واسه همون بازی ها باید جدا هزینه کنی
مگه مورتال کمبت ۱ رو نینتندو برای کنسولش پورت کرده!!؟ 😐😑
این پورت افتضاح کار وارنر برادرزه نه نینتندو که داری گیر بهش میده!
واقعا من برای حرف جواب خواصی ندارم
اخر نینتندو اجازه عرضه اون پورت اشغال رو کنسولش داده . یکی از بدترین پورت های تاریخ انگار داری مورتال ۹ رو ۱۰۲۴ x 768 بازی میکنی . چطور یسری ها میان از این پورت دفاع میکنن
داداش من فردا برای نینتندو ایمیل میزنم به عشق خودت کل عناوین نسل هشتمشو واسه pc عرضه کنه فقط تو اینقدر حرص نخور شیرت خشک شد 😂
حرص رو که تو داری میخوری😁
هیچ کس از اون پورت دفاع نمیکنه اتفاقا همه زدن تو دهن وارنر سر اون پورت ، تو توهمیا 😂
دیدیم چطوری پول خریدار هارو پس داد
نینتندو اجازه بده پورت کنن یعنی تو مجبوری بخری؟ یعنس تو اختیار نداری؟
نینتندو اگه اجازه نمی داد پورت کنن باور کن کلی هیت میگرفت که نینتندو نمیزاره بازی های خشن روی سوییچ بیان و کلی از این چرتو پرتا و خود سازنده ها ممکن بود با نینتندو درگیر بشن و این یه حقیقت بود.
بعد کی از این پورت دفاع کرد؟ اون شخص رو به من نشون بده
ما روی سوییچ ده ها بازی با گرافیک های عالی داریم و مشکل از پورته و تصمیم سازنده های مورتاله نه نینتندو. الان مشکل اینکه تو مشکل پورت رو بی ربط به نینتندو ربط دادی و بی ربط تر از اون به پورت نکردن بازی هاش روی pc!
خب عزیز الان که تو مشکلی نداری داری همین تجربه میکنی، شکایتت برای چیه؟
من اختیار دارن وقتی یه بازی که براش ۶۰ دلار هزینه کردم شبیه یه نسخه بتا بدون تکسچر گرافیی باشه بتونم درخواست بازگشت وجح پرداختیم رو بدم چون عملا این کلاهبرداری حساب میشه . Nintendo خیلی ساله که این سیاستشه سازنده ها اینو میدونن و چیز جدیدی نیست . برات لینک میفرستم از کاربر هایی متعصب Nintendo داخل X. که میان با عقده ای بازیشون به خریدار هایی که میخوان پولشون رو پس بگیرم توهیین میکنن . گرافیک متوسط با ۳۰ fps اره بازی های زیادی هست . شکایت من اینه خودش مثل ادم نمیاد بازی هاش رو روز اول پورت که وقتی یسری هد میان شبیه ساز بسازن بیاد ازشون شکایت کنه و ۱ میلیون درخواست قرامت بگیره
نه باشعوره چون توی این یکی دو سال که بقیه استدیو های بزرگ جوری کارمند اخراج کردن انگار گوسفندن نینتندو تازه داره نسل جدید کارمنداشو پرورش میده ، توی زمان wii u که تو ورشکستگی بودن کارمند اخراج نکردن و مدیر حقوق خودشو کاهش داد ، خبری از جایگزین کردن هنر انسانی با هوش مصنوعی نیست و همیشه از حق خودش و کارمنداش دفاع میکنه
باشعوره چون بازی پولیش شده با بهترین کیفیت همون روز عرضه تحویل میده ، بهترین پشتیبانی رو برای کنسولش تا همین الان داشته ، واسه اینا به نینتندو میگن باشعور
استودیو های بزرگ میتونن کارمند اخارج میکنن و هزار و یک دلیل داره از هوش مصنوعی گرفته تا کمتر کردن هزینه استودیو ها الان فقط نصف اخراج های صنعت گیم فقط برای مایکروسافته . یجوری nintendo رو بزرگ میکنی انگار فقط سیاست خودش حفظ کارمند هاشه FromSoftware هم خود میازاکی گفته تا وقتی مسئولشه همچین اتفاقی هیچوقت نمیفته. جایگزین کردن هنر انسانی با هوش مصنوعی حالا حالا اتفاق نمی افته نمیدونم جدیدا چرا همه اینو میگن . هر کمپانی از حق خودش و کارمنداش دفاع میکنه ولی هر کمپانی به حق پلیر هاش احترام نمیزاره . مثل اجازه منتشرشدن یه پورت که عملا کلاهبرداریه . هیچ استودیویی در حال حاظر نمیتونه همچین ادعایی داشته باشه بیخیال این بزرگنمایی شو . بهترین پشتیبانی؟ جک نگو . نینتندو با بازی های فمیلی فرندلی سرپا وایستاده و همیشه هم به این معروف بوده یه بازی از نینتندو بگو که با وجود خشونتش جزو بهترین ها بود
میازاکی توی مصاحبه به نقل قول از چه کسی حرف زد ؟ همون کسی که وقتی شرکتش توی ورشکستگی کامل بود حقوق خودشو کاهش داد ولی کارمند اخراج نکرد
«نینتندو با بازی های فمیلی فرندلی سرپا وایستاده و همیشه هم به این معروف بوده یه بازی از نینتندو بگو که با وجود خشونتش جزو بهترین ها بود» آره بازیاش فمیلی فرندلی هستن , مشکلش چیه ؟ بازی به حدی فوق العاده هستش که همه ازش لذت میبرن هیچ مشکلی هم این قضیه نداره حالا خوبه نینتندو ای پی های بزرگ سالانه ای مثل متروید و بایونتا و استرال چین و ژنوبلید و فایر امبلم داره
حاجی از اول بگو دیگه مشکلت اینه نینتندو بازیاشو واسه پی سی پورت نمیکنه ، ناراحتی برو سوییچ بخر بازیاشو تجربه کن ، ای پی خودشه تا الانم که به بهترین شکل ازشون پشتیبانی کرده ، دیگه لازم نیست گیر الکی بدی
دارم میگم نینتندو اون فرشته ای تو ازش میسازی نیست .. بازی های فمیلی فرندلی ۶۰ درصد پلیر هاش رو بچه هایی ۸ تا ۱ث ساله تشکیل میدن این دیگه اخبار خود nintendo متروید و بایونتا و استرال چین و ژنوبلید و فایر امبلم ؟ شوخی میکنی 🤣 ؟ بجز بایونتا nintendo هیچ بازی دیگه ای در این سطح نداره اونم همین الان نمیشه با دویل می کرای ۵ مقایسش کرد . من مشکلم با Nintendo اینه که بازی هاش رو روز اول رو pc پورت نمیکه که کار به شبیه ساز و شکایت برسه . این سیاست انحصاری کردن واقعا اشتباه برای فرنچایزی مثل فایرامبلم خیلیی پلیب از دست داد
خیلی دلت میخواد فایر امبلم بازی کنی ؟ برو سوییچ بخر
کسی که بایونتا ۲ بازی نکرده میگیه نمی تونه با Dmc5 رقابت کنه
خوشم میاد کل اون به کمپانی هیچوقت یه بازی در حد Elden ring نداشته . Bayonetta ۳ که عملا یه بازی متوسط بود دوبلور شخصیت اصلی سر چند هزار دلار کنار گذاشتن Bayonetta 2 88 الکی نمرش رو بالا میبری همین الان devil may cry 3 متاش ۹۶ . متریو اصلا ادم به عنوان یه بازی جدی حساب نمیکنه. میدونی جک یعنی چی؟ یعنی قدرت سخت افزاری کنسول جدید Nintendo قراره نصف استیم دک باشه Nintendo باید پشتیبانی قوی داشته باشه وگرنه تا انشتار کنسول بعدیش نصف ارزش سهامش میریزه این یعنی جک
بایونتا ۲ تو رقابت با devil may cry 3 مونده . ۵ پیشکش 🙏
یک استودیو رو با کل یه کمپانی که ده ها استودیو داره و ناشر کلی بازی بوده مقایسه کردی؟ آفرین واقعا 😂
بازی با وجود خشونت جز بهترین ها بوده؟ : Bayonetta 2 نمره ۹۲
Bayonetta 3 با نمره ۸۶
متریو پرایم هم که واقعا یه بازی جدیه نمره ۹۷ و ۹۴ و و۹۲ و ۹۰
دیگه جک نگو، پشتیبانی یعنی اینکه تا آخرین سال کنسولش دست از انتشار بازی های جدید و خلاقانه برای ارائه یک تجربه کامل و تکمیل کلکسیون کنسول دست بر نداره.
تو بحث شبیهه ساز yuzu مقصر خود yuzu بود شبیهه ساز ها اصولا جرمینکردن و شبیهه سازی کنسول جرم نیست چون بازی که روش اجرا میشه بلخره باید خریداری شه حالا مسعله yuzu این بود که اومد پول گرفت و آپدیت هارو عملا فقط واسه بخش پولی یا همون ارلی اکسسز میداد در اینجا نینتندو اومد واسه فروش محصولی که نینتندو ساخته ازش شکایت کرد (نینتندو هم منتظر خطا بود ازشون) ولی فکرنکنید بچه های yuzu خوب بودن اتفاقا بین شبیهه ساز ساز ها منفور هم بودن چون اصل شبیهه سازی درمورد حق انتخاب و آزادی هست
نکته جالب راجعبه این قضه که کسی بهش توجه نمیکنه اینه که وقتی یه گیمر یه بازی پر از باگ از استودیو مورد علاقش تحویل میگیره درسته ناامید میشه اما وقتی با اپدیت ها و پشتیبانی خوب اون بازی مشکلاتش برطرف میشه اون شخص چیزی که جلوی چشمش میبینه این نیست که سازنده نباید از اول چنین اشتباه فاحشی رو میکرد بلکه تلاش و کوشش سازنده ها برای درست کردن مشکلات رو میبینه و چرا؟ چون روش تعصب داره و دوست داره از طرف مردم نسبت به استودیو مورد علاقش تعریف بشنوه و اونجاس که میگه: چی میگی داداش الان که کاملا درست شده و فوقالعاده شده منم کلی ازش لذت بردم ، حالا تو هی سعی کن بهش بگی بابا درسته حلش کرد اما از اول نباید چنین چیزی تحویل میداد ، و اون شخص بیشتر تلاششون رو میبینه در صورتی که این تلاش چیزی جز درست کردن گندی که خودشون زدن نیست و حتی اگر تشکر هم نکنی حق داشتی چون چیزی که قولش رو دادن نیست
الان یسری تعصبی خیلی از سایبر پانک دفاع میکنن اما واقعیت رو بپذیرین بازی فاجعه بود و الان هم کاملا بی نقص نیست و هنوز هم تا دلت بخواد مشکلات مخصوصاً تو زمینه انیمیشن سازی ها وجود داره .
من خودم سایبرپانک رو بازی کرد و واقعا هم لذت بردم اما واقعا میتونست خیلی بالاتر از این ها باشه خیلی
ولی وقتی بازی زره زره رشد میکنه کیفیت اصلیش به نظرم بهتر دیده میشه
متاسفانه این موضوع به هیچ وجه در برخی بازی ها رعایت نمیشه و در کمال تعجب منتقد هم بهش اشاره نمیکنه
سایبرپانک کوبیده شد ولی ویچر ۳ نه
دیزگان کوبیده شد ولی الدن رینگ نه
استاروارز کوبیده شد ولی بلادبورن نه (اگه از مشکلات غنی استاروارز ایراد نمیگرفتن شاید ۹۰ می شد )
این تبعیض خیلی زشته
گیمفا از مشکلات فنی استاروارز یاد کرد ولی الدن رینگ که از نظر فنی که داغونه نه
تو استاروارز شاهد ابتدایی ترین مشکل یعنی پاپ اپ نیستیم ولی ویچر ۳ و الدن رینگ بارها و بارها پاپ اپ میشن (الدن رینگ که واقعا ضد حاله وقتی سوار mount میشی و حرکت میکنی علف ها زیرپات یهو ظاهر میشن یا یهو رنگ علف ها تغییر میکنه یا نور پردازی یهو تغییر میکنه ..چه بازی اصلی چه dlcالبته وضع dlc تو این مورد افتضاح اونم تو نسل نهم )
بی انصافی نکنیم که منتقد الدن رینگ و استاروارز یه شخص نیستن ..الدن رینگ رو اقای کریمی نقد کردن و استاروارز رو اقای نوروزی
ولی مشکلات فنی باید قید بشه تو تمامی نقدا ..باید یه فرقی باشه بین بازی سازی که ارزش قائل میشه و بازی رو به بهترین نحو عرضه میکنه و بازی سازی که ابتدایی ترین مشکلات فنی هم داخل محصولش میبینی
در حال حاضر دارم dlc تجربه کنم وقتی ray tracing بازی رو روشن کنی و وارد مناطق جنگلی میشی یهو نورپردازی بازی ۱۸۰ درجه تغییر میکنه تو ۱۰ ثانیه محیط جنگل یهو شب میشه یهو روز میشه ..زمان تجربه بازی ضد حال محضه
سایبرپانک به همین شکل روز و شب تغییر میکرد ملت ازش میم ساختن ولی ندیدم کسی از الدن رینگ میم بسازه
تبعیض قائل شدن زشته
یکی دیگه از مشکلاتی که الدن رینگ داره و به شدت رو مخه بخش کواپ و سرور های بازی
وقتی میخوای شخصی رو احضار کنی چه برای شکست دادن باس فایت چه برای pvp دو ساعت صبر میکنی بعد اخطار میده که این شخص توسط بازیکن دیگه ای احضار شده (مخصوصا اون اوایل عرضه که تعداد بازیکنا زیاد بود )
در حالی که باقی بازیا وقتی پلیر از یه لابی به لابی دیگه منتقل میشه به صورت لحظه ای ثبت میشه و قابل مشاهده هست ..الدن رینگ هرکی رو میخوای احضار کنی ارور میده که توسط شخص دیگه ای احضار شده ……
زمانی که پلیرای بازی ریزش کرده بودن این مشکل تقریبا حل شده بود و با عرضه dlc دوباره این مشکل تکرار شده و بازم کسی بهش اشاره نمیکنه ..حالا اگه فلان بازی ۲ ساعت سروراش خراب شن ملت میریزن تو توییتر و یوزر اسکور بازی هیت میدن
در حالی که الدن رینگ بعد ۲ سال این مشکل رو حل نکرده
امیدوارم همه منتقدا به این موضوع اهمیت بدن و بین بازی های مختلف تبعیض قائل نشن مخصوصا منتقدای گیمفا که اشخاصی مثل من دنبال میکنن این سایت رو
استار وارز مگه جهان بازه؟
چه ربطی به جهان باز بودن داره ؟
بهینه سازی برای یه عنوان خطی خیلی راحتتره تا یه بازی جهان باز.
استاروارز که سیاره اصلی کاملا جهان بازه
بلادبورن هم خطیه
خب شما نگفتی جهان بازه منم از این سری کلا خوشم نمیاد برای همون نمی دونستم که جهان بازه پس کلا سوال جواب الکی بود: d
و در ضمن اون چیزی شما راجب الدن رینگ گفتی (مشکل پاپ اپ) منظورت همون دیر لود شدن تکسچر ها نیست؟ تو خیلی از بازی جهان باز وجود داره مثل GTA V
منتقد باید توانایی تحلیل دستاوردها و نقاط ضعف و نمره دادن بر اساس موزانۀ بین این دو رو داشته باشه. اگر نمره دادن بر اساس نقصها بود، این جمله شاید قابل تحلیل باشه، ولی نمره بر اساس نقص نیست. برای همین الدن رینگ بیش از ۴۰ نمره ۱۰ داره و بعضاً حتی مواردی مثل pop in یا افت نرخ فریم ذکر شده اما نمرهای از این بابت کسر نشده. (بررسی گیم اسپات از بازی و dlc شامل نقاط ضعف میشه ولی همچنان ۱۰ هست، احیانا فکر نمیکنید که منتقد نمیدونسته این قضیه رو که نقطه ضعفی ذکر کرده؟)
دیدگاه به دیدگاه متفاوته، اما مشکلات فنی زمانی برای من دلیلی برای کم کردن نمره هست که یا تجربه رو مختل کنه مثل CPK 2077 یا غیرقابل چشم پوشی باشه و بازی چیزی منحصر به فرد و تاثیرگذار و ویژه در هسته تجربه خودش نداشته باشه که بابتش منتقد مجاب بشه که از مشکلات فنی چشم پوشی کنه. برخی بازیها مثل ER یا TES یا The Witcher در زمان عرضه مشکلات فنی داشتن، اما منتقدین چشم پوشی کردن، چون این بازی ها در گیمینگ دستاوردهایی داشتن و منتقد تشخیص داده که همچنان درجه پیشنهاد بازی به مخاطب ۱۰/۱۰ هست و مشکلات فنی تاثیری روی روند لذت بردن از بازی ندارن.
اما اثری مثل Star Wars که هیچ کاری برای مدیوم خودش نمیکنه و یه اثر تیپیکال دیگه اس، قطعاً منتقد از مشکلات فنی نمیگذره و چیزی در اثر نمیبینه که ارفاق در زمینه فنی توجیهپذیر باشه، اگرچه sw در زمان عرضه به شدت مشکلات بیشتری داشت نسبت به الدن رینگ.
خطی بودن و جهان باز بودن آثار هم اهمیت ویژهای داره. منتقد باید این دانش رو داشته باشه که آثار Open World به خاطر گستردگی و پیچیدگی بیشتری که نسبت به آثار خطی دارن، پولیش در اون چالش برانگیزتره. درصد خطا در یک بازی جهان باز و مشکلاتی که برای نرخ فریم وجود داره به مراتب بیشتره.
“باید یه فرقی باشه بین بازی سازی که ارزش قائل میشه و بازی رو به بهترین نحو عرضه میکنه و بازی سازی که ابتدایی ترین مشکلات فنی هم داخل محصولش میبینی”
این جمله هم معنایی نداره. چطور ارزش رو در مدیومی به این گستردگی معنا میکنید و میسنجید؟ بازی ها رویۀ پولیش یکسانی ندارند. برخی در تار و پودشون و به واسطۀ انسانی بودن تولید آثار، خطاهای بیشتر بخشی از ذاتشون هست. یه بازی با روابط پیچیده، دنیای گسترده، تعداد بالای دشمنان و انیمیشن و … مطمئناً پذیرای خطاهای بیشتری هست تا یک بازی ۵ تا ۱۰ ساعته یا یک بازی خطی بدون گستردگی و پیچیدگی مکانیکال. ارزش اصلا اینطوری که شما میفرمایید اندازه گیری نمیشه، بخش فنی در ارتباط تنگاتنگ با مقیاس و ذات بازیویدیویی قرار داره، ارزش قائل شدن برخی استودیوها در بخشهایی از اثر به ضرر قسمت فنی تموم میشه و گاهی اوقات همه اینها به اولویتبندی ربط داره. سنجش ارزش قائل شدن سازنده برای مخاطب، نیاز به دانش و آگاهی از پروسۀ تولید داره و سنجش دقیق خروجی. برای من ارزش اینه که er و dlc هر کدام با قیمت کمتر تیپیکال بازار، چندین برابر اون بازی های ۷۰ دلاری ارزش و سرگرمی تولید کردن، این که ۲ سال تایم گذاشتن روی dlc این که برای بازی وقت گذاشتن و دانجن های hand craft شده تولید کردن. ارزش در این موارد پدیدار میشه، زمانی متصور میشم سازنده ارزش قائل نشده یا کمتر اررزش قائل شده که بخش فنی آسیب دیده باشه در کنار این که برای محتوا کاری نکرده باشن و این سوال پیش میاد پس سازنده چه میکرده؟
Lords of the fallen رو ب صلابه کشیدن
ولی ب الدن رینگ کاری نداشتن
اون کلی مشکلات توی طراحی مراحلش داشت
خداییش ب نسبت استودیوش بازی خوبی
بیشتر داشتانش ایراد داشت
ولی هر مشکلی هم داشت لیاقتش بیشتر از چیزی بود ک بهش دادن
کاری که خودشون برای اکثر بازی هاشون انجام میدن ، چیزی که کمتر بهش پرداخته شده اینکه بیشتر بازی های نینتندو بدون مشکل و باگ خاصی عرضه شدن .
این حق مخاطبه که روز عرضه بتونه تجربه کاملی از بازی داشته باشه و نیاز نباشه برای فیکس شدن باگ ها ماه ها آپدیت برای بازی منتشر بشه ، چیزی که خیلی از توسعه دهنده ها بهش اهمیت نمیدن، بازی رو بدون پولیش عرضه میکنن و بعد یادشون میاد بازی رو با آپدیت فیکس کنن .
الان رسم کلی از استدیو ها شده بازی با مشکل عرضه میکنن و بعدش سعی میکنن با پچ و دی ال سی درستش کنن ولی حقیقت اینه که سازنده ها باید سعی کنن بازیو از همون روز اول در شرایط به شدت خوب عرضه کنن فقطم مربوط به بحث باگ و گلیچ و بهینه سازی نیست ، یسری بازیا تو زمان عرضه مشکل محتوا دارن و سازنده ها سعی میکنن با عرضه دی ال سی بازیو به چیزی که باید میبود برسونن نه اینکه از روز اول بازی خوب باشه مثلا استارفیلد که تازه با عرضه دی ال سی بهش کلی از چیزای مورد نیاز اضافه شد
راستش به نظر من واقعا حرکت زیاد جالبی نیست و اگر به جمله ایشون فک کنیم میفهمیم که کاملا داره درست میگه و بهتره بازی از همون روز اول بازیکن رو چه در زمینه محتوا چه در زمینه بهینه سازی نا امید نکنه تا بعد ها بخوان با پچ و دی ال سی درستش کنن
درواقع بیشتر به سود خوده سازندها هم هست عرضه یک عنوان بهینه اینجوری هم احترام هم اعتماد مخاطبو به دست آوردن
چشم بسته غیب گفت ولی خب انگار شرکتا خودشون رو به نفهمیدم میزنن
به نظرم این حرفو یکی بزنه که بازی در وسعت و کیفیت GTA بسازه یک چیزی نه اینا که بازیشون با گرافیک پیکسلی عرضه میشه😑 همونم از فردا نصفه عرضه کنن یوقت اذیت نشن
متروید پرایم چت را ترک میکند
بازی که همش به گرافیک نیست عزیز برو یه زلدا بازی کن تا بفهمی
دوباره یک نفر نتونست خودشو نگه داره و چرت گفت
شما زیاد به خودت فشار نیار دوست من
سر نقد بازی animal well گفتم
ببینید؛همه ی بازی ها که گرافیک و تنوع سنگین اسلحه ندارن.
همه که نباید گرفیک آنچارتدی و لست او اس و هلبیلدی داشته باشه که!
🤔 حرفتون قابل درکه و تا حدودی درست ولی من به طور بخصوص با رویکرد کلی شرکت نینتندو مخالفم. این شرکت با سرکوبگری و تهدید و… اثار فاقد ارزش و تکراری رو برجسته نشون میده که غیرقابل تحمله.
از اینکه خیلی حرف مف. ت میزنی خسته نمیشی؟
سرکوبگری تهدید؟ خودت از خودت خندت نمی گیره؟
داداش تو کلا با استفاده از مغز مخالفی
بعد یک سری میگن چرا نینتندو میفروشه نمره بالا میگیره
از وقتی استارت بازی رو میزنی قربون صدقه مشتری میرن تا وقتی که میخوای از بازی در بیای
آخریم بار داشتم با هدفون بازی میکردم اومدم صدا رو زیاد کنم دیدم نوشته برای محافظت از گوش شما شدت صدا رو قفل کردم قفل رو باز کردم باز خواهش کرد که مراقب سلامت گوش هاتون باشید :)) وقتی میخوای بازی حرکتی بازی کنی ۱۰ بار ازت خواهش میکنه مراقب خودتون و وسایل خونه باشید
تو استور تاثبت نام نکنی اصلا بازی های بالا ۱۷ سال رو نمایش نمیده (یعنی اینا از سود خودشونم میزنن برای مراقبت از شما و خنواده شما ) این یعنی احترام به مشتری و همین احترام باعث فروش میشه
وقتی هلدایورز ۲ حدود ۶ ، ۷ سال ساختش طول می کشه ، دیگه از بقیه سازنده ها چه انتظاری هست ؟!
بیشتر منظور ش اینه کاری کنید تو نگاه اول تو ذوق مخاطب نخوره استاروارزجدای ریسپاون مثلا صد گیگ اپدیت اولیه داشت تا قابل بازی کردن باشه خوب صد گیگ مشخصه تحت فشار ناشر بوده برای انتشار بازی سرموقع با کمترین پرسنل نسبت به مقیاس بازی ها این مشکل رو اکثر بازی های بزرگ دارن خوب نیروی کمتر هزینه کمتر ولی فشار کار بیشتر روی تیم اضافه کاری های روزهای تعطیل فشار روحی موقع کرانچ سنگین همه چیز بازی سازی هم خوب با ارامش روان طرف امیخته شده غیر این نیست وقتی تر زده بشه با فشار کار سنگین معلومه اونم میگه ……..بازی هر چی شد میدم بیرون مگه دلشون برای من سوخته؟ارامش روحی تیم و فشار ناشر شرط اونم خوب میگه هزینه ها بالا رفته منم حق دارم .به هر حال منظورش یه جورایی به دی ال سی ها هم هست شما ببیتید این رسم شده بازی یکبار پول کاملش دریافت میشه یکبارم پول دی ال سی رایگان هم اگر باشه میشه چهار ساعت دی ال سی درست میخوای باید حداقل بیست دلار بدی حداقل تازه اگر خوب دراد .مخصوصا بازی های مبارزهای تیکن .کامبت.استریت فایت.کاراکترها اصلی هم یه وقتا میبینی غیبت دارن با دی ال سی و کاراکترها مهمان پولی میاد خوب تو یه شصت دلار از بازی گرفتی که حتی کاراکترهای اصلی هم میبینی یکی دوتاشون رو پیچوندی چرا؟اصلا داستان کاراکترها مهمان پولی چیه که تو چندتا دی ال سی بچپونی خوب راهش رو یاد گرفتن هزینه کل بازی رو تو پیش فروش دراوردن باقی سود و طمع ناشر هست .قبول کنیم این مشکل رو همشون دارن کپکام ایی ای اسکوئرانیکس راکستار باندی نامکو .پلی استیشن استودیو هاش ماکروسافت گیمینگ .نیتندو ولی یکبار پول میگیره کار با کیفیت هم میده (البته پلی استیشن هم هفتاد دلار میگیره وجدانن کار با کیفیت میده بحث کشدار کردن بعدشه)و بابای هکر و شبیه سازها در میاره حقم داره کار درست میکنه
چقدر این نینتندو خوبه. به جز بازی های زلدا totk و botw که اگر از مواد منفجره استفاده می کردی افت فریم قابل توجهی می گرفت ، به غیر از این مورد تو هیچ کدوم از بازی هاش من مشکل خاصی ندیدم و بهینه سازی فوق العاده ای داشتند
کلا سوییچ تو رندر alpha مشکل داره اعم از انفجار ابر آتیش دود پر مو خز و هرچیزی که از کاناله alpha استفاده کنه تو دایرکت آخری هم دانکیکانگکانتری ریتورن تو نمایشش چنتا از افکتا کانال آلفا رندر نمیشه و مشکی بودن مشخصه :)) اینا بخاطر tegra nvidia هست
راز موفقیت