بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی

ایلیا عسگری
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

یکی از بزرگ‌ترین و مخوف‌ترین ابرشرورهای دنیای کمیک، برینیاک نام دارد که در طول تاریخ آثار دی‌سی وقایعی مرگبار و وحشتناک را رقم زده است.

سوپرمن، به عنوان قدرتمندترین ابرقهرمان تاریخ دنیای کمیک می‌بایست تا از دشمنان و حریفانی برخوردار باشد که بتوانند توانایی‌ها و قدرت‌های شگفت انگیز و غیرقابل مهار وی را به چالش بکشند. در حالی که بسیاری تصور می‌کنند که دومزدی و یا لکس لوثر دشمنان سرسختی برای آخرین پسر سیاره کریپتون محسوب می‌شوند اما هیچکدام از آن‌ها حتی به گرد پای برینیاک هم نمی‌رسند که وقایع مرگباری را در تاریخ کمیک‌ها و آثار دی‌سی رقم زده است.

با قاطعیت باید گفت که برینیاک یکی از منحصر به فردترین، وحشتناک‌ترین و خطرناک‌ترین شرورهای تاریخ کتاب‌های کمیک بوده که در سراسر جهان هستی حرکت کرده و سیاراتی که نظرش را جلب می‌کنند را مورد حمله همه‌جانبه قرار داده تا آن‌ها را به کلکسیون خود اضافه نماید. ابرشرور غیرقابل توقفی که تنها و تنها سوپرمن و تیم لیگ عدالت توانسته تا در برابر شرارت‌های وی ایستادگی کرده و سیاره زمین را به دفعات از نابودی کامل نجات دهند. ابرشروری که قرار بود تا طبق شایعات منتشر شده، به عنوان ویلن فیلم Man of Steel 2 در برابر سوپرمن هنری کویل به تصویر کشیده شود.

در حالی که دوست داریم تا نمایش جذابی از برینیاک را در دنیای سینمای جدید دی‌سی شاهد باشیم اما تا آن زمان مقاله‌ای را برای شما ترتیب داده‌ایم که به برترین نسخه‌های این شخصیت در تاریخ آثار دی‌سی پرداخته است.

۱۱. برینیاک در دنیای انیمیشنی دی‌سی

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

بسیاری از طرفداران دی‌سی نه از طریق کتاب‌های کمیک، بلکه با آثار انیمیشنی شخصیتی همچون برینیاک را شناخته‌ و شرارت‌های وی را شاهد بوده‌اند.

این برینیاک برخلاف ماهیت دنیای کمیک، یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته کامپیوتری از سیاره کریپتون با برنامه ریزی خاصی بود که وظیفه داشت تا سیارات را به سمت نابودی سوق دهد و به این سبب از دانش کریپتون محافظت نماید. در حالی که هدف او با نسخه کتاب‌های کمیک‌اش همخوانی نداشت اما به سبب ماهیت رباتیکی که داشت، به لحاظ فیزیکی از ضعف قابل توجهی رنج می‌برد و نمی‌توانست حریف قدری برای ابرقهرمانی همچون سوپرمن باشد و صرفاً تنها با بازی‌های ذهنی‌اش می‌توانست وقایعی تهدید آمیز را خلق نماید.

۱۰. برینیاک در Adventures of Superman #438

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

یکی از متفاوت‌ترین نسخه‌های برینیاکی که به تصویر کشیده شده، به کمیک Adventures of Superman #438 مربوط می‌شود که می‌تواند نظر شما را حسابی جلب نماید.

در این مجموعه ما با شخصیتی به نام میلتون فاین آشنا می‌شویم که یک فراانسان بوده و از قدرت‌های ذهنی شگفت انگیزی برخوردار می‌باشد تا حدی که خود را در حد یک خدا می‌پندارد. به دلیل این ویژگی اخلاقی سعی می‌کرد تا موجودات قدرتمند جهان هستی را با خود ترکیب نماید و این مسئله سبب شد تا یک موجود عجیب و غریب را جذب بدن خود کرده و توسط انبوهی از نانوروبات‌ها بلیعده شود و به نخستین ورژن برینیاک تبدیل شد که در برابر سوپرمن قد علم کرده است. نکته جالب ماجرا در این است بعدها مشخص گردید که میلتون فاین اصلاً سنخیتی با برینیاک نداشته و در اصل بازیچه دست نسخه اصلی بوده که در گوشه‌ای از فضا کمین کرده تا در زمان مقرر وارد میدان شده و سیاره زمین را به نابودی بکشاند. نسخه‌ای که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

۹. برینیاک در Action Comics #242

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

در این رتبه به سراغ نخستین‌باری می‌رویم که در سال ۱۹۵۸ میلادی و در کمیک Action Comics #242 شخصیت برینیاک به تصویر کشیده شد و مخاطبین دی‌سی با او آشنا شدند.

در این مجموعه کمیک یک نژاد فضایی بسیار باهوش دست به خلق هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی می‌زند که به راحتی آب خوردن می‌تواند با هر موجود زنده و غیرزنده‌ای به رقابت پرداخته و از بابت هوش و توانایی پیروز شود. این نژاد فضایی با دست کم گرفتن این هوش مصنوعی، شرایط تکامل وی را پدید آورده تا حدی که می‌توانست خود را تکثیر کرده و کنترل امور را در دست بگیرد. در نهایت نیز این نسخه از برینیاک موفق شد تا به حدی از قدرت و کنترل دست پیدا کند که نه تنها نژاد فضایی خالق خود را به بردگی گرفت، بلکه به یک تهدید فرا سیاره‌ای نیز تبدیل شد.

۸. برینیاک در Adventures of Superman #438

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

اساساً یکی از مسائلی که درباره شخصیت پردازی برینیاک بارها و بارها دستخوش تغییر شده، موجودیت وی بوده که بین کامپیوتری و طبیعی دائماً در حال جابجایی بوده است.

با این حال در کمیک Adventures of Superman #438 برینیاک یک موجود زنده به تصویر کشیده شد که هوش سرشارش او را مجاب کرد تا کلونی از خود را ایجاد کرده و به عنوان دستیار کمکش نماید. عطش سیری‌ناپذیر وی برای کسب قدرت و توانایی‌های بیشتر این نسخه از برینیاک را مجاب کرد تا به گوشه و کنار جهان هستی سفر کرده، نژادهای گوناگون بیگانه را مورد حمله قرار داده و در نهایت سر از سیاره کریپتون دربیاورد که کل شهر کاندور را برای خواسته‌های شخصی دزدیده است. همچنین باید بدانید که این نسخه از برینیاک بود که انبوهی از نانوروبات‌ها را به سراغ میلتون فاین فرستاد تا بدن وی را تحت کنترل در بیاورد.

۷. برینیاک در Superboy’s Legion #1

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

یکی از تکنیک‌های پراستفاده و محبوب دنیای کمیک به ترکیب ۲ شخصیت برای خلق موجودی جدید مربوط می‌شود که در حیطه ابرشرورها، می‌تواند منجر به روی کار آمدن اهریمنی شود که هر مخاطبی را به ترس و وحشت دچار خواهد کرد.

در کمیک Superboy’s Legion #1 شاهد هستیم که لکس لوتر برای تصاحب تمام سیاره زمین نقشه‌ای مرگبار را برنامه ریزی کرده تا از طریق قدرت سیاسی و ثروتی بی‌انتها افکار عمومی را بر علیه ابرقهرمانان دی‌سی شورانیده و تنها مانع بر سر راه خود را حذف نماید؛ رویکردی که البته با وجود شوالیه تاریکی ناکام ماند و پس از آن که بروس وین تسلیم خواسته‌های لکس لوتر نشد، نبردی سهمگین میان آن‌ها در گرفت که خرابی‌های بسیاری را به بار آورد. لکس لوتر در حالی که در پیشبرد نقشه خود ناکام می‌ماند، به سبب کهولت سن از دنیا رفته و تمام ذهن و مغز او بر روی یک کامپیوتر بارگزاری شده و هویت برینیاک را برای خود انتخاب می‌کند تا برای انتقام به پا خواسته و وقایع هولناکی را رقم بزند.

۶. برینیاک در JLA: Earth-2

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

علی‌رغم این که این تصور برای شخصیت برینیاک وجود دارد که با شخصیتی همیشه شرور طرف هستیم اما داستان روایت شده در JLA: Earth-2 این ذهنیت را برای طرفداران دی‌سی به چالش می‌کشد.

در این داستان برینیاک به حدی از هوش و ذکاوت دست یافته که عملاً تفاوتی با یک خدای قدرتمند نداشته و در نتیجه خود را فراتر از مفاهیمی همچون خیر و شر می‌پندارد. این نسخه آنچنان به لحاظ ذهنی قدرتمند بوده که نه تنها ضعف فیزیکی او به چشم نمی‌آید، بلکه در کمال راحتی و عین آب خوردن گروه‌های نمادینی همچون کرایم سیندیکیت و لیگ عدالت را از پا در آورده و آن‌ها را تا مرز نابودی کامل شکست می‌دهد. در نهایت لیگ عدالت با پشت سر گذاشتن چالش‌هایی مرگبار موفق می‌شود تا به تهدیدات این نسخه از برینیاک خاتمه دهد.

۵. برینیاک در Dark Nights: Death Metal #3

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

شاید فکر کنید که برینیاک به عنوان یک ابرشرور، تنها برای رویارویی با سوپرمن و یا لیگ عدالت ساخته شده است. ذهنیتی که در رتبه پنجم این مقاله می‌تواند به چالش کشیده شود.

در جریان داستان Dark Nights: Death Metal #3 مخاطبین دی‌سی با هیولای وحشتناکی به نام کالکتور روبرو می‌شوند که ترکیبی از هویت بتمن و برینیاک بوده و طبیعتاً کنار هم قرار گرفتن هوش و ذکاوت آن‌ها می‌تواند اهریمنی را خلق نماید که هیچ موجودی در جهان هستی توانایی رویارویی با آن‌ را نخواهد داشت. با منابع بی‌انتهای برینیاک و هوش سرشار بتمن، کالکتور می‌توانست در کسری از ثانیه هر سیاره‌ای را به نابودی کشانده و آن را به بخشی از کلکسیون خود تبدیل نماید تا شاهد یکی از دیوانه‌وارترین روایت‌های داستان در دنیای کمیک باشیم.

۴. برینیاک در Justice League: No Justice

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

برینیاک در حالی که به عنوان نیروی مخوفی شناخته شده که می‌تواند سیاره زمین را تا آخرین ذره‌اش به نابودی بکشاند اما همیشه توسط سوپرمن و لیگ عدالت متوقف شده است. با این حال چه می‌شود اگر هیچ موجودی توان رویارویی با وی را نداشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید به سراغ روایت شاهکاری در خط داستانی Justice League: No Justice برویم.

در این داستان با برینیاک هیولایی طرف هستیم که هر تیم قهرمانی خلق شده در تاریخ کمیک‌های دی‌سی از لیگ عدالت گرفته تا جوخه انتحار، تایتان‌ها و اوترایدرز را می‌تواند شکست داده و نابودشان کند. دنیای وحشتناک و غیرقابل تصوری که توسط کید فلش به صورت اتفاقی در جریان گم شدن در زمان پیدا شده و با ورود به این جهان متوجه می‌شود که برینیاک حکم قادر مطلقی را دارد که بر سیاره زمین حکومت می‌کند؛ جایی که سوپرمن حتی فرصت نفش کشیدن هم در برابر وی را نخواهد داشت.

۳. برینیاک در Action Comics #1064

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

یکی از روایت‌های جذاب و منحصر به فرد کمیک‌های دی‌سی به Action Comics #1064 مربوط می‌شود که از ملکه برینیاک بهره برده است.

در اصل این روایت چند جهانی داستان را تعریف می‌کند که شورایی از چندین و چند برینیاک گرد یکدیگر جمع شده تا موجودی قادر و بسیار قدرتمند تحت عنوان ملکه برینیاک را خلق نمایند. یکی از نژادهای سرسخت و قدرتمند دی‌سی به Czarnians مروط می‌شود که ملکه برینیاک به راحتی هر چه تمام آن‌ها را سلاخی کرده تا بی‌رحمی و توانایی‌های مرگبار خود را به معرض نمایش بگذارد. یکی از خطرناک‌ترین ابرشروان خلق شده در تاریخ کمیک‌های دی‌سی که اگرچه هنوز سوپرمن با او روبرو نشده اما با اتفاقات رقم خورده، طرفداران می‌دانند که نبرد آن‌ها قطعاً برای قدرتمندترین ابرقهرمان دی‌سی هزینه‌های بسیار گزافی در پی خواهد داشت تا حدی که چه بسا می‌تواند مرگ وی را رقم بزند.

۲. برینیاک در Challengers of the Fantastic #1

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

همانطور که برینیاک یکی از مخوف‌ترین شخصیت‌های کمیک‌های دی‌سی محسوب می‌شود، گالاکتوس نیز در کمیک‌های مارول از قدرت و توانایی‌های وحشتناکی بهره برده است؛ موجودی که نه از سر شرارت، بلکه برای ارضای حس تغذیه‌اش به نابودی سیارات روی می‌آورد. حال تصور کنید که این ۲ با یکدیگر ترکیب شده و موجودی جدید و ویرانگر را پدید بیاورند.

این موجود جدید به نمایش در آمده در کمیک Challengers of the Fantastic #۱ گالاکتیکا نام دارد. موجودی که قدرت‌های گالاکتوس و برینیاک را با یکدیگر ترکیب کرده و چیزی به وجود آمده که دیگر نیازی به بلعیدن کامل سیارات نداشته و تنها علاقه دارد تا بخشی از سیارات را دزدیده و آن را به کلکسیون خود اضافه نماید. رویکردی که برای تصاحب شهر نیویورک نیز اتخاذ کرد و منجر به رقم خوردن اتفاقات هیجان انگیزی شد که طرفداران دی‌سی و مارول را حسابی به وجد آورده است.

۱. برینیاک در The New 52: Futures End

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

تمام نسخه‌های معرفی شده از برینیاک نسبت به شخصیتی که در The New 52: Futures End به تصویر کشیده شده است، عملاً شوخی خنده‌داری خواهند بود که مفهوم شرارت برایشان معنایی نداشته است.

پس از نابودی دیوار منبع (Source Wall) برینیاک در داستان The New 52: Futures End شروع به نابودی و سپس جذب تمام برینیاک‌های دنیاهای دیگر از جمله افراد معرفی شده در این مقاله کرد و به طبع تمام قدرت و توانایی‌های آن‌ها به بخشی از او تبدیل می‌شود. یک برینیاک شکست ناپذیر که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند متحمل هر گونه آسیبی شود و به حدی از قدرت دست یافته که در کسری از ثانیه می‌تواند واقعیت را به دلخواه خود تغییر دهد. میزان قدرت این برینیاک به حدی توصیف شده که عملاً هیچ چیزی نمی‌تواند او را متوقف نماید و در نهایت نیز پس از نابودی هزاران سیاره و جمع کردن کلکسیونی عظیم، خسته شد و تصمیم گرفت تا رویکرد متفاوتی را اتخاذ نماید. رویکردی که سبب شد تا برینیاک کل مولتی‌ورس را نجات داده، تاریخ را بازنویسی کرده و نحوه روایت رویداد Crisis On Infinite Earths را تمام و کمال تغییر دهد. یک قادر مطلق که حتی ابرشروری همچون دارک‌ساید نیز در برابر این نسخه از برینیاک به مانند یک شوخی خنده‌دار خواهد بود.


منبع: اسکرین‌رنت

Go tell aunt roudy𝗔𝗿𝗶𝗮.xdMoojysnowgirlدورچی (مناطق ماینکرفتی)Mahdi SamJoel Morganامیرحسین رهنوردarshia.ya.moBADMANBrainiacهیربدꕥNEONB-man

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا
بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین نسخه‌های برینیاک در تاریخ دنیای دی‌سی - گیمفا