رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

لباس‌های بسیار خوب و جذابی تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های لایو اکشن بتمن به نمایش گذاشته شده‌اند.

بتمن از زمان اولین حضورش در کمیک‌های دی‌سی در سال ۱۹۳۹ میلادی، به یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان تاریخ تبدیل شد. او از قهرمانان پالپ و ویجلنتی‌های نقاب‌دار آن زمان الهام گرفته و در کمترین زمان نیز به چهره‌ای برجسته و مخوف تبدیل شد که ترس را در دل جنایت‌کاران ایجاد می‌کرد و عدالت را از طریق تسلط بی‌بدیل خودش در مخفی‌کاری، مبارزه و تحقیق به ارمغان می‌آورد.

در طول هشت دهه گذشته، بتمن توسط گروهی از بازیگران هالیوود روی پرده سینماها و تلویزیون به نمایش گذاشته شده است. از لباس‌های رنگی و تنگ آدام وست گرفته تا زره‎‌های پیشرفته و خشن بن افلک، هر نقش‌آفرینی پیچش خاص خودش را روی به تصویر کشیدن این مرد گذاشته است و لباس‌های نمادین او نیز همیشه ذات بتمن را نشان می‌دادند.

شنل روان، گوش‌های نوک تیز و داشتن نشان خفاش همه باهم ترکیب شده تا تصویری باورنکردنی از بتمن را به نمایش بگذارند و با تعداد بسیار زیادی از نسخه‌های به‌یادماندنی روی پرده سینماها، رتبه‌بندی لباس‌های بتمن در دنیای لایو اکشن کاری سخت است. هر کدام با ادای احترام به ریشه‌های کمیک شوالیه تاریکی، چیز جدیدی به ارمغان ‌آوردند. در این فهرست به رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن بر اساس طراحی، اثربخشی، پنهان کاری و قدرت کلی می‌پردازیم.

۱۵. سریال Batman Serials – محصول ۱۹۴۳ و ۱۹۴۹

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

اولین حضور لایو اکشن از شوالیه تاریکی مجموعه‌ای از سریال‌های سینمایی ۱۵ قسمتی در دهه چهل میلادی بود که توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز منتشر شد. این سریال‌ها با توجه به استانداردهای امروزی، کار درستی در ایجاد نمادهای مرتبط با بتمن و دستیارش رابین انجام دادند. با این حال، لباس قهرمان حتی برای دهه ۴۰ میلادی کاملاً احمقانه به نظر می‌رسید.

شنل و کلاه فاقد هر گونه رمز یا ارعاب بودند و فقط پارچه‌ای روی شانه و صورت بازیگر بودند. گاهی اوقات نیز این لباس چیزی شبیه به یک لباس از تئاتر به نظر می‌رسید. مشکل اصلی نیز سست بودن مواد و عدم دقت در جزئیات بود. لوئیس ویلسون در نقش بتمن و داگلاس کرافت در نقش رابین در سال ۱۹۴۳ میلادی این لباس‌ها را به تن کردند و این در حالی است که رابرت لوری در نقش بتمن و جانی دانکن در نقش رابین در سال ۱۹۴۹ این لباس‌ها را پوشیدند.

۱۴. فیلم و سریال Batman: The Movie – محصول ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۸

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

وقتی که بتمن در تلویزیون با بازی آدام وست به نمایش گذاشته شد، نمادی برجسته در دهه ۱۹۶۰ میلادی بود چراکه بتمن ظاهر پررنگ و لعاب خودش را گرفته بود. این لباس با ظاهر پر زرق و برق آبی و خاکستری و ته مایه‌های زرد برای لوگو و کمربند منعکس کننده دوران خودش بود. برخلاف طرح‌های رنگی تیره لباس‌های بعدی، نسخه وست از نظر بصری چشمگیر و دقیق‌تر با کمیک‌ها بود. دستکش‌های میخ‌دار، گوش‌های تیز و پارچه ژولیده آن را سبک نشان داده بود.

علاوه بر فیلم سال ۱۹۶۶ میلادی، سریالی در همان سال نیز ساخته شد و این گونه به نظر می‌رسید که از بتمن عصر نقره‌ای اقتباس شده‌اند اما این لباس‌ها از نظر محافظت حتی بدتر نیز بودند چراکه بیشتر شبیه به یک لباس ارزان برای هالووین به نظر می‌رسیدند و اصلاً شباهتی به بتمن آن دوران نداشتند. با این حال، این لباس با وجود عدم کاربردی بودنش، توانسته برداشتی بازیگوشانه و برون‌گرایانه از بتمن باشد.

۱۳. فیلم Batman Forever – محصول سال ۱۹۹۵

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

در بازسازی رنگارنگ جوئل شوماخر از بتمن، ما شاهد بودیم که ول کیلمر نقش این قهرمان شنل‌پوش را بازی می‌کند. او همچنین اولین لباس شیک و براق بتمن را به تن داشت، لباسی که از توانایی‌های بالایی برخوردار بود اما لذت بصری چندانی نداشت.

در حالی که این لباس نسبت به لباس‌های قبلی فرم مناسب‌تری داشت و امکان تحرک بیشتری را برای کیلمر فراهم می‌کرد اما برخی از ویژگی‌های لباس هنوز هم قدیمی به نظر می‌رسیدند. به‌عنوان مثال، جزئیات اضافی روی زره باعث می‌شود که این ماده مانند پلاستیک جامد به نظر برسد. استفاده از پالت سیاه و خاکستری بسیار خوب بوده اما رنگ‌های براق عامل حواس‌پرتی هستند.

همه این تغییرات برای تجارت کالاهای مرتبط با بتمن مفید بوده و فروش اکشن فیگور آن بسیار زیاد شده بود. اما نمای بیرون روشن باعث شده تا بتمن آن قهرمان مبارز و مخفی کار نباشد. با این حال، در این لباس پیشرفت‌های بسیار خوبی در زره، سلاح‌ها و نماد جدید خفاش صورت گرفته است. فیلم Batman Forever این فرنچایز را وارد مرحله جدیدی کرد و از همین رو خاطره‌انگیز است.

۱۲. فیلم Batman & Robin – محصول سال ۱۹۹۷

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

شاید بحث‌برانگیزترین لباس بتمن در فیلم «بتمن و رابین» محصول سال ۱۹۹۷ میلادی به نمایش در آمد. این لباس تقریباً شباهت کاملی به لباسی داشت که ول کیلمر در فیلم Batman Forever به تن کرده بود، با این تفاوت که لباس بتمن جورج کلونی ترکیب رنگ متفاوتی داشت. برش‎های نقره‌ای بزرگ در سرتاسر بازوها، روی قفسه سینه و ران‌ها درجه انحراف غیرمعمولی را به خاستگاه کمیکی این شخصیت و همچنین شخصیت‌پردازی او وارد کرده بود.

کاملاً مشخص است که هدف آن‌ها از این کار فروش اکشن فیگورها بوده است. اما آبی تیره و نقره‌ای به خوبی با هم ست می‌شوند و لباس یخی در نهایت بهتر و جالب‌تر از لباس سونار بود. این لباس در اوج فیلم «بتمن و رابین» زمانی که شخصیت بتمن با مستر فریزر روبه‌رو شد، به نمایش گذاشته شده بود. این لباس به سادگی نشان دهنده سردرگمی این اثر سینمایی بود. همچنین شایان ذکر است که زره یخی رابین و بت‌گرل بسیار تمیزتر و بهتر بودند.

۱۱. فیلم The Flash – محصول سال ۲۰۲۳

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

بن افلک حضوری کوتاه در فیلم «فلش» داشت و آخرین حضورش در دنیای سینمایی دی‌سی به‌عنوان شوالیه تاریکی را رقم زد. لباس او با استفاده از همان رنگ‌های آبی و خاکستری ادای احترام ریزی نسبت به بتمن آدام وست از دهه شصت میلادی دارد. روکش زره‌دار بازسازی شده با لایه‌های بادوام در زیر آن نیز در تعقیب و گریز با ماشینی بسیار مفید بودند. در حالی که این لباس بسیار شیک و مدرن است اما کاملاً مشخص است که مخصوص مبارزه طراحی نشده است.

این لباس جدید همچنین آرامش، شایستگی و شفقت را منتقل می‌کند که مترادف با محتوای مدرن است. شاید بارزترین واقعیت این باشد که لباس بتمن ادای احترامی به دوران کمیک‌ها است، زمانی که شوالیه تاریکی برای هر موقعیتی لباس خاصی داشت.

۱۰. فیلم Batman Begins – محصول سال ۲۰۰۵

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

فیلم «بتمن آغاز می‌کند» ریبوتی ساخته کریستوفر نولان بود که نسبت به فیلم‌های قبلی بیشتر کاراکتر محور بوده است. لباس بتمن در این فیلم نیز عملکردی پایه‌تر و محافظتی‌تر دارد که مناسب روش‌های مبارزه شوالیه تاریکی با جرم جنایت در این دوران است. این اولین باری است که لباس بتمن از رنگ‌های روشن و تزیینات چشم‌پوشی می‌کرد. به جای آن‌‎ها نیز زره تیره رنگ و منعطف مجهز به فناوری‌های پیشرفته برای استفاده به هنگام نبرد بود.

این لباس همانند لباس مایکل کیتون بدون اینکه بیش از اندازه به نظر برسد، حسی یکپارچه داشت و نماد خفاش برافراشته آن نیز بسیار نمادین شد و باعث شد تا کاراکتر بتمن با بازی کریستین بیل هم هوشمند و هم ترسناک به نظر برسد. این لباس به نوعی شکاف بین لباس قدیم و جدید را پر کرد. این به بتمن اجازه داد تا بیشتر از نقش خود به‌عنوان نگهبان عدالت در شهر گاتهام الهام بگیرد و در عین حال ظاهری مدرن‌تر و واقع‌بینانه‌تر داشته باشد.

۹. فیلم Batman v. Superman – محصول سال ۲۰۱۶

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

بروس وین قبل از استفاده از زره قدرتمند، بیشتر به تکنیک و کمتر به اتوماسیون در لباس کاربردی خودش متکی بود. یک شبکه کار‌آمد از پارچه سبک وزن همراه با الیاف مقاوم در برابر ضربه از او محافظت می‌کرد و همچنین او را مخفی می‌کرد. بافت مات و متناسب همراه با افتادگی کامل شنل بلند و تیره آن، باعث شده تا این لباس متناسب با بدن بن افلک باشد و او را به‌عنوان مردی به تصویر بکشد که بدنش را به یک سلاح تبدیل کرده است.

فیلم «بتمن علیه سوپرمن» ممکن است به دلیل خط داستانی ناکافی و شخصیت‌هایی نه چندان خوب، چندان مورد توجه بینندگان قرار نگرفته باشد اما طرفداران نمی‌توانند انکار کنند که لباس بتمن از خودش تأثیری برجسته به جای گذاشته است. این لباس بدون هیچ عیبی عمل کرد، نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفته‌تر بود و قهرمان را متناسب، کاربردی و در عین حال مخوف به تصویر کشیده بود.

۸. سریال Gotham – محصول سال ۲۰۱۴

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

در این سریال درام و جنایی ابرقهرمانی تحسین شده‌ای که توسط برونو هلر خلق شده، بینندگان شاهد داستان جیم گوردون در اولین روزهای حضورش در اداره پلیس شهر گاتهام هستند. بروس وین ۱۲ ساله در حالی که پدر و مادرش یعنی توماس و مارتا وین می‌میرند، از شهر گاتهام می‌رود و در همین زمان نیز دشمنان سرکش بتمن شکل می‌گیرند.

قسمت پایانی سریال «گاتهام» نشان داد که بروس وین پس از ده سال گشت و گذار در سراسر جهان به خانه بازگشته است. دیوید مازوز نمونه اولیه لباس بتمن را به تن داشت، لباسی که زره آن به طور کامل شکل نگرفته اما تعادل کاملی بین آسیب‌پذیری و امید را دارد.

با اینکه از او به‌عنوان یک بتمن تمام عیار و با لباس‌ها و ابزارها یاد می‌شود اما ما در پایان این سریال لحظات بسیار اندکی از او را شاهد هستیم. برجسته‌ترین بخش‌های لباس وی نیز پارچه‌های تاکتیکی، ترکیب رنگی سیاه و خاکستری و خامی خاصی است که نشان می‎‌دهد این بتمن هنوز در روزهای ابتدایی خودش قرار دارد.

۷. فیلم Justice League – محصول سال ۲۰۱۷

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

در هر دو نسخه فیلم «لیگ عدالت»، زره جدید بن افلک فراتر از لباسی مبتنی بر فناوری بود و همانند یک اثر هنری با دقت طراحی شده بود. با روکش زرهی آن که شبیه به نسخه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان است و عینک‌هایی که طرفداران را به یاد Nite Owl از فیلم Watchmen محصول سال ۲۰۰۹ میلادی می‌اندازد، این لباس ممکن از نظر زیبایی‌شناسی خوشایندترین لباس نباشد اما مطمئناً استراتژیک‌تر و کاربردی‌تر است.

بلوغ این لباس از زمان فیلم «بتمن علیه سوپرمن» کاملاً مشهود است و این لباس با لبه‌های تصحیح شده و همچنین دستکش‌های یکپارچه بسیار جالب به نظر می‌رسد. بن افلک متوجه شد که لباس باید برای مبارزه ساخته شود و به همین دلیل است که این لباس برای حرکت، نبوغ تاکتیکی، حداکثر حفاظت و توانایی‌های حمله خطرناک در هر میدان جنگی مناسب است.

۶. فیلم Batman Forever – محصول سال ۱۹۹۵

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

متناسب با جلوه‌های بصری براق فیلم، لباس ول کیلمر در شروع این اثر سینمایی با لباس سونار متفاوت است. این لباس ظاهری صیقلی و به تصمیم جوئل شوماخر دارد و زره آن نیز ظاهری تیز و آج‌دار دارد که باعث شده تا بدون به خطر انداختن انعطاف‌پذیری، محافظت بسیار خوبی داشته باشد. لباس همچنین دارای طراحی حجاری شده‌ای از ماهیچه‌ها و خطوط بدن انسان است.

این لباس شوالیه تاریکی‌ای را نشان می‌دهد که برای مقابله با دشمنان شهر گاتهام آماده شده است. برخی درباره افزودن رنگ زرد به نماد آن تردید داشتند اما این ضربه‌های رنگی بافت آن را فوق‌العاده کرده و قهرمانی را که مستعد گم شدن در شنل و کلاه بوده را انسانی  کرده است. به طور کلی، این لباس هم جذابیت بصری و هم کاربردی دارد.

۵. فیلم The Flash – محصول سال ۲۰۲۳

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

سی سال پس از پوشیدن لباس بتمن روی پرده سینماها در فیلم Batman Returns، بتمن مایکل کیتون در فیلم «فلش» به روی پرده سینماها بازگشت و در کنار او نیز لباس کلاسیکش برای این دوره جدید بازسازی شده است. این لباس اساساً همان لباسی است که طرفداران قبلاً دیده‌اند و فقط این بار زره دارای روکش مات است و به انعطاف‌پذیری پیشرفته‌تری مجهز است. این ترکیب، نوستالژی فیلم‌های تیم برتون را به‌روزرسانی کرده است.

مایکل کیتون بار دیگر نقش بتمن را در فیلم «فلش» ساخته اندره موسکیتی بازآفرینی کرده است. نقش‌آفرینی او بار دیگر نمادین و برجسته بوده و همان شوخ طبعی و احساسات را داشته است. تکامل این شخصیت از آن زمان تا الان باورنکردنی است.

۴. فیلم Batman – محصول سال ۱۹۸۹

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

کاراکتر بتمن از کمیک‌های دی‌سی تحت دیدگاه گوتیک تیم برتون توانست جذابیت را به صنعت ابرقهرمانی بیاورد. مایکل کیتون نقش این شخصیت را بازی کرد و این لباس وی نیز بدون شک شبیه‌ترین لباس به کمیک‌ها است. زره کامپوزیت بدون درز، کلاه و گوش‌های بلند ممکن است چرخاندن سر را برای مایکل کیتون سخت کرده باشند اما هیچ کس واقعاً به این موضوع اهمیت نمی‌دهد.

این لباس ترسناک، روان و درنده است و به بتمن اجازه می‌دهد تا در تاریکی ناپدید شود. این نسخه لباس از دهه ۹۰ میلادی تغییرات جزئی داشت اما اساساً یکسان بود. حتی نشان زرد روشن و کمربند کاربردی زرد نیز بسیار برجسته بود. این لباس در تن مایکل کیتون باعث شد تا نسل جدیدی توجه‌شان به ژانر ابرقهرمانی جلب شود.

۳. فیلم The Dark Knight – محصول سال ۲۰۰۸

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

در مقایسه با فیلم Batman Begins، فیلم «شوالیه تاریکی» و دنباله آن یعنی فیلم The Dark Knight Rises ساخته کریستوفر نولان لباس بتمن را به اوج جدیدی از عملی بودن و واقع‎گرایی رساندند. با اجتناب از زیبایی سطحی و استفاده از رنگ، لباس بیشتر روی محافظت، سازگاری و پنهان‌کاری متمرکز شده بود که برای داستان بسیار حائز اهمیت بود.

نقش بتمن را در این فیلم کریستین بیل بازی کرده بود و این لباس که با مواد جدیدی ساخته شده بود را به تن کرده بود. این لباس مستحکم و قابل تغییر بود و به او اجازه می‌داد تا حداکثر استفاده از فضا را با چابکی خودش داشته باشد. بیش از هر چیز دیگری، طراحی کاملاً مشکی و شنل استراتژیک آن نشان می‌دهد که قهرمان داستان همیشه در تاریکی کار می‌کند.

۲. فیلم Batman v. Superman – محصول سال ۲۰۱۶

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

اگرچه برخی از طرفداران هرگز نمی‌خواهند بتمن و سوپرمن را در حین مبارزه با یکدیگر ببینند اما نمی‌توان تصویر شگفت‌انگیز زره قدرتمند بن افلک را در این فیلم نادیده گرفت. این لباس نه تنها از حفاظت بسیار بالایی برخوردار است بلکه برای حمله نیز بسیار مناسب است.

این واقعیت که بروس وین هیچ توانایی ماورای طبیعی در وجودش ندارد، داشتن یک زره حجیم و سخت برای او را ضروری می‌کند تا به او کمک کند تا آسیب‌های جسمی سنگین را تحمل کند و تنها ۷۰ سال پس از اولین حضورش روی پرده سینماها، در این فیلم به این موضوع اشاره شده است.

هر سانتیمتر از این لباس زرهی با ارعاب، پیرایش استراتژیک و تحقیقات و آزمایشات شکل گرفته است. به طرز چشمگیری، بتمن توانست با این لباس خودش در برابر سوپرمن ایستادگی کند. بن افلک نیز به خوبی توانسته بود تا از پس این نقش بربیاید.

۱. فیلم The Batman – محصول سال ۲۰۲۲

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن

کاربردی‌ترین و زیباترین لباس بتمن در حوزه لایو اکشن توسط رابرت پتینسون در فیلم «بتمن» اثر مت ریوز روی پرده سینماها آورده شده است. این لباس شوالیه تاریکی به سادگی واقع‌بینانه‌تر و ساده‌تر است. این لباس از مواد سبک وزن ساخته شده و در یک سری صفحات ماژولار پوشانده شده تا تحرک بی‌نظیری را بدون از بین بردن عملکرد و جنگ ارائه بدهد. لوگوی خفاش نیز به طرز ماهرانه‌ای درون لباس جای گرفته و باعث شده تا کاملاً شیک و جذاب به نظر برسد.

این لباس نمایانگر سال‌های مبارزه با جرم و جنایت بتمن در شهر گاتهام است و در عین اینکه از نظر ظاهری بسیار زیبا است، از کمربند و دستکش‌ها نیز نهایت استفاده را می‌کند که پر از گجت‌ها و اسلحه‌ها است. رابرت پتینسون در این اثر سینمایی از انواع این گجت‌ها بهره می‌برد و همین نیز جذابیت این لباس را دو چندان می‌کند.


منبع: movieweb

Ali⃤‎ PARTiSANMoojyhander16مدافع پرندگان بی‌خانمان (همچنین شهر در شب)موز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)MoonArmansnowgirlYORIICHI(سم لیک سابق)Cambyses The ThirdmamdnabodiWalleR MaNBADMANDeadSpaceB-manجان قماربازDaniel WayneNotحق گوی همه جانبه گیمفا( Klaus سابق)more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی بهترین لباس‌های لایو اکشن بتمن - گیمفا