جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا

جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید

امیررضا نوذرپور
۰۱:۰۲ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا

نویسنده‌ی بازی Elden Ring یعنی جرج آر. آر. مارتین به تازگی به شایعه‌ی ساخت اقتباس سینمایی یا سریالی این بازی قوت بخشید.

پس از موفقیت بازی Elden Ring، شایعات متفاوتی درباره‌ی آینده‌ی این بازی ایجاد شد. بعضی از این شایعات از هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Elden Ring، ناشی می‌شود که گفته بود فرام سافتور در صورت وجود شریکی مناسب، ساخت یک فیلم یا سریال را بررسی خواهد کرد. به تازگی نیز جرج آر. آر. مارتین با اظهارات جدیدش آتش این شایعه را گرم‌تر کرد.

جرج آر. آر. مارتین در وبلاگ شخصی خود اشاره کرد که اتفاقاتی در رابطه با ساخت اقتباس بازی Elden Ring درحال رخ دادن است. البته او مستقیما به این مسئله اشاره نکرد و گفت مدتی است که شایعاتی در این زمینه به گوش می‌رسد. همچنین او تظاهر کرد که اطلاعی از این ماجرا ندارد اما به نظر می‌رسد که او در جریان اتفاقات این پروژه قرار دارد.

اگر قرار باشد یک اقتباس سینمایی یا سریالی از Elden Ring ساخته شود، منطقی است که جرج آر. آر. مارتین در آن دخیل باشد. با توجه به ساخته شدن سریال Game of Thrones براساس مجموعه کتاب‌های فانتزی‌اش با نام A Song of Ice and Fire، او تجربه‌ی خوبی در زمینه‌ی اقتباس دارد. در نتیجه او با افراد مختلفی ارتباط دارد که می‌توانند ساخت اقتباس Elden Ring را میسر کنند.

درحال حاضر افراد زیادی درگیر DLC جدید بازی Elden Ring یعنی Shadow of the Erdtree هستند که هفته‌ی گذشته منتشر شد. تاکنون بیش از ۵ میلیون نسخه از این DLC فروش رفته است.

منبع: ComicBook

ŒDàrkžerohander16بدون‍ تعصبred-eyed Banished KnightKratos_Alex_DARKSIRENDark.Elden-LordmrOrinAAACEFabulous Slayer

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • hamidgrio گفت:

    تقریبا ۲۰ ساعتی هست که دارم DLC رو پلی میدم.. قبل از تجربه dlc و خوندن نقدهای مختلف تعجب کردم که چرا گیمفا و آقای کریمی نسبت به بقیه رسانه ها نمره کمتری دادن و با خودم گفتم که حتما از رو سخت گیریه الکیه ولی الان که دارم خودم تجربه میکنم به شدت نا امید شدم. بهترین dlc تاریخ (واقعا خنده داره)! بازی اصلی برای من ۱۰ بود و جزء ۳ تا بازی برتر زندگیمه و فن الدن رینگم ولی این بسته الحاقی از همه لحاظ عقبگرده نسبت به بازی اصلی(این نکته رو بگم که بسته الحاقی به شدت خوبیه ولی من نسبت به بازی اصلی توقعی که داشتم دارم مقایسه میکنم). بزرگترین مشکل بازی از نظر من ساختار نقشه. مسیرهای فرعی و گشت و گذار تو نقشه بازیه که به شدت کلافه کنندست برعکس بازی اصلی که خیلی لذت بخش بود. باس های بازی هم تا اینجا جذابیت خاصی نداشتند حتی دوست عزیزمون مزمر که بازی خیلی روش تاکید داشت. سختی بازی دوست دارم و به نظرم عادلانه هست و اینکه دشمنان عادی بازی هم ability های مختلف دارن باعث شده چالش بیشتر بشه ولی اصلا با اسلحه ها و جادویی هایی که میده حال نمیکنم اکثرشون به شدت ناکارآمد هستندو به هیچ دردی نمیخوره. درکل خاستم نظرمو به اشتراک بزارم و ببینم آیا کسی دیدگاهی شبیه به من داره یا فقط من اینجوری فکر میکنم. اینم بگم که از نظری طراحی هنری و زیبایی شناسی هم از بازی اصلی ضعیف تره!

    ŒDàrkžeroAmirsefirot2011Meafanahander16Kratos
    • درود،

      حدس میزنم به طور کامل بازی رو مورد کاوش قرار ندادین یا تحت تاثیر برخی نقاط ضعف، نقاط قوت رو نتونستید ببینید یا اهمیت خودشون رو در دید شما از دست دادن.

      Shadow of the Erdtreee از جهات زیادی برتر و بالاتر از Elden Ring پایه خودش رو مطرح میکنه و این برتری‌ها نیاز به توضیح ندارن خیلی واضح و آشکارن.

      در مقیاس یک DLC، کارگردانی هنری و زیبایی شناسی یک لول نسبت به بازی پایه ارتقاء پیدا کرده و این شگفت‌انگیزه که بعد از اون همه منطقه با طراحی‌های هنری مختلف (از کیلید با تم قرمز و القای خشونت / جهنم گرفته تا حس شکوهی که لیندل انتقال میده و …) حالا dlc تونسته تمام مناطقش رو با تم‌ها و طراحی‌های هنری متمایز ارائه بده. و جایی این موضوع تحسین‌برانگیز میشه که تفاوت کارگردانی هنری در DLC نسبت به بازی پایه، Force یا تحمیل شده نیست، بلکه متناسب با تم روایی و اتفاقات رخ داده در Realm of Shadow صورت گرفته. از تضاد آبی و قرمز بین Cerulean Coast و Jagged Peak، تا آثار سوختگی آتش مسمر در سرتاسر این سرزمین. همچنین، به نظرم DLC چون فشرده‌ و متراکم‌تره، هم ریتم بهتری داره از حیث گیمپلی و افت و خیز نمیکنه (مثلا بخش برفی ER یه لول پایین تر از سایر مناطق بازی بود و ریتم رو بهم میریخت) هم باعث شده هر گوشه و کنار منظره‌ای خیره کننده باشه.

      *منظور از فورس شده در پاراگراف بالا، طراحی‌های هنری‌ای هستند که صرفاً بخاطر جذابیت کاذب متفاوت هستند و توجیه روایی ندارن

      لگاسی دانجن‌ها و دانجن‌ها هم به طور واضح بهبود پیدا کردن نسبت به بازی پایه. دانجن‌ها چند لایه شدن، هر لایه reward خودش رو داره و به همین نسبت بزرگ‌تر از دانجن‌های بازی پایه هستند. در طراحی یک اثر جهان باز مشخصاً SOTE از بازی پایه درس هایی گرفته و لگاسی دانجن‌ها بهتر با لایه جهان باز ادغام شدن. این‌ها همه بهبودهایی مبرهن در طراحی Open World محسوب میشن.

      در مورد پیچیدگی موجود در بطن ساختار نقشه و طراحی باس‌ها هم که زیاد صحبت کردم هم در نقد و بررسی هم در کامنت‌ها. این بازی ذاتاً و با آگاهی قبلی سازنده، پیچیده طراحی شده و در حالی که مخاطب هاردکور از این موضوع لذت میبره، مخاطبی که زیاد طرفدار این نوع از اکتشاف و سردرگم شدن نیست، از این موضوع لذت نمیبره. به نظر من ورودی های بیشتری می بایست به هر منطقه تعبیه بشه.

      به طور کلی، Elden Ring: Shadow of the Erdtree از حیث طراحی یک Open World به طور کلی و با جمع‌بندی تمام نقاط قوت و ضعف در این زمینه، یک بهبود نسبت به طراحی بازی پایه محسوب میشه و فرام‌سافتور مشخصاً با توجه به فیدبک مخاطبین هاردکور، تغییرات، شدت‌دهی‌ها و بهبودهایی رو اعمال کرده و در طراحی ساختار «جهان باز» بهتر از قبل شده و حالا تجربه بیشتری داره. اما از حیث اکشن و گیم‌پلی مشخصاً در نقطه اوج خودش نیست و با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنه. که باز هم حول این موضوع قبلاً توضیح دادم. هستۀ گیم‌پلی Elden Ring که حاصل از تکامل +۱۰ سالۀ سری Dark Souls هست، الان خسته شده و نیاز به تحولات زیادی در زمینه مکانیک‌ها، میزان دفاعی و تهاجمی بودن و نوع و مقیاس سلاح‌ها داره. بنابراین Elden Ring 2 یا بازی جهان باز arpg بعدی این استودیو اگر بخواد اکشن (شامل باس فایت‌ها، مبارزات و مکانیک‌ها) خوبی داشته باشه، باید هسته گیمپلی خودش رو متحول کنه. تا ER SOTE (با تمام مشکلاتی که dlc داره) این فرمول خودش رو خوب حفظ کرده. این روزها، آثاری از خستگی در این فرمول تکامل یافته دیده میشه و قبل از این که به خستگی مطلق و در بدترین حالت به یک فرمول منسوخ تبدیل بشه، باید تغییراتی هسته‌ای به خودش ببینه. و به نظر من این اتفاق رخ میده و فرام سافتور قرار نیست ER 2 بسازه یا اگر بسازه همین فرمول رو پیش بگیره.

      ŒDàrkžeroAAACETheyCallMeSamAmirhamidgrioMeafana
      • hamidgrio گفت:

        درود آقای کریمی
        کاملا درمورد خسته بودن فرمول گیمپلی باهاتون موافقم. و در مورد بقیه موارد بله درسته هنوز بازیو کمال نکردم و احتمالا هنوز خیلی چیزهارو کاوش نکردم ولی تا به اینجای کار به نظرم فرام سافتور اون طراحی های همیشگی خودشو که در عین کثافت بودن و کریه بودن ابهت و جذابیت خودشون رو هم حفظ میکردن تا حدودی از دست داده ولی درسته باید بازیو به صورت کامل تجربه کنم بعد قضاوت نهاییو انجام بدم.

        ŒDàrkžero
    • Amir گفت:

      متاسفانه چیزی از بازی متوجه نشدی یا علاقه ای نداشتی متوجه بشی. از هر جهت دی ال سی نسبت به بازی اصلی پیشرفت محسوب میشه احتمالا دانجنای گیم اصلیو کلا اسکیپ کردی و هیچ چیزی ازشون نفهمیدی که بخوای با دی ال سی مقایسه کنی. دانجنای دی ال سی کیفی هستن نه کمی، تعداد کمی دارن ولی بعضیاشون به اندازه لگسی دانجنای بازی اصلی محتوا دارن. لول دیزاین و مپینگ بازی هم یه سر و گردن از مین گیم بالاتره، اگه گیج و کلافه شدی بازم بخاطر اینه که چیزی از بازی متوجه نشدی، تعداد نسبتا زیادی لوکیشن مخفی تو بازی وجود داره که برای رسیدن بهشون باید پیگیر داستان و جریان بازی بازی باشی که قطعا نبودی. باس فایتای بازی هم کاملا منطقی بودن بجز فیز دوم باس اخر بازی که قطعا نرف میشه. ۸ کلس و نزدیک صد وپن جدید اضافه شده و منطقت در موردشون اینه که چون به بیلدت نمیخوردن غیرکاربردین و طراحی بدی دارن. اینکنتیشن ها و مجیکا میتونستن متنوع تر باشن. تلیزمن ها کاملا متناسب با محیط و باس های هر منطقه قرار گرفتن و ایتم پلیسمنت بازی کاملا بی نقصه. درکل اگه موقع تجربه بازی اصلی یوتیوبو بغل کرده بودی الانم ولش نکن که خنده به لب کاربرا نیاری:)

      ŒDàrkžero
      • hamidgrio گفت:

        سلام خدمت شما کاربر عزیز
        اول اینو بگم که بنده بازی اصلیو جویدم و ۳ بار تمومش کردم و پیگیر داستان بازی از جمله side quest ها بودم. مشکل بازی اصلی این بود دانجن هایی با باس فایت های بسیار تکراری داشت که خب تو دی ال سی برطرف شده من تو کامت بالا به صورت جز به جز به مقایسه دی ال سی با بازی اصلی نپرداختم و به صورت پکیج کلی مقایسه کردم و اگه دقت کنی عرض کردم محتوای بسیار خوبیه ولی از بازی اصلی لذت بخش تر نیست و اونم به دلیل مواردیه که عرض کردم و این نکته هم گفتم که تا الان ۲۰ ساعت پلی دادم و هنوز محتوا هست. و اشاره کردم که بیشتر مشکل من تو بحث طراحی نقشه و مسیریابی هست که به تجربه کلی آسیب زیادی میزنه و تو بحث زیبایی شناسی و طراحی بازی هم تو ذوقم خورد که سلیقه شخصیه البته این وسط بهینه سازی بدم تاثیر داشت. کسیم قرار نیست به کامت بنده بخنده به خاطر انتشار نظر شخصیم بنده اگه منتقد و کارشناس بودم وبسایت و مقاله خودم و مینوشتم به عنوان کسی دارم نظر میدم که بازیو بالای ۱۵۰ ساعت تجربه کردم.!
        موفق باشید

        ŒDàrkžero
  • ALIREZA0111 گفت:

    مهم ترین نکته برای خلق این فیلم استفاده کامل از لور بازیه وگرنه داستان اصلی (از زمان ورود تارنشید به سرزمین میانه تا کشتن راداگان ) بازی چیزی برای گفتن نداره و تمام وزن بازی رو لور و پایه های بازیه
    یعنی از زمانی که الدن بیست وارد سرزمین میانه میشه تا ساخت حلقه و شکسته شدن حلقه ..ازدواج های ماریکا ..جنگ دمی گاد ها
    مثل بازی صرفا با یه تیزر کوتاه از این مسائل عبور نکنه
    بخاطر ارتباطی که بازیکن با محیط بازی برقرار میکنه مثل خوندن ایتم ها ..دیالوگ میان NPC ها فهم داستان بهتر میشه (هرچند برای اینکه داستان رو بفهمی باید بازی رو قورت بدی ولی بازم قابل فهمه )
    ولی تو فیلم اصلا اینجوری نیست و حتما باید لور بازی رو به طور کامل بیان کنن ..همچنین راه دیگه اینه که میتونن در حین بیان داستان اصلی فلش بک هایی به لور بازی بزنن
    اگه تمام وقایع لور بازی رو به طور کامل شرح بدن به نظرم میتونه جزو بهترین سریال های فانتزی تاریخ بشه

    امیدوارم هرچه زودتر شاهد این سریال باشیم

    hander16بدون‍ تعصبKratos_Alex_Zabiباراکا اساسینhamidgrio
  • Arash گفت:

    حالا که بحث مارتین شد
    عذرخواهم بابت اسپم
    دوستان میتونید کتاب های مربوط گیم او ترونز و خاندان اژدهارو به ترتیب خوندن بهم معرفی کنید؟
    (حقیقتش اول گوگل کردم اما بیشتر گیج شدم، گفتم بیام اینجا بپرسم)

    ŒDàrkžero
    • esmaaiel_63 گفت:

      ترتیب داستانی مجموعه کتاب “نغمه یخ و آتش” (A Song of Ice and Fire):
      شاهزاده سرکش (The Rogue Prince) رمان کوتاه
      شاهزاده و ملکه (The Princess and the Queen) رمان کوتاه
      شوالیه حصار (The Hedge Knight) رمان کوتاه
      شمشیر قسم خورده (The Sworn Sword) رمان کوتاه
      شوالیه رازآلود (The Mystery Knight) رمان کوتاه
      بازی تاج و تخت (A Game of Thrones)
      نبرد پادشاهان (A Clash of Kings)
      طوفانی از شمشیرها (A Storm of Swords)
      ضیافتی برای کلاغها (A Feast for Crows)
      رقصی با اژدهایان (A Dance with Dragons)

      در آینده منتشر می‌شود:
      بادهای زمستانی (Winds of Winter)
      رویای بهاری (A Dream of Spring)

      (DOOM DARK AGES COMING🔥🔥) ThunderDoomArashمیگ ویکFashan
      • esmaaiel_63 گفت:

        این دوتا هم باید اول از همه (قبل از “شاهزاده سرکش”) خوانده بشن:
        آتش و خون (Fire & Blood)
        پسران اژدها (The Sons of the Dragon) رمان کوتاه

        (DOOM DARK AGES COMING🔥🔥) ThunderDoomArashمیگ ویکFashan
        • Arash گفت:

          مرسی ازت عزیز دل
          یه سوال، الان اقتباس سریال گات فقط همون کتاب مربوط بهش بوده یا کل مجموعه ی نغمه یخ و آتش؟ چون شنیدم که سرگذشت دنریس که توی فصل اخر اژدها با خودش بردش رو توی اون دوتا جلدتی که در اینده قراره منتشر بشه میفهمیم.
          اینو میدونم که خاندان اژدها اقتباسی از آتش و خونه.

          • esmaaiel_63 گفت:

            فصل ۱ تا ۶ سریال GOT براساس جلد ۱ تا ۵ یعنی “بازی تاج و تخت، نبرد پادشاهان، طوفانی از شمشیرها، ضیافتی برای کلاغها و رقصی با اژدهایان” ساخته شدن. فصل ۷ و ۸ فیلمنامه اورجینال دارن که با توجه به اطلاعاتی که مارتین از محتوای جلد ۶ و ۷ یعنی “بادهای زمستانی و رویای بهاری” در اختیاره سازندگان سریال گذاشته ساخته شدن.

            Arash
  • ALI گفت:

    پتانسیل بالایی داره که ازش فیلم خفنی ساخته شه مثل lord of the rings

  • ŒDàrkžero گفت:

    سریالش صنعت فیلم و سریال رو منفجر خواهد کرد، البته درصورتی خوده میازاکی بالا سرش باشه و مارتین هم سکان کارگردانی رو بدست بگیره. اونوقت سریالی بوجود میاد که ارباب حلقه ها و گیم آف ترونز و هری پاتر و هر چیزه فانتزی پرطرفداری رو بشوره ببره واستون..

جرج آر. آر. مارتین به شایعه‌ی ساخت اقتباسی از بازی Elden Ring قوت بخشید - گیمفا