پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا

پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند

رضا الهی
۰۰:۰۲ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
psn ghost of tsushima

پلی‌استیشن با وجود انتقادها، همچنان برای عناوین کامپیوتر خود اتصال حساب PSN را الزامی نگه می‌دارد. این الزام برای اجرای بهتر کراس-پلی عنوان می‌شود، اما برای برخی عناوین تک‌نفره توجیه‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

پلی استیشن برای اولین بار الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC را با بازی Helldivers 2 مطرح کرد، اما به دلیل واکنش‌های منفی شدید هواداران، چاره‌ای جز عقب‌نشینی از این تصمیم نداشت. با این حال، همین الزام برای نسخه PC بازی محبوب Ghost of Tsushima و همچنین تمام عناوین بعدی پلی استیشن که برای کامپیوتر عرضه می‌شوند، وجود خواهد داشت.

با وجود انتقادها، بازی تیراندازی جدید پلی استیشن با نام Concord، همچنان در استیم و فروشگاه اپیک نیازمند حساب کاربری PSN خواهد بود. جالب اینجاست که توسعه‌دهندگان این بازی حتی از این تصمیم دفاع کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند حساب‌های کاربری PSN به آن‌ها در اجرای ویژگی‌هایی مانند کراس‌پلی و پیشرفت مشترک (Cross-Progression) کمک می‌کند.

این الزام به این معنی است که شما باید یک حساب کاربری PSN در کامپیوتر خود ایجاد کنید. همچنین، این موضوع باعث حذف شدن بازی‌ها از مناطقی می‌شود که فروشگاه پلی استیشن به طور رسمی در آن‌ها فعالیت نمی‌کند.

psn

جان ویزنفسکی (Jon Weisnewski)، طراح ارشد بازی، در مصاحبه‌ای با Eurogamer اعلام کرد که این الزام، بازیکنان PC و پلی استیشن را به هم نزدیک‌تر می‌کند. او می‌گوید این یک لایه ضروری برای اجرای کراس‌پلی است.

با اینکه این حرف مستقیماً از سوی پلی استیشن زده نشده، اما رویکرد این ناشر بازی را برجسته می‌کند و به نظر می‌رسد این مسئله در آینده به یک استاندارد تبدیل خواهد شد.

این الزام را می‌توان برای بازی‌های آنلاین و سرویس‌محور توجیه کرد. اما از طرف دیگر، برای عناوین تک‌نفره مانند God of War Ragnarok چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

psn

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مخاطبان منتظر عناوین بیشتری از پلی استیشن برای کامپیوتر هستند، این تصمیم پلی استیشن می‌تواند باعث محدود شدن پایگاه اجتماعی آن‌ها شود. در حالی که استدلال کراس‌پلی برای Concord منطقی به نظر می‌رسد، نمی‌توان همین استدلال را در مورد سایر عناوین کامپیوتری بیان کرد.

با این وجود، به نظر می‌رسد تصمیم پلی استیشن قطعی است. الزام PSN همچنان وجود خواهد داشت و گیمرهای PC در مناطقی که پشتیبانی نمی‌شوند، عملاً گزینه‌های محدودی خواهند داشت. در گذشته دسترسی به عناوین سونی برای چنین گیمرهایی آسان بود که در نهایت منجر به موفقیت اولیه سونی شد، اما اکنون قضیه فرق می‌کند.

OverlordCyrus94MH117ItsShabahMoojyᕼᑌᑎTᗴᖇ🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉人Acker益man人ollieA0seyed0AEllie terminatorSeraSoheilMORTEZA.MSShayanHaj kratosBenyaminarminAshen undead the bearerHellblade2more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا
پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amirhosein گفت:

    سونی هنوز خامه برای ورود به مارکت پی سی

    OverlordMH117بهبود فریبا人Acker益man人آریاGhost of spartaA0seyed0AEllie terminatorsilent-man(Dying light edition)شبح اسپارتانmore
  • Pc??? گفت:

    قابل دفاع نیست خصوصا برای بازی تک نفره مثل گوست آف سوشیما

    ub fanOverlordکفتر گیمینگ人Acker益man人آریاA0seyed0AAmir(PC & PS4)OromasdesKratosیه گیمر سادهmore
  • Brainiac گفت:

    پافشاری کن که گند زده بشه به بازی خوب و موفقی مثل هلدایورز و امثالهم……
    یکم شل کن تو بازیای بعدی آروم آروم پیاده کن ( باید از همون اول که پورت پی سی هورایزن رو اول از همه منتشر کرد این اکانت رو اجباری میکرد که همه الان عادت میکردن…).

    ub fanOverlordMH117بهبود فریباآریاA0seyed0AMORTEZA.MSیه گیمر سادهNimaBenyaminmore
  • واقعا توجیهی نداره افلاینا
    حتی بازیایی که اکانت شرکتارو میخوان فقط برای محتوای انلاینه مثل یوبیسافت و تو کی اکانت
    ولی جون راک استار و سونی مقدسن کاری که برای همه بده برای اونا مشکلی نداره🗿

    Overlordآریا
  • یوبیسافت ، EA و… هم چنین کاریو میکنن که داشتن اکانت الزامیه اما کسی بهشون گیر نمیده😊😄 و کسی هم اعتراض نمیکنه🙂
    وقتی ساخت یه اکانت انقدر سختشونه و مقاومت میکنن و بازی نمیخرن ، کم کم سونی به این نتیجه میرسه که دیگه بازی هاشو برای پیسی پورت نکنه

    OverlordMH117بهبود فریباMoojy˝KianآریاollieEllie terminatorsilent-man(Dying light edition)Oromasdesmore
  • Mahdi Sam گفت:

    دوست عزیز، هویج و چماق، بازی رو به ملت بفروش برای مولتیش حساب PSN رو اجباری کن

  • Mr. Y گفت:

    با همین سیاست هات خودتو از چشم پی‌سی پلیرای حتی کشور خودت بنداز…
    خو یه استور بزن راحت بازیاتو بفروش یکم از غربگداییت کم کن…

    این شرکته با این سیاستای PSN حتی به کشور خودشم رحم نمیکنه

    Tomبهبود فریبا
  • انقد سخته یه اکانت psn ساختن؟ بازیای درجه یک انحصاریه سونی بیاد رو پی سی اونوقت زحمت ندن به خودشون یه اکانتشو اونم به صورت کاملا رایگان بسازن؟؟؟

    OverlordTomبهبود فریباMoojyolliesilent-man(Dying light edition)Benyaminاپوزوسیون گیمفاMahdi Sam∞more
    • عزیز خارجی ها از این میسوزن که چرا نمیتونن بازی هارو کرکی رو PC پلی بدهند

      Overlordبهبود فریباMoojyBenyaminarminHellblade2اپوزوسیون گیمفاOda nobunagaLongtail∞more
      • SAMIAPEX گفت:

        😐😐کرک بازی مگه داخل و خارج داره

      • xbox gamer گفت:

        خارجی ها از این میترسن که بخاطر امنیت بالای psn اطلاعاتشون به تاراج هکرا بره
        این جا رو نگاه نکن هر روز اطلاعاتمون در اختیار دیگران قرار میگیره برامون مهم نیست

        Overlordبهبود فریباMoojy˝KianAmir noobBenyaminThunder boyarminArcticاپوزوسیون گیمفاmore
      • MamalCracker گفت:

        خارجی ها از این میترسن که بخاطر امنیت بالای psn اطلاعاتشون به تاراج هکرا بره
        چ فازه خنده ایی دارن ی سریا🤣🤣🤣

        اپوزوسیون گیمفاThunder boy
        • نه عزیز. بچه پولدار نیستم. درس خوندم دانشگاه قبول شدم که معلم بشم دستم تو جیب خودم باشه. من یه معلمم با یه زن و بچه و ۱۳ تومن حقوق.گاهی اوقات چندماه شده که هزار تومن هم خرج نکردم که بازی بخرم. خیلی وقت ها مجبور بودم بازی هارو فقط تو تخفیف ها بخرم.ولی از زمانیکه دستم تو جیبم بوده و پولی داشتم که بتونم خرج کنم، فقط اورجینال بازی خریدم. چون سازنده بازی ها رو هم درک میکنم. میدونم که اون هم خیلی سختی کشیده بازی بسازه و اگر من اون بازی رو با اینکه میتونم اورجینال بخرم، کرکی بازی کنم، بی انصافیه

          OverlordMoojyاپوزوسیون گیمفاسعید پرهیزیsilent-man(Dying light edition)AmirhoseinMinecrosoftPerfectBenyaminarminmore
          • خب بی انصافی نیست من دانشجو با نهایت دو تومن حقوق سه تومن بازی بخرم
            تازه بماند که همون دو تومن هم کلی خرج چیزای دیگه میشه
            من کرکی بازی میکنم و به هیچ عنوان بهش افتخار نمیکنم اگه روزی خدا بخواد شغل خوب با درامد خوب گیرم اومد حاما بازی ها رو میخرم
            کی دردسر کرک رو دوست داره؟
            شما میخری خوشبحالت ما که بخیل نیستیم ولی شما هم شرایط مارو درو کن
            الان در حال حاضر ویدیو گیم تنها دلخوشی منه

            OverlordMoojyاپوزوسیون گیمفاThunder boyReyam- (نه به Woke)
            • عزیز سوء تفاهم شده.بنده افرادی مثل شمارو درک میکنم و اصلا مخاطب حرفم شما نیستید.مخاطب حرفم افرادی هست که علی رغم داشتن پول (اونم به اندازه کافی ) باز میرن و کرک بازی میکنن و به ریش سازنده میخندند.اگر قبلا کامنت های من در مورد این موضوع رو دیده باشی ، من هیچوقت نگفتم همه باید اورجینال بخرند و کسی نباید کرک بازی کنه.بنده تمام ایرانی ها و شرایط سختمون رو درک میکنم.بنده حرفم کسایی هست که کلی پول دارن ولی با این وجود کرکی بازی میکنن.امثال این فردی که دیشب باهاش درگیر بحث شدیم.ایشون داره به کرک بازی کردن بازی های سونی افتخار میکنه.آیا این زشت نیست؟؟
              من نمیگم کرک بازی نکنه کسی.اتفاقا وقتی پولی نیست ، مجبوره کرک بازی کنه.خود من هم قبل از اینکه پولی داشته باشم ، کرکی بازی میکردم.
              انشاالله مشکل همه ایرانی ها تو این زمینه هم حل بشه و همه بتونن بازی اورجینال بخرن

              Overlord(DOOM DARK AGES COMING🔥🔥) ThunderDoom
          • Benyamin گفت:

            سلام دوست عزیزم شما خوب هستید حال شما خوبه امیدوارم که همیشه حال شما و بچه هایتان و جمع خانوادگی تان خوب باشد دوست عزیز ببینید اینکه شما دارید میگید من این بی انصافی هست که برم بازی رو کرک بازی کنم بجاش میرم پول میدم و اورجینال میخرم دوست عزیز اول اینکه شما چه بازی رو به صورت اورجینال بخری چه نخری تغییری در وضعیت فروش و سونی چه اون ایکس باکس و مایکروسافت بوجود نمیاد میدونی چرا بزار تا برات بگم چون اصلا اونا کشور ایران رو اصلا حساب نمی‌کنند چون ایران تحریم هست و اینا هر کسی بره همون بازی رو به صورت اورجینال ش هم که بخره باز هم این پولش تویه نه حساب سونی می‌ره نه تویه حساب مایکروسافت می‌ره اونا فقط و فقط کشور های اروپایی و آمریکا و کشور های آسیایی جز کشور هایی که تحریم هستند رو حساب نمی‌کنند حساب میکنند شما چون سیستم تویه اروپا و آمریکا و دیگر کشور های آسیایی که تحریم نیستند فرق می‌کنه اونجا شما میری یک بازی اورجینال میخری سیستم طوری هست که پولش مستقیم می‌ره تویه جیب سونی پس چجوری این همه درآمد از بازی هایش تویه اکثریت کشور ها داره ولی تویه ایران شما میری میخری بازی اورجینال پولش می‌ره تویه جیب مغازه دار حالا می‌نشینیم و شاهد این هستیم که بقیه به نا حق و کاملا الکی به کامنت من دیس لایک میدهند اما در حالی که این یک حقیقت به تمام معناست

            Overlord
      • Mahdi Sam گفت:

        آره اونی که ۳۰۰۰ دلار خرج سیستمش کرده از دادن هفتاد دلار میسوزه، اونی که کنسول ۵۵۰ دلاری خریده با جون و دل میدن پولو، خداییش این کنسول فنا یه چیزایی میگن برق از سر آدم می پره

        Hellblade2
    • Minecrosoft گفت:

      کاملا رایگان خودت برو الان یکی بساز ببینم میتونی ؟ اکانت ساختن که آره خیلی آسونه بماند که ساختی اگه رمز اکانتت یادت نباشه اکانتت میپره 🤣البته بستگی داره از چه دیدی به ماجرا نگاه کنی . اگه بتونی از تحریم های وبسایت سونی بگذری تازه میرسی به قسمت psn که اونجا رو با هیچ اپراتور و قند شکنی نمیتونی بازکنی اونجا دوتاگزینه هست یکی ساختن اکانت هست و دومی واردشدن به اکانت . وبسایت سونی اینجا دست برتر در ایران داره اطلاعاتت رو وارد میکنی میزنی میگه مهلت اتصال به سرور تمام شد دوباره تلاش کنید . بعد دوباره برمیگردونت به همون صفحه .قندشکنم هیچ مشکلی نداره . سونی اجازه حذف اکانت رو نمیده

      Thunder boy
    • مساله اینه که عشقت سونی اکانت رو گذاشته که بفهمه تو کدوم کشور بازی میکنی! تا بفهمه اگه تو ایران یا چند تا کشور دیگه بازی میکنی نزاره بازی بکنی!
      سونی دوست خوب گیمرا😊

      سعید پرهیزی
  • farshadx گفت:

    کامیونتی pc مثل کنسول فن ها بی عرضه نیست
    همینجوری که xbox و سونی مجبور شدن بازیهای خودشون رو برای pc بدن
    تو این مورد هم متوجه میشن منتها راه سختی رو برای فهمیدن انتخاب کردن

    بهبود فریبا˝KianSaeedMinecrosoftبدون‍ تعصبKILLER OF GODSarminHellblade2ParsaPinocchiomore
    • پیسی پلیرها فراموش کردند اون روزهایی که امضا جمع میکردند برای عناوین انحصاری سونی که بیاد روی پیسی
      وقتی سونی این وضع رو میبینه ، دیگه بازی روی پیسی پورت نمیکنه.اون موقع پیسی پلیر ها میفهمن منتها راه سختی رو برای فهمیدن انتخاب کردن

      Overlordبهبود فریباMoojy˝Kiansilent-man(Dying light edition)MinecrosoftarminHellblade2Mahdi Samاپوزوسیون گیمفاmore
      • farshadx گفت:

        جوابت رو که بالا دادم
        اما انگار امولاتور از یادت بردی عزیزم ما هیچ وقت التماس شغال رو نمیکنیم
        سونی مجبوره که برای pc منتشر کنه کل نسل قبل بدون رقیب قوی نتونست کاری کنه شرکتش تظمین کنه این نسل که دیگه اصلآ اسمش رو نیار
        سهام ۱۵۰ میلیونی نسل قبلش رسیده زیر ۹۰ میلیون
        همین حالا زمان عرضه بازیهاش رو کمتر کرده تو اینده نزدیک هم همزمان میاد رو pc دیگه کی اخه ps میخره؟!
        اصلآ ps بخرن که چی بشه؟! که برای انلاین پول بگیره یا تخفیفهاش خیلی خوبه تنها توجیح باقی مونده برای کنسول قیمتش هست و بس
        همین الآ هم pc گیمینگ تو اوج هست بازی ترند میشه کار pc گیمره بازی دد میشه کار pc گیمره و…..

        بهبود فریباarminHellblade2اپوزوسیون گیمفاLongtailPinocchio-. -Ali.BMamalCrackerMinecrosoftmore
        • Hades گفت:

          به به عجب تحلیلی کردی حاجی
          از فردا کسی ps نمیخره 🤣🤣
          ملت رد دادن
          همونطور که کامیونیتی کونسول رو بی عرضه و کامیونیتی pc رو با عرضه نشون دادی معلومه باید همچین کامنت هایی رو ازت دید

          بهبود فریبابدون‍ تعصبsilent-man(Dying light edition)
        • خجالت میکشم بگم با تو ایرانی ام.
          از همون اول مخالف انتشار بازی های سونی رو پیسی بودم که امثال تو زبونشون دراز نشه و گذشته رو فراموش کنن
          در ضمن آنلاین بازی کردن ، آشی بود که مایکروسافت در نسل هشت برای گیمرها پخت.سونی هم بعدش مجبور شد همین کارو بکنه منتها در کنار اشتراک برای آنلاین بازی کردن ، بازی هم تو اشتراکش گذاشت
          چی میگی؟😂جای حق و ناحق عوض شده؟ اونی که کرکی پلی میده شده آدم خوبه داستان و اونی که اورجینال بازی میخره آدم بد؟😂😂😂مسخرست

          Overlordبهبود فریباMoojyUNCLE ARTHURarminHellblade2اپوزوسیون گیمفاLongtail∞Pinocchiomore
          • farshadx گفت:

            خجالت رو که ما میکشم که امثال شما تو کامیونتی گیمینگ تموم نمیشید بردهای کمپانی ها
            انگار سونی چه گلی زده به سرما که باید پولمون دو دستی بدیمش🤦‍♂️
            مخالفت تو هیچ اهمیتی نداره چون سهام دار پولش رو میخواد پولی که سونی به باد هوا داد براشون
            تو چی میگی هکی میزنید زبونتون هم درازه اورجینال تو عمرت دید؟! من که میدونم کلآ یا هکی میزنی یا دیسک دسته دوم
            دقیقآ نظراتت مسخره است

            بهبود فریباMoojyarminاپوزوسیون گیمفاLongtail∞Pinocchio-. -Ali.BMamalCrackermore
          • بله شما راست میگی خریدات از گیم رنتر و دیوار لو رفت!
            به به چه قدرم اکانت ظرفیت ۱ داری. عه این لوگو گلدهن چیکار میکنه جای پلاس 🗿
            میبینم که فلش هم وصل کردی

            Overlord
        • Tom گفت:

          امار فروش ps رو دیدی یا تو غار به اینترنت دسترسی نداشتی؟
          رویا پردازی بسه
          واقعیتو ببین
          از کی کل سونی ps شده؟
          امولاتور؟ تو میتونی ادامه بده 🤣
          با فشار خوردن رویا ها به واقعیت تبدیل نمیشه
          باید برگردی به غار 🤣

          بهبود فریباPerfectبدون‍ تعصبarminاپوزوسیون گیمفا∞Pinocchio-. -FarzamMamalCrackermore
          • farshadx گفت:

            فروش ps ؟! اهمیتی داره فروش ps وقتی بازی میاد تو یه بازار ازاد که همه بهش دسترسی دارن و میتونن انتخابش کن رو با یه بازار بسته که همه رو سمت ۴ ۵ تا بازی سوق میده مقایسه میکنی؟!
            هر زمان بازیهاش تونست تو pc خوب عمل کنه اون موقع بیا حرف بزن نه تو اکوسیستم خودش
            xbox و نینتندو هم تو اکوسیستم خودشون شاخ هستن
            از زمانی که سهامش با عملکرد ps بالا پایین میشه
            فشار خوردن و رویا از رفتار های تو هست تشار نه من غار هم برات گذاشتم کنار

            بهبود فریباarminاپوزوسیون گیمفا∞-. -MamalCrackerMinecrosoftxbox gamerموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)AAACE
            • Tom گفت:

              تمام بازیای ناشرای ثرد پارتی + انحصاری های فرست پارتی و سکند پارتی و ثرد پارتی برای ps میان
              حتی یه سری بازیا مثل بازیای راک استار اول برای کنسولا میان
              مگه نگفتی کی کنسول میخره
              الان امار فروش اهمیت نداره؟🤣
              بازیاش بعد ۴ سال میاد رو pc بالای ۲ میلیون میفروشن
              بازیاش هم زمان میان رو pc میشن پر فروش ترین ip پلی استیشن تو ۳ ماه و پر فروش ترین سرویس محور امسال
              چقدر عملکردش بده 🤣
              حتما سونی بقیه بخشاشو فروخته به تو
              غاری که کنار گذاشتیو بچسبون به غار خودت جات زیاد شه 🤣

              بهبود فریباFarzamxbox gamerarminاپوزوسیون گیمفا∞-. -MamalCrackerMinecrosoftPlaystationmore
              • farshadx گفت:

                اومدن بازی الآ افتخاره؟
                ولی من یادم نمیاد بازیهای نینتندو برای سونی بیاد🤷‍♀️
                یا همه بازیهای xbox برای سونی بیاد🤷‍♀️🤷‍♀️
                یا شاید باید به بازیهای که فقط برای pc منتشر میشن اشاره کنم🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️
                افتخار میکنی 🤦‍♂️راکستار میدونه کامیونتی کنسول گیمر رو چطوری تیغ بزنه بعد از یک سال وقتی برای pc منتشر بشه همه کنسول پلیرا باید بیان دوباره رو pc بخرن🤣🤦‍♂️
                کدوم بازیهاش ۴ ساله؟!
                ریترنال؟! لست ریمیک؟! گاد راگناروک؟! هل درایو؟!……
                ۲ میلیون همه اش؟! ۲ میلیون فقط پیش خرید استارفیلد ۱۰۰ دلاری بود🤣🤣
                یا ۱۰ میلیون پیش خرید سایبرپانک رو باید یاد اوری کنم؟!
                ۳ ماه خوب فروخت بعد دد شد چه فایده؟!
                غار و گذاشتم کنار فقط برای خودت هیچ کس دیگه توش جا نمیشه

                آریاxbox gamerarminاپوزوسیون گیمفا-. -MamalCrackerMinecrosoft
                • Tom گفت:

                  نه افتخار نیست
                  دلیل خریده
                  اره انقدر راک استار بلده خوب تیغ بزنه که نسخه بهینه ترو برا ما پورت میکنه 🤣🤣 اخرم از جفت پلتفرما ۷۰ دلار میگیره
                  گوست . اسپایدرمن . هورایزن . گاد ۲۰۱۸ . بازم بگم؟
                  خب اگه میخوای با بازی روز عرضه مقایسه کنی چرا با هلدایورز مقایسش نمیکنی؟ ۱۲ میلیونم تو ۳ ماه فروخته
                  دد شده یعنی ۶۰ هزار نفر پلیر؟ ۳ ماه گذشته؟ ماشاالله هیچیم نمیدونی که 🤣🤣🤣
                  برای همین گفتم بچسبون به غار خودت که توش جا بشی

                  آریابهبود فریباxbox gamerبدون‍ تعصبarminاپوزوسیون گیمفا∞-. -FarzamMamalCrackermore
              • farshadx گفت:

                بهترین پورت gta v رو pc هست با اختلاف کنسول حتی نزدیکش هم نمیتونست بشه
                کاملآ معلومه سر در برف داری
                بازی های قدیمی که اصلآ واسه قبل از نسل ۹ هستن عزیزم نسل ۹ رو بگو
                خوب مقایسه میکنیم بازی سرویس محور سه ماه ۱۲ میلیون بازی داستانی ۳ روز ۱۲ میلیون
                بازم بشددت باخت میدی داداش ۶۰ هزار تا هم تو خوابت ببینی خداقل اخبار گیم فا رو دنبال کن
                غار گذاشتم برات کنار اوکازیون

                بهبود فریباxbox gamerarmin-. -MamalCrackerMinecrosoft
                • Tom گفت:

                  اره بابا ما یادمون نیست چجوری اجرا میشد رو pc بعد ۲ سال 😂
                  کدوم بازی داستانی تو ۳ روز ۱۲ میلیون فقط روی pc فروخته ؟
                  جدول استیم خواب منه؟ 🤣
                  چون این عددارو تو جدول استیم میبینم

                  xbox gamerarminاپوزوسیون گیمفا∞-. -FarzamMamalCrackerfarshadxMinecrosoft
              • farshadx گفت:

                میگم که برو مقایسه پورت gta v و ps4 ببین اون وقت بیا حرف بزن تفاوت اینقدر زیاد هست که مجبور بشی بیای رو pc بخری دوباره
                سایبرپانک تازه من دقیق یادم نیست تو ۳ روز بیشتر هم فروخته
                استیم خوابه تو هست چون مرجع هست و خودتون مرجع ندارید
                اما از خواب بلند شو و ببین پیک پلیر ۱,۰۵۴,۳۸۸ سایبر پانکو

                armin∞-. -MamalCracker
                • Tom گفت:

                  چند سال از پورت pc gta گذشته؟
                  الان برم مقایسشو ببینم؟

                  سایبرپانک یه دور قبل عرضه درحال ساخت بود یه دور بعد عرضه
                  روزایی که هیچ‌ کس بازی نمیکردشم دیدیم

                  Saeedarmin-. -FarzamMamalCracker
              • farshadx گفت:

                همین الآ برو تو یوتوب سرچ کن هنوز مقایسه هاش هست
                چه ربطی داره به ساختش سونی هم لست رو ۳ نسل قبل ساخت نسل ۹ ریمیک کرد ولی تو فروش تر زد
                در اخر هم سایبرپانک بازی انلاین سرویس محور نیست استاد عزیز بازی داستان محوره و بعد از یه مدت پلیرهاش افت کنه کاملا طبیعی هست
                اون بازی سرویس محور هست که برای غیر طبیعی از دست دادن پلیر

                armin-. -MamalCracker
            • عزیز بنده آدمی نیستم ک از سره دلخوریشما بیام شما و کله ایکس باکس روخورد کنم چون خب بلاخره هم شما غروری دارین هم طرفدارای اون پلتفرم بدل میگیرن
              ولی خوب دادا دقت کن سونی بازی های خودش رو چهار سال بعد عرضه رو‌ پیسی پرت می‌کنه و عناوین سونی عملا اکثرشون خطی ین خوب عادی ی این وسط موفقیت کمی داشته باشند البته اینم باید گفت ک مخاطب سونی کنسولش رو تهیه می‌کنه و خب این هم میشه دلیل فروش بالا رو پلتفرم خودش
              سره اون حرفت ک خب شاید من بد برداشت کرده باشم ولی ناشر هلدایورز سونی ی و معنی ی ناشر رو هم می‌دونی دوست عزیز عملا بودجه ی این گیم بخش بزرگیست رو سونی تامین کرده و ایپی هم ماله سونی حساب میشه

        • داداش میخواستم بیام تقریبا همین حرفارو بزنم که تو قبلش اومدی بهتر زدی تو دهنش! دمت گرم!!!

          آریا
      • جواد گفت:

        حرفت قشنگه ولی زمانی که دو تا پلتفرم متحد باشن نه اینکه با همدیگه جنگ بکنن.مایکروسافت با مولتی پلتفرم نگه داشتن دوم و کالاف حسن نیت خودش رو ثابت کرد ببینیم جواب پلی استیشن چیه.البته انحصاری موندن پلی استیشن به ضرر خودشه با هزینه ساخت بازی که امروزه بسیار بالا رفته امیدوارم سونی هم مثل مایکرو روی سرویس اشتراکی کار کنه و بازیهای بزرگش رو مولتی کنه خیلی بهتر میشه براش.

        آریا
    • Hades گفت:

      اون وقت کامیونیتی pc نمی تونست اینکارو با ea و یوبی سافت انجام بده؟

      آریا
    • داش کل کامنت ها رو پر کردی
      آرامش خودتو حفظ کن

      آریابهبود فریباسعید پرهیزیSaeedبدون‍ تعصبarminOda nobunaga∞MamalCracker
    • ایکس باکس مجبور شد بازیاش رو برای ویندوز خودش بده؟ فکر کنم منظورت استیم بود. وگرنع من هیلو یک رو سال ۲۰۰۴ یا پنج روی ویندوز بازی کردم

      آریا
  • AAACE گفت:

    بهونه ی جدید: Cross-Progression و کراس‌پلی
    نه که همه جفتشو دارن (هم pc هم ps ) بعد به فکر Cross-Progression هستش.
    خب هرکی Cross-Progression میخواد بره psn بسازه چرا به زور و دروغ میگی که همه باید اینکار رو کنن ؟؟! آها اینطوری بازیکنان PC و پلی استیشن به هم نزدیک‌تر میشن. تو گفتی و ما باور کردیم. LOL
    یه بهونه دیگه امتحان کن ببینیم باز چی داری برا گفتن یا بهتر ِبگیم برا دروغ گفتن.
    چیکار کردین که سونی رو به اینجا رسوندین که داره اینکارارو میکنه.
    سونی تو سیاست قدیم خودش گیر کرده و هنوز به فکر فروش کنسول خودش و سخت افزار های خودش به کمک بازی های انحصاریش به هر طریقی هست که الان هم جامعه pc رو هدف قرار داده منتهی بعضیا فقط اونو ساختن یک اکانت ساده میدونن ولی قضیه بزرگتر از این چیزاست و سونی راه خوبیو برای اینکار انتخاب نکرده.
    خب برو برا خودت یه لانچر جدا بساز مثله بقیه و هر غلطی میکنی تو اون کن هرکی خواست میاد اونجا خرید میکنه ازت و تمامی سودشم برا خودت، نه که بیای تو استیم همچین کاری کنی که نصف کشورا تحریمن و باید کلی ترفند بزنن تا به اکانتت وصل شن.

    آریابهبود فریباarminاپوزوسیون گیمفاHellblade2∞Pinocchio-. -Ali.BMamalCrackermore
  • اثرش چند سال دیگه معلوم میشه ، حالا تو دفاع کن.

    آریابهبود فریباMoojyarminاپوزوسیون گیمفاHellblade2∞-. -Ali.BMamalCrackermore
  • Tom گفت:

    همه ناشرا این قانون رو دارن
    سونی هم داره
    مشکلی توش نمیبینم

    آریابهبود فریباMoojyolliePerfectarminاپوزوسیون گیمفا∞-. -Farzammore
    • تام اینها از این ناراحتن که بازی رو دیگه نمیتونن کرکی پلی بدن
      وگرنه اکانت PSN هیچ ریجنی رو آیپی بن نکرده.فقط نمیشه با پول اون ریجن خرید کرد و باید با ریجنی گیم گرفت که جزو هفتاد کشور ساپورت شده از طرف پلی استیشن باشه.این هم دلیلش اینه که سایر کشورها دارای واحد پول ضعیفن و برای سونی نمیصرفه.خود سونی غیر مستقیم اعلام کرده که افراد اون کشورها که واحد پولیشون ساپورت نمیشه ، میتونن ریجن کشورهای ساپورت شده رو بسازن و از PSN استفاده کنن.منتها بحث یه چیز دیگست.طرف دیگه نمیتونه کرکی بازی کنه ، این مسائل رو بهانه کرده که خود سونی جوابشونو داده

      بهبود فریباMoojyarminاپوزوسیون گیمفا∞-. -FarzamMamalCrackerdragonborneMinecrosoftmore
    • xbox gamer گفت:

      بچه ها تام مشکلی توش نمیبینه
      پس حله ✅
      داداش جدا از شوخی
      همه ناشرا اینو دارن ، ولی همه ناشرا میتونن امنیت سیستم شون رو تامین کنن
      سونی اون فاجعه هک شدن psn باعث بد نام شدنش شد

      Moojyarmin∞-. -gun head (BLIZZARD fan)MamalCrackerfarshadxMinecrosoftموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Amir noob
      • Tom گفت:

        از حرف تام بالا تر هم مگه هست 😂
        سرویس تمام ناشرا هک شده
        سرویس سونی فقط یه بار هک شده
        دیگه کسی از psn بعد اون سال به مشکل نخورد

        بهبود فریباMoojyarminHellblade2-. -FarzamMamalCrackerMinecrosoftfarshadx
      • farshadx گفت:

        این فقط یکی از نکانتش هست قطعی psn رو نمیگی؟! تو همین نسل تا حالا چند بار اتفاق افتاده؟! شمارش از دست من در رفته
        سونی همون شرکتی هست که بازیهای ۷۰$ باب کرد چرا من pc گیمر باید به چنین شرکتی اطمینان کنم؟!
        همین الآ زمزمه گرون کردن بازیها داره دوباره شنیده میشه
        کاملآ مشخصه پشت این psn یه شر بزرگ خوابیده اولش میگن برای کراس پلی هست که یه دروغ بزرگه چون قبل از psn هم بدون مشکل کراس پلی داشتیم
        بعدش میگن باید ماهانه اکانت شارژ کنید برای انلاین بازی کردن
        اخرش هم یه استور میزنه میگه بازیهارو از استیم حذف میکنم هرکی بازی خریده بیاد تو این استور
        این دقیقآ هدف سونی هست چون میدونه اگر همین اول استور بزنه هیچ کس نمیره سمتش

        armin-. -SAMIAPEXMamalCrackerMinecrosoftxbox gamerBrainiacAAACE
        • تمام اینارو گفتی که تهش توجیه کنی کرکی پلی دادنتو

          بهبود فریباarminFarzam-. -MamalCrackerهادی صفائیMinecrosoftfarshadx
          • farshadx گفت:

            کرکی پلی دادن شرف داره به ماله کش هکی بازی کردن

            بهبود فریباarminHellblade2-. -MamalCrackerهادی صفائیMinecrosoft
            • وقتی نمیدونی هکی بازی کردن اونم روی PS5،خطر بن ۹۸ درصدی داره، چرا مزخرف میگی؟ دروغگویی هم حدی داره

              بهبود فریباarminFarzam-. -MamalCrackerهادی صفائیMinecrosoftfarshadx
              • farshadx گفت:

                نه که برای ps4 خطر نداشت
                چه بخوای چه نخوای کامیونتی سونی فن ایران همه یا هکی میزنن یا دیسک دسته دوم
                البته که به نظر من اونجور مشکل بزرگی نیست ولی وقتی باد میندازید تو سینتون میاید با افتخار از اورجینال بازی کردنتون میگید ادم خنده اش میگیره
                اگر دلار رو ۶۰ تومن بگیریم بازی میشه ۴۲۰۰۰۰۰۰ که نزدیک به یک سوم حقوق کارگر هست
                تازه اگر گرونتر ندن دوستان فروشندگان بنداز
                با چنین قیمتی افرادی که روز عرضه بازی رو میخرن خیلی خیلی خیلی کم هستن عزیزم اصلآ نمیخواد دنبال امار هم بگردی شاید کمتر از ۵% سونی فن ها اورجینال بخرن

                بهبود فریباarminHellblade2-. -MamalCrackerهادی صفائیMinecrosoft
              • MamalCracker گفت:

                سلام و درود
                شما اکانت ظرفیتی میتونید خرید کنید ک مجدد قابل فروش هست، مثل ظرفیت ۲ و ۳
                اکانت هکی هم قرار نیست بن بشید.
                اکانت هکی یعنی مال شخص دیگریست و شما صاحب اکانت نیستید و این اکانت یکبار در هر ۶ ماه گزینه ایی بنام دی اکتیو آل رو داره که اگه بزنید اکانت از روی هر دستگاهی خارج، و نیاز به ساین این مجدد داره.
                که بعد از خرید اکانت هکی چون روی کنسول (فرد زیان دیده هست)و نیاز هم هست روی کنسول شما فعالسازی بشه بعد از خرید براتون دی اکتیو ال رو میزنن که بعدش شما میتونی اکتیو میکنی رو کنسول خودتون حساب رو،
                حالا اون شخص یا باید در اکانت خودش که ظرفیت ۳ محسوب میشه با نت بشینه پلی بده
                یا باید با ساپورت صحبت کنه(اون فرد زیان دیده) که مجدد گزینه دی اکتیو آل رو براشون فعال کنن، ک شخص استفاده کننده غیره قانونی، بیوفته بیرون و پسورد هم باید ۱۰۰ درصد عوض شه.
                پس داستان بن شدن چی میشه؟!!!
                اگر شما اکانت بالانسی رو خریداری کرده باشید بله از روی MAC Adress کنسولتون بن دائم میشید.
                اکانت بالانس دیگه خیلی فاجعه بزرگتریه
                یعنی شخصی کارت بانکی من رو هک کرده باشه و با وجه داخل حسابم رفته باشه کلی بازی رو یه اکانت PSN خریده باشه و اون حساب PSN رو حالا به من یا شما بفروشن
                که هک کردن حساب و اینجور کارها کمتر از پس ایرانی ها برمیاد.

          • با افتخار من کرکی بازی میکنم! توجیه نمیکنم دلیل دارم!
            من هیچ وقت نمیرم بازی کسی رو بگیرم که مارو تحریم کرده. تا نزاره ما با آیپی خودمون بریم تو بازیش تا از ریال و زبان فارسی پشتیبانی نکنه من نمیرم بازیش رو بخرم. چرا باید چند برابر قیمت بدم به فروشگاه های غیر رسمی تا با ایمیل پسوردم بیان تو اکانتم با لیر ترکیه یا ارس آرژانتین و پول اکراین برام بازی بخرن؟؟؟
            بنده ویندوز کرکی استفاده میکنم و لینوکس رایگان و آزاد که هیچ محدودیتی برای هیچ کشوری نزاشته! و به هیچ بازی ای پول نمی دهم مگر اینکه از ریال و فارسی و آیپی ایران پشتیبانی کنن و مارو آدم حساب کنن! شما بازی که هیچی کسنول ۷۰۰ دلاریشون هم میخری! (لپتاپم هم چینیه)

    • همه ناشرها اکانت های هک شده شون توو بازار مثل نخود لوبیا خرید و فروش نمیشه. بابا بس کنید دیگه خودتون تا حالا ده بار اکانت های هک شده گیمرهای دیگه رو خریدین و استفاده کردین، یه اکانت هک شده ایکس باکس گیر بیار من ده میلیون خریدارم

      آریاMoojy
      • Tom گفت:

        اکانتایی که از نظر امنیت ضعیفن هک میشن
        این ربطی به psn نداره که تو اکانتتو با چه رمزی گذاشتی یا احراز هویت ۲ مرحله ای رو فعال کردی یا نه
        اکانت های گوگل هم همینطوری هک میشن
        اکانت های ماکروسافت هم همینطوری هک میشن
        اصلا حتی هک هم بشه تو میتونی خیلی راحت دسترسی طرفو قطع کنی
        فکر کردی برای چی بین کاربرای عادی اکانت کسی هک نمیشه؟
        من دوست نداشتم کنسولم بن بشه

        آریابهبود فریباMoojy
    • چون تو عمرت تاحالا کیبورد رو لمس نکردی!
      بقیه ناشرا خودشون لانچر دارن. سونی برای اینکه ببینه برده اش تو کدوم کشوره اینکارو میکنه! پولت رو میگیره بعد اگه تو ایران باشی نمیزاره بازی کنی. غیر از اینه؟ نه غیر از اینه؟
      چجوری روت میشه این کامنت رو جواب بدی بعد درباره ی یه موضوع دیگه حرف بزنی؟؟؟

      آریا
      • Tom گفت:

        میدونی که بازی برای اون ریجن هایی که تو لیست نیست فروخته نمیشه؟
        میدونی سر همون هلدایورز گذاشت کسایی که خریدن و تو ریجن مجاز نبودن بازیو برگردونن؟
        میدونی که کسی با ریجن ایران نه تو استیم نه تو psn اکانت نمیسازه؟ چون پولمون بی ارزشه؟
        میدونی تمام اون ریجن های دیگه که حذف شدن همینجورین؟
        میدونی که تو با ریال یا واحد پول اون کشورا نمیتونی تو استیم بازی بخری؟
        اینارو میدونستی یا نه؟
        این کار برای این انجام شده که همه جا با چنتا واحد پول محدود بازی بخرن نه پول بی ارزش کشورشون

        یه جا دیگه از هلبلید حرف زدی
        رو سریز x هم ۱۰۷۰ اجرا میشه نه ۱۷۰۰

        یه جا دیگه گفتی ۳۶ هزار پیک پلیر لست ارزش نداره
        بازی بعد ۹ سال برای pc پورت شده با اون همه باگ که قابل اجرا نبوده ولی ۳۶ هزار نفر پلی دادن
        الانم پیک روزانش ۲۰۰۰ نفره
        پس ارزش داره

        آریا
        • موقعه ریلیز لست اف آس ۳۶ هزارتا داشته که چیز خوبیه ولی اینکه تو یه ماه افت میکنه به ۱هزار تا یعنی فاجعه! این افتخار نیست ها! من به لست آف آس خیلی احترام میزارم و به بازیش علاقه دارم. سعی کردم چند ماه بعد از ریلیز با کلی پچ و ماد بازی کنم ولی غیرقابل تحمل بود.
          و بله من اشتباه گفتم رو سری ایکس ۱۰۷۰ اجرا میشه رو سری اس هم ۹۰۰.
          در ضمن پی اس ان ۱۲۰ تا کشور رو بن کرده و در دسترس نیست ولی استیم فقط تو ایران و کره شمالی نمیشه بازی خرید و تو چین و روسیه و بلاروس هم بسیار محدوده. این یعنی مثلا یکی که تو آذربایجان یا ارمنستان یا ویتنام بازی رو از استیم خریده میره تو نمیتونه اکانت درست کنه و در نتیجه نمیتونه بازی کنه! بعد ریفاند میکنه میره کرکی میریزه شما میایید بهش گیر میدید!!

          منابع: sportskeeda و فروم دیسکاشن کامیونیتی استیم

          • Tom گفت:

            اره خب
            افت پلیرش به خاطر باگ های روز عرضه بود
            وگرنه قبل عرضه تو ویش لیست استیم از رزیدنت اویل ۴ جلو تر بود

            خب اون کشورا انقدر ارزش پولشون پایینه که عملا نمیتونن با اون پول خرید کنن
            سونی چیکار کرد؟ گفت همتون با این چنتا تا واحد پول بازی بخرین
            هیچ کس منع نشده
            میتونی با یه کشور دیگه وارد بشی
            بازی رو صفحه استیم کشور هایی که حذف شدن نیست (یعنی ریجن ارمنستان نمیتونه بازیو بخره) که این هیچ تاثیری تو فروش بازی نذاشته بود
            نمونش گوست اف سوشیما که پیک پلیرش تا ۷۷ هزارتا رفت
            پس این نشون میده اکثر مخاطبای ps رو pc دارن از ریجن کشورای دیگه خرید میکنن
            گوست اف سوشیمایی که رو ۱۷۰ تا کشور نبود رکورد بیشتر پلیر بازی داستانی ps رو روی pc شکست

  • bbb103 گفت:

    گوست عجب بازی بود لامصب بازی سونی کرکی میزنی انگار گوشت گوساله کبابی رو میندازی لا دندون خیلی کیف میده
    امیدوارم رفقای روس دوباره psn رو هک کنن
    pc for ever

    آریابهبود فریباAraragi koyomiTomامیر پورحسینی
  • BeDioR گفت:

    من با مال ea ک خیلی مشکل داشتم اصلا لینک شدنش ب گیم پس عذاب بود psn اصلا جالب نبوده ولی کلا فاقد اهمیته خیلی روش مانوور دادید

    آریابهبود فریباموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)
  • Ali.B گفت:

    افت عملکردی زیادی در تیم مدیریت و برنامه ریزی سونی دیده میشه و مثل اینکه واقعا نمیفهمن درآمدشون به گیمر ها وابستست که اینجور برخورد میکنن به جای احترام به نظر مشتری و مصرف کننده😐😑

    Tomآریااپوزوسیون گیمفا
  • پلی استیشن واسه ی دفاع از psn فقط کافیه یکی از کاربرای گیمفا که تو این پست خون به پا کرده رو استخدام کنه :‌)
    بیشتر از خود مدیرای سونی داره حرص میخوره lol

    AAACEآریابهبود فریباMoojyAraragi koyomiموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Amir noobThunder boyxbox gamerBrainiacmore
  • Benyamin گفت:

    داشتن یک حساب PSN برای اینکه گیمر ها بتوانند Helldivers2 رو رویه کامپیوتر بازی کنند واقعا شرم آور هست حالا هی پا فشاری کن سره داشتن یک حساب PSN الکی که یک روزی سرت حسابی بخوره به سنگ به عنوان یک طرفدار دو آتیشه سونی به وقتش هم از اشتباهات و تصمیمات اشتباه سونی انتقاد میکنم من واقعا نمی‌دونم اگر جیم رایان هم بود چنین تصمیماتی رو می‌گرفت ؟؟ نمی‌دونم واقعا اصلا واقعا اینا وی فکر میکنند که میرم ناگهانی میگن Helldivers2 تویه ۱۰۰ کشور دنیا باید غیر قابل دسترسی بشه اونم از اون سازنده که آپدیت باید بده می‌ره تعطیلات برای خودش اونم از اون سونی که حسابی کفر همه رو از داشتن یک حساب PSN برای بازی کردن Helldivers2 در آورده مثلا برای این گوست آف سوشیما برای چی میگی باید حساب PSN آدم داشته باشی واقعا نمی‌دونم ای کاش باز جیم رایان بر گرده

    آریابهبود فریبا
  • Oromasdes گفت:

    psn برای عناوین سینگل پلیر اصلا قابل دفاع نیست. سونی خودشو از چاله به چاه میندازه

    آریاMoojyDoctor
  • A normal guy گفت:

    کسایی که میگن وای چقدر سخته یه اکانت ساختن سونی داره بازیاشو میاره و فلان.نمیشه تو ۱۲۱ کشور اکانت psn ساخت و اگه سونی بفهمه که شما اطلاعات جعلی استفاده کردین واسه ساخت اکانتتون بنتون میکنه.امثال بعضیا که فکر میکنن بخاطر کرک اینکارو میکنن گوست آف سوشیما رو دیدیم با وجود نیازمندی به psn همون روز اول کرک شد.پس خواهشا فن بوی بازیاتونو بزارین کنار برین تحقیق کنین چرا ملت معترضن.

    آریا
  • Saeed گفت:

    سونی واقعا پی اس ان چه صیغه ایه اوردی رو کار

  • یکم زیاد گیر ندادین به این داستان؟

    آریا
  • TekkenGod گفت:

    به نظر من قدم بعدی سونی بعد از اجباری کردن ساخت اکانت psn روی پی سی اجبار بازیکنان پی سی به خرید اشتراک پلاس برای تجربه آنلاین خواهد بود. پی سی بازها هم میدونن سونی چه خوابی براشون دیده واسه همین از همین اول کار دارن مقاومت میکنن.

    آریا
  • N21 گفت:

    برای ما که فرقی نمیکنه چون کرکی میزنیم

پلی استیشن از الزام اتصال حساب کاربری PSN به PC دفاع می‎‌کند - گیمفا