به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا

به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است

امین رحیمی
۱۷:۱۶ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا

در حال حاضر، شکی نیست که نینتندو در بین سه سازنده اصلی کنسول‌ها، موفق‌ترین آن‌هاست. کنسول نینتندو سوییچ در حال حاضر بیشترین میزان فروش، بهترین لاین‌آپ عناوین فرست‌پارتی و شاید، متنوع‌ترین کاربران را دارد.

به دنبال دستاوردهای نینتندو، بررسی رویکرد این شرکت در قبال کسب و کار موضوع جالبی تلقی می‌شود. به گفته شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، طراح سرشناس بازی، فروش یک میلیون نسخه‌ای عناوین، موفقیت بزرگی برای این شرکت محسوب نمی‌شود. با این حال، نینتندو تنها یک بار و در هر سه تا پنج سال، به موفقیتی بزرگ نیاز خواهد داشت.

میاماتو به طور دقیق‌تر، توضیح داد که معیار نینتندو برای موفقیت‌های عظیم این است تا یک بازی، ۳۰ میلیون نسخه بفروشد. در عین حال، این شرکت انتظار ندارد هر عنوانی به چنین آماری دست پیدا کند.

او همچنین اشاره کرد که به عقیده نینتندو، تنها شکستن چنین رکوردهایی موفقیت تلقی نمی‌شود، چرا که توسعه‌دهندگان در تلاش هستند تا به بالاترین استانداردها برسند. به همین دلیل این شرکت ژاپنی، علی‌رغم این که مکرراً در حال آزمایش عناوین کوچک‌تر است، به ندرت به محصولی متوسط رضایت می‌دهد.

اگر بتوانیم هر سه تا پنج سال موفقیت بزرگی به‌دست آوریم، برای ما کافی خواهد بود.

شیگرو میاموتو

لازم به ذکر است که ۴ بازی نینتندو، در نسل فعلی به چنین آماری دست پیدا کرده‌اند:

  • Mario Kart 8 Deluxe (61.97 میلیون نسخه)
  • Animal Crossing: New Horizons (45.36 میلیون نسخه)
  • Super Smash Bros. Ultimate (34.22 میلیون نسخه)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild (31.85 میلیون نسخه)

البته، سری بازی‌های Pokemon در این لیست لحاظ نشده‌اند که به راحتی، به فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای دست پیدا می‌کنند.

همچنین، بیش از ۱۸ میلیون نسخه از بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به فروش رفته است و انتظار می‌رود به‌زودی، به فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند. نینتندو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی سازی، بسیار مورد احترام است و همچنان به انحصارگرایی و نوآوری پایبند مانده است.

شرکت نینتندو از تجارت خود بسیار راضی است. به‌نظر می‌رسد تا زمانی که برخی از بازی‌هایشان، به فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای دست پیدا می‌کنند، جای نگرانی برای آن‌ها وجود ندارد.

Nostalgic PlayerJoel MorganDARKSIRENاقای گربه (از منتظران تیک آبی 😁)بهبود فریبا𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝HELLO.BROTHERSA.Offmasoud souls gamerv-alkalineامیر پورحسینیRichmansnowgirlKratosبهنامProfessor genkiBrainiac3doThe World Enderیه گیمر سادهmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا
به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انحصاری های بزرگ نینتندو در حد بزرگترین بازی های AAA مولتی پلتفرم میفروشن.
    نینتندو: معنای لغتی خلاقیت در ویدیوگیم

    RadinDANTEکفتر گیمینگبدون‍ تعصبOda nobunagaمصطفیBrainiacیه گیمر سادهبهبود فریباA.Offmore
  • DANTE گفت:

    اسپم :بنظرتون عقلانی هست برم نینتدو سوییچ بگیرم یا نه ؟

    DANTEکفتر گیمینگDANTEبدون‍ تعصبOda nobunagaیه گیمر سادهMahdi Samبهبود فریباA.Offsnowgirlmore
  • خدایی دمشون گرم خدایی
    البته در صورتی که تنها انتخاب اون نباشه🗿

    Oda nobunaga
  • 3do گفت:

    بعد شاپور از اسنپ محکم میگه س میلیون فروش بسه😂

    The ice
  • Emmat گفت:

    پوشش خبری گیمفا درباره نینتندو چندان مناسب نیست سوالات دیگه در جلسه سهامداران پرسید شد مثل هوش مصنوعی و غیره که هنوز پوشش داده نشده!

    کفتر گیمینگJoel MorganOda nobunagaBrainiacیه گیمر سادهAlirezaبهبود فریباA.OffsnowgirlMahdi Sam
  • Brainiac گفت:

    واکنش راکستار به نینتندو : نگا برار gta v ، بعد یازده سال ۱۲۰ میلیون فروخته … کمه , یه ۳۰ میل دیگه به لطف بریتانیا بفروشه من gta 6 رو شاید بدم بیرون…..
    .
    ولی از این بگذریم ، بازیای نینتندو سرشار از خلاقیت و نوآوری هستن و در کنار فروش بالا ، نمرات عالی هم کسب میکنن و هم برای فضای خانواده بازیاش بسیار مناسب هستند……
    بنظرم نینتندو نباید به فرمول برنده ای که بهش رسیده ، دست بزنه و تغیرش بده….

    کفتر گیمینگOda nobunagaبهبود فریباHaj kratosollieیه گیمر سادهsnowgirl
  • Siren گفت:

    نینتندو با وجود بودجه پایین بازی هاش، موفقیت رو فروش ۳۰ میلیون نسخه ای میدونه اونم در حالی که هیچوقت گیماش رو تخفیف نمیزنه و همه این ۳۰ میلیون نسخه با قیمت ۶۰ یا ۷۰ دلاری هستن

    بعد یکسری ها که نام نمیبرم اینجا فکر میکنن بازی مورد علاقشون با فروش ۱۰ میلیون نسخه ای اونم با کلی تخفیف و بودجه ۲۲۰ میلیون دلاری، به موفقیت رسیده😂

    کفتر گیمینگبدون‍ تعصبAraragi koyomifarshadxTomBrainiacبهبود فریباToxic life
    • A.Off گفت:

      نینتندو فقط یک بازی ۷۰ دلاری داره و اونم زلدا totk هست.
      و نینتندو هم تخفیف میزنه اما روز های خاصی از سال نه همیشه، تخفیف های نینتندو تا ۴۰ درصد هم میان

      کفتر گیمینگThe iceباراکا اساسین
    • Tom گفت:

      فکر کن لست رو با زلدا مقایسه کنی🤣
      اینا تو خشونت مثل همن ؟ تو داستان مثل همن ؟ تو رتبه‌بندی سنی مثل همن؟ تو چی مثل همن که به این نتیجه رسیدی؟ تو یکی پرنسس نجات میدن تو یکی زن حامله میکشن 🤦🏻 🤣
      به نظرت چرا اگه شکست بوده امار فروششو تو یه برنامه مهم به عنوان موفقیت اعلام میکنن؟ اصلا چرا اعلام میکنن؟ مگه شکست نخورده؟ فکر کنم نصف بازیای کپکام همشون شکست خوردن 🤣
      حالا چرا از نینتندو بالا میری؟ دیدی رو xbox چیزی پیدا نمیشه؟

      کفتر گیمینگDANTEاسوالد ایوریA.OffThe iceAQUARIUSfarshadxDelta 4
      • bbb103 گفت:

        آفرین لست رو نباید با زلدا مقایسه کرد لست یه فیلم خواب آوره که به شدت خود کارگردانی شده ولی زلدا یه گیم واقعی که با عشق ساخته شده
        حقم داره بفروشه حاظرم واسه نسخه بعدی زلدا یه ps5 بخرم آتیش بزنم قربونی کنم :)) اون آشغال رو با ۱۰۱ گیم دیزاین مقایسه نکن

        Tom
        • Tom گفت:

          اگه اشغال بود که تو اینجا اینجوری گریه نمیکردی 🤣

          فیلم خواب اور اونیه که کل محتواش ۷ ساعته و کلش کاتسینه
          نه یه بازی ۲۵ ساعته
          به گریه کردن ادامه . ما گریه هاتو میبینیم به شاهکار بودن لست بیشتر ایمان میاریم 🤣👏🏻

          DANTE
          • bbb103 گفت:

            گریه ؟ عزیز سن من گذشته از این بحثا من فقط حقیقت رو میگم
            اونم فیلم خواب آوره
            شما دلیل خوب بودن لست رو بد بودن محتوای اکس باکس میدونی آفرین به این منطق بشین بین بد و بدتر انتخاب کن داداش این عمرت و فکرت (که نداری ) داره نابود میشه فقط وگر نه هم لست و هم هلبلید آشغالن این نظر جنراله بنده هست اگر بخوام دقیق تر بشم آنچارتد ۴ کلا ۳ ساعت شاید بتونه آدمو نگهه داره پا بازی اونم اشغاله اسپایدی که اون یک راست تو آشغال دونیه گاد آف وار ۲۰۱۸ و راگناروک بعد ۲ ساعت به درگاه هر چیزی دعا میکنی که فقط تموم شه این کچل در زمستان هورایزن هم که سر درد میگیری چون کله دیکلمه هاش اینه باید دنیا رو نجات بدم 😐
            من نمیدونم شما به چی میگی گیم ولی من زندگیمو پا آشغال های سونی نمیزارم همینطور پولم رو تنها بازی قابل احترام از سونی واسه بنده فقط گوست بود که اونم کرکی پلی دادم :))

            • Tom گفت:

              تو گریه نکن نمیخواد حقیقت بگی 🤣
              حقیقت امار فروش و رضایت کاربراست نه گریه های تو
              تو که اول و اخر کرکی پلیری
              کل خرجی که برای گیم کردی پول اینترنت بوده
              از بس اشغال پلی دادی که شاهکارارو هم اشغال میبینی
              شرط میبندم همون گوستم تو پلی ندادی 🤣

    • لطفاً از نینتندو به منظور دلقک بازیاتون استفاده نکنید ، تشکر 🙏

      بدون‍ تعصبOda nobunaga(DOOM DARK AGES COMING🔥🔥) ThunderDoomA.Off
  • 🔶 ساخت بازی برای تمام سنین + اولویت و تمرکز بر روی گیم پلی + خلاقیت + عرضه رو کنسول دستی = موفقیت و فروش بالای یک بازی

    🔸 این ها مواردی هستن که باعث میشه نینتندو همیشه رو عرش باشه

    ۱- ساخت بازی برای تمام سنین: بازی هایی میسازه که از یک بچه ۳ ساله تا یک پیرمرد ۷۰ ساله میتونه تجربه کنه
    ۲- اولویت و تمرکز بر روی گیم پلی: نینتندو به این مورد واقفه که ما میخوایم ویدیو گیم تجربه کنیم نمیخوایم فیلم نگا کنیم میخوایم خودمون رو جای شخصیت اصلی بزاریم و دستمون باز باشه حق انتخاب داشته باشیم بزنیم بشکنیم بترکونیم، گیم پلی رو تا اوج میبره بالا بعد میره سراغ بقیه رکن های اصلی بازی مثل داستان، موسیقی، گرافیک و…
    ۳- خلاقیت: شما ماریو رو نگاه کنید اگر اشتباه نکنم بیش از ۴۰ ساله که داره بازی ازش ساخته میشه و همینطور پشت سر هم موفقیت کسب میکنه زلدا همینطور دانکی کونگ همینطور کربی و… همینطور اینا همش بخاطر خلاقیت و نوآوریه نه کپی پیست های پوچ و فاقد نوآوری
    ۴- عرضه رو کنسول دستی: نمیگم اگر بازی های نینتندو رو کنسول های خانگی بیان فروش ندارن نه نمونش Wii میخوام بگم کنسول دستی چون میتونی همه جا با خودت ببری مثل تلفن همراه راحت بازیا در دسترست قرار دارن برعکس کنسول های خانگی که حتما باید تو خونه یا محل کار بازی کنی در نتیجه یکی از دلایل فروش بالای بازی ها کنسول دستیه

    🔸 کاش خیلی از کمپانی ها مثل سونی، مایکروسافت، یوبی سافت و… به این سبک بازی ها بیشتر بها بدن سونی باید بیشتر بازی های تو سبک رچت، استرو بات و… بسازه مایکروسافت باید بیشتر تو سبک سایکوناتز، های فای راش و… بسازه یوبی سافت هم باید بیشتر ریمن، ربیدز و… بسازه نباید همه استودیوهاشون رو محدود به ساخت بازی های AAA و پرخرج بکنن بخشیشون رو باید بزارن روز ساخت این نوع بازی ها اینطوری تو هزینه ها هم صرف جویی میشه

    red-eyed Banished Knightبدون‍ تعصبJoel MorganOda nobunagaیه گیمر سادهباراکا اساسینA.OffsnowgirlBrainiacProfessor genki
    • A.Off گفت:

      یک مورد دیگه هم هست و اونم اهمیت به بازی های خانوادگی و تجربه بازی ها به صورت کوآپ آنلاین و لوکال هست. نینتندو سوییچ کلی بازی انحصاری داره که قابلیت بازی به صورت لوکال رو دارن و دو سه نفر می تونن کنار هم از بازی لذت ببرن. چندین بازی انحصاری نینتندوعه از ماریو و کربی و ماریو پارتی و… این قابلیت بازی به صورت لوکال رو دارن و خود کنسول با طراحی دسته های جوی کان نشون داد که اهمیت زیادی می خواد به بازی های لوکال بده و این کار رو انجام داد . الان کمتر انحصاری از مایکروسافت یا سونی وجود داره که قابلیت لوکال رو توی بازی ها قرار بدن.
      نینتندو واقعا هم روی بخش لوکال بازی کار میکنه و یک تجربه کاملا متفاوت از بازی رو ارائه میده

      بدون‍ تعصبOda nobunagaMahdi Samامیر پورحسینی
    • واقعا نمیدونم اینهمه ایده رو از کجا میارن. مثلا این زلدا جدید ک معرفی شد واقعا منو متعجب کرد، ب هیچ وجه فکر نمیکردم بازی اینهمه خلاقانه باشه.

      بنظرم این نسخش میتونی خلاقانه ترین نسخه زلدا بشه چون مکانیزم Echo یجورایی مث کپی توی Super Mario Odeyssey هستش و تنوع بینظیری ب گیم پلی بازی میده.

      بدون‍ تعصبJoel MorganMahdi Samامیر پورحسینیA.Off
  • اگه اینطوریه که ۹۹.۹ درصد صنعت شکسته 😐 خب اینطوری که این میگه اصلا صنعت گیم پاشیده هست و به زودی کلا از بین میره 😐 منطق هم خوب چیزی هست

    بدون‍ تعصبOda nobunaga
    • A.Off گفت:

      برای خودشون و نینتندو گفتن این حرف برای همه صادق نیست.
      کمتر بازی انحصاری به غیر از انحصاری های نینتندو الان وجود داره که بالای ۳۰ میلیون نسخه فروخته باشه مخصوصا از شروع نسل ۹

      gamepassbozorge(در شوک برگشت Ezio | Alex)بدون‍ تعصبHaj kratos
      • Tom گفت:

        «کمتر بازی انحصاری به غیر از انحصاری های نینتندو الان وجود داره که بالای ۳۰ میلیون نسخه فروخته باشه مخصوصا از شروع نسل ۹»
        نینتندو تف کنه مردم میخرن
        اون پوکمون اسکارلت و وایولت همه نا راضی بودن .
        متا کم . یوزر اسکور کم . تو هفته اول ۱۱ میلیون فروخت
        ولی اینا تا زمانیه که بازی ۱۸+ نشه
        اگه بشه میشه بایونتا ۳ که ۱ میلیون میفروشه

        DANTEgamepassbozorge(در شوک برگشت Ezio | Alex)farshadxA.Off
        • A.Off گفت:

          بازی هایی که بالای ۳۰ میلیون فروختن بازی هایی بودن که همگی نمرات بالای ۹۰ گرفتن تام. همشون نمره ۹۰، ۹۲، ۹۳ و ۹۷ دارن!
          اگه نینتندو هرچی تف میکرد مردم می خریدن چرا کسی wiiu و بازی هاشو نخرید؟ هان؟ مثال نقض برای حرف کلیشه ای که زدی زیاده . هر کنسولی و هر بازی ممکنه اورریتد بشه یا مردم براش هیجان زده بشن مثل همین پوکمون اما وقتی حرف مسخرت درسته که نینتندو دیگه چیزی برای ارائه نداشته باشه که کاملا غلطه، نینتندو نشون داد حتا توی هفتمین سال عرضه سوییچ دست از انتشار بازی های عالی بر نمیداره. توی سال های سوییچ ما شاهد ده ها انحصاری عالی بودیم.

          دلیل های مختلفی وجود داره که چرا فروش بازی بایونتا۳ کم بود که بگیم چون ۱۸ سال به بالاست فروشش کم بود ( که فکر کنم ۱۶ سال درجه بندی شده ) خود بایونتا ۱ زمانی که برای ۳ پلتفرم منتشر شد هم یک آی پی کم فروش بود و اونجا هم یک میلیون فروخت . ولی باز برای نقض حرفت ما روی همین سوییچ بازی های عالی مثل زلدا link’s awakening، metroid dread، و خیلی بازی های دیگه داشتیم که درجه سنی ۱۲ و ۷ دارن ولی به فروش بالایی نرسیدن. باز هم مثال نقض!
          تام اینجا جای تخلیه خودت نیست کسی اصلا دعوایی یا حرف بدی نزد که تو شروع میکنی به موضع گیری و بخوای دستاورد های نینتندو رو با حرف مثلا منطقیت خراب کنی و بگی نینتندو هر چی تف میکنه مردم میخرن! این چه لحن حرف زدنه؟ مردم بار ها نشون دادن که اینطور نیستن اما تو نمی خوای ببینی.

          gamepassbozorge(در شوک برگشت Ezio | Alex)بدون‍ تعصب
          • Tom گفت:

            من نگفتم نینتندو چیزی برای عرضه نداره
            گفتم بعضی بازیاش زیادی داره حمایت میشه
            Wii u یه کنسول بد بود
            کنسول بد به بازی ربطی نداره
            مثال نقض اره هست . من دارم اکثریتو میبینمو میگم
            نکته جالبش اینجاست که همون سبک بازیا از استودیو های دیگه روی نینتندو فروششون از بازیای نینتندو‌ کم تره(اینم مثال نقضش هست ولی من دارم از اکثریت حرف میزنم)
            همون link awakening که گفتی با این که ریمیکه ولی تو هفته اول ۳.۵ میلیون فروش داشته . این کمه؟
            دعوا . حرف بد . لحن بد ؟ چی میگی
            با دشمن فرضی میجنگی؟😂
            مگه اومدم دعوا کنم ؟ لحن کجای کامنتم بده؟
            چه خبره ؟ چرا انقدر به تو بر خورده 😂
            اصلا فک کردی نینتندو برای چی دیگه بازیای بزرگ سالانه نمیسازه؟
            Conker’s Bad Fur Day هم یه زمان یکی از بازیای نینتندو بود

            بدون‍ تعصبA.Off
            • A.Off گفت:

              Wiiu هم نینتندو تف کرد پس با منطق تو این باید مردم می خریدنش .! تو دقیقا همین رو میگی، بازی های روی wiiu هم نینتندو تف کرد پس چرا ملت بازی های wiiu هم نخرید؟ کلا می خوای منطقی حرف بزنی اما حرفت بیشتر مسخرست.

              لینکس اویکنیگ هم یه ریمیک بود که بازی مال ۳۰ سال پیشه
              به من چیزی بر نخورد ولی انگار به یک نفر فشار اومده که بی ربط میاد برای خالی کردن فشارش اینجا خودشو تخیله میکنه.
              من حرفی نزدم اما تو اومدی و خواستی با یه حرف مسخره کل دستاورد های نینتندو رو زیر سوال ببری، قصدت هم دقیقا همین بود. این حرفت دقیقا هیت بود.

        • همه میان از دستاوردهای استدیو مورد علاقشون میگن وضعیت جوریه ما باید بیایم برای شما از شکستای نینتندو بگیم تا قانع بشید فقط یک چرت و پرتی بدون منطق میپرونید ؟ 😂 همه جا آندررتید و اوررتید وجود داره اگر نینتندو هرچی تف میکنه مردم میخرن چرا حتی خیلی از کاربرای خود سوییچم از وجود بازی شاهکاری به نام استرال چین خبر ندارن ؟ چرا فروش فرنچایز متروید به نسبت بقیه بازیای نینتندو پایین تره ؟ اصلا بزار اینو بپرسیم ، چرا wii u شکست خورد ؟؟؟ چون دلیل فروش کم و زیاد فقط یک دلیل نیست هرچیزی یک دلیلی برای فروش بالا و پایین داره لحن تو جوریه انگار خود بازیای نینتندو هیچ شایستگی ندارن و فقط مثل کال اف دیوتی دارن به خاطر اسمشون میفروشن لطفاً دفعه بعدی از این تحلیل های شاهکار نکن 🙏

          A.Off
        • DANTE گفت:

          دقیقا
          واقعا همینه
          یه کنسول دستی موفق داده
          هرچی بدن روش همه میخرن
          بایونتا ام اگه انحصاری نبود قطعا میترکوند

          Tom
      • Tom گفت:

        خب نیر رو ۴ تا پلتفرم عرضه شده
        اینا به نسبت پلتفرم گفتن

        • A.Off گفت:

          باشه تو خوبی.
          آمار آخرین فروش که نشون میده فروش بایونتا ۲ و۳ و استرال چین خیلی بهم نزدیکن.
          دیگه اگه هر چیزی نینتندو تف میکرد مردم می خریدن این بازی بیشتر میفروخت وقتی هم که نمره متای ۸۷ داره.

  • نبنتندو مثل همبرگر اقای خرچنگ فرمول مخفی داره که باکیفیت خوشمزه درست میکنه همه میخوان یجور فرمولشو به دست بیارن ولی خسیس و انحصار میکنه ولی تا وقتی کیفیت سرلوحه کارشه فرقی هم میکنه؟نینتندو فروش سنتی کنسول هر دو با هم متصل هستن و خوشحالم که نینتندو روح ویدیو گیم هست استاد میاموتو هم در ۷۵ سالگی از اغاز بخش ویدیو گیم نینتندو با ماریو و زلدا اعتبار بخشید به ویدیو گیم نوش جونش نسخه اخر زلدا دو سال نشده رو نینتندو ۱۸ میلیون نسخه فروخته ماریو هم نسخه اخرش سی میلیون نسخه رو فروخته تو سه سال به نظرم کنسول پلی استیشن یا ایکس باکس بفروشن گیمرا پی سی خودشون رو در حد میان رده ارتقا بدن جواب بازی های جدید از اینور کنسول یه نینتندو ادم داشته باشه دست دوم اصلا باشه چه اشکال داره ولی سالم تازه اونوقت که غرق میشی در جادوی این پیرمرد ۷۰ ساله این استاد این مدرس توانا ویدیو گیم که کلی شاگرد تربیت کرده به یادگار گزاشته کوجیما شینجی میکامی اساتید بازی سازی هر کدوم میازاکی یا استاد کامیا و..که وزنه های این صنعت هستن باید کلی شاگرد تربیت کرده باشن که بعد از اونا اگر ویدیو گیمی وجود داشته باشه که امیدوارم باشه هوش مصنوعی حس و عشق نبره از این مدیا و تکنیک این اساتید همچنان توسط شاگرداشون با خلاقیت بیشتر اجرا بشه

    بدون‍ تعصبJoel MorganMariomanیه گیمر سادهA.OffsnowgirlNXP game
  • همونطور که سر ویچر و اسکایریم و الدن رینگ گفتم فروش ۳۰ میلیون نسخه ای برای هر بازی یک پیک فروش حساب میشه که معمولا اکثر سازنده ها وقتی به این عدد رسیدن یه نقطه عطف برای خود به حساب می آورن .

    پ.ن: البته این حرفی که میاموتو زده قطعا برای بازیای خودشون گفته وگرنه واقعا برای بعضی بازیا و سازنده ها همون یک میلیون هم عدد ایده آلی هست 👌

    بدون‍ تعصبJoel Morganباراکا اساسینA.Offsnowgirl
  • Mahdi Sam گفت:

    فقط نینتیندو و راک استار هستن که بالای سی میلیون فروش رو یه پلتفرم براشون عادته

    بدون‍ تعصبA.Offیه گیمر ساده
  • Marioman گفت:

    Mario kart 8 رو آفلاین چه تکی چه با یکی دیکه بازی کردم؛ واقعا بازیش منو به خودش جذب نکرد و وقتی با crash nitro fueled مقایسه می کنم، crash خیلی جذاب تره و گیم پلیش رو بیشتر می پسندم. با اینکه اونم آنلاین بازی نکردم و صرفا آفلاین.
    حالا شاید انلاینش جور دیگه ای باشه🤷. ولی در کل crash حرفه ای تره به نظرم.

    • bbb103 گفت:

      بحث خاطره بازی هم هست شما بازی های کارت ریسینگ رو با کرش شروع کردی (البته بنده با ماریو شروع کردم نسخه سوپر نینتندو همون میکرو خودمون ) و همین باعث میشه حس بهتری از کرش بگیری و هر دو هم بازی های خوبی هستن همین حس شما واسه بنده و داداشم کاملا برعکسه من فقط ماریو کارت رو میتونم بازی کنم و اوکی باشم باهاش

به عقیده نینتندو فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای یک بازی در هر پنج سال برای تضمین موفقیت کافی است - گیمفا