توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند

توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند

محسن رضوی فر
۰۸:۵۹ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند

یک توسعه‌دهنده با سابقه صنعت بازی می‌گوید که معرفی زودهنگام عناوین AAA به دلیل ترس از لغو شدن از سوی ناشر است.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازی‌های AAA چند سال پس از معرفی اولیه، تریلر گیم‌پلی و تاریخ انتشار دریافت می‌کنند، بسیاری این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا این بازی‌ها از چندین سال قبل معرفی می‌شوند.

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از پروژه‌ها قبل از آماده شدن معرفی شده و طرفداران اغلب نارضایتی خود را از چنین اقداماتی از سوی استودیوها ابراز می‌کنند. به گفته یک توسعه‌دهنده کهنه‌کار، این کار به منظور جلوگیری از لغو شدن احتمالی بازی‌ها در بدترین سناریوی ممکن انجام می‌شود. The Elder Scrolls 6 یکی از این بازی‌ها است که حدود ۶ سال قبل معرفی شد.

مارک دارا (Mark Darrah) تجربه بالایی در ساخت بازی‌های ویدیویی دارد و اخیراً در خصوص یک موضوع مهم صحبت کرده است. او پیرامون معرفی زودهنگام بازی‌ها توضیح داد که توسعه‌دهندگان اغلب بازی‌ها را حتی زمانی که کار قابل ملاحظه‌ای روی آن‌ها انجام نمی‌شود، زودتر معرفی می‌کنند.

این توسعه‌دهنده می‌گوید ناشران و توسعه‌دهندگان از این رویکرد سود می‌برند. در شرایطی که یک ناشر خاص در سال‌های اخیر عملکرد ضعیفی داشته است، می‌تواند توجه و اعتماد زیادی را از یک اعلامیه هیجان‌انگیز کسب کند.

وی در این باره گفت:

معرفی زودهنگام برخی بازی‌ها ممکن است به این دلیل باشد که یک ناشر در موضع ضعیفی قرار دارد. همچنین احتمال دارد به این دلیل باشد که استودیوها نگران لغو شدن آن پروژه توسط ناشران هستند.

شاید به همین دلیل بود که The Elder Scrolls 6 خیلی زود معرفی شد. در آن زمان، بتسدا (Bethesda) می‌خواست به هواداران دلیلی بدهد تا دوباره برای بازی‌های این شرکت هیجان زده شوند.

علاوه بر این، مارک دارا توضیح می‌دهد که برخی از توسعه دهندگان از لغو شدن بازی‌های خود می‌ترسند. در حالی که این مورد در خصوص عناوینی مانند The Elder Scrolls 6 صدق نمی‌کند، اما معرفی‌های زودهنگام می‌توانند به حل این مشکل کمک کنند. در حالی که به نظر می‌رسد طرفداران امروزه ترجیح می‌دهند بازی‌ها دیرتر و نزدیک به زمان انتشار آن‌ها معرفی شوند، توسعه‌دهندگان دیگری مانند Hideo Kojima از معرفی زودهنگام حمایت می‌کنند. توسعه‌دهنده کهنه‌کار استدلال کرده است که این کار می‌تواند پروژه را جالب و انتظارات بیشتری را ایجاد کند.

با این حال، در هنگام بررسی چرخه‌های بازاریابی یک بازی باید موارد زیادی را در نظر گرفت. توسعه کار پیچیده‌ای است و پروژه‌ها اغلب در اواسط مراحل توسعه تغییرات مختلفی را پشت سر می‌گذارند. معرفی زودهنگام بازی‌ها یک قمار است، اما می‌تواند برای برخی استودیوها نتیجه دهد.

NiktoSera∞The World Enderهیربدꕥموز خندان(خدانگهدار👋👋)امیر حسینBrainiac( خداحافظ )xbox gamerJoel Morganهایزنبرگجان قمارباز𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥TES fan_Alex_امیرحسین رهنوردShayanAmscDARKSIRENHELLO.BROTHERSmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند
توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توسعه‌دهنده: استودیوها بازی‌های AAA را از ترس لغو شدن زودتر معرفی می‌کنند