بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring

امیررضا نوذرپور
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم‌های زیادی شبیه به مجموعه فیلم‌های The Conjuring وجود دارند که طرفداران از تماشای آن‌ها لذت می‌برند و عطش بیشتری برای تماشای فیلم‌های ترسناک پیدا می‌کنند. درواقع سری The Conjuring از فیلم‌های ترسناک مختلفی الهام گرفته‌اند که بعضی از آن‌ها توسط معروف‌ترین کارگردانان تاریخ سینما ساخته شده‌اند. بهترین فیلم‌هایی که مثل The Conjuring هستند هرکدام به طور خلاقانه تکنیک‌ها و روش‌های متفاوتی را با داستان‌های اشباح و خانه‌های تسخیر شده ترکیب می‌کنند.

این فیلم‌ها چه مدرن باشند و چه کلاسیک، سبک و سیاق آن‌ها به سری فیلم‌های The Conjuring نزدیک است و بعضی از آن‌ها جزو بهترین‌ فیلم‌های ترسناک قرن ۲۱ هستند که هرکس که طرفدار این ژانر است باید تماشا کند. به نظر نمی‌آید که بزودی فیلم جدیدی را در این مجموعه فیلم ببینیم، اما فیلم‌هایی شبیه به آن است که می‌توانید از تماشایشان لذت ببرید.

۲۵- Oculus (سال ۲۰۱۳)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم Oculus یکی از بهترین آثار مایک فلانیگان است که درباره دو خواهری است که با آینه‌ای نفرین‌شده مواجه می‌شوند که به نظر اتفاقات دردناکی را در بچگی آن‌ها ایجاد کرده است. Oculus براساس یکی از فیلم‌های کوتاه مایک فلانیگان در اوایل حرفه‌اش است و با اینکه به اندازه The Conjuring موفق نبود، اما برای طرفداران این سری جذاب است.

فیلم‌هایی مثل The Conjuring معمولا حول محور مفهومی کلاسیک از یک شی نفرین‌ شده است؛ داستان درباره خانه‌ یا شی نفرین‌ شده است و با اینکه بی‌جان هستند، می‌توانند تهدید‌آمیز باشند. فیلم Oculus برروی تاثیرات آینه تمرکز دارد و شاید با خود فکر کنید که این آینه شبیه وسایلی است که اِد و لورین وارِن (شخصیت‌های فیلم The Conjuring) در انبار وسایل نفرین‌شده نگه می‌دارند.

۲۴- The Innocents (سال ۱۹۶۱)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

از میان فیلم‌های کلاسیک نیز آثار زیادی وجود دارند که The Conjuring از آن‌ها الهام گرفته و حس و حالی شبیه به آن دارند، آثاری مثل فیلم The Innocents محصول سال ۱۹۶۱. فیلم‌های کمی مثل The Innocents وجود دارند که پایه و اساس ژانر خانه‌های تسخیرشده باشد و اتمسفری ترسناک بسازد، تخیل تماشاگران را برانگیزد و مجبورشان کند درباره چیزی که می‌بینند دچار شَک شوند.

فیلم The Innocents اقتباسی از داستان The Turn of the Screw به نویسندگی هنری جیمز است که درباره یک خانم و ملک تسخیرشده‌اش می‌باشد. این فیلم تاثیر زیادی بر سبک فیلم‌های ژانر خانه‌ی تسخیرشده مثل The Conjuring گذاشت.

۲۳- The Autopsy Of Jane Doe (سال ۲۰۱۶)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

داستان فیلم The Autopsy Of Jane Doe محصول سال ۲۰۱۶ تنها در یک محیط دنبال می‌شود و نحوه‌ی پیشروی و بیان راز ترسناکش چیزی است که آن را شبیه به فیلم The Conjuring می‌کند. یکی از بزرگترین عناصر ایجاد ترس در مجموعه The Conjuring، وجود یک راز نهفته در داستان است که بیننده به همراه شخصیت‌های اصلی، حقایق تاریک و پنهان را کشف می‌کند.

با اینکه فیلم The Autopsy Of Jane Doe تقریبا در یک مکان صورت می‌گیرد، معماها و پیچش‌های داستانی توسط دو پزشک قانونی حین کالبدشکافی ایجاد می‌شود که یک پازل جذاب و شوم را تشکیل می‌دهد. طرفداران فیلم The Conjuring بدون شک از دیدن این فیلم و محیط کلاستروفوبیکش ناامید نخواهند شد.

۲۲- The Night House (سال ۲۰۲۱)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

با وجود اینکه سری فیلم‌های The Conjuring به خاطر عناصر ترسناک ماوراءالطبیعه‌اش معروف است، یکی از جنبه‌های مطرح آن درام می‌باشد و افراد عادی‌ را نشان می‌دهد که با مشکلات زندگی واقعی دست و پنجه نرم می‌کنند. فیلم ترسناک The Night House به کارگردانی دیوید بروکنر در سال ۲۰۲۱ نمونه‌ای از آثار شبیه به The Conjuring است که نشان می‌دهد چگونه این دو سبک داستان‌گویی می‌توانند با هم ترکیب شوند.

ربکا هال در نقش بث یک معلم مدرسه تازه بیوه شده است که در تلاش است با مرگ ناگهانی همسرش کنار بیاید و در این میان شروع به احساس حضور فراطبیعی در خانه کنار دریاچه‌شان می‌کند. این فیلم همانند Oculus چندان مورد توجه قرار نگرفت اما همچنان برای طرفداران جذاب بود و در سال ۲۰۲۲ در جشنواره Fangoria Chainsaw جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

۲۱- Verónica (سال ۲۰۱۷)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

برخی از فیلم‌های شبیه The Conjuring حول محور خانواده‌هایی هستند که با غم از دست دادن عزیزانشان دست وپنجه نرم می‌کنند و براساس واقعیت می‌باشند. فیلم محصول سال ۲۰۱۷ از یک حادثه‌ی واقعی در اوایل دهه‌ ۹۰ میلادی اسپانیا الهام گرفته است. با اینکه این فیلم درباره چیزهای تسخیرشده نیست اما با اینحال شباهت زیادی با دنیای کانجیورینگ دارد.

ورونیکا در این فیلم سعی می‌کند با پدر مرده‌اش ارتباط برقرار کند اما با یک شیطان روبرو می‌شود. شاید شباهت این فیلم با کانجیورینگ سطحی بنظر برسد اما تشابه این دو در مقابله با نیروهای شیطانی مشخص است.

۲۰- The Haunting (سال ۱۹۶۳)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم The Haunting به کارگردانی رابرت وایز اقتباسی از رمان The Haunting of Hill House شرلی جکسون است که به ماندگاری این سبک از فیلم‌ها کمک کرد. با اینکه تاثیر این فیلم در این ژانر چندان برجسته نبود اما با اینحال شاهد یکی از زیباترین فیلم‌ها درباره خانه‌های تسخیرشده هستیم که تا چند روز ذهن بینندگانش را درگیر می‌کند.

فیلم The Haunting درباره گروهی است که می‌خواهند درباره پدیده‌های ماورالطبیعه یک خانه‌ی قدیمی تحقیق کنند. پس مشخصا این فیلم چیز زیادی برای ارائه به طرفداران کانجیورینگ دارد و تاثیر پدیده‌های ماورالطبیعه بر سلامت روان را نشان می‌دهد.

۱۹- The Legend Of Hell House (سال ۱۹۷۳)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

طرفدارانی که داستانی مثل فیلم The Haunting اما با ابهام کمتر بخواهند، فیلم The Legend Of Hell House محصول سال ۱۹۷۳ برایشان مناسب است. فیلم The Legend Of Hell House و فیلم The Exorcist در یک سال اکران شدند و خصوصیات فیلم‌های ترسناک دهه ۷۰ میلادی را دارد.

با اینکه فیلم The Legend Of Hell House براساس رمانی به نویسندگی ریچارد متسون است اما با اینحال شباهت آن را با داستان خانه‌ی هیل می‌توانیم به طور واضح ببینیم. تنها فرقی که دارند این است که گروه تحقیقاتی در این فیلم به طور مستقیم‌تری با پدیده‌ی ماورالطبیعه درگیر می‌شوند.

۱۸- As Above, So Below (سال ۲۰۱۴)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم As Above, So Below از آن دسته فیلم‌هایی است که در زمان عرضه مورد استقبال قرار نگرفتند و فروش ناموفقی داشتند، اما بعدها تبدیل به فیلمی کالت شد. این فیلم یک سال پس از فیلم The Conjuring یعنی در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی اریک دودل اکران شد و زمانی که به صورت دیجیتالی عرضه شد حسابی مورد استقبال طرفداران ژانر ترسناک قرار گرفت و آن را یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های دهه نام بردند.

داستان فیلم As Above, So Below در مجموعه‌ای از غارهای پنهان زیر دخمه‌های پاریس جریان دارد که ماجرای جستجوی سنگ فیلسوفان را دنبال می‌کند، سفری که به زودی به یک مبارزه جهنمی برای بقا در برابر نیروهای ماوراءالطبیعه تبدیل می‌شود. طرفداران فیلم کانجیورینگ از این فیلم ناامید نخواهند شد.

۱۷- Insidious (سال ۲۰۱۰)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم Insidious شاید بهترین فیلمی نباشد که شبیه The Conjuring است اما با اینحال شباهت زیادی به هم دارند، هر دو توسط جیمز وان کارگردانی شده‌اند و پاتریک ویلسون در هر دو فیلم نقش‌آفرینی می‌کند. جیمز وان در طول دوران حرفه‌ای اش به جز کانجیورینگ فیلم‌های ترسناک و اکشن مختلفی را کارگردانی کرده که تعدای از آن‌ها هم موفق بودند.

فیلم Insidious حول محور اتفاقات ماورالطبیعه، عالم ارواح و تحقیق درباره آن است و اولین سری از این مجموعه نیز می‌باشد که برای طرفداران فیلم‌های ترسناک و دنیای کانجورینگ جذاب خواهد بود.

۱۶- The Exorcism Of Emily Rose (سال ۲۰۰۵)

بسیاری از فیلم‌های ترسناک مثل The Conjuring بر روی جن‌گیری تمرکز دارند و فیلم The Exorcism Of Emily Rose نمونه‌ای از این دست فیلم‌هاست. با اینکه فیلم The Conjuirng بیشتر بر روی خانه‌های تسخیرشده تمرکز دارد تا انسان‌های تسخیر شده، اما هردوی این فیلم‌ها ارواح جهنمی از بخش‌های جدانشدنی داستان هستند.

فیلم The Exorcism Of Emily Rose به کارگردانی اسکات دریکسون، ترکیبی از فیلم ترسناک شیطانی و درام حقوقی-دادگاهی است. این فیلم لحظات ترسناک و شوکه‌کننده کم ندارد، اما همچنان حول مباحث الهی جریان دارد. لورا لینی در این فیلم نقش یک وکیل سرسخت را بازی می‌کند که وظیفه دارد از کشیش تام ویلکینسون که متهم به مرگ یک دختر جوان در جریان جن گیری است، دفاع کند.

۱۵- The Babadook (سال ۲۰۱۴)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم ترسناک-روانشناختی The Babadook به کارگردانی جنیفر کِنت از چند جهت به فیلم The Conjuring شباهت دارد، البته این فیلم در نوع خودش خاص و جذاب است و طرفداران خودش را دارد. داستان این فیلم درباره یک زن و پسرش است که با یک نیروی ماورایی مقابله می‌کنند که بیشتر جنبه‌ی روانشناختی دارد تا اینکه شیطانی باشد.

هیولای بابادوک به اندازه‌ای ترسناک است که بتواند طرفداران کانجیورینگ را قانع کند، اما آن بار درامی که پشت روابط فیلم وجود دارد چیزی است که آن را جذاب‌تر می‌کند. این فیلم برای طرفداران کانجیورینگ جذاب خواهد بود اما باید بدانند که این فیلم بار معنایی بیشتری نسبت به سری کانجیورینگ دارد.

۱۴- Paranormal Activity (سال ۲۰۰۷)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

اگر قرار بود تا سری فیلم‌های The Conjuring را به عنوان مطرح‌ترین سری فیلم ترسناک دهه ۲۰۱۰ نام ببریم، پس برای دهه ۲۰۰۰ این عنوان به Paranormal Activity می‌رسید. در این فیلم نیز همانند The Conjuring از ویدیوهای ضبط شده استفاده می‌کنند و در روند داستانگویی آن تاثیر دارد.

فیلم Paranormal Activity به کارگردانی اورن پلی، نه تنها یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مستقل تاریخ است، بلکه جایگاه مهمی در تاریخ این ژانر دارد. داستان درباره زوجی است که حضور شیطانی در خانه‌شان را فیلمبرداری می‌کنند. این فیلم توسط جیسون بلوم، تهیه‌کننده پرکار فیلم‌های ترسناک، خریداری شد و منجر به ایجاد یک مجموعه طولانی‌مدت شد.

۱۳- Dead Silence (سال ۲۰۰۷)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم Dead Silence نیز یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک جیمز وان است که در سال ۲۰۰۷ اکران شد. این فیلم جزو کارهای اولیه‌ی جیمز وان است و از آن زمان نشان داد که تبحر خوبی برای ساخت فیلم‌های ترسناک دارد و سال‌های بعد توانست تا سری موفق The Conjuring را بسازد.

درواقع این فیلم جیمز وان را به سمت ساخت فیلم‌های ترسناک ماورالطبیعه کشاند و فیلم‌های بیشتری در این ژانر ساخت. در این فیلم نیز با عروسک‌های شیطانی مختلفی آشنا می‌شویم که به نوعی برای جیمز وان به یک موتیف تبدیل شده‌اند. داستان این فیلم درباره انتقام روح یک عروسک‌گردان است و با اینکه فیلم خاطره‌انگیزی نیست، اما همچنان می‌تواند جذاب باشد.

۱۲- Lights Out (سال ۲۰۱۶)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم Lights Out به کارگردانی دیوید سندبرگ و تهیه‌کنندگی جیمز وان نمونه‌ی دیگری از فیلم‌های ترسناک است که برروی عناصر دراماتیک تمرکز دارد. این فیلم براساس فیلم کوتاهی از دیوید سنبرگ است و با این فیلم ثابت کرد به خوبی بر صحنه‌های ترسناک و شوکه‌کننده تسلط دارد.

داستان فیلم Lights Out درباره موجودی شیطانی است که فقط زمانی ظاهر می‌شود که نوری نباشد و همین مسئله منجر می‌شود تا سکانس‌های ترسناک جذابی را در این فیلم شاهد باشیم و یا شخصیت‌هایی را ببینیم که نمی‌توانند حتی یک چراغ را روشن کنند. هرچند این صحنه‌ها قابل پیش بینی هستند، اما با اینحال به خوبی ساخته شده‌اند.

۱۱- The Taking Of Deborah Logan (سال ۲۰۱۴)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

همانند فیلم As Above, So Below، فیلم The Taking Of Deborah Logan نیز سال‌ها پس از اکرانش در سال ۲۰۱۴ مورد توجه قرار گرفت و در دهه‌ی اخیر یک فیلم کالت شد. البته با تشکر از صحنه‌‌ای از این فیلم که در یوتیوب و تیک‌تاک تبدیل به یک میم (Meme) شد.

فیلم The Taking Of Deborah Logan از تأثیرات شدید بیماری آلزایمر به عنوان پس‌زمینه‌ای برای داستانی ترسناک استفاده می‌کند. به دلیل موضوع آن، فیلم به اندازه‌ای که به ترس و وحشت می‌پردازد، بر روی درام خانوادگی نیز تمرکز دارد و این ترکیب باید برای بسیاری از طرفداران The Conjuring رضایت‌بخش باشد.

۱۰- The Skeleton Key (سال ۲۰۰۵)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم The Skeleton Key محصول سال ۲۰۰۵ یکی دیگر از فیلم‌های دهه‌ی ۲۰۰۰ است که با The Conjuring شباهت‌هایی دارد. این نشان می‌دهد که جیمز وان در سال ۲۰۱۳ فیلمش را براساس ساختاری که فیلم‌های ترسناک در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ ایجاد کردند، ساخته است.

داستان این فیلم درباره کیت هادسون است که به عنوان مراقب به یک خانه دورافتاده در باتلاق‌های لوئیزیانا نقل مکان می‌کند تا از یک مرد مسن فلج و همسر سختگیر او مراقبت کند. او وقایع عجیبی را کشف می‌کند که به گذشته‌ی تاریکی در ارتباط با آیین‌های هودو جنوبی پی می‌برد. وحشت اصلی داستان نیز در بستر تاریخی فیلم و پایان آن نهفته است.

۹-  The Exorcist (سال ۱۹۷۳)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم The Exorcist نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های شبیه به The Conjuring است، بلکه معمولا به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ شناخته می‌شود. تاثیر این فیلم را در تاریخ سینما را نمی‌توان به اندازه کافی بیان کرد و به طرفداران The Conjuring که هنوز آن را ندیده‌اند، توصیه می‌شود زمانی را برای تماشای آن اختصاص دهند.

اقتباس ویلیام فریدکین از داستان ترسناک-مذهبی ویلیام پیتر بلاتی دارای شهرت افسانه‌ای است و ممکن است در مقایسه با فیلم‌های ترسناک مدرن مانند The Conjuring اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما The Exorcist همچنان فیلم منحصر به فردی است. با اینکه داستان آن درباره دختری است که تسخیر شده و در نیم‌قرن گذشته از این سبک داستان زیادی استفاده شده، اما همچنان فیلم‌های کمی در این سبک هستند که بتوانند با این فیلم رقابت کنند.

۸- IT (سال ۲۰۱۷)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

استیفن کینگ، نویسنده ژانر وحشت، چهره‌ای بسیار تأثیرگذار در این ژانر چه در نویسندگی کتاب و چه در سینما بوده است. بنابراین جای تعجب نیست که اقتباس یکی از برجسته‌ترین آثار او یعنی IT، یکی از بهترین فیلم‌های شبیه به The Conjuring است. سری اول از اقتباس دو قسمتی اندی موسکیتی از رمان استیفن کینگ، پر از صحنه‌های ترسناک خلاقانه است که می‌تواند طرفداران فیلم‌های ترسناک را راضی کند.

داستان فیلم IT در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد و با جزئیاتی که دارد به داستان خودش هویت می‌دهد، همانطور که The Conjuring این کار را انجام می‌دهد. با این حال، IT هرگز از نمایش خشونت دریغ نمی‌کند و همیشه تنش را افزایش می‌دهد و با هر سکانس بزرگ‌تر و جسورتر می‌شود.

۷- Mama (سال ۲۰۱۳)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم Mama نیز توسط اندی موسکیتی در سال ۲۰۱۳ کارگردانی شده و احتملا زیر سایه‌ی The Conjuring در همان سال قرار گرفت، اما این به معنای کمتر ترسناک بودن آن نیست. قبل از موفقیت فوق‌العاده فیلم IT، اندی موسکیتی با این داستان عجیب و ترسناک درباره دو خواهر بی‌سرپرست که در جنگل‌ زندگی می‌کنند، شهرتی در ژانر ترسناک کسب کرد.

این دو دختر به نظر می‌آید که توسط یک روح مهربان اما تاریک و ماورالطبیعی که آن را “ماما” نامیده‌اند، بزرگ شده‌اند. این فیلم با ترکیب درام خانوادگی غیرمعمول با ترس ناشی از ارواح، می‌تواند برای طرفداران این ژانر بسیار جذاب باشد.

۶- The Shining (سال ۱۹۸۰)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم The Shining نیز یکی دیگر از فیلم‌هایی است که جیمز وان از آن تاثیر گرفته و جزو یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما است. استنلی کوبریک با اقتباس از این اثر استیون کینگ یکی از بهترین‌ اقتباس‌های آثار استیون کینگ را ساخته است که در تاریخ ماندگار می‌ماند.

با وجود گذشت سال‌ها از ساخت این فیلم، The Shining همچنان ترسناک است. داستان این فیلم درباره جک تورانس است که به تدریج عقل خود را در حالی که در یک هتل دورافتاده در کوه‌ها نگهبانی می‌کند، از دست می‌دهد. فیلم‌های ترسناکی مثل The Conjuring با الهام‌ از طراحی صدای این فیلم، صحنه‌های ترسناکی را در فیلم‌هایشان ایجاد کردند.

۵- Doctor Sleep (سال ۲۰۱۹)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم Doctor Sleep محصول سال ۲۰۱۹ دنباله‌ی بر فیلم The Shining است و جزو بهترین فیلم‌هایی است که شبیه به The Conjuring می‌باشد. این اثر یک فیلم ترسناک مدرن است و طرفداران احتمالا آن را به The Shining ترجیح بدهند. بدون شک، The Shining کوبریک یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های ترسناک تمام دوران‌ها است و ساختن دنباله‌ای برای آن مطمئنا سخت می‌باشد.

استیون کینگ دنباله‌ی را بر کتاب قبلی‌اش نوشت و با اینکه اقتباس کوبریک مقداری با کتاب فرق داشت، اما Doctor Sleep کاملا منطبق بر کتاب است. Doctor Sleep به کارگردانی مایک فلانگان دنباله‌ای هیجان‌انگیز و احساسی‌ را ارائه می‌دهد که طرفداران ژانر ترسناک باید آن را تماشا کنند.

۴- Sinister (سال ۲۰۱۲)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم‌های ترسناک زیادی وجود دارند که شناخته شده نیستند و یا تحسین نشده‌اند، اما با اینحال طرفداران خودشان را دارند و در بین بخشی از طرفداران ژانر ترسناک محبوب است، فیلم Sinister جزو یکی از این فیلم هاست. اسکات دریکسون با کارگردانی این فیلم پس از فیلم The Exorcism of Emily Rose به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد.

داستان فیلم Sinister درباره نویسنده‌ای است که جعبه‌ای از فیلم‌های ۸ میلیمتری را کشف می‌کند که قتل‌های وحشتناکی را نشان می‌دهد، داستان به تاریخچه شخصیت مخوف “بوگول” می‌پردازد. فیلم Sinister از آن دسته فیلم‌هایی است که حتما باید در لیست تماشای طرفداران کانجیورینگ باشد.

۳- Poltergeist (سال ۱۹۸۲)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم ترسناک دیگری از دهه ۸۰ میلادی که تاثیر آن بر فیلم The Conjuring از همان ابتدا مشخص است. فیلم Poltergeist به کارگردانی توب هوپر و تهیه‌کنندگی استوین اسپیلبرگ در سال ۱۹۸۲ اکران شد و همچنان طرفداران بحث می‌کنند که فیل متعلق به هوپر است یا اسپیلبرگ.

این فیلم ترس‌های وحشتناک و فضای دلهره‌آوری دارد که هیچوقت در آن زیاده‌روی نمی‌کند. فیلم Poltergeist  یکی از مهم‌ترین آثار ژانر ترسناک ماورایی است و تقابل آن با شرارت دنیای ارواح بدون شک یکی از تأثیرات بزرگی است که بر The Conjuring داشته.

۲- Ju-On: The Grudge (سال ۲۰۰۲)

همیشه فیلم‌های ترسناک غربی نیستند که تاثیرگذار خواهند بود، فیلم Ju-On: The Grudge محصول سال ۲۰۰۲ نیز شباهت‌هایی با The Conjuring دارد. پس از چندین فیلم کوتاه، نویسنده و کارگردان این فیلم، تاکاشی شیمیزو، داستان خود را درباره یک خانه‌ی مسکونی تسخیرشده در توکیو را تبدیل به یک فیلم بلند کرد و سینمای وحشت ژاپن را تکان داد.

فیلم Ju-On: The Grudge در خلق حس عذاب و ترس ناشی از ارواح موجود در فیلم استادانه عمل می‌کند و کاملا مخاطب را درگیر وحشت می‌کند. گفته شده که شیمیزو قرار است تا نسخه‌ی آمریکایی و انگلیسی زبان این فیلم را بسازد. تماشای این فیلم بدون شک برای طرفداران ژانر ترسناک ضروری خواهد بود.

۱- The Ring (سال ۲۰۰۲)

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

فیلم The Ring محصول سال ۲۰۰۲ با اینکه نتوانست رضایت منتقدین را جلب کند، اما در بین بینندگان حسابی مورد استقابل قرار گرفت و تبدیل به یک پدیده‌ی فرهنگی شد که برروی فیلم‌های ترسناک مدرن مثل The Conjuring تاثیرگذار بود. این فیلم بازسازی‌ای از فیلم ژاپنی Ringu به کارگردانی هیدئو ناکاتا است که جزو ترسناک‌ترین فیلم‌های ژاپنی می‌باشد. گور وربینسکی کارگردان این فیلم است و نه تنها کاملا به فیلم اصلی وفادار بود، بلکه در نوع خودش فیلم بی‌نظیری را ساخت.

داستان درباره نوار ویدیویی نفرین‌شده است که هرکس آن را تماشا کند در کمتر ۷ روز خواهد مرد که ما را یاد ابزار شیطانی موجود در فیلم The Conjuring خواهد انداخت. با وجود رده‌بندی سنی PG-13 این فیلم، همچنان شاهد صحنه‌های ترسناکی زیادی خواهیم بود که برای بینندگان ماندگار خواهد شد.

منبع: ScreenRant

DARKSIRENBehzad zargaryFabulous SlayerBrainiacDeadSpaceBADMANUnknownPorfosorشومپتِ کته کلهbrother of deathFatemeh A

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های ترسناک شبیه The Conjuring - گیمفا