مدیرعامل Nvidia به قابلیت تولید اشیای درون بازی با هوش مصنوعی در DLSS4 اشاره کرد
شرکت Nvidia میخواهد در قالب DLSS 4، از هوش مصنوعی در تولید اشیای درون بازی استفاده کند.
با حضور شرکتهای بزرگی مانند Embracer Group و Ubisoft در این عرصه، زمینه سلطه هوش مصنوعی بر توسعهی بازیهای ویدیویی در حال فراهم شدن است.
شرکت Nvidia به عنوان بازیگری کلیدی در این حوزه، به لطف تخصص خود در هوش مصنوعی، به یکی از ارزشمندترین شرکتهای دنیا تبدیل شده است. این کمپانی توانسته با فناوری DLSS به پیشرفتهای چشمگیری دست یابد، اما در مصاحبهای جدید، از قابلیتهای هیجانانگیزتری نیز پرده برداشته. در این مصاحبه، یک دید کلی از آنچه DLSS 4 به ارمغان خواهد آورد، ارائه میشود.
مدیرعامل Nvidia، جنسن هوانگ (Jensen Huang)، در مصاحبهای طی نمایشگاه Computex 2024، در پاسخ به سوالی پیرامون آیندهی DLSS، اظهار داشت که در آینده شاهد اشیاء و بافتهایی خواهیم بود که به طور کامل با هوش مصنوعی تولید شدهاند.
هوانگ اضافه کرد که شخصیتهای غیرقابلبازی (NPC) نیز منحصراً با استفاده از هوش مصنوعی، مشابه دموی Nvidia ACE، ساخته خواهند شد. در همین حال، استفاده از DLSS برای تولید بیلدهای درون بازی، عملکرد بازی را بهبود میبخشد.
هوانگ همچنین بیان کرد که او تصور میکند DLSS به همان شکلی که در حال حاضر فریم تولید میکند، به صورت مستقل بافت و اشیاء تولید خواهد کرد که منجر به بهبود کیفیت خواهد شد. این نسل جدید از فناوری DLSS ممکن است چندان هم دور از دسترس نباشد. Nvidia هماکنون در حال توسعهی راهحلی جدید برای فشردهسازی بافتهاست تا کیفیت آنها را به طور قابل توجهای بهبود بخشد و در عین حال، همان میزان مورد نیاز VRAM را در بازیهای فعلی حفظ کند.
مدیرعامل Nvidia در این مصاحبه همچنین حول شخصیتهای NPC صحبت کرد. او با مثال زدن یک بازی ویدیویی، از وجود شش شخصیت صحبت کرد که دو تا از آنها میتوانند واقعی باشند، در حالی که هوش مصنوعی چهار شخصیت دیگر را تولید میکند.
با این حال، این نوع فناوری فشار بیشتری بر کارتهای گرافیک سری GeForce RTX وارد خواهد کرد. بر اساس این چشمانداز، باید انتظار جهشی در عملکرد کلی این کارت گرافیکها داشته باشیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
من یک چیز از انویدیا میخوام اینه که فریم جنریشن رو برای کارت های ۳۰۰۰ هم بیاره الان AMD ساپورت میکنه اما انویدیا نه
من خودم از مود فریم جنریشن AMD استفاده میکنم تو ۳۰۸۰ ti
موافق حرفت هستم اما این ابر کمپانی ها سیاست های خودشون رو در پیش میگیرن ، قابلیت فریم جنریشن احتمال بالا نسخه پایین تر اون مثل ورژن ۲ یا ۳ هم از طریق آپدیت به نسل ۲۰ و ۳۰ انتقال پیدا کنه ، اما نسل ۴ فریم جنریشن واقعاً خارقالعاده خواهد بود و تحولی بزرگ در گیم پلی ، هوش مصنوعی گیمینگ و غیره خواهیم بود ، حدس میزنم که این قابلیت با سری ۵۰ گرافیک معرفی شه و از طریق آپدیت به راحتی برای سری ۴۰ در دسترس قرار میگیره ولی برای نسل های قبل حقیقتاً اطلاعاتی پیدا نکردم تا فعلاً ، خلاصه این که نسل ۵۰ گرافیک انویدیا قراره با معرفیش خیلی از مرز ها و کیفیت و راندمان هارو در عرصه کاربردی و گیمینگ به خصوص جا با جا کنه ، ببینید و لذت ببرید ! 🔥
راستش نظر شما کاملا منطقی هست چون این قابلیت برای بازی سازان ساخته شده نه گیمر ها
احتمال همکاری مایکروسافت برای کنسول نسل بعدش با این شرکت به شدت بالاست اگر سر قیمت راه بیاد🤔
ضمنا اول شدنش و جلو زدنش از مایکروسافت رو پوشش دادین ولی سوم شدن و اختلاف ۴۰۰ میلیارد دلاریش در حال حاظر و سقوط ۶۰۰ میلیارد دلاریشو نه!
یادش بخیر یه زمان میکفتن برنامه نویسا از خطر هوش مصنوعی به دورن الان خودشون دارن اول همه از بازی سازی بیکار میشن
Nvidia این چندوقت خوب داره میترکونه و اگه تحول زیادی رو توی نسل بعدش صورت بده میتونه راحت اون بالا جاش رو تثبیت کنه.
الان خبرش میاد که DLSS4 انحصاری نسل RTX 5000 خواهد بود
اینکه معلومه🙂
مگه Vram چقدر هزینه میزاره رو دستشون که اینقدر تلاش میکنن تا میزان مصرفشو پایین بیارن تا اینکه حجمش رو افزایش بدن؟نمیگم که بهینهسازی بده ولی خب یکم سر کیسه رو شل کن تا اینقدر به مشکل نخوری برای مثال چندتا متخصص سختافزار میزان Vram کارت ۳۰۷۰ رو به دوازده تا شونزده تغییر دادن و تونستن تا ۲۳ درصد افزایش فریم داشته باشن که خودش خیلیه
با سلام گیمفا جان اقا چرا شما خبر ایونت گروه مهندسی تخت جمشید رو که با کمپانی msiدر هتل تخت جمشید برکزار شد دیروز رو پوشش ندادید؟اون یکی بچه هاشو فرستاده بود گزارش گرفته بودن ایونت باحالی هم بود کلی کانفینگ باحال بسته بودن میتونستی تست کنی با هر قیمت کیس ها جدید کیبورد و موس و کلا محصولات گیمینگ جدید ام اس ای معرفی شد کارای باحالی قرار انجام بشه بین ام اس ای شرکت ایرانی تخت جمشید واقعا این ایونت ها تو این شرایط یکم نور امید ایجاد میکنه خیلی خوبه کاور کنید این اخبار رو سپاس😍