بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا

بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم

بهترین سریال‌های درام تاریخ تا به امروز توانستند توجه بسیار زیادی از سوی مخاطبان را به خودشان جلب کنند و بدرخشند.

تا به امروز سریال‌های درام بسیار خوب و جذابی پخش شده‌اند که هر کدام توانستند توسط مخاطبان زیادی تحسین شوند و در طول سال‌های پخش خود نیز طرفداران وفاداری را به دست بیاورند. در ادامه مطلب قبلی «بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش اول»، در این مطلب تازه قرار است به ادامه معرفی بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما بپردازیم که هر کدام از جایگاه ویژه و بالایی در بین مخاطبان سراسر جهان برخوردار هستند.

۱۵. سریال Hill Street Blues

سریال hill street blues
سریال Hill Street Blues
  • سال پخش: ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷
  • خالق: استیون بوچکو – مایکل کوزول

سریال‌های جنایی / پلیسی مختلفی وجود دارد، به ویژه در قرن بیست و یکم میلادی که تا حدودی همگی مدیون موفقیت سریال Hill Street Blues هستند. این سریال یکی از آثاری بود که مسیر را برای پخش دیگر سریال‌ها در این ژانر هموار کرد و همین نیز سبب شده تا این سریال را جزو بهترین سریال‌های درام تاریخ دانست.

این سریال برای تلاش‌هایش برای تعادل ایجاد کردن بین گروه بازیگران بزرگش و همچنین ارائه یک برداشت واقع‌گرایانه و دقیق‌تری از کارهای پلیسی نسبت به آنچه که مخاطبان تلویزیون در آن زمان به آن عادت داشتند. جاه‌طلبی‌های این سریال به ثمر نشست چراکه سریال توانست در طول پخش خودش برنده ۲۶ جایزه امی شود و به نویسندگانی مانند دیوید میلچ خالق سریال Deadwood و مارک فراست یکی از خالقان سریال Twin Peaks تجربه نویسندگی در تلویزیون را ارائه بدهد، نویسندگانی که هر دوی آن‌ها در ادامه موفق شدند تا سریال‌های بسیار بهتر و جذاب‌تری خلق کنند.

۱۴. سریال Better Call Saul

فصل ششم سریال بهتره با ساول تماس بگیری better call saul
سریال Better Call Saul
  • سال پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲
  • خالق: وینس گیلیگان – پیتر گولد

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» نسخه‌ای فرعی و پیش‌درآمدی برای سریال Breaking Bad به شمار می‌رود که به اعتقاد برخی از افراد از سریال اصلی‌اش نیز پیشی گرفته است. این سریال روی شخصیت ساول گودمن متمرکز است، آن هم قبل از اینکه او نام و شخصیت ساول گودمن معروف در سریال «بریکینگ بد» را به خودش بگیرد. او در بیشتر اتفاقات سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» در واقع به‌عنوان جیمی مک‌گیل شناخته می‌شود و سریال نیز نشان می‌دهد که چطور او به تدریج تبدیل به چیزی می‌شود که بینندگان به‌عنوان ساول گودمن می‌شناسند.

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» روند کندتری نسبت به سریال «بریکینگ بد» دارد اما در نهایت با افزایش تدریجی تنش به بینندگان صبور پاداش می‌دهد و توانسته همه چیز را به خوبی به سمت فصل ششم و پایانی تأثیرگذارش سوق بدهد. این سریال توانست به محبوبیتی مشابه به سریال اصلی دست پیدا کند و توانسته یکی از معدود نسخه‌های فرعی باشد که توانسته در حد سریال اصلی باشد.

۱۳. سریال Deadwood

سریال ددوود deadwood
سریال Deadwood
  • سال پخش: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶
  • خالق: دیوید میلچ

سریال «ددوود» دستاوردی خیره‌کننده در دنیای تلویزیون به شمار می‌رود، حتی با استانداردهای شبکه اچ‌بی‌او، شبکه‌ای که برخی از گران‌ترین سریال‌های تاریخ را ساخته است. سریال «ددوود» داستان شهر در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی را دنبال می‎‌کند و به‌خاطر ماهیت بی‌قانونی محیط آن نیز به ترکیبی از یک سریال جنایی، تاریخی، وسترن و درام تبدیل می‌شود.

گروه شخصیت‌های حاضر در سریال «ددوود» یکی از قوی‌ترین شخصیت‌ها تمام دوران هستند و دیالوگ‌های آن‌ها نیز به زیبایی نوشته شده که مطمئناً با شنیدن آن‌ها به این مسئله باور خواهید کرد. فصل اول سریال شاید بهترین فصل باشد اما کیفیت آن در دو فصل دیگر نیز همچنان بالا است. با اینکه این سریال پس از سه فصل کنسل شد اما در سال ۲۰۱۹ فیلمی برای آن ساخته شد که تا حد امکان داستان را به یک نقطه پایان رساند.

۱۲. سریال Star Trek: The Next Generation

سریال star trek the next generation
سریال Star Trek: The Next Generation
  • سال پخش: ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴
  • خالق: جین رادنبری

اگرچه سریال اصلی که در دهه ۱۹۶۰ میلادی پخش می‌شد همیشه در بین طرفداران به‌عنوان اولین سریال دوست‌داشتنی خواهد بود اما سریال «استار ترک: نسل جدید» اغلب به‌عنوان بهترین سریال استار ترک شناخته می‌شود. این سریال برای هفت فصل و در مجموع ۱۷۶ قسمت پخش شد و داستان آن حدود یک قرن پس از ماجراهای کاپیتان کرک و خدمه‌اش جریان دارد.

این سریال داستان نسل جدیدی از افسران استارفلیت را دنبال می‌کند که تقریباً همان مأموریتی که خدمه اصلی داشتند را دنبال می‌کنند و این مأموریت را در دنیایی علمی تخیلی پیشرفته‌تر و کمتر قابل پیش‌بینی انجام می‌دهند. ساخت این سریال دنباله برای سریال محبوب دهه ۶۰ میلادی کاری ریسکی بوده است اما این سریال تازه موفقیت چشمگیری به دست آورد و توانست چهار فصل بیشتر از سریال اصلی ادامه داشته باشد.

۱۱. سریال Twin Peaks

سریال twin peaks
سریال Twin Peaks
  • سال پخش: ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱
  • خالق: مارک فراست – دیوید لینچ

در سال ۱۹۹۰ میلادی دیوید لینچ به‌خاطر ساخت فیلم‌های عجیب و غریب شهرت داشت و در آن زمان تصمیم گرفت تا به سراغ ساخت یک سریال برود و سریال «توئینز پیکس» را به همراه مارک فراست خلق کرد. این سریال ترکیبی از کمدی، فانتزی، جنایی و وحشت سوررئال بود که نتیجه آن یک سریال فوق‌العاده عجیب، غیرمعمول و غیر قابل پیش‌بینی شد.

متأسفانه این سریال در اوج خودش رها شد چراکه نویسندگان تحت فشار قرار گرفتند تا معمای قتل اصلی را زودتر از موعد به پایان برسانند و همین نیز سبب شد تا همه چیز در قسمت‌های بعد بی‌هدف باشند و سریال در پایان فصل دوم کنسل شود. یک فیلم پیش‌درآمد در سال ۱۹۹۲ و همچنین یک فصل جدید پیشگامانه و عجیب‌تر به نام Twin Peaks: The Return در سال ۲۰۱۷ میلادی برای آن ساخته شد و نشان داد با وجود اینکه سریال اصلی کنسل شده اما این به معنای پایان دنیای این سریال نبوده است.

۱۰. سریال Game of Thrones

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones
  • سال پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹
  • خالق: دیوید بنیوف – دی بی وایس

سریال «بازی تاج و تخت» سریالی برجسته و درخشان در دهه ۲۰۱۰ میلادی بود که میلیون‌ها طرفدار خودش را با رویدادهای مختلف مهیج تحت تأثیر قرار می‌داد و سریالی بسیار بزرگ و ماندگار در اوج خودش بود. اتفاقات این سریال در قاره‌ای به نام وستروس جریان دارد و عمدتاً حول محور جنگ بر سر این است که چه کسی باید پادشاه شود. این در حالی است که بیشتر مردم نیز نیروهای مرموزی به نام وایت واکرها که در حال حرکت به سمت این سرزمین هستند را نادیده می‌گیرند.

مسلماً فصل‌های پایانی سریال در حد و اندازه فصل‌های قبلی نبودند، به ویژه فصل پایانی که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. با این وجود، سریال «بازی تاج و تخت» بسیار عالی بوده و به همین خاطر بوده که مردم از پایان بد آن ناراحت شده بودند و همین نیز نشان می‌دهد که این سریال چه میراث بزرگی از خودش به جای گذاشته است. این سریال با داستان جذاب، شخصیت‌های عالی، پیچش‌های داستانی غیر قابل پیش‌بینی و مقیاس عظیمش توانست توجه طرفداران فانتزی و غیر فانتزی را به خود جلب کند.

۹. سریال Six Feet Under

سریال شش فوت زیر زمین six feet under
سریال Six Feet Under
  • سال پخش: ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵
  • خالق: آلن بال

سریال «شش فوت زیر زمین» سریالی درباره مرگ است و با صداقت وحشیانه و طنز گاه به گاه این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. این سریال حول محور خانه تشیع جنازه‌ای است که به صورت خانوادگی اداره می‎‌شود و نشان می‌دهد که پس از مرگ پدرسالار چه اتفاقی برای اعضای خانواده می‌افتد.

سریال «شش فوت زیر زمین» با توجه به موضوع سنگین خودش بیشتر به درام تمایل دارد تا به کمدی. این سریال تکان‌دهنده و اغلب بسیار جذاب گروه بازیگران عالی دارد و در فصل آخرش و همچنین قسمت پایانی‌اش بسیار تحسین شده و بسیاری نیز آن را یکی از بهترین سریال‌های تاریخ می‌دانند.

۸. سریال Law & Order

سریال law & order
سریال Law & Order
  • سال پخش: ۱۹۹۰ تا الان
  • خالق: دیک ولف

شاید باورش سخت باشد اما تقریباً ۵۰۰ قسمت از مجموعه اصلی «نظم و قانون» وجود دارد و بیش از ۳۰ سال از شروع پخش آن می‌گذرد. با این حال باید گفت که این سریال در همه سال‌های بین ۱۹۹۰ تا الان پخش نمی‌شده چراکه این سریال در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ وارد یک وقفه طولانی شد و در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز برای بیست و یکمین فصل خودش بازگشت.

نسخه فرعی آن یعنی سریال Law & Order: Special Victims Unit حتی قسمت‌های بیشتری را نیز پخش کرده اما سریال اصلی همچنان بهترین مانده است. این سریال داستان پرونده‌های جنایی متعددی را دنبال می‌کند که زمان هر قسمت را بین جنبه‌های پلیسی هر پرونده و همچنین پیگیری‌های صورت گرفته در دادگاه تقسیم می‌کند. این یک سریال برجسته با نسخه‌های فرعی موفق است و به دلیل عمر طولانی و محبوبیتش شایسته تقدیر است.

۷. سریال The Americans

سریال the americans
سریال The Americans
  • سال پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸
  • خالق: جو وایزبرگ

همانند سریال Six Feet Under، سریال «آمریکایی‌ها» به خصوص به‌خاطر نحوه به پایان رسیدنش مورد توجه قرار گرفته است و فصل ششم و پایانی آن بهترین فصل آن به شمار می‌رود و قسمت پایانی سریال نیز بسیار ماندگار است. این در حالی است که بقیه سریال نیز بسیار عالی است و داستان آن زوج جاسوس روسی را دنبال می‌کند که در دهه ۱۹۸۰ میلادی به‌عنوان یک خانواده به ظاهر عادی آمریکایی فعالیت می‌کنند و یافته‌های خودشان را به اتحاد جماهیر شوروی انتقال می‌دهند.

سریال «آمریکایی‌ها» سریالی درام و مهیج است که از وقت گذاشت برای اتفاقات هراسی ندارد و یک روایت کلی با روندی آرام را در پیش می‌گیرد که به لطف نتایج جذاب و تماشایی‌اش ارزش وقت گذاشتن را دارد. این سریال با بازی خوب بازیگران همراه شده و سرعت خوبی نیز دارد و توانسته سطح بسیار خوبی از تعلیق و جذابیت را در طول شش فصل جذاب خودش حفظ کند.

۶. سریال The West Wing

سریال the west wing
سریال The West Wing
  • سال پخش: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶
  • خالق: آرون سورکین

سریال «بال غربی» که کاندیدای ایده‌آل‌ترین سریال درام تاریخ به شمار می‌رود، گاهی اوقات به جای یک سریال درام بیشتر شبیه به اثری فانتزی به نظر می‌رسد. این سریال داستان رئیس جمهور خیالی ایالات متحده و تیم فوق‌العاده ماهر و واقعاً شایسته‌اش را دنبال می‌کند که در هفت فصل و ۱۵۵ قسمت در بخش بال غربی کاخ سفید فعالیت می‌کنند و سعی دارند تا ایالات متحده را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

این سریال دیدگاهی را ارائه می‌دهد که چطور سیاست می‌تواند در بهترین حالت خودش عمل کند، اگرچه به دلیل خوش‌بینی آن، بیانگر خوبی از دنیای واقعی نیست. با این حال، این سریالی فانتزی فوق‌العاده و سرگرم‌کننده است و حتی کسانی که سیاست را چندان جالب نمی‌دانند نیز از شخصیت‌های دوست‌داشتنی، دیالوگ‌های سریع و همچنین ترکیب ماهرانه طنز و لحظات دراماتیک لذت خواهند برد.

۵. سریال Succession

سریال وراثت succession
سریال Succession
  •  سال پخش: ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳
  • خالق: جسی آرمسترانگ

سریال «وراثت» یکی از جدیدترین سریال‎های درام به شمار می‌رود که توانسته خودش را به جمع بزرگان تاریخ برساند. اتفاقات این سریال حول محور یک غول رسانه‌ای ثروتمند، بدحال و پیر است که به دنبال آن است تا شرکت خودش را به یکی از فرزندانش واگذار کند و همین نیز باعث می‌شود تا این فرزندان به دنبال آن باشند تا بیشترین سهم را از این امپراتوری بزرگ داشته باشند. در فصل‌های بعدی همه چیز پیچیده می‌شود و این طور به نظر می‌رسد که مردی که در رأس کار قرار دارد، ممکن است چندان تمایل نداشته باشد که همه چیز را برای فرزندانش بگذارد.

این سریالی است که می‌تواند به همان اندازه پرتنش بودن، خنده‌دار نیز باشد و برخی از دیالوگ‌های شگفت‌انگیز، نویسندگی بی‌نقص و همچنین نقش‌آفرینی‌های شگفت‌انگیز باعث شده تا داستان آن درباره افراد بسیار نامطلوب به سریالی بسیار دوست‌داشتنی تبدیل شود. این سریال چهار فصل دارد که توانسته به طور مدام عالی و غافلگیرکننده باشد و همین نیز آن را به سریالی مدرن و جذاب تبدیل می‌کند که توانسته در جمع بهترین سریال‌های درام قرار بگیرد.

۴. سریال Mad Men

سریال مد من mad men
سریال Mad Men
  • سال پخش: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵
  • خالق: متیو واینر

سریال «مد من» که به مدت هفت فصل و نزدیک به ۱۰۰ قسمت پخش شد، داستان دان دریپر در دهه شصت میلادی را دنبال می‌کند که یک مدیر اجرایی در آژانس تبلیغاتی معتبری است. در طول سریال، پیش‌زمینه او بررسی می‌شود، زندگی خانوادگی پیچیده‌اش باز می‌شود و زندگی کسانی که با او کار می‌کنند نیز آشکار می‌شود.

فرض این سریال ممکن است فوراً به‌عنوان یکی از مواردی نباشد که فوق‌العاده هیجان‌انگیز به نظر برسد، خصوصاً وقتی که آن را با برخی از سریال‌های درام پرتنش و شدید مقایسه می‌کنید. با این حال، سریال «مد من» این توانایی را دارد که به آرامی بینندگان را مجذوب خودش کند و با درام، شخصیت‌ها و دیالوگ‌های خودش به اندازه مرگ‌های تکان‌دهنده یا پیچش‌های داستانی در دیگر سریال‌ها جذاب باشد. این سریالی عالی است و یکی از تأثیرگذارترین سریال‌ها به شمار می‌رود که در طول هشت سال پخشش هرگز کیفیتش پایین نیامد.

۳. سریال Breaking Bad

بهترین قسمت از هر فصل سریال breaking bad
سریال Breaking Bad
  • سال پخش: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳
  • خالق: وینس گیلیگان

سریال «بریکینگ بد» در سال ۲۰۰۸ میلادی شروع به پخش کرد و به سریالی نادر تبدیل شد که هر فصل بهتر و بهتر می‌شد و به سرعت نیز به اثری افسانه‌ای تبدیل شد. این سریال شروع کوچکی داشت و داستان یک معلم شیمی را دنبال می‌کند که پس از اینکه مشخص می‌شود سرطان دارد، به ساخت شیشه روی می‌آورد و امیدوار است که بتواند هزینه درمان پزشکی خودش را تأمین کند و در صورت مرگش از این بیماری نیز ثروتی برای خانواده‌اش به جای بگذارد.

با گذشت زمان نیز او قدرت و شهرتی به دست می‌آورد که از آن لذت می‌برد و همین نیز باعث می‌شود تا این معلم به یک سلطان مواد مخدر تبدیل شود. این یک تراژدی مهیج امروزی است و به لطف داستان متراکم و همچنین رضایت بخش خودش به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌ها در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

۲. سریال The Wire

سریال the wire
سریال The Wire
  • سال پخش: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
  • خالق: دیوید سایمون

سریال «وایر» دارای شخصیت‌های بزرگ و جذابی است و مقیاسی آن با هر یک از پنج فصل جذاب آن گسترش می‌یابد. این سریال در ابتدا نگاهی از فروشندگان مواد مخدر در سطح خیابان و تلاش پلیس برای متوقف کردن عملیات آن‌ها را دنبال می‌کند و سپس به مناطق بیشتر و بیشتری در شهر بالتیمور می‌پردازد.

در پایان سریال نیز بینندگان بینشی از کارگران بارانداز، جنبه سیاسی شهر، نحوه عملکرد مدارس دولتی و کسانی که در رسانه‌ها کار می‌کنند، به دست آوردند. به نوعی، سریال تمام این داستان‌ها و قوس‌های شخصیت‌ها را تا پایان خودش به یک نقطه پایان می‌رساند و با موفقیت به یکی از متراکم‌ترین و کامل‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل می‌شود. ناگفته نماند که این سریال با بازی عالی بازیگران همراه شده و سرعت داستانی خوبی دارد و همچنین به نحوی فیلم‌برداری شده که آن را باورپذیرتر کرده است.

۱. سریال The Sopranos

سریال سوپرانوز the sopranos
سریال The Sopranos
  • سال پخش: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷
  • خالق: دیوید چیس

وقتی صحبت از سریال «سوپرانوها» می‌شود، دانستن اینکه از کجا شروع کنید، سخت است. این سریال همه چیز را در این ژانر دوباره از نوع بازتعریف کرد و توانست احساس سینمایی، پیچیده و جذابی را ارائه بدهد که تعداد کمی از سریال‌ها قادر بودند تا آن را ارائه کنند. این سریال هم یک سریال جنایی و هم یک درام خانوادگی بود و در بعضی از مواقع نیز به طرز باورنکردنی‌ای خنده‌دار به نظر می‌رسید و این در حالی بود که گاهی اوقات بسیار غم‌انگیز بود.

این سریال همچنین داستان بزرگترین شخصیت داستانی تاریخ یعنی تونی سوپرانو را دنبال می‌کند که توسط جیمز گاندولفینی بازی شده است. البته ده‌ها نقش‌آفرینی جذاب و عالی دیگر در این سریال وجود داشت و بقیه بازیگران نیز فوق‌العاده بودند. این سریالی مهیج، غمگین، خنده‌دار، تأمل‌برانگیز و پرتنش است و با اینکه مدت زیادی از زمان پخش آن می‌گذرد، همچنان ارزش دیدن دارد. می‌توان گفت که سریال «سوپرانوها» در بهترین حالت ممکن خودش قرار دارد.


منبع: collider

MOONLORDR_minBehzad zargaryراستین کولهپروفسور بی سوادDARKSIRENA,,shOld fashion GAMERتریس مری گلدBADMANSherlockKillingPorfosorClaire.Redfield

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا
بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های درام تاریخ سینما | بخش دوم - گیمفا