با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا

با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید

پست گیمفا
۱۷:۲۹ ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا

بردگیم یا بازی‌های رومیزی امروزه تبدیل به یک عضو جدا نشدنی از محافل شده‌اند. بازی‌های رومیزی در دنیا به شدت پرطرفدار بوده و هرکسی حداقل چند بار در کافه یا دورهمی‌ها با آن‌ها سرگرم شده است. بردگیم‌ها برخلاف بازی‌های ویدئویی، باعث بالا رفتن مهارت‌های اجتماعی و مذاکره می‌شوند.

در کشور ایران نیز بازی‌های رومیزی در چندسال اخیر طرفداران سفت و سخت خود را به دست آورده و پای ثابت اکثر مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی شده است. بازی‌سازان ایرانی نیز متناسب با بوم ایران، بازی‌های رومیزی ایرانی متنوعی طراحی کرده‌ و یا حتی بعضی از بردگیم‌های معروف را به فارسی ترجمه و بازگردانی کرده‌اند تا تجربه بازی کاربران ایرانی را بهبود ببخشند.

برای خرید بهترین بردگیم های ایران اینجا کلیک کنید.

در ادامه این مطلب به معرفی بهترین بوردگیم‌های ایرانی خواهیم پرداخت.

شیر مرغ

با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا

احتمالا برای شما نیز موقعیت‌هایی پیش آمده که قصد خرید محصولی را نداشته‌اید اما فروشنده آن را با چرب زبانی به شما فروخته است؛ اگر این‌چنین شرایطی را تجربه کرده‌اید با بازی شیر مرغ ارتباط خواهید گرفت و حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. بازی شیر مرغ یک بردگیم همراه با هیجان و خنده است. کاربران این بازی باید تلاش کنند محصولی را بفروشند که بازیکن دیگر به آن نیاز ندارد.

شما می‌توانید بازی شیر مرغ را با سه تا ده بازیکن انجام دهید؛ هرچند حالت آیده‌آل بازی با پنج بازیکن است. در این بازی رومیزی کارتی هر بازیکن تعدادی کارت در دست خود دارد که روی هرکدام از آن‌ها کلمه‌ای نوشته شده است. در هر دور با روکردن یکی از ۳۰ کارت موجود، شخصیت خریدار که به صورت نوبتی در گردش است انتخاب می‌شود. هر فروشنده تنها یک دقیقه فرصت دارد تا محصول خود را به خریدار قالب کند و در صورت موفقیت یک امتیاز کسب کند.

بازی اتابک والی تبریز

با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا

اگر از طرفداران بازی‌های بر پایه بلوف مانند پوکر هستید، احتمالا عاشق بازی اتابک والی تبریز نیز شوید. این بازی که نسخه بازگردانی شده داروغه ناتینگهام است بر پایه بلوف و راست گویی تعریف شده است. داستان از این قرار است که یک پرنسس به شهر ناتینگهام سفر می‌کند. تمام فروشنده و تاجران شهر تلاش می‌کنند که اجناسشان را به پرنسس عرضه کنند و در قبال آن‌ها بیشترین سکه را دریافت کنند.

بای زمانی جذاب می‌شود که شما متوجه می‌شوید که تمام اجناس قانونی نیستند و بین محصولات عرضه شده، عده‌ای از آنان غیر قانونی هستند که باید شناسایی شوند. گره دیگر آنجایی است که شما برای به خدمت پرنس جان رسیدن بایستی از دروازه شهر گذر کنید اما اتابک، والی تبریز با چشمان تیزبین خود در دروازده شهر تمام اجناس را رصد کرده و محصولات غیر قانونی را شناسایی می‌کند. این بازی سراسر هیجان و حقه توسط شرکت بازی‌سازی بازیمن بر اساس بردگیم معروف داروغه ناتینگهام ساخته شده است. شما می‌توانید در جمع‌های دو تا پنج نفره به مدت ۶۰ الی ۹۰ دقیقه با این بازی هیجان‌انگیز سرگرم شوید.

بازی کودتا پلاس

بازی کودتا پلاس نسخه کامل شده بازی کودتا است که بر اساس بردگیم معروف Coup طراحی و عرضه شده است. نسخه اصلی بازی کودتا برای دو تا شش بازیکن طراحی شده بود اما کودتا می‌تواند در جمع‌های تا ۱۰ نفره هم بازی شده و جمع شما را سرگرم کند. در بازی کودتا قدرت شما در بلوف زدن و تحت تاثیر قرار دادن دیگر بازیکنان نقش مهمی در پیروزی شما خواهد داشت. این بازی برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی گزینه خوب و مفرحی است که می‌توان آن را در زمان تقریبی یک ساعت یا کم‌تر انجام داد.

بازی به این گونه است که در ابتدا، حزب بازیکنان مشخص شده و پس از آن هر بازیکن دو کارت و دو سکه دریافت می‌کند. تمامی بازیکنان در نوبت خود می‌توانند یک اقدام انجام دهند؛ مثلا اگر شما کارت بازرس را دارید، می‌توانید یکی از کارت‌های خود را با کارت‌های وسط میز عوض کنید؛ یکی از نکات جالب بازی اینجاست که برای این کار الزامی ندارد که حتما کارت بازرس را داشته باشید، شما تنها با ادعای داشتن این کارت می‌توانید بلوف بزنید و کارت خود را جا به جا کنید.

در این موقعیت بازیکنان حزب‌های دیگر می‌توانند از شما درخواست کنند که ادعای خودتان را ثابت کنید؛ اگر واقعا کارت بازرس داشته باشید، آن بازیکن حزب مقابل یک کارت از دست خواهد داد و چنانچه کارت بازرس را در دست خود نداشته باشید، شما کارت خود را از دست خواهید داد. برای اتمام بازی بازیکنانی که هر دو کارت خود را از دست بدهند از دور بازی کنار رفته و در نهایت بازیکنی که جزوه آخرین بازماندگان هستند، برنده خواهند شد.

بازی گبه

برد گیم گبه یکی از بازی‌های دو نفره ایرانی است که با الهام از بردگیم patchwork  ساخته شده است. در این بازی شما با انواع گبه، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید. گبه نوعی زیرانداز سنتی است که با فرش تفاوت‌هایی به خصوصی دارد. از ویژگی‌های گبه می‌توان به دار زمینی، پرز‌های بلند و اندازه کوچک‌تر از فرش اشاره کرد که بدون نقشه‌ی قبلی ساخته می شود.

از این جهت خلاقیت شخص بافنده در گبه بسیار مهم و تاثیرگذار است. در بازی گبه اما، بازیکنان در نقش دو ایل قدرتمند بر سر بافتن گبه‌ای زیبا و کامل ‌با هم رقابت می‌‌کنند. در تمام طول بازی بازیکنان بایستی حواسشان به زمان موجود و حساب تعداد بز هایشان نیز باشد.

اگر شما نیز به بازی‌های فکری، استراتژیک و انتراعی علاقه دارید، بازی گبه را حتما تجربه کنید. بردگیم گبه با تعداد بازیکنان دو تا چهار و با رده سنی بالای ۸ سال انجام می‌شود؛ مدتی زمانی که شما مشغول یک دست از بازی رومیزی گبه خواهید بود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه است.

خرس‌ها و تخس‌ها

با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا

بازی خرس‌ها و تخس‌ها از ساخته‌های جدید سازنده‌های گربه‌های انفجاری می‌باشد که جزو بهترین بازی‌های رومیزی است. داستان کلی این بازی برای ۲ تا ۵ نفر طراحی شده و حالت استاندارد آن بازی چهار نفره است. داستان بازی اینگونه است که بازیکنان بایستی با استفاده از کارت‌های متنوع، هیولا‌های خود را ساخته و پس از آن با آن‌ها به ارتش تخس‌ها حمله ور شوند. در صورت موفق بودن حملات که قوانین خاص خودشان را نیز دارند، کارت‌های شکست‌خورده ارتش تخس‌ها به‌عنوان امتیاز به رقیب پیروز رسیده و زمانی که تمام کارت‌ها به اتمام برسند، بازیکنی که بیش‌ترین امتیاز را دارد برنده بازی خواهد بود.

بردگیم خرس‌ها و تخس‌ها از قوانین جالبی پیروی می‌کند؛ به عنوان مثال بازیکنان در ابتدای بازی یک کارت کله هیولا یا خرس گرفته و چهار کارت تصادفی نیز به آن‌ها داده خواهد شد. در صورتی که کارت‌های دریافتی تخس باشند، به رنگ مورد نظر در روی صفحه منتقل شده و بازیکنان به تعداد آن‌ها، بایستی کارت جدید بردارند. هر بازیکن در نوبت خود می‌تواند تعدادی کنش انجام دهد که بایستی از یک نوع مثلا حمله یا برداشت کارت باشند. تعداد کنش‌ها نیز بسته به تعداد بازیکنان متفاوت است که روی صفحه بازی جزییات آن نوشته خواهد شد. با این ترتیب به مرور می‌توانید با قرار دادن اجزای بدن هیولا‌ها در کنار هم، آن‌ها را ساخته و بعد هنگام کنش حمله، با هیولای خودتان به نسبت رنگ به یکی از سه ارتش تخس‌ها یورش ببرید. در انتها مجموع قدرت اجزای هیولای شما و قدرت کارت‌های ارتش تخس‌ها تعیین کننده نتیجه حمله خواهد بود.

بازی کهربا

با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا

 اگر طرفدار بازی اسپلندور هستید، بازی کهربا نیز می‌تواند برای شما سرگرم کننده باشد؛ چرا که نسخه ایرانی‌شده این بازی همان قوانین و روند کلی بازی اصلی را رعایت می‌کند. بردگیم کهربا برای ۲ تا ۴ نفر طراحی شده و حالت استاندارد آن بازی سه نفره است. زمان هر نوبت از بازی حدود ۳۰ دقیقه است که به‌علت کم بودن لوازم این بازی، می‌توان آن را به‌راحتی در محیط‌های بیرون از خانه نیز بازی کرد.

بردگیم کهربا در کل شامل ۴۰ ژتون بازی، ۹۰ کارت بازی و ۱۰ تایل مربعی اشرافی است که بازیکنان در هر نوبت می‌توانند یکی از سه اقدام در دسترس را انجام دهند که جزییات آن‌ها دقیقا مشابه همانی است که در بازی اسپلندور وجود دارد. در نهایت بازیکنی که به امتیاز ۱۵ برسد برنده بازی خواهد شد.

بازی سفالگر

بازی سفالگر ساخته ایران و از بهترین بردگیم‌های دو نفره است. در بردگیم سفالگر شما استاد کاران سفالگری هستید که برای ساخت ظروف سفارش داده شده با یکدیگر به رقابت می‌پردازید. برای انجام بازی رومیزی سفالگر شما بایستی با فرستادن شاگردان‌ خود به منطقه‌های متفاوت، اقلام مورد نیاز را جمع ‌آوری کرده و با ساختن زیباترین ظروف، سفالگری خود را برای ساخت ظرف‌‌های سفارش داده شده انجام دهید. در انتها با رسیدن مجموع امتیازتان به عدد ۲۰، بازی به پایان خواهد رسید. در انتهای بازی بازیکنی که بیشترین امتیاز را به دست آورده باشد، برنده‌ بازی خواهد شد. تعداد بازیکنان این بازی بین دو تا پنج نفر و مدت زمان بازی ۶۰ دقیقه است. از ویژگی‌های مهم این بازی برابری احتمال برد فرد تازه کار و کهنه کار است. این بازی جزو بازی‌های موفق از شرکت بازیسازی هوپا است که به بازار بردگیم‌های ایرانی عرضه شده است.

بازی جالیز

بردگیم جالیز یک بازی رومیزی کارتی در دسته‌بندی اقتصادی است. یکی از جذابیت‌های این بازی معامله بین بازیکنان است. در این بازی بازیکن‌ها با مدیریت و گسترش جالیزها و ادوات کشاورزی در تلاش هستند تا بهترین و گران‌ترین محصولات را کاشته و پرورش بدهند. در ادامه نیز با فروش محصولات، کسب و کارشان را رونق ببخشند. بازی به این صورت است که هر بازیکن در شروع بازی صرفا یک قطعه زمین شامل دو جالیز دارد که می‌تواند روی آنها محصولات کشاورزی کاشته و از فروش محصولات خود سکه کسب کنند.

هر بازیکن در شروع نوبت خود باید کارهای اجباری مانند کاشت محصول، عرضه به بازار و استفاده از کارت‌های محصولات را انجام دهد. همچنین بازیکنان این بازی می‌توانند بدون قاعده فعالیت‌های برداشت محصول و فروش، خرید تجهیزات و خرید محصول، را انجام داده و قدرت خود در بازی را افزایش دهند. بردگیم جالیز یک بازی دو تا هفت نفره و با مدت زمان ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است. این بازی دارای ۱۷۶ عدد کارت، ۳۵ نشان، ۷ جالیز و هفت بازیکن است.

بازی گربه های انفجاری

با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا

گربه انفجاری از بردگیم‌های هیجان انگیز است. به‌طور کلی این بازی پر از خنجر زدن و تغییر سرنوشت بازی در یک چشم به هم زدن می‌باشد. بازی رومیزی گربه‌های انفجاری بر اساس بازی Exploding Kittens ساخته شده و هدف اصلی آن نیز بسیار ساده است؛ از منفجر شدن خود جلوگیری کنید و با استفاده از کارت‌های خود، رقیبان خود را منفجر کنید.

بازی به این صورت است که در ابتدای هر دور، به بازیکنان تعدادی کارت داده شده و بازیکنان باید از کارت‌های متنوع خود استفاده کنند. هر کدام از کارت‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و از انفجار جلوگیری می‌کنند. بازی گربه‌های انفجاری بردگیم‌های پر هیجان و پر استرس است، در این بازی کسی نمی‌داند کارت بعدی از بین کارت‌ها کدام است و شرایط به چه صورت خواهد بود.

O2KurosOld fashion GAMERARSHIAAAAOrin

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا
با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

با بهترین برد گیم (بازی های رومیزی) ایران آشنا شوید - گیمفا