خالق Elden Ring در مورد بازیهای آینده FromSoftware صحبت میکند
هیدتاکا میازاکی، خالق Elden Ring و مدیرعامل FromSoftware، در مصاحبۀ جدید خود با وبسایت Gamespot، پیرامون بازیهای آیندۀ این استودیو و مسیر پیش روی آن صحبت میکند.
در ادامه بخشی از مصاحبه را مطالعه میکنید:
سوال اول: ساخت بازیهای جهان باز یک چالش بزرگ است و استودیو را به شدت درگیر میکند. آیا از این به بعد ساختار «جهان باز» مبنای شما برای ساخت پروژههای آینده محسوب میشود؟ آیا در آینده به ساختار خطی و تجربههای متمرکزتر باز خواهید گشت؟
نمیتوانم بگویم که ساختار «جهان باز» یک مبنا یا استاندارد برای استودیو خواهد شد. همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودم، ما کارگردانان و طراحان زیادی داریم که طی این سالها پخته شدهاند و رشد پیدا کردهاند، بنابراین میخواهیم در رابطه با بازیهای آینده ذهنی باز و نوآورانه داشته باشیم. در حال حاضر نمیتوانم چیزی بگویم، اما احتمالاً وقتی رونماییهای آیندۀ FromSoftware را ببینید، به این مصاحبه نگاهی خواهید انداخت و با خود میگوید: «آها، پس منظور او این بود».
سوال دوم: هر عرضۀ جدید از استودیو، شانسی تازه برای تکامل یافتن است، اما گاهی اوقات میشنویم که FromSoftware تنها به عنوان تیمی مطرح میشود که بازیهای سخت تولید میکند. در حال حاضر، برداشت شما از هویت استودیو چیست و FromSoftware را چگونه میبینید؟
توصیف فصل بعدی FromSoftware در یک کلمه سخت است، اما اگر بخواهم انجامش بدهم باید بگویم که «ارزش» و چگونگی خلق «ارزش» بهترین شیوۀ توصیف است. مفاهیمی مانند فانتزی، ستینگ جهان، چالش و حس پیروزی بر چالش بیش از هر چیز با ارزشهای شخصی من گره خورده بودند تا این که ارزش کل استودیوی FromSoftware باشند.
این طراحان و کارگردانان جدید که در حال هدایت پروژههای بعدی هستند و من آنها را استعدادهای داخلی استودیو میدانم، ممکن است دقیقاً چنین ارزشهایی نداشته باشند. در حال حاضر نمیخواهم چیزی بگویم و به رویکردی متعهد شوم، زیرا این باعث میشود دست آنها برای خلق پروژههای تازه و نوآورانه بسته شود.
برای آیندۀ نزدیک، فکر میکنم بازخورد طرفدارانمان به بازیها و میزان اعتمادی که به ما دارند، زمینهساز فرصتی بوده تا ارزشهای گوناگون و مختلفی را برای آنها خلق کنیم. فکر میکنم وظیفۀ ما در حال حاضر این است که به انتظارات و اعتماد طرفداران خیانت نکنیم.
سوال سوم: شما در Elden Ring موفق شدید تا حس ماجراجویی و پیروزی بر یک چالش را به وجود بیاورید. آیا فکر میکنید این دو المان در آینده نیز تمرکز شما خواهد بود یا این که ایدهها و تمهای جدیدی را برای پروژههای آینده در ذهن دارید؟
از سمتی، من معمولاً همزمان روی چند پروژه کار میکنم یا روی چندین بازی نظارت دارم، بنابراین درجۀ سختی و حس پیروز شدن بر چالشها همیشه هستۀ اصلی کارگردانی و فلسفۀ طراحی بازی در پروژههای تحت رهبری من باقی خواهد ماند. اما برای بازیهای در دست ساخت دیگر، ممکن است تمها و المانهای هستهای دیگر مطرح شوند که در آینده میتوانم با جزئیات بیشتری حول آن صحبت کنم.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree در تاریخ ۲۱ ژوئن (۱ تیر) امسال برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سریز ایکس/اس، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
خدایا میشه فرام سافتور یه گیم سولز لایک وسترنی هیولایی بسازه
اوووووف ! 🤌🏻🤤🔥
بلادبورن و دیمن سولز و سکیرو نسخه ۲ این بازی ها جدا لازمه
ساخته دیگه بلادبورن
بلادبورن وسترنیه
خیلی میخوام بدونم ایا سراغ بقیه ژانر ها هم میزن یا نه یه هر حال قبل سلوزام بازی میساختن
پ.ن: ماشالا چقدر مصاحبه میکنه رسما روزی یکی یا حتی ببشتر
پاسخ هر سوال دقیقاً چیزیه که اکثر فن بیس استودیو خواهانش هستن.
جدا از این، طبق صحبتهای میازاکی، آیندۀ استودیو باید هیجانانگیز باشه و پروژههای کنونی، اکثراً توسط افرادی با ذهنیتهای متفاوت از میازاکی در دست ساخت قرار دارن که احتمالاً به سبکها، تمها و ساختارهای مختلف منجر بشه. شاید این موضوع و نیاز استعدادها به کسب تجربه در کوتاه مدت به بازیهایی ختم بشه که لزوماً کمبودهایی نسبت به پروژه های قبلی دارن، اما نهایتاً در بلند مدت به نفع استودیو هست، زمانی که این کارگردانها تجربه کارگردانی چندین پروژۀ کامل رو کسب کنن، استودیو دیگه متکی به یک شخص نیست و میتونه روند رو به رشد خودش رو از حیث کیفی ادامه بده.
ما سال گذشته برای اولین بار بعد از ds2 کارگردانی یامامورا، طراح مبارزات سکیرو و بلادبورن، رو دیدیم و AC VI اولین تجربهاش از کارگردانی بود. شخصی که به نظر میرسه علاقه به ساخت تجربههای خطی یا نیمهخطی داره. تانیمورا شخصیه که بیشتر به آثار جهان باز علاقه نشون میده و قبلا DS2 رو کارگردانی کرده بود و درفت اولیهاش یک بازی جهان باز بود. همچنین افرادی که هنوز پروژهای ازشون ندیدیم و احتمالا یکی از این افراد هاماتانی هست که نقش کلیدی در طراحی گیمپلی بلادبورن داشت. اما در کل فصل جدید فرام سافتور باید هیجانانگیزتر و پر فراز و نشیبتر از فصل های قبلی باشه.
فکر کنم قراره بازی های بیشتری از لحاظ تفاوت مثل Sekiro ازشون ببینیم.
امیدوارم. Sekiro بازی نابی بود
خوشبختانه بیشتر از این تمرکز رو سولزا صرفا خرابش میکنه الان میتونن با خیالت راحت تر اون وسط بازیای دیگه مثل سکیرو و آرمورد کور و خیلی چیزای دیگه (حدسم اینه که به هک اند اسلش خداهند ساخت) بسازند و هر هفت هشتسال یه بارم یه سولز بدن که هم طرفدارا راضی بشن هم اشتباع نشه خیلی خیلی امیدوار کنندس روندی که فرامسافت پیش گرفته
بله دقیقا همینطوره، احتمالا قصده براین داشته باشند که خارج از استایل سولزبورن هم بازی بسازن
ویا حتی آثاری با ترکیب از سولزلایک و هک اند اسلش چیزه خارق العاده ای خواهد شد.
برداشت من از این مصاحبه اینه که: لزوما قصد ندارند که روی طیف Roguelike یا Soulslike تمرکز کنند. و الان که دستشون بازتره میخوان به کارگردانهای جدید مجال ابراز وجود بدن.
اسپم. دوستان من خیلی به دنیای الدن رینگ و کلا بازی های سولزلایک علاقه دارم. ولی نمیدونم چطوری وارد دنیای این بازی ها بشم. بنظرتون به جز الدن رینگ، چه بازی های سولز لایکی مناسب منه؟ الدن رینگ رو بازی کردم خیلییییییی حال کردم. اصلا شاهکاره.
Fromsoftware با Elden Ring نشون داد که توی بازی های جهان باز هم موفق ها خواهد بود.
واقعا الدن رینگ با فضای ماجراجویانهو مرموز و با اون حالت اتمسفری که داشت ی تجربه خیلی جذاب بود برای سبک بازی های دارکسولزی و یک جورایی تا حدی از حالت مرده با رنگ های دارک خارج شده بود.
استاد در آینده با دست پر میاد😎
انصافا متریال و اتمسفر کاراشو خیلی دوست دارم سولز لایک باز ها میدونن چی میگم
این دست مصاحبهها میتونه نکات آموزشی مفیدی را به مخاطبها هدیه کنه.