اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا
اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا
اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا
اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا

اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند

محمد حسین کریمی
۰۰:۱۷ ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا

میازاکی در مصاحبۀ جدید خود با CNET حول بستۀ‌الحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring، در پاسخ به یک سوال، در میان ساخته‌های خود عناوین محبوبش را مشخص کرد.

میازاکی در این باره گفت:

البته آن‌ها مثل فرزندان من هستند و عاشق تمامی آثار خود هستم، اما اگر شخصی‌تر به آن نگاه کنم، باید بگویم که اولین بازی Dark Souls و عنوان Bloodborne بیش از همه روی من تاثیر گذاشتند. اما از دید یک کمپانی اگر بخواهیم نگاه کنیم، Elden Ring ما را در لیگی کاملاً متفاوت قرار داد. بنابراین، این عنوانی است که نقطۀ عطف استودیو محسوب می‌شود. و اگر بخواهم در مورد تمامی آثار فرام‌سافتور صحبت کنم که شامل ساخته‌های خودم نمی‌شوند، باید به King’s Field II اشاره کنم.

شاید جالب باشد که بدانید میازاکی قبل از پیوستن به فرام‌سافتور و خلق بازی‌های ویدیویی، عنوان King’s Field 2 را تجربه می‌کرد و آن را یکی از مهم‌ترین آثار زندگی خود می‌داند.

DARKSIRENاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0AEli WilliamMORTEZA.MSSeraKratosNotunknownred-eyed Banished Knight_Alex_Hero's shadePinocchioقصابهیربدꕥABDVDMoojyMehran.BaSoulKurosmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا
اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا
اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا
اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا
اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بلاد بورن بازی محبوب تمام گیمر های روی زمینه
    افتخار صنعت گیمه
    (البته کلش هم ک مال خودت نبود ایده اصلی مال ژاپن استودیو بود)

    اما چرا ب دیمن سولز اینقدر بی مهری میکنی؟

    DARKSIRENاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0ATojilie?noEli WilliamSeraAmir(PC & PS4)امیر رضاKratosmore
    • یادمون نره این دیمن سولز بود ک پایه اصلی آثار سولز رو بنا کرد

      DARKSIRENاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0ATojilie?noEli WilliamSeraAmir(PC & PS4)Berlin_ARKratosmore
    • abbas1990 گفت:

      خب دیمون سولز رو تحویل نگرفتن زیاد گیمرها به خاطر سبک جدیدش ولی بعدها با نسخه اول سولز بیشتر این سبک جا افتاد
      و فهمیدن چه جواهریه واسه همین تو ذهن میازاکی خوب جا نیفتاده دیمون سولز حتی خود سونی هم اگه اشتباه نگم گفته بود اوایلش خیلی ناراضی بودن و میگفتن این چیه ساختی 😅ولی ریسک کردن و ریسکشون جواب داد… من خودم دارک سولز ۱ رو بالای ۱۰ باز نصب کردم و رفتم و هی پاک کردم گرافیک و انیمیشن بازی واسه زمان خودش هم خیلی تاریخ مصرف گذشته بود ولی بعد که با این سبک آشنا شدم معتادش شدم و تقریبا همه عناوین این سبک رو تموم کردم از دو بعدی تا سه بعدی

      اسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0ATojilie?noEli WilliamSera
    • بله ولی وقتی دیمن و دارکو مقایسه کنی…..

      Eli William
    • Artorias گفت:

      چرا شر میگی مال جاپون استدیو بوده پسرک یادت باشه میازاکی این بازی رو ساخته هیچ وقت جاپون رو بهش نچسبون

      فاطمه جباریDARKSIRENPinocchioاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0ATojiEli WilliamAmir(PC & PS4)HajEsiBerlin_ARmore
    • چونکه به نوعی بازی دیمونز سولز اگه که پایه های ژانر سوار لایک رو چیده ولی خب این دارم سوار بودش که به نوعی تکامل این ژانر رو شروع کرده.

      Eli William
    • The sparrow گفت:

      دیمن سولز درسته پایه گذاری کرد ساب-ژانر سولزلایک رو، منتها بیشتر شبیه پروتوتایپ بود واسه فرامسافت

      خیلی از ایده هاشون توی اون بازی بود، منتها پیاده سازی ایده ها خیلی با پتانسیل سری فاصله داشت.
      علاوه بر اون دیمن سولز مال قبل از این بود که این ژانر هیچ طرفداری داشته باشه(duh) و با همه بازی های سینماتیکی که سال ۲۰۰۹ منتشر شدن زمین تا آسمون فاصله داشت، و هیچ تضمینی واسه خوب پذیرفته شدنش توسط گیمر ها وجود نداشت. و همین سونی موقع عرضه محصول نهایی انقدر ازش ناامید بود که حتی توی اروپا و آمریکا موقع لانچ عرضه‌ش نکرد.
      و با این فشار سونی میشه تصور کرد که میازاکی تا حدودی واسه اینکه سونی بازی رو بپذیره موقع توسعه بازی یه مقدار درجه‌شو کشید پایین و از اون سطح مورد نظر خودش فاصله داد تا جمع وسیع تری از گیمر ها رو تو رادار بازی قرار بده، ولی به خاطر هویت بازی خیلی نتیجه این کار خوب در نیومد و بازی از اینجا رونده و از اونجا مونده شد تا حدودی.

      همه اینا میشه دلیل بر اینکه دیمن سولز مورد علاقه خیلیا از جمله آدم کمال گرایی مثل میازاکی نباشه.

    • Micolash گفت:

      یادمون نره که این حرفا رو فقط بخاطر انحصاری بودنشون میگی

      فاطمه جباریDARKSIRENاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0AEli WilliamSeraگیمری عادیPinocchiojonathan reidarshya12more
      • 😭😂😂😂یعنی الان میگی بلادبورن گیم خوبی نی؟ چون انحصاری داره ازش طرفداری میکنه و فنشه؟ وای خدایا

        Pinocchioاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)TojiEli WilliamDeimosofSpartaSeraSaeedامیر رضاjonathan reid
        • Arctic گفت:

          بلادبورن گیم خوبیه و یکی از بهترین گیمای نسل ۸ه حداقل به همراه برث آف د وایلد بهترین بازیای انحصاری اون نسل بودن (احتمالا تو این نسلم بازی به این دوتا نخواهد رسید البته ماریو واندرزو بازی نکردم) با اختلاف این دوتا از همه بالاترن منتهی خیلی وایب اینو داشت که سعی داره با این کامنت به سونی کردیت بده بله درباره بلادبورن واقعا سونی فنا حق دارند به این بازی افتخار کنند نوش جونشون سونی به میازاکی ابزاریو داده که یه شاهکار خلق کنه و قابل تقدیره ولی دیمنز سولز اولا اصلا همچین جایگاهی نداره و احتمالا ۹۰درصد تلاش برای کردیت دادن به سونی بوده با اوردن اسمش با اینکه اولا شروع همچیز دارک سولز ۱ بوده اگه دیمنز سولزو ولفنشتاین درنظر بگیریم که یه جریانیو شروع کرد ولی اصل کارو دووم (اینجا دارک سولز ۱ کرده) دووم بود که واقعا انقلاب کرد نمیگم دیمنز سولز بده همونم خیلی خوبه ولی اصل کارو دارک سولز کرده دوما برفرض مثال اگرم واقعا دیمنز سولز اون بازی انقلابی باشه که میگه دوستمون به هیچ وجه افتخارش به سونی نمیرسه به بندای نامکو میرسه دیگه همه کامیونیتی سولز در جریانند که اگه بندای نامکویی وجود نداشت سونی دیمنز سولزو میکشت و اجازه شکوفایی بهش نمیداد و به واسطش کل کریر میازاکیو خراب میکرد انقدر براشون این بازی ننگ بوده که خارج از ژاپن عرضش نکردند اونم تو نسل هفت که کویر بودن و بندای نامکو اون ناشر کار درستی بود که اومد دیمنز سولزو توی جهان عرضه کرد و بعدشم به میازاکی فرصت ساخت دارک سولزو داد افتخار اصلی مال اونه اگه اون فرص ۹۰درصد درستم اشتباه بوده و ایشون واقعا اتفاقی همچین کامنتی دادن ازشون معذرت خواهی میکنم که زود قضاوتشون کردم و دراون صورت از این نظر باهاشون مخالفت میکنم چون واقعا کم لطفی نشده درحق دیمنز سولز هیچکدوم از بازیای میازاکی آندرریتد نیستند و حسابی مردم بهشون ارادت کافیو دارند فقط دارک سولز ۳ اورریتده💀

          jonathan reidشین (زنده)
      • King گفت:

        کاملا راست میگه. چه خوشت بیاد چه نیاد دیمون سولرز پایه اصلیش بود

        jonathan reidPinocchioاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0AEli WilliamSera
      • Siren گفت:

        ۹۰ درصد کسایی که از گیمای سونی دفاع و تمجید میکنن صرفا بخاطر انحصاری بودنشون

        همین هورایزن رو غیرممکنه کسی رو پیدا کنی که نظرش راجب بازیش مثبت باشه بجز فنبوی های سونی

        Pinocchioاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)Eli Williamjonathan reidSeraSaeedBioshock
      • Pinocchio گفت:

        پروفت بلاده اسمت میکولاشه بعد همچین حرفی میزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟باز این حرفو هالک ایرانی یا دختر گیمر میزدن منطقی بود،ولی تو دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

        jonathan reidEli William
    • آره همون ژاپن استودیویی که سونی تعطیلش مرد

      Eli Williamjonathan reidSera
  • ŒDàrkžero گفت:

    برای من بشخصه دارک سولز ۳ و الدن رینگ بهترین ساخته هات محسوب میشن، این ۲ عنوان رو کاملا در یه سطح بهشون علاقه مند هستم ولی باز DS3 بخاطر ماهیت Dark بودن و اتمسفریک بودنش برام کمی خاص تره، من فقط منتظرم تا یک بازی با نزدیک ترین شباهت به DS3 توسعه بدید و این آرزوم برآورده بشه، و البته هیچ گیمی برام موردانتظارتر از آی‌پی جدید میازاکی نیست همون اثره ایده آل منظورمه

    فاطمه جباریEli William
  • زمانیکه دیمنز سولز اورجینال منتشر شد ، بازی به دلیل سخت بودن (در اون زمان) افراد زیادی به دنبالش نرفتند.اگر در اون زمان پشتیبانی سونی نبود ، این سبک و این سری بازی ها ادامه پیدا نمیکرد.
    گاهی اوقات انسانها باید به ایده های جدید فرصت بروز بدهند.نه اینکه در همون اول کار نسخشون رو بپیچند.متاسفانه تو این روزها بازی هایی هستند که ایده جدید دارند و خیلیها به این بازی ها فرصت نمیدهند و این خودش باعث نابودی خلاقیت و ریسک میشه.یکی از علت هایی که این روزها استودیو ها و شرکت های بازیسازی به جای ساخت بازی های جدید ، به دنبال ریمیک کردن هستند ، همین موضوع هستش(یکی از دلایل اینه.هدف کلی منظورم نیست)

    فاطمه جباریاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)Eli WilliamSeraub fanگیمری عادیPinocchioهیربدꕥarshya12Moojymore
    • سونی قصد داشت اثری مانند The Elder Scrolls توسعه بده، بنابراین با تیم فرام سافتور قراردادی بست تا بر اساس King’s Field اثری تولید کنه که بتونه یادآور tes باشه چون در اون بازه زمانی TES به شدت سودآور و محبوب بود تا جایی که فراتر از انتظارات عمل کرد و سونی میخواست چنین پروژه داشته باشه و نداشت در لاین آپش. فرام‌سافتور پروژه‌ای نیمه کاره و به صورت داخلی شکست خورده داشت شبیه به King’s Field که نقطه اشتراکی با Demon’s Souls کنونی نداشت. میازاکی همزمان با AC 4 رهبری پروژه رو برعهده میگیره اما به جای این که اثری شبیه TES تولید کنه کاملاً جهت متفاوتی رو پیش میگیره که مهم ترین مشخصه اش درجه سختی و سوم شخص بودنش بود (قبل از سپردن پروژه به میازاکی قرار بود اول شخص باشه). سونی این پروژه رو تامین بودجه میکنه که اواسط توسعه شوهی یوشیدا بازی رو تجربه میکنه و ازش متنفر میشه چون نمیتونسته پیش روی کنه. نتیجتاً و طبق یک پروسه‌ای بازی رو فقط در ژاپن عرضه میکنن و به دلیل فروش پایین یا عدم اعتماد به اثر اونو رها میکنن و در غرب عرضه نمیکنن، اما مدتی بعد ATLUS و Bandai Namco قبول میکنن که در خارج از ژاپن منتشرش کنن و در این نقطه زمانی هست که بازی محبوب میشه و همچنان هم در غرب این آثار محبوب ترن.

      بنابراین، حقیقت ماجرا اینه که اگر Atlus و BN باور نداشتن و نمیومدن انتشار در غرب رو برعهده بگیرن، احتمالاً از ریشه شکست خورده بود چون بازی در ژاپن عملکرد خوبی نداشت. سونی اگر در این موضوع یک حامی و پشتیبان مطلق بود با وجود شکست در ژاپن وظیفه نشر در خارج از ژاپن رو برعهده میگرفت. بعدها شوهی یوشیدا بابت عدم اعتماد به پروژه پشیمان بودن خودش رو هم اعلام میکنه و به همکاری با بلادبورن ختم میشه.

      https://www.pushsquare.com/news/2012/02/shuhei_yoshida_thought_demons_souls_was_rubbish
      https://gamerant.com/sony-demons-souls-japan
      https://www.gameinformer.com/b/news/archive/2012/02/10/shuhei-yoshida-interview.aspx

      DARKSIRENاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0Alie?noEli WilliamSeraJason x Luciaامیر فتحیub fanNotmore
        • نه یا حرف ایشون صحیحه یا حرف شما. دوتا حرف مخالفه. شما میفرمایید حمایت سونی سرنوشت ساز بوده، ایشون میفرمایند حمایت باندای نامکو. به نظر میاد حرف شما اشتباهه تا حد زیادی

          اسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)A0seyed0ASeraBioshockJason x Luciaامیر فتحیPinocchioarshya12مرد بلا🗿Soulmore
          • Tom گفت:

            خب اگه سونی سرمایه گذاری نمیکرد الان سولز نداشتیم
            اگه بندای و اتلوس سرمایه گذاری نمیکردن بازم سولز نداشتیم
            جفتشون درسته
            سونی تو روند ساخت دخالت داشته
            بندای و اتلوس تو انتشار

            A0seyed0AEli WilliamSeraDeimosofSpartaگیمری عادیPinocchioarshya12Krat0sمرد بلا🗿Soulmore
            • درسته‌. من اشتباه خوندم فکر میکردم سونی فقط ناشر بوده در ژاپن. به نظر میاد در توسعه بازی هم کمی نقش داشته (که به نظر میاد این نقش رو Japan studios بر عهده داشت و بیشتر هم نقش ساپورت تکنیکال بوده). به هر صورت سونی که میشه گفت یکی از بهترین استودیو های خودش که Japan studios بود رو تعطیل کرد. تنها دلیلی هم که شوهی یوشیدا ابراز پشیمانی کرد بعد از موفقیت دیمن سولز تو بازار غرب بود. بنابراین میشه گفت نقش سونی در این موفقیت فرام بیشتر اتفاقی بوده تا حمایت درست و حسابی

              Eli WilliamSeraarshya12پروفسور بی سوادArctic
          • دوست عزیز.سونی روی این بازی سرمایه گذاری کرده بود.بنده منظورم این بود که اگر این سرمایه گذاری سونی نبود ، سولز نبود.از اون طرف بندای نامکو هم کمک کرد و بنده منکر این نیستم.من میگم سونی باعث بوده ، آقای کریمی میگن که بندای نامکو بوده.در صورتی که هردو حرف هم درسته

            jonathan reidSeraMalassezia furfur
      • اقای کریمی سونی اصلا هیچکاری برای ویدیو گیم‌ نکرده سولز که شانسی بوده اسپایدر من دو و اینسامنیاک و محبوبیتش با توجه به زباله های پیشین که اکتیویژن میساخت داستان ارزوی اسب شاخدار که اکتیویژن برای اینسامنیاک کرد پیدا کنه که یک اسپایدر من بسازه سونی اومد و این ای پی رو زنده کرد هم همش یه تصادف بوده متال گیر و اعتماد بالا سونی به جوانی مثل کوجیما گه هنوز معروف نشده بود و بعد در سخت افزار پلی دو رو در اختیار کوجیما قبل از عرضه قرار داد که ای پی که هنوز اونقدر نترکونده بود ولی سونی بهش ایمان داشت که سخت افزار نسل ششمش رو بهش بده اونم یه اتفاق بود که سونی باعثش نبود حتما از دید شما انحصاری هایی که سونی هم ساخت همش فانتزی های بی سرته بود که الکی به مشت بچه از بیست سال پیش تادحالا گندش کردن کنسول پلی استیشن وان هم اصلا انقلاب نبود نینتندو اصلا اخر کار سونی رو رها نکرد ساخت پلی وان کلا اقای کریمی سونی همه چیش ایراد داره درسته؟

        A0seyed0Ajonathan reidDeimosofSpartaTomKingهیربدꕥarshya12Arctic
        • Arctic گفت:

          چرا جوز میزنی نگفته که سونی هیچ کار مفیدی نکرده صرفا اینجا فقط یه سری اسناد و فکت هایی رو ارائه کردند که یه سوءتفاهم که کامنت اصلی ایجاد شده بود برطرف بشه چون اینکه بگیم سونی نقش خیلی اساسی توی موفقیت دیمنز سولز داشته دروغ محضه درباره بلادبورن بله خیلی کارای مفیدی کرده ولی درباره دیمنز سولز حتی نزدیک بود کاری کنه که بازی اسمش محو بشه و بندای نامکو به دادش رسید و تمام اینا حقیقته اسنادش وجود داره مصاحبه وجود داره خودشون اعتراف کردند کلا چیزی که بصورت جهانی همه روش توافق دارن قرار نیست چون باب میل شما نیست به ملت دروغ تحویل داد بله سونی به کوجیما فرصت داد دمشم گرم کوجیما که کوجیماس به فامیتو اوئدا که یکی از بهترین بازیسازای تاریخه هم فرصت داد اونم دمش گرم ولی میازاکی جزو اینا نیست میازاکی به کمک بندای نامکو به اینجا رسید تنها کمکی که سونی واقعا بهش کرد درباره بلادبورن بود که خب کمک واقعا خوبیه اونم دمش گرم ولی درحد کمکیه که اکتیویژن بهش کرد اصلا جوری نیست که معروفش کرده باشه یا باعث رشدش شده باشه وقتی باهاش همکاری کرد که بلادبورنو بسازه میاطاکی با دارک سولز یک به عنوان یکی از جریانسازترین بازیسازای دهه شناخته میشد که صدقه سری اعتماد بندای نامکو بد

    • Arctic گفت:

      کاری ندارما ولی این اتلوس و بندای نامکو بودند که روی دیمنز سولز سرمایه گذاری کردند و نجاتش دادند مخصوصا بندای نامکو که تا حتی همین الدن رینگم همیشه همراه فرامسافت بود سونی داشت عملا این بازیو میکشت دراصل سران سونی منتظر الدراسکرولز بودند و برای این بهشون بودجه دادند ولی گیم میره تو جهنم توسعه و به اون مرحله نمیرسه خلاصه میازاکی میاد و پروژه رو دست میگیره و بازی که دلش میخوادو میسازه ولی این چیزی نبود که سونی بخواد چون میگم امید به الدراسکرولز داشتند و اگه میفهمیدن اینجور شده بازی درجا کنسلش میکردند منتهی از شانس خوب نمایندشون از پروژه خوشش میاد و برای اینکه سنگ تو راهشون نشه درباره مراحل ساخت گیم به سونی دروغ میگه و نمیگه ماهیت گیم به چی تبدیل شده و سران سونی اصلا اواخر مراحل توسعه میتونن بازیو تجربه کنند و اتفاقا به هیچ وجه ازش استقبال نمیکنند ولی دیگه کار از کار گذشته بود و بازی تقریبا تکمیل شده بود و باید میومد بیرون وری حتی انقدر ازش خجالت زده بودند و مایه شرم میدونستنش که اجازه عرضش خارج ژاپنو ندادند و دیمنز سولز به یه شکست کامل تبدیل شد ولی خب یه سری خارج ژاپن به بازی دسترسی پیدا کردند و ازش تعریف کردند و این باعث شد بندای نامکو و اتلوس بیاند به دادش برسند و خارج ژاپن منتشرش کنن و بازی اینطوری موفق شد منتهی سونی بعدا متوجه اشتباهش شدن و سعی در جبرانش کردند و نتیجش شد ساخت بلادبورن شد سونی باید برای تامین بودجه ساخت بلادبورن و استفاده از ژاپن استدیو ازش تقدیر بشه ولی توی مورد دیمنز سولز اتفاقا اونی بود که سنگ تو راه میازاکی مینداخت بود و خب اگه بندای نامکویی نبود هیچوقت سولزی وجود نداشت ما مدیون اونیم بیشتر از همه حتی دارک سولزم رو همین قضیه بوجود اومد دراصل دارک سولز قرار بود دنباله دیمنز سولز باشه ولی ولی چون آی پی مال سونی بود و دو طرف در اون بازه علاقه ای به همکاری نداشتند و فرامسافت نمیتونستن از آی پی دیمنز سولز استفاده کنه بنابراین خوشبختانه محدودیت تبدیل به فرصت شد و شاهکاری به نام دارک سولز متولد شد

  • Siren گفت:

    زمان اومدن الدن رینگ گفته بود Elden Ring بهترین کارش هست و بیشتر از همه دوستش داره

    فاطمه جباریSaeed
  • K گفت:

    دارک سولز دو وبلاد بورن دوتا از بهترین سولز لایکهای عمرم

    lie?noarshia.ya.moKingپروفسور بی سواد
  • Artorias گفت:

    اولین و بهترین بازی منم دارک سولز ۳ هستش عشق منه عشششق

  • سلام و خسته نباشید میگم خدمت جناب کریمی. جالب اینه که این دو عنوان عناوین سولز لایک مورد علاقه ی من هم هستند در کنار بازی الدن رینگ که آخرین اثر استاد هست. نکته جالب اینه که این سه عنوان هر سه ژانر سوار لایک رو در مسیر بهتری قرار دادندو به نوعی اون رو در مسیر کامل تر شدن و بهتر شدن قرار دادند. بازی دارم سولز عنوانی بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی عرضه شد و بعد از اولین اثر این ژانر یعنی دیمونز سولز . نکته ی جالب این بود که دارم سولز با وجود اینکه دنباله ی معنوی بازی دیمونز سولز هست ولی خب کاملا هم در عین حال می‌تونه که مستقل و متمایز بشه. در واقع با شروع مجموعه دارم سولز با این عنوان این ژانر در مسیری قرار گرفت که متنها ثابت کرد که خارج از عنوان قبلی این استودیو و ژانر یعنی بازی دیمونز سولز ژانر سولز لایک آلمان های ماندگاری رو داره و فرصت برای پیشرفت این ژانر رو هم مهیا کرد. بازی بلاد لورن هم عنوانی بود که در سال ۲۰۱۴ میلادی عرضه شد و ثابت کرد که ژانر سولز لایک می‌تونه که خارج از اون سبک و اتمسفر خاص بازی های دیمونز سولز و دارک سولز ها باشه. همچنین آلمان های جذابی رو هم به این ژانر اضافه کرده و اون رو کامل تر کرد. در واقع نشون داد به نوعی که این ژانر می‌تونه در اشکال مختلفی ارائه بشه و حالا هم میرسیم به بازی الدن رینگ که در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه شد و نکته جالبی که داشت این بود که ثابت کرد که ژانر سولز لایک اصلا توانایی تعریف شدن در خارج از اون خط مشی و مولفه های از پیش تعیین شده اش به خاطر عناوین قبلی رو هم داره. صد البته که بنظرم ژانر سولز لایک همچنان هم در واقع متأسفانه به تکامل نرسیدن آلمان های تا بتونه که به شکل بهتری به عنوان یک ژانر تعریف بشه

    Kingپروفسور بی سواد
  • همیشه استادی ولی بهترین بازیهات تو رتبه بندی (شخصی من) این شکلیه
    .dark souls 3
    .Bloodborne
    .Elden ring
    .dark souls 1
    .sekiro
    .dakr souls 2

    فاطمه جباریA0seyed0AŒDàrkžero
  • وقتی سونی خودش بودجه بازی رو میده و اعتماد میکنه اونم زمانی که هنوز سولز و میازاکی به اینجا نرسیده بودن بلاد بورن دوهرار پانزده اومد دستکم از دوهرار دوازده در دست ساخت بود یک سال بیشتر کمتر حالا منظور اعتماد هست وقتی بودجه رو دادی پدر طرف رو درنیاری مثل خیلی ها ایی ای یکیشه که اینکارو من میگم‌باید بکنی میگن وقتی متال گیر برای پلی ایتیشن دو میخواست ساخته بشه هنوز معرفی نشده بود پلی استیشن اونقدر به کوجیما که تازه نسخه اول پلی استیشن وان متال گیر تموم کرده بود اعتماد داشت هنوز کوجیما اونقدر به معروفیت امروز نرسیده بود سخت افزار پلی استیشن دو رو کلا در اختیارش قرار داده بود تو زندگی نامه کوجیما میخوندم یه مقاله ای بود در مورد زندگینامش پس اعتماد سونی خیلی جاها به درد خورده کمک کرده به خیلی فرانچایزها بزرگ و نفرات که امروز صاحب سبک شدن و یا ناشرین که امروز فرانچایرشون دیده شد یک روز پلی استیشن وان تازه وارد و اول راهی و جوان به توسعه دهندگان جوان که امروز معروف شدن اعتماد کرد هر شرکتی اشتباهات داره ولی دلیل نمیشه سوابق و خدماتش ندید گرفته شه چون شوگیس ایکس باکس خوب بوده دیگه همه این روزا دیده نشه ایکاش این رو میدونستیم یا بیشتر دقت میکردیم بهش که ویدیو گیم خیلی بالا پایین داره

    SeraDeimosofSpartaKingپروفسور بی سوادArcticMalassezia furfurArnald
  • جالبه که محبوب خودش هم هست اما بلادبورن ریمسترش نمیاد، نسخه دوم پیشکش

    lie?no
  • Kuros گفت:

    بلادبورن خاصترین بازی میازاکی و افتخار صنعت گیم…
    بازی سوم باید سکیرو رو میگفت…

    اسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)Eli WilliamKingPinocchio
  • ABDVD گفت:

    چقد حرفای ی آدم میتونه قشنگ باشه…
    دارک یک واقعا تجربه به شدت آیکونیکیه و به هر طرفدار RPG پیشنهاد میشه ، درسته سیستم کلی گیمپلیش نسبت به باقی آثار میازاکی منسوخ تره ولی بازم به طرز عجیبی تکرار پذیری بالایی داره
    وقتی از من میپرسن بهترین تو سه گانه دارک سولز کدوم نسخس همیشه دارک سولز ۲ رو در نظر میگیرم که به شدتم آندرریتده ، ولی وقتی بخوام کسیو واقعا به ژانر سولز مهمون کنم با دارک سولز ۱ بهش خوشامد میگم فضاسازی و روایتی که این بازی لعنتی داره تو نسل امروزیم همچنان تازگی داره و به زور میشه ازش ی حس منفی یا منزجره گرفت

    Arctic
  • Tom گفت:

    بلاد بورن شاههههکاره
    بهترین سولزی که بازی کردم

    Eli WilliamŒDàrkžero
  • هومن گفت:

    پی سی بازا: یه بلاد بورنمون نشه ؟

    اسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)lie?noEli William
  • Saeed گفت:

    بلادبورن و دارک سولز جز بهترین بازیای نسل هشت بودن و همچنین بهترین اثر سولز لایک نسل هشت.
    از این دوتا شاهکار تر و هاردکور تر نداریم‌.

اولین Dark Souls و Bloodborne بازی‌های محبوب میازاکی هستند - گیمفا