تاد هاوارد: برای بازی بعدی Fallout نیازی به عجله کردن نداریم
تاد هاوارد (Todd Howard) اخیراً در مصاحبه جدید خود تایید کرده است که او و Bethesda Game Studios نمیخواهند برای ساخت بازی بعدی Fallout عجله کنند.
آقای هاوارد در این مصاحبه پیرامون فرنچایز Fallout، آینده آن و اکوسیستم این سری صحبت کرده است. یکی از اولین سوالاتی که مطرح شد، مربوط بازی بعدی این سری بود. با این حال، پاسخ هاوارد لزوماً پاسخی نبود که طرفداران Fallout را در سراسر جهان به معرفی بازی جدید در آیندهای نزدیک امیدوار کند.
در یک مصاحبه یک ساعته با یوتیوبر MrMattyPlays، تاد هاوارد به فرنچایزهای بتسدا گیم استودیوز شامل Elder Scrolls، Fallout و Starfield اشاره کرد. او در مورد این آیپیها اطلاعاتی را ارائه داد و همچنین فاش کرد که برنامه بتسدا این است که هر سال یک بسته الحاقی برای Starfield منتشر شود.
شاید جالبترین بخش گفتگو زمانی بود که تاد هاوارد به صحبت در مورد بازی بعدی Fallout پرداخت. او اذعان کرد که این فرنچایز هیچگاه محبوبتر از حالا نبوده و این بیشتر به لطف موفقیت سریال تلویزیونی Fallout است. او از این که میلیونها بازیکن در ماههای اخیر به اکوسیستم این سری راه پیدا کردهاند، قدردانی میکند، اما اعتقاد دارد که برای پاسخگویی به هیجانات و هیاهوها، نیازی به حرکت سریع و معرفی یک بازی جدید از این مجموعه نیست.
وی در این باره گفت:
بدیهی است که فعلاً نمیتوانم در خصوص بازیهای آینده Fallout صحبت کنم، اما میتوانم بگویم نیازی به عجله کردن در این مورد نداریم. در حال حاضر، سریال تلویزیونی Fallout جایگاه خاصی را از نظر فرنچایز و داستان سرایی دارد.
من به طور کلی علاقه به نوع جدیدی از بازی تکنفره اصلی دارم، اما این کارها زمان میبرد. فکر میکنم بد نباشد که مردم چیزهایی را نیز از دست بدهند. ما فقط میخواهیم آن را به درستی انجام دهیم و مطمئن شویم که هر کاری که در یک فرنچایز انجام میدهیم، چه در Elder Scrolls یا Fallout و یا Starfield، برای همه افرادی که این فرنچایزها را به اندازه ما دوست دارند، به لحظات معناداری تبدیل شوند.
بتسدا گیم استودیوز در حال حاضر روی محتوای جدید Starfield و همچنین توسعهی بازی مورد انتظار The Elder Scrolls 6 کار میکند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
ای درود بر شرفت
کاش فقط برمیگشت ب اوجش و مث قبلا نقش آفرینی های واقعی و عمیق میساخت.
همین اسکایریم فالوت ۳.۴ ترجیح میدم
متوجه منظورت نمیشم عزیز، جمله بندیت مشکل داره
همین اسکایریمُ به فالوت ۳.۴ ترجیح میدم
تفسیر من از جملش اینه😂
آها😂 حالا اگ سلیقه ای باشه ک مشکلی نیس ولی در کل فالوت ۳ ده هیچ از اسکایریم و فالوت ۴ بهتره(ب عنوان ی بازی نقش آفرینی دارم میگم. اگ جهان باز بخوایم حساب کنیم ده هیچ اسکایریم از اون دو تا بهتره)
دیگه واقعا دلیلی وجود نداره که مثل قبل آر پی جی نسازه. نه استارفیلد و نه فالوت ۴ هیچکدوم نتونستن موفقیت بازی های قبلی بتسدا رو تکرار کنن مگه اینکه هدف موفقیت تجاری بوده که اگه بازی های قدیمی بتسدا هم همچین مارکتینگی داشتن چند برابر فالوت ۴ و استارفیلد به فروش میرسیدن. بعیده دوباره تاد هاوارد بخواد سبک اصلی بازی های بتسدا رو نادیده بگیره.
(بعیده دوباره تاد هاوارد بخواد سبک اصلی بازی های بتسدا رو نادیده بگیره.)
از یه طرف باید از بازی های قبلی فاصله بگیره و یچیز مدرن بسازه و از یه طرف فاصله نگیره و به ریشه ها پایبند باشه D:
هرکاری بکنه اخرش یه گروه خوششون نمیاد
عزیز کسی هیچوقت نگفته و راضی نیس ک از بازیای قبلی فاصله بگیره
این خودشونن ک چنین کاری میکنن
پس با این موتور باید تحملشون کنیم
خب باید فاصله بگیرن
بابا چرا فک میکنین موتورشون بده استارفیلدو ببینید واقعن زیباست چو نسیارات زیادی داره اینجور به نظر میرسه ولی یه چیزی مثل فالوت یا الدر ک تو یه سیارست خیلی بیشتر پتانسیلشو نشون میده حالا دی ال سی استارفیلد ک بیاد کلن روی یه سیارست و کل مپش با دست ساخته شده میبینید چقد قشن. میتونه باشه
بله ولی یه سری میگن فال اوت ۴ و استار دور شدن از ریشس
یعنی کلا باید یه فرمول تکراری رو پیش ببرن
والا من هرکیو دیدم داره میگه فرمول قدیمی بتسدا (بازی های قبلی) دیگه جواب گو نیست
کی گفته جوابگو نیس؟ الان فرمول جدیدش خیلی موفق بوده؟ بتسدا از وقتی اسکایریم اومد اکشن ادونچر شد و نقش آفرینی رو کمرنگ کرد و در عوض محبوبیت زیاد بدست اورد دیگه اون بتسدای قبل نشد چون همون فرمول اسکایریمو ادامه داد فقط ک یعنی بخش نقش آفرینیش تعطیل🤦♂️ ب همین دلیله ک ی دهس ک ی نقش آفرینی درست حسابی نساخته
الان اصلا فرمول قدیمی بازی های بتسدا استفاده میشه که کسی بتونه بگه ضعیفه؟
آخرین بار داخل اسکایریم استفاده شد تازه با کلی تغییرات.
به صورت کامل و قدیمی آخرین بازی هایی که از فرمول بتسدا استفاده کردن Fallout New Vegas و Fallout 3 بودن.
استارفیلد و فالوت ۴ همون تغییر بزرگ اسکایریم هم تغییر دادن به جز بعضی شاخصه های بازی های بتسدا که اتفاقا نقاط قوت این بازی ها هم هستن دیگه شباهتی به فرمول قدیمی بتسدا ندارن.
Oblivion هم نسبت به Morrowind کلی تغییرات داشت و هم زمان یک آر پی جی خوب بود که در نتیجه شده بود یک آر پی جی مدرن فوق العاده.
تاد هاوارد میتونه دوباره Oblivion رو تکرار کنه اما هر بار میخواد سبک اصلی بازی هارو نادیده بگیره به خاطر موفقیت اسکایریم.
مدرن کردن تناقضی نداره با مکانیزمای کلی هسته ای و چیزی بود که آبلیویونو خوب میکرد تنها کاری که باید بکنه اینه که بشینه کوئستای جذاب بسازه و فچ کوئستو تا جای ممکن کم کنه داستان اصلی جذاب بسازه و انتخابای بازیکن واقعا مهم باشه نه مثل فالوت ۴ باشه استارفیلدم که دیگه حتی از فالوت ۴م بدتره کل قضیه اینه مدرن شدن هیچ تناقصی با انتخاب دیالوگای جذاب یا کوئستای عالی نداره اگه داشت که بالدرزگیت ۳ یکی از محبوب ترین بازیای چندسال اخیر نبود مدرن شدن اینه که مبارزاتو نمیدونم گرافیکو این چیزارو مدرن تر کنه ولی اون هسته آر پی جی همچنان خوب بمونه مشکل فالوت ۴ اینه که آر پی جیو فدای این موضوع کرد و حتی اونچنان شوتر خوبیم نشد حتی آخرش
واقعاً امیدوارم دوباره برگرده به اوج چون نشونه هاش داره مشخص میشه ، از طرف دیگه برنامه های زیادی برای بازی هایی مثل فال اوت و به خصوص استارفیلد دارن ، با توجه به اینکه گفتن عجله ای ندارن احتمال زیاد سال آینده کم و بیش معرفی هایی صورت بگیره بابت نسخه جدید و سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ منتشر بشه ، ما مشکلی با صبر کردن نداریم ولی دوست داریم صبر کردنمون ارزشمند باشه و نسخه جدید فال اوت رو با موتور بازی سازی آپدیت شده ، به روز و با یه داستان هیجان انگیز مثل قدیما ، مجدد ببینیم !
آقا شاید عمر کفاف نداد😂
دیگه باید امیدوار بود ک قد بده😅
فال اوت ۴ عالی بود هنوز اون مراحل glowing sea و پالادین دنس یادمه
میرفتیم والتارو پیدا میکردیم. یک والت بود زیر زمین بود میتونستی ساخت و ساز عمیق توش کنی
داستان بازی هم که پشم ریزون ترین بود.
بازی عالی صدا گذاری عالی گیم پلی عالی من که فقط مخصوص ساخت و ساز بودم. 🥰🥰🥰
داداش فال اوت ۴ نسبت به نسخه های قبل فاجعه بود.اونا رو هم بزن تا بفهمی فال اوت واقعی چیه
Fallout 4 نسبت به بازی های قبلی بازی ضعیفی هست چون بازی های قبلی بیش از حد شاهکار هستن. خود بازی به تنهایی خیلی بازی خوبی هستش.
فاجعه؟ فال اوت چهار به راحتی جزو ۵ rpg نسل بود
بازی خوبی بود ولی اون چیزی که باید نبود
دی ال سی فارهاربور یه سرو گردن از بازی اصلی از همه لحاظ بالاتر بود اگه بازی نکردی حتما پیشنهاد میکنم سراغ اونم برو
مشخصا همینه چون همین الان هم فشرده روش کار کنن تو زمان عرضه به مشکل میخورن برنامه ایکس باکس خیلی شلوغ داره میشه برای ۲۰۲۵ با توجه به مولتی پلتفرم های بزرگی که در پیش داریم🤔
یکی از بهترین تصمیم هایی که تا حالا تاد هاوارد گرفته. اگه تصمیم بگیره که TES VI هم تبدیل کنه به یک آر پی جی غنی مطمئن میشم فالوت ۵ هم شاهکار میشه.
شما از گیمی که بیش از یک دهه ی دیگه منتشر میشه اطمینان داری که شاهکار میشه؟! الان استارفیلد که طرفدارها از پنج سال قبل عرضه اش میگفتن شاهکار و انقلاب دقیقا چی شد؟ شاهکار؟
گفتم اگه TES VI موفق بشه.
هیچ قطعیتی وجود نداره.
به جای اینکه هر دفعه بگی اسکایریم آرپیجی غنی نیست و از این حرفا
یه بار فکر کن اگه المان های آرپی جی اسکایریم غنی تر بود به بازی بهتری تبدیل می شد ؟
اصلا اسکایریم و فالوت چهار به همچین آلمان هایی نیاز دارن :قطعا خیر
اگه آلمان های آرپیجی اسکایریم بیشتر بشه اون آزادی عمل فوقالعاده ای در اختیار مخاطب قرار میده از بین میره و قطعا یه طرفدار واقعی همچین چیزی نمی خواد
خیلی چیزا از اینکه بازی یه آرپیجی کامله یا نه مهمتره
اسکایریم الان خیلی آزادی عمل داره؟
نصف بیلد های قدیمی حذف شدن بقیه بیلد ها هم که باقی موندن ضعیف و بدون منطق هستن. پلیر حتی موقعی که میخواد یک سبک بازی کردن خوب درست کنه نهایت ختم میشه به بیلد stealth archer در این حد کلاس های بازی ضعیفه (چون بازی اصلا کلاس ندارن! یک آر پی جی کلاس نداره!). فقط هم یک دلیل داره اون هم حذف مشخصه های کارکتر هست که یک المان آر پی جی محسوب میشه.
فالوت ۴ هم اوج آزادی عملش در سیستم کرفتینگ بود چون بتسدا فقط این مکانیک رو جدی گرفته بود که باز هم از ویژگی های یک بازی آر پی جی هست.
عملا اکثر ضعف های هر دو بازی و نقاط قوتشون برمیگرده به المان های آر پی جی چون این بازی ها باید آر پی جی باشن.
شما متوجه حرف من نشدی
اصلا مهم نیست که چه کلاسی بر میداری یا چجور بیلدی می ببندی منظورم از آزادی عمل تنوع کارهاییه که می تونی انجام بدی (کار هایی که توی بقیه بازی ها و حتی بازی های قبلی بتسدا غیر ممکن یا زمان بر بودن)
اسکایریم یه بازی لول آپ کن قوی شو برو جلو بازیو تموم کن نیست(آرپیجی معمولی ) بلکه شبیه ساز زندگیه فانتزیه اصلا کل فرنچایز الدراسکرولز شبیه ساز زندگیه فانتزی هستن المان های آرپیجی فقط وجود دارن تا به این هدف کمک کنن ولی اسکایریم با همین المان های ناقصش از همشون در انجام این عمل موفق تر بوده
اگه المان های آرپیجی بخوان جلوی این هدفو بگیرن امیدوارم به کل از الدراسکرولز ۶ حذف شن : ))
تو برو elder Scrolls 3 morrowind رو بازی کن بعد بیا از محدود شدن توسط المان های rpg حرف بزن
بازی کردم اونم ۳۱ ساعت
تازه دگرفال هم ۱۳ ساعت بازی کردم
بحث سر ساده سازی هست
اسکایریم با چند تا مکانیزم ساده همون کاریو می کنه که مرویند با چند ده مکانیزم پیچیده انجام میده
یعنی اسکایریم از همه بازی ها غوطه وری بیشتری داره؟ اسکایریم یکی از ضعیف ترین غوطه وری هارو بین بازی های بتسدا داره حتی با اینکه خیلی خوب اینکار رو انجام داده دلیلش هم فچ کوئست هست. شما احتمالا نسخه های قبلی رو بازی نکردید.
نکردم ؟
من ۳۱ ساعت مرویند
۱۳ ساعت دگرفال
۹۰ ساعت اوبلیون
۳۰۰ ساعت الدراسکرولز آنلاین
و بالا ۱۰۰۰ ساعت (۳ سال )اسکایریم بازی کردم
و همچنین ۲ کتابی که از سری منتشر شده رو خوندم
اتفاقا کاملا با سری الدراسکرولز آشنایی کامل دارم
و می گم اسکایریم از همشون لذت بخش تره چون مکانیزم هاش ساده است
.
پ.ن:فچ کوست چیه من از همون لحضه شروع میرم دنبال کار های خودم کاری به کوست ها و حتی خط داستانی اصلی ندارم
بهترین خبر
واسه ی الدر هم هیچ عجله ای نکنین :)
عجله کنن که چی بشه ؟! بشن مثل سی دی پراجکت ۲۰۲۰ ؟!
یک بازی با گرافیک ps2 دوباره ندی ،اون موتور گرافیکی رو درست کن
به نظرم فیل اسپنسر باید تاد هاوارد رو محترمانه از بتسدا اخراج کنه، کلا از سبک بازی سازی و جهان تاد هاوارد خوشم نمی یاد خیلی بازی های بی روح و خشکی می سازه انگاری یه نسل از زمان خودشون عقبن. استودیوهای زیر مجموعه بتسدا مثل ایدسافتور،آرکین، ماشین گیمز یا حتی تانگویی که بسته شد خیلی بازی های جذاب تر و خفن تری نسبت به تادهاوارد می سازن.
چشم دیگه چی؟میخوای فیل اسپنسر شخصا بره واست سنگک داغ بگیره هر روز؟
لگبتتو پلی بده باو: d
تا هاوارد به هیچ شکی جزو ۱۰ بازی ساز برتر تاریخه بعد تو اینجا میای میگی بازیهاش بی روحه دیوانه ای ؟
شما اشتباهات روی استارفیلد رو برای الدر اسکرولز بعدی تکرار نکنید ، ما فال اوت فعلا نمیخوایم ازتون!
خیلی ساله الدر اسکرولز بعدی رو معرفی کردن ولی هیچ جزئیاتی منتشر نمیکنن.چیکار دارید میکنید اخه؟ یه حسی بهم میگه قصد دارن فال اوت بعدی رو زودتر از الدر منتشر کنن
خداروشکر قصد گند زدن به بازیو ندارن دمتون گرم مثل بعضی ناشرا فقط دنبال خالی کردن جیب مردم هستن میخان بازی خوب بسازن بدن
دقیقا
فقط اگه دوباره عین ۷۶ عرضه کنی دیگه…
بتسدا انصافا انسان چیز یعنی شرکت باش یه بازی درست حسابی عین ۴ و نیووگاس تقدیم ما مردم شرافتمند گیمفا و اهالی روستای ایکس باکس و دهات پلی استیشن بکن و همین دیگه
ولی تو بهبود موتور بازیسازیت باید عجله کنی .
اون با بهبود درست نمیشه. باید بکوبن از نو بسازن!
دوست عزیز متور گرافیکی شون خیلیم خوبه اگه رویه یه سیاره باشه برای بازیایی مثل الدر اسکرولز و فالوت عالیم هست چون دیگ با دست میسازن بازیو تز پیش ساخته نیس ک رندوم جنریت بشه حالا دی ال سی استارفیلد بیاد متوجه میشین
اتفاقا همهی مادسازها قبول دارن موتور creation engine مشکلات اساسی داره. تو یوتیوب هم زیاد درباره این مساله صحبت شده. ویدیوهاش هست، میتونید ببینید.
دوستان درسته که فال اوت ۳بهتر از ۴ ولی این یک نظر شخصی من بیشتر با فال اوت ۴ حال کردم
چون ۷۶ رو داری