اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا
اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا
اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا
اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا

اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی

پست گیمفا
۰۹:۳۵ ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا

آیا برای مهاجرت تحصیلی، کسب نمره قبولی در آزمون تافل (TOEFL) ضروری است؟ به‌طور کلی باید گفت افرادی که می‌خواهند در کشور دیگری تحصبل خود را ادامه دهند بهتر است مهارت زبان انگلیسی را تقویت کنند چراکه بسیاری از دانشگاه‌های دنیا، تدریس به این زبان را در برنامه خود دارند.

اعتبار مدرک تافل ۲ سال از کارنامه شما است. آزمون تافل به عنوان قدیمی ترین آزمون زبان آکادمیک استاندارد در دنیا مطرح است و بیش از ۵۰ سال است که ETS این آزمون را برگزار می‌کند. تقریبا تمامی دانشگاه های دنیا آزمون تافل را به عنوان مدرک مورد قبول برای اپلای و پذیرش تحصیلی قبول دارند. سالانه در حدود ۲ میلیون نفر نیز تست تافل می‌دهند که نشانگر اعتبار بالای تافل در دنیا است.

این موضوع به‌خوبی اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را با به ما نشان می‌دهد. اما چگونه می‌توانیم به دانشگاه مقصد نشان دهیم که مهارت ما در این زبان زیاد است؟ یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای این کار، شرکت در آزمون TOEFL و قبولی در آن است.

آزمون تافل چگونه آزمونی است؟

واژه TOEFL مختلف عبارت Test of English as a Foreign Language است که معنی آن می‌شود آزمون زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی. افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند معمولا به‌دنبال کسب نمره‌ای هستند که نشان‌دهنده مهارت بالای آن‌ها در زبان انگلیسی است.

آزمون TOEFL از معتبرترین و استاندارترین آزمون‌هایی به‌شمار می‌آید که بسیاری از موسسات و دانشگاه‌های جهانی آن را قبول دارند. به همین دلیل نیز طیف گسترده‌ای از دانشجویانی که می‌خواهند برای تحصیل مهاجرت کنند، به‌دنبال کسب نمره قبولی در آن هستند.

اهمیت قبولی در آزمون تافل برای اپلای

مهاجرت تحصیلی یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی به‌شمار می‌آید که هر فرد در طول زندگی ممکن است بگیرد. اما گرفتن تصمیم به‌تنهایی کافی‌ نیست و افراد علاقه‌مند به اپلای باید از شرایط به‌خصوصی بهره‌مند باشند.

از مهم‌ترین این شرایط می‌توان به کسب مهارت در زبان دوم اشاره کرد. با توجه به اهمیتی که زبان انگلیسی در سراسر جهان دارد باید گفت یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای مهاجرت، کسب مهارت در این زمینه است.

به‌طور کلی باید گفت زبان انگلیسی در بسیاری از موسسه‌های آموزشی سراسر جهان پیشتیبانی می‌شود. ازاین‌رو محصلان بین‌المللی با کسب مهارت در این زبان می‌توانند شانس خود را برای دریافت پذیرش افزایش دهند.

در واقع بسیاری از دانشگاه‌ها و به‌طور کلی موسسات آموزشی برای پذیرش دانشجویان و محصلان بین‌المللی از آن‌ها مدرکی می‌خواهند که نشان دهد در بخش‌های مختلف زبان مهارت دارند. این مدرک همان آزمون تافل است.

ازاین‌رو باید گفت قبولی در این آزمون اهمیت بسیار زیادی برای علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور دارد. افراد باید قبل‌از شرکت در آزمون علاوه‌بر افزایش مهارت‌های خود با ساختار این تست استاندارد بین‌المللی آشنا شوند.

اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا

ساختار آزمون TOEFL چگونه است؟

آزمون TOEFL درحال‌حاضر به روش‌های مختلفی مانند سنتر و هوم ادیشن برگزار می‌شود. افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند باید ۴ مهارت اصلی را در حد خوب تا عالی بلد باشند تا بتوانند نمره قابل قبولی کسب کنند. از مراحل اصلی این تست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش خواندن (Reading) حدود ۳۶ دقیقه طول می‌کشد.
  • بخش شنیدن (Listening) حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • صحبت کردن (Speaking) 15 دقیقه طول می‌کشد.
  • نوشتن (Writing) 35 دقیقه طول می‌کشد.

تفاوتی ندارد آزمون Home edition TOEFL را انتخاب کنید یا سنتر، درهرصورت این آزمون ازنظر سختی یکسان است و باید تسلط کافی روی مهارت‌های مختلف داشته باشید تا بتوانید نمره قابل قبول را کسب کنید.

کدام دانشگاه‌ها مدرک TOEFLرا قبول دارند؟

آزمون تافل TOEFL از معتبرترین تست‌های سنجش زبان و به‌طور کلی یکی از اصلی‌ترین مدارکی محسوب می‌شود که نشان‌دهنده مهارت در صحبت به انگلیسی است. ازاین‌رو بیش از ۱۱هزار دانشگاه از مدرک این آزمون پشتیبانی می‌کنند.

در واقع با کسب نمره قابل قبول در آزمون TOEFL می‌توان برای دریافت اقامت تحصیلی بیش از ۱۵۰ کشور ازجمله آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی امیدوارد بود.

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان به‌خصوص در آمریکا و کانادا مدرک زبان TOEFL را به دیگر آزمون‌های بین‌المللی ترجیح می‌دهند. یعنی با کسب نمره قبولی در این آزمون، شانس شما برای دریافت پذیرش تحصیلی افرایش پیدا می‌کند.

برای شناخت دانشگاه‌هایی که ارائه پذیرش به دانشجویان را مشروط به دریافت مدرک زبان TOEFL کرده‌اند می‌توانید به سایت ETS TOEFL مراجعه کنید. همچنین در سایت هر دانشگاه اطلاعات کامل درخصوص مدارک مورد نیز و نمره قبولی در این آزمون درج شده است.

باید بدانید برخی دانشگاه‌ها در شرایط خود کسب نمره قابل قبول در آزمون TOEFL را ندارند اما باز هم ارائه این مدرک و نشان دادن مهارت در زبان انگلیسی باعث افزایش احتمال دریافت پذیرش می‌شود. پس این آزمون و اهمیت آن را دست کم نگیرید.

اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا

چگونه در آزمون TOEFL شرکت کنیم؟

با توجه به تاثیری که کسب نمره خوب در آزمون TOEFL روی افزایش شانس پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی معتبر سراسر جهان دارد، احتمالا به‌دنبال بررسی روشی هستید که با استفاده از آن بتوانید در آزمون Home edition TOEFL شرکت کنید.

برای این منظور می‌توانید از موسسه تافل کوچ کمک بگیرد. این مجموعه از کارشناسانی حاذق تشکیل شده تا دیگر نیازی به نگرانی درخصوص چگونگی افزایش مهارت در بخش‌های مختلف این تست و همچنین نحوه شرکت در آن نداشته باشید.

درصورتی‌که این مجموعه را انتخاب کنید از آموزش‌های اختصاصی بهره‌مند خواهید شد و ازاین‌رو کسب نمره قبولی به‌راحتی امکان‌پذیر است. پس دیگر لازم نیست نگران پایین بودن سطح خود باشید چراکه با صرف کم‌ترین زمان می‌توانید تمام مهارت‌ها را تقویت کنید.

یکی از جذابیت‌های انتخاب این مجموعه، ارائه تافل تضمینی است. درواقع اگر نتوانستید نمره قابل قبول دانشگاه مورد نظر خود را کسب کنید، موسسه هزینه ای از شما دریافت نمی کند.

به‌طور کلی باید گفت تافل هوم ادیشن تضمینی – تافل کوچ از شعارهای اصلی این مجموعه است و با انتخاب آن می‌توانید ابتدا از خدمات مشاوره استفاده کنید تا تعیین هدف به‌طور دقیق انجام شود و در نهایت نیز کارشناسان تا روز برگزاری آزمون در کنار شما می‌مانند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

کسب نمره قبولی در آزمون تافل این امکان را به‌وجود می‌آورد تا شانس خود را در دریافت پذیرش تحصیلی از موسسه‌های آموزشی معتبر جهان افزایش دهید. این آزمون به‌صورت سنتر و هوم ادیشن برگزار می‌شود و باید گفت ازنظر سختی در مراحل، تفاوتی در نحوه برگزاری آن وجود ندارد.

آزمون TOEFL از اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار است و بسیاری از دانشگاه‌ها، کسب نمره بالا در آن را شرط ارائه پذیرش قرار داده‌اند. البته حتی اگر این شرط وجود نداشت باز هم ارائه مدرک زبان در دریافت پذیرش تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل نیز برای موفقیت در فرآیند اپلای، شرکت در این آزمون ضروری به‌شمار می‌آید.

پروفسور بی سواد

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا
اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا
اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا
اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا
اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اهمیت آزمون تافل در پروسه اپلای تحصیلی - گیمفا