میازاکی: من همچنان در پروسه ساخت RPG فانتزی ایدهآل خود هستم، اما Elden Ring به آن نزدیک است
در مصاحبهای با PC Gamer، میازاکی پیرامون بازی Elden Ring و ژانر نقشآفرینی فانتزی صحبت کرد. وی ابتدا به عظمت بازی، سختیهای توسعه و امکان بهبود آثار خود اشاره داشت و سپس در مورد دلیل ساخت این اثر ARPG صحبت کرد.
میازاکی در مورد Elden Ring گفت:
شاید بتوان گفت که به دست آوردن هیجان حاصل از بازیهای رومیزی و کتابهای بازی، بخشی از دلیل ساخت Elden Ring باشند. اما من فکر میکنم بیش از هر چیز، این بازی حاصل اولویتها و ترجیحات من در قبال دنیاهای فانتزی و آثار RPG است. بنابراین شاید بتوان گفت خصوصیاتی که دوست دارم در یک بازی ببینم را در آن اعمال کردهام. من همچنان در پروسۀ ساخت RPG فانتزی ایدهآل خود هستم. در حالی که Elden Ring کاملاً آن چیزی که میخواهم نیست، اما به آن نزدیک است. من دارم به ایدهآل خود نزدیکتر میشوم.
بستهالحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
تو اون مخ لعنتی میازاکی تو پروژه خوش چی میگذره؟!
فکرکن پروژه ایدهآل میازاکی چی میتونه باشه که الدن رینگ با اون گوتی شدنش فقط نزدیک بهشش….. چه بازی شاهکاری در انتظارمونه خیلی از بازی ساز ها عنوان موفقی مثل الدن رینگ رو تو خواب هاشون هم نمیبینن بعد میازاکی این گوتی رو که رو دست خدای جنگ زده در حد واژه ” نزدیک ” به اون شاهکاری که در نظر داره میبینه
یه خبرایی هست فک کنم … 🤔
بیشتر از یکی…
استاد میازاکی با گفتن این جمله معادلات الدن رینگ و سولز لایک های تا الان اومده رو جا به جا کرد ! 🗿
یه بازی کلیشه ای و الکی سخت دیگه
هنوز متوجه نیستی راجب چه اثری داریم حرف میزنیم، این بازی قرار نیست یه سولزلایک دیگه باشه
بلکه یک بازی با هویت مستقل خواهد بود.
ژاپنی ها هر ایده بکار ببرند , یه عده چشم بسته قبول میکنند و تعریف میکنند ازش ,
آره خب،مشکل شما چیه؟
شما بگو کجاش مشکل داره که ما صحبت کنیم
وقتی میای به دری وری میگی میری معلومه کسی حرفتو قبول نمیکنه
تو کلا گیمر نیستی جات هم اینجا نیست میای یه چیزی میگی
میری معلومم نیست چند سالته
اصلا میدونی سولز لایک چیه ؟
فک کنم میازاکی خودشم گفته بازی مورد علاقش بلادبورنه و شخصیت اونو بیشتر از همه توصیف کرده پس احتمالا این چیزی که تو ذهنشه باید حسابی به بلادبورن نزدیک باشه
اگه مورد علاقش بود میدادش به کسی که بش توجه کنه
بلادبورن مال میازاکی و فرام سافتور نبود که تصمیم بگیره بکسی بده یا نه، بلادبورن و ماهیت کلیش ایده Japan Studio از سونی بود که به فرام سافتور برای اون ایده داستان و lore نوشت گیمپلی طراحی کرد و تحت یه قرارداد joint با سونی تولید شد.
ببخشید آقای محمد حسین کریمی یک سؤال داشتم
ژاپن استودیو تعطیل شد و تمام اعضاش اخراج شدن
یا تعطیل شد و اعضاش به استودیو جدید تیم اسوبی انتقال یافتند.
بخشی از تیم japan studio به team asobi ملحق شدن. بعضی هم جدا شدن یا قبل از منحل شدنش جدا شده بودن مثل خالق سایلنت هیل یا تهیه کننده بلادبورن.
🙏
ولی خداییش japan studio یکی از منحصر به فرد ترین استودیو های سونی بود
آثارش واقعاً Underrated هستند.
بد ترین کار سونی بستن این استودیو بودش هرچقدر سر این موضوع بهش فحش بدی بازم کمه
یعنی ما یه ایده بدیم مالک گیم میشیم
نه اگر ایده و بودجه کامل از جمله سود استودیو رو بدی و مارکتینگ رو برعهده بگیری. فکر نمیکنم این چیزا دیگه نیاز به توضیح داشته باشه.
فرام خودش نمیتونه این کارو کنه؟
تیتر رو یه بار دیگه بخون
میازاکی نمونه یک شخصی هست که کرانچ و فشار کاری برای رسیدن به هدفش براش معنایی نداره و این از آثار اخیرش به خصوص elden ring مشخص هست
منم زیاد فانتزی دارم ولی نمیشه عرضش کرد
اوه اوه فکر کنید پروژ که تو ذهنشه چی بشه
لابد میخاد جای یکی از باس ها خودشو بزار 😂
به نظرم یه بازی نقش آفرینی تو دنیای بازی تاج و تخت عالی میشه.
ترجمه: هنوز نتونستم پلیر ها رو اونجوری که میخوام زجر بدم
درود بر اون مغز جواهر مانندت
درود بر اون مغز جواهر مانندت .
یه سوال مغزم درگیر کرده اینکه چرا میازاکی یه بازی از برزرک به سبک سولز لایک درست نمیکنه میازاکی خیلی برزرک دوست داره طوری که حداقل تو هر بازییش یه رفرنس میزاره اگه بخواد همچین بازی بسازه لایسنسشو فقط با یه کلمه بهش میدن خیلی چیز جذابی میشه بازی برزرک با کارگردانی میازاکی(میازاکی ناموسن بلادبورن ۲ بده بیرون)
اگه سونی جان بزاره
قبلاً در موردش صحبت کرده و توضیح داده. از اونجایی که داستان در Berserk بسیار گسترده و سنگینه و از سمتی بازیهایی که میازاکی میسازه اولویت رو به گیمپلی میدن، برای همین بازی Berserk رو نمیتونه در قالب یک بازی متصور بشه مگر این که در آینده به این نتیجه برسه که میتونه در قبال داستان عدالت رو به جا بیاره.
نقل قول:
I love Berserk and its influences have been clearly visible since the first Dark Souls. For Dark Souls 3 we even integrated a two-handed attack into the game, which Guts (Editor’s note: main character of Berserk) uses frequently. However, as a fan I have too much respect for the original. Gameplay always comes first in my design process. Only when everything is right here do I concentrate on other aspects such as the story. In Berserk, the story is now so extremely extensive and developed that I could hardly put it into an official game. So for the foreseeable future there will probably only be numerous references in Dark Souls..
آقای کریمی به نظرم اگه فرامسافور با یه استودیو که در داستان سرایی خوب باشه همکاری کنه به راحتی میتونن یه شاهکار خلق کنن اگه خود میازاکی به شدت دنبالش باشه و بخواد با یه استودیو دیگه همکاری کنه این پروژه شدنیه(آقای کریمی شما بیشتر منتظر بلاد بورن ۲ هستین یا ریمیک یا ریمستر نسخه اول و میشه توضیح بدین چرا سونی به هیچ عنوان به بلادبورن توجیه نمیکنه)
مسئله عدم توانایی قصه گویی نیست که بخوان از منابع سوم شخص کمک بگیرن، مسئله اینه که جنس بازی ای که علاقه یا تخصص ساختشو دارن، روایت محور نیست و berserk رو بازی ای میدونن که باید روایت محور باشه. مسئله استودیوهایی که روی داستان مانور نمیدن نداشتن نیروی تخصصی یا کمک گرفتن نیست، مسئله اینه که جنس بازی ای که میسازن روایت محور نیست و نمیخوان به نفع داستان گیمپلی رو تحت تاثیر قرار بدن یا بازی هایی با تاکید روی روایت تولید کنن، برعکس استودیوهایی هم هستن که داستان رو در مرکز قرار میدن و گیمپلی رو حاضرن فدا کنن. استودیویی نیاز به نیروی تخصصی و کمک در روایت داره که میخواد بازی روایت محور بسازه نه استودیویی که همه آثارش در خدمت گیمپلی تولید میشن. (یا بالعکس)
چون نمیشه برزرک سولزلایک ساخت میشه یه بازی تو دنیای برزرک ساخت که سولز باشه ولی اونم جواب نمیده چون دنیای بزررک خیلی قوانین و شرایط خاص خودشو داره ما هنوز نمیدونیم خیلی چیزارو مخصوصا درباره گادهندز خود داستان برزرکم خب یه داستان کاملا مشخصو خطیه اصلا نمیتونه یه آر پی جی بشه ولی میشه ازش یه هک اند اسلش خوب ساخت و خب واقعا میازاکی تجربه ای تو هک اند اسلش نداره ترجیح میدم اگرم قراره بسازه با اساطیر هک اند اسلش مثل کامیا همکاری کنه که پروژه چون خیلی مهمیه ریسکی نشه
بلادبورن ۲ هم اونچنان میازاکی بهش مشتاق نیست که سونی جلوشو بگیره واقع بین باشیم تصمیم درستیم هست نیازی به دنباله وجود نداره چیزی که دنباله میخواد آرمورد کور و سکیروعه که سبک جدیدشونو استارت بزنه بلاخره
اگه پایانی که بزاری گرمن سرتو ببره ببینی میبینی آخرش تو یارنام بیدار میشی و محیط هنوز همون یارنام قدیم یعنی هنوز میتونه ادامه داشته باشه و خب دارک سولز هم اینجوری بود اگه ما دارک سولز ۳ و ۲ هم نداشتیم بازی تکمیل باقی میموند و پایان یه جوری بود که میگفتی دیگه تمومه ولی بلاد بورن فرق داشت پایان اول ابهامات خیلی زیادی داشت و البته کلی سوال تو بلاد بورن وجود داره که هیچ جوابی واسش نیست قطعا بلاد بورن نیاز به نسخه دیگه داره
میتونه ادامه داشته باشه ولی دلیل و نیازی به دنباله نیست درسته خیلی چیزا مونده که ما چیزی ازش نمیدونیم ولی این اتفاقا هدف بازیه دیگه احتمالا میدونی داستان بازی براساس لاوکرفت و ترس از ناشناختس عملا این موضوع که ما عملا رو کاغذ هیچی از گریت وان ها ندیدیم کلا ذات لاوکرفته ما صرفا با ورژنای ناقص ضعیف بچه نمیدونم اینمدلیشون رو در رو شدیم و درک کامل نمیشه از اونا داشته باشیم همونجور که مرگو رو نمیبینیم اونا همچنان غیرقابل درکن و کل هدفم همینه توی پایان نهایی و مخفی بازیم به جایی میرسیم که نهایتا هانتر به درجه یه گریت وان میرسه قرار نیست مثلا اودن بجنگیم چون در اون حد نمیتونه یه انسان باشه از اونطرف عملا اندینگ سوم همین گریت وان شدن میبنده قضیه رو تو دارک سولزا یه لوپی تشکیل میشد که یه اتفاقی پشت هم میوفته و این پتانسیل گذشت زمان و این موضوع باعث میشه پایان کنون برای نسخه های اول و دوم بوجود نیاد تهشم با ایج آف هالو تموم میکنه چرخه رو توی بلادبورن اندینگ اول و دوم که گرمن میکشتمون برمیگردیم که باعث میشه از دست نایتمرها خلاص بشیم و مثل یه آدم عادی بمیریم و بازم یه هانتر دیگه بیاد جامون تو اون اندینگ که گرمنو میکشیمم که عملا ما میریم جا و این چرخه ادامه گیدا میکنه ولی تو اندینگ سوم دیگه چیزی به نام نایتمرز دریم معنیشو از دست میده لوپه تموم میشه بنظر من بلادبورن بیشتر از هرچیزی یک درباره گرمنه و کاریه که با کاس کرد که این اندینگ تمومش میکنه دومین بحثشم اینه که یه سری موجودات ناشناخته هستند تو یه بعد دیگه و تلاش فردی برای رسیدن به اون آگاهیه که اونم تو اندینگ سوم میبینیم عملا هدف داستان به سرانجام رسید درسته هنوز بیست ها و گریت وان ها توی دنیا هستند ولی اونا هرکاریم بکنند دیگه اونچنان مهم نیست همچیز درباره هانتر بود از اول و با تموم شدن قضیه گرمن اگه بلادبورن دویی هم بیاد دوباره از اول باید یه گرمن جدید تعریف کنه که بنظرم جالب نیست اتفاقی میوفته که با دنباله های دارک سولز رخ داد بشخصه بنظر من حتی ساخت دارک سولز ۲ و ۳هم حتی اضافه کاری بود بله اتفاقات مثبتی داشت مثل شخصیت آلدیا که یکی از بهترین شخصیتاییه که فرامسافتور تا الان خلق کرده ولی بازم نیازی نبود بهش و جالبه حتی تو یونیورس دارک سولزم هنوز به اندازه بلادبورن (حتی بیشتر) داستان گفته نشده وجود داره از ولکا تنهایی میشه یا بازی ساخت ولی خب این ساخت دارک سولز ۴و توجیح نمیکنه چون داستان به هدفش رسیده بلادبورنم همینه
میازاکی واقعا از هنرمند ترین شخصیت هاییه که تو صنعت ویدیو گیم فعالیت میکنه
و الدن رینگ هم میتونم بگم به معنای واقعی کلمه یه شاهکار و یک اثر هنری واقعیه و اینکه میازاکی هنوز به اثر ایده ال خودش نرسیده نشون میده که چقدر این آدم ذهن خلاق و مبتکری داره❤️👍
امثال میازاکی و کوجیما به شدت ریسک پذیر عمل میکنند
اما دلیل این حجم از توجهات مثبتی که روانه اونها میشه رو درک نمیکنم
یه شاهکار و گوتی دیگه در راهه ❤🔥