مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴

ایلیا عسگری
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

سینمای سال ۲۰۲۴ میلادی نیز به مانند باقی دوران از آثار عاشقانه متفاوتی بهره برده که در این بین گاهاً می‌تواند شگفتی مخاطب را در پی داشته باشد.

یکی از خاص‌ترین فیلم‌های هر سال سینما به آثار ژانر عاشقانه مربوط می‌شود که از قضا از طرفداران بسیاری در سراسر جهان بهره برده و روایت‌های جذابی به لطف کارگردانان باسابقه و یا تازه کار به تصویر کشیده می‌شود که مفهوم عشق را به شیوه‌های مختلف و گوناگونی مورد کنکاش قرار می‌دهند. در حالی که این ژانر طی سال‌های اخیر با کلیشه‌های تکراری دست و پنجه نرم کرده اما همچنان تماشای زوجی که برای بودن در کنار یکدیگر و کنار زدن موانع و چالش‌های زندگی تلاش می‌کنند، جذاب و تماشایی بوده و هیچگاه مخاطب اصلی خود را از دست نخواهد داد.

علی‌رغم آن که نیمی از سال ۲۰۲۴ میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم اما در همین مدت نیز فیلم‌های عاشقانه قابل قبول و بعضاً شگفت انگیزی روانه سینما شده که برخی از آن‌ها از ارزش تماشای بالایی برخوردار بوده و به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ مرور و معرفی ۱۰ تا از بهترین‌های این ژانر برای شما رفته‌ایم که می‌توانید در اوقات فراغت به تماشای آن‌ها نشسته و درامی زیبا و چه بسا تاثیرگذار را تجربه نمایید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱۰. فیلم Mother Of The Bride

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

بروک شیلدز یکی از بازیگران تراز اول آثار ژانر درام و عاشقانه در سینما و تلویزیون به شمار می‌رود که این بار با Mother Of The Bride به استقبال طرفدارانش آمده تا نشان دهد که عشق سن و سال نمی‌فهمد.

این فیلم حول محور جشن عروسی فرزند دختر زنی میانسال جریان دارد که متوجه می‌شود دامادش، پسر فردی بوده که در گذشته با او رابطه داشته و این رویداد سبب می‌شود تا این مادر باری دیگر به قلبش رجوع کرده و برای زنده کردن احساسی که برای سال‌ها به باد فراموشی سپرده شده، چالش‌های جذابی را پشت سر می‌گذارد. گرد هم قرار گرفتن زن و مردی که برای سال‌ها از یکدیگر جدا شده‌ بودند، آن هم در بحبوحه عروسی فرزندانشان که به شکلی اتفاقی با هم آشنا شده‌اند، مسبب رقم خوردن اتفاقاتی عاشقانه و کمدی کلاسیک می‌شود که به لطف نقش آفرینی قابل قبول بازیگرانش، Mother Of The Bride را به یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه امسال تبدیل کرده است.

۹. فیلم This is Me… Now: A Love Story

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

جنیفر لوپز یکی از بزرگترین ستارگان دنیای موسیقی محسوب می‌شود که حضور فعالی نیز در بحث بازیگری داشته و توانسته تا در طی دهه‌های گذشته آثار قابل قبولی را نقش آفرینی نماید. هنرمندی که امسال با فیلم This is Me… Now: A Love Story زندگی پرفراز و نشیب خودش را بازیگری کرده است.

در اصل باید گفت که او امسال با آلبوم موسیقی جدیدی به نام This Is Me… Now به استقبال طرفدارانش آمد و در عین حال نیز برای تبلیغ این آلبوم و نمایش زندگی خود به شکلی غیرمنتظره در همکاری با کمپانی آمازون فیلم موزیکالی را ترتیب دید که سفر او برای پیدا کردن عشق در زندگی‌اش را به تصویر کشیده است. فیلمی به نام This Is Me…Now: A Love که اگرچه در بحث روایت داستان با مشکلات اساسی روبرو شده اما موفق گشته تا روابط عاطفی جنیفر لوپز را در طی دهه‌های گذشته مورد کنکاش قرار داده و احساسات و سختی‌های این زن مشهور را به معرض نمایش بگذارد که گاهاً حتی تکان‌دهنده جلوه کرده و واقعیاتی را از زندگی وی بروز داده که طرفدارانش را حسابی شوکه کرده است.

۸. فیلم Five Blind Dates

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

یکی از مسائلی که اخیراً حسابی سر و صدا کرده و فارغ از مشکلات اجتماعی که به همراه داشته، نظر مثبت جوانان را جلب کرده، بحث قرارهای عاشقانه غیرمنتظره بوده که تحت عنوان “Blind date” نیز شناخته شده است. اتفاقی که در فیلم Five Blind Dates مورد استفاده قرار گرفته است.

این فیلم حول محور زنی به نام لیا جریان دارد که با ۵ مرد آشنا شده و به او گفته می‌شود که باقی عمرش را می‌بایست تا با یکی از آن‌ها سپری نماید. برای آشنایی، اعتماد و ایجاد حس عاشقانه با هر یک از آن‌ها، او قرارهایی را ترتیب می‌دهد تا بتواند خلق و خو و شخصیتشان را شناخته و درون آن‌ها را مورد کنکاش قرار دهد. مسیری که او برای برقراری ارتباط با این ۵ مرد طی کرده و سعی می‌کند تا بتواند احساسات و عواطف خود را با آن‌ها در میان بگذارد، ماجراجویی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را پدید آورده که در عین حال مشکلات و چالش‌های روابط امروزی را نیز زیر ذره‌بین قرار داده و حتی آن‌ها را به باد انتقاد نیز می‌گیرد. نکته حائز اهمیت فیلم Five Blind Dates در این است که شخصیت اصلی دختر داستان در عین این که سعی می‌کند تا استانداردهایی را برای ایجاد یک رابطه در نظر داشته باشد، در نهایت با کسی آشنا شده و به او دل می‌بندد که حتی تصورش را هم نمی‌کرده و باری دیگر ثابت می‌کند که عشق در زمان و مکانی به سراغ شما خواهد آمد که انتظارش را نخواهید داشت.

۷. فیلم Upgraded

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

فیلم Upgraded را می‌توان یکی از زیباترین آثار عاشقانه امسال خطاب کرد که شاید حتی بتوان آن را “سیندرلا مدرن” نیز خطاب کرد که در عین سادگی، احساسات هر بیننده‌ای را به چالش می‌کشد.

فیلمی حول محور دختری که در حین سفر هوایی به شکل غیرمنتظره‌ای با یک مرد آشنا شده و متوجه می‌شود که او شاهزاده رویایی بوده که همیشه دوست داشته تا باقی عمر خود را در کنار وی سپری نماید. با این حال برخلاف سیندرلا، شخصیت دختر ماجرا دغدغه‌ها و استانداردهای سفت و سختی در زندگی دارد و عشق حلال مسائل زندگی او نمی‌تواند باشد و در پیش گرفتن چنین رویکردی سبب گشته تا از داستان عاشقانه‌ای کلیشه‌ای فاصله گرفته و روایت ارزشمندی را شاهد باشیم که در عین برخورداری از لحظات درام لذت بخش، پیام‌های اخلاقی ارزشمندی را به مخاطب القا کرده و سبب می‌شود تا فیلم Upgraded چالش‌ها و مشکلات روابط امروزی را به نحو احسنت به معرض نمایش بگذارد. مشکلاتی نظیر دغدغه‌های شغلی و اجتماعی که گاهاً زمان و وقتی برای زوجین برای بودن در کنار یکدیگر قائل نشده و به طبع این مسئله بر احساسات و عواطفشان تاثیرات مثبت و منفی گوناگونی خواهد گذاشت.

۶. فیلم Turtles All the Way Down

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

جان گرین یکی از پرافتخارترین نویسندگان حال حاضر دنیا به شمار می‌رود که رمان‌های جذابی را به نگارش در آورده و با قاطعیت باید گفت که فیلم Turtles All the Way Down بهترین اقتباس از آثار وی به شمار رفته است.

فیلمی به شدت جذاب و تماشایی که حول محور مشکلات و مسائل دوران نوجوانی و بلئغ جریان دارد. داستانی درباره دختری دوشت داشتنی به نام آزا که با اختلال وسواسی-جبری دست و پنجه نرم کرده و در عین حال به عنوان یک نوجوان سعی دارد تا احساسات درونی خود را کندوکاو کرده که در این بین چالش‌های زمان بلوغ به مانند مانعی بر سر راه وی سبز شده و زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به مانند بسیاری از نوجوانان، او نیز سعی دارد تا بتواند همدمی را کنار خود داشته و عشق را تجربه نماید؛ با این حال در تحقق این امر ناکام مانده و خود را مورد سرزنش قرار می‌دهد. فیلم Turtles All The Way Down به زیبایی هر چه تمام نشان می‌دهد که چگونه سر و کله زدن با مشکلات روحی و روانی می‌تواند بر مقوله پیدا کردن عشق تاثیر منفی گذاشته و بر زندگی یک فرد تا مرز فروپاشی تاثیر بگذارد.

۵. فیلم Música

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

رودی منکوسو به عنوان یک فعال اینترنتی که ویدیوهای جذابی را در یوتیوب برای مردم به ارمغان آورده، این بار ایفای نقش در فیلم عاشقانه‌ای تحت عنوان Música را بر عهده گرفته که می‌تواند نظر مثبت شما را جلب نماید.

این فیلم که توسط خود رودی منکوسو کارگردانی و نویسندگی نیز شده است، مرد جوانی را به تصویر می‌کشد که در عین دست و پنجه نرم کردن با مسائل مختلفی در زندگی که روان او را آشفته کرده، به یکباره با مفهوم عشق مواجه شده و خود را در شرایطی می‌بیند که هیچ شناخت و درکی از آن ندارد. بدین منظور نیز به موسیقی پناه آورده و سعی می‌کند تا مسیر سخت و چالش برانگیزی که در زندگی برایش هموار شده را با گوش دادن به موسیقی طی نماید. ملاقات او با دختری که می‌تواند روحیات خاص و حساس وی را درک کرده و به آن‌ها احترام بگذارد، اتفاق شگفت انگیزی محسوب شده که با بهره‌گیری از شیوه خاص فیلم‌برداری، حالتی حادویی و رویایی پیدا کرده و سبب گشته تا Música نه تنها در مقایسه با آثار سینمایی امسال، بلکه حتی در طی چند سال گذشته نیز در ژانر عاشقانه حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد که قطعاً تا مدت‌ها در یاد هر بیننده‌ای باقی خواهد ماند. همچنین می‌توانیم متوجه شویم که رودی منکوسو توانایی‌هایی فراتر از ساخت ویدیوهای یوتیوب داشته و می‌تواند به هنرمند ارزشمندی در حوزه فیلم و سینما تبدیل شود.

۴. فیلم Lisa Frankenstein

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های عاشقانه امسال به Lisa Frankenstein مربوط می‌شود که متاسفانه در گیشه باکس آفیس آنطور که می‌بایست با استقبال مخاطبین روبرو نشد و پتانسیل‌هایش نادیده گرفته شد.

در این فیلم با دختری تنها و افسرده به نام لیزا آشنا می‌شویم که با کمبودهای عاطفی شدیدی دست و پنجه نرم کرده و این موضوع او را مجاب می‌کند تا در طی تصمیمی دیوانه‌وار جسد مرد جوانی خوشتیپ را پیدا کرده و او را به زندگی بازگرداند. زنده شدنی که سبب می‌شود که تا آن‌ها وارد رابطه عاطفی عجیب و غریبی شوند که در کمال شگفتی، به اتفاقات خوشحال‌کننده‌ای برای لیزا تبدیل شده و برای نخستین‌بار در زندگی می‌تواند از ته دل خندیده و در کنار معشوقه‌اش زندگی‌ غیارقابل تحملش را سپری نماید؛ معشوقی که موجودیتی همچون فرانکنشتاین داشته است. Lisa Frankenstein با ارجاع به المان‌های نمادین و نوستالژی دهه ۱۹۸۰ میلادی روایتی را پدید آورده که حسابی سرگرم‌کننده از آب در آمده و با کمدی سیاه خاصی ترکیب شده که خیلی بعید به نظر می‌رسد نتوانید آن را دوست داشته باشید.

۳. فیلم The Idea of You

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

یکی دیگر از فیلم‌های جذابی عاشقانه امسال The Idea of You نام دارد که از کتابی به همین نام نوشته رابین لی اقتباس شده و از ان هتوی دوست داشتنی بهره برده است.

اثری که البته مسیر متفاوتی را نسبت به کتاب در پیش گرفته و چالش‌های زندگی در دوران میانسالی را کندوکاو می‌کند که پیدا کردن عشق یکی از مهمترین آن‌ها بوده است. اثری حول محور مادر مجردی به نام شولن که زندگی خسته‌کننده و عاری از هر گونه جذابیتی را سپری می‌کند تا این که برای گذراندن تعطیلات به همراه فرزندش سفر کرده و به شکلی اتفاقی با مردی ۲۴ ساله روبرو می‌شود که احساساتی سرکوب شده را درون وی شعله‌ور می‌کند. فیلم The Idea of You به یکی از پرسر و صداترین مسائل این روزهای جوامع یعنی ارتباط پسری جوان با زنی بزرگتر از خود پرداخته و در عین توجه روان‌شناختی نسبت به این موضوع، وقایعی درام و عاشقانه را نیز پدید آورده که با نقش آفرینی تحسین شده بازیگرانش، The Idea of You را تبدیل به اثری کرده که تماشای آن را حتماً به شما توصیه می‌نماییم.

۲. فیلم Hit Man

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

گلن پاول در مسیر تبدیل شدن به بازیگرانی شناخته شده و محبوب که از قضا پس از همکاری با تام کروز این مسئله شدت بیشتری به خود گرفته، اخیراً ۲ فیلم عاشقانه را نقش آفرینی کرده که Hit Man فرسنگ‌ها از Anyone but You ارزش تماشای بیشتری داشته است.

فیلم Hit Man با در پیش گرفتن مسیر بانی و کلاید و ترکیب المان‌های کمدی با آن روایتی حول محور آشنایی زن و مردی را پدید آورده که به یکباره با همدیگر آشنا شده و عشقی آتشین میانشان در می‌گیرد که با سکانس‌های اکشن و کمدی جذابی همراه شده است. نکته حائز اهمیت ماجرا در این است که خوشبختانه شیمی خوبی بین گلن پاول و آدریا آرجونا شکل گرفته و سبب گشته تا عشق میان آن‌ها با لحظات خوشایند و لذت بخشی همراه شده و تحول شخصیتی آن‌ها را برای مخاطب باورپذیر نماید. Hit Man با فاصله گرفتن از مسائل کلیشه‌ای و مبتذل روایتی کمدی محور و عاشقانه را با سکانس‌های هیجان انگیز ترکیب کرده و نتیجه ارزشمندی را در پی داشته که ارزش تماشای آن را دو چندان کرده است.

۱. فیلم Challengers

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

در نهایت نوبتی هم که باشد به رتبه نخست این مقاله می‌رسیم که به فیلم Challengers تعلق گرفته تا متفاوت‌ترین نقش آفرینی زندایا را به تصویر کشیده باشد. اثری که از همان زمان انتشار نخستین تریلر خود جنجال و حواشی بسیاری را به راه انداخته است.

اگر که از انتقادهای همیشگی کمی فاصله گرفته و به فیلم Challengers فرصت دهیم تا داستان خود را روایت نماید، متوجه خواهیم شد که با اثر قابل قبولی طرف هستیم که فارغ از برخی مسائل می‌تواند مخاطبین خود را شگفت‌زده کرده و نظر مثبتشان را جلب نماید. اثری درام و روان‌شناختی حول محور افرادی که به یکباره با یکدیگر آشنا شده و در عین این که هر یک از خلق و خوی متفاوت و سفت و سختی بهره می‌برند اما همین آشنایی سبب می‌شود تا از گارد خود خارج شده و عشق پرفراز و نشیبی را تجربه نمایند. برخلاف تصورات همیشگی که عده‌ای با دیدن تصویر زندایا بدون فرصت دادن به وی، هنر و ظاهرش را به باد انتقاد و سخره می‌گیرند، Challengers فرصت خوبی در اختیار این بازیگر جوان قرار داده تا توانایی‌های ارزشمند خود را به معرض نمایش گذاشته و فیلمی سخت و چالش برانگیز را نقش آفرینی نماید که از قضا محصول ارزشمندی نیز از آب در آمده که با ترکیب موسیقی متن گوش نواز و درامی غیرقابل پیش بینی، می‌تواند تا دقیقه آخر شما را بر روی صندلی‌تان میخکوب نماید.


منبع: اسکرین‌رنت

Armanloghainalihn2000کفتر گیمینگHorakhshJoel Morganپروفسور بی سواد

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فقط اونی که لیسا رو گذاشته ۴ پیدا کنم…
    چه لیسته شتی

    اسوالد ایوریloghainکفتر گیمینگDark soulsNo Meat Eat💚زندگی ببخشیمپروفسور بی سواد
  • alihn2000 گفت:

    یه لیست از بهترین فیلم های قرن بیستم بذارید خیلی بهتر از ایناست😑

  • loghain گفت:

    اگر که از انتقادهای همیشگی کمی فاصله گرفته و به فیلم Challengers فرصت دهیم تا داستان خود را روایت نماید، متوجه خواهیم شد که با اثر قابل قبولی طرف هستیم | لیست بندی گیمفا نیست پست ترجمست همنیکه اون زباله Challengers میزارن اول لیست بدونید که دیگه چه مزخرفاتی اینا مد روز میدونن

    ⃤‎ PARTiSANloghainArman
  • Arman گفت:

    داشتم به حقانیت گیمفا شک میکردم که دیدم تهش نوشته منبع اسکرین رنت،این لیست چرا اینقدر تناقض داره ؟یعنی عملا هرکدوم بازیگر معروف داشته گفتن خداست،تازه اگر به یکی مثل زندایا بشه گفت بازیگر معروف….درکل عاشقانه ها همیشه ناقص هستند،خصوصا این جدید ها،یعنی یک زندگی روایت میکنند کلا رویایی و خارج از انگار واقعیت های دنیا،یعنی قبلا هم ظاهراً گفتم ولی خب عاشقانه باید یک محتوایی تاثیر گذار ارائه بده تا صرفا بخش های جنسی و فیزیکی یک رابطه عاشقانه!

    ⃤‎ PARTiSANloghain
مروری بر بهترین فیلم‌های عاشقانه ۲۰۲۴ - گیمفا