مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است

مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و ۱۲ الهام گرفته است

محسن رضوی فر
۲۳:۵۵ ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است

کارگردان بازی Dragon Age: The Veilguard طی مصاحبه‌ای اطلاعات بیشتری از این اثر اکشن نقش‌آفرینی را به اشتراک گذاشته است.

اگرچه فرنچایز Dragon Age کار خود را به عنوان یک اثر CRPG آغاز کرد، اما با گذشت زمان بازی‌های بعدی این سری به یک تجربه اکشن محور تبدیل شدند و به نظر می‌رسد Dragon Age: The Veilguard نیز این رویکرد را حفظ خواهد کرد. در همین راستا، مبارزات بازی جدید این مجموعه به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسخه‌های Origins یا Inquisition روی اکشن بیشتر متمرکز خواهد بود که به مکانیزم‌های پیشرفت آن مربوط می‌شود.

Corinne Busche، کارگردان Dragon Age: The Veilguard، در مصاحبه‌ای با وبسایت RPG Site پیرامون مکانیک‌های پیشرفت و ارتقای بازی صحبت کرد. وی توضیح داد که این نسخه دارای یک درخت مهارت بزرگ است که البته این درخت نیز بر اساس کلاسی که بازی می‌کنید، تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، گزینه‌ها و مسیرهای پیشرفت بیشتری در قالب تخصص‌ها وجود دارند که هر کلاس دارای چندین مورد است.

به گفته‌ی این کارگردان، مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard به شدت تحت تاثیر بازی‌های Final Fantasy 10 و Final Fantasy 12 قرار گرفته است که این دو اثر جزو بازی‌های مورد علاقه‌ی او به حساب می‌آیند. Busche می‌گوید اگرچه گزینه‌های پیشرفت واقعی از نظر ماهیت مشابه Final Fantasy 10 هستند، اما از نظر نحوه ارائه بیشتر به مکانیزم Sphere Grid بازی Final Fantasy 10 شباهت دارند.

وی در ادامه اظهار داشت:

علاوه بر تخصص‌ها، درخت مهارت هر کلاس نیز به سه دسته تقسیم می‌شود که هر کدام به انواع مختلف مهارت‌ها و بخش‌های باز شده مربوط می‌شوند.

این بخش علاوه بر تخصص‌ها به سه بخش تقسیم می‌شود. به عنوان مثال، در مورد کلاس Warrior، شما بخشی دارید که بیشتر دفاع محور، بخشی که بیشتر سلاح محور و بخشی که بیشتر توانایی (Ability) محور است. بنابراین کاری که ممکن است برای رسیدن تخصص Reaper انجام دهید،این است که به جای اینکه از طریق دفاع کردن به Reaper بروید، از طریق Ablity به آن بروید.

هر یک از همراهان بازیکن مهارت‌های منحصر به فرد خود را نیز خواهند داشت، اما کارگردان می‌گوید که گزینه‌های کمتری در این بازی ارائه می‌شود تا بازیکن را تحت تأثیر قرار ندهد و تمرکز بر روی ایجاد تغییرات مکانیکی در توانایی‌های اصلی همراهان است.

Busche همچنین فاش کرد که این بازی دارای سطح ۵۰ خواهد بود و بازیکنان می‌توانند آزادانه به درخت مهارت خود بپردازند و هدف آن این است که بسیار بازیکن پسند باشد.

بازی Dragon Age: The Veilguard در پاییز امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.

DARKSIRENپروفسور بی سوادloghainSeraHELLO.BROTHERSجان قماربازKiomarsalinero son of vAQUARIUSmilad saAhmad_bk

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است
مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بایووری ک تو نسل ۷ چند تا از بهترین بازیای تاریخو ساخته، حالا فقط ترند هارو دنبال میکنه و از بقیه بازیا الگو میگیره بجای پایبندی ب فرمول موفق خودش. هر چقدرم شکست میخوره آدم بشو نیس ماشالله

    هعی🤦‍♂️

    Dream in Red (Playstation T)snowgirlپروفسور بی سوادloghainKiomarsaliskylordSera
  • من به عنوان کسی که اصلا اطلاعی از داستان این ایپی ندارم به نظرم گیم پلی تمیزی رو منتشر کردن و خیلی خوب بود ول تابستون سعی میکنم نسخه های قبلیش رو بازی کنم تا بتونم کامل نظر بدم ولی این بازی من رو جذب کرده

    snowgirlApex Legendsپروفسور بی سواد
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    درخت مهارت های فاینال فانتزی ۱۰ از نظرم جزو بهترین های ویدیو گیمه اگر بتونن در اون حد عالی درست کنن که به شدت در گیمپلی هم تاثیر گذار باشه و عمیق خب جای تحسین داره ، به نظرم حرف سنگینی زدن، ساختن درخت مهارت هایی در حد فاینال فانتزی ۱۰ کاری بسیار خلاقانه و بزرگ هست. گفتنش سادست ولی پیاده کردنش به راحتی گفتنش نیست همچنین فاینال فانتزی ۱۲ یکی از سیاسی ترین داستان ها سری رو داره اینکه دراگون ایج جدید تاثیر گرفته از این ۲ بازیه بسیار سنگین وزن ویدیو گیم باشه عالیه ولی بازم میگم از حرف تا عمل خیلی راهه و به نظر میاد با توجه به تریلری که از دراگون ایج جدید دیدم این حرفا بیشتر برای جلب توجه هست درسته که دراگون ایج با هر نسخه جدید تغییرات به همراه داشته اما تغییراتی که در نسخه جدید دیدیم به هیچ عنوان فوق العاده و هیجان انگیز نیست ، باید صبر کنیم ببینیم چی میشه
    .
    نسخه اول دراگون ایج به قدری زیبا و پرقدرت و شاهکار آغاز کرد که نام این فرنچایز رو تثبیت کرد و بسیار موفقیت آمیز بود ایکاش هر بار مسیر بازی انقدر تغییر نمیکرد به بهانه های مختلف و بیشتر خنده دار نظیر پلیر های جدید و این حرفا ، مسلما یه crpg موفق همیشه و در هر دوره ایی موفقه و این ثابت شدست جوری صحبت میکنن انگار با هر تغییر در این فرنچایز شاهکار فرا بشری خلق شده در حالی که همچنان نسخه ماندگار این فرنچایز اوریجینز هست ، من خودم به شخصه با تغییرات مشکلی ندارم و حتی استقبال میکنم اما به شرطی که تغییرات عالی و درجه ۱ باشن و یک تجربه زیبا خلق کنن حالا بازی ارائه بشه ببینیم چطوریاست و چقدر میتونه موفق عمل کنه تمام این حرفای قشنگ و الهام گرفتن ها و این مسائل روز انتشار بازی مشخص میشه، شخصا ارزوی موفقیت دارم برا هر بازیی چون در نهایت منم دنبال یک تجربه عالی هستم اما به نظرم این بازی هنوز کار داره و موافقم حتی تاخیر چندین ماهه بخوره تا کیفیت کارشون با وجود تغییراتشون بالاتر بره ( اگر توانایشو داشته باشن 😐 ) به هر حال نام دراگون ایج برای خیلی ها ارزشمنده….

    S Ghost of Sparta
  • خدا بیامرزه عصر اژدها رو،من گفتم شبیه بازی های ژاپنی شده..

    پروفسور بی سوادloghainHELLO.BROTHERS
  • نمی‌دونم این چه نفیرینیه که ژانر rpg دچارش شده
    سازنده های شرقی دارن آثارشون رو به سمت غربی میبرن
    سازنده های غربی میخوان آثارشون رو شرقی کنن 😐
    در هر دو حالت چیزی به جز انزجار مخاطبان اصیل خودشون ندارن
    فاینال فانتزی جدید و این دسته گل بایوور نمونه های خوبی از این مسئله هستن
    باز خدارو شکر استودیو هایی مثل اتلوس و لارین هنوز تو هر دو طرف وجود دارن که آثار اصیل میدن دست مخاطب
    با این تب عجیبی که بر اثر موفقیت عجیب بالدرزگیت ۳ برای crpg اتفاق افتاده اگه بایوور فقط می اومد گیمپلی رو شبیه اوریجینز یا حداقل با مولفه های شبیه این اثر میکرد نه تنها بازخورد بهتری می‌گرفت بلکه این دودستگی هم بوجود نمی اومد

    loghainKayat
  • TES fan گفت:

    عجیبه دقیقا بعد از موفقیت بزرگ یک بازی CRPG یعنی بالدورز گیت ۳ بایوور تصمیم گرفته که Dragon Age رو تبدیل به یک بازی ARPG کنه.
    امیدوارم موقعی که این اتفاقات که داره میفته بقیه استودیو های آر پی جی ساز هم از اشتباه بایوور درس بگیرن.

    Dream in Red (Playstation T)Sera
  • خوشم میاد از گیم های موفق قدیمی شون الهام نمیگیرن به جاش میرن دبنال ترند های پرطرفدار :)))

مکانیک‌های پیشرفت Dragon Age: The Veilguard از بازی‌های Final Fantasy 10 و 12 الهام گرفته است