تعدیل نیروی گسترده در Sumo Digital
به تازگی فاش شده است که Sumo Digital قصد دارد ۱۶۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل کند. این در حالی است که به تازگی شاهد معرفی چند بازی جدید از این استودیو بودیم.
بهروزرسانی: از زمان انتشار این خبر، جزئیات بیشتری در مورد اخراجهای Sumo Digital به دست آمده است. با احتساب تعداد فعلی کارکنان این شرکت، این تعدیل نیرو ممکن است تا ۲۵۰ نفر را شامل شود. Timbre Games، یکی دیگر از استودیوهای این شرکت، علیرغم کار روی دو بازی معرفی نشده، بهطور کامل تعطیل خواهد شد.
تنها چند روز پس از معرفی چند بازی جدید در رویداد Summer Game Fest، شرکت Sumo Digital، توسعهدهنده بازی بریتانیایی که عناوینی مانند Texas Chainsaw Massacre را در کارنامه خود دارد، اعلام کرد که در حال تعدیل نیرو در تمام استودیوهای این شرکت است. این شرکت قصد دارد ۱۵ درصد از نیروی کار خود، معادل ۱۶۰ نفر، را در پنج کشور مختلف اخراج کند. این خبر تنها مدت کوتاهی پس از معرفی چند بازی جدید توسط این شرکت منتشر شد.
طبق گفته این شرکت، اخراجها به دلیل مشکلات اخیر صنعت بازی است که Sumo Digital نیز از آن در امان نبوده است. این موضوع منجر به تصمیم به کاهش هزینهها به روشهای مختلف شده است.
کمی پس از افشای تعدیل نیرو توسط این شرکت، Sumo Digital بیانیه زیر را منتشر کرد:
در طول ۲۱ سال گذشته، Sumo Digital از یک شرکت کوچک به یک مجموعه استودیو در سراسر بریتانیا و جهان تبدیل شده است که مایه افتخار ماست. اگرچه توانستهایم بسیاری از چالشهای اخیر صنعت بازی را پشت سر بگذاریم، اما از همه آنها در امان نبودهایم. آمادهشدن برای پیمودن بهتر چالشهای پیشبینیشده در ماههای آینده، مسیری است که اکنون باید برای اطمینان از امنیت کسبوکار خود طی کنیم. تصمیم سخت برای کاهش هزینهها در کسبوکار به روشهای مختلف، نتیجه مستقیم این چالشها است و متأسفانه شامل کاهش تعداد افرادی میشود که این شرکت میتواند از آنها پشتیبانی کند. تمام مسیرهای جایگزین برای محدود کردن آسیب بر کارکنان ما در حال بررسی است، اما متأسفانه این فرآیند میتواند تا ۱۵ درصد از کارکنان ما را در سراسر جهان از جمله در کانادا، بریتانیا، لهستان، جمهوری چک و هند را تحت تأثیر قرار دهد. این مسئلهای فوقالعاده چالشبرانگیز برای همه در Sumo است و تمرکز ما اکنون بر حمایت از کارکنان و همکاری با شرکای خود در فرآیند توسعه بازیهایشان است تا اطمینان حاصل کنیم که از این دوران سخت عبور کرده و برای آینده آماده میشویم.
این دور از اخراجها، تعداد کل تعدیل نیروها در صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ را به عدد ۱۰,۵۶۱ نفر رسانده است. این رقم از تعداد ۱۰,۵۰۰ مورد تعدیل نیرو در سال ۲۰۲۳ نیز پیشی گرفته، در حالی که هنوز در نیمه سال ۲۰۲۴ هستیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
یه روز عادی تو صنعت گیم
خود این ۱۰۵۰۰ نفر باهم دیگه جمع شن میتونن کمپانی به بزرگی راک استار با آیپی های جدید خلق کنن باور کن
همشون مغز متفکرن ایکاش همین کارو بکنن 😅😅😂😂😂
داداش بیا یه استودیو بزنیم به این ۱۰۵۰۰ نفر هم بگیم یه کمکی بکنن بیان داخل استودیو کار کنن بعد اسپانسر میگیریم بازی اول خودمونو میدیم بیرون بعد پولدار میشیم. نظرته؟ 😎
راضیم بریم تو کارش
هر بلایی سر این استودیو بیاد حقشه
گند زد به لیتل بیگ پلنت
همینه استودیو های مستقل زیاد شدن چهار پنج نفر میشن تجربه هم دارن با بودجه کم یا یه ناشر مثلا درجه دو هم پیدا میکننیا از کیک استارتر بودجه جمع میکنن چون سوابق اجرایی هم دارن بودجه رو تامین میکنن همینه که انقدر بازی های مستقل یا در حد AAزیاد شده استیم شده مثل هند روزانه کلی بازی جدید ایندی بهش اضافه میشه خوب کارای خلاقانه جالبی هم ازشون درمیاد.دوستان راستی اپیک گیمز بازی مارول میدنایت سان رو رایگان کرده هر کی علاقه داره به بازی ابرقهرمانی با مبارزات نوبتی بره دان کنه متا بازی بالای نود شده ولی متاسفانه فروش ضعیفی داشت دیده نشد یا زمان خوبی منتشر نشد. marvels midnight suns
گیمفا جان خواهشن انقدر خبر تعدیل نیرو نزار اخبار منفی یکم اومدیم با شوکیس خوب حالمون رو خوب کنیم یکم امیدوار بشیم کلا هوش مصنوعی باعث اخراج وسیع تر هم میشه منتظرذش باید بود خیلی وسیع تر چون داره هزینه ها رو کاهش میده پنجاه درصد سرعت تولید با حفظ کیفیت بالا میبره و درامد هم بیشتر میمونه واسه بالادستی ها والا مگه ویدیو گیم کم درامد داشت امسال ۱۸۴ میلیارد دلار فقط بازی فروخته شد نه سخت افزار تازه اینا طمع دارن پول قلمبه دستشون بیاذ دیگه یه بازی لایو سرویس معمولی برای یه استودیو کوچیک مگه کم درامد داره خوب هر چی کمتر باشن بیشترم میشه این …..شعرها رو هم مینویسن ادم بیشتر حرصش در میاد بیانیه ها بعد اخراج ها