معمار سختافزار PS5: اکنون ساخت یک کنسول ممکن است نسبت به یک بازی به زمان کمتری نیاز داشته باشد
مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار سختافزار PS5، در اظهارات جدید خود میگوید که در حال حاضر ممکن است توسعه یک کنسول نسبت به یک بازی به زمان کمتری نیاز داشته باشد.
این توسعهدهنده کهنهکار در مصاحبه با رسانه Gamesindustry.biz گفت یکی از اهداف او از PS4 و PS5 کاهش مدت زمانی است که طول میکشد تا چیزی روی صفحه نمایش داده شود. او اعتراف کرد که انتقادات زیادی در انجمنهای بازی پیرامون این مورد دیده است، زیرا چرخههای توسعه این روزها بسیار طولانی شده است.
وی در این باره میگوید:
احتمالا نباید این کار را انجام دهم، اما زمان زیادی را در هیئت مدیره صرف میکنم. من مردم را میبینم که میپرسند، «اگر زمان نشان دادن چیزی در صفحه نمایش کاهش یافته است، پس چرا سالها طول میکشد تا یک بازی ساخته شود؟» در پاسخ باید بگویم که این همان کاری است که تیمها انتخاب میکنند. آنها به دنبال این خلاقیتهای بزرگ میروند که توسعهی آنها چهار یا شش سال به طول میانجامد.
سرنی در بخش دیگری از مصاحبهی اخیر خود اظهار داشت که اکثر بازیکنان امروزه به دنبال نرخ فریم بالاتر هستند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
هرچی گرافیک بازی ها بالاتر بر زمان ساخت بازیها بالاتر میر هم هزینه هم پروسه نیروی کار بیشتری میخاد درست میگه حرف منو زد
ساخت مکانیزمهای جدید، موشن کپچر طبیعی و زیاد، جهان خیلی بزرگ، داستان سرایی جدید، جزییات محیطی طبیعی، از همه مهم تر بهینه سازیه خوب که با توجه به حجم بازی های الان سخته، اینا دلایل طولانی شدنه ساخت بازی هاست، گرافیک کوچیک ترین تاثیر رو داره
اگه دقت کرد باشی نسل ۹ خیلی از بازی ها متا داغون داستان ابکی دارن بخاطر عجله سازنده است وقت هزینه صرف نمیکنن نمونه استارفیلد
(رضا) الان مثلا اسکایریم بعد ۱۰ سال طول میکشه،دارن رو گرافیک کار میکنن؟
یا رو گیم پلی!!؟
بستگی به پروژه داره.
اسکایریم بعدی 😐
حالا همین فن بوی های ایکس باکس که حتی اسم سری الدر اسکرولز رو نمیدونن داخل بحث با سونی فن بوی ها میگن اسکایریم بهترین آر پی جی تاریخه (جالبه اسکایریم سبک اصلیش اکشن ادونچر هست و میشه گفت بیشتر اکشن ادونچر هست با المان های آر پی جی). طرف مقابل یعنی سونی فن بوی ها هم میگن گرافیک بازی های بتسدا ضعیفه و کلمه لودینگ رو تکرار میکنن.
نکته جالب اینجاست هیچکدوم حتی گیمپلی یک نسخه الدر اسکرولز هم ندیدن 😂
همین فن بوی ها کامیونیتی پلی استیشن و ایکس باکس رو برای سونی فن ها و ایکس باکس فن ها تاکسیک میکنن.
حتی اسم آی پی بتسدا هم نمیدونن …..
داداش المان RPG چیه عملا RPGئه
اسکایریم آر پی جی نیست. بیشتر نقاط قوت بازی هم مربوط به المان های اکشن ادونچر بازی هستن.
نسخه های قدیمی الدر اسکرولز آر پی جی هستن. کلا داخل نسل هشت و البته نسل نهم به خاطر موفقیت اسکایریم در اواخر نسل هفت به عنوان یک اکشن ادونچر که در واقع آر پی جی هم نبود کلی آر پی جی ضعیف عرضه شدن. میشه گفت جدا از ARPG ها و CRPG ها ما شاید کمتر از ده تا بازی آر پی جی واقعی داخل نسل نه و هشت داشتیم.
اسکایریم ترکیبی از RPG و اکشن ادونچره.اما بازم خدایی اینقدر تو همه چی خودشو پوشش داده یه RPG به حساب میاد.اوپن ورلد بزرگ و کوئست های زیاد
درسته کوئست های زیادی داره اما آیا این کوئست ها در راستای نقش آفرینی هستن؟ یا آیا حتی همشون کوئست های خوبی هستن؟
جدا از این جهان باز بودن هم معیاری برای این نیست که یک بازی آر پی جی محسوب میشه یا نه.
اولا اینکه ربطی نداره کوئست ها کیفیتشون خوب باشه یا نه
بعدشم توی خیلیاشون اندینگ کوئست به تصمیم پلیر بستگی داره
میتونی یه کوئست بری میتونی نری
میتونی دانجن بری میتونی نری
اما با حرفتون که ابلیویون RPG بهتریه موافقم چون عملا وقتی عضو گیلد های سیرودل میشد پلیر یه بخش داشت که با جلو رفتن داستان رنک گیلد بالاتر میرفت که خدایی واقعا خفن بود ولی توی اسکایریم نبود.اما در عوض توی اسکایریم شایعه کار های دراگون بورن به گوش مردم میرسید و هر نفر(مخصوصا گارد ها)همیشه ریاکشن متفاوتی داشتن و مشخصا نامردیه اگه نگیم اسکایریم RPG نیست
درسته ، دیگه بعضی وقتا ادم نمی تونه خودش رو نگه داره جواب نده در ضمن برا ES بعدی هیچکس انتظار گرافیک آنچنانی نداره ( Bethesda اه دیگه ) اما انجینش دیگه خیلی اولد اسکوله باید گود بای عرض کنن
(Tes fan)
عادت کردیمه به گفتن اسکایریم،جا الدر اسکرولز🤦♂️
بازم میگم لطفا فکت صادر نکن دوست عزیز
فکت صادر نکردم. نظر خودم رو به عنوان کسی که همه نسخه های اصلی الدر اسکرولز رو بازی کرده گفتم. نظری که داخل کامیونیتی الدر اسکرولز محبوب هم هست و افراد موافق باهاش خیلی زیادن.
بهتره یه به نظرم میگفتی
بعدشم به پرفروش ترین بازی سری الدر اسکرولز نمیگن بازی بد
اسکایریم بعدی ؟ داش اون اسکایریم نیست ، اسکایریم در واقع نام بازی پنجم از سری الدر اسکرولز هستش ، بازی که شما میگی میشه الدر اسکورلز ۶
🤣🤣🤣🤣🤣
واکنش سری الدر اسکرولز وقتی میگی اسکاریم بعدی:مشکل داری؟مشکل داری؟ ما داریم اینجا زحمت میکشیم!
داداش هروقت با چشم خودت دیدی باور کن سر استارفیلد کل فن های سونی میسوزندن که ما این داریم موقع عرضه دیدی نسل ۸ ای بود تا ۹ پایان بندی داغون
ربطی نداره. گاهی اوقات ایده ها در پروژه مشکل ایجاد میکنن و حتی بازی ها چند بار ریبوت میشن. شاید حتی از ایده های اولیه که قابل اجرا نبودن بعداً بازی دیگه ای ایجاد بشه مثل پروژه رزیدنت ایول ۴ که یکی از ایده هاش اصلا سری DMC رو ساخت.
گاهی اوقات هماهنگ کردن مکانیک های بازی با هم دیگه کار رو برای استودیو سخت میکنه خصوصا داخل بازی های وسیع. نمونه بارز این نوع تأخیر ها و طولانی شدن پروژه ها هم بتسدا هست که برای هر بازی که عرضه میکنه نشون میده. حتی گاهی تأخیر ها هم باعث هماهنگی مکانیک های گیمپلی با هم و البته عمیق شدنشون نمیشه.
گاهی اوقات حتی پیش بردن چند پروژه با همدیگه باعث ایجاد اولویت بندی هایی در بین پروژه ها میشه؛ اما بعضی استودیو ها با معرفی زودهنگام بعضی بازی ها فقط این فکر رو در مخاطب ایجاد میکنن که پروسه ساخت بازی طولانی شده در شرایطی که فقط میخواستن مارکتینگ انجام بدن و پروژه معرفی شده مراحل اولیه توسعه رو میگذرونه.
بریم کنسول بسازیم🗿
مغز متفکر پلی استیشن 💙
دوستان نسل بعد هم نسخه دیسکی داریم؟ با توجه ب اینکه هنوزم این همه دیسک بازی عرضه میشه؟ منظورم پلی استیشن ۶ هست میتونیم باهاش فیزیکی بازی کنیم؟
۱۰۰% داریم.
مرسی عزیزجان
حاجی از الان تو فکر ps6 اوه تا بیاد عرضه بشه چند سالی موند کی زندست کی مرده
سپاس عزیز…یه تعداد دیسک فور دارم گفتم شاید ب درد اون زمان بخوره😀
دیگه کم کم نسخه فیزیکی جمع میشه همه چی دیجیتالی میشه یه زمانی پول میدادیم فیلم میخریدیم الان میریم دانلود میکنیم همه کلوپ ها دیگه ورشکسته شدن
والا ما که مدیر سونی یا مایکروسافت نیستیم جواب بدیم ولی احتمال ۹۹ درصد در نسل بعدی هم دیسک خواهیم داشت
ممنون رفیق
آقای روان شناس برای پرسیدن این سوال تو این وب به چند جلسه با روانشناس نیاز دارید ❤️😂
🤣🤣🤣🫂🫂🫂♥️♥️♥️درود رفیق،حقیقتا با این نرخ گرون گیفت کارت ک یک دلار هم حدودا هشتاد و شش تومن در میاد برای من و شمای مصرف کننده و نت مصرفی برای بازیایی ک اکثرا حجیم هم هستن و حتی نت شبانه هم جواب نمیده و سرعتش شدیدا کم میشه بعد از مصرف معین، تنها و بهترین گزینه همون دیسک هست😕
True
پلی استیشن خیلی رو دیسک سرمایه گذاری کرده
با توجه به اینکه بخش عمده ای از فروش عناوین فرست پارتی پلیستیشن به بازار فیزیکی وابستهاس میشه گفت بله از سمت سونی همچنان کنسول دیسک خور خواهیم داشت
ولی ایکس باکسو بعیده چون همین الانم عناوینو بدون نسخه فیزیکی عرضه میکنن نمونشم Hellblade 2
شاید دلیلش اینه که سازنده های کنسول به دنبال این خلاقیتهای بزرگ نمیرن که توسعشون زمان بیشتری به طول می انجامه
چون توسعه یک بازی چند سال طول میکشه خب سخت افزار در بدترین حالت ممکن خود هر سال داره به روزرسانی میشه
و توسعه بازی هر روز پیچیده تر و سخت میشه به نظرم باید هوش مصنوعی رو کمی تو توسعه بازی ها برای سریع تر کردن پروسه ساخت بازی ها دخالت بدن هم بتونن تو بودجه و زمان صرفه جویی کنن و تعدیل نیرو کم تر بشه
حق گفته
بنده خدا فردیه که خیلی کم مصاحبه می کنه ولی وقتی هم مصاحبه می کنه چند تا صحبت و حرف بهدردبخور می زنه (کلا بیسروصدا کاراشو انجام میده)
آقا نمیخوام بگم بیشتر از سازنده ها میفهمم ولی یکی یه دلیل منطقی بیاره که چرا زمان ساخت بازی ها بالا رفته ؟؟
گرافیک بازی ها که تو نسل قبل گیر کرده و فقط در حد بالارفتن رزولوشن
گیم پلی هم که پسرفت داشته حتی و اصلا دیگه شرکت ها ریسک نمیکنن و اکثر بازی ها شده مثل هم و یه کپی پیست میکنن
بهینه سازی هم که داغونه و از حداکثر توان کنسول استفاده نمیکنن خیلی از کمپانی ها
ابزار بازیسازی هم که بهینه تر شده و دانش بالاتر رفته هوش مصنوعی هم که به کمکشون میاد چند وقت دیگه
اصلا تمام موارد بالا رو من چرت و پرت گفتم پس چطوری اینسومنیاک و رمدی تند تند بازی میدن که از همه هم کیفتشون بالاتره ؟؟همین راکستار نسل ۷ میانگین بگیری هر یک سال و نیم یه بازی محشر میداد که نمونش تو این نسل نیست
من واقعا گیج شدم حس میکنم بعد کرونا به ذهن و جسم آدم ها یه وزنه سنگین وصل کردن
درواقع دلیل اصلیش خود تو هستی مردک دیوانه که با این فرغون اورکلاکی که ساختی با این cpu داغون باعث عقب ماندگی نسل ۹ شدی بخاطر cpu ضعیف فرغون اورکلاکی و مشکل دماش مجبورن بازیسازها وقت بیشتری رو بخاطر پورت فرغون اورکلاکی ۵ سونی حروم کنند
از عکس پروفایلت معلومه چه آدم داغونی هستی
اگه مشکل ps5 عه چرا اکثر اعتراض سازنده ها از سری اسه؟
تو از فن ایکس باکس بودن گذشتی عملاً🤫