رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا

رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم

انیمیشن‌های سینمایی بتمن بسیار خوب و جذابی تا به امروز ساخته شدند که واقعاً ارزش تماشا کردن را دارند.

در ادامه مطلب «رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش اول» در این مطلب قرار است به ادامه معرفی و رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن از گذشته تا به امروز پردازیم، انیمیشن‌هایی که به‌خوبی توانستند داستان این شخصیت بسیار محبوب و برجسته از دنیای دی‌سی را برای مخاطبان به نمایش در بیاورند و داستان‌های جذابی از دیگر شخصیت‌ها و شهر گاتهام را نشان بدهند.

۱۷. انیمیشن Batman: Gotham By Gaslight – محصول سال ۲۰۱۸

انیمیشن batman gotham by gaslight
انیمیشن Batman: Gotham By Gaslight

انیمیشن سینمایی Batman: Gotham By Gaslight با الهام از کتاب کمیکی از برند DC Elseworlds ساخته شده و داستان بروس وین در دوره ویکتوریایی را روایت می‌کند. در این اثر سینمایی، بتمن باید به تحقیقات درباره مجموعه‌ای از قتل‌های رازآلود بپردازد و همین نیز شوالیه تاریکی را در مقابل جک ریپر قرار می‌دهد. این انیمیشن سینمایی یکی از تاریک‌ترین انیمیشن‌های سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود که پر از پیچش‌های غافلگیرکننده و همچنین صحنه‌های اکشن خلاقانه است. این انیمیشن در جایی که انیمیشن The Doom That Came To Gotham شکست خورد، توانست به موفقیت برسد و توانست داستانی از DC Elseworlds را به‌خوبی اقتباس کند.

۱۶. انیمیشن The Batman vs. Dracula – محصول سال ۲۰۰۵

انیمیشن the batman vs dracula
انیمیشن The Batman vs. Dracula

انیمیشن سینمایی «بتمن در برابر دراکولا» در همان دنیای انیمیشن سریالی The Batman سال ۲۰۰۵ جریان دارد، انیمیشنی سریالی که یکی از بهترین انیمیشن‌های سریالی بتمن به شمار می‌رود. این انیمیشن سینمایی اثری سرگرم‌کننده است که بیشترین بهره را از قالب انیمیشنی خودش برده است. رویارویی بین بتمن و مردی که می‌تواند به خفاش تبدیل شود، احتمالاً در دنیای لایو اکشن کارساز نخواهد بود اما در این انیمیشن سینمایی بسیار جالب شده است. با این اوصاف، کسانی که هرگز انیمیشن سریالی The Batman را تماشا نکردند، ممکن است در ابتدا احساس کنند که طراحی کاراکتر منحصربه‌فرد و همچنین درون مایه کلی این انیمیشن سینمایی عجیب است.

۱۵. انیمیشن Son Of Batman – محصول سال ۲۰۱۴

انیمیشن son of batman
انیمیشن Son Of Batman

انیمیشن سینمایی «پسر بتمن» تمام ویژگی‌ها و نواقص انیمیشن‌های سینمایی بتمن در فرنچایز DCAMU را درون خودش دارد. این انیمیشن سینمایی از سرعت بالایی برخوردار است و بیشتر صحنه‌های آن سکانس‌های اکشن هستند و این در حالی است که سعی دارد تا خط داستانی New 52 را با عناصر جدیدی ترکیب کند. با این حال، باید گفت که چیزهای خوب در این اثر از چیزهای بد فراتر رفته‌اند و انیمیشن سینمایی «پسر بتمن» یک فیلم خوب بتمن است. اولین نمایش شخصیت دیمین وین روی پرده سینماها سرگرم‌کننده و جذاب است و مبارزه‌های وی با دث‌استروک نیز بسیار تماشایی بوده است.

۱۴. انیمیشن Batman vs. Robin – محصول سال ۲۰۱۵

انیمیشن batman vs robin
انیمیشن Batman vs. Robin

انیمیشن سینمایی «بتمن در برابر رابین» دنباله‌ای مستقیم برای انیمیشن «پسر بتمن» به شمار می‌رود و توانسته بهتر از فیلم اول باشد. مبارزه‌ها بهتر هستند، داستان جالب‌تر است و تعاملات میان بروس و دیمن نیز واقعاً خوب بوده است. داستان محفل جغدها در این انیمیشن سینمایی شاید به اندازه داستان آن از کمیک‌های New 52 خوب و غنی نباشد اما همچنان برای این انیمیشن ۹۰ دقیقه‌ای به‌خوبی کار کرده است. این اثر بهترین انیمیشن بتمن در فرنچایز DCAMU است.

۱۳. انیمیشن Scooby-Doo! & Batman: The Brave And The Bold – محصول سال ۲۰۱۸

انیمیشن scooby doo & batman the brave and the bold
انیمیشن Scooby-Doo! & Batman: The Brave And The Bold

این انیمیشن سینمایی همان‌طور که از عنوانش پیدا است، ادامه سنت طولانی کراس اُورها بین قهرمانان دی‌سی و Mystery Inc است. بتمن و اسکوبی دو در انیمیشن‌های سریالی و همچنین کمیک‌ها بارها به همراه یکدیگر معماهای پیچیده‎‌‌ای را حل کرده‌اند و این انیمیشن سینمایی تازه نیز توانسته پویایی بسیار جذاب بین این دو شخصیت را در قالب یک اثر سینمایی به نمایش بگذارد. اتفاقات این انیمیشن در همان تداوم فیلم Batman: The Brave and the Bold جریان دارد و تعاملات بسیار خنده‌داری میان کاراکترهای اسکوبی دو و لیگ عدالت را نشان می‌دهد. این یکی از بهترین کراس‌اُورهای دی‌سی به شمار می‌رود و در کل یکی از سرگرم‌کننده‌ترین انیمیشن‌های بتمن محسوب می‌شود.

۱۲. انیمیشن Batman: The Long Halloween, Part 2 – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن batman the long halloween part 2
انیمیشن Batman: The Long Halloween, Part 2

انیمیشن سینمایی «بتمن: هالووین طولانی» اقتباسی کامل از این کتاب کمیک نمادین نیست چراکه در منبع اصلی چندین تغییر ایجاد می‌کند و سبک هنری آن نیز نتوانسته جادوی کمیک اصلی را به نمایش در بیاورد. با این حال، انیمیشن سینمایی «بتمن: هالووین طولانی» نسبت به انیمیشن The Killing Joke و انیمیشن Batman: Hush اقتباس بهتری از کمیکی کلاسیک است. با این حال، انیمیشن دوم آن تغییرات بزرگتر و بدتری نسبت به منبع اصلی داشته و از همین رو در رده پایین‌تری نسبت به فیلم اول قرار گرفته است.

۱۱. انیمیشن Batman: The Long Halloween, Part 1 – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن batman the long halloween part 1
انیمیشن Batman: The Long Halloween, Part 1

داستان «بتمن: هالووین طولانی» از آن دسته داستان‌هایی است که باعث شدند تا بتمن به‌عنوان بزرگترین کارآگاه جهان شناخته شود. انیمیشن «بتمن: هالووین طولانی، بخش اول» در ایجاد فضایی مرموز پیرامون قاتل هالیدی به‌خوبی عمل کرده اگرچه به‌خوبی کتاب کمیک نبوده است. با این وجود، این اثر سینمایی توانسته بتمن از Tomorrowverse را معرفی کنید که مطمئناً برای مخاطبان جالب توجه بوده است. این اثر سینمایی توانسته تعادلی داشته باشد که انیمیشن «بتمن: هاش» به آن دست پیدا نکرده بود و توانسته داستانی نمادین از بتمن را با زمینه‌سازی‌هایی برای دنیای دی‌سی گسترده‌تری ترکیب کند.

۱۰. انیمیشن Batman: Year One – محصول سال ۲۰۱۱

انیمیشن batman year one
انیمیشن Batman: Year One

کمیک «بتمن: سال اول» از فرانک میلر یکی از کمیک‌هایی است که به شکل‌گیری مجدد بتمن پس از اتفاقات دوره Silver Age کمک کرد. این کمیک نه تنها یک کمیک متحول کننده از بتمن بود بلکه یکی از بهترین داستان‌های بتمن است که تا به حال روایت شده است. به این ترتیب، انیمیشن «بتمن: سال اول» به درستی سعی می‌کند تا حد امکان به منبع اصلی نزدیک شود. صداپیشگی بازیگران در این انیمیشن که شامل بن مک‌کنزی در نقش بتمن و برایان کرانستون در نقش کمیسر گوردون است توانسته جنبه‌های بسیار خوبی به این اثر بیفزاید. این فیلم مستقل و بدون دنباله یک انیمیشن برجسته و اساسی از بتمن است که باید آن را تماشا کرد.

۹. انیمیشن The Lego Batman Movie – محصول سال ۲۰۱۷

انیمیشن the lego batman movie
انیمیشن The Lego Batman Movie

انیمیشن سینمایی «لگو بتمن» نسخه‌ای فرعی برای انیمیشن The Lego Movie به شمار می‌رود و بار دیگر با حضور بتمن با صداپیشگی ویل آرنت است که در دنیای شهر گاتهام قرار دارد. این انیمیشن سینمایی پر از ایستر اگ‌هایی از دی‌سی و بتمن است و نامه‌ای عاشقانه به این شخصیت محسوب می‌شود. این فیلم حاوی برخی از خنده‌دارترین صحنه‌های بتمن است که تا به حال به روی پرده رفته و صداپیشگی ویل آرنت در نقش بتمن هم خنده‌دار و هم جذاب است.

۸. انیمیشن Batman: The Dark Knight Returns – Part 1 – محصول سال ۲۰۱۲

انیمیشن batman the dark knight returns part 1
انیمیشن Batman: The Dark Knight Returns – Part 1

اقتباس‌های انیمیشنی از چندین داستان نمادین از بتمن ساخته شده که شامل داستان «شوالیه تاریکی باز می‌گردد» از فرانک میلر است. این داستان در قالب دو انیمیشن ساخته شده، اتفاقی که قبلاً برای هیچ انیمیشن دیگری از دی‌سی رخ نداده بود. تقریباً هر صحنه‌ای از کمیک در قالب انیمیشن بازسازی شده و با این وجود، این اثر سینمایی نسبت به کمیک کمتر خشن و خونین است. با این وجود، انیمیشن «بتمن: شوالیه تاریکی باز می‌گردد» اقتباسی وفادار است و توانسته یکی از مشهورترین داستان‌های بتمن را به نمایش در بیاورد.

۷. انیمیشن Batman: The Dark Knight Returns – Part 2 – محصول ۲۰۱۳

انیمیشن batman the dark knight returns part 2
انیمیشن Batman: The Dark Knight Returns – Part 2

انیمیشن «بتمن: شوالیه تاریکی باز می‌گردد – بخش دوم» داستان مربوط به سوپرمن را از کتاب کمیک اصلی پوشش می‌دهد. بیشتر این اثر سینمایی مربوط به زمینه‌سازی برای مبارزه میان بتمن و سوپرمن است که در کتاب‌های کمیک منجر به صحنه‌های نمادین زیادی شده است. همانند انیمیشن اول، این انیمیشن سینمایی نیز اقتباسی وفادار از کمیک‌ها بوده است اما اهمیت مبارزه میان سوپرمن و بتمن باعث شده تا این اثر سینمایی در رده بالاتری قرار بگیرد.

۶. انیمیشن Batman: Soul Of The Dragon – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن batman soul of the dragon
انیمیشن Batman: Soul Of The Dragon

برخلاف بسیاری از انیمیشن‌های بتمن، انیمیشن سینمایی «بتمن: روح اژدها» بر اساس هیچ کمیکی ساخته نشده است. این اثر داستانی اورجینال است که داستان بتمن در دهه هفتاد میلادی را روایت می‌کند. انیمیشن «بتمن: روح اژدها» آموزش‌های بروس وین را به نمایش در می‌آورد و با حضور شخصیت‌هایی همچون بانو شیوا، برنز تایگر و او سنسی است. این انیمیشن که هم سرگرم‌کننده و هم پر از شخصیت‌های عالی است، به دنبال اقتباس‌های ناامیدکننده‌ای همچون The Killing Joke و همچنین فیلم‌های فرمول محور فرنچایز DCAMU همچون Hush توانسته ورق را برگرداند.

۵. انیمیشن Batman: Assault On Arkham – محصول سال ۲۰۱۴

انیمیشن batman assault on arkham
انیمیشن Batman: Assault On Arkham

انیمیشن سینمایی «بتمن: حمله به آرکهام» بیشتر یک فیلم جوخه انتحار است تا یک فیلم بتمن. در واقع، انیمیشن «بتمن: حمله به آرکهام» بتمن را به‌عنوان شخصیت شرور به تصویر می‌کشد و گروه Task Force X نیز شخصیت قهرمان هستند. این اثر فیلمی اکشن محور است که به شدت از بازی‌های Batman Arkham الهام گرفته است و توانسته گروه جوخه انتحار دی‌سی را با این داستان سرگرم‌کننده و پر از پیچش داستانی به کانون توجه بیاورد. این انیمیشن سینمایی همچنین با موفقیت حال و هوای بازی‌های آرکهام را به تصویر کشیده، حتی با وجود اینکه به بازی‌ها مرتبط نیست و همین نیز سبب شده تا یکی از بهترین انیمیشن‌های سینمایی بتمن در تاریخ باشد.

۴. انیمیشن Batman Beyond: Return of the Joker – محصول سال ۲۰۰۰

انیمیشن batman beyond return of the joker
انیمیشن Batman Beyond: Return of the Joker

یکی از تاریک‌ترین انیمیشن‌های دی‌سی، انیمیشن «بتمن ماورایی: بازگشت جوکر» است که برای اولین بار شخصیت جوکر را در دنیای بتمن ماورایی معرفی می‌کند. این انیمیشن سینمایی در فرنچایز DCAU جریان دارد و داستان تری مک‌گینیس از انیمیشن سریالی Batman Beyond را دنبال می‌کند. بازگشت شخصیت جوکر با صداپیشگی مارک همیل بسیار هیجان‌انگیز و در عین حال ترسناک است و این دشمن افسانه‌ای بتمن توانسته نبردهای بسیار دشواری را برای تری مک‌گینیس به ارمغان بیاورد. انیمیشن سینمایی «بتمن ماورایی: بازگشت جوکر» اثری هیجان‌انگیز و روان‌شناختی است که به‌عنوان پایانی تلخ و شیرین برای انیمیشن سریالی Batman: The Animated Series عمل می‌کند.

۳. انیمیشن Batman: Gotham Knight – محصول سال ۲۰۰۸

انیمیشن batman gotham knight
انیمیشن Batman: Gotham Knight

بتمن بر اساس تعابیر مختلف رشد می‌کند و انیمیشن سینمایی «بتمن: شوالیه گاتهام» توانسته به‌خوبی آن را به نمایش در بیاورد. چهار استودیو انیمه سازی در این پروژه دخیل بودند که نتیجه آن نیز اثری آنتولوژی از بتمن شامل شش انیمیشن کوتاه شده است. هر کدام از بخش‌های این انیمیشن سینمایی توانسته به‌صورت منحصربه‌فرد داستان بتمن و داستان‌های آن را بررسی کند و ترکیبی از جلوه‌های بصری را با داستان‌سرایی عالی به نمایش در بیاورد. با گذشت ۱۵ سال، انیمیشن سینمایی «بتمن: شوالیه گاتهام» همچنان یکی از بهترین انیمیشن‌های سینمایی دی‌سی است.

۲. انیمیشن Batman: Mask Of The Phantasm – محصول سال ۱۹۹۳

انیمیشن batman mask of the phantasm
انیمیشن Batman: Mask Of The Phantasm

انیمیشن سینمایی «بتمن: نقاب شبح» بسط و توسعه‌ای از انیمیشن سریالی Batman: The Animated Series است که شامل همه موارد مثبت و خوب یک اثر از بتمن است. در این اثر سینمایی، بروس وین به‌عنوان شخصیتی ظریف و لایه‌لایه به تصویر کشیده می‌شود که در آن، جهاد بتمن بسیار پیچیده است. این انیمیشن سینمایی هم داستانی عاشقانه و هم داستانی انتقام‌جویانه است و در آن، بتمن با بروس وین بودن و زندگی نرمال داشتن دست و پنجه نرم می‌کند. همه صداپیشه‌ها توانستند به‌خوبی از عهده نقش‌های خودشان بر بیایند اما مارک همیل در نقش جوکر توانسته در این اثر بدرخشد، اثری که نه تنها یکی از بهترین انیمیشن‌های بتمن بلکه یکی از بهترین فیلم‌های دی‌سی است.

۱. انیمیشن Batman: Under The Red Hood – محصول سال ۲۰۱۰

انیمیشن batman under the red hood
انیمیشن Batman: Under The Red Hood

انیمیشن سینمایی «بتمن: پشت نقاب سرخ» نمونه‌ای از اقتباسی است که بهتر از منبع اصلی است. مرگ جیسون تاد و بازگشت به‌عنوان رد هود در میان برخی از بحث‌برانگیزترین تصمیمات در تاریخ کمیک‌های دی‌سی است، حتی اگر کمیک Death in the Family یک کمیک بتمن نمادین به شمار می‌رود.

انیمیشن سینمایی «بتمن: پشت نقاب سرخ» با مرگ رابین توسط جوکر شروع می‌شود اما اصلاً سعی ندارد تا راه دیگر کمیک‌ها را دنبال کند. در عوض، این اثر سینمایی سعی دارد تا فیلمی اکشن محور و احساسی باشد و نشان بدهد که چرا داستان‌های بتمن این قدر خوب در قالب انیمیشن به نمایش گذاشته می‌شوند. با گذشت بیش از یک دهه از این انیمیشن سینمایی، این اثر همچنان بهترین انیمیشن سینمایی بتمن در دنیای دی‌سی است.


منبع: screenrant

ARSHIAAAAunknownX41(در سطح بالاتر)MA12Daniel WayneYohanahander16.CYRUSراستین کولهnero son of vThe sparrowخر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)broken from the inside000000BADMANپروفسور بی سوادSAM LAKEJoel Morganهیربدꕥmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی تمام انیمیشن‌های سینمایی بتمن | بخش دوم - گیمفا