آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا
آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا
آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا
آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake

آرمان زرمهر
۱۸:۲۰ ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

طی این مقاله نگاهی دقیق‌تر به تریلر گیم‌پلی ۱۳ دقیقه‌ای Silent Hill 2 Remake خواهیم داشت تا ببینیم عملکرد بلوبر در بخش‌های مختلف چطور بوده است.

زمانی که تریلر “Combat Reveal” بازسازی Silent Hill 2 منتشر شد شخصا در همان لحظه‌ی ابتدایی که نام این تریلر را دیدم تا حدی خنده‌ام گرفت چرا که هرگز فکرش را نمی‌کردم شاهد روزی باشم که تریلر با مضمون «سیستم مبارزات» برای یکی از آثار این فرنچایز منتشر شود. بنابراین در همان لحظه‌ی ابتدایی تقریبا مطمئن بودم که Bloober Team نقش چندانی در تدارک این تریلر نداشته است چرا که اگر یک چیزی را در ارتباط با این استودیو به قطع بدانم آن است که درک و علاقه‌ی بسیاری به SH داشته و امکان ندارد پس از مدت‌ها سکوت به جای تمرکز بر ابعاد حیاتی یک تجربه‌ی SH تریلری متمرکز بر مبارزات منتشر کند.

از همین رو شخصا لزوما اعتنای چندانی به این تریلر نکرده و تا مشاهده‌ی یک گیم‌پلی گسترده با تمرکز بر ابعاد مهم این عنوان منتظر ماندم چرا که شخصا تا وقتی تیتراژ پایانی یک تجربه‌ی گیمینگ را نبینم آن را قضاوت نمی‌کنم. حال چند روز پیش طی رویداد Silent Hill Transmission سرانجام شاهد یک نمایش گیم‌پلی گسترده با تمرکز بر ابعاد مختلف این عنوان بودیم که امروز قصد داریم با هم نگاهی دقیق‌تر به آن داشته باشیم.

توجه داشته باشید طی این مقاله بنده به شکلی اولویت بندی شده هر بخش را مورد بررسی قرار می‌دهم. این اولویت بندی با توجه به دیدگاه من نسبت به این اثر بوده و ممکن است کمی با شما متفاوت باشد اما مطمئنا در برخی از آن‌ها اشتراک خواهیم داشت.

سقوط در درون روانی خورد شده؛ کاراکترها و داستان

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

در عنوان SH2 شخصا برای من شخصیت‌ها و در راستای آن نقشی که در روایت مستقیم و غیر مستقیم این عنوان ایفا می‌کنند در اولویت اول قرار دارد. این شخصیت‌ها همچنین به شکلی گسترده به رویکرد سمبلیک و فلسفه‌ی کلی داستان‌سرایی متصل هستند و از همین رو به نظر من اگر این بخش دچار مشکل شود به طور مستقیم همچون ویروسی کلیت این تجربه را دچار مشکل می‌کند، اما SH2R با توجه به این تریلر چه دیتایی در این زمینه به ما می‌دهد؟

طی نمایش‌های اخیر این عنوان دو از دو کاراکتر بازی یعنی Maria و Angela رونمایی شد که تا حدی یک دید کلی به رویکرد شخصیت‌پردازی کلی این دو کاراکتر ارائه می‌داد. تریلری که در رویداد State of Play پخش تمرکز کامل بر Angela داشت؛ ظاهر و طراحی کلی این کاراکتر تا حد زیادی پایبند بر اثر اورجینال است و در حالی که چهره‌ی اورجینال او را تا حد زیادی ترجیح می‌دهم اما بیشتر رویکرد روایی او برایم اهمیت دارد تا «پف کردن» صورت این کاراکتر، البته لازم به ذکره که طراحی فعلی این کاراکتر مستقیما بر پایه‌ی طراحی takayoshi sato گرفته شده است.

هر چند این مورد هم باید اضافه کنم که به شکل عجیبی در دیگر سکانس‌های تریلر چهره‌ی او بهتر از سکانس قبرستان Toluca جلوه می‌کند اما به طور کلی جزئیات صورت Angela کمی کمتر از دیگر کاراکترها به نظر می‌رسد که کمی عجیب است. اما در ارتباط با شخصیت‌پردازی این کاراکتر یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در ارتباط با او احساس کردم تکیه بیشتر سازندگان به سن او و تعمیم زخم‌های روانی‌اش به یک جوان ۱۹ ساله است.

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

در قسمت اورجینال Angela تا حد بیشتری بالغ به نظر می‌رسید و این مسئله هم در نحوه‌ی طراحی ظاهری و هم در سازوکار پرداخت و ارائه‌ی او تاثیرگذار بود هر چند که در مواقعی حس‌وحال یک جوان ۱۹ ساله را منتقل می‌کرد. اما نسخه‌ی ریمیک نه تنها چهره‌ی این کاراکتر را تا حدی جوان‌تر کرده است بلکه با توجه به سکانس‌های محدود اما آشنایی که از او مشاهده کردیم تا حدی بیش از پیش حس‌و‌حال یک دختر جوان با زخم‌های روانی را منتقل می‌کند که البته این مسئله ارتباط مستقیم با صداگذار او نیز دارد.

این موضوع به نظرم می‌تواند به شکل جالبی نوع ارائه و سکانس‌های مربوط به این کاراکتر را دست‌خوش تغییرات کند اما به همان نسبت امیدوارم موجب تک‌بعدی شدن ارائه‌ی او نشود، با این وجود به هیچ عنوان نمی‌توان صرفا با توجه به چند سکانس نمایش داده شده این مسئله را قضاوت کرد بنابراین باید تا زمان تجربه‌ی بازی منتظر بمانیم.

پیش از آن که از این کاراکتر عبور کنم بد نیست به عنوان سخن پایانی یک مسئله‌ای را بیان کنم؛ اگر در بین تمام ابعادی که از این بازی مشاهده کردیم تمام دغدغه‌ی شما «پف کردن» جزئی یا «عدم زیبایی» یک جوان ۱۹ ساله است که برای بخش عمده‌ای از زندگی‌اش دچار خشونت جنسی بوده، بد نیست از خانه بیرون بروید و کمی چمن و گیاهان را لمس کنید.

حتی در قسمت اصلی نیز «زیبایی» هرگز یکی از اهداف طراحی Angela نبود بنابراین طوری رفتار نکنید که گویی کلیت Legacy طراحی این کاراکتر و در راستای آن این عنوان نابود شده است. هرگاه تیتراژ پایانی بازی را مشاهده و به راستی احساس کردید که اهداف و سیاست‌های خاصی پشت این رویکرد بوده است آنگاه از کارت Woke استفاده کنید.

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

اما بگذارید به سراغ Maria برویم که به نظر می‌رسد نسبت به تمامی کاراکترهایی که تا الان در این بازسازی مشاهده کردیم فلسفه‌ی متفاوتی نسبت به شخصیت‌پردازی اورجینالش را دنبال می‌کند و این مسئله بیش از هر چیزی از ظاهر او مشخص است. به نظر می‌رسد Maria در این ریمیک تا حدی پوشیده‌تر جلوه می‌کند و به اصطلاح ظاهر و پوشش او Tone Down شده است اما قبل از اینکه دست به اسلحه شوید و بازی را به تیر ببندید بگذارید اول اتفاقی که احساس می‌کنم واقعا در حال رخ دادن است را تشریح کنم.

Maria و طراحی او در بازی اورجینال هدفی کاملا مشخص داشت و از همین‌رو تغییر آن در این بازسازی می‌تواند نگران کننده باشد اما شخصا فکر می‌کنم قطعا هدفی مشخص پشت این تغییر بوده و در نهایت به همان مقصد نهایی روایی این کاراکتر ختم می‌شود. اول از همه طراحی حال حاضر Maria در این ریمیک به نظر می‌رسد الهام گرفته از یکی از طراحی‌های اولیه‌ی او توسط Takayoshi Sato است. در وهله‌ی دوم باید به خاطر داشته باشید که SH2 یک بسته‌ی الحاقی به نام Born From A Wish داشت که به صورت کامل روی کاراکتر Maria تمرکز داشت اما لزوما مطمئن نیستیم که آیا آن DLC نیز ریمیک خواهد شد یا قرار است بخشی از بازی اصلی باشد!

چیزی که شخصا فکر می‌کنم که البته به لطف صحبت یکی از طرفداران در توییتر به آن پی بردم آن است که احتمالا قرار است شاهد تلفیق ایده‌ی شخصیت‌پردازی این کاراکتر در Born From A Wish با بازی اصلی باشیم. طی آن بسته‌ی الحاقی ما شاهد شخصیتی بسیار متفاوت از Maria نسبت به داستان اصلی بودیم؛ ما شاهد ورژنی ترسیده و سردرگم از Maria هستیم که در واقع در حال طی کردن روند پردازش شخصیت و بدل شدن به چیزی است که در داستان اصلی می‌بینیم. اگر طی این تریلر دقت کنید Maria بسیاری از این خصوصیات را داشته و لزوما همچون اثر اورجینال رفتار نمی‌کند.

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

چیزی که من فکر می‌کنم آن است که احتمالا ما شاهد خورد شدن تدریجی Maria در راستای کنش و واکنش او با James هستیم که در نهایت ما را به آن تصویر اورجینال این کاراکتر می‌رساند یا حتی شاید از برخی ایده‌های نسخه‌ی Shattered Memories در راستای تغییر تدریجی و اعمال دیدگاه و شهوت James روی این کاراکتر استفاده کنند. در هر صورت شخصا فکر می‌کنم چنین تغییر گسترده‌ای قطعا دلیل و توضیحی دارد چرا که در غیر این صورت یکی از مهم‌ترین محرک‌های سمبلیک و روایی این بازی به کلی از بین می‌رود بنابراین به راستی امیدوارم نویسندگان توجیه خوبی برای این مسئله داشته باشند.

James نیز طی این تریلر شاهد تغییراتی از جمله تغییر چهره‌اش بوده که البته در راستای اعتراض طرفداران انجام شده و باز هم جای تحسین دارد که Bloober Team تا این حد به گفته‌ی مخاطبان اهمیت داده به طوری که به کلی چهره‌ی پروتاگونیست بازی را در راستای اعتراض آن‌ها دست‌خوش تغییر می‌کند، هر چند که شخصا باور دارم طراحی ابتدایی چهره‌ی James بهتر از صورت حال حاضرش میزان شکستگی او را به تصویر می‌کشید.

Laura هم سرانجام یک نمایش گسترده دریافت کرده که باز هم در زمینه‌ی طراحی و حتی صداگذاری به خوبی عمل می‌کند. به نظر می‌رسد این کاراکتر حالا در لحظات بیشتری با James وارد کنش و واکنش شده در حالی که همچنان بسیاری از سکانس‌های اورجینال را نیز به تصویر می‌کشد. همچنین نحوه‌ی ارائه‌ی او نیز حالا کمی مرتعش‌تر به نظر می‌رسد و در حالی که همچنان محرک «اعصاب خرد کن» بودن این کاراکتر حفظ شده است.

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

به طور کلی یک مسئله‌ای که طی این دو تریلر اخیر تا حد زیادی قابل درک و مشاهده بود آن است که سازندگان تا حد زیادی حداقل در زمینه‌ی به تصویر کشیدن اتفاقات داستانی به SH2 اورجینال وفادار ماندند به طوری که بسیاری از سکانس‌ها و حتی دیالوگ‌ها حتی بدون کمترین تغییری دقیقا به همان شکل تنها با زوایای دوربین و گرافیکی بهتر به نمایش گذاشته می‌شوند.

نحوه‌ی ارائه‌ی داستان و کات‌سین‌ها از آن حس‌وحال «رویا طور» کمی بیشتر به سمت سینماتیک سوق پیدا کردند که البته این مسئله تا حدی به تاریک‌تر شدن بازی کمک کرده است و شخصا با توجه به این دو تریلر بسیار از نحوه‌ی ارائه و Presentation سکانس‌های داستانی راضی و به آن‌ها خوش‌بین هستم و به غیر از چند موردی که به آن‌ها پرداختم به نظر می‌رسد این بازسازی تا حد زیادی از پس پایبندی به داستان‌سرایی این بازی برآمده است. لازم به ذکر است متفاوت بودن نوع Presentation این اثر لزوما به معنای بد بودن نیست تا وقتی که در راستای همان هدف قسمت اورجینال حرکت کنند.

آن شهر رویاهایم؛ طراحی محیط و دشمنان

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

به نظرم Bloober Team با توجه به نمایش‌های اخیر بازی در این زمینه عالی عمل کرده و شخصا عاشق طراحی Silent Hill شدم و به راستی برای قدم زدن در خیابان‌های مه‌آلود آن لحظه شماری می‌کنم. میزان پایبندی تیم سازنده به اثر اورجینال به راستی مثال زدنی است به طوری که اکثریت بخش‌ها و حتی فروشگاه‌های شهر درست به همان شکل سابق بازسازی شده‌اند که در مواردی که داخل تریلر به نمایش درآمد می‌توان به فروشگاه “I Love Groovy” اشاره کرد.

همچنین ما شاهد چندین بخش کاملا تازه بودیم که در واقع گسترشی بر محیط‌های حاضر در بازی اورجینال هستند؛ در طول تریلر ما شاهد یک اتاق تازه در سکشن آپارتمان هستیم که با بادکنک‌هایی با مضمون “Welcome Home” تزئین شده‌اند که البته مشخص نیست لزوما نقش روایی هم به این محیط‌های جدید تعلق می‌گیرد یا خیر.

همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند که بسیاری از محیط‌های غیر قابل اکتشاف در بازی اصلی در عنوان ریمیک قابل اکتشاف و دسترسی هستند که بسیار خوش‌حال کننده است. به عنوان مثال اگر به خاطر داشته باشید در بیمارستان Brookhaven بسیاری از درها به طور کلی قفل و غیر قابل دسترسی بودند و امکان اکتشاف آن‌ها در این عنوان می‌تواند به انعطاف‌پذیری و گسترش «جست‌وجو» و “Exploration” کمک به‌سزایی بکند.

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

یکی از نمونه‌های این گسترش‌ها و محیط‌های قابل دسترسی در طول نمایش‌های اخیر توجه مرا جلب کرد پارکینگ اتوبوس‌های در منطقه‌ی South Vale است که در SH2 اورجینال غیر قابل دسترسی بود اما به نظر می‌رسد در طی تجربه‌ی ریمیک اجازه‌ی ورود به آن به ما داده می‌شود و این بخش به خوبی در سکانسی که از اتوبوس مدرسه و Lying Figure که از زیر آن بیرون می‌آید در تریلر مشخص است.

همچنین چندین محیط دیگر نیز در طی این نمایش به تصویر کشیده می‌شوند که اگر بتوانم به حافظه‌ام اعتماد کنم تقریبا مطمئنم در بازی اثر اورجینال وجود نداشتند و یکی از آن‌ها اتاقی است که در آن چندین پرستار در حال نگاه کردن به تصویر برفکی یک تلوزیون هستند، تنها چیزی که از یک سکانس و محیط مشابه در این فرنچایز به یاد دارم به Silent Hill Homecoming باز می‌گردد و تقریبا مطمئن هستم در تجربه‌ی OG چنین محیطی وجود نداشت.

بد نیست به این مسئله نیز اشاره کنم که مکانی که به نظر می‌رسد مکانی که James در آن رادیو را پیدا کرده و با اولین Lying Figure روبه‌رو می‌شود از داخل تونل به داخل آپارتمانی تغییر یافته که به نظرم بسیار واقع‌گرایانه‌تر و منطقی‌تر از تجربه‌ی اورجینال است. یکی دیگر از جزئیات بسیار جالب در لحظه‌ای بود که James شیشه‌ی ماشینی را می‌شکند و Health Drink را از داخل آن برمی‌دارد که البته اشاره به تعامل محیطی هم دارد؛ اگر قبل از شکستن شیشه به بازتاب شیشه دقت کنید مشاهده می‌کنید که James به شکل Pyramid Head بازتاب می‌شود که حقیقتا ظرافت بسیار عالی محسوب می‌شود!

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

صحبت از پرستارها شد بد نیست کمی راجع به طراحی دشمنان در طی این نمایش‌ها صحبت کنیم؛ با توجه به مشاهداتمان تقریبا می‌توان گفت عملکرد Bloober Team در طراحی دشمنان به همان اندازه‌ی طراحی محیط‌های بازی تحسین‌برانگیز است و در این بین برخی جزئیات جالب نیز به چشم می‌خورد.

یک مسئله‌ی بسیار قابل توجه آن است که برخی از طراحی دشمنان از جمله Bubble Head Nurseها از طراحی‌های اولیه‌ی اثر OG گرفته شده است و در طول تریلرهای اخیر ما شاهد دو نوع مختلف از آن‌ها هستیم که حتی در یک سکانس دقیقا کنار هم ایستاده‌اند و به آسانی قابل قیاس هستند. مدل‌های «تمیز» این پرستارها از طراحی‌های اولیه‌ی آن‌ها گرفته شده و کمی دست‌خوش تغییرات شدند در حالی که مدل «‌سیاه‌تر» و مریض‌تر آن‌ها مستقیما از اثر اورجینال به این عنوان منتقل و بازسازی شده‌اند.

همچنین به نظر می‌رسد این دشمنان به مرور زمان از حالت ابتدایی «تمیز و معمولشان» به حالت «سیاه‌تر و مریض‌تر» تغییر شکل پیدا می‌کنند چرا که با توجه به تریلر بخش‌هایی که در نیمه‌ی ابتدایی بازی هستند عموما دشمنانی با طراحی عادی دارند اما بخش‌هایی که از نیمه‌ی دوم به تصویر کشیده می‌شوند عموما دارای دشمنانی تاریک‌تر و مریض‌تر هستند که به نظرم توجه بسیار خوبی به جزئیات بوده و حتی به یک‌پارچگی روایت محیطی نیز کمک بسیار زیادی می‌کند.

به طور کلی در زمینه‌ی طراحی محیط و دشمنان به نظر می‌رسد عنوان ریمیک عملکردی بسیار وفادارانه داشته در حالی که پیچش‌ها و گسترش‌های خودش را نیز روی آن‌ها اعمال می‌کند که البته اکثریت آن‌ها به طور مستقیم از کانسپت‌های OG گرفته شده است. همچنین بخش‌های تازه و گسترش یافته نیز بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسند و بهانه‌ی بسیار خوبی برای جست‌وجو و غرق شدن هر چه بیشتر در محیط بازی هستند.

کابوسی واقعی؛ گرافیک و صداگذاری

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

در این زمینه حرف چندان زیادی وجود ندارد چرا که نمایش‌های بازی حتی از همان تریلر ابتدایی گویای کیفیت بازی در این ابعاد بودند، Silent Hill 2 Remake به جرات یکی از چشم‌نوازترین و پر جزئیات‌ترین آثار چند سال اخیر محسوب می‌شود. از جزئیات محیط گرفته تا فضاسازی کلی بازی به لطف استفاده‌ی بسیار بهینه از مه، گرافیک بصری این بازی به شدت طراحی محیط آن را تقویت کرده و به نظر می‌رسد یک مکمل عالی برای آن به شمار می‌آید.

یکی از مسائل بهبود یافته در این بخش نسبت به تریلر “Combat Reveal” صدای اسلحه‌ها بود که به شکل بسیار قابل توجهی بهبود یافته‌اند. در کنار این موارد به نظر می‌رسد صداگذاری محیط هم به خوبی انجام شده و ظریف‌کاری‌های مناسبی در این زمینه اعمال شده است. صداپیشگی کاراکترها مخصوص James نیز تا حد زیادی برایم خوش‌آیند بود و به نظرم تا حد زیادی سعی دارند به نحوه‌ی ارائه‌ی صداپیشگان ابتدایی پایبند بمانند به طوری که در برخی بخش‌ها حتی تحریرهایی که روی دیالوگ‌ها انجام می‌دهند تا حدی مشابه به سکانس اورجینال است اما با این وجود به همان نسبت پیچش‌های اختصاصی خود را روی این کاراکترها اعمال می‌کنند که باز هم خوش‌حال کننده است.

موسیقی هم که توسط Akira Yamaoka تنظیم و نواخته شده است که بعید می‌دانم اصلا نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد اما بد نیست به این مسئله اشاره کنم ما شاهد برخی ترک‌های تازه، ترک‌های از نو نواخته شده و برخی ترک‌های کاملا تازه در ساندترک قسمت دوم هستیم که با توجه به شخصی که این بخش را در اختیار دارد شخصا کوچک‌ترین شکی در عالی بودن آن ندارم.

بقا در جهنم درونی؛ گیم‌پلی و سیستم مبارزات

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

قرار گرفتن بخش گیم‌پلی در اولویت پایانی لزوما به معنای بی‌اهمیت بودن آن نیست بلکه بیشتر به معنای اهمیت کمتر آن‌ نسبت به دیگر بخش‌های این اثر حداقل برای من است. Silent Hill هیچ‌گاه لزوما به خاطر گیم‌پلی «عمیق» شناخته نشده است و حتی یک مقایسه‌ی ساده بین هر اثر در این فرنچایز با همتا و هم دوره‌ی خود در Resident Evil به خوبی نشان می‌دهد که SH همیشه در این زمینه و به طور کلی ابعاد مکانیکال سطحی‌تر پیاده‌سازی شده است که البته این سطحی بودن هرگز دلیل بر بد بودن نبود بلکه هم راستا با رویکرد کلی تجربه‌ی این مجموعه محسوب می‌شد.

با این وجود این مسئله توجیهی برای عملکرد ضعیف SH2 ریمیک در زمینه‌ی پیاده‌سازی انیمیشن‌های خودش در ابعاد گیم‌پلی و مبارزات نیست و این مسئله‌ای است که انتقاد از آن کاملا به جاست. البته به نظر من انمیشین‌ها در روند کلی گیم‌پلی مشکل چندانی ندارند و حتی برخی جزئیات ظریفی در آن به کار رفته است، به عنوان مثال در بخشی از تریلر گیم‌پلی James پس از بررسی یک جنازه در حین گیم‌پلی نقشه‌اش را بیرون آورده و به نشانه‌گذاری روی آن می‌پردازد که در واقع به پلیر این پیام را می‌رساند که سرنخ جدیدی به نقشه اضافه شده است.

یا اینکه در حین یکی از سکانس‌های مبارزه با پرستارها بازی به خوبی نشان می‌دهد که اگر چندین بار از یک نوع ضربه استفاده کنید دشمنان می‌توانند آن را دفع کنند به طوری که در این سکانس پس از چند ضربه به پرستار با استفاده از یک میله در مرتبه‌ی آخر او میله را هنگام ضربه گرفته و آن را دفع می‌کند که باز هم ظرافت جذابی در این زمینه محسوب می‌شود.

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

با این وجود انمیشین‌های کلی مبارزات تا حدی خشک و به اصطلاح Clunky جلوه می‌کنند هر چند که به نظر می‌رسد نسبت به تریلر “Combat Reveal” میزان بازخورد دشمنان نسبت به ضربه یا تیر افزایش یافته است.

یکی دیگر از جزئیاتی که در طول تماشای تریلرهای بازی مشاهده کردم بسیار برایم جالب بود آن است که در یکی از سکانس‌ها گیم‌پلی James به شکلی کاملا خودآگاه از مبارزه و درگیری دوری کرده و اجازه می‌دهد پرستار از پیش رویش عبور کند و این بسیار خوش‌حال کنندست چرا که این دقیقا فلسفه‌ای است که نسخه‌های کلاسیک این مجموعه دنبال کرده و همیشه پلیر را به مبارزه نکردن و تامل پیش از درگیری تشویق می‌کردند که از قضا یکی از تفاوت‌های عمده‌ی این مجموعه با RE در زمینه‌ی روند و رویکرد کلی گیم‌پلی است.

زمانی که تریلر مبارزات بازی منتشر شد بسیاری فکر می‌کردند SH2 قصد دارد رویکردش را همچون RE بیشتر روی مبارزات و درگیری متمرکز کند اما با توجه به تریلرهای اخیر به نظر می‌رسد همچنان این مجموعه بر فلسفه‌ی کلی خود در این زمینه پایبند است. شاید بگویید: «شاید صرفا برای تریلر به این شکل این سکانس را به تصویر کشیدند و از کجا معلوم که اصلا بازی پلیر را به این کار تشویق کند؟».

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

در پاسخ به این موضوع باید بگویم اگر به بخش‌های تیراندازی در این تریلرها توجه کنید عموما میزان مهمات James بسیار محدود است و تمرکز بازی روی این مسئله و هم چنین عدم آسان‌سازی درگیری‌ها توسط سیستم مبارزات می‌تواند تا حد زیادی پلیر را به تامل پیش از هر درگیری تشویق کرده و باعث شود در این زمینه قدم‌هایی شمرده‌تر برداشته شوند.

عناوین SH در هیچ نقطه‌ای تاریخ لزوما آثار «هاردکور» یا «سخت» در ابعاد مکانیکال وحشت بقا محسوب نمی‌شدند اما با این وجود عموما یک خط فکری «عدم استفاده از زور باز» در آثار کلاسیک مجموعه جاری است و آن هم به دلیل عدم وجود بازدهی بالا از سیستم مبارزات و همچنین مهارت کاراکترها در این سناریوهاست بنابراین دیدن اینکه همچنان این خط فکری با توجه به نمایش در این تجربه وجود دارد خوش‌حال کننده است.

اما در نهایت انتقادهایی که به انیمیشن‌ها در این بخش وارد است کاملا قابل درک و منطقی است چرا که در سال ۲۰۲۴ انتظار بیشتری از یک اثر نسل نهمی در این زمینه می‌رود، با این وجود حقیقتا این سیستم مبارزه در کمال ناباوری بهترین عملکرد را در این بخش فرنچایز در تاریخچه‌ی این مجموعه به نمایش می‌گذارد مخصوصا اگر بخواهیم آخرین اثر رسمی عرضه شده‌ی مجموعه یعنی SH: Downpour و سیستم مبارزات مفتضحش و جان خراشش را به عنوان یک استاندارد برای این مجموعه در نظر بگیریم!

خبر فوری!!

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

طی زمان ویرایش این مقاله استودیوی Bloober Team طی یک خبر فوری اعلام کرد که قرار است به اعتراضات طرفداران پاسخ داده و طراحی چهره‌ی همه‌ی کاراکترها را به کلی تغییر دهند. بیانیه‌ی رسمی این استودیو را می‌توانید در پاراگراف بعدی مطالعه کنید:

پس از گوش فرا دادن به انتقادات جامعه‌ی طرفداران فرنچایز سرانجام مشکل اصلی رویکرد هنری و طراحی اثرمان را شناسایی کرده و در همین راستا تصمیم گرفتیم طراح ارشد پروژه را اخراج و با ایجاد تغییر کلی در چهره‌های شخصیت‌های مختلف بازی آن‌ها را بیش از پیش به روح اصلی Silent Hill 2 نزدیک کنیم. این رویکرد تازه به راستی نمایان‌گر هرآن چیزی است که موجب شده است این بازی به یکی از تجربه‌های نمادین این صنعت تبدیل شود و باور داریم طرفداران سخت پسندمان قطعا از آن استقبال خواهند کرد.

Bloober Team

سازندگان همچنین اظهار داشتند نام Pyramid Head به “GIGA Head” تغییر کرده است و در طول این بازسازی به عنوان نماد و سمبلی برای روحیه‌ی سیگمای سرکوب شده‌ی James به تصویر کشیده می‌شود!

سخن پایانی

در نهایت اگر بخواهیم با توجه به نمایش‌های اخیر Silent Hill 2 Remake به یک دیدگاه کلی نسبت به این تجربه دست‌یابیم باید گفت به نظر می‌رسد Bloober Team به درستی ابعاد حیاتی این اثر را شناسایی کرده و برای بخش عمده‌ای از این نمایش‌ها عملکرد مثبتی در آن‌ها به نمایش می‌گذارد. همانطور که طی مقاله هم بررسی کردیم همچنان برخی نگرانی‌ها در ارتباط با جهت و رویکرد روایی برخی کاراکترها از جمله Maria وجود دارد و همچنین طراحی انیمیشن‌های بازی هم وجه‌ی جالبی به مبارزات این اثر نمی‌دهند اما با این وجود دلایل بسیار زیادی برای طرفداران فرنچایز در راستای هیجان‌زده بودن براین این تجربه وجود دارد.

از طراحی مثال‌زدنی و ظریف محیط و دشمنان بازی گرفته تا صداگذاری و فضاسازی محشر شهر Silent Hill همگی پیام‌های مثبتی حداقل به من مخابره می‌کنند که باعث می‌شود برای تجربه‌ی این اثر لحظه‌شماری کنم و به نظر می‌رسد با توجه به نگاهی که بخش‌های مختلف جامعه‌ی طرفداران داشتم بخش زیادی از افراد حسی مشابه به این بازی داشته و یا حداقل به شکل محتاطانه‌ای به آن خوش‌بین هستند.

البته در این بین «طرفدارانی» وجود دارند که به شکل عجیبی علاقه‌مند و مشتاق به شکست این اثر هستند که حقیقتا برایم بسیار عجیب است اما باید یادآور شد اثری همچون RE4R هم تا قبل از عرضه با چنین مسئله‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد و بسیاری از فضاسازی، چهره‌ی کاراکترها و یا تغییر رویکرد هنری بازی انتقاد می‌کردند اما در نهایت زمانی که یک اثر به عنوان یک پکیج کامل تجربه شود می‌تواند به راستی توانایی‌های خودش را به تصویر بکشد.

riversideزمان بAQUARIUSS.j.dmasoud souls gamerDARKSIRENSaeidZabiگیمرِ روان شناساُستادPEDroo.𝗔𝗿𝗶𝗮.xdPS1 HAGRIDboy gamerKurosمصطفی زاهدیامین رحیمیبهنامLove Gamemore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا
آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا
آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا
آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا
آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Thunder boy گفت:

    امیدوارم شر کمپانی‌هایی مثل این سوییت بیبی لعنتی هر چه سریعتر از صنعت گیم کم بشه و این جماعت ووک و فمنیست ها هر روز به سمت نابودی برن تا به بازیای خوبی مثل این آسیب نرسه 😤😪

    MR Jمحمدحسینزمان بR_minkravinoffArashMeafanaEli WilliamJETRANGSaeidmore
  • سامیار گفت:

    فقط اون عکسه🤣🤣گیگا هیل 🗿🗿

    FmMR JArashMeafanaSaeidZabiPc???loghainmohammad reza gamer𝗔𝗿𝗶𝗮.xdmore
  • فقط موقعی که رسیدم به خبر فوری 😂

    FmMR JMeafanaSaeidPc???loghainSouls Master𝗔𝗿𝗶𝗮.xdsamuel1945boy gamermore
  • WalleR MaN گفت:

    James Chad, Maria Chad, Laura Chad, Angela Chad😂😂

    FmMR Jگیمری عادیSaeidloghainsamuel1945boy gamerLove GameA0seyed0Aپروفسور بی سوادmore
  • حاجی من احساس میکنم بیشتر اویل ۴ ریمیک هست تا سایلنت هیل ۲ ریمیک حتی شخصیت اصلی از پشت شبیه لیانه

    MR Jامیر عزیزنژادmahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }samuel1945مملیehsanboy gamerهایزن برگرجان قماربازWalleR MaNmore
    • Arctic گفت:

      کونامی داره سعی میکنه به سبک کپکام خودشو احیا مته ولی ساخت ریمیک این بازی اشتباهه تو این مقطع زمانی و کمکی به روند احیای کونامی نمیکنه و اشتباه بزرگتر ریمیک کردن mgs3ه کونامی فقط موفقیت کپکام با re2 رو دیده گفته خب ماهم سایلنت هیل داریم دیگه اونجاهاش که اول کپکام re7 داده یا ایس اترنی و مانستر هانترز و استریت فایترز داده و بعدشم همونسال تازه dmc 5 داده که دوباره ملت بهشون اعتماد کردند و برگشتند کونامی میخواد مسیری که کپکام تو چندسال رفتو تو مدت کوتاه بره و الان تو اون فرم بنظر میاد که نیست کپکام وقتی ۲۰۱۹ رزیدنت اویل ۲ ریمیک و دویل می کرای ۵ و داد و جفتشون موفق شدند و کمپانیو دوباره مطرح کردند قبلش مدام داشتند آزمایش میکردند که سبک و هویتشون که از دست رفته بودو به نحو جدیدی بدست بیارند و یه هویت تازه بسازند سر همون dmc با نینجا تئوری همکاری کردند که یه ریبوت بسازه از این سری که واکنش مخاطبو ببینند تو نسخه اصلی بعدی چیکارا باید بکنن همین آزمایشارو دوباره با اسپشال ادیشن ۴هم تست کردند تا ۵ دوباره موفق شد حتی رزیدنت اویلم بعد نسخه ۶ با ۷ برگشتن به ترسو امتحان کردند ساختار تیماشو منظم کرد تا بازم یه هویتی پیدا کنه بازی تو اون مدت هم بقیه تیماهم کار خودشونو انجام میدادند و طی این برنامه ها دوباره الان به یکی از بهترین بازیسازای جهان تبدیل شدند کونامیم داره تمام تلاششو میکنه ولی بنظرم راهی که دارند میرند به کل اشتباهه آخرین سایلنت هیلی که اومده ۱۰سال پیش pt بوده که اونم ساخت کوجیماس برا ساختن ریمیک ۲ باید چندتاذبازی هم سبکد امتحان کنی تا دستت بیاد اون بازی کوتاهه رو دادند ولی کافی نیست باید رزیدنت اویل ۷و بدی اول (که من از اون بازی بدم میاد) که ریمیک re2 موفق بشه باید اول dmc نینجا تئوریو بدی که بعدا ۵ موفق بشه این دوتا مثالو به سایلنت هیل و mgs3 تعمیم بدید
      درکل امیدوارم موفق بشن ولی امیدیم ندارم یه کامنت یه بار دادم که چرا بنظرم بهترین استراتژی که میتونی کونامی پیش بگیره اینه که کسلوینیای مترویدوینیا بسازه و نسل جدید بازیساز حول این فرانچز بسازه(منظورم از نسل ساختنم با کپکام مثال بزنم ایتسونوعه که نسخه ۳ و ۴ و ۵ dmc رو ساخت زمانی نسخه دوم dmcتو جهنم توسعه بود بخاطر عدم استفاده از کامیا و سازنده های نسخه ۱ و استفاده از تیم بی تجربه کپکام از ایتسومو استفاده کرد که قبلا روی بازیای فایتینگ از جمله استریت فایترز ۳ که بهترین فایتینگه بنظر من کار کرده بود شاید هک اند اسلش نساخته بود ولی به واسطه تجربه زیادش تو فایتینگ اومدو نسخه دو رو از جهنم توسعه دراورد هرجند بازی بد بود ولی بهتر از چیزی که بنظر میومد شد و بعدا همین فرد dmc 3 رو ساخت که شاهکار بود و این بخاطر استایلی بود که از تجربه بازیای فایتینگ و شکست نسخه دوم داشت بنظرم باید سعی کنه کونامی که بازیسازایی حول فلسفه ساخت جهان شبه مترویدوینیایی تربیت کنه که بعدا به یه سبک خاص و استایل شخصی برسند تو گیم دیزاین و با استفاده از اون چیزای جدید به بازیای بزرگشون تزریق کنند) و بعدش اینارو وقتی استایل شخصی گرفتند با نیروهای قدیمی خودش ترکیب کنه و بفرسته دنبال ساختن بقیه فرانچزا و آی پیای جدید منتهی بیشترین بازیی که کونامی الان بهش اهمیت نمیده الان متاسفانه کسلوینیاس که میشه گفت تاثیرگذارترین فرانچزشونم هست

      MR Jدورچی (مناطق ماینکرفتی)امیر عزیزنژادsamuel1945
    • Don گفت:

      احتمالا تو اگر در سال ۲۰۰۵ می‌بودی و تریلری از اوایل ۴ می‌دیدی پست میزاشتی که نگاه این لیان رو از جیمز ساندرلند سال ۲۰۰۱ کپی کردن….عملا اگه کپی برداری بوده سال ۲۰۰۵ از بازی سال ۲۰۰۱ انجام شده …

  • فقط عکس چهره های جدید
    امیدوارم جدی توی طراحی های بعدی از یه ریاضیدان استفاده شه تا نسبت سر به بدن درست باشه

    MR Jافسر لانداگیمری عادیBig BossSaeidloghainBehzad zargarysamuel1945boy gamerجان قماربازmore
  • Hamed گفت:

    ممنون بابت بررسی آقای زرمهر عزیز همون چیزایی بود که بارها زیر پست تریلر بازی گفتیم منتها کامل تر و دقیق تر

    «البته در این بین «طرفدارانی» وجود دارند که به شکل عجیبی علاقه‌مند و مشتاق به شکست این اثر هستند که حقیقتا برایم بسیار عجیب است»

    حقیقتا این برای منم عجیبه نمیدونم چرا یک عده بدون دلیل بازی رو میکوبن و منتظر شکستش هستن نمیگیم بازی بی نقصه بارها هم گفتیم نقاط ضعفشو اما انقدر بزرگ نیستن که انقدر بولدش میکنین و با خاک یکسانش میکنین

    گیمری عادیabbas1990
  • Mono and 6 گفت:

    خیلی ممنون که اثرات این فعال های اجتماعی رو که عقاید خودشون رو به زور وارد بازیا میکنن حمایت میکنید♥️
    اصلا سرگرمی چیه من سیاست دوست دارم♥️
    باید از این فعال های اجتماعی که بازی های ویدیویی رو آلوده کردن حمایت کنیم ♥️
    اصلا هم ناراحت نیستم بازی به این خوبی رو هدف قرار میدن و تغییرات ایجاد میکنن براش ♥️
    به عادی سازی ادامه بدید ببینم به کجا میرسید ♥️

    DANILXTabbas1990Datkknight
  • snowgirl گفت:

    ببینید با کلیت مقالتون موافقم ، ولی ترویج woke حتما در راستای تخریب و رسوندن هدف نیست ، وقتی خود شرکت های پشت پرده تایید کردن که تغییر چهره با خودشون بوده و بلوبر تیم حق تغییرش رو نداشته ، دلیل این حرفتون رو درک نمیکنم

    Mamadi7260گیمری عادیجان قمارباز
  • نویسنده عزیز..با احترام کامل باید بگم تحلیل نمیخواد
    وقتی یه گیمر معمولی که هنر نقد نداره هم میتونه متوجه فاجعه بودن گیم پلی بشه
    مشخصه از اون گیم قراره چی در بیاد

    دد اسپیس به اون خفنی …خدای ژانر ترس اتمسفر غولش …فروشش درحد لاکپشتی سیر میکنه و حدس میزنم کمپانی سازنده ریمیکشم پشیمونن از ساخت بازی

    چه برسه به این گیم که سرتاسر مشکله..یعنی اس و پاسه

    MetagamesBehzad zargarysamuel1945abbas1990وحید سلطانیهایزن برگرsnowgirlکاظم حقیقی
  • john117 گفت:

    هرچی تریلر بازی بد بود این مقاله شست
    ( البته در این بین «طرفدارانی» وجود دارند که به شکل عجیبی علاقه‌مند و مشتاق به شکست این اثر هستند) فکر نکنم
    خبر فوری!!
    طراحی چهره ها عوض میشه. البته که دوستان اعتقاد دارن طراحی خوبه حتی با فکت هایی جوونتر نشون میده و بهتره ولی بهر حال قراره بهبود پیدا کنه و این بهبود حاصل اعتراض گیمرایی هست دوست دارن بازی رو و دغدغشو دارن و هر چیزی بهشون بدن مدح نمیکنن

    گیمری عادیSouls Masterکاظم حقیقیپروفسور بی سوادبیگ اسموکsnowgirl
  • mani rex گفت:

    انیمیشن هاش که واقعا مصنوعی و ضعیف بود.

    mohammad reza gamerوحید سلطانیmiddle ageجان قمارباز
  • واقعا از اون بازی‌ هاست که خیلی بندرت تولید میشه. واسه منم این بازی حکم الماس 💎 رو داره .ای کاش obscure و cold fear رو هم ریمیک میکردن.یاد اون دوران بخیر….

    DANILXTگیمری عادیabbas1990
  • وقتی عقایدSweet baby از ناصرالدین شاه قاجار به کشور های دیگه دنیا نفوذ میکنه نتیجش این میشه که ما آنجلا با قیافه باب میل زن های ناصر رو داریم.🤣
    فقط تصویر خبر فوری حق بود.🤣
    یاد اون مود Chad برای سری رزیدنت اویل افتادم که قیافه لئون و همه شخصیت هارو چد می کردی.
    یک دفعه دیدم تو یوتیوب طرف رفته نسخه ریمیک۲ اویل رو ماد چد زده بود و مستر ایکس اون موقع دیدن داشت اولین باری که می بینی اونطوری هلیکوپتر رو کنار می زنه.🤣

    گیمری عادی
  • این تریلر جدید که منتشر شد واقعا پیشرفت نسبت ب تریلر قبل رو توش میشد دید.

    گیمری عادیوحید سلطانیsnowgirl3doپروفسور بی سواد
  • Tom گفت:

    طراحی جیمز رو‌ برگردونید همون تریلر اول
    اون انجلارو هم یکم نسبت کله به بدنشو درست کنید
    بیچاره کلش سنگینی میکرد 😂

    گیمری عادی
  • من یک نکته خدمت عزیزانی که یا بازیو تجربه نکردن و یا بازی یادشون نیست متذکر بشم: عزیزان تریلر هارو با رزیدنت ریمیک و غیره مقایسه می‌کنن و در بحث مبارزات می‌گن انیمیشن‌های ضربات شخصیت اصلی خوب نیست و ریمیک خوبی نیست و ایرادات دیگه…..
    اما سایلنت هیل دو اینطوری نیست. بحث مبارزات در نسخه اصلی بی اهمیت بود. چون لول دیزاین این بازی بر پایه حل معماهای چند لایه هستش. به عنوان مثال دری رو در طبقه سوم باید باز کنید که کلیدش در یکی از اتاق های طبقه دوم هستش که در طبقه دوم قفله و کلیدش در زیر زمین ساختنون هستش و در زیر زمین قفله و کیلدش در طبقه اوله و رسیدن بهش باید از پله های اضطراری ساختمون استفاده کرد که از طبقه دوم قابل استفادست ولی دسترسی بهش از ساختمون کناری امکان پذیره که داخلش اونم ۵پ۴طبقست با معماهای خودش….. اونقوت شما به یکی از دشمنان که در راهرو هستش توجه دارید؟ ذهنتون کامل درگیر ابجکت ها و معماهاست. مخصوصا که پازل ها معنا دار هستن و باید متن هارو بخونید تا حل بشن. برای همین اولویت های این بازی عبارتند از : اتمسفر، صداگذاری، داستان، لول دیزاین، نورپردازی. بعد از این ها میشه انیمیشن بدن دشمنان گرافیک بصری، انیمیشن بدن شخصیت اصلی.
    خب؛ تا به اینجای کار من هرچی دیدم برام خیلی خوب بود جز انیمیشن های بدن شخصیت اصلی که دلیلش بدون تجهیزات قوی بودن تیم سازندست که بهشون انجین بازی سازی خوب مثل REعه کپکام بهشون داده نشده و بودجه ندارن. میشه یه طورایی به این بازی حتی ایندی گفت.
    پس با توجه به چیزای که دیدم بنظرم بازی خوبیه. قطعا بسیار ارزش تهیه رو داره و بازی کردن. اما در مقابسه با ریمیک ها ریمیک خوبیه؟ مثلا ریمیک رزیدنت ۲و۴ و دیمن سولز و شادو اف کلوسوس؟ قطعا نه چون به تیم سازنده تجهیزات و بودجه اون هارو ندادن.
    و یک نکته ربز دیگه. چهره آنجلا رو عزیزان میگن زشت هستش چرا طراحیش؛ و میگن این سازمان فمنیستی مسوولشه. حالا این موضوع به کنار. اما از لحاظ داستانی این چهره علت داستانی داره و در نسخه اورجینال هم نسبت به زمانه خودش رگه های از منفوریت درش دیده میشد و بیشتر ازین بگم اسپویل هستش. اینو گفتم بگم طراحی آنجلا توی ذوقتون نزنه.

    آرمان زرمهرگیمری عادیMetagamesAQUARIUSabbas1990snowgirlsamuel1945
  • بازم یه مقاله ضعیف دیگه از گیمفا.

    خستهAQUARIUSKratosHamedPS1 HAGRIDsamuel1945وحید سلطانیsnowgirlکاظم حقیقیmiddle age
  • کونامی خیلی وقته مرده، از همون اول هم به این ریمیک امیدی نداشتم. تیم سازنده خیلی تلاش کردن بازی شبیه به RE4 remake بشه ولی سایه اونم نیست

    gun head (blizzard fan)کاظم حقیقیوحید سلطانی
  • middle age گفت:

    نویسنده عزیز شما چطور میگی طراحی شخصیت ها به اندازه روایت کارکتر ها مهم نیست .چیزی که کاملا معلومه و اذیت کننده هست همینه طراحی شخصیت ها بشدت بد و ازار دهنده شدن طراحی شخصیت ماریا رو اشاره کردید که کلیت داستان رو میتونه دچار چالش کنه پس قبول دارید که حتی میتونه به روایت کارکتر هم صدمه بزنه ؟ من بعنوان کسی که با این بازی زندگی کردم و بارها بازیش کردم و حتی هنوزم اهنگ هاش رو داخل ماشینم گوش میدم نمی تونم اینچیزا رو ندید بگیرم و اینکه اصلا دلم نمیخواد بازی شکست بخوره چون بهترین بازی تو سبک خودش واسه منه اما ایا می تونم خوش بین باشم بهش با یه تریلر ۱۳دقیقه ای جوابم اینه نه و نگرانم ایکاش که من اشتباه کنم و بازی کاملا موفق بشه و خودمم لذت ببرم ازش

    donnie darkoکاظم حقیقیPS1 HAGRID
  • الان اون تیکه خبر فوری شوخی بود یا واقعا بلومبر قراره دوباره چهره شخصیت هارو بسازه؟

  • Big Boss گفت:

    درود
    یه سری نکته ها طی خوندن مقاله به ذهنم رسید که گفتم شاید بد نباشه عنوان کنم

    ” حتی در قسمت اصلی نیز «زیبایی» هرگز یکی از اهداف طراحی Angela نبود بنابراین طوری رفتار نکنید که گویی کلیت Legacy طراحی این کاراکتر و در راستای آن این عنوان نابود شده است. هرگاه تیتراژ پایانی بازی را مشاهده و به راستی احساس کردید که اهداف و سیاست‌های خاصی پشت این رویکرد بوده است آنگاه از کارت Woke استفاده کنید. ”

    مشکلی که دیزاین آنجلا داره بی روح بودنشه ، در مقایسه با نسخه اورجینال این دیزاین خیلی بی روح و رباتیک طور به نظر میاد
    ولی از این که بگذریم ، نمیتونید مقایسه های دیزاین اورجینال و جدید و رو ببینید و خیلی راحت بگذرید و بگید زیبایی ملاک نیست و لازم نیست زیبا باشه ، تو این دیزاین جدیدا رسما انگار فک یا مرد رو برا آنجلا پیوند زدن :دی

    ” در وهله‌ی دوم باید به خاطر داشته باشید که SH2 یک بسته‌ی الحاقی به نام Born From A Wish داشت که به صورت کامل روی کاراکتر Maria تمرکز داشت اما لزوما مطمئن نیستیم که آیا آن DLC نیز ریمیک خواهد شد یا قرار است بخشی از بازی اصلی باشد!”

    در این مورد هم به نظرم وقتی کونامی تو نسخه pre order deluxe edition فقط به ساند ترک “دیجیتالی” ، آرت ورک “دیجیتالی” و چند تا اسکین و بازی اصلی بسنده میکنه عمرا نمیشه انتظار داشت Born From A Wish رو تو بازی اصلی ارائه بدن
    شخصا شکی ندارم قراره به شیوه کپکام و دی ال سی Separate Ways به صورت جداگانه عرضه بشه

    ” نحوه‌ی ارائه‌ی داستان و کات‌سین‌ها از آن حس‌وحال «رویا طور» کمی بیشتر به سمت سینماتیک سوق پیدا کردند که البته این مسئله تا حدی به تاریک‌تر شدن بازی کمک کرده است و شخصا با توجه به این دو تریلر بسیار از نحوه‌ی ارائه و Presentation سکانس‌های داستانی راضی و به آن‌ها خوش‌بین هستم و به غیر از چند موردی که به آن‌ها پرداختم به نظر می‌رسد این بازسازی تا حد زیادی از پس پایبندی به داستان‌سرایی این بازی برآمده است.”

    در این مورد به نظرم سینماتیک شدن روایت و هیومنتایز شدن کرکترا به هیچ وجه برای سایلنت هیل مناسب نیست ، این بازی در در وهله‌ی یه داستان “رویا طور” و سورئاله و چنین رویکردی میتونه به فضاسازی اثر ضربه وارد کنه.

    خسته نباشید و تشکر بابت مقاله

    آرمان زرمهرPS1 HAGRIDmiddle age
  • Eli William گفت:

    واقعا انیمیشنش افتضاحه حاضر بودم ریمستر بشه ولی اصالت کاراکتر ها حفظ بشه ای کاش دست کپکام نبود این بازی خیلی حیف شد
    دیگه حالا حالا هم یع بازی خفن از سایلنت هیل نمیبینم تا نسل ۱۰
    💔

    کاظم حقیقی
  • Eli William گفت:

    هیدعو کوجیما که بالاسر این بازی نباشه همین میشه دیگه ….

    PS1 HAGRIDکاظم حقیقی
  • AQUARIUS گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    من هم با دیدن تریلر های بازی بع بازی امیدوارم شدم. طراحی محیط فوق العاده انجام گرفته. اتمسفر محیط محشره و با دیدن تریلر واقعا لذت بردم. ولی نمیشه انیمیشن های ناشیانه ی بازی رو نادیده گرفت و بنظرم بازی باید تاخیر بخوره و این موارد اصلاح بشه چراکه میتونه بشدت به بازی ضربه بزنه. یک تیم توسعه هرچقدر هنرمندانه یک بازی رو ساخته باشه (که بنظرم بلوبر هنرمندانه و با عشق بازی رو ساخته) ولی وقتی از نظر فنی مشکلاتی داشته باشه بازی ضربه میخوره نمونه اش ریمیک alone on the dark.
    به نظرم شخصیت و طراحی لارا از نسخه ی اورجینال بهتر شده و ماریا هم که خب طراحی معصومی داره که باید ببینیم دلیلش چیه. اما با طراحی آنجلا مشکل دارم.
    درمورد هسته ی مبارزات هم بنظرم همین سیستم مبازات خوبه چراکه توی سایلنت هیل شخصیت ها همیشه یا راننده کامیون هست یا یه کارمند یا یه بچه دبیرستانی یا یه زندانی و… هیچوقت کاماندو و مامور گروه ویژه ی پلیس و این چیزا نیستن.

    آرمان زرمهرکاظم حقیقیگیمری عادیمرد تنهای شب
    • “که بنظرم بلوبر هنرمندانه و با عشق بازی رو ساخته”
      دقیقا منم همینو میگم. فکر کنم رئیس بلوبر بود که گفت ما به کونامی درخواست ساخت بازی رو دادیم و اونا هم قبول کردن ولی بودجه درست‌درمونی به ما ندادن و ما با عشق و علاقه این بازی رو ساختیم و ادامش دادیم
      “درمورد هسته ی مبارزات هم بنظرم همین سیستم مبازات خوبه چراکه توی سایلنت هیل شخصیت ها همیشه یا راننده کامیون هست یا یه کارمند یا یه بچه دبیرستانی یا یه زندانی و… هیچوقت کاماندو و مامور گروه ویژه ی پلیس و این چیزا نیستن”
      دوستان خوب این بخش کامنت دوست عزیزمون رو بخونین و بهش توجه کنین بعد بیاین از گیمپلی مبارزات بازی ایراد بگیرین

      donnie darkoAQUARIUSکاظم حقیقی
  • PCgamer گفت:

    چیزی که من دیدم انگار سال ۲۰۱۹ ساختن

  • Arad گفت:

    بنظرم چهره جیمز نباید هیچ تغییر دیگه ای پیدا کنه چون که تو نسخه اورجینال هم همین چهره سرد و بی احساس رو داشت
    با وجود اینکه چهره ی اولیه جیمز منطقی تر بود ولی چون بلوبر تیم خیلی از چیز های نسخه اصلی رو نگه داشته این چهره بنظرم بهتره

آنالیز: بررسی نمایش گیم‌پلی Silent Hill 2 Remake - گیمفا