پلی استیشن ۴ بخش مهمی از تجارت سونی باقی خواهد ماند
بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی (SIE) اعلام کرده که پلی استیشن ۴، همچنان بخش مهمی از تجارت آنها میباشد.
طی دیدار تجاری سونی در روز گذشته، اطلاعات جدیدی مربوط به برنامه پلی استیشن و استراتژیهای آینده منتشر شد. فایل کامل این گزارش را در این نشانی میتوانید دریافت کنید.
هیدئاکی نیشینو (Hideaki Nishino)، که بهتازگی به عنوان مدیرعاملهای جدید پلی استیشن انتخاب شده، اعلام کرد که کنسول پلی استیشن ۵ سودآورترین نسل را برای سونی به ارمغان آورده است. البته با این وجود، مشخص شد که کاربران پلی استیشن ۴ حدود نیمی از مشترکین فعال کنونی را تشکیل میدهند. نیشینو در این دیدار، چنین گفت:
همانطور که مشاهده میکنید، تعداد کاربران فعال پلی استیشن ۵ به شکل قابل توجهای رو به رشد بوده و آنها حدود نیمی از مشترکین فعال ماهانه را تشکیل دادهاند. با وجود این که پلی استیشن ۴ هنوز بخش مهمی از تجارت ما میباشد، بازیکنان پلی استیشن ۵ بیشتر از نسل پیشین فعال هستند و ما انتظار داریم که این روند ادامه یابد.
بر اساس گزارش SIE، کاربران پلی استیشن ۵ نسبت به نسل قبل پول بیشتری خرج کرده و زمان بیشتری صرف تجربه بازیهای میکنند. کاربران پلی استیشن ۵ به ازای کنسول، به طور میانگین ۱۷۶ درصد بیشتر بر محتوای الحاقی، ۵۷ درصد بیشتر بر سرویسها و ۳۴ درصد بیشتر بر تجهیزات جانبی هزینه میکنند. این در حالی است که هر کاربر ۱۲ درصد کمتر روی بازیها خرج میکند.
دنیل احمد (Daniel Ahmad)، رئیس تحقیقات Niko Partners، بهتازگی گفته که بازیهای سرویس محور انتقال به کنسول جدید را منحصر به فرد کردهاند.
یک چیز که انتقال به نسل نهم را از دیگر نسلها متفاوت میکند این است که بازیهای سرویس محور اکنون نقش بزرگتری دارند. پلی استیشن ۵ در بازه زمانی مشابه توانسته به اندازه پلی استیشن ۴ به فروش برسد، اما دارندگان پلی استیشن ۳ هر روز بستهالحاقی و بتلپس نمیخریدند.
شرکت سونی در ادامه گفت که میخواهد با استفاده از دستگاههای جانبی و گسترش به دستگاههای جدید، بازیکنان بیشتری را با پلی استیشن ۵ معرفی کند. طبق آخرین گزارش شرکت سونی توانسته ۵۹.۳ کنسول پلی استیشن ۵ را به فروش برساند. پلی استیشن ۴ در بازه زمانی مشابه، به فروش ۶۰ میلیون دستگاه رسیده بود.
طی دیدار مذکور، آقای هرمن هولست (Hermen Hulst) اعلام کرد که پلی استیشن به گسترش فرنچایزهای پرطرفدار، تقویت قابلیتهای سرویس محور و گسترش آثار به دستگاههای جدید ادامه خواهد داد.
هولست در ادامه از آثار جدید استودیوهای پلی استیشن گفت.
بازیهای اصلی پلی استیشن از فرنچایزهای موفق و آیپیهای جدید جاهطلبانه خواهند بود و این بازیها توسط استودیوهایی که با موفقیتشان خود را ثابت کردهاند، توسعه خواهند یافت. این روند با بازیهای سرویس محور و عناوین آزمایشی نوآورانه همراه خواهد بود.
پلی استیشن به انتشار بازیهای تکنفره ابتدا روی کنسول ادامه میدهد. البته بازیهای سرویس محور هم کنسول و هم رایانههای شخصی را هدف قرار خواهند داد.
بخش گیمینگ سونی ابتدای سال جاری میلادی طی تصمیمی که سونی آن را «بسیار سخت» توصیف کرده بود، حدود ۸ درصد از کارمندان خود را حدود ۹۰۰ نفر میشدند، اخراج کرد. این شرکت پیشتر تایید کرده بود که تا آوریل ۲۰۲۵ هیچ برنامهای برای انتشار یک بازی بزرگ و اصلی از فرنچایزهای موجود ندارند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عجب
اسپم: راستی بچه ها: امشب استیت آف پلی رو گیمفا پوشش میده؟
همین که Black Ops 6 هم میخواد براش بیاد یعنی عدد درآمدی PS4 تو سال دیگه نسبت امسال ممکنه خیلی هم تغییر نکنه !!
منی که رو پی اس فور پلی میدم هم از یه طرفی خوشحالم که هنوز گیم براش میاد و هم ناراحتم چون بازی قرار بود نسل ۹ باشه
منم هنوز رو ۴ هستم . تو یه هفته اخیر هم از طریق پلاس بازی ایندی خوشساخت Dave The Diver رو بازی کردم و بسیار هم ازش لذت بردم
اونوقت به مایکروسافت گیر میدادن که جلوی پیشرفت نسل رو گرفته😂😂
سونی بعد از ۴ سال هنوز داره برای PS4 بازی میده و تعداد انحصاری های PS5 به انگشت های یک دست هم نمیرسه
تمام فکر و ذهنشون شده بازی های سرویس محوره از بازی های داستانی می خوان فاصله بگیرن
یکم که مزه پول بره زیر زبون این شرکت ها ی گدا گشنه خودشون رو فراموش میکنن
اونجایی که هرمن هالیت گفت بازی هامون رو با تاخیر روی پیسی میدیم تا به سمت خرید کنسول جذب بشن منفجر شدم از خنده
فکر میکردم این توهم رو فقط سونی فنا دارن که پیسی گیمرا عاشق گیمای سونی هستن و بخاطرش کنسول بخرن ولی نگو حال مدیرای سونی هم فرقی با وضعیت فناش نداره😂😂😂
طرف وقتی میدونه دو سال صبر کنه باری با کیفیت و فریم بالاتر واسش پورت میشه رایگان کرکی بازی میکنه برای چی بره کنسول بخره ۷۰ دلار هم پول بازی بده با پایین ترین کیفیت ممکن بازی کنه😂
اصلا پیسی گیمرا گیمای سونی رو حساب نمیکنن پرفروشترین گیم سونی رو پیسی ۳ میلیون بیشتر نفروخته
یک World of Warcraft به تنهایی از کل گیمای سونی رو پیسی بیشتر پلیر همزمان داره
اگه کنسول پلی فور جیلبریک نبود ما الان شاهد دو برابر بودن تایم پلی نسبت به پلی فایو بودیم اما خب جیلبریک اومد و اکثریت افلاین شدن 😁
خیلی با تصویر آخریه حال کردم که راجع به ساختار محتوای پلی استیشن هست که سه دسته کرده:
۱- ستون و محور اصلی محتوای سونی: آیپی های جدید و قدیمی که جاه طلبانه هستن و توسط استودیوهای مطرح (ناتی، سانتا و…) ساخته میشن که درواقع میشن همون بازیای داستانی و سنگل پلیر سونی
2- محتوای تبدیلی: بازی های سرویس محور متنوع (از لحاظ گیمپلی، تم و سایر موارد) با محتوای مستمر که قراره مکمل بازی های دسته اول باشن.
3- محتوای آزمایشی: بازی های نوآورانه که پتانسیل بالایی دارن و با بودجه های (ریسک) کنترل شده ساخته میشن که هدفشون دستیابی به ژانر و مخاطب های جدید هست
از نمودار هرمی هم مشخصه که بخش اصلی محتوا دسته اول، بعد دسته دوم و در نهایت دسته سوم هست.
سونی روح بخش صنعت گیم
اعتقاد به نسل ها🥰
خوبه بلک اپس شیش روش میاد؟
هم خداروشکر هم متاسفانه بله
نسل ۹ پر حاشیه ترین نسل صنعت گیم بود عملا تو سایتا و گروه های گیم مشخصه و اصلا تمرکز روی ساخت بازی ها نبود عملا تغییر سیاست ها زیادی داشتیم نسل ۹ از دعوای سره قدرت خام کنسول شروع شد تا سرویس ها و خرید استودیوها ، دادگاه ها ، اخراجی ها امسال نسل به شدت حاشیه داشت و خیلی شلوغ بود و از تغییرات مهم این بود که سازنده ها زمانی براشون روایت داستان پردازی الویت بود تبدیل شد به جنگ سره گرافیک بازی ها و عملا داستان پردازی خاصی ندیدم این نسل امیدوارم صنعت گیم به ریشه خودش برگرده
خوب اگر اینطوریه ، بهتره بازی هایی که پس از مدتی تب و تاب فروشش فروکش میکنه بیاره برای فور ، چون خیلی ها از جمله خودم هنوز کنسول خودمو عوض نکردم و عوض نکردن کنسولم مربوط میشه به خیلی از موارد از جمله جیلبریک نبودن کنسول ، عدم وجود چیت برای بازی ها و هزینه بردار بودن بازی هاش ( کارمندم ) عوض کردن ps4 با ps5 نهایتا ۱۰ تا ۱۲ برام هزینه داره و این مشکلی نیست ولی مواردی که گفتم مشکل زاست. دوستان اگر راهنمایی یا توصیه خاصی دارند ممنون میشم بازگو کنند .
پ.ن هارد اینترنال ۳ تا ۵ ، دسته اضافه ۴ ، هزینه فول کردن هارد و هارد اکسترنال ۴ تا ۵ .
من هم مثل شما کارمندم،هر ماه یک بازی میخرم نهایتا روزی ۲ ساعت میتونیم بازی کنیم برای یک ماه به بازی خوب درمیاد،اخرشم با بازیهات که جمع شده تفاوت قیمت کنسول جدیدت هم درمیاد از بازیساز هم یجوری حمایت کردی از مزایای بازیهای قانونی و اپدیتها و بازی انلاین هم استفاده میکنید
نه می دونی چرا کاربران ps3 هر روز بتل پس و بسته های الحاقی نمی خریدن ؟
چون برای خودشون ارزش قائل بودن
اسپم
مثل اینکه سرور های سونی هک شده و dlc دستنی کاملا لو رفته و یه بخشی هم از dlc Shadow of the edtree الدن رینگ هم لو رفته 😮💨😮💨😮💨