سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا
سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا
سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا
سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا

سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد

امین رحیمی
۱۸:۱۹ ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا

سونی به‌تازگی مصاحبه‌ای که نیل دراکمن (Neil Druckmann) در آن حضور داشت را به علت عدم مطابقت با گفته‌های او پاک کرده است. در واکنش به رسانه‌های اجتماعی، خالق بازی The Last of Us، نظرات ویرایش نشده خود را به اشتراک گذاشته بود.

هفته گذشته، سونی مصاحبه‌ای را از نیل دراکمن منتشر کرد که در آن گفت اثر بعدی استودیوی Naughty Dog، درک جامعه بازیکنان را از بازی‌ها تغییر خواهد داد.

هر چند، دراکمن در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که صحبت‌های او به منظور انتقال عقیده و نظر سونی، به شدت ویرایش شده بودند تا حدی که موضوع اصلی نادیده گرفته شد:

متاسفانه در مصاحبه اخیرم با سونی، به علت ویرایش سنگین، برخی از کلمات، زمینه و منظور صحبت‌هایم درست منتقل نشدند.

حالا پیامی از سوی Sony Group Portal منتشر شده است که آن را در ادامه می‌خوانید:

در بررسی مجدد مصاحبه‌ای که اخیرا با نیل دراکمن داشتیم، به چندین مانع و خطا برخوردیم که مانع انتقال مفهوم صحبت‌های او شده بودند (از جمله موضوعاتی پیرامون انیمیشن، تکنولوژی، هوش مصنوعی و پروژه‌های آینده).

ما از نیل به‌خاطر انتقال نادرست صحبت‌هایش و پیامدهای منفی‌ای که این مصاحبه برای او و تیمش داشت، عذرخواهی می‌کنیم. با هماهنگی Naughty Dog و Sony این مصاحبه را حذف کردیم.

البته، برای تیم‌های مختلف موضوع عجیبی نیست که نقل‌ قول‌ها را برای وضوح و اختصار ویرایش کنند، ولی اینکه بدین شکل، به شفاف‌سازی صحت کلمات گفته شده پرداخته شود، تا حدودی عجیب است.

سال گذشته، نیل دراکمن گفته بود که بازی بعدی Naughty Dog نزدیک‌ به زمان عرضه‌اش رونمایی خواهد شد تا دیگر برای ایجاد تعادل بین زندگی و کار، با مشکلی مواجه نشوند.

Alireza Gamernima𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀ𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥MoonRoyalknightmrJavadNima✎﹏ȏṃıԀ3dotintinSir Artorias人Acker益man人𝗔𝗿𝗶𝗮.xdBabayaga.جان قماربازاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)Rezamore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا
سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا
سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا
سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا
سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • نمیدونم چر یه سری‌ها (جعبه‌فن) جبهه گرفتن سر حرف استاد
    بدون شک هممون میدونیم بازی بعدی ناتی داگ صعنت‌گیم رو به دو قسمت تبدیل میکنه
    همونطور که لست اف اس ۱ نحوه‌ داستان سرایی صعنت‌گیم رو هزار پله برد بالا
    و نسخه دوم هم انقلابی گسترده تو صعنت گیم بود

    BarsamRealAlireza Gamerkanameپدر بزرگ دانته و ویرجیلhalkernimaAmirtekh𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀBrainiacDKzeromore
  • همون کوتاهش کلی حاشیه داشت
    کلیش چی میشد
    البته شاید برای پشوندن بوده که بگن سر این نقد شده

    Alireza GamerAmscnimaKAmirtekhRoyalknightEli William
  • Dastan گفت:

    درسته ذهن خلاقی داری ولی لازم نیست هر چی به ذهنت میرسه بیاری بیرون که بعد اینطور نخوای جمش کنی,

    Alireza GamernimaHTremblerAmscKAmirtekhMoonRoyalknightReza.GEli Williammore
  • AAACE گفت:

    ولی خوب دیسلایک گرفتم سر اون پست :دی

    Alireza GamerHTremblerKAmirtekho0ashil0oRoyalknightEli WilliamNimaاسوالد ایوریarminmore
    • Niroomand گفت:

      چیزی که اون دوستمون در پست قبلی گفت:

      بهترین جملش برای من با اختلاف همین بود:
      «بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند برای تضمین سود خود، به فرانچایزهای قدیمی خود پایبند بماند، اما فرهنگ کاری و فلسفه سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE)، به ما اجازه می‌دهد تا ایده‌های جدیدی مطرح کنیم. هنر نیاز به ریسک دارد، شما نمی‌توانید به طور دقیق موفقیت یک اثر هنری را پیش‌بینی کنید. من از SIE به خاطر اعتمادشان به ما بسیار ممنونم.»

      چیزی که شما گفتید:

      جوکی بیش نبود.

      •••••

      چیزی که احتمالا از این پست برداشت کردی:

      ما قراره تا آخر عمر کاریمون لست اف اس بسازیم.
      انچارتد هم از زیر دستمون در رفت وگرنه برای نسخه nام هم برنامه داشتیم.
      سونی اَخ، وَی و چندش هست و نمیذاره ایپی جدید بسازیم.

      چیزی که در واقعیت هست:
      ناتی داگ: ایپی جدید + لست ۳ (شاید آخرین لست)
      سانتا مونیکا: ایپی جدید + گاد اف وار جدید
      هوس مارک: ایپی جدید
      بلوپوینت: ایپی جدید
      مدیامولکول: ایپی جدید
      اینسامنیاک: ایپی جدید + اسپایدرمن ۳
      اکثر استودیو های لایوسرویس: ایپی جدید
      بند استودیو: به احتمال زیاد ایپی جدید

      گوریلا: ادامه ایپی جدید نسل قبل
      ساکرپانچ: ادامه ایپی جدید نسل قبل
      به علاوه چندین استودیو دیگه که وضعیت مشابه با گوریلا و ساکرپانچ دارن.

      مشکل شما: نامشخص!
      شاید به قول اون دستمون فشار.

       

      Alireza GamerHamedkanameNIGHTGAMINGگلدون گیمفا جهت تزئین سایتTomHTremblertothegametime پیج رسمی اینستاگرامfarhanRoyalknightmore
      • logical man گفت:

        ارزش وقتی که برای خوندن کامنتت گذاشتم رو داشت . لذت بردم

        Alireza GamerAAACEگلدون گیمفا جهت تزئین سایتHTremblertothegametime پیج رسمی اینستاگرام
      • AAACE گفت:

        خیر، برداشت من دقیقا همون چیزی بود که پایین ترش آقای کریمی بطور کامل توضیح دادن.
        آیپی جدید هم مبارکتون باشه و لذتشو ببرد ❤

        Alireza GamerTomHTremblerBrainiacRoyalknightEli William
        • Niroomand گفت:

          متاسفانه کارت رو خوب بلد نیستی انجام بدی.
          اینجوری بگم مثل بقیه رفیقاتی.
          همون قدر تابلو، همون قدر منطقی نما.

          •••••

          برداشت تو، ۲ تا کامنت ضعیف درحد “جوکی بیش نبود” و ” در همین حال پروژه بعدی the last of us PART 3″ بود و برداشت کریمی چند تا طومار.

          مرد باش و جواب بده.
          آیا برداشت کریمی هم اینه که پروژه بعدی ناتی داگ TLOU 3 هست؟

          •••••

          کل چیز های مهمی که کریمی گفت اینها بود.

          “کامنتای امثال تو رو باید قاب کرد زد به دیوار انقدر دابل استاندارد و دوگانگی داره”
          کریمی خودش در این مورد مصداق یک فرد دورو هست که حتی در همون کامنتش با استاندارد های دوگانه‌ش حرفای قبلی خودش رو نقض میکنه.

          برای مثال این جمله: “TLOU 2 خودش رو نمیتونه بالاتر از نسخه اول توجیه کنه چه برسه صنعت گیم رو زیر و رو کنه”

          نمره اون فرد غمگین از دورویی های بعضیا به لست ۱ (۸) هست.
          اون فرد غمگین از دورویی ها، لست ۱ رو اورریتد ترین بازی تاریخ میدونه.

          اما همون فرد غمگین نمرش به لست ۲ (۹) هست و کار ناتی داگ برای لول دیزاین و تکراری پذیری لست ۲ رو درحدی میدونه که به جز ۱۰ تا استودیو توان انجامش رو ندارن.
          و چندین بار در باره این موضوع حرف زده.

          اگر به دید شخصی سردبیر باشه که نباید انقدر از دورویی بناله.
          اگر هم داره با توجه به نگاه بقیه منتقد ها این حرف ها رو میزنه که نباید کلمه ای از لست ۱ به زبون بیاره.

          •••••

          “استاندارد دوگانه نداشته باشید تا صحبتتون رو بپذیرم”
          داداشمون خیلی خودش رو بالا می بینه که فکر میکنه منتظر تایید حرفش هستیم.
          با این منطق ا‌‌‌‌ین طوماری که زحمتش رو هم کشید، پَر.

          فقط در همین حد بگم که با توجه به یکی از {پست های کامنت هفته}، {کامنت یکی از سهامدارای وطنی راکستار با پروفایل کارتون باب اسفنجی} و {پست ۱۰۰ بازی برتر تاریخ} بهتره که کریمی اول شلوارک هایی که از جنس سولز هست رو در بیاره و بعد به یک سبک خاص از بازی ها نگاه کنه.

          •••••

          نکته ای که وجود داره سردبیر آدم سیاست داری هست.
          میدونی کی چی بگه و کی حرف نزنه، مثل همون قضیه تلو.
          از تمام جنبه کلمه “شیردوشی” حرف نمیزنه.
          یکم از حقیقت میگه و یکم هم زیادی صورت مسئله رو بزرگ میکنه.

          از این جهت که کل جنبه شیردوشی رو در نظر نمیگیره که اکثر صنعت گیم رو شیردوشی فرا گرفته.

          زلدا ها، انچارتد ها، فالوت ها، جی تی ای ها، گاد ها، ماریو ها، فاینال فانتزی ها، فورزا ها، رزیدنت اویل ها و….همه و همه شیردوشی هستن.
          سریال ها و فیلم هایی هم که ازشون ساخته میشه شیردوشیه.

          اصلا مهم نیست که یکی خلاقیت داره و یکی کیفیت، یکی ریبوت میکنه یکی پایان میده، یکی مقیاسش بزرگتر میشه و یکی توی ژانر های متفاوت میسازه، مهم اینه که به قول خود سردبیر، ایپی داره از “فنبیس” تغذیه میکنه.

          پس خب بهتر بود جنبه دیگه ماجرا که شیردوشی امثال کالاف، فیفا و اساسین ها رو هم در نظر گرفت که لازم نباشه به بقیه پرید.

          این دوستمون فکر میکنه همه فرامسافتور هستن که دلیل قیمتگذاری DLC‌شون “هنری بودن” اثرشون باشه.
          نه بابا بعضی ها میخوان پول در بیارن!

          •••••

          “گوریلا شده کارخانه horizon”

          و از این جهت بزرگنمایی زیاد میکنه که  اگر ما کالاف و فیفا و اساسین رو محصول یک کارخونه بدونیم، گوریلا گیمز باید درحد یه دکه نقل و نباتی باشه که تازه کارش گرفته.

          “پس بهتره از یوبیسافت اسم نیاری تمام نسخه های AC و FAR CRY موفق بودن و شکست نخوردن”

          “اکثر استودیوهای مطرح به یک فرنچایز محدود شدن”

          این دو تا نمونه دیگه از بزرگنمایی.

          – The Last of Us
          – The Last of Us: Left Behind DLC
          – The Last of Us Remastered
          – The Last of Us 2
          – The Last of Us Remake
          – The Last of Us HBO Series
          – The Last of Us 2 Remastered
          – The Last of Us Online (cancelled)
          – The Last of Us 3 (In development)

          اینجا هم لازم نبود برای بلندتر کردن لیست اسم لست ۱، لست ۲ و لست ۳ رو بیاره بین شیردوشی ها.
          قضیه ریمستر لست ۱ هم که به کل با این سیاست اخیر سونی فرق داره.
           این DLC لفت بیهایند هم که مثل DLC الدن رینگ هنریه، اصلا جنبه تجاری نداره! (مثلا)

          •••••

          در نهایت بین حرف های سردبیر با نیل دراکمن یه “فقط” فاصله هست.
          نیل دراکمن بهتر بود بجای اینکه این جمله رو بگه 《 بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند برای تضمین سود خود، به فرانچایزهای قدیمی خود پایبند بماند》 این یکی رو به زبون بیاره.

          《بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند برای تضمین سود خود فقط به فرانچایزهای قدیمی خود پایبند بماند》

          اینجوری هم امثال تو کله‌شون داغ نمی شد.

          Alireza GamerHamedAAACETomHTremblerAmsc
          • HTrembler گفت:

            آقای کریمی همیشه بلده چطور کامنت بده که درصورت لزوم حقیقت رو برعکس جلوه بده. کسایی هم که میان یه جواب دری بری میدن کارو بدتر میکنن و مهر تاییدی میشه به صحبتای بعضا اشتباه ایشون.

            HamedAAACE
          • ۱- جالبه از مهم بودن و نبود و منتظر پذیرش بودن و نبودن صحبت میکنی ولی تاریخچه کامنت‌های منو خوب حفظی. دیگه به حد Creepy بودن رسیده. «پذیرش TLOU بالاتر از TLOU 2» کاملاً مشخصه از دیدگاه پذیرش فن بیس به عنوان یک بازی بهتر یا بدتر صحبت کردم نه نظر شخصی یا نظر منتقدین. شکافی که بین فن بیس بازی به وجود آورد غیرقابل کتمان و اونم بخاطر مشکلات رواییه. از بهتر و بدتری صحبت نکردم از «توجیه» صحبت کردم که کلمه جالبیه نه؟

            ۲-
            نقل قول از جنابعالی: «زلدا ها، انچارتد ها، فالوت ها، جی تی ای ها، گاد ها، ماریو ها، فاینال فانتزی ها، فورزا ها، رزیدنت اویل ها و….همه و همه شیردوشی هستن.»

            اگرچه بحث اصلی اصلا شیردوشی نیست بلکه دراکمن از «تمایل باقی ناشرها به استفاده از ارزشهای یک آی پی صحبت و سونی رو نوعی شرکت خلاقیت محور توصیف کرده بود». قضیه در بحثی که بهش استناد کردید این بود که اگر به AC و FAR CRY شیردوشی نسبت میدی پس SIE هم داره از Horizon شیردوشی میکنه. چیزی که من گفتم با توجه به حرف شخصی بود که بهش پاسخ دادم. اون شخص یوبیسافت رو شرکتی توصیف کرد که داره تک آی پی ها شیردوشی میکنه و سونی رو ایده پرداز توصیف کرده بود. من هم یادآوری کردم اینطور نیست امثال ip خدای جنگ هم چنین استفاده ای ازش شده و هورایزن هم داره به چنین اثری تبدیل میشه و tlou هم چنین مسیری رو داره طی میکنه. با این که بازی های باکیفیتی داره اما در گسترش فرنچایزها تا خرتناق استاده و به «سایر شرکت‌ها» هم استناد کردم. Horizon (با این که از نظر کیفیت حتی نزدیک برخی از این آی پی‌ها نیست) مثل مابقی.

            جمله‌ای که در اون پست آوردم رو دوباره ذکر میکنم سعی کن با دقت بخونی این دفعه:

            سونی پروردگار استفاده از فرنچایزها و تک فرنچایزی کردن استودیوها حداقل برای مدت طولانی هست. همانطور که خیلی شرکت های دیگه هم هستن. نیازی نیست از این شرکت قدیس بسازید یا به شرکت های دیگه حمله کنید وقتی خود سونی چندان به ایده پردازی اولویت نمید. کسی هم کیفیت این بازی ها رو زیر سوال نمیبره.

            ۹۰ درصد کامنتت کاملاً کذب محضه و چیزی نیست که من گفتم یا اعتقاد داشته باشم، من هم به کیفیت کارهای سونی اشاره کردم هم این که شرکت های دیگه از آی پی‌های خودشون ارزش‌زایی بیش از حد میکنن. داخل کامنتایی که دادم همیشه اشاره کردم که باقی شرکت‌ها هم مثل سونی روی ارزش زایی بیش از حد از ای پی ها تمرکز دارن منتهی هیچکدوم نیومدن بگن «ما خوبیم و ایده پرداز و بقیه بدن و ایده نپرداز». جنابعالی و رفقا هدف اصلی اون بحث و گفت و گو رو کاملاً Ignore میکنید. مشکلی که من با حرف نیل دراکمن داشتم این نبود که «چرا سونی فرنچایزها رو گسترش میده» بلکه این بود که چرا نیل دراکمن این شرکت رو طوری توصیف میکنه که نیست. ده تا هورایزن بساز مثل یوبیسافت که ده ها AC ساخته یا اکتیویژن که ده ها COD ساخته. اما مدعی نباش که خلاقیت محورتر هستی وقتی کلی پروژه برای یه سری آی پی خاص در چندین مدیوم گرین لایت کردی، درست مثل بقیه شرکت ها بعد بیای انگشت اشاره رو به سمت شرکت های دیگه بگیری. اگر اونا این کارو میکنن تو هم این کار رو انجام میدی مثل روز هم روشنه.
            پس:
            ۱- مشکل خود قدیس‌پنداری دراکمن در قبال سونیه در صورتی که سونی هم مثل مابقی شرکت ها از ای پی های خودش تا بتونه درآمدزایی میکنه. پس ازش یه شرکت خلاقیت محور نساز.
            ۲- هیچکس مدعی نشد سایر شرکت‌ها مثل سونی از آی پی ها تا جایی بتونن بهره نمیبرن و اتفاقا این موضوع رو اونجا هم ذکر کرده بود و بالا هم نقل قول و بولد کردم.
            ۳- کسی کیفیت رو زیر سوال نبرد. جناب دراکمن اگر با افتخار ذکر میکردن سونی میخواد نهایت ارزش زایی از ای پی ها رو با ارائه بازی های باکیفیت ادامه بده ایستاده براش دست میزدم. ولی وقتی به دروغ میگه سونی یه شرکت خلاقیت محوره مخصوصا در نسل نهم. کشیده هم بزنی بهش کمه.

            اگر تفکر آزاد داشته باشه مخاطب قضیه خیلی ساده‌اس:

            دراکمن: «در حالی که شرکت‌ها فقط روی یک سری فرنچایز محدود برای درآمد زایی حساب باز کردن سونی از ایده های تازه حمایت میکنه»

            پاسخ: تو یه دروغ گویی، سونی هم کنار بقیه شرکت‌ها عیناً روی یه سری فرنچایز ثابت حساب باز کرده، میکنه و خواهد کرد. سعی نکن از این شرکت فرشته بسازی و باقی شرکت ها رو شیطان نشون بدی که برای خلاقیت ارزش قائل نیستن.

            نه «شیردوشی» کلمه کلیدیه اینجا نه این که شرکت های دیگه بهترن نه چیز دیگری. مشکل دراکمنِ دروغگو هست.

            همچنین باز هم مثل همیشه فن بیس سونی دنبال اینن که توجیه کنن. کلمۀ «فقط» کل معنا و بار معنایی حرف دراکمن رو تغییر میده.

            در نهایت اما به یه نتیجه بسیار مهم میرسیم، این که بخشی از شماها آدم های ترسو و بدون عزت نفسی هستید. در پستی که تمام استنادها مشخص و مبرهنه و کاربرهای دیگه میتونن هر دو طرف رو بخونن پاسخی نمیدید، اما صبر میکنید چند روز بعد جایی که خبری از من نیست در مورد موضوع صحبت کنید. تمام صحبت های من رو خارج از کانتکست و با حذف یه سری جملات و کلمه ها طوری که طرف مقابل اون چیزی که نیست و نگفته رو توصیف کنید و بعد حمله به حرف هایی که نزدم یا در شرایط خاص یا در پاسخ به شخصی خاص زدم. یا به دلیل سن پایینه یا به دلیل شخصیت پایین.

            Alireza GamerAAACETomRezaگلدون گیمفا جهت تزئین سایت
            • Reza گفت:

              آقای کریمی این بنده خدا فک میکنه لست یه بازی انقلابیه!!! ملاکشم برا انقلابی بودنش اینه که فینچر و یکی دو نفر دیگه ازش تعریف کردن!! از همچین آدمی چه انتظاری میشه داشت…

              Alireza GamerHTremblerAAACEمحمد حسین کریمی
              • Niroomand گفت:

                برای فینچر از “تعریف” صحبتی نکردم.
                گفتم الهام بخش بوده براش!

                الهام بخش بودن تا تعریف کلی فاصله داره.
                یکی میتونه برگرده به تاثیر گذاری و انقلابی بودن و یکی نه!

                •••••

                این کامنتت مشخصا حاصل “فشار + عدم تمایل به حقیقت” هست، لذا پیشنهاد میکنم اگر نمی تونی چیزی رو ببینی‌ در همون توهم خودت یعنی 《GTA بزرگترین، بهترین و نمادین ترین فرنچایز این صنعت هست》 بمون.

                باشه؟

                HamedReza
                • Reza گفت:

                  آخه مشکل اینجاس فینچر اصلا همچین چیزی نگفته😂😂 توهم زدی طبق معمول. همونجا که گفتی لست انقلابیه سطحت برا همیشه مشخص شد. جی تی ای هم وقتی اومد صنعت گیمو ترکوند خودت به حرفی که زدم پی میبری. دیگه ریپ نزن روزت خوش😊

              • Niroomand گفت:

                میشه بگی فینچر چی گفته؟!

                پس هنوز توی همون توهمت هستی؟!
                باریکلا، برای یک راکستار فنبوی درستش هم همینه!

            • Niroomand گفت:

              اون چیزی که گفتی ربطی به حفظ بودن کامنت شما نداره.
              (بالاخره تاریخچه کامنتتون رو حفظم یا اینکه ۹۰ درصد حرفام کذبه؟)
              اصلا بحث حفظ کردن نیست، بحث یکسری کامنت جنجالی زیر یکسری پست های جنجالی هست.
              که طبیعیه آدم یادش بمونه!
              حالا این وسط هم یکسری ها یادشون میره.

              •••••

              اسم آوردن از فنبیس؟
              اونم از زبان شما؟!

              آخرین باری که درمورد یک بازی سینماتیک روایت محور تواضع به خرج دادی مربوط میشد به نظرسنجی IGN که توش گاد ریبوت به عنوان بهترین بازی تاریخ انتخاب شده بود.

              ولی در حال حاضر نمیتونم این “کلمه” رو از فرد متکبری مثل شما که تا دوسال جمله‌ی “همیشه حق با اکثریت نیست” رو توی همه طومار هاش میاورد بپذیرم.
              احیانا آخرین باری که بخاطر رگناروک زدین زیر گریه رو یادتون میاد؟
              آفرین.
              دقیقا همانجایی بود که “فن بیس پلی استیشن” رگناروک رو به عنوان بهترین بازی انتخاب کرده بودن.
              لذا به نظرم اون نمره ۸.۵ و کلی طومار به علاوه اون جمله معرفتون رو بریزید دور که بازم اینجا سیاست به خرج دادید.

              جالبه حتی توی همین کامنت هم تناقض وجود داره.

              البته از توی این کلمه‌ی “همیشه” هم چندتا تناقض دیگه میزنه بیرون که اگر بگم کامنت طولانی میشه!

              •••••

              اره، “توجیه” هم کلمه جالبه ای هست.
              مثل توجیه نمره ۱۰ الدن رینگ با جمله‌ی “نمره یعنی پیشنهاد منتقد بر حسب درصد”
              از دل این یکی هم دو سه تا تناقض دیگه در میاد!

              •••••

               
               “چیزی که من گفتم با توجه به حرف شخصی بود که بهش پاسخ دادم”

              من چیزی که نوشتم از همون کامنتی که ریپلای کردین اومده.
              اون شخص از شیردوشی حرف زد و شما ادامه دادین.
              شما از شیردوش حرف زدیم و من ادامه دادم.
              چیزی عجیبی وجود نداره؟!
              بالا هم گفتم حداقل انصاف قائل شدن تمایز و تفاوت بین “شیردوشی” هاست.

              •••••

              در مورد بقیه جمله‌تون که تکرار مکرارت هست هم بگم “شیردوشی” داریم تا “شیردوشی”.

              اگر فیلم یا انیمیشنی از انچارتد و ماریو ساخته میشه و گند میزنه، ضربه ای هم به این دوتا ایپی ارزشمند توی صنعت گیم نمی زنه.

              و اگر سریالی مثل لست اف اس کار بزرگی رو انجام میده، علاوه بر سود، فن بیس این ایپی رو هم گسترش میده.

              این نوع شیردوشی که درصد آسیب زدن به ایپیشون خیلی کمه اصلا قابل مقایسه نیست با فرنچایز هایی که فقط بخاطر شیردوشی به شیوه اکتیویژن و یوبیسافت نابود شدن نیست.

              •••••

              “۹۰ درصد کامنتت کاملاً کذب محضه”
              همین جمله‌تون با جمله بالا تناقض داره و اصلا شاید نیازی به پاسخ نباشه، ولی خب من پاسخ میدم.
              این رو هم اشاره کنم که از کامنت قبلی، بیشترش مربوط به چندین پست قبله و انشاالله که منظورتون از “کذب” اونها نبوده باشه!

              نمره (۸) لست ۱:
              گفتید جایی که به گیم اسپات ایمان اوردید و باهاش موافقید همونجایی بود که به لست ۱ نمره ۸ داده بود.
              برای حسن نیت هم چند جمله بعدش به عدم موافقتتون با نمره گیم اسپات به گوست اشاره کردید.

              اورریتد خواند لست ۱:
              یکی از پشت های گیمفا بود که تیم گیمفا نظر های جنجالی خودشون رو بیان میکردن.

              نمره (۹) لست ۲:
              یکی از کاربر ها پرسیده بود که به ردد ۲، جی تی ای ۵ و لست ۲ چه نمره ای میدید؟
              و شما هم به هر سه ۹ دادین.

              صحبت درباره دستاورد ناتی داگ:
              توی چندین پست دیدم ولی اگه بخوام به یکی اشاره کنم، اون پست بررسی لول دیزاین لست اف اس ۲ از جناب زاهدی هست.

              اونجایی که از کنایه‌ی شلوارک از جنس سولز حرف زدم:
              زیر پست ۱۰۰ بازی برتر تاریخ یکی از فنای راکستار به اول بودن زلدا اعتراض داشت و این چندتا بازی دیگه مثل ویچر۳، ردد ۲ رو آورد که از زلدا لایق ترن.
              توی پست کامنت های هفته ضمن تمسخر، گفتید که “عنوان پست” ۱۰۰ تا از برترین های تاریخ از نظر “افراد حرفه ‌ای” هست، نه فردی که چهارتا شلوارک پوشیده. (اشاره به تعداد بازی هایی که اون فرد گفته بود)
              من هم با توجه به دیدگاهتون “اووریتد بودن لست ۱” و دوم بودن اون بازی حتی از اون چیزهایی که می پرستید، به کنایه همچین حرفی زدم.

              اونجایی که از سیاست شما حرف زدم:
              بیشتر از اینکه انتقاد از لست ۲ رو ببینم، تمجیدش رو از سمت شما دیدم.
              شما لست اف اس ۲ رو به لست ۱ ترجیح میدید، حتی اگر لست ۱ روایت خیلی بهتری داشته باشه.
              این نشون میده حداقل در نظر شخصی شما روایت خیلی چیزی مهمی نبوده.
              از طرف دیگه چندین با به ساختار ردد ۲ انتقاد کردید.
              چه اون پستی که خودتون نویسنده‌ش بودید و چه اونی که جناب زاهدی کار کردن.
              تو همون پست واقع گرایانه بودن ردد ۲ رو مشکل و آزاردهنده خوندید.

              همه‌ی اینها وقتی جالب میشه که یک فنبوی راکستار (اگر اشتباه نکنم نام کاربریش فلیپ بود) همچین جمله ای گفت.
              “آقای کریمی وقتی به ردد ۲ انتقاد کرد همه گفتن چه شجاعتی ولی برای لست ۲ همه اعتراض میکنن”
              “ردد ۲ اگر مشکل داشت به بازی ضربه ای نمیزد ولی مشکل لست اف اس به بازی ضربه میزنه”

              (جمله بندی دقیق این نبود ولی مفهوم دقیقش همین بود)

              شما اون کامنت رو لایک کردیدو باتوجه به اینکه لایک و دیسلایک بازتاب موافقت و عدم موافقت هست، میشه به همون نتیجه‌ی سیاست داشتن شما رسید.

              همه اینها درصورتی رخ میده که توی لیست بهترین بازی های نسل ۸ شما، لست اف اس ۲ اوایل لیست و ردد۲ اواخر لست بودن.

              •••••

              از اینجا به بعد بقیه کامنت ها برمیگرده به همین چندین پست قبل.
              البته اونجایی که از DLC الدن رینگ حرف زدم، چون خیلی ازش میگذره باید یادتون بیاد داره به چی اشاره میکنم.

              •••••

              “در نهایت اما به یه نتیجه بسیار مهم میرسیم، این که بخشی از شماها آدم های ترسو و بدون عزت نفسی هستید. در پستی که تمام استنادها مشخص و مبرهنه و کاربرهای دیگه میتونن هر دو طرف رو بخونن پاسخی نمیدید، اما صبر میکنید چند روز بعد جایی که خبری از من نیست در مورد موضوع صحبت کنید. تمام صحبت های من رو خارج از کانتکست و با حذف یه سری جملات و کلمه ها طوری که طرف مقابل اون چیزی که نیست و نگفته رو توصیف کنید و بعد حمله به حرف هایی که نزدم یا در شرایط خاص یا در پاسخ به شخصی خاص زدم. یا به دلیل سن پایینه یا به دلیل شخصیت پایین”

              معنی ترسو بودن و عزت نفس رو درک نکردید که تصور میکنید ۲ تا بحث ساده توی فضای مجازی “شخصیت واقعی” یک فرد رو میرسونه.

              اکثر کامنت های من با اینکه همچین محتوایی دارن هیچ وقت ربطی به شخصیت واقعی فرد نداشته و فقط مختص به شخصیت گیمری و مجازی فرد بوده، ولی کامنت شما…..

              من ۳تا کامنت درباره شما دارم که یکی مربوط پیشه به پستی که خودتون هم درش حضور داشتید، یکی ریپلای مستقیم به خودتون درباره مجله ادج و یکی هم الان.

              من اگر اون موقع ریپلای میزدم نهایتا فقط میتونستم به اون کلمه دورویی گیر بدم ولی الان به ابعاد دیگه هم….
              ضمن اینکه همین الان هم مخاطب میتونه حقیقت رو ببینه.

              ۱: بزرگنمایی کردید و لست ۱ و ۲ و حتی شماره سومی که معلوم نیست درکار باشه یا نباشه رو جز شیردوشی، و گوریلا رو کارخونه دونستید.

              ۲: درحالی که قیمتگذاری DLC الدن رینگ رو مثل قیمت گذاری روی یک اثر هنری میدونید به لست اف اس لفت بیهایند شیردوشی گفتید.

              ۳: هیچ تفاوتی بین نوع های مختلف شیردوشی قائل نشدید.

              ۴: درمورد دورویی هم که بالاتر صحبت کردم.

              ۵: چیزی رو حذف نکردم، درواقع شما چیزی رو اضافه کردید!
              (لست ۲ از نظر “فنبیس” بازیی هست که نمیتونه بالاتر از نسخه اول قرار بگیره)

              “در ضمن اصلا باعث نمیشه چیزی رو ثابت کنی TLOU 2 خودش رو نمیتونه بالاتر از نسخه اول توجیه کنه چه برسه صنعت گیم رو زیر و رو کنه”

              ۶: شما اسمش رو بذار پاسخ دادن در شرایط خاص یا به فرد خاص، ولی من میخونمش سیاست!

              من به عنوان یک فرد متکبر که نظر شخصی‌ام برام از همه مهمتره، نظر شخصیم رو درباره لست ۲ می ریزم دور و….

              من به عنوان یک فرد متکبر که نظر شخصی‌ام برام از همه مهمتره، موفقیت گاد رگناروک رو هیچ وقت از بعد فنبیس در نظر نمیگیرم و زیر پستی که گاد رگناروک از نظر “فنبیس” بهترین بازی شناخته شده….

              •••••

              در آخر بهترین نوع بحث با شما همین شکلی هست.
              شما با فکت صحبت میکنید که اکثر مواقع درسته و نمیشه ایرادی ازش گرفت.
              ولی وقتی بزرگنمایی ها، سیاست ها، تناقض ها رو کنار هم میذاریم پر از ایراد میشه!

              مثلا شما در جواب فردی که اعتراض داشت شمایی که انقدر به روایت گاد رگناروک انتقاد میکنید چرا به روایت مفتضح سکیرو گله ای ندارید خیلی خلاصه (من خلاصه‌ش کردم) گفتید که باتوجه به اینکه بازی گیمپلی محور هست روایت و کاتسین از ریتم و هیجان گیمپلی کم میکنه.

              خب این گزاره به تنهایی خیلی خیلی درسته.

              توی همون پست که لست ۱ رو اورریتد خوندید، دلیلش رو یکسری محدودیت مثل معما دونستید که بخاطر توسعه این عنوان در قالب یک بازی سینماتیک روایت محور و اولویت توسعه دهندگان بود.

              خب اینم درسته.

              ولی وقتی این دوتا گزاره کنار هم میان، کل منطق نویسنده رو زیر سوال میبره.

              چون همون جوری که بازی های سینماتیک محدودیت دارن و اولویت بندی میشن، بازی های ژانر های دیگه هم همین وضع رو دارن که نویسنده فقط طرف یک سبک رو میگیره.

              طبیعیه البته.
              نام توئیتر شما میازاکی بوده و شاید الانم باشه.
              و استودیو های مورد علاقه‌تون هم کپکام، تیم‌نینجا، ساکرپانچ و فرامسافتور بوده.

               

              Hamed
              • اسناد و مدارک شما محدود به لایک و کامنت‌هایی میشه که کانتکست رو ازشون حذف کردی. بارها چیزی رو لایک کردم که با گذاره اول موافق بودم با گذاره دوم موافق نبودم یا خنثی بودم در مورد بخشی از کامنت. لایک کردن و دیس لایک کردن چیزی رو مشخص نمیکنه. قرار نیست تمام و کمال با چیزی موافق باشی لایکش کنی. بارها متذکر شدم در مورد TLOU PART 1 و ۲ بازی هایی نزدیک به هم هستند که یکی داستانش پر از اشکال یکی گیمپلی. از اونجایی که من به گیم‌پلی اهمیت میدم بازی دوم رو بیشتر ترجیح میدم. این چیزی بوده که بارها ذکر کردم.

                “چرا به روایت مفتضح سکیرو گله ای ندارید؟”
                کجا؟ از این به بعد اگر بحثتون با استناد به گفته هاست باید لینک تصویر موجود باشه تا کانتکست مطرح بشه. کامنت شخص و پاسخ من باید ضمیمه بشه. قطعا کسی که ادعاهایی داره باید در این مورد روشن‌سازی کنه تا تمامی مباحث روشن باشه نه صرفاً ادعایی که و تهمتی بزنه یا برداشت نادرستشو انتقال بده.

                موضوع مهم‌تر TLOU Left Behind در قالب فهرستی که گذاشتم معنای «اهمیت به یک آی پی و سودآوری و تمرکز روی یک آی پی» رو انتقال میده.یه مثال میزنم آیا tlou 1 شیردوشیه؟ چطور میتونه بهره گیری تنها از یک فرنچایز باشه؟ چطور میتونه اینطور باشه وقتی نسخه اول یک فرنچایزه؟ اما اسمش داخل فهرستم اوردم. left behind هم همینطور. این بازی ها و موردهایی که در فهرست اومده در کنار هم اثبات کننده این موضوع بودند که سونی داره روی این آی پی برای درآمدزایی تمرکز میکنه همانطور که روی هورایزن داره تمرکز میکنه یا god of war. این ها اجزای فهرستی هستند که در نهایت به عنوان فهرستی کامل نشان دهنده تمرکز روی یک آی پی بودند.

                در مورد محدودیت‌های سینماتیک و بازی‌های دیگه.
                ۱- پازل‌های بد یک بازی سینماتیک حاصل محدودیت های ژانر نیست. ایرادات وارده بر داستان جمع بندی و مشکلات gow ragnarok مربوط به محدودیت های ژانر نیست. بلکه کاملاً مربوط به ایرادات و کم کاری های تیم سازنده و تیم نویسندگی مفتضح استودیو هست. نقد و بررسی tlou part 1 و نقد و بررسی marvel’s spider-man 2 و نقد gow ragnarok همگی با توجه به ژانر و محدودیت های ژانر نوشته شده و هیچکدام از مشکلات حاصل محدودیت های ژانر نیستند.

                ۲- اما بارها مشخصاً اعلام کردم، من در برابر بازی های سینمایی به صورت حداقلی موضع دارم. به عبارتی، طرف یک سبک رو گرفتن برای من طبیعی و برای شما اثبات چیزی نیست چون من گیمینگ رو در امتداد سینما نمیبینم، بلکه مدیوم گیمینگ رو جدا از سینما میبینم که باید بر خلاف رویکر آثاری مثل gow و در جهت آثاری مانند botw و روایت های محیطی و سناریوهای باز … حرکت کنه. من اعتقاد دارم بازی ها «نباید» سینماتیک باشن و بازی های سینماتیک باید مورد انتقاد قرار بگیرن. بنابراین نباید براتون جای تعجب باشه که نسبت به این آثار گارد بگیرم و اصرار بر بروز دادن نظراتم نسبت بهشون داشته باشم. شما ممکنه نظر برعکس من رو داشته باشی. شما هم سعی داشته باش نظر شخصی خودت رو در مورد گیمینگ بروز بدی. با این وجود، آثار سینماتیکی هم هستند که نظرم کار خودشون رو درست‎‌تر از مابقی انجام دادن که اینم بارها ذکر کردم، مثل Uncharted 2 و حداقل از نظر گیمپلی: tlou 2.

                چطور استنباط شما در مورد شخصیت ها فقط شخصیت گیمری بوده ولی وقتی من در مورد شخصیت شما صحبت میکنم مظلوم نمایی میکنید و استبناط اینه که من در مورد شخصیت زندگی واقعی شما صحبت کردم. من با استناد بر کاری که اینجا و در فضای مجازی انجام دادید شما رو ارزیابی کردم کسی که جایی پاسخ نمیده و چند روز بعد و در خبری متفاوت حمله میکنه نشون میده انسان ترسویی هست. دفعه بعد اگر حرفی در مورد من هست ریپلای کنید تا خودم پاسخ بدم، نیازی نیست در جای دیگری و در پاسخ شخص دیگری از من صحبت کنید. منصفانه و عادلانه اش اینه در مقابل شخص و به صورت گفت و گو باشه. این کار شما باعث برداشت من شد.

                RezaAAACE
                • Niroomand گفت:

                  کامنت اون کسی که اشاره کردم دوتا بخش داشت.

                  یکی نشون دادن اعتراض بقیه به شما بخاطر انتقاد به لست‌ ۲ و در مقابل نشون دادن تحسین بقیه نسبت به شما در قضیه ردد ۲.

                  یکی هم اشاره به اینکه مشکلات ردد۲ آسیبی به بازی نمیرسونه اما برای لست ۲ آسیب میرسونه.

                  شما الان میگید بپذیرم که لایک شما بخاطر بخش اول کامنت اون فرد بوده؟
                  اونم توی پستی که دارید از لحاظ “ساختاری” چیزی رو بررسی میکنید؟

                  اصلا این یکی حق با شما‌، ولی صحبت از فنبیس برای لست ۲ و عدم توجه به همین کلمه برای گاد رگناروک سیاست نیست؟!

                   
                  •••••

                  لست ۱ برای من جایگاه بالاتری از لست ۲ داره اما…..

                  لست ۲ توی لیست ۲۰۰ تا بازی برتر تاریخ شما هست. (امیدوارم این یکی رو کذب ندونید دیگه)
                   لست ۱ رتبه اول اورریتد ترین بازی های شما.

                  چجوری اینا نزدیک به هم هستن؟!
                  از دیدگاه فن بیس صحبت میکنید یا منتقدا؟

                  نمره یکی ۸ و دیگری ۹ هست، یکی در بهترین های نسل ۸ شما هست و دیگری…..

                  •••••

                  هرچند درمورد بقیه محتوای کامنتم، پستی که توش کامنت گذاشتید رو گفتم، اما درمورد اون بخش سکیرو اسکرین شاتی ندارم.

                  ولی خب قشنگ به یاد دارم چی گفتید.

                  درمورد گیم اسپات هم اسکرینی ندارم، ولی انگار خودتون هم قبولش دارید.
                  درمورد فلیپ هم، نظرش توی همون پست آنالیز چرخه نفرت هست.

                  •••••

                  شما اعتراض دارید که من کامنتی رو حذف میکنم.
                  برمیگردم به کامنت های قبل، میبینم نه تنها چیزی رو حذف نکردم، (تازه بحث حذف هم نیست بحث به خاطر سپردن هست) بلکه شما چیزی رو هم اضافه کردید.

                  مثل جمله‌ی 《از نظر فنبیس》

                  ولی انگار این شما هستید که بخشی از کامنت رو “حذ‌ف” میکنید!

                  من در کنار محدودیت ها، از “‌اولویت بندی” هم حرف زدم که خودتون بارها چه درباره اپدیت انجین فرامسافتور و چه گرافیک فنی عناوینش از اون حرف زدید.

                  از این جهت حرف زدید که فرآیند طولانیی مثل اپدیت انجین، هدف فرام سافتور رو برای تسریع توسعه بازی های باکیفیت مختل میکنه.

                  پس خب هدف گذاری یک استودیو با توجه به چیزی که میخواد بسازه اینجا مهم میشه، اولویت بندی هم مهم میشه و حتی محدودیت ها هم مهم میشه که حداقل من در جایگاه مخاطب شما همچین چیزی در نقدتون درباره گاد ۲۰۱۸ و لست ۱ ندیدم.

                  درمورد لست ۲ و گاد رگناروک درست میگید ولی اونها حداقلی ترین مشکل رو در “بازی بودن” نسبت به بقیه داره، پس مثالی که زدید بخاطر کار سازنده بود تا نقد شما!

                  《جایی هم نگفتم مشکلات رگناروک بخاطر سبکش هست》
                  اصلا چرا باید مشکلاتی که در یک المان بیگانه داره مربوط به محدودیت ها بشه؟

                  گاد رگناروک یکسری مشکلات ساختاری (روایت و فیلمنامه رو نمیگم) رو حل کرد، اما تا جایی که یادم میاد به گاد ریبوت کلی انتقاد داشتید.
                  یکی از این انتقاد ها دوربین روی شانه بود که علاوه بر اینکه احساس تعامل رو بیشتر میکرد، به گیمپلی هم آسیب می رسوند.

                  الان این محدودیتی نیست که فقط بخاطر روایت محور شدن به وجود اومده باشه؟!

                  “به نظرم RDR 2 میتونه بهترین روایت صنعت گیم لقب بگیره. بازی کار سختی هم نسبت به یک اثر خطی داشته و برخی نقص هایی هم که داره حاصل تمرکز روی روایته”

                  این یکی چی؟
                  اینا بخدا حرف من نیست، حرف خودتونه.
                  خیلی هم ازش نمیگذره که بخواید از دم همش رو کذب بدونید!

                  البته تا جایی که یادم میاد از ردد۲، لست ۲، لست ۱ و گاد ریبوت به عنوان معیار های بازی های روایت محور نام بردم.
                  (دومین باری که بهتون ریپلای زدم)

                  و شما هم در پاسخ انچارتد ۲ رو مثال زدید.

                  یجای دیگه هم گفتید اکثر بازی های روایت محور مشکل پیسینگ دارن و باید درستش کنن.
                  و انچارتد ۲ رو به عنوان استثناء مثال زدید!

                  (اگر اشتباه نکنم زیر پست نقد و بررسی گرن توریسمو بود)
                  اینم یدونه دیگه از این تناقض ها نیست….
                  یحتمل این رو هم که نمیخواید بگید کذبه؟؟؟

                  •••••

                  بارها؟
                  دفعه قبلی که شما رو ریپلای کردم گفتم به بازی های معیار این سبک ۹ دادید و به آرمورد کور هم ۹.
                  گفتم با بازی های سینماتیک زاویه دارید و نسل ۸ رو کسل کننده ترین نسل میدونید.
                  ولی شما همش رو تکذیب کردید.
                  الان دیگه شد بارها؟

                  کامنت من: راستی بین اون چند تا جمله فقط TLOU 2 رو دیدید. یعنی حتی یه نگاه به این جمله هم ننداختید؟
                  《مثلا محمد حسین کریمی بار ها اعتراف کرده که با بازی های روایت محور رابطه خوبی نداره و نسل ۸ رو….》

                  پاسخ شما: 《خب از خودتون جمله میسازید چه پاسخی بدم》

                  •••••

                  پس مدیوم گیمینگ رو از مدیوم ها سرگرمی دیگه هم جدا بدونید که کم المان بیگانه توی این صنعت ندارم!

                  اگر الان صنعت تکامل یافته ای داریم بخاطر همین قرض گرف المان های بیگانه هست.
                  حالا یکی خیلی خوب به ساختار بازی می شینه و یکی مثل کاتسین و روایت هنوز جای کار داره.

                  میدونم که معتقدید تکامل این صنعت در قالب گیمپلی اتفاق میفته ولی شاید بهتر باشه که اینجور بگیم، تکامل این صنعت در قالب گیمپلی “اتفاق افتاده”.

                  و الان باید در قالب گیمپلی یک بازی سینماتیک اتفاق بیفته، چراکه این بازی ها هستن که در این بخش محدودیت دارن نه بقیه….

                  •••••

                  کلماتی مثل ترسو و عزت نفس به چیزی که الان هستیم (یک گیمر اونم در فضای مجازی) اصلا نمیخوره.

                  درصورتی که کلماتی مثل دورو، فن بوی، فن، سونی فن، ایکس باکس فن، سهامدار و….دقیقا برای همین صنعت ماست.

                  از این جهت از کامنت شما اینجور برداشت کردم.

                  یک گیمر ترسو و بدن عزت نفس یا یک گیمر فنبوی، دورو، متعصب، سهامدار و….
                  کدوم کلمه به این واژه میخوره و ما رو توصیف میکنه؟!

                  •••••

                  “جایی پاسخ نمیده و چند روز بعد و در خبری متفاوت حمله میکنه نشون میده انسان ترسویی هست. دفعه بعد اگر حرفی در مورد من هست ریپلای کنید تا خودم پاسخ بدم، نیازی نیست در جای دیگری و در پاسخ شخص دیگری از من صحبت کنید. منصفانه و عادلانه اش اینه در مقابل شخص و به صورت گفت و گو باشه. این کار شما باعث برداشت من شد”

                  بالاتر هم گفتم سه بار درباره شما صحبت کردم!

                  که یکی همین الان هست، یکی ریپلای مستقیم(که البته کامنتای بعدی رو تایید نکردید با اینکه فاقد هرگونه توهینی بود) و یکی هم در پستی بود که خودتون حضور داشتید.

                  ضمن اینکه من اصلا قرار نبود درباره کامنت شما حرف بزنم، ولی بعضی دوستان دیگه آخرین چیزی که میتونن بگن اینکه برداشت من همون برداشت فلانی بود!

                  حالا اینکه چجور دو خط کامنتش نماینگر برداشتی درحد دو سه تا کامنت طولانی هست با شما.

          • AAACE گفت:

            شما به همین کامنت های قوی و نیرومندت ادامه بده که حتما سونی و چندتا فنبوی مثله خودت بهت افتخار میکنن.
            “”در نهایت بین حرف های سردبیر با نیل دراکمن یه “فقط” فاصله هست.””
            “”اینجوری هم امثال تو کله‌شون داغ نمی شد.””
            خوب اصل مطلب پست هم سر همین ویرایش و ادیت سنگین حرفاش هستش که من مخاطب برام یه جوک محسوب شده بود وقتی چند سال عمرم دارم گیم میزنم و شرکت های مختلف بازی سازی رو میشناسم و باهاشون در گیرم (خیلی ها بیشتر از من) و مسیر بازیسازیشون مشخصه و اکثرا مثله همن . ولی این اقا میاد یه همچین حرفی میزنه تو این “وسعت ” که حتی ادیت کردنشم بلد نبود و هم خود شخص دراکمن و خود سونی هم اومده عذر خواهی کرده ولی شما داری پیراهن من مخاطب رو پاره میکنی و میخوای حرف خودتو به کرسی بشونی چه با دروغ چه با تمسخر و بی احترامی به من و کسای دیگه
            اینکه گفتم بازی بعدیشون tlou3 هستش بدون کوچیک ترین بی احترمامی یه مثالی بود در جواب اون نفری که بهم میگه”” #فشار “” برای خود طرف دادم که یخورده به خودش بیاد و فکر کنه که آره سونی چیزی که دراکمن میگه نیست و چندین و چند بازی و حتی فیلم هم با همین روش ساخته و عرضه کرده (مثله خیلی از شرکت های دیگه) نه که تو بیای بگی برداشت من صرفا بازی بعدیشون هستش که واقعا نشون میده در چه”” سطحی “” هستی.
            ببخشید که همیشه مثل شما کامنت های نیرومند و قوی و بزرگ نمیدم و همه چیو مو مو بهتون توضیح نمیدم و لقمشون نمیکنم براتون، چون واقعا بعضیاتون ارزششو ندارین چرا که شرکت و بازی و شخص بازیساز براتون ارزشش بیشتر از احترام گذاشتن به مخاطبتونه
            کپی پیست میکنی کلشو کپی پیست کن نه یه بخشی که باب میلت هستش و میخوای روش مانور بدی (منظورم حرفای آقای کریمی هستش که یکی مثله من برداشتش اینطوریه، در مقابلشم یکی مثل تو که تو دنیای خودشه و از حرفای بقیه برداشت های خودتو میکنی و به همچی بد بین هستی)
            میتونم ادامه بدم ولی با این کامنتای نیرومندانت میگم که نه “” ارزششو نداری””

            Reza
            • Niroomand گفت:

              نام کاربری من نه لفظ هست و نه شعار.
              نه لقبه و نه چیز دیگه ای.
              هیچ ربطی هم به اینکه من کامنت طولانی میدم ولی تو کامنتت طولانی نیست نداره!

              نام کاربریم درواقع فامیلی‌م هست.

              ۱: شما قبل از ادیت از جوک بودن حرف زدید.

              ۲: لطفا بگو دروغ کجای کامنتم بود.

              ۳: در جواب کسی که یه کامنت با محتوای “فشار” داده نوشتی پروژه بعدی TLOU 3 هست.
              من الان باید از این چه برداشتی کنم.
              این به کنار کاربر تام گفتم نیل چندبار گفته پروژه اینده‌شون ایپی‌ جدیده، که شما هم دیسلایک دادید.
              اینم فقط برای این بود که میخواستید تام به خودش بیاد؟
              یا برای این بود که……

              من چیزی که قرار بود جواب بدم رو کپی پیست کردم و نسبت به همونا جواب دادم.
              از بزرگنمایی و دورویی تا سیاست داشتن.
              همه رو هم گفتم به چه دلیلی بیان کردم.
              حتی گفتم که بخشی از حقیقت که همون “شیردوشی” باشه رو آقای کریمی گفته ولی تفاوتی قائل نشده.

              حداقل اگر همون حرف های سردبیر رو میزنی بگو کجای کامنت رو کم کردم یا به عمد کپی پیست نکردم!

              AmirgamerAAACE
        • Niroomand گفت:

          راستی این رو هم یادم رفت بگم که هلبلید ۲ هم مبارک شما باشه.
          هرچی نباشه شما از طرفدار های نسخه اولی و با توجه به دگرگونی نسخه دوم و مخالفت با شیردوشی باید خیلی بهت خوش بگذره!

          HamedAAACEHTrembler
      • NIGHTGAMING گفت:

        ستون نظراتت مثل استاد فراهانی نیشدار ولی درست و حسابی برو جلو همینطور

    • سر همین پستم کم نمیزاریم واست😄

      Eli WilliamNimaarmin.WalleR MaNChen Gemahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }AAACEFarzam
    • Mono and 6 گفت:

      من نمیدونم داستان چیه ولی دیسلایک دادم

      MoonAAACE
  • همه جا داشتن دراکمن رو می کوبیدن سر همین قضیه. انگار مصاحبه رو خبرگزاری های ایران ادیت زده بودن :)))

    KAmirtekhRoyalknightfarhanEli WilliamNimaarminHajEsiیک قدیمیهادی صفائیmore
  • Richman گفت:

    بابا خسته شد اینقدر گفت بازیه بعدیشون یه پروژه جاه طلبانه ست. اومد یه کوچولو تنوع بده آبروشو بردین 😄

    KAmirtekhEli William
  • Meti55 گفت:

    نتیجه که سانسور و آزادی بیان همه جا دچار مشکلاتی هست
    دولت ها
    ملت ها
    جوامع
    و…….
    سانسور اتفاق عجیبی در دنیا نیست
    گویا فقط هر ملت به نحوی باهاش درگیر هست که سایرین شاید نه

    kanameKAmirtekhRoyalknightEli William.arminHajEsi
  • مدیر سونی احتمالا یک مسئول ایرانی هست .دی:

    KBrainiacRoyalknightEli William
  • tintin گفت:

    خدایی چنین شرکتی نباید طرفدارش بشی؟؟؟👊🏻😁
    چقدر پخته و خفن برخورد میکنن🤌🏻🤌🏻

  • برگام…سونی که هیچکسو آدم حساب نمیکنه عذرخواهی کرده… این ینی به خیلیا بر خورده…چون جریان نویسنده های هالیوود که اعتصاب کردن بخاطر همین هوش مصنوعی خیلی کلفتن

  • iman گفت:

    کاش د لست آف آس ۳ اگه آخرین قسمتش هست باز تموم نشه

سونی از خالق The Last of Us به علت ویرایش بیش از حد مصاحبه اخیر عذرخواهی کرد - گیمفا