کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا
کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا
کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا
کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا

کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟

پست گیمفا
۱۳:۲۶ ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
کسب درآمد از بازی

سالانه ۱۵ میلیون دلار درآمد؛ این آمار کسب درآمد از بازی برترین استریمرهای گیمینگ در یوتیوب است. آپارات دست کمی از یوتیوب ندارد. اگر اهل بازی‌های ویدیویی هستید، احتمالاً نام استریمرهای جهانی مانند پیودی‌پای (Pewdiepie)، نینجا (Ninja) و شراود (Shroud)، آریا کئوکسر و عمو بیگ را شنیده‌اید. استریم یکی از بهترین روش های کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی است. یوتیوب، آپارات و توییچ (Twitch)، محبوب‌ترین پلتفرم برای گیمرها برای کسب درآمد از طریق استریم است.

در این مقاله ما آپارات را در برابر یوتیوب قرار می‌دهیم. نقاط ضعف و قوت آن ها و روش های کسب درآمد از یوتیوب و درآمد از آپارات گیم را با هم بررسی خواهیم کرد.

کسب درآمد از آپارات گیم

اگر اهل گیم هستید آپارات برای گیمرها امکان کسب درآمد از بازی و گیم استریم را فراهم کرده است برای کسب درآمد از این روش باید به یکی از سطح‌های طلایی یا الماس برسید. در سطح طلایی باید حداقل ۱۰۰۰ دنبال کننده و ۱۰۰۰ ساعت بازدید آپارات یا واچ تایم در کانال آپارات داشته باشید. برای شروع سریع می توانید خرید فالوور آپارات استفاده کنید. در سطح الماس باید حداقل ۵۰۰۰ دنبال کننده و ۱۰۰۰۰ ساعت واچ تایم آپارات داشته باشید. همچنین ویدئوهای منتشر شده با کیفیت باشند و در کانالتان فقط ویدئو بازی داشته باشید.

روش های کسب درآمد از بازی در آپارات

کسب درآمد از آپارات گیم برای گیمرها با دو روش امکان پذیر است؛ روش اول خرید اشتراک استریم‌ها و روش دوم روبی است:

روش کسب درآمد از روبی: کاربران در کیف پول خود مقداری روبی دارند و با مشاهده ویدئو زنده ارسال استیکرهای روبی از شما حمایت می‌کنند. این روبی‌ها در حساب شما ذخیره می‌شوند، در پایان ماه می‌توانید روبی‌هارا به درآمد تبدیل کنید. ارزش روبی برای استریمرهای طلایی ۸۰ تومان و برای استریمرهای الماس ۱۰۰ تومان است.

کسب درآمد از آپارات

روش دوم خرید اشتراک: این روش مخصوص کسانی است که به سطح الماس رسیده باشند. این روش کاربران اشتراک کانال شما را خریداری می‌کنند، هزینه این اشتراک به صورت ماهانه به حساب گیمرها واریز می‌شود.

کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب هم پیش نیازی برای درآمد زایی کانال های خود قرار داده است. شما باید ۳ پیش نیاز رو برای این مهم داشته باشید:

۱- داشتن حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایب یوتیوب

۲- داشتن حداقل ۴۰۰۰ هزار ساعت واچ تایم در سال اخیر یا ۱۰ میلیون بازدید در ۹۰ روز اخیر.

۳- محتوای شما باید در چارچوب قوانین یوتیوب باشد.

بعد از اینکه کانال شما به تمام این پیش نیاز ها برسد، شما می‌توانید درخواست مانیتایز کانال خود را بدهید. تمامی موارد را میتونید در مقاله کسب درآمد از یوتیوب مطالعه کنید.

کسب درآمد از استریم توییچ

انجام بازی‌ ویدیویی و پخش زنده آن، صنعت سودآوری به شمار می‌آید که امروزه در هر کشوری قابل‌ مشاهده و انجام است.
توییج نیز همانند یوتیوب فضایی برای کسب درآمد با بازی است که به افراد امکان تولید محتوا و استریم را می‌دهد. البته برای دستیابی به درآمد عالی در این فضا نیاز به رعایت شرایطی خواهید داشت که اهمیت بالایی دارند.

استریم توییچ

مقایسه نوع درآمد زایی از آپارات و یوتیوب

اولین نکته‌ای که در مقایسه نحوه کسب درآمد از یوتیوب و آپارات به چشم می‌خورد؛ میزان درآمد حاصل از فعالیت در هر یک از این پلتفرم هاست. درآمد آپارات به تومان محاسبه شده اما درآمد حاصل از یوتیوب به دلار به کاربران پرداخت می‌شود. موردی که در نگاه اول به خوبی توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

کسب درآمد از آپارات یا یوتیوب؟ کدام بهتر است؟

درآمد دلاری؛ دو کلمه‌ای که خیلی از تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی را به یوتیوب کشانده است. تفاوت قیمت دلار و تومان موردی است که باعث شده است امروزه داشتن درآمد دلاری به یکی از خواسته اکثر افراد تبدیل شود.

در یوتیوب علاوه بر امکان کسب درآمد از نمایش تبلیغات بر روی ویدیوها، گزینه‌هایی همچون امکان خرید اشتراک پریمیوم کانال، ویدیوهای اسپانسری و یا افیلیت مارکتینگ را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

با این تفاسیر، می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که فعالیت در یوتیوب و کسب درآمد از آن محدودیت خاصی را برای کاربران فراهم نکرده و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا با استفاده از گزینه‌های مختلف، درآمد بیشتری در مقایسه با فعالیت در آپارات داشته باشند.

در آپارات کسب درآمد از بازی به تومان پرداخت می‌شود. با وجود اینکه درآمد حاصل از فعالیت در آپارات عدد کمتری در مقایسه با یوتیوب را نشان می‌دهد؛ اما همچنان درآمدزایی از آپارات به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای کسب درآمد از بازی می باشد.

سختی تولید محتوا

اگر از ما بپرسید که تولید محتوا ویدیوی در یوتیوب سخت تر است یا آپارات؛ در یک کلام می‌گوییم که یوتیوب. یوتیوب در مقایسه با آپارات، پلتفرم بسیار بزرگ تری است که روزانه بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر فعال دارد. جالب است بدانید که این شبکه محبوب در ایران نیز محبوبیت بالایی داشته و امروزه کامیونیتی‌ فارسی زبان یوتیوب،‌ خانواده بزرگی را تشکیل داده است.

وجود تعداد زیادی از کاربران در یوتیوب ‌بدین معنی است که تولید کنندگان محتوا در این شبکه نیز بیشتر بوده و کار شما برای دیده شدن در یوتیوب و رسیدن به یک درآمد مناسب از آن، به مراتب سخت تر از آپارات خواهد بود.

محدودیت کسب درآمد از آپارات

آپارات به عنوان یک پلتفرم ایرانی دارای تعداد کاربران بسیار کمتری در مقایسه با یوتیوب بوده و این مورد یک سری از محدودیت ها را برای درآمدزایی از این پلتفرم برای تولید کنندگان محتوا در این شبکه به وجود آورده است. کسب درآمد از این شبکه محدود به گزینه‌هایی همچون نمایش تبلیغ بر روی ویدیوها و تهیه محتوای اسپانسری برای یک سری از کانال های پرطرفدار در این شبکه می‌شود.

فعالیت در یوتیوب بهتر است یا آپارات؟

آپارات و یوتیوب به عنوان دو پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو، هر دو امکان کسب درآمد برای کاربران خود را فراهم می‌کنند. یوتیوب اما به واسطه فاکتورهایی همچون امکان کسب درآمد دلاری، نداشتن محدودیت کسب درآمد و همچنین گزینه‌های مختلف درآمدی به عنوان یک گزینه کاملا مناسب تر برای تولید محتوا و کسب درآمد از آن در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین اگر به تولید محتوای ویدیویی علاقه‌مند بوده و همچنین تمایل دارید تا از این علاقه خود درآمد داشته باشید؛ پیشنهاد ما به شما این است تا همین امروز فعالیت خود در یوتیوب را آغاز کنید.

کسب درآمد از بازی و نکات مهم آن

بازی‌هایی که امروزه امکان کسب درآمد را برای افراد میسر کرده‌اند، دارای روش انجام و نکاتی هستند. هر بازی به‌صورتی قابل‌انجام است که با به‌ کارگیری نکاتی، می‌توانید احتمال کسب درآمد دلاری با بازی را ممکن سازید. نکات قابل‌توجه بازی‌ های درآمدزا عبارت‌اند از:

  • قبل از ورود به هر حوزه بازی های درآمدزا، راجع به آن اطلاعات کافی و کامل را کسب کنید.
  • هر بازی دارای قوانین و شرایطی است که کاربران موظف به رعایت آن‌ها هستند.
  • در صورتی‌ که وقت کافی برای انجام این بازی‌ها را ندارید، بهتر است وارد آن نشوید. چرا که بازی‌ های درآمدزا به زمان بسیاری نیاز دارند و حتی ممکن است از کارهای روزانه و تفریح‌های خود نیز بمانید.
  • برخورداری از اینترنت قوی برای موفقیت در بازی‌ های پولساز، اهمیت بالایی دارد.

روش های کسب درآمد با بازی

همان‌طور که گفتیم امروزه پول درآوردن از بازی‌ها به امر رایجی تبدیل شده که می‌تواند مزایای بسیاری را در اختیار افراد قرار دهد. در واقع با یادگیری هر بازی و برخورداری از دانش و عملکرد بالا، می‌توانید کسب درآمد دلاری را برای خود ممکن کنید و موفقیت را وارد زندگی‌تان نمایید.

جمع بندی

کسب درآمد دلاری با بازی از طریقه‌های گوناگونی همچون بازی‌های ویدیویی، ایجاد کانال یوتیوب، فعالیت در توییج، استریم در آپارات گیم و … ممکن است. بازی‌ های درآمدزا نیاز به زمان بسیاری نسبت به سایر بازی‌ها دارند و برای موفقیت در آن‌ها، به دانش و توانایی بالایی نیاز دارید.

امید است با بیان مطالب بیان شده توانسته باشیم اطلاعات مفید و کاربردی راجع به کسب درآمد با بازی را در اختیارتان قرار دهیم. تجربه شما در مورد کسب درآمد از بازی چیست و کدام پلتفرم را برای استریم کردن انتخاب می کند نظر خود را با ما و دیگر کاربران از طریق بخش نظرات مطرح نمایید.

خواهان ردد3موز خندان (در شوک عظمت شوکیس ایکس باکس)TiMYMoonT4TARSHIAAAAپروفسور بی سواداسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)Daniel WayneK

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا
کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا
کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا
کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا
کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کسب درآمد از بازی، آپارات یا یوتیوب؟ - گیمفا