آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا

آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟

رضا الهی
۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
resident evil 9

بنا بر برخی شایعه‌ها، Resident Evil 9 یک بازی جهان باز خواهد بود. این اتفاق می‌تواند با خدشه‌دار کردن حس وحشت بقاء و از بین بردن چالش مدیریت منابع، به ضرر گیم‌پلی تمام بشود.

چکیده متن:

  • احتمالاً در Resident Evil 9 با یک عنوان جهان باز طرف باشیم و این مسئله باعث به خطر افتادن مکانیزم‌های اصلی مجموعه مانند تکاپو در فضای وحشت بقاء و کلنجار با منابع، شود.
  • تمرکز سری Resident Evil همواره بر محدودیت‌‌ها و ایجاد فضایی پر‌تنش بوده است که در آن تصمیم‌گیری، سخت‌ترین بخش گیم‌پلی به حساب می‌آید.
  • بنا بر اطلاعات لو رفته، Resident Evil 9 احتمالاً  دارای ساختاری مشابه Dragon’s Dogma 2 است که این مسئله می‌تواند ضربه بزرگی بر پیکره سری وارد کند.

فرنچایز Resident Evil طی چند دهه گذشته هویت چندگانه‌ای برای خود ساخته است. از یک طرف، به عنوان مجموعه‌ای شناخته می‌شود که می‌تواند لحظات ترسناکی را ارائه دهد، اما در کنار آن، می‌توان از آن به عنوان یکی از خنده‌دارترین و کمپی‌ترین فرنچایزهای ترسناک تاریخ هم یاد کرد. Resident Evil برخی از جذاب‌ترین داستان‌های بازی‌های ویدیویی را در اختیار دارد و مجموعه‌ای است که به خاطر ضرب‌آهنگ‌های عجیب داستانی و دیالوگ‌های عجیب‌تر شناخته می‌شود. این سری حاصل ترکیبی از همه این موارد بوده و همین ترکیب منحصر به فرد است که آن را به فرنچایزی شاخص در دنیای بازی تبدیل می‌کند.

اما Resident Evil 9 ممکن است در نهایت پا روی برخی از سنت‌های خود بگذارد. طبق شایعات اخیر، Resident Evil 9 ممکن است الهاماتی از ساختار جهان باز دریافت کند. در حالی که شاید این مسئله نسبت به آنچه که در Resident Evil Village شاهد بودیم یک پیشرفت به حساب بیاید، اما ممکن است همین به اصطلاح پیشرفت، به قیمت نابودی برخی از مکانیزم‌های اصلی مجموعه تمام شود و تیشه به ریشه‌ این فرنچایز بزند.

سری Resident Evil همواره بر محدودیت‌ها تمرکز داشته است

آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا

Resident Evil در درجه اول یک فرنچایز وحشت بقاء است و یکی از ستون‌های اصلی این ژانر، وجود محدودیت‌هاست. از دارو و مهمات محدود تا فضا و قابلیت ارتقای ناکافی، اکثر قریب به اتفاق بازی‌های Resident Evil محدودیت‌های مشخصی را برای بازیکن ایجاد و آن‌ها را به سمت اتخاذ تصمیمات مختلف سوق می‌دهد. همین تصمیمات سخت است که بازیکنان را محتاط نگه می‌دارد و پس از حل هر چالش‌، حس رضایت‌ را به او انتقال می‌دهند.

جهان‌باز شدن ممکن است به قیمت نابودی حس وحشت بقا تمام شود؟

آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا

چند ماه پیش، افشاگری با نام مستعار Dusk Golem در توییتر ادعا کرد که Resident Evil 9 بر اساس بهبودهای موتورگرافیکی خلق یک بازی جهان باز مانند Dragon’s Dogma 2 ساخته خواهد شد. این موضوع بدان معناست که این عنوان جدید ممکن است جهان‌باز باشد. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، Resident Evil 9  به واسطه بر هم زدن مکانیزم «مدیریت منابع محدود» که از ویژگی‌های اصلی این سری است، با مشکل مواجه خواهد شد.

اکثر بازی‌های Resident Evil به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود بازیکن همیشه به اندازه کافی مهمات یا آیتم‌های درمانی برای زنده بیرون آمدن از یک رویارویی نفس‌گیر را داشته باشد. بازی‌های گذشته با قرار دادن آیتم‌های خاصی در مسیر بازیکن، قادر به انجام این کار بودند. اما اگر Resident Evil 9 جهان‌باز شود، دیگر نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که همه بازیکنان همان مسیر مورد نظر طراحان را دنبال کنند.

این ساختار غیرخطی به راحتی می‌تواند منجر به این شود که بازیکنان برای مبارزه با باس‌ها یا درگیری‌های خاص مهمات کافی نداشته باشند، یا در آن سوی طیف، به دلیل کاوش گسترده قبل از ادامه مسیر اصلی، مهمات و منابع درمانی بیش از اندازه در اختیار داشته باشند و به همین خاطر بازی برایشان بدون چالش سپری شود. Capcom می‌تواند با افزودن آیتم‌هایی همچون مهمات و دارو درست قبل از یک مبارزه بزرگ، این مشکل را تا حدی برطرف کند، اما این تغییر احتمالی می‌تواند فرآیند مدیریت منابع را که یکی از مکانیزم‌های تعریف‌کننده این سری است، کاملاً بی‌اثر کند.

Shayanشومپتِ کته کلهDaniel WayneMoonمحسنKratosboy gamerگیمرِ روان شناسAEOCatalyst(سم لیک سابق)YORIICHnimaسعید پرهیزیGOD OF WAR 3Mohsen bakhtiari𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀxbox gamerSpider-ManPARASITE EVE 2The World Endermore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا
آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Grimes گفت:

    جهان باز باشه یکیم شبیه مستر ایکس یا نمسیس همش تو این جهان دنبالمون باشه

    اگه اینطور باشه واقعا عالی میشه البته خیلی خیلی وحشتناک میشه یعنی اصلا خیالت راحت نیست این موضوع یک ذره اذیتم میکنه

    شومپتِ کته کلهlie?noگوست مهربانفرانکیnemesisKratosSlender Manboy gamerOda nobunaganimamore
    • Unknown گفت:

      اونوفت اون باس‌ جی‌ پی اس داره که همش دنبالمون باشه؟!

      lie?noDaniel WayneفرانکیnemesisAQUARIUSKratosSlender Manboy gamerOda nobunagaub fanmore
    • Arctic گفت:

      نه اینکارو بکنند دیگه جهان باز جه معنی داره؟ فلسفه جهان باز روی این سواره که پلیر با حوصله بشینه گشت و گذار کنه هرکار دلش میخواد بکنه هرجا میخواد بره اگه یکی دنبالمون بذاره دیگه چه کاریه اصلا نباید جهان بازش کنند دراگون دوگما ۲که آر پی جی بودم جهان باز خوبی نبود چه برسه به re که سروایل هارره مثلا طبیعتا خودشونم میدونن ایده خوبی نیست جهان بازش لزوما نمیکنند صرفا یه محیط بزرگ میسازن که دسترسی توش زیاده محیطای باز و خالی آخرین چیزیه که رزیدنت اویل بخواد

      شومپتِ کته کلهDaniel Wayneboy gamer
    • شبیه مستر ایکس یا نمسیس صد در صد خواهد داشت این بازی .
      بنظرم خیلی جذاب بشه .

      امیر عزیزنژادnemesisKratosboy gamernima𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Spider-ManGrimesMamalCrackermore
    • snowgirl گفت:

      به عنوان کسی که بیشترین لذت رو با نسخه های کلاسیک بردم (رزیدنت اویل هفت و هشت هم بد نبودن ولی در اون حد برای من لذت بخش نبودن..) نمیتونم با جهان باز شدنش کنار بیام

      Daniel WayneفرانکیnemesisAQUARIUSammar_iraqiboy gamerAEOnimaMohsen bakhtiariKILLER OF GODSmore
      • 🔶 من به شخصه با بازی هایی که هسته اصلیشون خطی بوده و میخوان جهان باز بشن مشکل دارم و هر بازی اگر بر این اساس موفق شده پتانسیلش رو داشته به عنوان مثال اویل ویلیج من همیشه عادت دارم هر بازی ای که پلی میدم مخصوصا رزیدنت اویل رو که آیپیه مورد علاقم هست تمام سوراخ سمبه های بازی رو بگردم خب اما از یک جایی به بعد وقتی داشتم ویلیج رو میرفتم ناخودآگاه گفتم کلافه شدم چرا تموم نمیشه بازی

        🔸چون ببینید یک بحث اینجاس که جهان بازی باید در خدمت گیم پلی باشه گیم پلی اگر در راستای جهان بازی حرکت نکنه و متنوع نباشه گیمر رو زده و خسته میکنه که هم ممکنه بازی رو تموم نکرده دراپش کنه یا هم به زور بازی رو تموم کنه بدون اینکه لذتی ببره اویل ویلیج با توجه به اول شخص بودنش جز اضافه کردن یک سری سلاح جدید در حین بازی کردن چیز خاصی ارائه نمیداد که منه نوعی ترغیب بشم و انگیزه پیدا کنم بازی رو ادامه بدم خلاصه به هر نحوی بود بازی رو تموم کردم

        🔸بحث دیگه مربوط به سنو سال و دغدغس مثلا منی که سنو سالم بالا رفته و مسئولیت به گردنمه سرکار میرم دیگه وقت اینو ندارم که جهان بازی رو شخم بزنم تو این مورد دیگه نمیشه گفت بازی مشکل داره این مشکل ماست چون شما وقتی داری بازی میکنی ناخودآگاه با خودت میگی اوه یک ساعت دیگه باید برم سرکار پس اون اسلحه ای که میخواستم پیدا کنم رو بیخیالش میشم یا بگم اون Side Quest رو ول کن دوره حوصله ندارم برم حالا حتی اگر سرکار هم نریم اون دغدغه نمیزاره راحت بازی کنیم زمان بچگی اینطور بود یک بازی رو دوست نداشتیم تموم بشه و اگرم تموم میشد بارها تجربش میکردیم اما الان اینطوری نیست اعصابمون ضعیف شده حوصلمون کم شده و وقتی بازی میکنیم میگیم پس کی تموم میشه

        🔸در مورد جهان باز بودن رزیدنت اویل هم دوسه تا کامنت پایین تر گفتم رزیدنت اویل یک بازی در سبک اکشن ادونچر وحشت بقاس برعکس بازی های نقش آفرینی خیلی سخت میشه به گیم پلیش تنوع داد کپکام یک بار اومد به گیم پلی رزیدنت اویل تنوع داد که افتضاح اویل ۶ متولد شد یعنی اومد مبارزات ماتریکس، جان ویک و کشتی کج رو ترکیب کرد که مثلا تنوع بده و گیم پلی بازی به تکرار نبوفته اولین بار که لیان تو اویل ۶ رو یک زامبی حرکت کشتی کج رفت با خودم گفتم دیگه رزیدنت اویل مرد در کل منم مخالف جهان باز شدنش هستم ولی خب از اونجایی که آیپیه مورد علاقم هستش براش آرزوی موفقیت میکنم

        Moonammar_iraqiAEOخدای سابقبدون‍ تعصبsnowgirl
      • AQUARIUS گفت:

        اگر جهان باز بودن بازی مثل بتمن ها باشه یعنی شما یک محیط بزرگ داری و میتونی آزادانه به بخش های مهم مپ بری ولی وقتی وارد بخش مربوطه شدی محیط بسته و خطی میشه و تا زمانی که اون بخش رو تمام نکنی وارد جهان بیرون نمیشی خوبه.
        درمورد مدیریت مهمات هم خب رزیدنت ایول مثل بازی های آر پی جی نیست که آیتم نامحدود باشه بهرحال شما به یک اندازه محدودی میتونی مهمات جمع کنی و نمیتونی زیاد مهمات داشته باشی که بازی آسون بشه. اینجا کارگردان بازی باید محل قرار گرفتن صندق ها رو خوب تنظیم کنه که به بقای بازی ضربه نخوره مثلا توی محیط باز هیچ صندقی نباشه اینجوری شما مهمات زیادی نمیتونی با خودت ببری.

        Moon
    • به کپکام اعتماد کنیم ، یکم جاه طلبی توی دنیای گیم بد نیست
      اگر جاه طلبی وجود نداشت ما انسانا هنوز روی درخت بودیم
      هر از گاهی یک نفر باید بیاد یه تحول ایجاد بکنه
      ولی خیلی مهمه اون تحول به بهترین روش انجام بشه تا طرفدارا دل سرد نشن 🗿🧠

      Moon
    • ⓇⒺ گفت:

      اگه مثل ویلیج تقریبا نیمه جهان باز باشه خیلی خوب میشد

      Moon
  • 30nabhl گفت:

    منم اصلا موافق جهان باز شدن نیستم
    ولی با این سوابقی از کپکام تو این چند سال دیدم تاحدودی بهشون اعتماد دارم که گند نمی زنن
    ولی با این حال بازم نگرانی دارم چون از ساختار جهان باز خوشم نمیاد

    با قسمت مدیریت منابع بشدت موافقم

    حتی اگه جهان باز هم باشه امیدوارم خود مراحل حالت خطی داشته باشن توی محیط بسته
    البته اگه مراحلی داشته باشه که مثلا یه باس گنده تو یه فضای بزرگ دنبالت می کنه و مثلا به سمت تله هدایتش کنی و اینا هم ایده جذابی میتونه باشه

    ولی کلا این ایده مهم ترین قسمت بالانس بودنه
    هر چیزی به اندازه و متعادل باید باشه

    ammar_iraqiboy gamerAEOبهنامnimaMohsen bakhtiari𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Spider-Manhamidgriomore
  • نمیدونم ولی جهان باز باشه محدودیت منابع هم باشه خودش به اندازه کافی خوفناک میشه ها . ازیسن زاویه هم نیگا کن 😂

    Moonnima𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀعموی Jack Marstonتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Spider-Manموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)Joel Morganskylordبدون‍ تعصبmore
  • فک نکنم کاملاً جهان باز باشه احتمالاً بیشتر قراره شبیه رزیدنت ویلیج باشه اما گستردتر

    nimaSpider-Manموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)_Alex_skylordامیر عزیزنژاد
  • Unknown گفت:

    جهان باز بودن بازی وحشت/بقا بد نیست(چیزی که تو Days Gone) دیدیم ولی برای بازی مثل RE فک نکنم خوب باشه و طرفدارارو عصبی میکنه!اکشن بودن کافی نبود جهان بازم بهش اضافه کردن؟؟!
    لابد تو نسخه ۱۰ از تانک و جنگنده استفاده‌ میکنن!

    خدای سابق
  • رزیدنت اویل اول شخص یا جهان باز هیچ سنخیتی با ریشه ها و نام این اثر نداره. حالا شاید بعضی قسمت‌ها رو نیمه جهان باز کنن ولی در حالت کلی این اثر با محدودیت و بسته بودن مکان اون حس واقعی رو القا میکنه بخصوص مکانیزم سوم شخص. امیدوارم این نسخه دارای چند شخصیت قابل بازی باشه که هرکدوم داستان و توانایی های متفاوت باشن

    AQUARIUS
  • فکر نکنم جهان باز باشه. احتمالا مثل نسخه هشتم نیمه جهان باز باشه

    nimaskylordامیر عزیزنژادŒArkzero
  • نه معلومه که نه،اگه به جزئیات اهمیت بدن چیزی که در dying light 2 ندیدم و داستان بازی خیلی گیرا باشه کارگران عالی باشه طراحی صحنه ها عالی باشه مأموریت های فرعی با کیفیتی داشته باشه مثل ویچر۳ عالی میشه،اتفاقاً جهان باز بودن به این بازی میخوره.

    خدای سابقesmaaiel_63Mohsen bakhtiariتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )skylordNostalgic PlayerKingHELLO.BROTHERS
  • ایکاش حداقل نه رو با فرمول ۷ و ۸ میساخت بعد توی بازی بعدی میرفت رو فرمول جهان باز ببینه جواب میده یا نه

    بدون‍ تعصبموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)
  • ŒArkzero گفت:

    نمی‌فهمم مشکل این گیمرای نسل نهمیه کم تجربه با اثاره جهان باز چیه؟ آخه اون موقع که شماها نمیدونستید ویدیوگیم چیه امثال ماها فقط جهان باز تجربه میکردن، حالا واسه ما اومدین متخصص هم شدین؟!! مرگه من بیاید برین همون لست قاف آس فیلم سینمایی تون رو تماشا کنید شمارو چه به اثاره جهان باز و چالش برانگیز.
    اتفاقا این نسخه از رزیدنت با فرمول دراگون دگما ۲ براحتی می‌تونه موفقیت آمیز ظاهر بشه و فرمول این فرنچایز رو متحول کنه، درست مثل کاری که الدن رینگ با سری سولز انجام داد. ازتون خواهش میکنم برید همون کاتسین هاتونو تماشا کنید شما گیمرهای دهه هشتاد و دهه نود بدرده اثاری که مختص به اکتشاف و گشت و گذار هست نمیخورید.

    AQUARIUSAEO
    • AEO گفت:

      خوشگله هیچ ربطی به سن و تنبلی نداره که میای میگی شما دهه هشتادی ها و نودی ها تنبل بار اومدین و بازی جهان باز نمیکنین
      الکی خودت رو هم سن بالا حساب نکن
      اصالت و سبک سری رزیدنت اویل یه سبک خیلی خاصه و ترکیبی از چندین سبکه که به هیچ عنوان نمیتونه جهان باز ساخته بشه و اگر ساخته بشه گند میخوره به سری َ
      نمیشه که همه سری هارو جهان باز درست کرد
      لطفا قبل کامنت گذاشتن یکم تحقیق کن یا به حرفی که میخوای بزنی فکر کن
      راستی اینم بگم که خیلی از دهه هشتادی ها هم با اسکایریم و دارک سولز و جی تی ای بزرگ شدن و خیلی کامل مفهوم جهان باز و گشت و گذار و اکتشاف رو میفهمن همه شون هم تنبل نیستن که جناب عالی فرمایش میکنی

      ŒArkzero
  • Kermit گفت:

    این همه رزیدنت اویل اومدن یکیشون جهان باز باشه مشکلی توش نمی بینم البته کپکام هم پروژه های ریمیک زیادی داره که همشون طبق فرمول های قدیمی مجموعه پیروی میکنن که میتونن جایگزین خوبی باشن ، بلاخره کپکام با رزیدنت اویل ۷ نشون داد تغییر سبک اونقدرا هم چیز بدی نیست گاهی وقتا برای به تکرار نیافتادن هم نیازه ولی بازم نمیخوام باقی رزیدنت اویل ها جهان باز بشن

    Delta 4AEO
    • AEO گفت:

      اویل ۷ سبک بازی رو عوض نکرد بلکه به سری برگشت و بازی رو خیلی شبیه اویل ۱ و ۰ کرد و معما ها و ترس و محیط های تو در تو و پیچیده رو به بازی برگردوند ولی به این دلیل اومد و گان پلی بازی رو خیلی داغون کرد

  • skylord گفت:

    اگه میخواد جهان باز بسازه باید خیلی رو جزئیات کار کنه و سخت میشه ی چیز خوب ازش دراورد ولی کپکام هم ثابت شدست من فک میکنم میتونه از پسش بر بیاد

  • Mono and 6 گفت:

    فکر کن گاد آف واره که خطی بود الان جهان باز شده همه دارن قربون صدقه‌ش میرن

    خدای سابق
  • بنظرم خوب میشه ولی نمی‌دونم آخه بخواید هر بازی جهان باز کنید شاید خرابشه و از حالت قدیمی نوستالژی خودش خارج شه و پلیرا دوست نداشته باشن ولی اگه جزییات داشته باشه و روش کار کرده باشن عالی میشه مخصوصا اینکه این بازی همیشه خط داستانی بوده و جهان باز نبوده اگه روش کار نکنن افتضاح میشه

  • Perfect گفت:

    اون جهان بازی که دوستان فکر می کنن شبیه به جی تی ای بشه که آره واقعا اشغال میشه ولی یه حالت سندباکس طور مثل رحمناروک یا اویل ۴ بد در نمیاد.

  • 🔶 ممنون آقای الهی مقالات خیلی خوبی نشر میدین که باعث میشه ما کاربرا باهم اطلاعات زیاد و خوبی ردو بدل کنیم خسته نباشین ❤️

    🔸کپکام یا با این نسخه رزیدنت اویل رو برمیگردونه به دوران اویل ۵ و ۶ منظورم از لحاظ اکشن شدن و ریتم تند گیم پلی که باعث شد خیلیا ضعیف ترین نسخه های اصلی قلمدادش کنن یا مثل اویل ۷ یک تغییر شگرف به بازی میده و مارو سوپرایز میکنه

    🔸متاسفانه نمیدونم چرا سازنده ها فکرمیکنن اگر یک فرنچایز رو بعد از مدتی جهان بازش کنن یعنی پیشرفت کردن بخدا اینطوری نیست اینکار میتونه به منزله نابودیه اون آیپی بشه ریسک به شدت بالایی داره مخصوصا برای رزیدنت اویل همونطور که داخل مقاله ذکر شده بحث مدیریت منابع هست رزیدنت اویل یعنی کمبود مهمات یعنی معما و… من دوست ندارم طوری بشه که به جای اینکه با داستان اصلی همراه بشم برم یک ماموریت جانبی انجام بدم اونم چی نجات دادن یک NPC از دست زامبی ها یا پیدا کردن واکسن برای کسی که گازش گرفتن یا نمیخوام هر ماموریتی که میرم کلی مهمات به عنوان جایزه بهم بدن من اویل ویلیج رو با اینکه رو هارد کور رفتم تا آخر بازی انقدر مهمات داشتم که نمیدونستم باهاشون چیکار بکنم یعنی هر بخش که میرفتم کلی مهمات میداد اگر بخواد اویل ۹ اینطوری باشه که واقعا ناامید میشم

    🔸نمیدونم چرا نمیاین به جای جهان باز کردن محتوای بازی رو بیشتر کنن جهان باز شدن یک آیپی ریشه دار مثل رزیدنت اویل باعث میشه به کیفیت بازی ضربه بخوره شما اومدی یک اویل اول شخص با کیفیت ساختی قبول اومدی ریمیک های با کیفیت ساختی و از پسشون بر اومدی قبول ولی واقعا ایده جهان باز شدن رو هرچقدرم بگی نه مشکلی نیست من به کپکام اعتماد دارم بازم نمیتونی خودتو آروم کنی که حتما کپکام از پسش برمیاد به نظر من اویل ۹ ریسکی ترین نسخه این سری هستش یعنی قشنگ رو لبه تیغ قرار داره به قول چند تا از داستان زیر این پست کاش حداقل اول رو یک نسخه فرعی این ایده رو پیاده میکرد مثلا رو ریولیشن ۳، در کل امیدوارم از این امتحان سربلند بیرون بیاد

    AEOرضا الهیبدون‍ تعصب
  • دوره سوم شخص شدن همه بازیها تموم داره میشه همه میخوان جهان باز بسازن عجب دنیای عجیبیه کاش حداقل داستان بیشتر از ۱۵۰ ساعت تعریف کنن تا بازی جهان باز ارزش حجم برای مپ رو داشته باشه

    AEOMohsen bakhtiariوحید سلطانی
    • 🔶 فکرکنم منظور شما این بود که دوره خطی بودن بازی ها گذشته چون سوم شخص یا اول شخص بودن مربوط به دوربین بازیه دوست عزیز

      🔸در مورد ۱۵۰ ساعت داستان هم باید شما اول باید ببینی سبک بازی چیه و گیم پلیش قراره چجوری باشه چون جهان بازی باید در خدمت گیم پلی باشه طوری که تا آخر بکشونت، بودن بازی هایی که محتوای طولانی داشتن اما بخاطر تکراری شدن و تنوع نداشتن گیم پلیشون دراپ شدن رزیدنت اویل هم یک آیپی در سبک اکشن ادونچر وحشت بقاس که خیلی سخت میشه به گیم پلیش تنوع داد چون مثل بازی های نقش آفرینی نیست که دستت باز باشه و هرکاری دلت بخواد توش بکنی و با شخصیت اصلی که بر عهده داری پرواز کنی یا از حجم عظیمی از جادوها و سلاح های متنوع استفاده بکنی

      Mono and 6AEO
  • بنظرم با جهان باز کردنش اون حس ترس ازبین میره همون نیمه اووپن‌وورد باشه خیلی بهتره تا یک گیم کاملا اووپن‌وورد

    امیر پورحسینیAEO
  • بستگی به این داره که از مزایای جهان‌باز بودنش استفاده درست میشه یا نه ولی بگم واسه یه بازی مثل ریزیدنت ایویل ‌جهان‌باز بودن یکم ریسکه چرا چون مثلا خب طراحی مپ باید اکثرا مناطق متروکه و مخروبه رو شاهد باشیم که یجورایی مپ یک‌نواخت و تکراری در میاد که اینجوری بعد مدتی حوصله گیمر سر میره نه به نظرم نکنن بهتره

  • Richman گفت:

    با توو در توو بودن مپ بازی مخالف نیستم . اما شخصا با یک محیط عظیم در عنوان Resident evil اصلا ارتباط نمی گیرم . بخش قایق سواری در عنوان ریمیک چهارم و یا بخش هایی از Village واقعا در تجربه ی اول برام ناخوشایند بودن .

    𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀ
  • hamidgrio گفت:

    میگن fc25 هم قراره جهان باز باشه!

    lie?noهوزیا متیوز
  • tommy گفت:

    بازیه خوبیه سری رزیدنت اویل…
    تا نسخه ۶ رفتم فهمیدم لیان…( اسپویل نمی کنم )
    دیگه نرفتم
    نسخه ۸ رو یخورده رفتم اما ریمیک هاشو همرو رفتم…
    الان که فکر میکنم بهتر بازیش نسخهٔ ۴ و ۳ بود
    دلیل سه رو بعصی میدونید…

    فرانکی
  • mohammadhasan گفت:

    بنظرم ساختار سندباکس مثل مترو اگزدوس یا بخش های ابتدایی لست ۲ میتونه خیلی جالب باشه ولی کاملا اپن ورلد باعث از بین رفتن تنش و اتمسفری میشه که تو رزیدنت ایول ها تجربه کردیم.
    بازی خوبی هم دربیاد دیگه اسمشو رزیدنت ایول نمیشه گذاشت.

    AEO
  • تو ویلیج که محیط های باز نقطه‌ی قوت بازی نبودن که بخوایم بگیم همونو گسترده تر کنن.
    تو همون ویلیج قطعا بهترین و ترسناک ترین بخش های بازی تو محیط های بسته بود.

    RichmanفرانکیAEOmohammadhasan
  • armin گفت:

    بنظرم جهان باز خوب نیست برای اویل نمیه جهان باز مثل گاد اف وار ولی میتونه جذاب باشه

  • xbox gamer گفت:

    نیمه جهان باز بشه بهتره
    اصل ترس به راهروی های تنگ و تاریکه دیگه 😉

    RichmanفرانکیAEOهوزیا متیوزThunder boy𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀ
  • Oromasdes گفت:

    کپکام جز نسخه ۵ منو تو هیچ نسخه از رزیدنت ناامید نکرد.

    امیدوارم اینبار هم نکنه و یک نمسیس جدیدی معرفی کنه که خوراک جهان باز بودنه

    فرانکیAEOOda nobunaga
  • Jimmy گفت:

    اونطوری کلا اصلا سبکش فرق می کنه

    Oda nobunagaخدای سابق
  • سال های آینده : کونامی و الکترونیک آرتز فوتبالاشونو به صورت جهان باز طراحی کردن 😑😑😑😑😑😑😑

  • والا اویل ۸ دست کمی از جهان باز نداشت تازه چون پرونده بسته شد میتونن کلا نوع انمی ها رو عوض کنن سر همین ترسناک تر میشه
    (نمیدونم چرا ولی فکر میکنم انمی های فرامسافتور مخصوصا اون غورباقه هاش خوراک بازی ترسناکه)

    AEO
  • AEO گفت:

    اون اویل ۳ اورجینال با اون عظمت که میتونستی کل راکون سیتی رو با جیل بگردی نیمه جهان باز هم نبود چه برسه به این که میخواد جهان باز باشه

    Richman
  • Moon گفت:

    نه کاملا خطی، نه جهان باز.
    یه نیمه جهان باز بساز لذت ببریم:)

  • بعید میدونم جهان باز کردن رزیدنت ایول فکر خوبی باشه بعلاوه ریسکشم خیلی بالاست و ممکنه گیمرای طرفدار این فرنچایز از تغییر ناگهانی سیستم بازی از خطی به جهان باز استقبال نکنن و بازی با شکست مواجه بشه.

    Richman
  • Hossein گفت:

    بنده با سی و پنج سال سن و با بیست و خوردی سال سابقه گیمری از نینتندو گرفته تا ps5 از همین تریبون اعلام میکنم که ایده ی جهان باز بودن بازی رزیدنت به شدت جالب و چالش برانگیز و رویایی هست، مخصوصا برای ما عاشقای سبک ترسناک، اگر بتونن خوب بسازن بازی رو خیلی جذاب میشه، ما در حسرت یه بازی ترسناک جهان باز درست حسابی موندیم، آخریش اون days gun بود که اصلا جالب نبود, اصلا از وقتی گفتن re9 قراره جهان باز بشه بدجور هایپم، واسه هیچ بازی آنقدر هایپ نبودم ، فکر کن یک چیزی مثل رد دد باشه تو جهان زامبی

آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود می‌کند؟ - گیمفا