مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا

مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC

امیر فتحی
۲۰:۱۹ ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا

کانال ElAnalistaDeBits بررسی فنی خود از بازی Senua’s Saga Hellblade 2 روی دو پلتفرم Xbox Series و PC را منتشر کرده است.

خروجی کلی Hellblade 2 به شکل زیر است:

  • ایکس باکس سری اس: رزولوشن 803p پویا (معمولا به 615p نیز می‌رسد)، نرخ فریم ۳۰
  • ایکس باکس سری ایکس: رزولوشن 1070p پویا (معمولا به 936p نیز می‌رسد)، نرخ فریم ۳۰
  • رایانه شخصی (کارت گرافیک ۴۰۸۰ Super، پردازنده i9 12900K، رم 32GB): رزولوشن 1606p، تنظیمات گرافیکی Max

بازی Hellblade 2 در کنسول‌های ایکس باکس تنها دارای یک حالت گرافیکی می‌باشد. در این کنسول‌ها، بازی با نرخ فریم ۳۰ اجرا شده و هرزگاهی دچار افت نیز می‌شود. در سری ایکس، تنظیمات گرافیکی ترکیبی از تنظیمات متوسط و بالا در رایانه‌های شخصی هستند. سری اس نیز مشابه تنظیمات پایین رایانه‌های شخصی بوده ولی در بعضی از جلوه‌ها خصوصا نورپردازی، از تنظیمات بالاتری بهره می‌برد.

نسخه رایانه‌های شخصی و سری ایکس از Lumen برای بازتاب‌ها استفاده می‌کنند. این در حالی است که بازتاب‌های نسخه سری اس، تنها بر دوش SSR (Screen Space Reflections) است.


بازی Senua’s Saga Hellblade 2 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. نقدها و نمرات این اثر توسط رسانه‌های معتبر را در این نشانی می‌توانید مطالعه کنید.

امیر محمدWitcher(هیولا کش گیمفا)snake eaterگیمر ساده (در انتظار تیک آبی)JiZzzARSHIAAAA✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧Redm0ndy.xboxThe World EnderODERoyalknight𝑪𝑹𝟕 🐐Majimav-alkalineRezaGamer09🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉sfnjmkfsnjkmnmjkfs𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠Alan Wakeامیرحسینmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Brainiac گفت:

    این باید به عنوان دمو گرافیکی سال ۲۰۲۰ با کنسول عرضه میشد که همه قدرت سریز ایکس رو ببینن ، نه الان …

    امیر محمدWitcher(هیولا کش گیمفا)گیمر ساده (در انتظار تیک آبی)ARSHIAAAAMadcapKevمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)شیر فرهادکفتر گیمینگCharlie Chaplinخر(حالت سامورایی)more
  • 😱نمی دونستم سری اس با ایکس انقد تفاوت داره پشمام

    EMADیک قدیمیNFS FAN(حساب کاربری ترک شده)A0seyed0AK
  • ollie گفت:

    یادمه یکی تو کامنتای دیجیکالا نوشته بود برای سری اس «حتما تی وی 4k بگیرین تا بتونین از رزولوشن ۱۴۴۰ بهره ببرین
    تی وی ۱۰۸۰ برای جوابگو نیست»
    من بودم کامنتشو تایید هم نمیکردم😁

    EMADNoob.aیک قدیمی𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞NimaRoyalknightThe sparrowsfnjmkfsnjkmnmjkfsامیرحسینA0seyed0Amore
  • MILADEVILS گفت:

    عزیزانی که دوست دارن دوباره از دکل ۳۰ متری fps بالا برن میتونن اعلام حضور کنن 😂

    H.rah(حساب کاربری ترک شده)وی شنامیرحسیندکتره گیمفاBrainiacA0seyed0Aboy gamer
  • Viboro گفت:

    دیگه نباید به صورت پویا روی سری ایکس ۱۴۴۰ اجرا بشه؟(با توجه به اینکه ۳۰ فریم هم هست)

    ARSHIAAAAA0seyed0AامیرحسینBrainiacboy gamer(حساب کاربری ترک شده)
  • Farzam.4tm گفت:

    تازه‌ رو رزولوشن ۹۳۶ تا ۲۰ فریم هم دراپ میکنه
    کلا همه چیو خراب کردن
    تسلیت به مایکی و فناش

    محمدحسینشیر فرهاد(حساب کاربری ترک شده)EMAD✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧H.rahیک قدیمیNFS FANThunder boyHamedmore
  • Tom گفت:

    داره استانداردای صنعت گیمو میبره بالا🤦

    ARSHIAAAAEMADH.rahKingیک قدیمیNFS FANحاج کریتوسRoyalknightA0seyed0AFreakymore
  • ALIREZA0111 گفت:

    یه چیزی جالبی که تا حالا تو هیچ بازی ندیده بودم (حتی بازی های ریسینگ مثل فورتزا )
    درصد استفاده از CPU کمتر از ۵ درصده xd
    عواملی که باعث مصرف CPU میشن مثل هوش مصنوعی و فیزیک اجسام و ارتباط با محیط نور و سایه های داینامیک (اصولا برای بازی هایی استفاده میشه که چرخه شب و روز دارن ) پارتیکل ها ..انیمیشن ها
    این استفاده ۵ درصدی یعنی این عوامل در کمترین حد خودشون هستن و از اونجایی که شما در این بازی نه با محیط درگیر هستید نه هوش مصنوعی و فیزیک خاصی داره نشون میده چرا مصرف cpu انقدر کمه (مثل بازی های ریسینگ ارکید که GPU محور هستن )
    این موضوع کاملا برخلاف بازی هایی مثل دوتا ۲ و استارفیلد هست که کاملا CPU محور هستن
    استفاده ۵ درصدی از CPU خیلی عجیب و جالب بود تا حالا ندیده بودم

    بدون‍ تعصبEMADیک قدیمیsnowgirlFreakyCodeName:666SCHNOZامیرحسینTomPlaystationmore
    • ALIREZA0111 گفت:

      دوستان کامنت من نه تخریب بود نه تعریف
      لطفا از کامنت من بد برداشت نکنید و سو استفاده نکنید
      صرفا استفاده ۵ درصدی از سی پی یو برام خیلی جالب و عجیب بود
      تا حالا تو هیچ بازی ندیدم
      متاسفانه هنوز فرصت دانلود بازی رو پیدا نکردم ولی سر فرصت حتما تجربه میکنم

      EMADیک قدیمیFreakyامیرحسینA0seyed0AMahdi Samboy gamer(حساب کاربری ترک شده)amscپروفسور بی سوادmore
      • ollie گفت:

        بنظرم سنگین بودن بار گرافیکی هم تو این موضوع تاثیر داره
        چون باعث میشه کارت گرافیک سریع به ۱۰۰ در ۱۰۰ برسه (اصطلاحا Gpu برای cpu باتل نک میشه)
        کلا اکثر بازیایی که با انریل ساخته میشه اینجورین

        وی شنامیرحسینBrainiacMahdi SamALIREZA0111
    • MILADEVILS گفت:

      تا حالا در مورد بهینه سازی شنیدی؟

      بدون‍ تعصبشیر فرهاد(حساب کاربری ترک شده)snowgirlامیرحسینTom
      • ollie گفت:

        هیچ ربطی نداره
        میگه بازی بیشتر gpu demanding هست تا cpu
        چرا باید رو بهینه سازی سی پی یو کار کنن وقتی خود کارت گرافیک گلوگاهه

        بدون‍ تعصبشیر فرهادamscامیرحسینTomBrainiacA0seyed0AMahdi Sam
        • MILADEVILS گفت:

          کامنتمو کامل ننوشتم اون بالا میخواستم ادامش همینو بگم.
          و در مورد گلوگاه: هر موقع در پردازش سنگین فریز شدن لحظه ای داشته باشیم میتونیم بگیم گلوگاه. اطلاعات جمع کن بعد حرف بزن

          شیر فرهادRoyalknight
          • ollie گفت:

            نخیر
            گلوگاه موقعی اتفاق میفته که یکی از قطعات اصلی سیستم (چه رم چه cpu چه gpu) به حداکثر توان (load) خود برسند و به بقیه قطعات اجازه نده از یه حدی بیشتر لود بشن و به پتانسیل واقعی خود برسند
            ربطی به فریز شدن و لگ و غیره نداره

            شیر فرهاد
            • MILADEVILS گفت:

              آفرین وقتی به سر حد توان میرسه چه اتفاقی میوفته؟؟؟

              شیر فرهاد
              • ollie گفت:

                اگه فکر میکنی باعث لگ و فریز میشه سخت در اشتباهی
                اصلا اصولش اینه قطعات به ۱۰۰ درصد برسن
                معمولا این حرفو نمیزنم ولی «اطلاعات جمع کن بعد حرف بزن»

                شیر فرهاد
                • MILADEVILS گفت:

                  هعی امان از جهل نا آگاهی
                  دوست عزیز اصلا یکی از نشانه های گلوگاه فریز لحظه ایه که نشان از عدم پردازش داره نه ناتوانی که این نبود پردازش میتونه به همتراز نبودن CPU و GPU مربوط بشه.مثل اینکه تو بیای یه گرافیک ۴۰۸۰ رو با CPU نسل ۴ ست کنی که باعث ایجاد گلوگاه روی CPU میشه.
                  اینطور تصور کن که تو یه بطری ۱ لیتری با دهانه نیم اینچ داری و یک بطری ۵ لیتری با دهانه ۲ اینچ، وقتی میخوای کل آب داخل ۵ اینچ رو یک دفه توی بطری یک لیتری بریزی مقدار زیادیش بیرون ریخته میشه و داخل ۱ لیتری نمیره، و این مقدار بیرون ریخته شده میشه پردازش نشده
                  و نکته جالب اینجاست که در بیشتر مواقع گلوگاه یا به اصطلاح Bottlenecking قطعات پردازشی به ۱۰۰ درصد توان نمیتونن برسن
                  و سوالی که من از شما دارم اینه: کل قضیه گلوگاه به سخت افزار مربوط میشه نه نرم افزار و ماکروسافت این همه گیم روی کنسولش منتشر کرده توی هیچ کدوم گلوگاه نبوده توی این شده؟
                  یعنی توان پردازشی رو حساب نکردن بعد کنسول ساختن؟
                  یا آگاهی شما از مفهوم گلوگاه ناقصه؟
                  بجای این کلمه گفته بودی سخت افزار ایکس باکس ضعیفه منطقی تر بود.
                  اگه بازم اطلاعات داری منتظرم

                  شیر فرهاد(حساب کاربری ترک شده)
                • ollie گفت:

                  مجبورم کردی از پایه و اصول برات توضیحش بدم
                  مشخصه خودت قبل کامنت دادن یه سر به گوگل زدی و یه ریز تحقیقاتی انجام دادی که از فریز های کوتاه رسیدی به مثال بطری و آب
                  بزار همون اطلاعات دست با شکسته ای که جمع کردیو برات کامل تر کنم
                  وقتی یکی میخواد پیسی ببنده
                  اصلی ترین معیارش در کیفیت بازیا کارت گرافیکه
                  کارت گرافیکه که مشخص می‌کنه فلان بازی چند فریم بده رو چه کیفیتی و رزولوشنی
                  ولی همه اینا مشروط بر اینه که کارت گرافیک رو صد درصد یا حداقل ۹۰ درصد کار کنه تا از تمام توانش استفاده کنه
                  برا همینم باید رم و قدرت سی پی یو به قدری باشه که سر راه ۱۰۰ درصد شدن کارت گرافیک قرار نگیرن
                  یا بعبارتی براش گلوگاه نشن

                  -این مثالی که برای سی پی یو نسل ۴ با ۴۰۸۰ زدی مشخصه که باعث لگ و فریز میشه عزیز دل
                  اونم بخاطر قدیمی بودنشه نه چیز دیگه
                  چون با درایور، api و شیدر های جدید تر سازگار نداره و خیلی چیزای دیگه
                  تازه کارت ۴۰۸۰ از سوکت باس pcie نسل چهار بهره میبره و مموریشم gddr6x هست پس طبیعتاً وقتی به مادربرد pcie 3.0 وصلش میکنی پهانی باندش نصف میشه
                  تازه ddr3 بودنش به کنار
                  خلاصه این مثالی که زدی کلا بی پایه و اساس بود

                  -مثال درست و ارگانیکش وقتیه که با 12100f ببندی
                  همین باعث میشه که تو بیشتر بازیا سی پی یو رو ۱۰۰ درصد باشه و کارت گرفیک بالای ۶۰ درصد نره
                  و تو شوتو های انلاین مثل رینبو که بار گرافیکیش کمه ۴۰۸۰ به ندرت بالای ۳۰ درصد رو بیینه
                  ولی در این اثنا چیزی به اسم «لگ» یا «فریز لحظه ای» مشاهده نمیشه
                  فقط کارت گرافیکه که نمیتونه از حداکثر توانش استفاده کنه
                  پیشنهاد میکنم تو یوتیوب ویدیو های گیمینگ بنچمارکشو ببینی تا دقیق تر منظورمو متوجه بشی
                  مثلا سرچ کن 12100f rtx 4080 ti 16gb ram
                  جلوت کلی ویدیو ریخته میشه

                  -این که تو هل بلید ۲ سی پی یو بالای ۵ درصد لود نمیشه «چیز بدی نیست»
                  به قول دوستمون چیز جالبیه
                  وقتی بار گرافیکی خیلی بالا باشه سی پی یو ئی مثل 13900k طبیعیه بالای ۵ درصد نره
                  چون اولا گزاشته رو فورکی
                  دوما بالاترین گرافیک
                  سوما اونم برای گیمی با این گرافیک خفن
                  ینی عملا برای کارت گرافیک لحظه نفس کشیدن نمیده (با این حال ۷۰ فریم میده!)
                  سی پی یو های قدرتمندتر اثرشون تو شوتر های انلاین مشخص میشه
                  هرچند معمولا همچنین کارتی رو ۵۰ درصد هم باشه بالای ۴۰۰ فریم میده پس نیازی هم نیست

                  sattarzadeh
      • ALIREZA0111 گفت:

        عزیزم هیچ ربطی به بهینه سازی نداره
        بازی به شدت gpu محوره
        میزان مصرف یه بازی از cpu یا gpu به بازی ساز مربوط میشه که در حال استفاده از چه ستینگ هایی هست و هلبلید از دسته بازی هایی هست که به gpu متکیه و از ستینگ هایی که مروبط به cpu میشه کمترین استفاده رو میکنه

        یک قدیمیamscsnowgirlهادی صفائیSCHNOZامیرحسینTomBrainiacA0seyed0AMahdi Sam
    • shadow city گفت:

      عه حاجی راس میگیا!
      من الان دارم رو high بازی میکنم gpu ۷۶ تو لوده،سی پیو ۸ یا ۷🫠😂

      STARKALIREZA0111
  • Shadow گفت:

    گرافیکی ترین بازی نسل نهم و بهترین گرافیک تاریخ تا به امروز

    شیر فرهادEMADSTARK✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧محمدKingیک قدیمیRƎZAΩNimaRoyalknightmore
  • از لحاظ گرافیکی که این عنوان واقعا شاهکاره
    هل‌بلید ۲ باید و باید بازی لانچ ایکس باکس های نسل ۹ می‌بود نه اینکه اواسط نسل منتشر بشه
    اگه اوایل منتشر میشد الان قضیه ش فرق میکرد و میتونست حکم رچت و دیمون سواز رو داشته باشه

    شیر فرهادARSHIAAAAیک قدیمیNimaNFS FANحاج کریتوسRoyalknightarshya12(انقلاب گیمفا🏴)ThunderDoomKmore
مقایسه بازی Hellblade 2 روی Xbox Series X/S و PC - گیمفا