بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا

بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا

شرکت Dark Horse در دهه گذشته توانسته با کمیک‌های خودش خواننده‌ها و علاقه‌مندان را به وجد بیاورد.

خواننده‌ها و طرفداران کمیک‌ها برای تجربه کمیک‌های باورنکردنی به سراغ آثار شرکت Dark Horse می‌آیند، کمیک‌هایی که بسیاری از آن‌ها با فرنچایزهای دیگر همچون Alien، فرنچایز Predator و حتی مجموعه Avatar: The Last Airbender مرتبط هستند. شخصیت پسر جهنمی یا Hellboy شخصیتی نمادین از کمیک‌های دارک هورس به شمار می‌رود و این شرکت حتی در مقطعی کمیک‌های Star Wars را در اختیار داشت تا اینکه مارول آن را پس گرفت. جدای از این عناوین نمادین و برجسته، شرکت دارک هورس از سال ۲۰۱۵ کمیک‌های خارق‌العاده دیگری را نیز تولید کرده است.

از کمیک‌های پیش‌درآمدی همچون God of War و Critical Role: Vox Machina Origins گرفته تا کمیک‌های اورجینالی همچون Helen of Wyndhorn نوشته تام کینگ و بیلکویس ایولی و Norse Mythology از نیل گیمن، شرکت دارک هورس برای یک دهه است که به بیننده‌ها آثار جذابی را ارائه کرده است.

۱۰. کمیک Helen Of Wyndhorn – محصول سال ۲۰۲۴

کمیک helen of wyndhorn محصول سال ۲۰۲۴
کمیک Helen Of Wyndhorn – محصول سال ۲۰۲۴

فقط چند شماره از کمیک «هلن از ویندهورن» منتشر شده و این کمیک در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین کمیک‌های مینی سری از شرکت دارک هورس است و وقتی تکمیل شود در مجموع شش شماره خواهد داشت. تام کینگ به سرعت به یکی از بهترین نویسنده‌های دی‌سی تبدیل شد و توانست شخصیت‌های آدام استرنج و مستر میراکل را جزو شاهکارهای مدرن کند. هنرمند بلیکوئیس ایولی که قبلاً در کمیک Supergirl: Woman of Tomorrow با تام کینگ همکاری داشته، در کمیک «هلن از ویندهورن» بار دیگر با هم همکاری کردند.

اسطوره و واقعیت در کمیک «هلن از ویندهورن» با هم ادغام می‌شوند چراکه هلن متوجه دنیاهای مختلف عجیبی می‌شود که زمانی فقط در داستان‌های پدر مرحومش وجود داشتند. همانند آثار گذشته تام کینگ و بیلکوئیس ایولی، کمیک «هلن از ویندهورن» مطمئنا برای خواننده‌های کمیک‌های دارک هورس پیچش‌های داستانی زیادی را ارائه خواهد کرد.

۹. کمیک The God of War – محصول سال ۲۰۱۸

کمیک the god of war محصول سال ۲۰۱۸
کمیک The God of War – محصول سال ۲۰۱۸

مجموعه چهار شماره‌ای کمیک «خدای جنگ» از دارک هورس ماه‌ها پس از به دست آوردن جایزه بهترین بازی سال ۲۰۱۸ توسط بازی «خدای جنگ» منتشر شد و پیش‌درآمدی فوق‌العاده برای این بازی تحسین شده بود، بازی‌ای که فرنچایز «خدای جنگ» را احیا کرد و کراتوس را در مسیر جدیدی درون اساطیر شمالی قرار داد.

شرکت دارک هورس در زمینه بهره‌گیری از فرنچایزهای شناخته شده مانند «خدای جنگ» و اضافه کردن چیزهای بیشتر به اساطیر و داستان‌های آن‌ها تبحر دارد. کمیک «خدای جنگ» و همچنین دنباله آن یعنی کمیک Fallen God دو تا از بهترین کمیک‌های شرکت دارک هورس به شمار می‌روند که از فرنچایزها و آی‌پی‌های موجود بهره بردند. در حالی که بازی ویدیویی God of War Ragnarök برخی از شکاف‌ها در داستان‌های کریتوس را پر کرده است اما کمیک «خدای جنگ» از شرکت دارک هورس برای طرفداران کریتوس که به دنبال داستانی کامل هستند، عالی است.

۸. کمیک Blue Book – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک blue book محصول سال ۲۰۲۳
کمیک Blue Book – محصول سال ۲۰۲۳

مجموعه کمیک «کتاب آبی» کمیک‌های بسیار منحصربه‌فردی از دارک هورس به شمار می‌روند که توسط جیمز تینیون چهارم نوشته شدند، کسی که یکی از نویسندگان برجسته دی‌سی در دهه گذشته به شمار می‌رود و برخی از بهترین کمیک‌های بتمن را در پنج سال گذشته به ارمغان آورده است. کمیک «کتاب آبی» داستان‌های محبوب برخورد مردم با بشقاب پرنده‌ها و بیگانگان را بر می‌دارد و آن‌ها را به کمیک‌های علمی تخیلی و ترسناک تبدیل می‌کند.

مجموعه کمیک «کتاب آبی» اثری سرد و اغلب ناراحت‌کننده است و انتخاب رنگ آبی، سیاه و سفید فضایی وهم‌انگیز در این کمیک ایجاد کرده است. همانند بیشتر داستان‌های ترسناک، کمیک «کتاب آبی» نیز بهتر است که در شب خوانده شود و بدون شک یکی از بهترین کمیک‌های علمی تخیلی از شرکت دارک هورس از سال ۲۰۱۵ است.

۷. کمیک Masters Of The Universe: Masterverse – محصول سال ۲۰۲۳

کمیک masters of the universe masterverse محصول سال ۲۰۲۳
کمیک Masters Of The Universe: Masterverse – محصول سال ۲۰۲۳

از زمانی که سرویس آنلاین نتفلیکس انیمیشن سریالی Masters of the Universe را پخش کرد، محبوبیت شخصیت He-Man به شدت افزایش پیدا کرده است. اترنیا، کسل گری‌اسکول و اسکلتور نیز نام‌های شناخته شده‌ای هستند و کمیک‌های دارک هورس نیز درون جهان Masters of the Universe جریان دارد و این فرنچایز کلاسیک را غنی‌تر کرده است. از میان بسیاری از کمیک‌های دارک هورس مرتبط به شخصیت He-Man، کمیک Masterverse بهترین است.

شرکت دارک هورس از شیدایی مولتی‌ورس بهره برده که در دهه گذشته پروژه‌های دی‌سی و مارول را در بر گرفته است. خواننده‌ها در این کمیک تازه درباره نسخه‌های شخصیت He-Man و Masters of the Universe از جهان‌های مختلف می‌آموزند. می‌توان گفت که Masterverse همانند Spider-Verse اما برای شخصیت هی‌من است و برای طرفداران قدیمی این شخصیت بسیار راضی کننده خواهد بود.

۶. کمیک Invisible Kingdom – محصول سال ۲۰۱۹

کمیک invisible kingdom محصول سال ۲۰۱۹
کمیک Invisible Kingdom – محصول سال ۲۰۱۹

کمیک «قلمرو نامرئی» برنده جایزه Eisner به‌عنوان بهترین مجموعه کمیک سال ۲۰۲۰ میلادی شد و همچنین جایزه بهترین نقاشی و هنرمند را نیز به دست آورد و بیننده‌ها نیز در همان شماره اول آن متوجه می‌شوند که دلیل این همه جایزه برای چیست. طرفداران اغلب اوقات از کمیک Saga از Image Comics به‌عنوان یکی از بهترین کمیک‌های علمی تخیلی یاد می‌کنند اما کمیک «قلمرو نامرئی» نیز اثری خارق‌العاده و کمتر شناخته شده است که شایسته تحسین بسیار زیادی است.

جهان کمیک «قلمرو نامرئی» سرشار از جزئیات روایی و نوید است و کارهای هنری صورت گرفته در آن نیز با رنگ‌های پر جنب و جوش هستند. این مجموعه کمیک یک اثر علمی تخیلی و معمایی در بهترین حالتش محسوب می‌شود. تماشای صفحه به صفحه این کمیک با داستان گیرای آن جذاب است و داستان دو نفر سرکش را روایت می‌کند که به دنبال حقیقت پشت حکومتی هستند که کهکشان را کنترل می‌کند.

۵. کمیک Black Hammer – محصول سال ۲۰۱۶

کمیک black hammer محصول سال ۲۰۱۶
کمیک Black Hammer – محصول سال ۲۰۱۶

کمیک‌های دی‌سی و مارول ممکن است بر بازار کتاب‌های کمیک ابرقهرمانی سلطه داشته باشند اما با این وجود، کمیک Black Hammer ساخته جف لمیر و دین اورمستون توانست با برخی از بهترین آثار دی‌سی و مارول رقابت کند، مجموعه کمیکی که بدون شک بهترین کتاب ابرقهرمانی از کمپانی دارک هورس به شمار می‌رود. کمیک Black Hammer با مینی‌سری، تک شات‌ها و حتی کراس‌اُورها با Justice League کمیک بسیار شگفت‌انگیزی به شمار می‌رود.

بزرگترین قهرمانان از جهان Black Hammer پس از نجات جهان از دست ضد خدا، در شهر کوچکی به دام می‌افتند که به جای دنیایی ابرقهرمانی بیشتر به دنیایی ترسناک تعلق دارد. مجموعه کمیک Black Hammer با تصاویری خیره‌کننده و شخصیت‌های جذاب برای طرفداران آثار ابرقهرمانی که از Justice League و Avengers خسته شده‌اند، جذاب خواهد بود.

۴. کمیک Harrow County – محصول سال ۲۰۱۵

کمیک harrow county محصول سال ۲۰۱۵
کمیک Harrow County – محصول سال ۲۰۱۵

دارک هورس چیزی دارد که دی‌سی و مارول گاهی اوقات با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و آن تنوع است. در حالی که دی‌سی و مارول به شدت روی کمیک‌های ابرقهرمانی تمرکز می‌‎کنند، دارک هورس، ایمیج و دیگر ناشران کمیک ژانرهای متنوعی را برای خواننده‌های خود به ارمغان می‌آورند. کمیک Harrow County نیز یکی از بهترین کمیک‌های ترسناکی است که تاکنون توسط دارک هورس منتشر شده است.

کمیک Harrow County یک مجموعه آنتولوژی ترسناک به شمار می‌رود که داستان‌های پس‌زمینه‌ای به نام Tales of Harrow County نیز دارد که جهان این مجموعه را بیشتر گسترش می‌دهد. از جادوگران تناسخ شده که می‌توانند جهان را دست‌کاری کنند تا گابلین‌ها و موجوداتی که از کابوس‌ها ظاهر می‌شوند، کمیک Harrow County در هر داستان خودش پر از افسانه‌ها و جزئیات است.

۳. کمیک Vox Machina Origins – محصول سال ۲۰۱۷

کمیک vox machina origins محصول سال ۲۰۱۷
کمیک Vox Machina Origins – محصول سال ۲۰۱۷

قبل از اینکه انیمیشن سریالی موفق Vox Machina روی سرویس آنلاین آمازون پرایم عرضه شود، این مجموعه یک اثر پیش‌درآمد از دارک هورس است که به بررسی خاستگاه آن‌ها قبل از رویدادهای مشهور Critical Role می‌پردازد. این کمیک شخصیت‌های گرگ، اسکانلان،‌ وکس، واکس، پایک، پرسی، کیلث و تعدادی دیگر را نشان می‌دهد که برای اولین بار با هم آشنا می‌شوند. کمیک Vox Machina Origins پیش‌درآمدی برای انیمیشن سریالی The Legend of Vox Machina به شمار می‌رود.

۲. کمیک Critical Role: The Mighty Nein Origins – محصول سال ۲۰۲۱

کمیک critical role the mighty nein origins محصول سال ۲۰۲۱
کمیک Critical Role: The Mighty Nein Origins – محصول سال ۲۰۲۱

به دنبال موفقیت بسیار زیاد مجموعه کمیک پیش‌درآمد Vox Machina Origins، کمپانی دارک هورس بار دیگر با Critical Role همکاری کرده تا مجموعه‌ه‎ایی از مینی‌سریال‌ها را به ارمغان بیاورد که منشأ شخصیت‌های کمپین دوم Critical Role یعنی Mighty Nein را شرح می‌دهد.

مجموعه کمیک‌های Critical Role: The Mighty Nein Origins که محصولی تازه از دارک هورس به شمار می‌رود، به بررسی داستان‌ها و رویدادهای کاراکترهای مختلفی همچون فیورد، یاشا، نات شجاع، جستر و کیلیب می‌پردازد و داستان‌های جوانی آن‌ها را به تصویر می‌کشد. خواندن کمیک Mighty Nein Origins قبل از تماشای انیمیشن سریالی در حال تولید آن از آمازون بسیار مناسب است.

۱. کمیک Norse Mythology – محصول سال ۲۰۲۰

کمیک norse mythology محصول سال ۲۰۲۰
کمیک Norse Mythology – محصول سال ۲۰۲۰

گیمرها با بازی God of War: Ragnarök با ثور آشنا شدند و طرفداران دنیای سینمایی مارول نیز نسخه مارول از ثور را شاهد بودند. با این حال، علاقه‌مندان به کمیک می‌توانند در کمیک Norse Mythology ساخته نیل گیمن از کمپانی دارک هورس داستان‌های ثور را مطالعه کنند. این کمیک در سه جلد عرضه شده و اساطیر کلاسیک را به همراه برخی از بهترین هنرمندان کمیک ارائه می‌کند.

پی کریگ راسل، مایک میگنولا، جیل تامپسون و کالین دوران به نیل گیمن در ساخت این کمیک کمک کردند و باعث شدند تا این داستان‌ها به شکلی به نظیر به مخاطبان عرضه شوند. برخلاف مارول، نیل گیمن ماهیت خشونت‌آمیز و وحشتناک اساطیر و داستان‌های قدیمی اسکاندیناوی را در این مجموعه کمیک حفظ کرده است.


منبع: cbr

Aradامیر حسینجاویدمDota2.Porfosorپروفسور بی سوادBADMANبهنامLonesome guy (در شوک عظمت گرالت سیبیلو)

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین کمیک‌های شرکت Dark Horse Comics از سال ۲۰۱۵ - گیمفا