شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا

شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد

امین رحیمی
۱۳:۰۴ ۱۴۰۳/۰۹/۱۷
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا

FromSoftware آثاری موفق از ژانر دانجن‌کراولر همانند King’s Field و Shadow Tower را در کارنامه خود دارد که می‌تواند با بازگشت به آن‌ فرمول و اتخاذ رویکردی تکاملی، اثری منحصربه‌فرد ارائه دهد.

FromSoftware در مقطع حساسی قرار دارد. هر دو بازی Elden Ring و Armored Core 6 شامل عناصر منحصر به فردی در ژانرهای مربوط به خود می‌شدند. اگرچه ممکن است دنباله‌های این آثار ساخته شوند، اما به خودی خود بازی‌های کاملی هستند. با توجه به اینکه FromSoftware در حال توسعه چندین بازی جدید است، این احتمال وجود دارد که در میان پروژه‌های آینده استودیو، شاهد تکامل یکی از آثار قدیمی با رویکردی متفاوت باشیم. می‌توان گفت که هم‌اکنون زمان ایده‌آلی است تا FromSoftware به فرنچایز King’s Field بازگردد؛ حال این بازگشت می‌تواند در قالب یک ریبوت، ریمیک یا دنباله معنوی رخ دهد.

FromSoftware به عنوان یک شرکت نرم‌افزار تجاری در دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کرد. در واقع، این استودیو با انتشار King’s Field در سال ۱۹۹۴ وارد دنیای ساخت بازی‌های ویدیویی شد. این بازی اول شخص در ژانر فانتزی تاریک، توانست به محض انتشار سر و صدای زیادی در صنعت گیمینگ ایجاد کند. King’s Field پر از معما بود و مبارزات چالش‌برانگیزی داشت و فضای تاریک آن نیز باعث شد تا از دیگر رقبا متمایز باشد. موفقیت این اثر، باعث ساخت سه دنباله دیگر به همراه چندین اقتباس معنوی شد که می‌توان مهم‌ترین آن‌ها را عناوین ترسناک Shadow Tower و اثر کمتر شناخته شده Eternal Ring دانست. برای برخی بازیکنان، این ماجراجویی‌های اول‌شخص همچنان تجربه‌های خالص FromSoftware تلقی می‌شوند.

شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا

تقریباً ۲۰ سال از عرضه بازی Shadow Tower Abyss می‌گذرد. از آن دوره تا کنون، ژانر اول شخص دانجن‌کراولر دائما دچار احیا و تحول شده است. اخیرا هم بازی‌های مستقلی چون Lunacid و Devil’s Spire، با احیای سبک رترو و دانجن‌کراولر، ادای احترامی به دو اثر King’s Field و Shadow Tower داشته‌اند. در حالی که این بازی‌ها روح آثار اول‌شخص FromSoftware را زنده نگه داشته‌اند، شاید زمانش فرا رسیده باشد تا این استودیو با ایفای نقش خود بدرخشد و این ژانر را دوباره در معرض نمایش قرار دهد.

FromSoftware می‌تواند ژانر دانجن‌کراولر را با چشم‌اندازی تازه به تصویر بکشد. فرض کنید این استودیو با استفاده از تمام تجربیاتی که بین دو دهه انتشار Shadow Tower Abyss و Elden Ring کسب کرده است، دست به احیای این ژانر بزند. نتیجه این موضوع، احتمالاً اثری بسیار نوآورانه خواهد بود.

شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا

در Elden Ring، مواردی مانند معماها، چالش‌ها، ماموریت‌ها و تعاملات با NPCهای یک جهان سولزبورن، شکلی نهایی به خود گرفتند. گنجاندن این عناصر در اثری شبیه به King’s Field می‌تواند منجر به خلق جهانی شود که بیشتر از همیشه در جنب‌وجوش است. ترکیب عمق کامبت‌های سنجیده و سیستم جادوی گسترده بازی Eternal Ring با مکانیک‌های مدرن Elden Ring، در نهایت اثری متمایز از ژانر دانجن‌کراولر را بوجود خواهد آورد، شاید چیزی شبیه به نسخه‌ اول‌شخص Dark Souls.

از سوی دیگر، می‌توان المان‌های ادراکی و جنون بازی Bloodborne را نیز به عنوان منبع الهامی مناسب در نظر گرفت. سیستم حرکت و لول‌دیزاین بازی Sekiro: Shadows Die Twice، می‌تواند منجر به خلق یک جهان سه‌بعدی منحصربه‌فرد شود. اگر المان‌های دانجن‌کراولر را با چنین جهانی ترکیب کنیم، به اثری برجسته می‌رسیم که از دیگر بازی‌های سولزبورن متمایز خواهد شد.

علاوه بر عناصر گیمپلی، FromSoftware می‌تواند با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، جهانی گسترده‌ و پیچیده‌تر خلق کند. در حالی که عناوین PS1 و PS2 جذابیت خاص خود را دارند، تجربه اول شخص یک دانجن‌کراولر AAA در نسل جدید، می‌تواند بسیار متفاوت و تازه باشد و در یادها باقی بماند. حتی از دید سوم‌شخص، نمایان شدن Majula در Dark Souls 2 لحظه‌ی خاطره‌انگیزی است.

با توجه به اینکه تاکنون چیزی اعلام نشده و هیچ‌کس خارج از FromSoftware نمی‌داند جریان از چه قرار است و چه پروژه‌هایی در دست ساخت قرار دارند، باید در نظر داشت که توسعه اثری در ژانر دانجن‌کراولر، محتمل‌ترین گزینه برای بازی بعدی این استودیو نیست.

𝙰𝚛𝚜𝚑𝚒𝚊DARKSIRENJohn_Marston𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)crystal skydragonbornearminReversepointKurosLadonSnoop doggX41دکتره گیمفاAshen undead the bearerSpider-ManAhmad_bkبدون‍ تعصبMax22more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اتفاقا برعکس ، اینقدر بازیای ۱۰ سال اخیر باکیفیت بودن که دیگه کسی به ریشه های اینا فکر نمی‌کنه 😄

    𝙰𝚛𝚜𝚑𝚒𝚊Mehran.BaMatoriasinovanterJohn_Marstonwaylanderتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )محسنHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)fbjgmore
  • Death گفت:

    کاش میشد یه روزی انتشار بلادبورن ۲ رو ببینیم

    𝙰𝚛𝚜𝚑𝚒𝚊Mehran.BainovanterJohn_MarstonمحسنHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)کوروشاسنیک خورmrبدون‍ تعصب
  • King گفت:

    احتمالا نویسنده محترم فرام و با یوبی سافت اشتباه گرفته.

    MatoriasinovanterJohn_MarstonمحسنHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)crystal skyکوروش
  • نمی‌دونم چرا بازخورد بدی گرفته این ایده. به طور مثال سری سولز تا حد زیادی از سری کینگزفیلد الهام گرفتن و با تجربه‌ی اکنونی فرامسافتور اتفاقا ایده‌ی خیلی خوبیه. حالا وقتشه که سولزبورن دینش رو به ریشه‌هاشون ادا کنن.

    Ghostinovanter.Unknown.John_MarstonمحسنHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)اسنیک خورAshen undead the bearerboy gamerSpider-Manmore
  • Joel Morgan گفت:

    شرمنده بابت اسپم، یه سوال داشتم همگی لطفا پاسخ بدید
    نظرتون راجب فاینال فانتزی ۱۵ چیه؟ منی که عاشق فاینال فاننزی ۷ ریمیکم از اینم لذت خواهم برد؟

    MatoriasHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Kuros
  • Ali bitman گفت:

    این شرکت هر چی بده شرف داره به خیلیا
    اساسین کریدی که تو یونان بود حتی اسمشم یادم نمیاد
    چقدر بد بود
    مبارزات بعد ۳۰ ساعت تکراری نیشد
    لول بتدی مزخرف
    لعنتی برنیداشت سلاح های لول پایین رو یکم لول اپ می کرد میاورد برای لول های بالا
    ارتباط با محیط مزخرف
    ماموریت های فرعی مزخرف تر
    استفاده از المان های جنگ دریایی فقط برای جذب مخاطب
    مخفی کاری ناقص
    نه فقط برای بار دوم انگیزه نکردم شروعش کنم حتی اسمشم یادم این ک.ث.ا.ف.ت رو
    حالا الدن رینگ دو دور و نیم بازی تموم کردم
    دو دور و نیم دیگه نیاز دارم برای بیلد های دیگش
    دی ال سی تازه بماند

    inovanterHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Master chief نیاز به سلاحLaraEthan Mars
  • logical man گفت:

    به نظر من بازم میتونه یه اثر جهان باز دیگه مثله الدنرینگ بسازه با خلاقیت های بیشتر و یه جهان با رنگ و لعاب دیگه ، چون الان دیگه فرمولش رو یاد گرفته
    من خود حقیقت بعد تجربه الدنرینگ عاشق سلولز شدم اما سری های قبلی اصلا به لذت الدن رینگ نبودن دلیلشم مشخص هست ، با توجه به وسعت الدنرینگ و آزادی عملش حس میکردم تو قفسم
    یه نکته هم بگم شاید یه سری ها مخالف باشن اما اثار خطی یا نیم جهان باز درسته که جهان بازی رو برای پلیر محدود میکنن اما ازون طرف با داستان سرایی ها و مخصوصاً کات سین های سینمایی جذاب صداگذاری عالی و استفاده از موشن کپچر یجورایی این مسئله بی اهمیت میشه
    اما بازی های سولز تقریباً بیشتر این ویژگی هارو ندارن وه خوب که بجاش یه جهان وسیع و و جزئیات بسازن که گشت و گذار هم به لذت این آثار اضافه کنه مثله سنت شکنی الدنرینگ توسط خود خالق این ژانر
    البته این به مفهوم این نیست که به بعد هر بازی سولزی که جهان باز نباشه پس بده نه اما به نظرم فرمول الدنرینگ رو کار نشست و میشه ادامش داد

    MatoriasObi wanHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)WeeW00arminجیمز از تپهٔ خاموش 🔦
    • saman47122 گفت:

      در شاهکار بودن الدن که حرفی نیست.اما اوپن ورلد بودن کلا کیفیت رو میاره پایین.تنوع رو هم پایین میاره.ما کم با باسای تکراری فایت ندادیم تو الدن.یا دشمنایی که تو دانجنا به صورت باس میومدن برات.به نظر خودم خطی شدن بهتره چون میتونی بیشتر تجربه ش کنی.اما اوپن ورلد به دلیل پیمودن راهای طولانی میتونه نیو گیمای بعدی خسته کننده به نظر بیاد.دنیای الدن بسیار بزرگه و انقد ناشناخته که دوست داری وجب به وجبشو بگردی اما بعد اتمام بازی چی؟ دوست داری دوباره همون مسیرای تکراری رو بری و آیتم تکراری برداری؟ یا باسی که میدونی ارزش زدن هم نداره رو دوباره بزنی؟ نه عوضش سریع میری سراغ باسای اصلی.ولی ساختار خطی اینطور نیست.تازه میشه کلی هم گشت و گذار کرد تو همین خطی بودن.به نظر خودم باسای دارک سولز ۳ بسیار بهتر و جذاب تر از الدن رینگن.اصن شما دارک ۳ که بزنی متوجه میشی خیلی از اسلحه ها قدرت ها و اسکیلای الدن توی نسخه سوم دارک هستن.مثلا باس اخر که لورد آو سیندر اسمشه ۴ نوع روش مبارزه داره همین ۴ نوع شدن ۴ روش مبارزه یا کلاس پلیر توی الدن رینگ

      DS4MatoriasObi wanHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Hadesبدون‍ تعصبNin(the ghost of yotei)
    • Dr.Gamer گفت:

      فرام سافتور ایده هاش فراتر از تصور ماست؟؟؟ ببخشید ولی تا اینجای کار تم اصلی سری بازی های سولزبورن همش یه دنیای ویران شده بوده که شخصیت ما مثلا باید میرفت و دنیا رو وارد عصر جدیدی میکرد و فقط جزئیات فرعی بود که تغییر میکرد!! منکر این نمیشم که همین تم تجربه های لذت بخشی رو هم به ارمغان اورده( بشخصه با بلادبورن و دارک سولز ۳ زندگی کردم) ولی دیگه وقت تغییره، تغییر بنیادی توی گیمپلی، داستان و روایت، جهان بازی و…

      Matoriaslogical man
    • WeeW00 گفت:

      اتفاقا بنظر من یکی از نقاط ضعف الدن رینگ همین وسعتش بود
      مطمعنا نظر همه نیست اما یکم زیادی بزرگ و بود و برای یکی مثل من که وقت نداره هرروز کلی وقت بزاره هیچ راهنمایی نداشت،یکسری دیالوگ توی ادبیات زمان دایناسور ها بهت یکم اطلاعات میدن بعد انتظار دارن توی یوتیوب چیزی نگاه نکنی و کل بازی برات اسپویل نشه

      logical manDr.Gamer
  • میدونم مربوط به این پست نمیشه
    نمرات Indiana Jones 87 شده نمره خوبی گرفته از ۵۳ نقد مبارکشون باسه

    HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)بدون‍ تعصب
  • Ladon گفت:

    بخوایم بر اساس مصاحبه های اخیر و چند سال پیشش نتیجه بگیریم احتمال ساخت ریبوت یا ادامه سری کینگز فیلد بالاس چون اخیرا میازاکی تو مصاحبه اخیرش اشاره کرده چندین پروژه اونم تو چندین ژانر تو مراحل ساخته هر چی بازی فعلا دست پخت فرام سافتور تو مقیاس کوچیک میتونه منو هایپ کنه براش

    HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)بدون‍ تعصبNin(the ghost of yotei)
  • Sam گفت:

    هر کسی کاو دور ماند از اصل خویش ** باز جوید روزگار وصل خویش‌‌

    𝙰𝚛𝚜𝚑𝚒𝚊HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)بدون‍ تعصب
  • amir گفت:

    بزارید من یه نسخه اشو کامل تموم کنم بعد سخت ترش کنید الدن رینگ تقریبا اخراش ول کردم بلاد بورن تا نصفا وقتی پاشم اعصابم میکشه چهار پنج ساعتم رو یه باس گیر کنم فاصلع میوفته دیکه نع 😂

    HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)
  • WeeW00 گفت:

    برای یک بازی ایندی و پیکسلی چالبه اما نه جانشین الدن رینگ و سکیرو
    مثلا فکر کنین با گرافیک امروزی یک بازی اول شخص با محوریت شمشیر و سپر توی یکی از دانجن های الدن رینگ ساخته بشه،یکمی عجیبه

  • GOD ARMAN گفت:

    بابا بسه دیگه بکشید بیرون از این ریمستر ریمیک این داستانا برید دنبال ایده های جدید

  • Matorias گفت:

    باید از ایرادات الدن درس بگیره و نره سراغ ساخت جهان باز.
    و بنظرم شاید خوب باشه به دوره دیمن سولز و دارک سولز برگرده ولی دیگه نیازی نیست تا تهش بره عقب واسه کینگز فیلد و شدو تاور ابیس.
    فرمول سولز دیگه تکراری شده، دیگه خلاقانه نیست که یه دنیای ویران بسازن و به بهانه داستان سرایی محیطی بیان گند بزنن به روایت، مثل همین چیزی که توی الدن بود. روایت محیطی فقط توی دیمن سولز دارک سولز ۱ و۲ و بلادبورن جواب میداد و تو همون ها به زیباترین نحو بود چون تقریبا اولین بار توی صنعت بود که همچین چیزی رو داشتیم، پدیده مرگ مولف. گیمایی که بعد از این ساختن بشدت ضعف توی داستان داشتن، دارک سولز ۳ که کلا داستان نداشت اصلا، سکیرو هم یه داستان آبکی اساطیری سر هم کردن، الدن هم عمو مارتین اومد کلا گند زد به داستان با اعمال علایق گیم آف ترونزیش و ازدواج بین اعضای خانواده

    ItsMobin
  • ممد گفت:

    ای کاش قبل مردن سکیرو ۲ رو ببینم

    DS4
شاید زمان بازگشت به ریشه‌ها برای FromSoftware فرا رسیده باشد - گیمفا