کارگردان بازی Marvel’s Blade تعطیلیهای اخیر مایکروسافت را وحشتناک توصیف کرده است
دینگا باکابا (Dinga Bakaba)، از استودیوی Arkane Lyon، معتقد است که کمپانیهای بزرگ، نباید استودیوها را به سمت سرمایهگذاریهای مخاطرهآمیر سوق دهند.
دینگا باکابا، کارگردان بازی Marvel’s Blade، در توییتر تعطیلی استودیوهای Arkane Austin, Tango Gameworks, Roundhouse و Alpha Dog را محکوم کرده است. او چنین حادثهای را وحشتناک توصیف کرده و از شرکتهای بزرگ بازیسازی خواسته تا از استودیوها در زمان سختی حمایت کنند. بخشی از صحبتهای او را میخوانید:
این موضوع وحشتناک است. به مدیرانی که این پست را میخوانند، دوستانه یادآوری میکنم که صنعت بازیهای ویدیویی، در حوزه سرگرمی/فرهنگی فعالیت میکند و نقش شما در این کسبوکار، حمایت از هنرمندان است. به آنها کمک کنید که برای شما چیزهای باارزشی تولید کنند. وقتی بازیهای خوب بسازیم، باعث افتخار شما میشویم. در حال حاضر تیمهای بزرگ جلوی چشم ما از بین میروند که ضربه سختی است.
دینگا باکابا، همچنین اطمینان داده که استودیوی Arkane Lyon در امنیت کامل به سر میبرد. او تاکید کرد که باید، با چنین وضعیت حساسی به درستی برخورد کرد و خواستار حمایت از توسعهدهندگان آسیبدیده و احترام به احساسات آنها شده است.
تعطیلی Arkane Austin، پس از عرضه بازی Redfall رخ داد. بازی مذکور به طور قابلتوجهای از ریشههای استودیو فاصله گرفته بود و نقدهای متوسطی دریافت کرد. علیرغم فروش ضعیف Redfall، مایکروسافت اعلام کرده بود این استودیو تعطیل نخواهد شد. طبق گزارشات، بهروزرسانیهای این بازی در دست ساخت بوده است و دو شخصیت جدید در آینده به آن اضافه میشد. همچنین، بازپرداخت برای کسانی که Hero Pass را خریداری کرده بودند یا به نسخه Bite Black ارتقا دادهاند، در دسترس خواهد بود.
پروژه بعدی استودیوی Arkane Lyon، بازی Marvel’s Blade است که برای عرضه در سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده است.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
🟢 دیگه وقتی مدیریت دچار مشکل و کمبود باشه، همه چیزی احتمال داره…
اما جدا از مدیریت، خود عوامل استودیو هم نمیشه گفت که بی تقصیر هستند.
….
فقط حیف برای Evil Within
دقیقا …💔
واقعا استودیو هاش این چند وقت به جز های فای کاری نکردن
فعلا ماکرو ر.ده
ولی امیدوارم این بازی بترکونه
و سرشون تو کار خودشون باشه
این تعطیلی ها روی تمامِ استودیو ها تاثیر گذاشته، تاسف باره
مایکروسافت باید این کارگردان نمک نشناس رو پرت کنه بیرون تا یاد بگیره علیه صاحبش هیچ حرفی نزنه
پول کل استودیوت رو مایکروسافت میده بعد علیه مایکرو حرف میزنی؟!
هالک به اسبابت مسلسل باش
هالک زیادی وزنه زده، خونش جوش اومده هادی🤣
😂😂😂
داش دروه الما میرازی؟
🤣😂
شما بچه ها چرا نمیربن سراغ درسو مشخخخختون اخه ماکرو چیه که کاه پاچش چی باشه یه بازی خوب از این شرکت یا اصلا یه کنسول خوب لز این شرکت میتوونی نام ببری
دیگه میخوای اونو بکوبی چیکار خود ایکس باکس داری ، تا دلت بخواد نسل ۷ بازی خوب داشت
انقدر حرص خوردی دوباره سبز شدی
به اعصابت مسلط باش هالک، سبز نشی یوقت 😨
چشم امر دیگه ای ندارید ؟ بعد از تانگو گیمز و آرکین استودیو بعدی که قصد نابودیشو دارین کدومه ؟
شما بشین فیلم های پر محتوای هالک ایرانی رو ببین
اره و بعدشم تعطیلش میکنه
امیدوارم حداقل تعطیلی های دیگه ای رخ نده
همین
نمیشه صددرصد امیدوار بود
نه مث اینکه تعطیلی های بیشتری تو راهه
هادی جان این موضوع شاید در ظاهر ساده باشه اما تو بطنش که میری خیلی خطرناک میشه به این خاطر که با این اتفاقات استودیوها فشار روشون میاد وقتی فشار روشون بیاد کرانچ کاری پیش میاد که بازی باید کامل بهینه و با کیفیت به دست گیمرا برسه و حتی میبینی کارمندایی رو نگه میدارن که تجربه خیلی بالایی دارن و حرفه ای در نتیجه دیگه آزمونو خطا برای کارمندای تازه وارد نمیمونه و خیلیاشون رو اخراج میکنن چرا چون همیشه این استرس رو دارن که آخ اگر بازیمون بد بشه تعطیلمون میکنن اخراجمون میکنن پس باید بازی هایی بسازیم که در حین حال با کیفیت و سود آور باشن از یه طرفم میبینی دیگه ریسک نمیکنن از ترسشون و آیپی جدید خلق نمیکنن بنابراین یا نسخه جدید یک فرنچایز سودآور رو میسازن یا میرن تو کار ریمستر و ریمیک نسخه های قدیمیه آیپی های موفقشون
همین الان داریم میبینیم که چقدر این استودیوها وحشت کردن واسه همینه که از الان همشون به تکاپو افتادن تند تند بیانیه میدن که کمپانی ها رو تحت فشار بزارن تا حداقل دیگه شاهد همچین اتفاقاتی نباشیم
دقیقا همینطوره متاسفانه
جای ریسکی دیگه نمیمونه
بد دوره زمونه ای شده واسه صنعت گیمینگ
لعنت به سیستم سرمایه داری یا همون کاپیتالیسم.
هنر که این چیزا نمی شناسه، هنرمند که جوجه ماشینی یا موش آزمایشگاهی کمپانی های هیولای شما نیست.
استودیوها امید و وفاداریشون رو از دست میدن برای ساخت و ادامه
🟢 مهم داشتن نبوغ و خلاقیت بالا هست که ستون استودیوها را پایدار نگه میداره
مایکرو چه مرگته چه مرگته
فک کنم اینا زمان بندی کرده بودن تا من انتخواب نهاییم رو کردم میخواستم برم سری ایکس بگیرم همه جوره از همه جهت گند بزنن
شوک بزرگی بودن انصافا این تعطیلی ها
دنیای گیم هنوز تو شوکه
پولشو داده خریده دوس داشته ببنده
کی از موفقیت و سود بدش میاد؟
من خودم خیلی سر تانگو ناراحت شدم و اونایی که منو میشناسن از قدیم خیلی منتظر عرضه نسخه سوم اویل ویثن بودم
اما یه نگاه بندازید شینجی میکامی گذاشت رفت اینا رو شینجی حساب باز کرده بودن
کسی که استودیو تاسیس میکنه بعد میزاره میره به بهونه دوری از ژانر ترس ولی در اصل به خاطر اون حس مضخرف وطن پرسی گذاشته رفته که مبادا مردمش بگن تو خاعنی و داری علیه کشورت کار میکنی
مایکروسافت هم دیده اینجوریه میگه اقا تعطیل کن
همه دارن از جنبه خودشون به قضیه نگاه میکنن ولی اقا لابد یه مشکلی بوده که این اتفاق اوفتاده کسی چه میدونه وگرنه کی از سود و موفقیت بدش میاد ؟
من به این کار مایکروسافت احترام میزارم چون قطعا یه چی پشت پرده بوده که ما خبر نداریم
از سود مایکروسافت چقدرش به تو رسیده؟ 🤣🤣
باشه براتو کالاف میارن رو گیمپس
واقعا این xbox فنا مثل معتادایی شدن که برای مواد (گیمپس) هر کاری میکنن
انگار نه انگار تانگو رو بستن . میندازه گردن شینجی میکامی 🤦
مترسک بسه ماله کشی .
وقتی شنیدم تانگو تعطیل شده ناراحت شدم اما بعدش که فهمیدم میخواستن رو های فای راش دو هم کارکنن دیگه خیلی حالم گرفته شد