گزارش: استودیوهای Tango Gameworks و Arkane Austin قصد ساخت بازیهای جدید را داشتند
به گزارش رسانه بلومبرگ، استودیوهای Tango Gameworks و Arkane Austin قبل از تعطیلی میخواستند بازیهای جدیدی بسازند.
روز گذشته، مایکروسافت ۴ استودیوی Tango Gameworks، Arkane Austin، Alpha Dog و Roundhouse Games را تعطیل کرد. حالا با گزارش جدید بلومبرگ، متوجه شدهایم که برخی از این استودیوها میخواستند بازیهای جدیدی بسازند.
جیسون شرایر (Jason Schreier) در مقالهای جدید درباره وضعیت و اتفاقات اخیر مایکروسافت، اعلام کرده که منابع او در مایکروسافت به او گفتهاند که استودیوهای Tango Gameworks و Arkane Austin قصد داشتند پروژههای جدیدی به Xbox پیشنهاد دهند.
استودیوی Tango Gameworks، میخواسته دنبالهای برای عنوان تحسینشده و موفق Hi-Fi Rush توسعه دهد. این بازی اکشن که سال گذشته منتشر شده بود توانست نظر مخاطبین و منتقدان را جلب کند و حتی موفق به دریافت جایزه در مراسم The Game Awards شد. این بازی مدتی پیش به کنسول پلی استیشن ۵ راه یافته بود.
استودیوی سازنده Prey یعنی Arkane Austin، قصد داشته اثری در ژانر Immersive Sim با الهام از سری Dishonored بسازد. در گذشته شایعاتی در مورد توسعه دنباله بازی Prey شنیده میشد که آقای شرایر درباره آن حرفی نزده است.
به گفته آقای شرایر، هر دو استودیوی Tango Gameworks و Arkane Austin قصد داشتند که در سال جاری، نیروهای بیشتری جذب کنند. آقای بوتی و خانم برف هر دو علت تعطیلی استودیوی Tango Gameworks را جدایی شینجی میکامی (Shinji Mikami)، موسس استودیو، در سال گذشته اعلام کردند.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
چقدر خبر بد داره میاد از ایکس باکس به خیر بگذره
حقیقتا دیگه جمله ای در وصف مایکروسافت پیدا نمیکنم این حجم از حماقت رو تا حالا تو عمرم ندیده بودم، نسل نهم بدون شک بدترین نسل صنعت گیم بود قشنگ داره میشه مثل هالیوود که همین الانم تقریبا شده
مستقل باش و پادشاهی کن
در تعجب اینم که Tango Gameworks آخه چرا
🤷🏻🤷🏻🤷🏻😳🫤🫤
عزیزم هزینه ی یه بازی aaa تقریبا ۲۰۰ میلیون دلار به بالا درمیاد
شما هم که بالاخره gta v که نمیتونی بسازی که اون قدر بفروشه
نهایتا پولی که هزینه کردی در بیاد البته اگه بازی بسازی که نمره اش بالای ۸۰ بشه به سود دهی هم که نرسی تعطیل میشی
بابا استودیوی تانگو بازی ای ساخت که جایزه گرفت مایکروسافت پشتش بود بازم تعطیل شد
اینا رو گفتم بدونی دنیای بازی سازی به شدت بی رحمه
استودیوی اَسندنت بازی ایمورتالز آف اِویِم و ساخت با این که الکترونیک آرتز پشتش بود اسم به این گنده ای …
بازی خوب نفروخت استودیو با سر خورد زمین تعطیل شد استودیوی تازه تاسیسی که اولین کارش و هم ساخته بود
بعد پولش رو از کجاشون بیارن؟
مگه از جیب باباشون میگرفتن؟
بازی aaa هزینه اش زیاده و خیلی بخوان مستقل پیش برن جلو و بازیشون خفن شه خرج بازی رو در میارن
سرمایه گذاری ناشرها
وقتی مثلا مایکروسافت پشت تانگو نباشه نهایتا خرج بازی رو در بیاره
خیلی اعصابم خرابه از دست این ایکس باکس خییلییی دروغگو هستش اقا پری دو چی شد؟! مگه خودتون نگفتین داریم میسازیم؟! اون پشتیبانی از رد فال چی شد ؟اقای اسپنسر مگه خودت قول ندادی ؟؟! یعنی دیگه به هیج حرف این شرکت نباید اعتماد کرد حرفاشون فقط دروغه قبل اومدن بازی اقای اسپنسر گفتی رد فال گاده کلی شو اف راه انداختی وقتی اومد زد زیر حرفت بهونتم این بود که ما به اینا زیادی ازادی دادیم ولی با اپدیت درستش میکنیم همونم دروغ شد ؟؟
یعنی ماکرو قشنگ زد به سیم آخر
«Game pass بهشت بازی های aa خواهد بود و ما از ایندی ساز ها حمایت می کنیم»
دروغ پشت دروغ
هنوز حرف هایی که میزدن تیم اکس باکس یادم نمیره شما اگه مدیریت ندارید این استدیوها مدیریت کنید پس مدیرهاتون عوض کنین چون مدیر نیستن و بیشتر به دلال می خورن
متاسفانه دقیقا طوری با سازنده های ردفال و اویل ویتین داره رفتار میشه که با بستگان یک مرحوم برخورد میشه ، نمونهش رو از تیتر این خبر میشه فهمید (مثل جملاتی که در دنیای واقعی میشنویم : اگر بود امسال شصتمین (مثلا) کیک تولدش رو فوت می کرد)
حیف !
رگولاتوری های ftc و cma درباره عواقب این تصاحب ها به مردم و اتحادیه اروپا و دادگاه امریکا که خرید رو تایید کرد هشدار دادند ولی کسی گوش نکرد
💢جیسون شرایر: کاهش هزینه ها در ایکس باکس هنوز صورت نگرفته و اخراج و بسته شدن های بیشتری در راه است
🔺مدیران مایکروسافت بعد از خرید ۷۰ میلیارد دلاری اکتیویژن حالا نظارت بیشتری بر روی ایکس باکس دارند
🔺تانگو برنامه داشت نسخه ی بعدی Hi-fi Rush را بسازد و آرکین بعد از شکست در ساخت بازی مولتی پلیر میخواست به بازی های داستانی برگشته و نسخه ی جدید Dishonored را عرضه کند
🔺ایکس باکس هنوز مطمئن نیست که Call Of Duty را راهی گیمپس کند یا نه زیرا سود زیادی را از دست میدهد
🔺قیمت گیمپس احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد
🔺عنوان Hellblade 2 درحال ارزیابی برای انتشار بر روی PS5 است
🔺مت بوتی به این اشاره کرده که دلیل اصلی بسته شدن استودیو تانگو، به مشکل خوردن آنها در استخدام کارمندان جدید برای پروژه های تازه بعد از خروج شینجی میکامی بوده است
هر وقت خواستین یه جعبه بات رو سکته بدین اینو براش بفرستین
پشمک آرکین آستین ربطی به دیسانرد نداره.
دنباله Hi-Fi Rush … اویل ویتین ..
فقط میتونم بگم لعنت بهت مایکروسافت
مایکروسافت توی نسل ۶ تا ۸ همین بود
میخرید می بست ، میخرید می بست
برید ببینید چه استودیوهای با اصالت و سرشناسی بودن که بست
انگار حافظ مال و جان مثل دیگی که واسه من نجوشه نباید واسه سگ بجوشه هست
اگه استودیوها نمیفروشند ، خروجی قابل قبولی ندارند
مشکل داخلیه ،مدیریتیه، بازاریابیه ، از ریشه هم مشکل خودتی نمیخوای قبول کنی ، بعد میای میبندی
چند مدت بعد میای میگی سود اوری نداشتن و فلان و از این حرفها
بعدش یک نسل بعد میای میگی ما در نسل گذشته تصمیمات عجولانه و و حشتناکی داشتیم و قلبهای بسیاری را شکستیم و واقعا صمیمانه متاسفیم مثل بستن فلان استودیوها .
مایکرو احساسی و رزلدلانه انتخاب میکنه و احساسی کودکانه انتخابشو زیر سوال میبره و اشک میریزه
و طرفدارهاش هر نسل میگن نگاه میکو چان به اشتباهش پی برده و دیگه از این اشتباها نمیکنه
اما نمیدونن میکو چان سندروم ایجاد رابطه اکس داره و تا این باکسها رو نخره باز نکنه و شیرینی های توشو نچشه و دور نندازه و اکس و اکس بازی نکنه اکس باز (ایکس باکس) نمیشه
میشه چندتا از این استودیو ها با اصالت نام ببری؟
تا جایی که من یادم میاد مایکروسافت هیچ استودیو بسته نکرده فقط نسل هشتم سازنده فیبل بود که بست که دقیقا همون سازنده ها رفتن جز پلی گراند شدن دارن فیبل جدید میسازند , یعنی نمیشه گفت بسته کردن ,
از اون طرف هم تعداد استودیو ها که با سرمایه گزاری مایکروسافت رفته رو نام ببری , رسپاوون , پلی گراند , ۳۴۳ , سازنده گیرز و….
این اول بار هست توی تاریخ مایکروسافت اینطور استودیو بسته کرده , که شماها موج برداشتین ,
از طرف سونی کم استودیو بسته نکرده , یادتون رفته سازنده درایور کلاب و the order چطور استودیواش رو بست,
مقصر اصلی شینجی میکامی هست تا مایکروسافت اون رو خرید استودیوش رو ترک کرد , و گفت اون بازیی که مایکروسافت میخواد دیگه نمیسازم ,
چرا باید بودجه بدم بازیی بسازه که هیچ مخاطبی رو ایکس باکس نداره
سازنده اوردر چه ربطی به سونی داشت
متا ردی ات داون رو خرید
همونم بست
حالا بنداز گردن شینجی
سازنده The Order یعنی Ready At Dawn رو سونی تعطیل نکرد فیسبوک خریدش، بعدم رو چی داره ماله میکشی سونی اگر استودیویی رو تعطیل میکنه مال خودشه مثل اون کفتار نیست که استودیوهای تردپارتی که هیچ زحمتی بابتشون نکشه رو تعطیل میکنه از نظر شما چون پول داده خریده دیگه هرکاری دلش میخواد میتونه بکنه دیگه آره
(مقصر اصلی شینجی میکامی هست تا مایکروسافت اون رو خرید استودیوش رو ترک کرد , و گفت اون بازیی که مایکروسافت میخواد دیگه نمیسازم) خود میکامی تو شاد بهت گفت اون بازی که مایکروسافت میخواد نمیسازم؟ پس تقصیر میکامی بود که این استودیو تعطیل شد عجب خیلی خوبی تو عموجان
لیست تعطیلی های بعدی رو نوشتی ؟
فقط کافیه یکی از این اسمها، فقط یکیشون ک یک خطایی ازشون سر بزنه و بازی فروش نداشته باشه حتی گوتی هم ببره و پر افتخار ایکس باکس بشه ، اما اشتهای بزینسی مدیران مایکرو و هیات مدیره رو سیر نکنه ببین چجوری تیکه بزرگشون گوششونه
این چیزیه که از همین تعطیلیهای اخیر مشخص شد و حساب کار دست سایر استودیهای ایکس باکس اومد که بدونند به چه محیطی طرفند .
این خط / این نشون –
واقعا خجالت اوره
Arkane Austin نهایتا یه بازی خوب دیگه مثل prey میساخت که مورد کم لطفی قرار میگرفت و مثل همیشه با فروش ناکافی (دلیل اینکه زنیمکس مجبورشون کرد ردفال رو بسازن)
بهترین عناوینشون همیشه پروژه های مشترکشون با شعبه lyon بوده (حالا بگذریم که همون lyon هم فوق العاده آندرریتده)
ادم با استعداد توش زیاده
برن بقیه استودیو ها حتی استودیو های ماکرو روی هوا میبرنشون
آدم بی استعداد توش بیشتره (مخصوصا تیم فنی)
و اون با استعدادا بینشون داشتن حیف میشدن (مثل تیم هنری و صدا گذاری)
بهتر بود این اعضا رو ادغام میکردن با سایر استودیو ها
یا حداقل lyon رو گسترش بدن
درکل ارکین استین مهم نیست تانگو رو بچسب
جدی تعطیلیه ارکین خوب بود تانگو خرابش کرد
پتانسیل از دست رفته به این میگن، مخصوصا تانگو که نمیدونم واقعا ایکس باکس با چه فکری بستش
امیدوارم استودیوهای دیگش به این سرنوشت دچار نشن
مایکروسافت ❌
embracer group شعبه دوم ✅
آغوش های مرگبار
این قضیه که چیزی یا کسی خوب کار میکنه از مدار خارجش میکنن جهانیه پس
فکر کردین بعدش چی میشه؟
شرکتهایی که بازیای خوب تولید میکردن بسته میشن
ما هم مجبوریم بازیای Ubisoft و EA رو بخریم
عجیبه
شهر عجیبیه
خیلی وضعیت مایکروسافت تو این نسل عجیبه. بخدا شرط میبندم حتی خودشونم نمیدونن دارن چیکار میکنن.کاش تیم مدیریتی مایکروسافت عوض بشه هرچند بازم فک نکنم تغییر چندانی ایجاد کنه.
فنبوی ها حضور نیافتن تو این پستا🤣
ولی ارکین میتونست از ردفال درس عبرت بگیره و بازیای بهتری بسازه تانگو هم اویل ویتین۳ رو داشته میساخته که ناگهان مایکروسافت واسه دلایل نامشخصی تعطیلشون کرده.من مطمئنم هر چی هست زیر این فیل دلقکه.اون هر پیشنهادی که به مایکروسافت میده،مایکروسافت عین غلامش به حرفش گوش میکنه.تا اینجای کار هم که فیل جز دادن پیشنهادای اشغال چیز دیگه ای به مایکروسافت نداده.همین فیل باعث ورشکستی مایکروسافت تو بازار کنسولی میشه ببینیم کی اتفاق بیفته.با این وضعیتی که درست کرده دیگه امیدی بهش نیست
من خودم از طرفدارهای ایکس باکس هستم چون با این پلتفرم وارد دنیای گیم شدم ولی حال این روزها نشون میده که بی لیاقتی و کم کاری و نابلد بودن مدیر های ماکروسافت مثل اسپنسر و… برای لاپوشانی گند زدن به این پلتفرم دارن استودیو ها بازی سازی رو مقصر جلوه میدن و صدها متخصص گیم رو بیکار میکنن ….، وقتی چیزی درست پیش نمیره مقصر اون مدیر هست که باید اخراج و بازخواست بشه نه اون صدها بازیساز به پای اون افراد بی سواد بسوزند.
حیف evil within،میتونست یه انحصاری مشتی برا ایکس باکس باشه…🫡🥹