اثر بعدی استودیوی Media Molecule بیشتر یک بازی است تا ابزار خلق محتوا
بنیانگذار استودیوی Media Molecule فاش کرد که عنوان بعدی این استودیو بیشتر روی جنبههای گیمپلی تمرکز خواهد داشت تا اینکه یک ابزار ساخت بازی باشد.
مارک هیلی (Mark Healey)، پس از جدایی اخیرش از Media Molecule، در مصاحبهای درباره آینده این استودیو صحبت کرد. هیلی در این باره گفت:
فکر نمیکنم خبر محرمانهای باشد، مثلاً آنها روی یک IP جدید کار میکنند. تا جایی که من میدانم، این عنوان بیشتر یک بازی است تا یک ابزار خلق محتوا.
او در ادامه افزود:
فکر میکنم سونی هنوز به Media Molecule ایمان زیادی دارد، بنابراین مطمئنم که حداقل آنها میتوانند این بازی را بسازند و امیدوارم دوباره به سودآوری برسند.
هیلی در بخش دیگری از مصاحبه پیرامون آخرین پروژه بزرگ Media Molecule یعنی Dreams صحبت کرد. او متذکر شد که اگر Dreams از همان ابتدا قابلیت بازی به صورت چندنفره و یک نسخه برای رایانههای شخصی داشت، احتمالاً موفقیت بیشتری کسب میکرد.
هیلی با نگاهی به گذشته در مورد Dreams گفت:
ما خیلی خوششانس بودیم که اجازه ساخت چنین پروژه دیوانهواری را پیدا کردیم. واقعاً شگفتانگیز است که توانستیم آن را عملی کنیم. صادقانه بگویم، وجود چنین چیزی روی کنسول باعث نمیشود که من هیچگونه سرخوردگی داشته باشم.
پشتیبانی از Dreams در سپتامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و استودیوی Media Molecule در حال حاضر روی یک IP جدید کار میکند. این بدان معناست که بازی جدید دنباله Dreams یا LittleBigPlanet نخواهد بود، بلکه یک عنوان کاملاً جدید است.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
سرویس محور به نظر میاد
مدیا مولکول سرویس محور نمیسازه
اولینشونه پس
تانگو که رفت؛ اما قدر این استودیوهایی که هنوز موندن رو بدونیم
به شخصه خیلی نگران مدیا مولکول بودم… امیدوارم که همچنان دیوانهوار خلاق باشن و موفقیتهاشونم بیشتر
هر وقت اسم استودیو Media Molecule رو میبینم یا میشنوم یاد پتانسیل از دست رفته Dreams میوفتم اول اینکه سونی آنچنان تبلیغاتی واسش نکرد دوم اینکه میتونست با پورت کردنش رو PC و ادامه پشتیبانی ازش به پتانسیلش برسونش اینکه با موس و کیبورت بازیه دلخواهت رو بسازی خیلی بهتر از کنترلره مثل این میمونه که بیای انجین یونیتی یا آنریل رو کنسول اجرا کنی بعد با دسته بخوای بازی بسازی البته Dreams نسبت به این انجینا خیلی راحتتره فقط خواستم مثال نزدیک بزنم
من خودم تا مدتی نمیتونستم با دسته PS4 یک بازی درست حسابی با Dreams بسازم گیج کننده و سخت بود مخصوصا اینکه توضیحات اون راویه راهنماش هم انگلیسی بود با اینکه هفتاد هشتاد درصد انگلیسیم خوبه ولی بازم برام مشکل بود میتونست با پورت کردنش رو PC بچه ها فارسی ساز روش کار کنند تا بهتر بشه باهاش بازی ساخت تصور کنین چقدر فضای مجازی پر میشد از بازی هایی که با Dreams ساخته میشدن فقط میتونم بگم حیف خداروشکر که سونی یک فرصت دوباره بهشون داد فکرکنم خودش میدونه اینا هیچ اشتباهی نکردن اشتباه از خودش بوده وگرنه ممکن بود به تعطیلی برسه چون چند وقت بود که شایعه های زیادی در مورد تعطیلش شدنش میومد ولی خب حیف بنیان گذارش جدا شد امیدوارم تاثیر منفی تو ساخت بازیه بعدیشون نزاره
«بنیان گذار استودیو: اگر Dreams از همان ابتدا قابلیت بازی به صورت چندنفره و یک نسخه برای رایانههای شخصی داشت، احتمالاً موفقیت بیشتری کسب میکرد» 💔
پس بهتر
بی نظیر این استودیو
انقدر چشمم ترسیده قبل اینکه ادامه عنوان رو بخونم همچین چیزی به ذهنم زد:
“اثر بعدی استودیو مدیا مولکول توسط سونی لغو شد؛ استودیو به زودی تعطیل میشود”
اما در مورد تصمیمی گرفتن به نظرم کار خوبی میکنن و به خصوص الان که زمزمه بسته شدنشون هست باید تا حد امکان از ساخت آثار خاص پسند دوری کنن.
“اثر بعدی استودیوی Media Molecule بیشتر یک بازی است تا ابزار خلق محتوا”
اگه نمیگفتن واقعا گمون نمی کنم کسی فکر می کرد که دیگه ابزاری واسه خلق محتوا مونده باشه که اینا بخوان بسازن ، روبلاکس که تازه اومده و دریمز هم که فعلا هست .
می خوام بگم ابزار خلق محتوا مثل یک بازی نیست که بشه به تعداد بی نهایت ساخت . مثلا دریمز ۲ می خواست چی باشه که یک نبود ؟!
امیدوارم هیچ وقت خبر تعطیلی مدیا مولکول رو نشنوم
برای من سومین استودیوی برتر سونیه