تمجید تاد هاوارد، خالق Starfield، از بازی Baldur’s Gate 3
تاد هاوارد از Bethesda، استودیوی Larian را برای کارشان روی Baldur’s Gate 3 مورد تحسین قرار داد و گفت که توسعهدهندگان این بازی کار فوقالعادهای انجام دادهاند.
در روزهای اخیر داستانهای زیادی از موفقیت بازیها و استودیوهای بازیسازی، منتشر شده است. برخی از توسعهدهندگان متأسفانه در هیاهوی رسانههای اجتماعی پیرامون این عناوین کمی گرفتار شدهاند و این موضوع عرضه نزدیک Starfield در کنار Baldur’s Gate 3 در مصاحبه اخیر با تاد هاوارد (Todd Howard) از Bethesda مطرح شد.
در حالی که شاید تصور کنید در صنعت بازی رقابت ناسالم وجود داشته باشد و این که Baldur’s Gate 3 مقداری از هیجان عرضه Starfield را کم کرده است، اما تاد هاوارد، خالق Starfield، جز تعریف و تمجید، برای استودیو Larian چیزی ندارد. هاوارد در مصاحبه اخیر خود گفت که این اشتباه است بگوییم استودیوی Larian با Baldur’s Gate 3 به «موفقیت یک شبه» دست یافته، بلکه باید به بازیهای قبلی و سیر تکاملی آنها نگاه کرد.
در مورد Baldur’s Gate 3، هاوارد میگوید که Larian کار فوقالعادهای در ساخت بازی انجام داده و در مورد «چگونگی انجام کارهایشان» و «چگونگی صحبت کردنشان در مورد آن»، چیزی جز ستایش ندارد. این یک تأییدیه بزرگ از یکی از چهرههای برجسته صنعت بازی است و هاوارد حتی اذعان دارد که بازی هایی مانند Baldur’s Gate 3 توسعهدهندگان Bethesda را تحت تأثیر قرار میدهند و الهامبخش آنها هستند.
عناوینی مانند Baldur’s Gate 3 همیشه الهام بخش Bethesda هستند
هاوارد همچنین توضیح میدهد که Bethesda، از گروهی از گیمرها تشکیل شده و این استودیو دائماً از عناوین محبوب ساخته شده توسط سایر توسعهدهندگان الهام میگیرد. هاوارد در اینجا به طور خاص به Baldur’s Gate 3 اشاره نمیکند اگرچه به نظر میرسد که به صورت تلویحی به آن اشاره دارد. او میگوید که «تمام محصولات دنیای بازی» Bethesda را برای بهتر شدن تحت تأثیر قرار میدهند.
فکر میکنم ما به همه بازیها به درستی نگاه میکنیم. در حال حاضر قصد ندارم به طور خاص روی یکی از آنها تمرکز کنم. ما گیمرهای بزرگی هستیم. ما وقتی نکته خوبی را در یک بازی میبینیم، میگوییم: «اوه، این در واقع راه بهتری برای انجام کاری است که ما سعی در انجام آن داریم.»
تاد هاوارد
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عمو تاد عشقه
D
با کمال احترام،بجا تعریف و تمجید برو گوتی بعدی رو بساز و یکم به موتور
گرافیکی برس!
اسکایریم بعدی حکم شرف بتسدا رو داره دیگه!😂
تا وقتی بتسدا زیر نظر ایکس باکس قرار داره دستش به گوتی نمیرسه حتی الدر بعدی هم نمیتونه گوتی بگیره
بله درسته. تا قبل از اینکه ایکس باکس بتسدا رو بخره الدر اسکرولز ۶ گوتی سال میشد اما الان دیگه نیست حتی با اینکه ایکس باکس نقش مستقیم در مدیریت بتسدا نداره.
یه بار شده اوناهم از بازیی که میسازی تعریف کنن،فکر نکنم.
سه گوتی متوالی نیاز به تعریف و تمجید نداره
اسکایریم بعدی؟ شما که فن ایکس باکس هستید و داخل هر بحثی با فن های سونی میگید ما بتسدا رو داریم که آر پی جی میسازه دیگه نباید به الدر اسکرولز بگید اسکایریم 😄
(Tes fan) به نکته خوبی اشاره کردید!🙏
ولی چه کنیم که دیگه عادت کردیم،به گفتن اسکایریم😅
اسکایریم بعدی؟
ما “اسکایریم بعدی” نمیخوایم، “الدر اسکرولز بعدی” میخوایم🙌
پ.ن: منظورم اسمش نیس، ماهیتشه
کی بودی تو ! 😅
منظور؟🤔
جمله قشنگی بود 🍑
اسکایریم بعدی؟
خالق اسکایریم واژه بهتری نیست؟ نمادش اونه
نمادش بازیای قبل اسکایریمه گل پسر
یکیش Oblivion
الان اون واقعا برای گیمر نسل نه قابل بازی نیست
ولی اسکایریم جاودانس
Skyrim فقط گرافیک بهتری داشت و گر نه از نظر داستان و مکانیزم ها oblivion یه چیز دیگه بود
من تا چند هفته پیش بالدرزگیت ۳ رو بازی نکرده بودم به خاطر همین یکم به طرفدارا حق می دادم ناراحت باشن که چرا گیم مورد علاقه اونا مثل اسپایدر من ۲ یا زلدا goty نشد
ولی الان…
حتی نزدیکم نبود بالدرزگیت ۳ اصلا تو یه سطح دیگه ایه. شخصیت پردازی همراه ها(companions)عالی هستن. بخش combat فوق العاده ای داره(واقعا لذت بخشه. خیلیاتون فکر می کنید چون نوبتیه خسته کننده است.)و هر لحظه خط داستانیت میتونه تغییر کنه. rpg اش در حدیه که تا به حال تو ویدیو گیم ندیده بودم. بعضی از کوئست ها رو میشه به چندین روش مختلف انجام داد. بعضی وقت ها این چندین به ده ها روش می رسه. یکی از بهترین rpg های تاریخ
سری Dragon Age, Baldur’s Gate, Mass Effect
خدای شخصیت پردازی هستن
پیشنهاد میکنم Dragon Age: Origins رو تجربه کن. بالدز گیت ۳ معروفه ب دراگون ایج اورجینز ۲!!!
همچنین Planescape: Torment رو هم بهت پیشنهاد میکنم حتما تجربه کنی(Dysco Elysium رو با الهام از این گیم ساختن)
نکته جالب این هست که ساخت مس افکت، دراگون ایج و دو نسخه ابتدایی بالدورز گیت همه به عهده bioware بوده 😁
آره در اصل باید میگفتم بایوور خدای شخصیت پردازیه😄
بایوور الان افت کرده وگرنه نسل های قبل حریف نداشت واقعا…😕
واقعا دلم برای قدیمای بایوور تنگ میشه
سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ سال های طلایی آر پی جی بودن. بهترین آر پی جی های تاریخ همین سال ها عرضه شدن
و همچنین مخفی کاری، اوج مخفی کاری تو نسل ۶ و ۷ بود، مخصوصا ۶
۷ اوج هک ان اسلش بود هر سوراخی رو میدیدی یه هک ان اسلش ازش میزد بیرون
تاد هاوارد خودش میدونه یک زمانی واقعا آر پی جی های بزرگی رو کارگردانی میکرد که برای کل گیمینگ الهام بخش بودن. امیدوارم موفقیت عنوانی مثل baldur’s gate 3 بهش نشون داده باشه که آر پی جی های غنی هنوز طرفدار دارن و بتسدا داره ریسک ها و جاه طلبی هاش رو داخل بخش های اشتباهی از بازی میذاره. اگه تاد هاوارد و تیم دیزاینر بتسدا ایده های درستی برای ساختار گیمپلی الدر اسکرولز همرفل (الدر اسکرولز ۶) داشته باشن و سعی کنن یک آر پی جی غنی بسازن نه یک اکشن ادونچر به احتمال زیاد یک آر پی جی در حد morrowind یا oblivion ساخته میشه.
من به شخصه دوست داشتم TES VI تو summerset isle باشه یا vallenwood، کلا hammerfel خیلی جذابیت نداره به نظر من
دوستان من بالدرز گیت ۳ رو پلی ندادم ولی گیمپلی بازی رو دیدم تو اپارات و یوتوب بازی هایی که نمای دوربین مثل دیابلو هست ایزومتریک کامل نیست ولی کلا از ایزومتریک یا این زاویه دوربین با فاصله از کاراکتر رو اصلا دوست ندارم ولی کات سین های سینمایی داستانی هیجانی میکنه بازی رو سلیقه هست دیگه اما کلا اکثرا میبینم نمای دوربین به این صورت رو دوست ندارن چون مبارزات بازی رو میخای از نزدیک ببینی تعامل داشته باشی با بازی داستان و کاراکتر من منظورم فقط نمای دوربین بود والا نواوری که این بازی داره واقعا حقش هست ولی خوب سلیقه من این نما دوربین نیست نمی تونم اصلا اینجور بازی ها رو پلی بدم دیابلو هم سر همین هیچوقت نمیتونم پلی بدم هر کاری کردم به زور خوشم بیاد کنار بیام نتونستم