شینجی میکامی، خالق Resident Evil، قصد دارد از ساخت بازیهای ترسناک کنارهگیری کند
فوریه گذشته به صورت رسمی مشخص شد خالق سری محبوب Resident Evil، یعنی شینجی میکامی (Shinji Mikami)، استودیوی Tango Gameworks را ترک میکند. شینجی میکامی سال ۲۰۱۰ این استودیو را تاسیس کرد و بعدها آن را به Bethesda فروخت.
اگر به کارنامه استودیوی Tango Gameworks نگاهی بیندازیم، متوجه حضور بازیهایی چون The Evil Within، Ghostwire: Tokyo و ساخته اخیر آنها یعنی HiFI Rush میشویم.
تقریبا ماه گذشته بود که مشخص شد شینجی میکامی استودیوی جدیدی را تاسیس کرده است. او اخیرا در مصاحبه با یک کانال یوتیوبی ژاپنی به نام Byking، به شرح برنامهها و اهدافی که برای آینده در سر دارد، پرداخته است.
بر اساس گزارشات رسانه Automaton و کانال Byking، شینجی میکامی به مدت هشت سال قصد داشته از استودیوی Tango Gameworks جدا شود اما هر بار به خاطر احساس مسئولیت و کار روی بازیهای این استودیو، از این تصمیم سر باز زده است.
او همیشه قصد داشت محیطی را برای سازندگان جوان خلق کند و در آن به ساخت بازیهایی مشغول شوند که دوران توسعه کوتاهی را سپری میکنند. همچنین به عقیده او، بازیهای کوتاهتر به مراتب مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد.
شینجی میکامی برای کارگردانی نسخه اول Resident Evil، ریمیک آن برای کنسول GameCube در سال ۲۰۰۲ و نهایتا بازی انقلابی Resident Evil 4، به خوبی شناخته شده است. او همچنین کنارهگیری از ساخت بازیهای در ژانر وحشت را، یکی دیگر از دلایل ترک استودیوی Tango Gameworks عنوان کرده است.
شینجی میکامی قبل از ترک استودیوی Tango Gameworks، در مورد جایگاهش شفافسازی کرده بود:
تنها به مدت شش ماه مدیر عامل بودم. خیلیها گمان میکنند من نماینده یا چیزی مانند آن هستم اما به یک کارمند درجه یک بیشتر شبیهام. تهیهکنندگی به نام من وصل شده بود اما شبیه مدیران اجرایی نبودم.
سال ۲۰۲۰، شینجی میکامی از ایدههایش برای ساخت آخرین بازی خود گفت. او همچنین اشاره کرد که از لحاظ ایدهپردازی کمبودی ندارد و ایدههایش به ژانر وحشت محدود نمیشوند.
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
داره پیر میشه، یواش یواش از صنعت گیمینگ میخواد خداحافظی کنه
دید بازی ساختن پول توش نیست زده تو کار بساز بفروش استودیو میزنه میفروشه😁
این خوب نیست تو ژانر وحشت بازی هایی داریی که Signature تو هستن،واقعاً حیف شد،ولی واقعاً رزیدنت اویل امضا تو.دمت گرم به همهی گیمرها حال دادی و استاندارد های ژانر وحشت رو چندین سر و گردن بردی بالا دستت درست.
درود برتو، ایولا با این متنی که نوشتی
👏🏻👏🏻💚🥂
اتفاقا شینجی میکامی اگه خودش رو محدود میکرد به ژانر وحشت به شدت بخش های دیگه ای از استعدادش رو حیف میکرد،
بازیای فوق العاده ای مثل RE4 و GOD HAND و Vanqiush و کمک کردن به خلق DMC و viewtiful joe و… هم ساخت همین فرده
عملا من بازیایی ازش که بیشتر متمایل به اکشن بودن رو خیلی بیشتر دوست دارم.
امیدوارم این تصمیم موجب خلق آثاری مثل Vanquish بشه
اندرریتد خالص
حق کمی استراحت خدایی داره
متاسفانه این مشکل رو خیلی از بازیسازان بزرگ داشتن و مجبور به ترک استودیویی شدن که خودشون تاسیس کرده بودن : از ایشون تا پیتر مولینیو
شینجی خیلی زود داره میره کنار
چه خبره؟ یکم از کوجیما یاد بگیرید
چقدر با علاقه داره کار میکنه
ای بابا
تو سبکی که پرچمدارشه میخواد کناره گیری کنه
نکن استاد
تانگو استدیو با پتانسلیه های فای راش واقعا عالی بود
حیف شد ، امیدوارم توی ژانر های دیگه دوباره شاهکار بسازه
دلم برای God hand تنگ شده چرا دیگه بازی تو اون سبک به اون خوبی نداریم
تو با همون بازی هایی که ساختی قضیه رو تموم کردی. انقلابی کردی تو ژانر ترسناک
ما که فرانچایز اویل رو با استاد میکامی میشناسیم از اونور استاد کامیا هم خالق دویل می کرای بایونتا اوکامی کارگردان اویل دو بود ولی تهیه کنندش استاد میکامی بود دویل می کرای یک هم قرار بود یه نسخه از اویل بشه ولی اوج کار استاد اویل چهار و نواوری فنی و روایی بود دوربین روی شانه رو برای اولین بار همه با اویل چهار دیدن شما هنوز که هنوز بازی که مال سال ۲۰۰۴ هست رو ببینید افکت های صوتی بازی یکیشو فقط خودم دقت کردم بهش اون قسمت که تایتان رو میکشی هوا بارونی هست و مشعل اتیش هم داره میسوزه صدای چوب که میسوزه و صدای بارون چنان با هم زیبا ترکیب شده و محیط اطراف صدای حیوانات در اون صحنه که ادم میمونه چجوری اونسال با تکنولوژی اون سالها تونستن همچین خروجی بگیرن که غوطه وری پلیر رو صد برابر میکنه داخل بازی وقتی به کسی میگیم استاد و پدر سبکی خاص همه موارد رو در نظر میگیریم کهانقدر درست و باکیفیت کنار هم چیده شدن روایت داستان نکات فنی بازی گیم پلی اکشن که انقدر زیبا وارد بازی شد به بهترین شکل ممکن پیادش کرد این ریسک رو کرد شوخی نبود هر اشتباه میتونست فرانچایز نو پا ولی محبوب اویل رو اون سالها منظورمه نابود کنه کمااینکه بعد اویل سه میکامی و کامیا دو سه تا بازی شکست خورده واسه نیتندو داشتن طبق قرار دادی که بسته بودن با نیتندو که موفقیتی نداشت و چشم و امید همه رو این نسخه و موفقیتش بود وجود میخواد ریسک تو این شرایط که میکامی انجام داد .ایده های جذاب و بزرگی داشت برای ژانر وحشت که کنسول های اون زمان از تظر سخت افزاری نمی تونستن اجرا کنن هر چند انقلابی شده بود اون سالها با پلی استیشن وان و بعدش دو در ویدیو گیم ولی میکامی با سخت افزار محدود کنسولها مشکل داشت .با این وجود دایانا کرایسیس که اونم قرار بود یکی از اویلها باشه به صورت استادانه رو سخت افزار پلی وان بهینه شده بود و اجرا
ژانر وحشت تقریبا مرده و با چندتا ریمیک ریمستر هنوز زندست.
دمت گرم مشتی این چه حرفیه الن ویک دو تازه بهترین بازی سال از نظر داستانی شد
بادم نبود آلن ویکو ولی خب زیادم بازی ترسناکی نیست.
هنوز ادامه داره
از وقتی رفت سری رزیدنت اویل نابود شد
چرا؟
بابا ما همیشه با بازی های تو میترسیم
مرد سوم شخص،عالی هستی شما🎈
بازی ساز فقط هیدتا میازاکی ، این آدم واقعا ویژه ست ، هر کی میگه نه یا بازی هاش رو بازی نکرده یا به خاطر سختی شون از بازی ها خوششون نیومده