گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا

گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals

علی یمینی
۱۲:۵۱ ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا

نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۴ نیز به پایان رسید ولی اخبار و اطلاعاتی که در آن رد و بدل شد بسیار زیاد است .ما هم سعی میکنیم این اطلاعات رو در قالب گزارش هایی به شما ابلاغ کنیم.یکی از عناوینی که بسیار بر روی آن مانور داده شد NFS Rivals بود.EA به تازگی اطلاعات تازه ای از عنوان ریسینگ خود یعنیNeed for Speed: Rivals  و درواقع سیستم جدید بازی یعنی “سیستم پیشرفت” منتشر کرده است.این سیستم درواقع به این معنی است که شما نمیتوانید یک راه دربازی را دوباره انجام دهید.سیستم پیشرفت، تایمی در حدود ۱۲ ساعت خواهد داشت و این اطلاعات به تازگی توسط سازنده یعنی Ghost رونمایی شد.در این سیستم بازیباز تایمی در حدود ۶ ساعت را تحت عنوان پلیس و تایمی حدود ۶ ساعت دیگر هم تحت عنوان مسابقه دهنده قرار میگیرد…حال ما برای دریافت اطلاعات بیشتر مصاحبه ای با کارگردان خلاق استدیوی GHOSTS یعنی Craig Sullivan داریم.

 در Rivals شما میتوانید در برنامه ی “پیشرفت” یک دور کامل را تحت عنوان پلیس و یک دوره ی کامل دیگر هم با رانندگان حرفه ای طی کنید.طی کردن یک تایم کامل در سیستم پیشرفت تحت عنوان پلیس میتواند بازیکنان را به یک تکامل کامل برساند.البته برای انجام دادن کامل این بخش باید یک لیست ۶ موردی از ماموریت هایتان را تکمیل کنید که هرکدام از آنها سبک و سیق خاص خودشان را دارند.در جریان بازی شما در هرزمان قادرید سه مجموعه از ماموریت هایتان را انتخاب و انجام دهید.زمانی که شما بتوانید هرسه آیتم را انجام دهید آیتم های “LEVEL UP” و درواقع مراحل دیگر برایتان آزاد میشوند.

این روند برای رانندگان(مسابقه دهندگان) هم تقریبا به طور مشابهی کار میکند، به جز آنکه ماموریت هایتان در قالب “لیست سرعت” برایتان نمایان میشوند.بازهم مانند حالت پلیس شما مجموعه ای از مراحل را بصورت ۳ تایی دریافت میکنید، که هرکدام در قالب های متفاوتی قرار دارند.لیست سرعت ممکن است گاهی بیشتر بروی مسابقات تمرکز کند یا اینکه در بخش “Time Trial” قرارتان دهد! حتی یکی دیگر از این موارد میتواند ورود به بخش حرفه ای باشد یا اینکه ماموریتی باشد که توسط پلیس ها دستگیر نشوید.یکی دیگر از این ماموریت ها میتواند “مهارت های رانندگی” یا “جمع آوری کلکسیون ها” باشد.در لیست سرعت صد ها ماموریت وجوددارد که هرکدام بادیگری تفاوت دارد.

“شما بعنوان یک راننده ی مسابقات هر دفعه در مراحل متفاوت و مختلفی قرار میگیرید که جاهای بیشتری از گیم پلی را برایتان نمایان میکنند.در کنار این، به عنوان پلیس هم مراحل متفاوتی را میگذرانید.”


چیز خوبی که درخصوص ماموریت ها و درواقع لیست سرعت ها وجود دارد اینست که هرکدام از آنها درکنار ویژگی هایشان یک رانندگی بسیار خوب و متفاوت را برایتان رقم خواهند زد.سبک رانندگی سبک کلیدی نیست! شما میتوانید به سرعت از آن خسته شوید. مثلا من دوست دارم که Gran Turismo یا Forza بازی کنم، اما شما ممکن است تایم تریال یا یک مسابقه ی سرعت بخواهید.در Forza Horizon تنوع کمی بیشتر است اما به اندازه ی کاملش نیست و آنها اینکار را نکرده اند.واضح است که شما میخواهید حتی یکبار هم به عنوان پلیس بازی کنید.بنابراین تنوع دربازی میتواند به شما کمک کند تا در هردو نقش بازی کنید و بین آنها حرکت کنید.همچنین تنوع در ماموریت ها و لیست سرعت ها باعث میشود که شما در هرکدام از آنها چالش های متفاوتی داشته باشید، و انتخاب کنید که میخواهید از کدام راه حرکت کنید.تنوع در بازی ما بسیار زیاد است!


پیشرفت در بازی از طریق داستانی انجام میشود که کات-سین های زیبایی برایش طراحی شده، تا شما را وادار کند در هردو نقش پلیس و راننده ی حرفه ای قرار بگیرید.اطلاعات بیشتری ازاین بخش منتشر نشده.آقای Sullivan در این باره اشاره کردند که “به دلیل این که در Rivals به واسطه ی سیستم”پیشرفت” بازیکنان ماموریت های متفاوتی را اتنخاب میکند ممکن است کمی در پیمودن مسیر داستانی بازی دچار تفاوت هایی باشند اما انتهای داستان بازی مشابه است.در بخش “sweet spot” بازی، شما کنترل پلیس و هم رانندگان را به دست خواهید داشت و این بخش در حدود ۵ تا ۶ ساعت ادامه دارد.آقای Sullivan افزودند که “در هریک از نقش ها(پلیس یا راننده ی حرفه ای) شما دارای ۲۰ مرحله ی متفاوت در لیست سرعت و ماموریت ها هستید که هرکدام واقعا لذت بخش هستند. زمانی که شما همه ی این ها را کامل کردید میتوانید بازگرید و از لیست سرعت (رانندگان) و ماموریت ها(پلیس ها) انتخاب های انجام نشده یتان را کامل کنید.بازی واقعا ارزش تکرار را دارد!
“زمانی که میگوییم، نمیتوانید یک راه را به دفعات دیگر انجام دهید منظورمان اشاره به یک ضعف نیست! بلکه در هرزمانی که بازی را انجام میدهید راه های متفاوتی را تجربه میکنید!”


“سیستم پیشرفت” طوری طراحی شده که به بازیکنان این اجازه را بدهد تادر هرزمانی تجربه ی متفاوتی را نسبت به سایر رقبا داشته باشند.برای مثال”Jamie درحال انجام بازی است.او برای ۵ دقیقه درحال بازی کردن است.من که دوست او هستم نصف این زمان را انجام دادم و در حال طی کردن مسیرم هستم.جیمی درحال انجام یک کار است و من هم کارمتفاوتی را انجام میدهم اما نکته سیستم AllDrive است! ما درجهان بازی هستیم و پیشرفت های کوچکی رابطورهمزمان انجام میدهیم و گاهی هم بسته به جایی که در آن هستیم کارهایمان را انجام میدهیم.تجربیات ما دونفر باهم محیط بسیار زیبایی را ایجاد میکند!به عنوان مثال جیمی به عنوان پلیس بازی میکند و دنبال کسی است که اورا دستگیر کند.من به عنوان یک راننده درحال مسابقه دادن هستم و مسیری که میروم من را به طرف او میبرد.و همین هم آغازگر یک چالش زیباست!
این واقعا غیر ممکن است که تاحالا تجربه ای مثل این بازی را انجام داده باشید.واقعا امکان ندارد.ما همه ی این دنیا را برپایه ی سیستم های پیچیده ی Al ساخته ایم.ما انسان هایی داریم که درحال دویدن هستند و هرکدام دارای یک نوع برنامه ریزی هستند.Al طوری است که برای هر راننده ای مشکل ایجاد میکند.این امکان وجود دارد که شما درحال حرکت باشید و راننده ای را ببینید که با پلیس درگیر شده است!


همه چیز دارای یک هسته ی مرکزی است! هرچیزی که ما احساس میکنیم بسیار متفاوت است.اتفاقات اطراف میتواند مسابقه،تعقیب و گریز یا حتی تعامل انسان های دنیای بازی باهم باشد.بازی تجربه ای را برایتان محیا میسازد که تاحالا آن را امتحان نکرده اید. “زمانی که میگوییم، نمیتوانید یک راه را به دفعات دیگر انجام دهید منظورمان اشاره به یک ضعف نیست! بلکه در هرزمانی که بازی را انجام میدهید راه های متفاوتی را تجربه میکنید!”
استدیوی GHOST هنوز تصمیم نگرفته که چه تعدادراننده در دنیای بازی بتوانند فعالیت کنند، اما بنظر میرسد که قرار است تعداد ۶ نفر برای کنسول های نسل فعلی و کمی بیشتر هم برای PC و کنسول های نسل بعدی در دنیای بازی بصورت همزمان قرار داشته باشند.


عنوان Need for Speed: Rivals که با موتور Frosbite 3 درحال گسترش است قراراست در تاریخ نوامبر سال جاری برای پلتفرم های Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360,Xbox One منتشر شود.

تریلر نمایشگاه گیمزکام

[jwplayer mediaid=”103838″]

دانلود با کیفیت بالا

دانلود با کیفیت کم

__________________

این نوشته ترجمه ای از سایت EuroGamer میباشد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا
گزارش Gamescom 2013 : ردپای جنون سرعت در Need for Speed : Rivals - گیمفا