موفقیت Cyberpunk 2077 در BAFTA و تایید ساخت دنبالهای بزرگتر و بهتر
دیشب در مراسم BAFTA Games Awards، بازی Cyberpunk 2077 جایزه بهترین بازی در حال تکامل (Best Evolving Game) را از آن خود کرد.
میتوان گفت مسیر رسیدن سازندگان بازی Cyberpunk 2077 به اینجا طولانی بوده و آنها کاملا شایسته این برد هستند. اگر بخواهیم خلاصهای از اتفاقات سال گذشته بازی Cyberpunk 2077 را ارائه دهیم، آن را تحولآفرین توصیف میکنیم. واقعاً جای تعجب ندارد که طرفداران باور دارند اگر بازی در وضعیت فعلیاش منتشر میشد، به راحتی میتوانست چندین جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند. با این حال، جایزه بهترین بازی در حال تکامل نیز به اندازه کافی ارزشمند بوده و نشاندهنده موفقیت فوقالعاده بستهالحاقی Phantom Liberty با بازی درخشان ادریس البا و بهروزرسانی فوقالعاده ۲.۰ است.
بهروزرسانی ۲.۰ که کمی قبل از عرضه بستهالحاقی Phantom Liberty منتشر شد، بازی اصلی را کاملاً متحول کرد. این بهروزرسانی شامل اضافه شدن یک درخت مهارت جدید، ارتقاء سیستم Cyberware، بهروزرسانی سیستمهای پلیس، سلاحهای نصب شده و مبارزه با وسیله نقلیه بود. پس از کسب این جایزه شایسته، مجله Gamingbible توانست با Maciej Włodarkiewicz، تهیهکننده اجرایی هر دو بازی Cyberpunk 2077 و Phantom Liberty، مصاحبه و درباره معنای این برد برای تیم و مهمتر از آن، برنامههای آینده این فرنچایز صحبت کند.
این مسیر برای همه ما طولانی، پرفراز و نشیب و نیازمند کار بسیار زیادی از کل تیم بود. اکنون، بعد از این همه تلاش احساس میکنم این سفر کامل شده است. ما میتوانیم به جلو حرکت کنیم و با این موفقیت و با رویی خندان به پیش برویم.
با توجه به اینکه قرار است Phantom Liberty تنها بستهالحاقی بزرگ Cyberpunk 2077 باشد، از Maciej Włodarkiewicz درباره این موضوع که آیا توسعهدهندگان برای طرفداران، به خصوص در رابطه با بهروزرسانیهای بیشتر، سوپرایز دیگری در نظر دارند یا خیر، بیشتر پرسیده شد. Maciej گفت:
ما آنقدر در مورد Cyberpunk 2077 هیجانزده هستیم که کنار گذاشتن و متوقف کردن آن برایمان بسیار سخت است. نمیخواهم چیزی را قول بدهم، اما مطمئناً Cyberpunk 2077 در قلب ما جای دارد و اگر راه معقولی برای ادامه آن پیدا کنیم، قطعاً این کار را انجام خواهیم داد.
البته، مسیر برای Cyberpunk 2077 به پایان نرسیده و دنبالهای برای آن در حال ساخت است که با اسم رمز Project Orion شناخته میشود. از تهیهکننده پرسیده شد که چه احساسی درباره ورود به دوره توسعه جدید دارند؟ Maciej در پاسخ گفت:
ما میخواهیم با Project Orion، حتی بیشتر از آن چیزی که در Cyberpunk 2077 از ابتدا وجود داشت، پیش برویم. فعلاً چیز بیشتری برای گفتن وجود ندارد؛ اما ما بسیار هیجانزده هستیم و مطمئنم هر زمان که چیزی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشیم، این کار را انجام خواهیم داد.
برای دریافت جزئیات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
اگه بازیه الانو اون سال میدادن گوتی رو شاخش بود
ولی هنوزم سرگرم کننده نیست D
اون سال یه غول به اسم لست ۲ اومده بود
گوتی به هیچ کس نمیرسید
نهایت جایزه هاشو کمتر میکرد
دقیقا سایبر خیلی چییییز نبود
بگم بن میشم
سایبرپانک همین الانم به سطح تبلیغاتش نرسیده
غولای دیگم بودن اون سال مث Hades(ک از نظر من گوتی اون سال و بهترین بازی نسل هشته)
ولی خب لستم بنظرم لایق گوتی شدن بود.
بجز اوایل داستان ک کند بود نقص دیگه ای تو بازی ندیدم
داداش احساس میکنم زیادی میخای خودتو گیمر خاصی نشون بدی
Hades گوتی ۲۰۲۰؟ بهترین بازی نسل هشت؟ فکر کنم زیادی اغراق میکنی😂
“داداش احساس میکنم زیادی میخای خودتو گیمر خاصی نشون بدی”
معنی این حرف چیه؟ یعنی چی میخوام خودمو گیمر خاصی نشون بدم؟
شما Hades بازی کردی؟
نه داداش سو تفاهم نشه منظور خاصی نداشتم ، حرفم اینه سلیقه خاصی داری ، مثلا گفته بودی بهترین ساخته یوییسافت پرینس اف پرشیاس در حالی که اگه ی نظرسنجی بزارن خیلی ها رای شون یا اساسین دو ، فارکرای ۳ و یا اسپلینتر سل chaos theory هست، یا مثلا گفتی که اسکایریم و فالوت ۴ سیستم نقش آفرینی ضعیفی دارن درحالی که اینطور نیست واقعا، البته سایت ، سایت گیمینگه بحث سر گیم میکنیم و شما هم یکی از بهترین کاربرهای سایت هستی ولی احساس میکنم خلاف موج حرکت میکنی اخه بعضی از انتخاباتون یکم عجیبه ، ببخشید طولانی شد
درسته سلیقه ها متفاوتن، بعضیا اساسینز کرید ۲ یا فارکرای ۳ رو بهترین ساخته یوبیسافت میدونن ولی من POP: The Sands of Time رو بهترین ساخته یوبیسافت میدونم چون اوج نبوغ و خلاقیت یوبیسافت رو تو این بازی میشه دید. داستان بسیار جذاب، موسیقی شندیدنی، گرافیک عالی، پازل ها و پلتفرم های بازی از خیلی بازیای همین الانم بهتره.
اسکایریم و فالوت ۴ نقش آفرینی های ضعیفی هستن، تو گروه بتسدا ی چک کن ی متن نوشتم با دلیل گفتم ک چرا اینطوریه، اسکایریم ب عنوان ی بازی جهان باز کاملا لایق متا و گوتی ک گرفته هس ولی ب عنوان ی نقش آفرینی لایق متای ۹۶ و گوتی ۲۰۱۱ نیس.
قربان شما، من کوچیک همه هستم🙏
درسته من یکم سلیقم خاصه، قبلا هم اینو بچه ها بهم گفتن(گفتن تاپ تن بفرس، فرستادم، بعد از تاپ تن من هیچ کس بیشتر از ۳ تا بازیشو تجربه نکرده بود، ن اینکه بازیای خاصی بوده باشن، بازیایی بودن ک خیلیاشون تجربه نکرده بودن) ولی خب هر حرفی ک میزنم با دلیل هس، حالا اون بحث اسکایریم رو هم تو گروه بتسدا ی نگاه کن، ی خورده برو پیامای پایین، یا هم تو بخش سرچ گروه بنویس اسکایریم تا متنم بیاره بالا، متنو بخون متوجه میشی. اگ پیداشم نکرده بگو تا خودم بفرستم برات.
بحث پیچیده ای هم نیست، با تجربه نقش آفرینی هلی بتسدا، اونایی ک قبل از اسکایریم منتشر شدن خیلی راحت میشه دید چقد المانای نقش آفرینی ساده سازی شده، بالانسا بهم خورده، کوئستا چقد کیفیتشون افت کرده.
خواهش میکنم مشکلی نیس، در عوض متن خودم طولانی تر شد😁😂 گفگتو در مورد گیم طولانی هم باشه من لذت میبرم، راحت باشید🙏
شما قطعا سابقه گیمریتون از من بیشتره و بازی های بیشتری رو تجربه کردید ، نمیدونم والا چون من فقط فالوت چهار و اسکایریم رو رفتم با نقش افرینیش حال کردم و بنظرم مشکلی نداشت ، احتمالا اگه نسخه های قبل این دو تا فرانچایز رو میرفتم احتمالا هم نظر بودم با شما
دوست دارم نسخه های قبلی الدراسکرولز رو برم شک دارم بین oblivion و یا morrowind پیشنهاد تو کدومه رفیق ؟ میخام یکیشونو پلی بدم تا بفهمم دلیل اینکه شما میگید اسکایریم نسبت به نسخه های قبلیش ضعیف تره از لحاظ نقش آفرینی چیه چون من فقط اسکایریم رو رفتم و بد نیست ی نسخه دیگشو برم تا درک بهتری بشه داشت از این فرنچایز
بازم شرمنده ❤🙏
هر دوشون شاهکارن، بین آبلیویون و ماروویند اینطوری بگم ک آبلیویون “بازی” بهتریه و ماروویند “نقش آفرینی” بهتریه
ماروویند المانای نقش آفرینیش ب معنای واقعی کلمه عمیقه، یعنی ی آر پی جی اصیله اصیله. آبلیویونم ی آر پی جی شاهکاره و المانای نقش آفرینیسم بسیار عمیقه. ولی خب ماروویند عمیق تره.
بخوام ۳ تا نسخه رو توصیف کنم اینطوری توصیف میکنم: ماروویند ی نقش آفرینی اصیله، اسکایریم بیشتر اکشن ادونچره، آبلیویون یچیزی بین ایناس. البته آبلیویون اکشن ادونچر نیس، منظورم اینه ک عمق المانای نقش آفرینیش کمتر از ماروویند با اینحال بازم عمیقه.
آبلیویون کوئستاش بهتره و ماروویند المانای نقش آفرینیش
توصیه خودم حقیقتا اینه ک اول آبلیویون رو تجربه کنید و بعد ماروویند.
ماروویند خیلی عمیقه، اول آبلیون بازی کنید و بعد برید سمت ماروویند، اینطوری بهتره.
اینم بگم ک کامبت تو ماروویند کلا منسوخه، اصا بخاطر کامبت سمتش نرید چون بازی قدیمیه و کلا این سری کامبتش تعریف نداره، بیشتر تمرکز رو المانای نقش آفرینی و مثلا ساختن ی بیلد مناسبه.
دشمنت شرمنده این چ حرفیه عزیزی
بنظرم فالوت ۳ و نیووگاس هم بازی کنید(۱ و ۲ اگ با قدیمی بودنشون مشکل نداری حتما بازی کن)
چیزی که طبق قول های خودشون ، بازی باید در دسامبر ۲۰۲۰ می بود ، وقتی در سپتامبر ۲۰۲۳ به حقیقت پیدا می کنه (اونم نه به طور کامل) ، ِآیا این اسمش بهترین بازی در حال تکامل یا بهترین پشتیبانی مداوم از بازیه ؟!
بله
سایبر پانک با اینکه شروع افتضاحی داشت ولی فقط هشت میل pre order داشت. مقدار سودی که می کردن اگه فقط تا پچ ۱.۶ جلو می رفتن وحشتناک بالا بود. (البته دیگه نمی تونستن اکسپنشن روی سایبرپانک بدن.) اگه ea یا یوبیسافت توسعه دهنده این گیم بودن بجای اینکه میلیون ها دلار صرف درست کردن همین بازی کنن می رفتن روی دهمین بازی امسالشون کار می کردن.ولی سیدی پراجکت کلی روی سایبرپانک کار کرد تا برسه به چیزی که قول داده بودن که الان هم رسید. بازی در حال حاضر شاهکاره.
یک درصد چیزی که قولشو دادن هم نشد
اگه اینو درست نمیکردن رو اینده استودیو تاثیر خیلی بدی میذاشت
اینا مثل ea یا یوبیسافت بازیایی ندارن که براش رقیب نباشه
با بسته ی فانتوم لیبرتی حقیقتا عالی شد
جدی میفرمایین ؟؟؟؟
شاید کمتر کسی یادش باشه ولی یه مدت هرجا میرفتی داشتن باگ های سایبرپانک رو ترول میکردن
شاید یادت نیاد ولی جز دو و سه تا کاربر همه گیم و ترول میکردن
امیدوارم نسخه دومش هم مثل نسخه اولش first person باشه و بخاطر بعضی دوستان که بخاطر این موضوع ازش مشکل میگرفتن تغیر موضع ندن و سوم شخصش نکنن،
پشمام من هنوز نسخه اولشو بازی نکردم
کل پایان های بازی سایبرپانک رو دیدم تا حالا هیچ کدوم به دلم ننشت.
“نمی خواهم قول چیزی را بدهم”
پس نده
خداکنه دنباله رو حداقل از اول خوب بسازن
جهان بازیش فوق العاده است و لیاقت گسترش و ساخت بازی های بیشتر رو داره
سایبرپانک و رو پیسی دارم با زیر نویس پلی میدم تقریباً اواخر داستان اصلی بازیم (۳ سال صبر کردم بازی فول بشه بعد بازی کنم) حقیقتا دنیا سازیش خیلی منو گرفته دستانش در حد ویچر ۳ نیست که خیلی توش غرق بشی ( حداقل برای من) ولی داستان خوبی داره انصافاً ، هنوز باگ های ریز توش هست ولی بیشترین عذاب بازی برام هندلینگ ماشیناس.
امیدوارم دنباله خوبی ساخته بشه و هممون یه سیستم یا کنسولی داشته باشیم که بتونیم تجربش کنیم.
حتما بادی ال سی فانتوم تجربه کنین حرف نداره خدایی
دوستان اگه تجربه نکردید حتما تجربه کنید بعد آخرین آپدیت بازی واقعا شاهکار شده مخصوصا dlc بازی
بعد از این دیگه به بفتا هیچ اعتمادی ندارم