به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا

به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر کنفرانس مایکروسافت در Gamescom 2013

بهزاد شعبانی
۱۷:۲۲ ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا

هوای گرفته ی شهر کلن، با سیاهی هرچه بیشتر ابرها در افق، همه چیز را رو به سردی میبرد اما آفتاب بر Xbox One مایکروسافت هنوز میتابد… این جمله ای بود که Dave Cook در تهیه ای گزارشی از برنامه های مایکروسافت در gamescom 2013 برای وصف کنسول جدید مایکروسافت به کار برد و این طور که به نظر می رسد تابش بر Xbox One پر رنگ تر از قبل شده است.

اول از همه، دو  فیل مشهور، فیل اسپنسر و فیل هریسون از سیاستهای جدید مایکروسافت گفتند ومدتی از سیاست این شرکت مبنی بر بازیهای مستقل گفتند و از محلی برای انتشار آثار مستقل بازیسازهای بدون ناشر حرف زدند. حالا پس از راهی که سونی با حمایت از بازیهای مستقل در پیش گرفت، مایکروسافت با میل بیشتری در این راه قدم میگذارد و خوشبختانه اینبار کسی را نا امید نمی کند.

دو کیت ساخت ( dev kit) کاملا رایگان برای بازیسازان Xbox One در نظر گرفته شده است که بدون هیچ قیمتی و با پشتیبانی کامل در اختیارشان قرار خواهد گرفت. این عمل هم یکی از استراتژی های “روز اول” دیگر مایکروسافت است و به این معنی که از روز اول انتشار کنسول باید منتظر این کیت ها بود. و مثل همیشه مایکروسافتی ها توجیحی هم برای کارشان دارد ” دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!”

حالا نبرد بین سونی و مایکروسافت و سونی عادلانه شده و از این پس برنده آن است که تا جایی که میتواند از استعدادهای جدید و پروژه های جالب توجه رونمایی کند و مشت را به حریف وارد کند. و ما گیمرها این وسط چکار کنیم؟ بله، فقط استفاده کنیم. کاری که همیشه و پس از رقابتهای شرکتها میکنیم.

پس از نمایشهای Fable: Legends و Fighter Within که کمی از عطش طرفداران مایکرسافت فروکش کرد، خبر جدیدی از پیش فروش Xbox One همه را به هیجان انداخت. تک تک اروپایی  هایی که Xbox One  را پیش خرید کنند میتوانند از یک کپی رایگان از FIFA 14 را دریافت کنند. آیا میتوان این را “یک مشت” حساب کرد؟

جالب است، و باید منتظر بمانیم و ببینیم این عمل، چه تاثیری روی پیش فروش کنسول نسل هشتمی مایکروسافت خواهد گذاشت. به هرحال، یک بازی ۵۰ یورویی رایگان چیز کمی نیست، آن هم فیفای پرطرفدار.

titalfall

TitanFall، یکی دیگر از انحصاری های بزرگ مایکروسافت که توسط Respawn در حال ساخت است و هنوز این احتمال وجود دارد که از انحصار پلتفرم های مایکروسافتی خارج شود

Kinect Sports: Rivals  و دموی تکنیکی

پس از این که گرد و خاک خبرهای هیجان انگیز خوابید، وقت آن بود تا افرادی را که Kinect Sports: Rivals را بازی میکردند مشاهده کرد. عنوانی که بنظر بازی کردنش با کینکت لذت بخش باشد اما چند مشکل اصلی اش حتی در این نمایشش هم مشخص بود. متاسفانه بازی نتوانست صورت خبرنگاری را شناسایی کند و  مشکلات دیگری که  چند دفعه هم تکرار شد. خبرنگار بیچار با اینکه چهار پنج قدم با دستگاه فاصله داشت اما دستگاه بازهم اخطار میداد که چند قدم عقب برود!

ممکن است این مشکل فقط برای این دستگاه بوده باشد اما مایکروسافت باید از سلامت کینکت به عنوان دستگاهی که باندل تمام کنسولهایش است اطمینان کامل داشته باشد. اما کینکت هنوزهم حکم یک بلیط طلایی را برای مایکروسافت دارد. اما این مشکل با تنها بازی کینکتی موجود در نمایشگاه ممکن است دید خیلی ها را عوض کند.

پس از این بازی کینکتی، نوبت به خود دستگاه کینکت رسید تا دمویی تکنیکی از آن به نمایش درآید. این دموی تکنیکی نشان داد که دستگاه چگونه حرکات سه خبرنگار را همزمان دنبال میکند. روی مانیتور نشان داده شد که دستگاه این سه نفر را شناسایی کرده و حالات آنها را روی صفحه نمایش میدهد؛ مثلا اینکه دهانشان باز است یا مشغول کاری هستند روی صفحه ی نمایش به تصویر کشیده شد. دستگاه همچنین ضربان قلب یکی از بازدیدکنندگان را هم دنبال کرد و اینکه دقیقا این کار چطور انجام میشد معلوم نیست و هیچ احساسی هم نمیشود نسبت به این قابلیت ها داشت.

پس از نمایش این قابلیتهای جدید کینکت ، نشان داده شد که دستگاه چطور همه ی آن کارها را انجام داده و اینبار از زوایای مختلفی همان اشخاص قبلی مورد بررسی قرار گرفتند. به نظر میرسد مایکروسافت کینکت را تا حد قابل قبولی پیشرفته ساخته و باید دید از این امکانات چگونه در عناوین نسل بعدی استفاده خواهد شد.

kinect sports rivals

Kinect Sports Rivals

Call of Duty: Ghosts

جایی دیگر، نمایش Call of Duty: Ghosts جریان داشت که حالا همه آنرا پیشرفته ترین نسخه از این فرنچایز می دانند، اما می دانیم که یک زمین لرزه برای این سری تاریخ ساز نیست و نباید هم باشد. روی Xbox One بازی هیچ جهش بزرگی از لحاظ بصری ندارد، درست است، نقشه ها بزرگتر شده اند و بازی پویاتر شده است. پویاتر یعنی اینکه آن پمپ بنزینی که منفجر شد، حس و حالش مثل همان عملیاتهای نجاتی بود که قبلا در این سری انجام داده بودیم. در Call of Duty و جمله ی قبلی “پویایی” فقط همین معنی را میدهد.

نقشه ی Whiteout، در یک روستای برفی میگذشت که یک تانکر بزرگ در آن زمینگیر شده بود، شاید این روستای خاورمیانه ای، نشانی از یک شهر ویران شده ی متوسط آمریکایی باشد. سرعت روند بازی از سری Modern Warfare بیشتر شده و تقریبا هم اندازه ی Black Ops 2 است و لیزخوردن ها جالب تر از همیشه است. اما به طور کلی گیم پلی نوآوری خاصی نداشت.

پرک جدیدی به نام “پینگ” این قابلیت را میدهد که با کشتن هر نفر راداری درست میکند نشانگر محلهای اجساد هستند. مادی که در نمایشگاه رونمایی شد Search and Rescue نامیده میشد که در اصل همان Search and Destroy اما با این قابلیت که میتوان در این حالت پلاک های دوستانتان را جمع کنید و آنها را به بازی برگردانید.

این بازی برای آنهایی که هرسال خواهان Call of Duty هستند – که تقریبا همه ی ما میخواهیم سالی یکبار بازی اش کنیم- باز هم خوب است اما دوست داشتیم که بیشتر از خلاقیتهای نسل بعدی در بازی ببینیم.

و اما سودی که مایکروسافت از CoD Ghosts برد، این بود که نسخه Xbox One این بازی از سرور های Cloud بهره می برد و پیش ازین هم مایکروسافت اعلام کرده بود سرور های ابری باعث بیشتر شدن کیفیت بازی ها و راحت تر اجرا شدن آن ها در کنسول X1 خواهد شد.

call of duty ghosts breach and clear

Call of Duty: Ghosts

Forza Motorsport 5

سری Forza از آن دسته انحصاری هایی است که همواره در افزایش فروش و محبوبیت کنسول های مایکروسافت قدم مثبتی برداشته. FMS 5 هم یکی دیگر از انحصاری های Xbox One است تا عاشقان ریسینگ آن هم از نوع شبیه ساز در انتخاب کنسول نسل بعدی شان حداقل نیم نگاهی هم به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت داشته باشند. برای خیلی ها فوق العاده بود که می توانستند با یک صندلی مسابقه و پدال ها و فرمان بازی FMS 5 را انجام دهند. هر کس مفتخر به این تجربه می شد آن را خیره کننده توصیف می کرد. حتی گزارشگر vg 247 در این مورد گفته که اگر در روروک خردسالان می شستم و این بازی را انجام می دادم، باز هم برای من خیر کننده بود. جلوه های بصری هم فوق العاده (واقعا فوق العاده) به نظر می رسیدند و جزئیات داخل ماشین ها و سردنده و غیره هم بی نظیر بود. البته این ها اظهارات طرفداران مایکروسافت از FMS 5 بود. جلوه های بصری از یک طرف، McLaren P1 هم از طرفی دیگر که همه را انگشت به دهان گذاشت.

با آن گیم پلی خاص و جذاب فورزا، همه مایکروسافتی ها لحظه شماری را آغاز کردند تا در خانه هایشان کنترل ماشین ها در FMS 5 را در دست بگیرند. از طرفی با آن کیفیتی که بافت ها داشت و اون نورپردازی ها و سایه روشن ها و نور خورشید، کار را برای فورزا بازان سخت تر کرد. هوش مصنوعی هم بهتر از هر فورزای دیگری به نظر می رسید (که اگر غیر از این بود تعجب داشت). خلاصه این که در گیمز کام امسال هواداران Xbox One و مایکروسافت با شور و اشتیاق شان نشون دادند که Froza MotorSport 5 دقیقا همان ریسینگی است که به آن نیاز دارند تا در نبرد ریسینگ های نسل، باز هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

forza motorsport 5

Forza Motorsport 5

Ryse: Son of Rome

این Ryse همان بازی است که در نمایشی که طی E3 2013 داشت همه را مات خود کرد و Major Nelson آن را بهترین انحصاری Xbox One نام گذاشت. این بازی در gamescom 2013 هم سر و صدای بسیاری کرد. مهم ترین خبری که راجع به این بازی منتشر شد، وجود بخش چند نفره (Multiplayer) در آن بود که جذابیت های Ryse را بیش از پیش کرده. البته دو خبرنگار آلمانی هم راجع به بخش Co-op در Ryse سوالاتی کردند و آقایان کرایتکی آن طور که باید پاسخ های واضحی نمی دادند پس این احتمال را بدهید که سورپرایز بعدی Ryse Son of Rome، بخش Co-op آن باشد. این طور که در نمایش مایکروسافت و حضور Ryse در گیمزکام گفته می شد، این بود که مبارزات در این بازی نیازمند خلاقیت است و در شمشیر بازی های معمولی خلاصه نمی شود. برای مثال می توانید به کمک کلید X نقشه را در دست بگیرید و برای خود و سربازان زیر دستتان اهداف را مشخص کنید و این در کنار مکانیک های گیم پلی بازی شما را به پیاده سازی خلاقیت در مبارزات دعوت می کند.

اما یکی از نگران کننده ترین مباحث در مورد بازی Ryse: SoR سیستم QTE این بازی بود که به گفته ی Crytek طی این مراسم خیلی کمتر از آن چیزی خواهد بود که در فکرش را می کنیم و هیچ اغراق و زیاده روی در QTEها وجود نخواهد داشت. البته مشخص شد که دشمنان هم همگی در یک سطح نخواهند بود و با رنگ های متفاوتی آن ها را نمایش می دهند و باید تاکتیک خاصی را برای شکست هر یک پیاده کرد.

اجازه دهید سری هم به آغاز بازی بزنیم. این طور که گفتند در آغاز بازی باید به یکی از چهار خدایان اعلام وفاداری کنید و در ادامه ی بازی پوینت ها و XP هایی را دریافت می کنید که بعد ها به فریادتان خواهد رسید. البته پاداش هایی که دریافت می کنید به انتخاب یکی از این خدایان وابسته است و هر خدایی پاداشی متفاوت به شما خواهد داد پس بهتر از شمشیر زنی هایتان را تقویت کنید.

به اندازه ی کافی از گیم پلی Ryse تمجید شد و نوبتی هم باشد، نوبت گرافیک بازی است. گرافیکی که همه چیزش عالی به نظر می رسد. تریلر بازی با ۳۰ فریم در حال اجرا بود و این در حالی بود که پیش از شفاف سازی کرایتک همه فکر می کردند که این ویدئو با ۶۰ فریم در حال اجرا است. واقعا CryEngine 3 بی نظیر است. گرافیک بازی با آن تکسچر ها و نورپردازی ها بدون باعث حواس پرتی شما خواهد بود. اصلا من هیچ دیگری در مورد گرافیک Ryse نمی زنم. خودتان تصاویر این بازی را مشاهده کنید و بعدش هم زحمت قضاوتش را هم بکشید!

ryse

Ryse: Son of Rome، اولین محک CryEngine 3 بر روی Xbox One

Dead Rising 3

نوبتی هم باشد نوبت خونریزی و قطع عضو و زامبی کُشی است. برای طرفداران خشونت بهترین رویداد اولین روز Gamescom 2013 تریلر جدید Dead Rising 3 بود. واقعا اعجاب انگیز خواهد بود که محیطی با این وسعت برای این سبک تعریف شده باشد. خشونت بازی در حد نسخه های قبل، شاید بیشتر از آن ها هم باشد اما باز هم عجیب است که علیرغم این خون و خونریزی ها و اون آفتاب و اتفاقات خنده آور بازی، باز هم Dead Rising 3 دلهره آور به نظر می رسد؛ حداقل برای کسانی که به زامبی های عزیز عادت ندارند. در مورد وسعت نقشه ی بازی این را هم بگم که شعبه ی ونکوور CAPCOM رسما تایید کرد که اکثر نقاط بازی بدون هیچ loadzone  یا محدودیتی در دسترس خواهد بود.

اما برسیم به وسایل نقلیه این بازی که بدون شک در نسخه ی سوم نقش خیلی خیلی پر رنگ تری ایفا خواهد کرد. خیلی هیجان انگیز است که با یک آسفالت صاف کن از روی آن همه زامبی رد بشی و همه ی زامبی های بدبخت را پهن زمین کنی. یا این که واقعا رو چه حسابی میشه احساس امنیت کرد وقتی مجبوری با یک موتور یا دوچرخه از بین اون همه زامبی عبور کنی؟

بخش اسلحه سازی بازی هم هنوز جذاب و دوست داشتنی است و سیع تر از قبل شده و بخش ارتقا سلاح یا همان آپگرید موثر تر واقع شده. انفجار های زیبا (انفجار زیبا؟!؟) هیجان خاصی به بازی بخشیده.

خلاصه این که همه چیز از دنیای دیوانه وار Dead Rising 3 می گوید. پس اگر یک Xbox One خریدید، این انحصاری بی نظیر را هم تهیه کنید. سپس یک کت و شلوار یا یک زره یا هر لباس احمقانه ی دیگری را برای شخصیت اصلی بازی انتخاب کنید و با یک اره برقی یا سنگ فرز بروید و حساب زامبی ها را کف دست شان بگذارید.

dead rising 3

Dead Rising 3

Fable Legends

این هم سورپرایز بعدی مایکروسافت برای طرفداران Xbox One بود. این ششمین Fable خواهد بود و باز هم Lionhead Studio وظیفه ی ساخت آن را برعهده دارد. اما سورپرایز بزرگ این بازی وجود بخش Co-op به نظر جذاب آن خواهد بود. شما در این بازی می توانید از بین چهار نفر یکی را انتخاب کنید که هر یک از شخصیت ها از مهارت های ویژه ای بهره مند هستند برای مثال یکی در تیراندازی ماهر است و نفر بعدی در جادوگری و خبره است و غیره. البته گفته شده که می توانید خودتان یکی را انتخاب کنید و زحمت کنترل سه نفر دیگر را هوش مصنوعی بر عهده بگیرد. همچنین گفته شده که با حضور شخصیت پنجم در جناح مخالف جذابیت های بازی بیشتر هم خواهد شد. این شخصیت قادر خواهد بود تا با تله گذاری ها و فرمان دادن به هیولا ها مانعی بر سر راهتان باشد. هنوز اطلاعات تکمیلی دیگری از این بازی در دسترس نیست فقط در مورد آخرین نکته ی جالب توجه این بازی بگویم که Fable Legend با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 در دست ساخت است.

اما سوال این است که Fable جدید واقعا یک سورپرایز بزرگ بود؟

سایر اخبار:

  • ۴۲ اسطوره ی تاریخی فوتبال در Ultimate Team Mode در بازی FIFA 14 حضور خواهند داشت و البته این اسطوره ها فقط در نسخه های Xbox One و Xbox 360 این بازی در دسترس خواهند بود!
  • Peggle2 و Plants VS. Zombie در ابتدا برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد.
  • بازی دو بُعدی Cobalt بر هر دو کنسول Xbox One و Xbox 360 تایید شد.
  • بازی Fighter Within برای کنسول Xbox One تایید شد. این بازی مبارزه ای که اتمسفر متفاوتی هم دارد سعی دارد تا کینکت را به چالش بکشد! لازم به ذکر است که این بازی توسط Ubisoft در حال ساخت است.
  • بازی Killer Instinct در زمان انتشار دارای دو باندل خواهد بود.
killer instinct

Killer Instinct یکی دیگر از انحصاری های Xbox One. انحصاری شدن این بازی اولین قدم مایکروسافت بر ضد نینتندو در نبرد نسل هشتمی ها محسوب می شود

نظرتان چیست که نگاهی هم به بازی های Xbox One بیاندازیم؟

بازی های انحصاری:

  • Below (Capy Games, Microsoft Studios)
  • Crimson Dragon (Grounding/Land Ho!, Microsoft Studios)
  • D4 (Access Games, Microsoft Studios)
  • Dead Rising 3 (Capcom Vancouver, Microsoft Studios)
  • Disney Fantasia: Music Evolved (Harmonix, Disney Interactive)
  • Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios, Microsoft Studios)
  • Halo Xbox One (343 Industries, Microsoft Studios)
  • Killer Instinct (Double Helix, Microsoft Studios)
  • Kinect Sports Rivals (Rare, Microsoft Studios)
  • LocoCycle (Twisted Pixel, Microsoft Studios)
  • Minecraft: Xbox One Edition (Mojang Studios, Microsoft Studios)
  • Plants vs. Zombies: Garden Warfare (PopCap Games, Electronic Arts)
  • Powerstar Golf (Zoe Mode, Microsoft Studios)
  • Project Spark (Microsoft Studios)
  • Quantum Break (Remedy, Microsoft Studios)
  • Ryse: Son of Rome (Crytek, Microsoft Studios)
  • Sunset Overdrive (Insomniac Games, Microsoft Studios)
  • Titanfall (Respawn Entertainment, Electronic Arts)
  • Zoo Tycoon (Frontier Developments Ltd., Microsoft Studios)

بازی های مالتی پلتفرم:

  • Assassin’s Creed IV Black Flag (Ubisoft, Ubisoft)
  • Destiny (Bungie, Activision)
  • Dragon Age: Inquisition (BioWare, Electronic Arts)
  • Dying Light (Techland, Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • EA Sports UFC (EA SPORTS, Electronic Arts)
  • Final Fantasy XV (Square Enix, Square Enix)
  • Just Dance 2014 (Ubisoft Paris, Ubisoft)
  • Kingdom Hearts III (Square Enix 1st Production Department, Square Enix)
  • LEGO Marvel Super Heroes (TT Games, Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • Mad Max (Avalanche Studios, Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • Madden NFL 25 (EA SPORTS, Electronic Arts)
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Kojima Productions, Konami)
  • Mirror’s Edge 2 (DICE, Electronic Arts)
  • NBA 2K14 (Visual Concepts, 2K Sports)
  • NBA LIVE 14 (EA SPORTS, Electronic Arts)
  • Need for Speed: Rivals (Ghost Games, Electronic Arts)
  • Skylanders: Swap Force (Vicarious Visions, Activision)
  • Star Wars Battlefront (DICE, Electronic Arts)
  • The Crew (Ivory Towers, Ubisoft)
  • The Elder Scrolls Online (ZeniMax Online Studios, Bethesda Softworks)
  • The Evil Within (Tango Gameworks, Bethesda Softworks)
  • The LEGO Movie Videogame (TT Games, Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • The Witcher 3: Wild Hunt (CD Projekt RED, Warner Bros. Interactive Entertainment – North America)
  • Thief (Eidos Montreal, Square Enix)
  • Tom Clancy’s The Division (Massive Entertainment, Ubisoft)
  • Watch Dogs (Ubisoft Montreal, Ubisoft)
  • Wolfenstein: The New Order (MachineGames, Bethesda Softworks)
  • Zumba Fitness: World Party (Zoë Mode, Majesco)

 

gsm 169 gamescom2013 microsoft mashup 082013 640

xbox2

آینده در دست کیست؟

مایکروسافت با انحصاری های بیشتری به نبرد نسل هشتمی ها خواهد رفت. بازی های بزرگی انتظار Xbox One را می کشند. در gamescom 2013 باز هم سکوت احاطه ای برای عرض قدرت بسیاری از بازی ها شد که از مهم ترین بازی های مایکروسافت در فستیوال امسال از آن خبری نشد، می توان به Halo بعدی اشاره داشت. هیلویی که مبنی بر نظر سنجی محبوب ترین انحصاری مایکروسافت است. بازی های بزرگ دیگری مانند Quantum Break هم خیلی بی سر و صدا به روند ساختش ادامه می دهد. آن طور که تجربه نشان داده، مردم دنبال یک انحصاری بزرگ هستند. انحصاری های بزرگی که اسطوره شوند اما آیا Ryse یا Quantum Break می تواند به همچین جایگاهی برسد؟ اسطوره سازی که مردم می خواهند مشابه همان چیزی است که ناتی داگ برای سونی انجام داد و مایکروسافت خیلی خوب می داند که چه رقیب سرسختی دارد. هر چند انحصاری های مایکروسافت بیشتر شده، اما رقابت با سونی باعث شد که Final Fantasy از چنگ کنسول بعدی مایکروسافت خارج شود. البته در مقابل به نظر می رسد که مایکروسافت سرمایه گذاری بر روی بسته های ویژه ی انحصاری بازی های مالتی پلتفرم کرده است. به جرات می توان مثبت ترین قدم مایکروسافت برای Xbox One را طی گیمزکام ۲۰۱۳ رایگان کردن dev kit های این کنسول برای بازی سازان مستقل دانست. این طور که پیداست مایکروسافت برخلاف وعده هایش کم کم دارد دور X360 را خط می کشد. فعلا چیز بزرگی در انتظار ۳۶۰ نیست در حالی که سونی به لطف The Last of Us و Beyond و GT 6 در نسل هفتم در حال تاخت و تاز سریع تری است. حقیقت این است که هر کسی حاضر نمی شود به خاطر Halo 3 یا AC II رایگان یا World of the Tanks دلار ها را صرف خرید X360 کند.

next gen consoles

آینده در دست کیست؟

به طور کلی، مایکروسافت تمام تمرکزش را بر روی نسل بعد گذاشته با دست پر تری وارد نسل هشتم خواهد شد. همه چیز بر وفق مراد به نظر می رسد اما هنوزم هم آن ۱۰۰ دلار نفرین شده و کینکت Xbox One، بسیاری را مردد کرده. از طرفی هم پروژه ی بعدی ناتی داگ چوب لای چرخ مایکروسافت گذاشته اما سوال این است آیا مایکروسافت شما را به خرید Xbox One قانع کرده است؟

 

کنفرانس مایکروسافت

FullHD

HD

SD

[jwplayer mediaid=”104032″]

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا
به دنبال قتل سونی | تحلیلی بر نمایش مایکروسافت در gamescom 2013 | گیمفا