تماشا کنید: گیمپلی بازی Batman که در نهایت به Shadow of Mordor تبدیل شد
قبل از اینکه Middle-Earth: Shadow of Mordor در سال ۲۰۱۴ عرضه شود، استودیوی Monolith Productions در حال آماده شدن برای حرکت در مسیری بسیار متفاوت با پروژه اصلی خود بود.
این تیم روی یک بازی Batman کار میکرد که ریشه در سهگانه کارگردانی شده توسط کریستوفر نولان (Christopher Nolan) داشت و با نام پروژه آپولو شناخته میشد. بازی مورد بحث یک عنوان Batman کاملاً جهان باز بود که در قلب شهر گاتهام (Gotham City) روایت میشد و دارای طیف گستردهای از مکانیکهای مخفیکاری و رزمی با الهام از بازیهای Arkham و تکیه بر «سیستم Nemesis» بود که بعداً در Middle-Earth: Shadow of Mordor به کار گرفته شد. اخیراً، تصاویر و گیمپلی کوتاهی از بازی به لطف SpideyRanger در توییتر منتشر شده است. SpideyRanger محتوا را به کمک منابع مختلف، از جمله نمونه کارهای توسعهدهندگان، گردآوری کرده و سپس با طرفداران به اشتراک گذاشته است.
از بتمن تا ارباب حلقهها
در یک سری از نظرات، توضیح داده شد که شرکت Warner Bros، ناشر نهایی Middle-Earth: Shadow of Mordor، با اجرای موازی دو فرنچایز بتمن مخالف است. البته تنها یک سال پس از انتشار Shadow of Mordor بود که Arkham Knight راهاندازی شد. نه تنها این، بلکه گزارشهایی مبنی بر مشکلاتی برای دریافت «تایید نولان» در مورد برخی از طرحهای پیشنهادی برای پروژه آپولو که از مدلهای فیلمهای شوالیه تاریکی استفاده میکردند نیز وجود داشت. این اولین باری نیست که با چنین محتوایی در فضای مجازی روبهرو میشویم؛ اما قطعاً یکی از بهترین نمونههایی است که تا به حال از چرخه توسعه یک بازی لغو شده دیدهایم.
این بازی میتوانست به یک محصول تاریخی و به یاد ماندنی تبدیل شود؛ به خصوص که قرار بود برای اولین بار از سیستم Nemesis استفاده کند. این سیستم دشمنان را به یاد شخصیت بازیکن میاندازد و باعث تکامل NPCها میشود؛ کینه ایجاد میکند و به وسیله آن، دشمنان یاد میگیرند که شیوه مبارزه شما چگونه است. به طور کلی، تغییراتی را بر اساس درگیریهای قبلی ایجاد مینماید. خوشبختانه، سیستم مورد بحث در بازی Wonder Woman از استودیوی Monolith Productions که اکنون در حال توسعه است، استفاده خواهد شد.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
نظرات
سیستم نمسیس چیه ؟ من شدو آف موردو رو بازی نکردم .
توضیحشو داده توی متن
یباردیگه بخون
👏
این سیستم دشمنان را به یاد شخصیت بازیکن میاندازد و باعث تکامل NPCها میشود؛ کینه ایجاد میکند و به وسیله آن، دشمنان یاد میگیرند که شیوه مبارزه شما چگونه است. به طور کلی، تغییراتی را بر اساس درگیریهای قبلی ایجاد مینماید.
فرض بگیرید شما توسط یک جوجه نوب سگ بات دشمن کشته بشید ،
اونوقت با هربار شکست شما توسط اون دشمن اون کله ریغی دیگه قویتر میشد و در واحدی که خدمت میکرد پست بالاتر میگرفت تا جایی که ژنرال و فرمانده یک دژ میشد و علیه شما ابتکار عمل انجام میداد
عاااااا
تو بازی ارکا دشمن توعند هرکدوم یه سطح توانایی خاص خودشونو دارند یه سری نقطه ضعف و قدرت که هرچی لولشون بالاتر باشه بیشتر به چیزای مختلف مقاومند خب این چیز خاصی نیست اصل شاهکار از جایی شروع میشه که ارکها یه سیستم سطح بندیم دارند تو ارتش ارکی خودشون یه سری رده بالاند و رئیس یه منطقه و کمپند و دوباره تو زیر دست دارند و کلا یه سری جایگاه هستند که فرمانده اوک هاند و بازی جایگاهشونم نشون میده جذاب ترین بخش این سیستم اینه که کاملا این سیستم داینامیکه ممکنه که یه ارک های زیردست شورش کنه و فرماندشو بکشه و جایگاه اونو بگیره یا فرمانده تو شکار شکته بشه جایگزینش بشن یا حتی رده بالاترا رده پایینترارو بکشن و قدرتشونو ارتقا بدند و همش داینامیکه و از جذاب تر نقش ما تو دنیاس ما میتونیم اولا که تو ایونتا دخالت کنیم و دوما با هربار کشته شدن ما توسط یه ارک اون ارک بشدت قویتر میشه و عموما ارتقای جایگاه میگیره و بخشی از ضعفاش برطرف میشه بازیم اونو مارکگذاری میکنه به عنوان تارگت انتقام و وقتی بهش میرسی شروع میکنه به مسخره کردنت و کلا دیالوگای ارک هاهم بشدت داینامیکند از یجایی به بعد حتی میتونی با کنترل ارکها ایونت بسازی مثلا یه ارکو بفرستی به جنگ دیگریو اینطوری پیش ببری بازیو کلا این سیستم بشدت لذت بخش و اعتیاد آوره بشخصه توی دو سه نسل اخیر گیمینگ هیچ سیستمی به خلاقیت نمسیس سیستم ندیدم و کلا کمپین و میشنای اصلیو زیر سایه خودش میبره ولی متاسفانه وارنر برادرز این ایده رو کپی رایت زد بهش و باعث شد فقط خودشون حق استفاده ازشو داشته باشند و تا الان بجز بازی اصلی فقط توی دنباله شدو آف موردور ارش استفاده شده که اتفاقا اون سیستم خیلی داینامیک تره و ارکها توش نژادهای مختلف دارند ولی وارنر مشکلات متوسط بودن میشنهای اصلی و آسون بودن کامبت بازی اصلیو رفع نکرد و علاوه بر اون قابلیت های پولی زیاد به بازی داد و اینجوری فرانچزی که ما اونزمان میگفتیم آینده صنعت گیمه رو خراب کرد و چون کپی رایت داشت بقیه هم ازش حق استفاده نداشتند البته کلا خود صنعت گیمم به این سیستم کم لطفی کردند با اینکه باید حداقل گیم اواردزو شدو آف موردور میبرد که ندادند بهش درسته بازی مشکل داشت ولی سیستم نمسیس میتونست چند لول ای آی توی صنعت گیمینگو ارتقا بده
شدو آو موردور یکی از اون بازی هاییه که از زمان خودش جلوتر بود.من یه مدت بازیش کردم ولی متاسفانه نتونستم زیاد با محیط بازی ارتباط برقرار کنم و بعد از مدت کمی بازی رو رها کردم
متاسفانه بجز سیستم نمسیس و کلا ارکا بقیه چیزای بازی متوسطن ولی خب همون تکی خیلی چیز خاصیه
با اجازه میخوام توضیحات بیشتری رو بگم . شرکت وارنر پس از بازی موردور دست به ساخت یک دنباله داد و تو این دنباله سیستم نمسیس به شدت پیشرفت کرد به شکلی که چندین و چند فرقه بزرگ تو بازی وجود داشت این فرقه ها از هر کدوم عقاید و سبک زندگی خودشون رو دارند این موضوع وقتی بیشتر دیده میشه که هر منطقه دست یکی از فکشن ها باشه وقتی این اتفاق بیوفته قلعه اون منطقه از گیم نسبت به سبک اون گروه تغییر پیدا میکنه و این تغییر فقط ضاهر دژ نیست بلکه روی تمامی رفتار ها و حتی اب و هوای گیم تاثیر میزاره به طوری که تعداد کارگر ها نوع رفتار با برده ها سرباز ها و نوع خوراک و پوشاک رو تحت تاثیر خودش قرار میده و حتی عقاید اون فرقه رو میشه تو دیالوگ ها دید چه مثبت چه منفی به طوری که وقتی تو منطقه مخالف اگر کسی حرفی بزنه ممکنه اون رو با شلا.ق بزنن و در این لحضه ما که بازیکن هستیم تازه وارد میشویم .
تمامی رفتار های پلیر از جمله اینکه سمت کی باشه یا به کی حمله کنه یا اینکه کی رو میکشه یا نمیکشه یا فرار میکنه یا فرار میکنیم یا شکست میخوریم یا اینکه چقدر هوای زیر دستامون رو داریم و یا نداریم و یا حاضریم دست به چه کاری بزنیم رو محیط تاثیر میزاره.
دقیقا شدو آف وار دوباره خیلی خوب بود ولی حیف که وارنر مشکلات دیگه بازیو درست نکرد و با مایکروترنزکش خرابش کرد من بشخصه شدو آف وار زمان عرضش سیستمم نمیکشید چندسال بعد بازی کردم و چون مشکلاتش رفع شده بود تجربه خیلی خوبی بود مثل گیم اول
کاملا باهاتون موافقم درمورد توضیحاتتون درباره سیستم نمسیس، بنظرم من اگ کپی رایت نمیخورد میتونست یجورایی انقلابی تو هوش مصنوعی باشه.
ولی با گوتی شدن شدو آو موردور مخالفم. درسته سیستم نمسیس خیلی نوآورانه بود، ولی بازی خودش مشکل کم نداشت، فوقاعاده بود ولی مشکل داشت، بهینه سازی ضعیف، کیفیت میشنا، مبارزات آسون، تکراری شدن بازی بعد ی مدت، بارون بشدت مصنوعی و چند تا مشکل دیگه.
درسته سیستم نمسیسجذاب بود ولی بازی ای ک قراره گوتی بشه نباید مشکلات این چنینی داشته باشه. نمیشه فقط بخاطر ی سیستم نوآورانه یا انقلابی ب ی بازی گوتی داد.
مثلا تو سال ۲۰۰۵ بجز ایول ۴ ی بازی دیگم بوده بنام فک کنم کولد فیر ک اونم دوربین رو شونه داشته ک انقلابی ب حساب میاد(البته دوربین رو شونه اولین بار چندین سال قبل از اون و تو اسپلینترسل ۱ ظاهر شد ولی هیچکس حرفی ازش نمیزنه ک واقعا برام جای تعجبه)
اویل ۴ و کولد فیر هر دو دوربینشون انقلابی بود ولی ایول ۴ کلی ازش استقبال شد و گوتی هم شد چون ایول ۴ تو بقیه بخش ها هم عالی عمل کرده بود و کولد فیر مشکلاتی داشت و در حد ایول ۴ نبود(البته شنیدم ک یجورایی کولد فیر آندرریتده ولی در کل ب همون شکل هس ک بالا توضیح دادم)
شدو آف موردور هم همینطوره جریانش.
سال ۲۰۱۴ سالیه ک من تقریبا همه بازیایی ک منتشر شد رو تجربه کردم از همین شدو آو موردور بگیر تا دارک سولز ۲ و دراگون ایج اینکویزیشن و مانیومنت ولی و…
از بین همه اینا واقعا Dragon Age: Inquisition حقش بود گوتی بشه. Dark Souls II و Shadow of mordor هم لایق بودن ولی از نظر من دراگون ایج لایق تر بود واقعا
ببین قبول دارم مشکل داره میشنا خوب نیستند (هرچند این مشکل ۹۰درصد اوپن ورلدای دهه اخیره) و مبارزاتم واقعا متوسطه (بهینه سازی و کیفیت بارون و یانچیزا بشخصه برام مهم نیسن اونچنان یه بازیو فقط از نظر گیم دیزاین همیشه قضاوتش میکنم) و بنظرم بازی بدون سیستم نمسیس واقعا ۶ از ۱۰ه ولی بنظرم انقدر سیستم نمسیسه خوب هست که تا ۸/۵ برسونتش که بازم به هیچ وجه نمیگم بازی شاهکاریه ولی خب من کولد فیرو بازی نکردم ولی یه سرچ زدم ۲۰۰۵ اومده اونسال پر بازی خوب بودشدو آف موردور بنظرم علاوه بر اینکه خیلی خلاقانه و انقلابی بود بهترین بازیم بود من دارک سولز ۲رو دوست دارم ولی خب مشکلات لول دیزاینش حتی بیشتر از شدو آف موردوره کلا بنظرم ۷/۵ از ۱۰ باشه که خب میگم بازی خوبیه دوسش دارم ولی بازی خاصیم نیست دراگون ایجم راستش دوستش ندارم بنظرم اوریج آر پی جی غربیه یه آر پی جی یونیک نیست من خودم فن بایورم مس افکت وkotor دوتا از سه تا آرپی جی های غربی مورد علاقم هستند ولی وقتی رفتم سراغ دراگون ایج صرفا ناامید شدم بنظرم تنها نقطه قوت جدیش همون کامبتش بود که بخاطر تاکتیکال شدنش عمق خوبی پیدا کرده بود مگرنه اوپن ورلد بازی بیش از حده و بشخصه حتی انقدر جذبم نکرد که وقتی از کمپین و داستان بازی ناامید شدم برم اوپن ورلدشو بگردم این بنظرم بدترین اتفاقیه که میتونه برا یه اوپن ورلد بیوفته یعنی عملا فلسفه گیم دیزاینشو میبره زیر سوال اگه بازی اوپن ورلد میشه باید دنیاش جوری باشه که توی مپ بزرگش صرفا گشت و گذار و فعالیتای عادی انجام دادن لذت بخش باشه کاری که راکستار از قدیم و جدیدا زلدا و الدن رینگ و حتی قدیمتر ابلیویون موفق شدن عالی انجامش بدن حتی مشکلاتم با بازیای بتسدا بعد اسکایریمم همینه مپش اصلا جذاب نیست بنظرم و اینجا سوالی که برام پیش میاد اینه که خب وقتی مپ و گشتنش جذاب نیست اصلا چرا باید اوپن ورلد ساخته بشه؟ اینم بماند که بنظم داستان بازیم به عنوان یه بازی آر پی جی غربی بایوری اونچنان جالب نیست ولی خب ازش چشم گوشی میکنم چون میگم کلا سعی میکنم فقط از نظر جذابیتای گیمی نظر بدم نه چیزای متفرقه کلا بنظرم دراگون ایج ۳ بورینگ بود و چیز خاصی بجز کامبتش نداشت بنظرم بهترین بازی اونسال خالص بایونیا ۲ بود ولی خب نهایتا شدو آف موردور تجربه خاص تریه بشخصه ۵-۶ساعت اول تجربه شدو آف موردورمو هیچوقت فراموش نمیکنم درکل اگه ۲۰۱۵ میومد قبول میکردم اونسالم یه سولزلایک اومد و یه آر پی جی غربی معروف یعنی ویچر ۳ و بلادبورن ولی اونا جفتشون تو سبک خودشون شاهکارن بنظرم دارک سولز ۲ و دراگون ایج اینطوری نبودن
از نظر خودم هم بین شدو آف موردور و دارک سولز، شدو لایق تره ولی دارک ۲ هم بنظرم لایق بود.
بهینه سازی برا من مهمه، مخصوصا تو ی بازی با چنین سیستم مبارزه ای.
بارون مهم نیس برام ولی تو این بازی دیگه واقعا خیلی رو مخ بود بارونش🤦♂️
نسخه اول دراگون ایج ی آر پی جی تاکتیکال اصیله. بدون استراتژی دو متر هم جلو نمیتونید برید.
نسخه دومش اومد کلا برعکس عمل کرد، اومد تاکتیکال کمرا رو کنار گذاشت و شد ی اکشن ادونچر محض، واس همینم خیلی هیت میخوره، ک واقعا هم حقشه هیت بخوره.
نسخه سوم ترکیبی از این دوتاس، یعنی ن در حد اورجینز استراتژیکه و ن درحد ۲ اکشن ادونچر. یچیزی بین این دوتاس.
ممکنه شما خوشتون نیومده باشه از داستان ک نظرتون محترمه ولی داستان و شخصیت پردازی یکی از بزرگترین نقاط قوت های این سریه. در همین حد بگم ک بعد از عرضه نسخه ۱ کرکترایی مث موریگان، لیلینا و الیستر ب محبوب ترین کرکترای نسل ۷ بدل شدن. و بعد از عرضه نسخه ۳ هم کرکترایی مث کاساندرا و دوباره مدریگان و یکی دیگه بود اسمش یادم نیس. حتی نسخه دومم ک ضعیف بود تو بحث داستان و شخصیت پردازی خوب بود(البته ب عنوان ی بازی جدا، وگرنه ب عنوان ی دراگون ایج شخصیت پردازی و داستانش داغونه. مقایسه با نسخه اول مث مقایسه پیکان و لامبورگینیه)
شخصیت پردازی هایی ک تو نسخه اول بازی هس از شخصیت پردازی های سری مس افکت، حتی مس افکت ۲ هم بهترن. تجربه کنید متوجه میشید. نسخه اولش براحتی میتونه بهترین آر پیجی تاریخ لقب بگیره. برا خودمم بهترین آر پی جی و جزو ۵ بازی برتر عمرمه.
نسخه سوم هم شخصیت پردازیاش فوقالعادس، ن درحد نسخه ۱، اون ی لول دیگس ولی واقعا عالیه شخصیت پردازیاش.
هیچ کدوم از نسخه های دراگون ایج جهان باز نیس، همشون نیمه جهان باز هستن. نسخه ۲ رو ک اصا پیشنهاد نمیکنم ولی نسخه ۱ رو حتما تجربه کنید دنیاش بشدت جذابه و همه کوئستا جذابن، بازی ۵۰ ساعت گیم پلی کاملا مفید داره.
نسخه سوم هم نیمه جهان بازه ولی ی مشکل داره، اونم فچ کوئستا هستن. بایوور اومد برا طولانی تر شدن بازی فچ کوئست بهش اضافه کرد.
کلا مشکل نسخه سوم یکی فچ کوئستاشه یکی هم لودینگ های نسبتا طولانی.
کاملا باهاتون درمورد جهان باز اسکایریم مخالفم. اسکایریم هر چیش بد باشه جهان بازش شاهکاره و بار ها هم من زیر پستای مختلف گفتم ک اسکایریم ی نقش آفرینی ضعیفه و ب عنوان ی نقش آفرینی اصا لایق متای ۹۶ و گوتی شدن نیس. متای ۸۰ هم براش زیاده. ولی ب عنوان ی بازی جهان باز هم لایق متای ۹۶ و هم گوتی شدن هس. خیلی از بازیا بعد از اسکایریم جهان باز شدن مث ویچر، زلدا و….
دلیل اصلی اینکه اسکایریم نقش آفرینی ضعیفی شد اینه ک سازنده ها رو جهان بازش تمرکز کردن و ی جهان باز شاهکاره تحویل دادن. ی دنیای عظیم و زیبا پر از جاهای مختلف و مخفی برای کاوش کردن و آزادی عمل بسیار بالا.
البته من اندینگ داستانو نگرفتم کلا از یجایی به بعد دراپ کردم چون حوصلم سر رفت (البته اینطور نیست که دو سه ساعته دراپ کرده باشم ولی برا بازی به این طولانی ۱۰ساعت کم محسوب میشه) ولی باید نسخه اولو بازی کنم چون از کامبت تاکتیکال بازی خوشم اومد البته خب درکنار اکشن باهم ترکیب خوبی داشتند و جهان باز بعد اسکایریمو گفتم یعنی فالوت ۴ و استارفیلد (فالوت ۷۶و بازی کردم)هرچند همچنان رو حرفم هستم که ابلیویون بهتره ولی خب بنظرم ابلیویون و فالوت ۳ جفتشون خیلی بهتر بودن من تقریبا پشت سر هم بازی کردم الدراسکرول هارو اولیو که دراپ کردم اصلا نتونستم باهاش همزادپنداری کنم آبلیوینو واقعا دوست داشتم مپش متونع بود بشدت کوئستاش خوب بود داستان خوب بود کلا خیلی جذاب بود و اسکایریم با اینکه بد نبود واقعا تو ذوقم خورد مگرنه بازی بدی نیست منتهی جذابیتی برام نداشت قبول دارم دیزاین دنجنا و محیطی مپش بهتر از ابلیونه چون ابلیویون تو اینا متوسطه و مپش پر از فیلره که خب بشخصه علاقه ای منطقه فیلر خالی ندارم مگر چالشی توش باشه مثل برث آف د وایلد ولی خب درکل اپن ورلدش بهتره بازم بنظرم از اسکایریم چون همچی مپ نیست (هرچند همون اسکایریمم فیلر داره) چون بنظرم متنوع تره اسکایریم بیشترش حس همون جنگل و کوهای منطقه سردسیره ولی ابلیویون خیلی متنوع تره و کلا حس زنده بودن بیشتری داره بخاطر ان پی سیا و دنیای فانتزی بهتریه بنظرم مگرنه قبول دارم از نظر گیم دیزاین اسکایریم بهتره
درباره اپن ورلد و نیمه اپن ورلد بودن هم همیشه یه حالت لاو هیت دارم از نوعی که همچیز لول دیزاین یه بازی خطی رو داره ولی سعی میکنه با محیطای بازتر به بازیکن آزادی عمل انتخاب مسیر بده خوشم میاد چون یکنواخت بودن بازیو به چالش میکشه ولی همچنان همش برنامه ریزی شده و دقیقه ولی کلا با اون تایپ نیمه اپن ورلد که یه محیط وسیع و با یه سری مراحل خطی به هم وصل کنه کلا مخالفم چون بنظرم نه درست ساختار اپن ورلدو میارند نه درست ساختار برنامه ریزی شده خطیو مگر اینکه بخش اپن ورلدش واقعا خوب باشه و بنظرم دراگون ایج اصلا جالب نیست چیزی برا ارائه نداره و بقول خودتون فچ کوئست توش زیاده البته با تعریفای شما برام جالب شد که نسخه اولو بازی کنم شاید بعد اون اگه برم سراغ سه بتونه نگهم داره ولی اولین برخورد من با بازی اصلا جالب نبود
و البته هیچی از اون بارون یادم نمیاد حقیقتا نمیتونم نظری بدم یادمه آب و هوای متنوع داشت ولی یادم نمیاد بارون چی داشت که خاص باشه و یادم نمیاد کلا که افکتی توش اذیتم کرده باشه که البته من بازیو چند وقته نرفتم سراغش شاید حق با شما باشه و مانع دیدن بشه
داستانش از همون نسخه ۱ شروع میشه حتما تجربه کنید. نسخه ۱ کلا تو ی لول دیگس. فقط ۶ تا پرولوگ تو اول بازی بر اساس نژاد انتخابی داره. از ثانیه اول تا آخر بازی کوچیک ترین تصمیماتت تاثیر گذاره. چندین و چند تا هم اپیلوگ مختلف داره.
الدر اسکرولز های قبلی مث ماروویند، آبلیویون، همگی با اختلاف از اسکایریم بهترن. فالوت ۳ و نیووگاسم از اسکایریم بهترن.
اسکایریم فقط جهان بازش بهتره از بقیه اون بازیا وگرنه ب عنوان ی آر پی جی اسکایریم جزو ضعیف ترین بازیای بتسداس.
طراحی دانجنای آبلیویون نکته منفی حساب نمیشه چون تو اون زمان محدودیت زیاد بود و همه دانجناشو هم کلا ی نفر طراحی کرده.
حتما نسخه ۱ رو برید تجربه کنید. هر کی رو من فرستادم سراغ این نسخه بلااستثنا گفته ک این بازی بهترین ساخته بایووره. واقعا هم همینطوره، بایوور دیگه بازی ای مث اورجینز نمیتونه بسازه.
والا افکت بارون شدو آو موردور خیلی مصنوعی بود اصا رو مخم بود. ممکنه یکی زیاد اهمیت نده، منم اهمیت نمیدم ولی این دیگه خیلی مصنوعی بود
حتما انجامش میدم
بازی Shadow of Mordor فوق العاده است
به شدت توصیه می شه
واسه یک بازی بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ که البته کنسل شده
حسابی جذبم کرد .
یکی از خفن ترین سیستم های بازی های ویدیویی که متاسفانه جز در سری middle earthچیزی ازش ندیدم،اونم بخاطره گرفتن پتنت اش
توسط وارنر.
فک کن اگه id software پتنت fps رو میگرفت😂
سیستم نمسیس چه ربطی داره آخه به بتمن
بهتر لغو شد یک دوگانه شاهکار ساخته شد.
بعد ۲۰ سال گیمری اندرریتد ترین گیمایی که دیدم همین دوتان.
یجورایی حیف شد، ولی فکر کنم که از سیستم نمسیس برای بازی واندر وومن استفاده کنن قطعا به جذابیت بازی کمک میکنه.
که قطعا هم استفاده میشه ولی حیف که این سیستم زیر دست وارنره
کلا این دو نسخه موردور و وار از نظر کیفی چطوره ؟ از نظر سختی گیم پلی چی ؟
جفتشون راحتند انقدر راحتند که اجازه شکوفایی سیستم نمسیسو از یجایی به بعد نمیدند میشناش متوسطه کامبتم بد نیست کامبت آرکامه که خب میتونستن یه کامبت بهتر بذارند که بهتر به سیستم نمسیس بخوره ولی با وجود این چیزا بازی بشدت خوبه همون سیستم نمسیس و رندوم ارک کشتن توی دنیای بازی به تنهایی از نصف بازیای معروف دو نسل اخیر بهترش میکنه
گیم پلی با شمشیرش تکراری هستش ولی بخوای از بقیه حرکت ها با هم استفاده کنی خیلی قشنگ می شه خصوصا لول بزنی تا حرکت هات پیشرفته تر بشه کلی مخفی کاری با حرکت های خواص خصوصا شادو اف موردور زمانی که بخوای قلعه بگیری همه چیز دست خودت با اژدها حمله کنی یا فرمانده قلعه رو بکشی یا چند تا از کاپیتان های محافظ فرمانده اصلی قلعه رو به خدمت بگیری و خیلی از چیزهای دیگه اگر از دنیا تالکین خوشت بیاد لذت بازی برات چند برابر می شه
داستان عالی مخصوصا توی نسخه اول
گرافیک بسیار خوب
صداگذاری و موسیقی عالی
گیم پلی جذاب به همراه سیستم نمسیس که اتفاقات غیرمنتظره میاره
ارزش تجربه داره با دی ال سی هاش تجربش کن
تصمیم درستی بود به میدل ارث این سیستم بیشتر میخورد تا دنیای بتمن کلا یکی از بهترین سیستماییه که تو تاریخ گیم ابداع شده بنظرم مشکل بازیش این بود که کامبتش خیلی متوسط بود یه اکشن آرکام طور که اونچنان نمیتونست قابلیای سیستم نمسیسو شکوفا کنه و از اونور کمپین بازی خیلی متوسطه و باسها بورینگن (با این کامبت انتظار دیگه ای هم نمیره) ولی کمپین لازیو بذاریم کنار واقعا بازی تجربه تکیه من بشخصه بار اول که بازی میکردم مراحل اصلیو ول کردم و فقط از سیستم نمسیس بازی استفاده میکردم انقدر که عمق تجربه بازیو میبرد بالا همچین تجربه ایو فقط جی تی ای بهم داده بود تا اون لحظه که کارای عادی دنیای بازی بهتر از میشن ها باشه البته میگم متاسفانه پتانسیلش چیزی بالاتر از اینی که الان هست بود و وارنر برادرز ازش استفاده نکرد مگرنه میت نست تو جمع بهترین بازیای تاریخ وایسه ولی عملا از بعد چندساعت اول که به کامبت مسلط میشی دیگه بازی بشدت آسون میشه و عملا سیستم نمسیس به چشم نمیاد فکر کن سیستمی ابنجوری بچینی ولی اصلا کاراکتر از یجایی به بعد اصلا نمیمره
چرا نمسیس افتاده دست وارنر🤦
وارنر اگه سیستم نمسیس رو ثبت و انحصار خودش نمیکرد، چه بازی های خفنی میشد با این سیستم ساخت. حیف که وارنر نذاشت و خودش هم چندان استفاده زیادی ازش نکرد
البته شباهت خیلی زیاد به سه گانه آرکهام هم یادمون نره بازی کنسل شده خیلی شبیه به آرکهام بود شاید به خاطر همین کنسل شد.