PS5 Pro به گونهای طراحی شده تا راههای آسان و اقتصادی را در اختیار توسعهدهندگان قرار دهد
کنسول میاننسلی آینده Sony، یعنی پلی استیشن ۵ پرو (PS5 Pro)، به گونهای طراحی شده است تا راههای آسان و مقرون به صرفهای را به سازندگان برای پیادهسازی پیشرفتها در بازیهای در حال توسعه ارائه دهد.
در جدیدترین قسمت از پادکست Moore’s Law is Dead، یک توسعهدهنده کهنهکار که در کنار سایر عناوین، روی بازیهای The Elder Scrolls نیز کار کرده است، در مورد پلی استیشن ۵ پرو به صحبت پرداخت و گفت که این کنسول نمیتواند قدرتمندتر از مدل پایه باشد؛ زیرا توسعهدهندگان به زمان نیاز دارند تا برای سختافزار جدید برنامهریزی کنند.
بازیهایی که در حال توسعه هستند از قبل بودجهبندی شدهاند؛ بنابراین توسعهدهندگان کار بسیار سختی خواهند داشت که پروژهها را به مشخصات بالاتری نسبت به آنچه قبلاً برنامهریزی کردهاند، ارتقا دهند. این همچنین بدان معنی است که Sony قطعاً با توسعهدهندگان در مورد پلی استیشن ۶ صحبت میکند؛ زیرا برخی بازیها از همین حالا برای عرضه با کنسولهای نسل دهم توسعه مییابند.
با توجه به رویکرد شرکت Sony در نسلهای اخیر، پلی استیشن ۵ پرو به گونهای طراحی شده است که راههای آسان و مقرون به صرفهای را برای اجرای پیشرفتها در اختیار توسعهدهندگان قرار دهد. فناوری ارتقای رزولوشن PlayStation Spectral Super Resolution نیز به همین شکل طراحی شده است؛ زیرا با سختافزار خاص و با کنترل کامل بر میزان تغییرات API، اجرای آن بسیار آسانتر از AMD FSR خواهد بود.
هفته گذشته، اطلاعات بیشتری در مورد برچسب Enhanced پلی استیشن ۵ پرو دریافت کردیم که به عناوینی با وضوح، نرخ فریم و جلوههای ردیابی پرتوی ویژه اعطا میگردد. تنها یکی از این پیشرفتها برای دریافت برچسب Enhanced کافی است؛ بنابراین بعید خواهد بود اگر عناوین زیادی را ببینیم که به طور همزمان گیمپلی ۶۰ فریم بر ثانیه را با ردیابی پرتوی پیشرفته ارائه میدهند.
پلی استیشن ۵ پرو هنوز به طور رسمی معرفی نشده است. با این حال، شایعه شده که در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.
منبع: Wccftech
پر بحثترینها
- FromSoftware در یک نظرسنجی به عنوان بهترین توسعه دهنده در صنعت بازی انتخاب شد
- بررسی تفاوت بازی سازی در غرب و شرق
- تحلیلگر: پلی استیشن در ماه سپتامبر میزبان یک شوکیس برای معرفی PS5 Pro خواهد بود
- رسمی: Call of Duty: Modern Warfare 3 فردا به گیم پس اضافه خواهد شد
- به بهانه Call of Duty Black Ops 6؛ نگاهی به وقایع جنگ خلیج فارس
- سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عدهای را ناامید کند
- گپفا ۲۳؛ تریلر سینماتیک مورد علاقه شما در گیمینگ
- مقایسه PS5 و Xbox Series | هر آنچه که باید در مورد این دو کنسول محبوب بدانید
- خالق God of War میگوید طراحی شخصیتهای Concord فاجعه است
- Capcom به منظور افزایش تنوع نژادی و جنسیتی، مدیران زن و غیر ژاپنی بیشتری استخدام خواهد کرد
نظرات
کلیت حرف درسته به جز این بخش که میگه: «این کنسول نمیتواند قدرتمندتر از مدل پایه باشد؛ زیرا توسعهدهندگان به زمان نیاز دارند تا برای سختافزار جدید برنامهریزی کنند.»
اولا که کیت های توسعه خیلی وقته توسط سونی به استودیو ها داده شده و همانطور که تو متن نوشته که از الان راجع به ps6 با توسعه دهنده ها صحبت میکنه، خیلی قبلترش هم راجع به پرو با توسعه دهنده های مهم (مثل راکستار) صحبت کرده.
دوما قرار نیست که همه بازیا از اول از ۱۰۰ درصد قدرتش استفاده کنن. تو سال اول همون ویژگی های جدید مثل PSSR و رزولوشن داخلی بالاتر برای ثرد پارتی ها و نهایتا ریتریسینگ برای فرست پارتیا استفاده بشه ولی در ادامه میتونند براساس قدرتش برنامه ریزی بهتری داشته باشن و نسل که قرار نیست یه سال دیگه تموم بشه
سلام دوست عزیز کاملا با حرف شما موافقم درود بر شما
“این کنسول نمیتواند از کنسول پایه قدرتمند تر باشد”
چرا هرچی میریم جلو تر ضعیف تر میشه؟!😅😂
انتقاد به جایی بود ، معمولاً ماهیت تعریف نسخه پرو یعنی یه سر و گردن از نسخه استاندارد بالاتر باشه منطقی نیست بعد از گذشت چند سال بخوان یه نسخه پرو کنسولی بدن بیرون و بگن تفاوت خاصی با استاندارد نداره ، وگرنه این قابلیت های افزایش نرخ فریم و بهبود های گرافیکی رو کم و بیش میشه از طریق آپدیت نرم افزاری الحاق کرد ، با این پیشرفت های موتور بازی سازی و گرافیک های آتیشی و تکنولوژی، اگر آپدیت سخت افزاری نکرده باشه ، باید به گیم های پلی استیشن با ۳۰ فریم یا نهایت ۶۰ فریم (بعضی از اونا) عادت کرد و تا اومدن نسخه جدید PS6 خبری از ۱۲۰ فریم با گرافیک خارقالعاده و رزولوشن ۴K نخواهد بود ، مسلماً گیمرا و افراد دیگه و حتی سونی هم دست رو دست نمیزاره حتماً یه حرکتی میزنه ، امیدوارم که نسخه پرو خوبی منتشر بشه و مهم تر از اون سخت و نرم افزار های خوبی روش سوار باشه و خوش قیمت باشه !
اخه مگه میشه سونی سخت افزار بد بسازه شاهکار معماری جدید انقلابی تو راهه همین فایو استاندارد هم پورت رو برای سازندگان آسون کرده تا جایی که عناوین فرست پارتی جبهه مقابل روش بهتر اجرا میشن
حرفت در مورد سخت افزار قدرتمند پلی استیشن ۵ درسته و کاملا باهات موافقم اما اینکه بازیای فرست پارتی ایکس باکس خوب روش اجرا میشه بخاطر پورت درست و حسابیه. الان من لست یکو با پی سی میرم با اینکه سیستم قدرتمندی داره ولی باز ده دقیقه یه بار یه باگی یه کرش کردنی پیش میاد.
همین که یک انتخاب یا گزینه رو به تنظیمات گرافیکی بتونه اضافه کنه فکر می کنم برای تبلیغشکافی باشه برای سونی !
بابا گفتم فرقی نداره با نمونه اولیه جر موارد خاص حتی سازندگان بازی تأیید کردن این قضیه میان نسلی دستگاه Ps5 Pro به هر حال هر کس فت داره ازش لذت ببره
یعنی فقط رهگیری پرتو بهتر بشه ولی بازم ۶۰ فریم پایدار نده میشه Enhanced؟! به نظرم مسخره ست پلی ۴ پرو هم همین بود
به نظرم ۶۰ فریم رو خروجی ۱۰۸۰ به صورت کاملا پایدار باید حداقل پلی ۵ پرو باشه وگرنه اصلا ارزش خرید نداره ناسلامتی میان نسل ۹ هستیم 😑😐
اگر بنا بر چرخه عمر سه ساله بخوان پرو تحویل گیمر بدن، خب ب نظر عقلانی نیست زیاد… نسل قبل چهار سال بود طول عمر فور پرو… عملا این یکسال عرضه ی دیرتر، نمیدونم برای سونی اصن توجیه اقتصادی داره یا نه… ولی اینکه قابلیتهای مهمی داره برای افزایش فریم ریت و رزولوشن قطعا جالبه… من تلاشم رو میکنم ک بتونم ب پرو ارتقا بدم اگر بتونم.
برای GTA VI میخوام کنسول بگیرم بنظرتون صبر کنم برای این ارزش داره یا همین الان ps5 استاندارد بگیرم؟
حالا امید وارم از قالب کلی مدل های قدیمی دور نشه
**این کنسول نمیتواند قدرتمندتر از مدل پایه باشد**
این جمله واقعا غیر منطقی بود😂 اگ قوی تر نیست برا جه اساسی اسمش ps5 pro هست؟
ای خدا چقدر قابش زشته 👎👎👎