کاربران ژاپنی نمرات Rise of the Ronin را ناعادلانه میدانند
بازی اکشن نقشآفرینی Rise of the Ronin اخیراً برای PS5 منتشر شده و امتیاز ۷۶ را از متاکریتیک دریافت کرده است، با این حال کاربران ژاپنی نمره این اثر را ناعادلانه قلمداد میکنند.
در برخی از نقدهای صورت گرفته از Rise of the Ronin در کشورهای خارج از ژاپن، این بازی به عنوان یک اثر «فراموش شدنی» و «معمولی» توصیف شده است. از سوی دیگر، ژاپنیها استقبال بهتری از این بازی داشتهاند و کاربران نیز نسبت به نمرهای که اثر مذکور از متاکریتیک دریافت کرده است، انتقاد کردهاند.
Rise of the Ronin یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۲۴ بود که توسط استودیوی Team Ninja، سازندهی بازیهای Nioh، Ninja Gaiden و Wo Long توسعه یافته است. این بازی اکشن نقشآفرینی جهان باز در ژاپن دنبال میشود و دورهی پرتلاطم Edo را به تصویر میکشد. نقدهای اولیه به هیجان بیشتر این بازی دامن زد و مجلهی ژاپنی Famitsu امتیاز ۳۷ از ۴۰ را به آن اعطا کرد. منتقدان داستان، مکانیک رزمی، دنیای غوطهور کننده و سطح دشواری بازی را تحسین کردند، اما گرافیک و جلوههای بصری ضعیف آن را مورد انتقاد قرار دادند.
عنوان Rise of the Ronin تاکنون و بر اساس ۱۱۲ نقد امتیاز ۷۶ را از متاکریتیک دریافت کرده است. در حالی که این یک امتیاز پایین محسوب نمیشود، اما بازی را در رتبه ۵۵ بازیهای ویدیویی منتشر شده در سال جاری قرار میدهد که بسیار ضعیف است. بازیکنان ژاپنی امتیاز ۷۶ را برای این اثر پایین میدانند و عنوان کردهاند که اثر جدید تیم نینجا شایستهی نمرهی بسیار بالاتری بود.
بر خلاف امتیاز منتقدین، نمرهی Rise of the Ronin در بخش کاربران بالاتر بوده و میانگین ۸.۵ را ثبت کرده است. این امتیاز در چند روز گذشته روند صعودی را نشان میدهد که حاکی از افزایش تعداد بازیکنان و استقبال بیشتر از بازی است. این اثر همزمان با Dragon’s Dogma 2 منتشر شد. Dragon’s Dogma 2 در حال حاضر در وضعیت متفاوتی قرار دارد و نمرهی متاکریتیک ۸۵ و در بخش کاربران نمرهی ۶.۲ را دریافت کرده است.
در حالی که Dragon’s Dogma 2 در مجموع سزاوار ستایشی است که از سوی منتقدان دریافت کرد (اگرچه انتشار آن با برخی انتقادات مربوط به پرداختهای درون برنامهای و مشکلات گرافیکی همراه بود)، اما برخی از بازیکنان معتقدند که این بازی در مقایسه با Rise of the Ronin به طور ناعادلانه امتیاز بالاتری کسب کرده است.
یکی از کاربران که از تجربهی هر دو بازی راضی بوده است، در این خصوص اظهار داشت:
این موضوع باعث شد که به طرز دردناکی از غیرقابل اعتماد بودن نمره متاکریتیک آگاه شوم.
بازیکنان ژاپنی همچنین گفتهاند که هیجان واقعی Rise of the Ronin ممکن است تا حدودی برای بازیکنی که از بافت تاریخی و فرهنگی آن دوره مطلع نیست از بین برود. یکی از کاربران در این مورد گفت:
مایه شرمساری است که این بازی به نوعی بازیکنان مخصوص به را انتخاب میکند، زیرا داستان آن در دوره باکوماتسو اتفاق میافتد. اگر این بازی یک اثر فانتزی معمولی بود، فروش بسیار بیشتری داشت.
برای بسیاری از بازیکنان ژاپنی، Rise of the Ronin به مانند یک اثر نقشآفرینی در خصوص انقلاب فرانسه با حضور شخصیتهایی به مانند ناپلئون بناپارت است، اما برای مخاطبان خارج از ژاپن، جادو ممکن است در ترجمه گم شود. برخی از کاربران ژاپنی فکر میکنند این موضوع احتمال دارد بخشی از دلیل نمره پایین Rise of the Ronin باشد. یکی از کاربران در این باره گفت:
بازیهایی که ژاپنیها دوست دارند و بازیهایی که خارجیها به آنها علاقهمند هستند، کاملاً تفکیک و جدا شدهاند. بنابراین شکایت از پایین بودن نمره در متاکریتیک بیمعنی است.
بازی Rise of the Ronin در هفته اول عرضهی خود ۶۴,۶۴۶ نسخه فیزیکی در ژاپن به فروش رساند. این در حالی است که در همان بازه زمانی ۶۸,۵۹۲ نسخه از بازی Dragon’s Dogma 2 فروخته شد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
منم اگه ژاپنی بودم از اثری که مربوط به ژاپن میشد حمایت میکردم😂😂
الان ک ایرانی هستی
از سایپا ایران حمایت میکنی؟
وقتی چیزی با ارزش باشه حمایت هاشم بیشتره
سایپا بده و گزینه بهتر داره
اینم بده و گزینهی بهتر داره
پس حمایت ها چرا فقط تو ژاپنه😂
چیزی رو حمایت میکنن که ارزش داشته باشه
‘اینم بده و گزینهی بهتر داره’
نه خیر به هیچ عنوان چیز بدی نیست گزینه بهتر داره اما اینم اصلا و ابدا چیز بدی نیست
گرافیکش رو بگیم
ماموریت فرعی تکراری رو بگیم
طراحی بسیار منسوخ رو بگیم
شخصیت پردازی رو بگیم
چی رو بگیم 😂
بله از خیلی بازی ها بهتره از خیلی ها هم خیلی عقب تره
عزیز ما از سایپا سالها حمایت کردیم، بعد نزدیک بیست سال حمایت بی فایده ناامید شدیم
بنظرم چیزی که مربوط به تاریخ یه کشوره با چیزی که مسئول ساخت ماشین کشتاره خیلی مثال خوبی برای هم نیستن
دیگه تو این وقت کم همین به ذهنم رسید
مرسی که یه اثر فرهنگی هنری رو با کارخونه ی صنعتی مقایسه کردی
منطقت افلاطون رو می ترسونه
حاجی هرموقع میبینمت یاد تیک آبیت میوفتم خندم میگیره😂
جدا از گرافیکش گیم پلی خوبیم نداره
الان فنیوی های سونی پیداشون میشه
درسته این بازی از لحاض گرافیک و سیستم جهان بازی ک داره ضعیف عمل کرده
اما از لحاض گیم پلی و سیستم مبارزات و استفاده از سلاح ها (که اساسا اصل یک بازی همین موارده) فوق العاده عمل کرده
اگر جلوه های بصری نادیده بگیریم
مبارزه با دشمنان و گشت و گذار در بازی فوق العاده لذت بخشه
اما متاسفانه جامعه کاربران پلی استیشن به گرافیک های بصری فضایی عادت کردن و همین مسئله باعث شد این بازی بخاطر این موضوع بی رحمانه کوبیده بشه(خودمم جزو همین دسته هستم)
اما اون بخشی از بازی کنان ک اهمیت چندانی ب جلوه های بصری این بازی نمیدن از تجربه باقی قسمت های بازی لذت زیادی میبرن
اثباتش هم نمرات بازی کنان ک ۸.۵ عه
منتقدین این بازی در چهار چوب استاندارد های پلی استیشن نقد کردن و به همین دلیل متای کمی گرفت (متاسفانه گرافیک فنی قوی این عنوان زیر سایه گرافیک هنریش گم شده)
از نظر فروش هم نمیشه گفت ک شکست خورده اختلاف فروش این عنوان با دِرَگِن دوگما مولتی پلتفرم حدود ۴هزار نسخه است ک حتی میشه گفت رونین از دراگن دوگما از این لحاض موفق تر عمل کرده
در کل شاید این بازی به عنوان یک انحصاری پلی استیشن کمی ضعیف به چشم بیاد اما قطعا ارزش تجربه کردن داره
من شخصا منتظر میمونم تیم نینجا چنتا بروز رسانی برای این برای بده و بعدش به تجربه بازی بپردازم
(یخچال سری x) بله،فقط بخاطر گرافیک!!!
انیمیشن اسب بدرد نخور!
تکسچر بدرد نخور!
جهان باز بدرد نخور!
گیم پلی بدنیست ولی فقط بد نیست!
بنظرم ۷۷ براش زیادم هست!
باگ زیاد اونم با اینکه انحصاری هست!
گیم بی کیفیتی هست،ولی اونایی که با آثار تیم نینجا حال میکنن براشون ی گیم خوب هست.
چرا اینایی که گفتی به استارفیلد بیشتر میخوره
(اسپارتا) استارفیلد هم مشکل داره! مگه من میگم اون شاهکاره؟؟؟ من هیچوقت در هیچ جایی از مدیا نگفتم استارفیلد شاهکاره! ولی از اون ۴ ماهی که بهش اختصاص
دادم،نهایت لذت رو بردم!
بعدم استارفیلد ۲۰۰،۳۰۰ هزار خط دیالوگ داره!اون همه داستان داره!اون همه سیاره!
ولی صدرصد بتسدا هم باید خودش رو داخل تکسچر و… قوی کنه!
شما چند بار بازیو تموم کردین؟😂 اینارو از کجا آوردی ؟ انیمیشن اسب بدردنخور هم چیزی نیست که براش نمره کم کنن. گرافیک و جلوههای بصریش فقط خوب نیست. این نمره ۷۶ با یوزر اسکور ۸۵ . و استارفیلد نمره ۸۳ با یوزر اسکور ۶۹
اینم بگیم که کلی ۰ دادن به استارفیلد و زیرش نوشتن this exclusive 🤮 ,
و صد البته یوزر اسکور لست رو هم دیدی دیگه؟
بله دیدیم لست۱ ۸۷😊
لست۲ ۹۰🤭
(Ashix) تا جایی که من میدونم،شما با نمره متا بقیه گیم هارو هیت میدین نه با یوزر اسکور!
الان یوزر دراگون دوگما هم کمه ولی بخاطر چیه!؟ بیشتر بخاطر پورت بد رو pc هست! کنسول هم مشکل داره ولی کمتر از pc!
ولی در کل دراگون دوگما ی اثر با کیفیته!
بعدم اون انیمیشن اسب رو داخل گیم های موبایلی هم دیگه به کار نمیبرن! خیلی افتضاح هست!
من
اتفاقاً باگ ها . مشکلات دراگون دوگما روی کنسول بیشتر از پیسیه.
زیر پست سونی چیکار میکنی؟
انیمیشن اسب و تکسچر همه جزو گرافیک هنریه ک اسم بردم اینقدر دنبال هیت دادنی هرکدوم یه مسئله جدا کردی ک مثلا ضعف هاش از یکی بشه ۱۰تا بنده خدارو نگا😂
جهان بازش رو هم همون بالا اگ درست بخونی اسم بردم ک ضعیفه
همه بازی کنان داستان و مکانیزم های گیم پلی تحسین کردن چطور میگی گیم ضعیفیه؟ امتیاز کاربران ۸.۵ گرفته اینو چطور ماله میکشی؟
همین گیم ضعیف روی یک پلتفرم اختلافش با دراگن دوگما ک روی ۳ پلتفرمه ۴هزار تاس
“بنظرم ۷۷ براش زیادم هست!” کسی از شما نظر نخواست
جالبه اقای محمد حسین کریمی هم دیس داده به این کامنتت
جدا از بحث شما می خواستم بگم نمیشه خیلی رو نمره کاربر ها حساب کرد ، مخصوصاً سایت متا چون هر کسی حتا کسایی که بازی رو تجربه نکردن هم می تونن امتیاز خودشون رو ثبت کنن .سایت هایی مثل استیم بهترن چون تا جایی که من می دونم برای ثبت نمره برای بازی ، شما باید بازی رو خریده باشید
بعضی از نظرات کابر ها می تون خوب باشن اما نمیشه رو نمره کل حساب کرد
حرف شما هم کاملا درسته
اما به هرحال این یک معیاریه ک باید برای مقایسه در نظر بگیریمش
معیار خیلی مناسبی برای سنجش بنظرم نیست چون هر کسی می تونه نظر بده مثلا من که حتا ps5 ندارم می تونم برم تو سایت یه حساب باز کنم و به بازی ۱۰ یا ۰ بدم صرفا برای تغییر نتیجه نمره بازی.
اگه نظر سنجی فقط از افرادی باشه که بازی رو تهیه کردن اون موقع میشه به عنوان یه معیار انتخاب کرد
بنظر من نمیشه به نمرات استیم هم اعتماد کرد. خیلی ها هستن که ایراد های بنی اسرائیلی میگیرن و نمره رو میارن پایین،یا حتی خیلی ها از چیزی که ضعف نیست ایراد میگیرن،مثلا خیلیا به هاگوارتز لگسی صفر داده بودن و میگفتن چرا شخصیت اصلی بازی بریتانیاییه🤣
منم گفتم کالا نمیشه خیلی توجه کرد اما استیم حداقل بهتره چون اگه قرار باشه کسی هم نمره پایین بزاره یا هیتی کنه باید قبلش بازی رو بخره . توی متا دیگه هرکی خواست می تونه یه چیزی بگه
معیار شما اگه اینا باشه نباید نصف بازی هایی که اسم خوب یا شاهکار بهش دادن رو بازی کنین
من به قول اون ترولر جو به هم بریزم
اون ک ادعای منطقی بودن میکنه مشکلش چیه؟
دقیقا من با قسمت اخر حرفتون موافقم اگر کسی از بازی های تیم نینجا خوشش میاد این رو از دست نده
بچه جون گیمپلی بازی عالیه و حرف نداره، وقتی بازیش نکردی و دستت بهش نمیرسه چه جوری نظر میدی راجب گیمپلی؟ دلقک.
من تا الان شخصا باگی ندیدم داخل بازی.
داش این استار فیلد نبود؟😐
تمام این چیزایی که گفتی رو به خوب بود جز گرافیک اونم تو اصن نباید گیر بدی چون انحصاری های مایکرو هم گرافیک خاصی ندارن (البته فورزا رو هستم بسیار)
`باگ زیاد اونم با اینکه انحصاری هست` وات🤨 این دیگه چی بود
یعنی چون انحصاریه نباید باگ داشته باشه؟ چه ربطی داشت😂😂
دیگه زدی رو دست دختر گیمر با این سوتیت
حد اقل ۵۰ بار بازیش کرده که داره ایراداشو میگیره 🤣
گیم پلیشم که بده
باگ زیاد؟ من هیچ جا چیزی از باگ شدید نشنیدم که باعث بشه نشه تو لازی پیشرفت کرد
خب مگه مجبوری؟🤣
آفرین این بازی از لحاظ نمرات کاربران یا همون یوزر اسکور خیلی عالی بوده و فروشش جز تاپ ۵ اروپا و بریتانیا بوده و حتی ژاپن
دقیقا بعضیا فکر میکنن این بازی در حد ردفال یا استارفیلد کراسفایر یا بلیدینگ ادج…میخوان بهونه بدن دست خودشون تخلیه فشار کنندبازی موفقی بوده از منظر تجاری و رضایت کاربران
این جماعت از اول ۲۰۲۴ بازی نداشتن و تو کویرن منتظرن پلی استیشن یه بازی عرضه کنه بیان هیت بدن
😂😂😂😂
قبلاً گفتم حداقل یه گیم پلی شاخ و سریع داره ،سرگرم کننده با امضای سازنده که عنوان ۲۵ ساله عالم بشریت همونم نداره
شبیه ساز پرتاب کچل در زمستان چی اون چطوریه ؟
کچل حالش خوبه،متای ۹۴ هم داره ،۲تا ۹۴ هم داره،
متائی که مستر چیپس تو خوابم نمیتونه دیگه ببینیه
واقعا حالم داره از فنبوی ها بهم میخوره مخصوصا شما سونی فنای باهوش
ما بیشتر حالمون بهم میخوره از طرف شما
صبح تا شب زیره باریای سونی دارید فشار میخورید،الان اینجا چیکار میکنید که ترول میکنید خودتونم لایک میزنید
فکر کردی کسی نمیدونه تو خودت فنبوی هستی ،نقاب کودکانه ای داری
سیاره های خالی لودینگ موقع باز بستن در اهن پاره در فضا منظورته یا شبیه ساز ربات بین بادکنکای پفی
شما برو فعلا شبیه ساز زن پارانویید(هلبلید)، نومنز اسکایریم(استارفِیلد)،ریدفال و باقی آشغالا چیز ببخشید یعنی شاهکارارو رو پلی بده، اعصابتو سر بازیایی که دستت بهشون نمیرسه خورد نکن😉
“شبیه ساز پرتاب کچل ” واو دیگه واقعا از حد فشار خوردن گذشتی😂🤣
حرفتون درباره گرافیک فنیو قبول دارم چیزایی که از بازی دیدم خوب بود گرافیک فنیش اوکی بود صرفا و طراحی هنریش خوب بود بنظرم از خیلی بازیای aaa زیباتر بود حداقل تو شاتهایی که دیدم چون بازی نکردم و بازی وقتی زیبایی طراحیش مشخص میشه که دیتیلای کم اهمیتترو ببینی نه صرفا مناظر ولی الان خوب بود مخصوصا برا تیم نینجا متاسفانه انحصاری شدنش بهش ضربه زد چون سونی فنا انتظار اوریج بازی سونی ازش دارند نه اوریج بازی تیم نینجا
ولی متاسفانه شنیده ها حاکی از اینه که از نظر اوپن ورلد و میشن و لول دیزاینم بازی خوب نیست یعنی تیم نینجا متاسفانه سبک خودشو فدای نزدیک شدن به بازیای aaa سونی کرده که به هم نخوردن اصلا اوپن ورلد کردن تصمیم غلطی بود من بشخصه طرفدار تیم نینجا نیستن و بجز نیو۲ بقیه بازیاشونو دوست ندارم حتی نیو یک و نینجا گایدن ولی خب سبک خودشونو داشتن نباید بهش اینطور پشت میکردند و این نشونه بی شخصیت و بی فکر تصمیم گرفتته
سونی فنا انتظار اوریج بازی سونی ازش دارند نه اوریج بازی تیم نینجا
دقیقا 👌👌👌
این بحثا بی معنیه اگه واقعا در حق نمرش جفا شده به راحتی با دعوت بیشتر مردم به خریدن این اثر ازش حمایت میکنن
چون در نهایت این بازیکنان هستن که دوام یه بازی رو تعیین میکنن نه نمره
دسته چک های عمو فیل کار خودشو میکنه
عمو فیل اگه دسته چک میداد که نمره ها استارفیلدشو میبرد بالا
👍
یزیدتو😂
مشکل از تو نیست مشکل از اونیه که تیک ابی بهت میده و ساپورتت میکنه
واکنش صادقانه اقای کریمی
تیک ابیو اقای کریمی نمیده ، هیچکس هم نمیتونه تو نگاه اول بفهمه کسی ترولره ، ولی چشم که دیگه دارن ، میتونن بن بزنن
منظورش واکنش صادقانه آقای نراقی بود 😀
وقتی ترول نباشه درگیری وجود نداره اگه درگیر وجود نباشه کامنت وجود نداره پس چه نتیجه ای میگیرم؟
ترول زیاد باشه بدتر کسی جوین نمیشه که نظر بده
جدی؟نمیدونستم اینو آخه نصف ملت به آقای کریمی میگن که تیک آبی بده
بله دقیقا 😅 بنده خدا هم میگه که فقط سردبیره و تو این چیز ها دستی نداره
ربطی به دسته چک نداره
کاربران ژاپنی از بازی استقبال کردن
بازیکنان غربی نه
اگه شما برید لیست پرفروش ترین بازی های ژاپن رو چک کنید تمامشون براساس غوطه وری در گیم پلی هستن و از لحاظ گرافیکی و سبک شبیه به بازیهای مستقل و کوچک و A حساب میشن .
حالا برید لیست بازیهای آمریکای شمالی و بریتانیا رو نگاه کنید همه AAA یا دارای گرافیک بصری بالا هستن حتی بازیهای یکی دو نسل قبل هم توی لیستن .
خود بازیکنان ژاپنی که مهد پلی استیشن هستن با شعور و فرهنگ دیدگاه نوشتن و دلیل عدم حمایت و استقبال بازی رو در غرب تفاوت فرهنگی یا سبکی بین دو گروه میدونند و مثال دراگن دوگما رو وسط کشیدن که یک بازی فانتزی غرب پسند هستدو المانهای کاملادغربی رو در خوش گنجونده و یک استودیو ژاپنی اونو ساخته و با توجه به لنگ بودن در گیم پلی و اشکالات متعدد مثل گرافیک نمرات بالایی کسب کرده در صورتی که رونین تنها خرده ایراداتش گرافیک فنی بوده و گرنه بازی از لحاظ عملکردی قابل تحسینه .
لنگ بودن در گیم پلی ؟ اتفاقا یکی از بزرگترین نقطه قوت دراگون دوگما گیم پلی بی نظیرش هست
اونوقت برای رونین که حتی از اساسین های یوبیسافت هم کیفیتش پایین تره میگی خرده ایرادش فقط گرافیکه؟ ماموریت های فرعی افتضاح ،داستان کلی معمولی رو به پایین ، شخصیت پردازی کاراکتر افتضاح عملا کاراکتری که در اختیار داریم فرق زیادی با مقوا نداره ، دنیای بازی افتضاح ، اصلا دنیای بازیش روح نداره خیلی خشک و خالیه گرافیکش هم مال نسل ۶ واقعا درست توصیفش کردن یه بازی کاملا معمولی و فراموش شدنی فقط برای خود ژاپنی های چون تاریخ کشورشون رو روایت میکنه جذابیت داره
امار فروشش در آینده نمایانگر واقعیت ها خواهد بود شاید در ظاهر شعار حمایت سر بدن ولی در باطن کسی برای چیز بی ارزش پول خرج نمیکنه حتی فن های دو آتیشه. بماند که خود سازندم گفته هنر کردن اگر ۵ میلیون نسخه بفروشن. منتظر تخفیف ۹۰ درصدی باشید برای رسیدن به ۵ میلیون. 😁
با این وضع برای جبران هزینه ها به نظرم در کمترین زمان برای PC و Xbox و کنسول های دستی عرضه میشه. به نظر رو سوییچ هم بتونن پورتش کنن.🤔
تا اونجا که من می دونم و دیدم معمولا ندیدم که به یه بازی انحصاری سونی نمره کمتر از حقش بدن و این اتفاق رو گاهی در مورد بازی های انحصاری ایکس باکس ولی دیدم
دیزگان و د اردر ۱۸۸۶ پلی استیشن حقش بیشتر بوده
حالا کدوم بازی ایکس باکس نکنه ردفال به حقش نرسید یا بلیدینگ ایج یا کراسفایر که همه دد شدن یا استارفیلد که ۹۷ درصد پلیراشو از دست داد یا فورزا موتور اسپورت که زود فراموش شد و حتی آمار پلیرا هم ازش ندادن
کدوم به حقش نرسید
دیزگان واقعا نمره بیشتری حقش بود و باید بین ۷۹تا ۸۱ میبود ولی د اوردر رو شاید بازی نکردی و نمیدونی ولی بازی واقعا بد بود( بازی کوتاه بود ولی همون مقدار کم بازی هم نصفش کات سین بود و گیم پلی خیلی کم بود، گیم پلی بازی هم خیلی معمولی بود و داستان بازی هم جذاب نبود که ارزش دیدن اون همه کات سینو داشته باشه) البته امتیازش باید در حد ۶۷ اینا میشد ولی شرکت سازنده (ready at dawn) بجای اینکه قبول کنه بازی که ساخته فقط رو گرافیک تمرکز کرده و تو بقیه زمینه ها ری… همرو انداخت تقصیر منتقدان و مردم و گفت که اینا همه هیت میدن به بازی
دیزگان؟ با متای ۷۱ و یوزر اسکور ۸۴!!
گوست اف سوشیما؟ با متای ۸۳ و یوزر اسکور ۹۱!!
این دوبازی نمراتشون خیلی نسبت به چیزی که حقشونه کم شده.
نمیشه رو نمره کابر ها حساب کرد. هرکسی می تونه نمره ثبت کنه بدون اینکه بازی رو تجربه کرده باشه
مشکل اینه که نمره به اصطلاح “منتقد”هاهم نمیشه حساب کرد چون عملا منتقد نیستن ریویورند
اگه بخوایم به همه چیز اینقدر جزی نگاه کنیم کلا نمیشه به کسی اعتماد کرد، چون هیچ چیز مطلقی وجود نداره
ما اکثریت رو در نظر میگیرم و منتقد هایی هم می تونیم دنبال کنیم که از دید ما بهترن
به هر حال از بین نظر کابر ها و منتقد ها منطقی تره که بشتر ( نه به طور حتم ) به منتقد ها توجه کنیم
من با ریویو مشکل ندارم چیزیه که نیازه چون نقد مال بعد تجربه اثره و ریویو مال قبلشه یعنی عملا ریویوها میگند بازی ارزش بازی داره یا نه و خب گفتم هرچیزی که تبدیل به صنعت میشه به ریویور نیاز داره که پیشنهاد بده ولی مشکلم وقتی باهاشون شروع میشه که الان معیار کیفیت محسوب میشند با اینکه عملا از نظر ارزش فرق خاصی با یوزر اسکور ندارند حتی بنظرم یوزر اسکورها از متا میتونن بهتر باشن(البته ورژن یوزر اسکور خوب مثل استیم) که من خودم بعد از پیشنهادات فردی بهترین مرجع میدونمش چون عملا بخش صنعت و تبلیغات توش کمتره کسی که پول داده نمیاد از یه بازی بد تعریف کنه البته نمیگم فاسده ها ولی خب احتمالش بالاتر از یوزر اسکور میتونه باشه بنظرم خیلی بخاطر کد رایگان دادن ملاحضه میکنند مگرنه بنظرم یچیزی مثل استارفیلد نمرش باید پایین تر میشد
و خب منتقدها بحثشون جداس من خودم نقدو خیلی قبول دارم بنظرم خیلی لازمه ولی خب ریویو هم نمیخوام نقششو کم بدونم بلاخره وقتی اوریج حجم بازیای الان ۱۰۰ گیگه و قیمت هر بازی ۶۰دلار باید یه راهنمایی باشه ولی مشکلم باهاشون اینه که خیلی ملاحظه میکنند محافظه کاری برا یه بازی ۵ دلاری که کلا ۱۰گیگه اوکیه ولی نه وقتی یکی درامدشو که میتونست باهاش کار کنه رو میذاره رو سایبرپانکی که پر از باگ بود ولی جنابان ریویور انقدر برا جیب مخاطبشون ارزش قائل نیستند که اوریج متاش میشه۸۵
و اینم بگم نقد critique با ریویو review فرق داره
ریویور قبل از بازی پیشنهاد میده و منتقد بعد از بازی تحلیل میکنه
هردوشون نیازند ریویو برای حفظ جیب و وقت ملت و نقد برای پیشرفت صنعت گیمینگ یه پیام بالاتر دادم ولی بنظرم گنگ بود اینو در تکمیلش دادم امیدوارم با ترتیب منتشر بشه
ولی این بازیایی که گفتم همشون نمره کمتر از حقشون گرفتن
من اکثرشون رو تجربه نکردم نمی تونم نظر قطعی بدم ولی بحث این بود که نمیشه نمره کابر ها رو ملاک چیزی قرار داد فن بوی زیاده مثلا من الان می تونم به راحتی برم به یه بازی ۱۰ یا ۰ بدم و روی نمره تاثیر گذار باشم
شاید شاید فقط شاید دلیلی که نمره بازی های گفته شده رو کمتر از حق می دونی شاید این باشه که به دید شما اثر های لایق تری هستن و نظر اکثریت نیست و منتقد ها و بررسی کننده ها ملاک های دیگه ای دارن
گوست آو سوسیما؟ دث استرندینگ؟ گوست آو سوشیما باتاکید؟
هرچند با گوست خیلی حال کردم و آهنگ way of the ghost رو هنوزم گوش میکنم بعد این همه سال ولی بازی همون ۸۳ حقش بود چون چیز خاصی نداشت.(جز گرافیک)
دث استرندینگ هم انتظاراتی که ازش میرفتو برآورده نکرد چون همه با دیدن تریلر اول دنبال یچی تو مایه های متال بودن با حال هوای روانشناسی و سایفای ولی با این حال نسخه معمولی ۸۲ و دیرکتور کاتش ۸۵ شد پس اصلا و ابدا کم نبود
مخالفم. شاید کمی باگ داشت ولی واقعا گیمپلیه خفنی داشت و من رو واقعا مجذوب کرد
نظر شما محترمه ولی بنده نگفتم بازی بده یا خفن نیست و تنها گفتم نمره ۸۳ حقش بود و نا حقی صورت نگرفته
خودم به شخصه هم با پایان بازی و هم دی ال سیش خیلی حال کردم(هرچند از اون دختره یونا خوشم نمیومد)
ولی بازی ویژگی خاصی نداشت که برام بیاد موندنی بوده باشه(بجز محیط و گرافیک) بخاطر همین بالای ۸۵ حقش نبود
اتفاقا چیزی توی بازی که برام خیلی جالب بود اینه که میتونستیم با دو صورت فایت بدیم.: به صورت مخفیانه یا به نحو یک سامورایی. که توی هر دو سبک گیمپلی عالی بود ( البته توی مخفی کاری ضعف هوش مصنوعی به چشم میومد.) در کل نظرتون گرامیه ولی بنظر من میتونست متای ۸۶ یا ۸۷ رو بگیره
در رابطه با دث، نمرات متا باید بر اساس تریلر بازی باشه یا خود بازی؟ در رابطه با گوست هم تنها ایراد واقعیش هوش مصنوعی ضعیف تو مخفی کاری بود که به حق بابتش نمره کم شد ولی همونم با اینکه گرافیک هنریش شاهکار بود ولی ایرادایی مثل انمیشن چهره ها و نبود انیمش بالارفتن از پله و… میگرفتن ولی بقیه موارد از مبارزه داستان دنیاسازی موسیقی همه و همه کم از شاهکار نداشت. برای بازی که تنها ایراد واقعیش هوش مصنوعی ضعیف اونم فقط در حالت مخفی کاری هست بنظرت نمره ۸۳ درسته؟ حداقل باید ۸۶ ۸۷ میشد
بله نمرات متا به بازی داده میشه و نه تریلر ولی انتظارات افراد روی نمره دهی به بازی ها تاثیر میزاره و تریلر ها این انتظارات رو کم و زیاد میکنن, با این حال ۸۵ نمره کمی نیست
و در رابطه با گوست بازی سیستم کاوشش که هیچ جوره به بازی هایی مثل اساسینز نمیرسه، گیم پلی بازی هم شباهت زیادی به خیلی از بازی های دیگه داشت( نمیگم بد بود و میگم چیز جدید یا متمایزی نبود مثل گیم پلی میدل ارث که خاص بود)
داستان بازی جالب بود ولی جزو بهترین ها نبود.
شخصیت پردازی بازی خیلی خوب بود
گرافیکش خدا بود ولی با این حال تمام چیزی که بازی واسه عرضه داشت همین بود(کلا یک نوع سلاح داشت، سیستم کمبتش تکراری میشد و سیستم لولینگ و اپگریدشم که مثل کثرت بازی ها بود) و نمره ۸۳ هم نمره خیلی خوبیه و هیچ اجحافی در حقش نشده بود.
تنها دلیلی که شما فکر میکنید نمره بازی حقش نبود اینه که دارید بازی هایی مثل spec ops the line, vampyr,sleeping dogs , quantum break و … رو نادیده میگیرید بازی هایی که واقعا در حقشون اجحافی شده بود
#داستان بازی جالب بود ولی جزو بهترین ها نبود.
بر طبق تاریخ،تهاجم اول مغول ها به دست طوفان شکست خورد. توی همون کاتسین اول بازی ما میبینیم که وقتی جین زخمی شده یه مقول بهش تیر میزنه و اون میوفته. وقتی باد دور دست های جین میچرخه یعنی چی؟ بنظرت باد و طوفان بهم ربط ندارن؟بنظرت عجیب نیست که باد راهنمای جینه و میشه آب و هوا رو کنترل کرد؟ دلیلش مشخصه. جین ساکای در همون نبرد مرده،و این بادی که دور دست جین میپیچه داره به این اشاره میکنه که جین در اصل استعاره ای از طوفانه، و تمام شخصیت هایی که میبینیم تنها تو ذهن جین هستن. فکر میکنی چرا دقیقا توی مرحله ی قبل از کشتن کوتن خان دریا صافه و جین به این اشاره میکنه که قراره طوفان بیاد؟بله، این همون طوفانیه که مغول هارو میکشه.
چرا به جین میگن شبح؟چون اون یک روحه انتقام جوئه که به شکل طوفان در اومده.داستانی که اینقدر ظریف و هوشمندانست،وقتی همچین استعاره هایی داره که من خودم بشخصه بعد یکسال تازه فهمیدمشون،بنظرت جزو بهترین ها نیست؟
بنظر من توی همچین دنیای رئالی قطعا نمیتونه این تئوری درست باشه. یعنی وقتی که یونا رو نمیشناخته تونسته تصورش کنه؟
ببینید من میگم که تمام این اتفاق ها توی ذهن جین هست،و اون فکر میکنه نمرده. بخاطر همین این داستان ساخته ی ذهن جین هستش. بر طبق این حرف،حتی ممکنه یونا هم وجود نداشته باشه. یونا،تاکا،نوریو و… کسانی بودن که جین اونهارو نمیشناخته و ممکنه ساخته و پرداخته ی ذهن خودش باشه. علاوه بر اون جین توی داستانی که میسازه از افراد آشنایی مثل سنسی ایشیکاوا و لیدی ماساکو هم استفاده میکنه تا همه چیز ساخته ذهن خودش نباشه و فکر کنه اینا واقعین. گذشته از اون، دنیای گوست آف سوشیما از دور رئاله ولی وقتی با دقت بهش نگاه میکنیم میفهمیم که آنچنان رئال نیست. چطور یک مرد عادی میتونه با کمک باد مسیرشو پیدا کنه؟چطور میتونه تنها با نواختن فلوت،آب و هوا رو عوض کنه؟ ما با دنیای رئالی طرف نیستیم
هرچند اینی که شما میگی تئوری بیش نیست و در حمله مقول ها به ژاپن مردهارو به طرز وحشیانه ای کشتن و زنا و بچه هارو به اسارت گرفتن و بازی یک روایت غیر واقعی و به صورت یک خواسته نا ممکن سازنده ها محسوب میشه ولی حتی با در نظر داشتن همین تئوری جالب شما باید بگم که نه بازی داستان معمولی رو به بالا داشته و حداقل ۲۰ تا بازی با داستان بهتر الان در ذهنم هست مثل ،لایف ایز استرنج،ولف امانگ اس،اویل ویدن،الن ویک،کوانتوم برک،بتمن ارخام سیتی،فاینال فانتزی ۶,رد دد ۱ و ۲، اندرتیل, مس افکت۲، انچارتد ۳ و ۴,فایر واچ، پرتال،تلو،شادو اف کلوسوس، هف لایف،متال گیر سولید، ویچر ۳, ادیث فینچ،بایو شاک(همه نسخه ها), دیس انرد, هف لایف،وارکرافت ۳،دیابلو ۲ و …
#کلا یک نوع سلاح داشت، سیستم کمبتش تکراری میشد.
دوست من الان سکیرو هم فقط یه سلاح داشت،آیا تکراری میشه؟ چرا کسی به سکیرو نمیاد بخاطر همچین چیزی گیر نمیده؟
بیین عزیز دل، توی یه بازی مثل الدن رینگ، شخصیت اصلی یه رزمنده ی خفنه که میتونه از انواع اسلحه و جادو استفاده کنه. توی گوست آف سوشیما،شخصیت اصلی یک ساموراییه که یک عمر برای جنگ با کاتانا تمرین کرده.اینافرق میکنن پس داشتن یک سلاح لزوما ضعف محسوب نمیشه.گیمپلی گوست نمیدونم واقعا چجوری براتون تکراری شده، و همچنین نمیدونم چجوری میگین گیمپلی بازی چیز جدیدی برای ارائه نداشته.
حتی با وجود استنس های مختلف در بازی گوست اف سوشیما سیستم کمبتش در نهایت خوب بود نه بیشتر
سکیرو سولزلایک بود با کمبت فست پیس که بیشتر به مهارت بازیکن بستگی داشت و کلی سلاح اف هند، باف و کانسومبل داشت که بعلاوه پری و حمله مناسب در جواب حمله دشمن سیستم مبارزه بازی رو غنی و چالش بر انگیز میکرد ولی کمبت سوشیما خیلی آسون بود و در دفاع و حمله خلاصه میشد و تنها تفاوتی که استنس ها ایجاد میکرد عملکردشون بر روی انواع مختلف دشمنان بود که بعد از یک مدت تکراری میشد(حتی سیستم مبارزه رایز اف رونین خیلی خفن تره و کمتر تکراری میشه)
گوست آف سوشیما نمرش حقش بود بازیای دیگه الکی نمرشون بالاس بشخصه باورم نمیشه اینهمه بالای ۹۰متا تو سال میاد و نمره ۷۰زرد محسوب میشه تو متا چون ۷۰دیگه باید یه بازی سبز و خوب باشه حتی بخواند به یه بازی متا بد بدن میدن ۷و میگند بازی میتونست بهتر باشه بجای اینکه بگند بازی خوب نیست(مثالا استارفیلد متاش خیلی بیشتر از حقشه ولی چون محافظه کار بودن بهش نمره کم ندادند) این حجم از محافظه کار بودن خوب نیست بخاطر همین وضعیت ریویوهاست که صنعت گیم پیشرفت بزرگی نکرد تو نسل قبل
والا بخدا حرف منم همینه یزمانی سونی ۲ داشتم بازی هارو بازی میکردم میگفتم چه بازی خفنی بعد که به اینترنت دسترسی پیدا کردم دیدم امتیازاشون همه بین ۶۸-۷۵ بوده الان بازی با متای ۸۶ میاد بازی میکنی میبینی یه بازی معمولیه بعد از اون ور یه ریمیک میدن متاش میشه ۹۰ درصورتی که فرق چندانی با نسخه اصلیش نداشت.
برای نسل جدید گیمرا نمره ۸۰ شده متوسط ۷۰ شده کم
ماشاالله همه کنسول فنا هم که تعصبین فکر میکنن بازی انحصاریشون شاهکار قرنه و هرچقدر هم نمرش بالا شه بهش نمره کم دادن و هرچقدر هم بازی خراب کنه میشه هیت کنسول فنای رقیب و …
همین البته اونا منطقی بودن من خودم بچگیمو همشو یه دیجیمون بود پلتفرم فایتینگ بود بازی میکردم نمرش ۶۵و اینا بود و خب منطقی بود چون نهایتا با اینکه خیلی تمیز بود نهایتا کلون سوپراسمش بود هرچند با اختلاف تمیز تر از بقیه کلونای سوپراسمش زمان خودش بوده الان مولتی ورسوس ۸۰ میگیره که کنترلاش اصلا خوب کار نمیکرد حتی همون دیجیمونه بهتر از اون بود البته مولتی ورسوس ۳-۴تا کاراکتراش مووستشون عالیه ولی نهایتا اصلا تمیز نیست موومنتاش همون بازی الان میومد اگه یه کمپانی بزرگ میاد میشد ۸۳و اینا کمپانی کوچیک میدادش میشد ۷۵
گوست اف سوشیما با متای ۸۳ سلام میرسونه
وضعیت متافوتی؟ مغزم سیم تو پیچ شد xd
دیگه هر چقدر هم حالا تفاوت سلیقه باشه یه استاندارد هایی رو باید رعایت کنه یا نه ؟
مگه نیوه و سکیرو و پرسونا ژاپنی نیستن ؟ چرا اونا نمره بالا میگیرن ؟
Rise of ronin رسما یه عقبگرد برای تیم نینجاست حتی بدتر وولانگ
اگه انحصاری نبود به نظرم پتانسیل زیر ۷۰ رو هم داشت
لابد استارفیلدم اگه انحصاری سونی بود متای ۹۹ میگرفتXD
اونم تهش ۸۸ به نظرم ولی این به غیر کامبت هیچی نداره ژاپنی ها هم چون درباره تاریخ کشورشونه خیلی ناراحتن فروششم بد بوده ۱۰ روز نشده تخفیف های شدیدی خورده
فقط گرافیک بازی دلیل نمرات پایینشه بنظرم
نمره ۸۵ نمره مناسبی برای این بازیه ؟ یعنی حتا حقش بیشتر از نمره Ghost of Tsushima هست ؟ 😐
قبلول کنید عادلانه نیست ، بازی رونین از نظر هنری زیباست ولی از نظر فیزیک و انیمیشن ها بشدت ناقصه . حداقل گوست اف سوشیما این مشکلات رو نداشت . بازی هم فقط مشکلش فیزیک و انیمیشن ها و گرافیکش نیست مشکلات دیگه ای هم داره که نمره بازی رونین رو توجیه میکنه
همون گوست هم نمرش حقش نبود. من مشکلم با منتقدا اینه که وقتی تو یه بازی مثل هورایزن گرافیک و انیمشنا خیلی خیلی خفنه، نمره اضافه نمیشه ولی وقتی یه بازی کوتاهیی میکنه همه نقدا میگن گرافیک فلان و بهمان.
بالاخره اگه نکته تاثیر گذاریه همه این منتقدا باید برای هورایزنم بهش اشاره میکردن و نمره بیشتر میدادن! انگاری اگه به خاطر کیفیت انیمیشنها و گرافیک نمره اضافی بدی میگن منتقد سطحی نگره ولی موقع کم کردن از این حرفا خبری نیست
بازی رونین مشکلات گیم دیزانی و مشکلات دیگه ای جدا از بحث فنی داره .حتا خود گیمفا هم توی بررسی بازی از نکات منفی بازی گفت و همش مشکل فنی و گرافیکی نبود
من اصلا از رونین دفاع نکردم. گفتین نباید از گوست بیشتر باشه نمرش، که منم قبول دارم ولی میگم نمره واقعی گوست ۸۷ ۸۸ هست پس با اون استدلال نمیشه گفت نمره رونین منطقیه
حالا انیمیشن باز یه چیزی. فک کنم منتقد آی جی ان بود که از بازی بخاطر قطع نشدن بامبو ها نمره کم کرده بود.
شاید این یه مثال بوده تا بگه تعامل شما با محیط جهان باز بازی محدودیت داره و این رو با قطع نشدن بامبو ها مثال زده 🤷 و بخاطر محدود بودن تعامل پلیر با دنیای بازی نمره کم کرده . من متن بررسی رو کامل نخوندم اما فکر کنم مال گیم اسپات بود و این بررسی هم برای گوست بود نه رونین
داداش اون ربطی به جهان بازی نداشت. یه مینی گیم بود که باید بامبو هارو قطع میکردی و منتقد نمیتونست قطع کنه
اون قضیه قطع نشدن بامبوها مال گیم اسپات بود XD
آره راست میگی حواسم نبود
این بازی اگه گرافیکش یه مقدار بالاتر بود متاش تا ۸۴ هم میومد بالا.بزرگترین و مهمترین ایرادش همین بود. امیدوارم تو بازی بعدیشون از یه موتور بهتر استفاده کنن
دوستان به عنوان کسی که تجربه این بازی رو داشت میخوام بهتون بگم در ۳ صورت این بازی براتون میتونه خوب باشه و ارزش خریدش بالا باشه
۱_شما بین این بازی و بازی دیگه ای قرار نگرفته باشین مثلا اگر میخواستین بین این بازی یا دراگون دوگما یکی رو انتخاب کنین همون دراگون دوگما رو بخرین
۲_از جمله کسایی باشین که گیم پلی از گرافیک براشون مهم تره(هرچند با اینکه من خودم گرافیک خیلی واسم مهمه ولی گیم پلی این بازی انقد قشنگ بود که گرافیکشو قابل تحمل میکرد)
۳_عاشق بازی های سولزلایک یا شمشیری باشین یا از نیوح ۱و۲ خوشتون اومده باشه
اگر این ۳ شرط رو دارین بنظرم این بازی رو از دست ندید
نمیدونم شاید باید این بازی مخصوص ژاپنیها درست میشد تا تکلیفمون مشخص میشد باهاش و انقدر براش هایپ نبودیم.🤔
سلیقه ژاپنی ها خیلی متفاوته
آقای کریمی عزیز شما که از بازی های بزرگ و شناخته شده مثل گاد او وار و سایبرپانک با ذکر دلیل و منطق ایراد میگیرید ، لطفا از بازی و استودیو مورد علاقتون هم انتقاد کنید ، نه بخاطر اینکه چون فن این بازی هستید هرکسی که از این بازی انتقاد میکنه ( اونم بدرستی ) که مثلا دویدن اسب و فیزیکش مشکل داره ، گرافیکش بشدت منسوخ شدس ، جهان باز تکراری و بی هدف داره یا بهش حمله میکنید یا دیس بهش میدید، کلا شما وقتی بازی مورد علاقتون باشه به کل ایراداتش رو نادیده میگیرید و تعصبی برخورد میکنید، پس واقعا باید به کاربر گاد او وار حق داد که از رگناروک دفاع کنه
حقیقتا انیمیشن و تکسچر چندان برای من اهمیت نداره چه در بازی مورد علاقهام باشه چه در بازی ای که علاقه ای بهش ندارم و به نظرم عامل سنجش هم نیست مگر این که deal breaker باشه. منتقدها هم اصولاً ایراد نمیگیرن به این موارد مثلا نقد گیم اسپات از rotr چندان با گرافیک مشکل نداشته؛ به عنوان مثال اگر انیمیشن ها و گرافیک gow ragnarok کاتینگ اج هم نبود چندان روی نظرم تاثیر نمیگذاشت (چیزی که در مبحث گرافیک برای من اهمیت داره کارگردانی هنریه). ساختار اوپن ورلد برای من به شدت مهمه که در پستی که لینکش رو پایین میذارم، به بازی انتقاد کردم. من تا به این لحظه اصلا Rise of the ronin رو مورد ستایش قرار ندادم. کسی نیاز نداره بابت دیسلایک و لایک دادن توضیح بده، اما در این مورد من توضیح میدم. دلیلش اینه از کامیونیتی بردۀ گرافیک ایران خیلی خوشم نمیاد و تقریباً میشه گفت از این قشر گیمرها متنفرم و کسی انتقادهای مهم تر و ارزشمندتری داشته باشه هیچوقت دیسلایک نمیشه تا کسی که دهنشو باز میکنه فقط میتونه در مورد گرافیک صحبت کنه. در مورد جهان آزاد هم، بازی رو کاملاً زیر سوال بردم و توضیح دادم چرا بازی جهان آزاد خوبی نداره:
https://gamefa.com/1029387/rise-of-the-ronin-scores
در همین پست بالا که لینکشو گذاشتم، شما اولین نفر به انتقاد من و صحبت در مورد جهان آزاد منسوخ بازی ریپلای کردی بعد عین ادم هایی که از هیچ جا خبر ندارن اومدی اینجا دروغ و کذب میگی که من انتقاد نکردم؟ شما یه کامنت بیار از بازی تعریف کرده باشم؟ وقتی هنوز بازی رو تجربه نکردم فقط بیام اینجا مثل نصف کامیونیتی گیمینگ امثال تو، فقط انتقاد یا تحسین کنم؟ بهترین قضاوتی که میتونستم داشته باشم بر اساس نقدها و ویدیوها بود که جهان باز رو قضاوت کردم.
یکی از اشغال ترین بازی جهان بازی ک تو عمرم پلی دادم .
روزی ک خبر اومد این بازی سیستم سختی متفاوت داره من ازش ناامید شدم و مطمعنم این سیستم هم به اجبار سونی بوده تا بتونه فروش بیشتری کسب کنه واگرن تیم نینجا از بعد نینجا گایدن دیگ یادم نمیاد سطوح سختی واسه بازی هاش قرار داده باشه ک همون نینجا گایدن هم حتی تو سطح آسون هم فوقالعاده چالشی بود .
چندتا کامنت خوندم میگن سیستم گیم پلیش خوب بوده ، بله خوب بوده ولی نسبت به همین وولانگ پارسال صدپله عقب گرد داشته .
اصلا تیم نینجا رو چ به بازی جهان باز ساختن
واسه جهان باز ساختن یا باید مثل هورایزن یه شوکیس گرافیکی درست کنی تا نمره قابل قبول بهت بدن
یا مثل ویچر ،اسکایریم الدن رینگ و… پر از محتوا اورجینال و ارزشمند کنیش تا مخاطب نگه داره
این بازی علاوه براینکه هیچ نوآوری تو هیچ زمینه ای نداره بلکه عقب گرد هم داشته
….
یه جهان باز یوبی سافتی بدون گرافیک = رونین
عجب تخلیه فشاری کردی😁 تیکتو گرفتن چند وقت نبودی داشتی چیکار میکردی با ایکس باکست رونین رو بازی میکردی ؟
ببخشید ک دیگ نمیتونم از یه شت متا هفتادی دفاعیه بلند بالا کنم
جوش نزن گیمفا واستون چندتا مقاله با کلمات قلبمه سلبمه راجب بازی میره و مثل سوشیما و هورایزن بازیهایی ک در سطح ساخته های یوبی سافت هستن رو میبره بالا ک امثال تو تنگش شاهکار ببندن :d
تیک منو هم بخاطر عدم فعالیت گرفتن چون مثل شما بیکار نیستم ک ۲۴ ساعت در حال تنفر پراکنی باشم .
ولی اگ از فشارت کم میکنه به دلایل دیگ ای هم فکر کن 🙂
سیروس دو هم پیدا شد داداشم تو خواب پلی داده گیمو
باز حداقل جهان باز های یوبیسافت گرافیکشون گاده😂
اتفاقا منم دیروز نیم ساعت پلی دادمش (با پلی استیشن فامیل )
درسته تایمش کم بود ولی چیز جذابی توش ندیدم گرافیکشم برای منی ک اصلا گرافیک برام مهم نبود به شدت تو ذوق زد
درسته بازی از لحاظ گرافیک و جهانش مشکلاتی داره ولی سیستم مبارزه بازی واقعا فوقالعادس
خب معلومه خود ژاپنی ها تعصبی نمره میدن چون بازی داره تاریخشون رو روایت میکنه و مردم هر کشوری برای تاریخ خودشون اهمیت زیادی قائل هستند انصافا بخوایم نگاه کنیم نمرش حقشه
این از اون بازی های سلیقه ای هست که فقط برای شرقی ها ساخته شده، کلا تاریخ و فرهنگش برای شرقی ها ساخته شده. مثل گوست آف سوشیما نیست که یک داستانی داشته باشه که خیلی بر اساس تاریخ نباشه و مغول هارو هم که همه میشناسن. خود ژاپنی ها هم گفتن که بازی مشکلات گرافیکی داره. پس این بازی یک جور شکست حساب نمیشه فقط سونی جای اشتباهی تبلیغ کرد
آخه اگه به داستانه یاکوزا هست
وقتی گرافیک نسل هشت تو سال ۲۰۲۴
میدی برای نسل نهم
چه انتظاری داری
دوستان wo long بهتره یا این؟
وولانگ کامل بازی کردم رایز اف رونین اوایلش…
از هر جهت از وولانگ بهتره با اینکه جهنباز دوست ندارم…
اما نیو مخصوصا نسخه دوم از هر دوشون بهتره…
دوستان سونی فن قائدتا قراره بازی رو بالا ببرن تا یه ذره پایین تر از شاهکار، همونجوری که گوست رو شاهکار میدونن، از بقیه دوستان تقاضا می کنم گیر ندن که جو سایت به هم نریزه
مبارزتش مثل بازیها قبلیشون فوق العاده است …
من که کلا از این سبک بازیا خوشم نمیاد مبارک فن هاش