پتنت جدید Sony به شما اجازه میدهد میزان صحبت NPCها را کنترل کنید
به لطف پتنت جدید شرکت Sony دیگر لازم نیست نگران رد شدن از روی دیالوگهای مهم و کلیدی باشید.
Sony در حال پیشبرد اضافه کردن ویژگیهای بیشتر برای دسترسی آسانتر به بازیهایش است. بیشتر این ابتکارها ابتدا به صورت ثبت اختراع ظاهر میشوند. حالا این شرکت یک اختراع منحصربهفرد دیگر را منتشر کرده که میخواهد حالتهای مختلفی از دیالوگ را به بازیها اضافه کند. این حالتهای دیالوگ از نظر پیچیدگی متفاوت خواهند بود تا مطمئن شوند که برای هر نوع بازیکنی مناسب هستند. شما میتوانید دیالوگ کامل، نسخه خلاصه شده و یا نسخهای که فقط سرنخهای ضروری را ارائه میدهد، انتخاب کنید.
این سند قانونی که با عنوان «سیستمها و روشهایی برای کنترل پیچیدگی دیالوگ در بازیهای ویدیویی» ثبت شده است، به ما امکان میدهد تا میزان دیالوگ و صدایی که در صحنههای سینمایی و مکالمات با شخصیتهای غیرقابلبازی (NPC) دریافت میکنیم را کنترل نماییم. بازیکنان در حال حاضر میتوانند با رد شدن از صحنههای سینمایی، این مشکل را حل کنند؛ اما با رد شدن از این صحنهها، شما جزئیات مهم، داستانها و غوطهوری که در دل آن همه گفتوگو پنهان شده است را از دست میدهید. در سند ثبت اختراع مذکور آمده است:
سیستم بازیهای ویدیویی، یک رابط کاربری گرافیکی را ارائه خواهد داد که به کاربر اجازه میدهد تا پیچیدگی دیالوگ بازی را در حین مکالمه با شخصیتها یا نمایش روایت، تنظیم کند. […] آنها میتوانند دکمه خاصی را روی کنترلر بازی فشار دهند تا دیالوگ کامل را به دیالوگ ساده تغییر دهند.
کنسول بازی برای هر تعامل، دیالوگ و پیچیدگی صدای متفاوتی را ذخیره میکند و به بازیکنان اجازه میدهد تا با فشار دادن دکمه کنترلر، هر کدام را که میخواهند انتخاب کنند. در این ثبت اختراع آمده است بازیکنانی که انگلیسی زبان نیستند، ممکن است در صحنههای سینمایی با دیالوگهای پیچیده دچار مشکل شوند. همچنین، ممکن است برای گیمرهای مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) تمرکز کردن روی بحثهای جاری سختتر باشد؛ زیرا مدت زمان تعاملات در بازیهای مدرن AAA میتواند بسیار طولانی شود. سونی در این سند توضیح میدهد:
از آنجایی که روایتها و دیالوگهای پیچیده برای تفسیر به مهارتهای زبانی نیاز دارند، تمام بازیکنان علاقهای به خواندن متن طولانی روایتها یا دیالوگ شخصیتها نخواهند داشت؛ زیرا ممکن است آنها را نسبت به سایر عناصر بازی مانند گرافیک، کماهمیتتر بیابند.
بازیکنان میتوانند با تغییر تنظیمات دیالوگ از طریق یک منوی پاپآپ، از تمام مشکلات ذکر شده فرار کنند. این کار از نظر دسترسیپذیری بسیار مفید خواهد بود و احتمالا بازیهای AAA را برای کاربرانی که قبلا آنها را پیچیده میدانستند، سادهتر خواهد کرد. اختراعات سونی معمولا همگی در مورد شخصیسازی و دسترسی آسانتر هستند. این شرکت همچنین یک سند قانونی برای اضافه کردن سیستمی با قابلیت فراخوان (Trigger System) را ثبت کرده است تا بازیکنان بتوانند بازی از هر نقطهای در کمپین ادامه دهند. علاوه بر این، آنها همچنین ایده آوردن ویژگیهای دسترسیپذیری مدرن به بازیهای موجود را نیز بررسی کردهاند.
منبع: eXputer.com
پر بحثترینها
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- مهمترین آمار و ارقام صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۴
نظرات
واکنش صادقانه اشلی تو رزیدنت اویل:
سونی هر روز یه سیستم و پتنت جدید به کنترلر و کنسولش اضافه میکنه بعد جعبه هنوز تو باتری قلمی نسل هفت مونده با اون رابط کاربری مضخرفش دسته بدون هیچ امکاناتی بعد تازه میخوان باتری شارژری بزارن ۲۰ دلار گرونتر بکنه تو پاچه فناش
خب؟
اوکی خب بعد چی؟
تو که آگاهی به مشکلات رفتی پی اس خریدی دیگه
الان حرفت واسه چی بود
🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂
… به تو اومده آیا ؟؟؟
اینا همش پتنته خیلی هاشون فقط ثبت میشن و اصلا اجرا نمیشن
همین این کلی کار داره و هماهنگی با سازنده پس امکان ندارن عملی بشه
ما هم بکوارد و کوییک ریزوم داریم برو کنشول خودتو بازی کن بچه
میزان اهمیت دادن به لور و استوری بازی ۱۰/۱۰
بعد اینجا فن بیس سونی ما رو پاره کرده که نه بازیای داستانی به لطف سونیه که زنده مونده
البته منظورم بیشتر با خود فن بیس سونیه وگرنه قابلیت که انتخابیه (ولی احساس نیاز بهش نشون دهنده میزان اهمیت دادن اکثریت فن بیس سونی به داستان و لور بازی ها هست)
سونی و Xbox به لطف این انقدر طرفدار دارن که سگا و نینتندو اگه دست بکار بشن که محو میشن سونی و Xbox
سگا و نینتندو در قدیم میتونستن در نسل های قدیمیتر بازار رو به دست بگیرند اما در این نسل کلا سلیقه ها عوض شده و نینتندو یک جورایی به وسیله سرگرمی کنار کنسول یا کامپیوتر تبدیل شده
ولی هیچ چیزی غیرممکن نیست میتونستن بازار به دست بگیرن
کسانی هستن که تجربه خود بازی براشون مهم تره و وقت ندارن بشینن پای دیالوگ
یه ذره فکر هم نمیکنه که این قابلیت اختیاریه و بعد میاد نظر میده
تیپیکال سونی فن، تجربه کلی بازی بیشتر برات گرافیکه نه؟
چی میگی واس خودت
من هنوزم سگا بازی میکنم
بعد تو از گرافیک حرف میزنی؟
تو خود متن خیلی رسمی گفته که “اکثر کاربران داستان و دیالوگ های پیچیده نسبت به سایر عناصر بازی مانند گرافیک، کماهمیتتر می یابند.”
ویژگی جالبیه، ولی کسی هم هست که صحنه های سینمایی رو کامل نبینه و رد کنه؟ بشخصه با اینکه انگلیسیم زیاد خوب نیست و کم متوجه میشم بازم نگاه میکنم
اره داداش من.
بعضی وقتا برام پیش اومده ولی خیلی کم تو موقعیت های ضروری
gta
جالبه
خیلی چیز خفنیه ها، ولی اگه میشه به گیمایی مثل سوشیما گزینه اسکیپ کاتسینو اضافه کنید. لامصب دیالوگای ان پی سی ها هم نمیذاشت بزنی جلو
پس احتمالا نسل ششم و پنجم تجربه گیمینگ نداشتی
گاد اووار میزدی باتمام کاتسین هاش و نمیشد اسکیپ بدی
بعضی وقتام که نگو……. یهو جلو خانواده
مثلا یادمه داشتم اساسین ۲ بازی میکردم. لامصب عذاب خالص بود نمیشد اسکیپ کرد. مثل یادم رفته بود سیو کنم ۳ ساعت مجبور شدم وایسم. یا یه بار هم صحنه داشتو …
بعد برق میرفت
اره اونم یه وضعی بود
داداش من ۱۴ سالمه، من اونموقع وجود نداشتم😂.
من سوشیما رو واسه این مثالش زدم چون که کاتسینای جالبی نداره( از لحاظ موشن کپچر و…) و حقیقتا آدم تو پلیترو دوم یکم حوصلش سر میره. بعد یه چیز دیگه هم هست. مثلا وسط جاده ۵ تا مغول میبینی با یدونه اسیر. وقتی اسیرشونو آزاد میکنی یه دیالوگی رو میگه. حالا شما این دیالوگو از بین ۴ تا ان پی سی که نجات میدی ۲ تاشونم تکرارش کنن حوصلت سر میره. و الا حرف شما که اصن یه مسئله مهمتریه
سونی همیشه چیزای جدیدی به این صنعت اضافه کرده
گیمینگ چند پله ارتقاع داده
همیشه سعی کرده دسترسی پذیری راحتی و عمق پذیری زیادی به کاربراش بده
تو روایت بازی تاثیر منفی نمیزاره ؟
دیگه اون انتخابیه دست خود کاربره
همه مثل ما صبر و حوصله زیاد ندارن
میخان لور اصلی بازی انجام بدن و خلاص
البته بازی داریم تا بازی
اگر برای لست و بلادبورن این کار انجام بدی گناه کبیره است
موقعی که اون طرف داشت در تصاحب استودیو و کمپانی غرق می شد ، این طرف داشت نوآوری ها رو خلق و تصاحب می کرد از طریق پتنت کردن
ویژگی خیلی جالبیه مخصوصا برای یه سری بازیا
خیلی قابلیت خفنیه اما به کار من نمیاد ، شما رو نمیدونم ولی من ویدیو گیم هارو رد نمیکنم فقط وقتی خانواده هست بعضی هارو رد میکنم😂 ایکاش یه قابلیت بود صحنه های نامربوط رو غیر فعال میکردی😂
بیشتر بازی ها دارن مثل ac والهالا. اسم گزینه اش هم نودیتی بود فکر کنم
جدی میگی یا شوخی میکنی😂 ولی اگ جدی میگی خدا وکیلی بگو داداشم والهالا بازی میکنه تا الان ک چیز بدی ندیدم ولی اگ هست بگو چجوری براش فعال کنم
داداش والا من والهالا بازی نکردم ولی تو سایبرپانک یه همچین چیزی بود. از تو Main menu میرفتیم تو ستینگ (وقتی تو گیم باشی نمیتونی روشن و خاموشش کنی) بعد میرفتیم تو گیمپلی اونجا یه گزینه بود به اسم Nud.ity censor که اونو باید فعالش میکردیم
فکر کنم تو ستینگ هست بگردی پیداش میکنی ندیدیش هم گوگل کن
این قابلیت واسه بازیایی مثل death stranding یا control خیلی خوبه
این که سونی رو تبدیل کرده به بهترین ناشر گیم همیشه ابتکار به خرج میده یک کار فوقالعاده میکنه نه مثل ماکرو که نمیتونه به سونی برسه از پولش مایه میزاره
اتفاقا بنظرم این قابلیت برای بازی هایی مثل ویچر که دیالوگ های زیاد و کلماتی که ترجمه کردنشون سخته خوبه 👍