بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا

بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی

نوید رزاقی
۰۰:۲۰ ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا

به‌روزرسانی جدید بازی Diablo 4، ویژگی Ray Tracing را به نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان افزوده که حالا، به بررسی تاثیر آن در ابعاد بصری این عنوان خواهیم پرداخت.

به‌روزرسانی Ray Tracing برای نسخه‌ رایانه‌های شخصی عنوان Diablo 4، بازی اکشن نقش‌آفرینی از سری موفق استودیوی Blizzard، به تازگی منتشر شده و اگر کنجکاو هستید که آیا پیشرفت قابل توجه‌ای در آن رخ داده یا نه، با این مطلب همراه باشید. اگرچه پیشرفت‌های حاصل شده از این به‌روزرسانی با نگاهی جزئی‌نگر محسوس به نظر می‌رسند، ولی ممکن است به دلیل ماهیت دور و ثابت دوربین بازی، مانند بازی‌های دیگر مشهود نباشند. به‌روزرسانی رایانه‌های شخصی دو ویژگی جدید Ray Tracing (مربوط به بازتاب‌ها و سایه‌ها) را به Diablo 4 اضافه می‌کند. این دو ویژگی ظاهر کلی بازی را بهبود بخشیده و به تصاویر، درجه بالاتری از دقت و واقع‌گرایی را می‌دهند.

با غیرفعال بودن قابلیت Ray Tracing بازتاب‌ها، بازی برای نمایش شخصیت‌ها و محیط‌ها روی سطوح بازتابنده، مانند آب و سطوح یخ‌زده، از ترکیب بازتاب‌های SSR استفاده می‌کند. با درگیر شدن Ray Tracing و اعمال انعکاس‌ها روی اشیاء خارج از نمای صحنه، بازتاب‌ها بسیار دقیق‌تر نمایش داده می‌شوند و واقع‌گرایی بصری بازی، به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

در ارتباط با سایه‌ها، به طور گسترده‌ای از سایه‌های پویا استفاده شده؛ اما با این حال، حتی با فعال بودن تنظیمات Soft Shadows، با دور شدن از جسم مربوطه، سایه‌ها فاقد حاشیه‌ نرم‌ و واقع‌گرایانه‌ هستند. با فعال کردن حالت Ray Tracing سایه‌ها، این جلوه نادرست اصلاح شده و سایه‌های روی اجسام، مانند درختان، بدون توجه‌ به دوری از مبدأ خود، به طور محسوسی نرم‌تر دیده می‌شوند. علاوه بر این، مناطق خاصی از بازی که در حالت Ray Tracing دارای سایه‌ هستند، با غیرفعال کردن این قابلیت سایه‌ خود را از دست می‌دهند.

با این حال، فعال بودن ویژگی‌های Ray Tracing با تضعیف نرخ فریم بازی همراه خواهد بود؛ اگرچه این مسئله قابل درک است. در نهایت به بازیکنان بستگی دارد که مشخص کنند چه مشخصات عملکردی را ترجیح می‌دهند. گنجاندن پشتیبانی از DLSS 3، به مقابله با مشکلات بصری مرتبط با افت عملکرد بازی کمک می‌کند؛ اگرچه بهترین پاسخ ممکن به این مسئله، تنها می‌تواند از ورودی پایدار فریم‌های واقعاً رندر شده (نه با کمک فناوری‌هایی نظیر DLSS) ناشی شود.

در مجموع، به‌روزرسانی Ray Tracing برای بازی Diablo 4 جلوه‌های بصری نسخه رایانه‌های شخصی را بهبود می‌بخشد و دقت بالاتری را برای بازتاب‌ها و سایه‌ها به ارمغان می‌آورد. با این حال، آسیب جزئی به عملکرد بازی، اگرچه قابل درک است، اما ارزش آن را دارد که در سیستم‌های میان‌رده مد نظر قرار بگیرد. در ادامه می‌توانید ویدیوی کاملی از بررسی به‌روزرسانی Ray Tracing بازی Diablo 4 را تماشا کنید:


عنوان Diablo 4 هم‌‌اکنون برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

人Acker益man人Arcix™ツ`Go tell aunt roudyA0seyed0Ajohn117DARKSIRENدکتره گیمفا3doویچ کینگ انگمارTahaicSina7294HELLO.BROTHERS

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا
بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی ری تریسینگ بازی Diablo 4 روی رایانه‌های شخصی - گیمفا